Wel voldoende gefrankeerd? Sinds 1 januari heeft TNT haar tarieven (fors) verhoogd.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:20 schreef sylvesterrr het volgende:
Intrum Justitia
Postbus 84096
2508 AB Den Haag
Dit adres staat ook op de brief die ik onlangs heb ontvangen... Ik heb die brief niet aangetekend verzonden.
Raar. Altijd tevens of per aangetekende post of per fax versturen zou ik zeggen, zodat je bewijs hebt van correcte verzending.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:20 schreef sylvesterrr het volgende:
Intrum Justitia
Postbus 84096
2508 AB Den Haag
Dit adres staat ook op de brief die ik onlangs heb ontvangen... Ik heb die brief niet aangetekend verzonden.
Het vette klopt wel, ze cashen graag de makkelijke gevallen.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 14:06 schreef hermanf het volgende:
Ik heb weleens wat onder een valse naam via internet besteld en vervolgens niet betaald. Toen kwamen er ook brieven van IJ. Ik heb toen onder mijn eigen naam geschreven dat ik niks besteld had, de meneer op wiens naam de boel stond niet kende, en ik ze van harte uitnodigde om hun handelswaar weer te komen ophalen. Dit verhaal heb ik geloof ik één maal naar het bedrijf zelf en twee maal naar IJ gestuurd/gefaxt en daarna heb ik er niks meer van gehoord. Zo moeilijk zijn ze niet af te schepen hoor. Onetische klootzakken zoals ik zonder normen en waarden hebben ze weinig vat op, bangerikken die schrikken van een briefje welke vaak nog ten onrechte is ook krijgen ze op de knieeën.
Ik heb destijds gelijktijdig met die brief ook een fax gestuurd met het verzoek om een onderbouwing van de vordering. Vier maanden na dato heb ik een nieuwe brief van Intrum Justitia ontvangen:quote:Op vrijdag 16 februari 2007 09:31 schreef sylvesterrr het volgende:
Ja, ik heb toen het zekere voor het onzekere genomen: 2x ¤ 0,39. Ik zie op de enveloppe ook niet staan dat het onvoldoende gefrankeerd zou zijn.
- Waar haalt Intrum Justitia het lef vandaan om mij op zo'n toon aan te spreken (alinea 2)?quote:Geachte mevrouw/heer,
Naar aanleiding van uw verzoek, doen wij u hierbij de verzochte stukken toekomen.
Nu u de gevraagde stukken in uw bezit hebt, verzoeken wij u het openstaande bedrag van ¤ XX,XX binnen 8 dagen na heden te voldoen door middel van de aangehechte acceptgirokaart.
Mochten wij geen betaling / reactie ontvangen, loopt u het risico dat de vordering via een gerechtelijke procedure bij u geïnd zal worden. De kosten hiervan kunnen oplopen tot ongeveer ¤ 375,00 en zullen eveneens bij u in rekening gebracht worden.
Hoogachtend,
Intrum Justitia
De manier waarop denk ik. Je vraagt om duidelijke documenten en Intrum probeert het vervolgens met een kopie van de factuur en de dreiging dat ze een rechtszaak "kunnen" beginnen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:17 schreef sylvesterrr het volgende:
Wat is daar zo grappig aan?
Dat laatste is wel verstandig, anders kan je worden tegengeworpen dat je hen niet op tijd hebt ingelicht.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:35 schreef sylvesterrr het volgende:
Ah, ok.
Dan ga ik maandag een brief terugsturen (fax, IJ is geen postzegel waard imho), en deze ook Cc'en naar mijn RBV. Ik zal mijn RBV voor de zekerheid hiervan op de hoogte stellen.
quote:Betreft: NIET NAGEKOMEN AFSPRAAK
Den Haag, 26-06-2007,
Geachte heer/mevrouw,
U bent de gemaakte afspraak niet nagekomen.
Onze deurwaarder zal binnenkort bij u langskomen om de dagvaarding aan u te overhandigen. Hierin staat op welke dag u voor de rechter moet verschijnen. De kosten hiervan kunnen oplopen tot ongeveer EUR 375,00 en zullen eveneens bij u in rekening gebracht worden.
Alleen met een betaling van het openstaade bedrag van EUR XXX,XX vóór 01-07-2007 kan een bezoek van de deurwaarder geannuleerd worden.
U kunt hiervoor de aangehechte acceptgirokaart invullen, ondertekenen én direct bij uw (post)bank inleveren. Om er zeker van te zijn dat de betaling tijdig op onze rekening staat, adviseren wij u het verschuldigde zelf over te maken op rekeningnummer 7019, ten name van Intrum Justitia inDen Haag, onder vermelding van het referentienummer XX / XXXXXXX.
Let wel, het is niet mogelijk om een afwijkende betaalafspraak te maken.
Hoogachtend,
Intrum Justitia
Dat zijn ook leuke brieven inderdaad. Ik heb een keer in een maand tijd 3 brieven gehad dat ze binnen 3 dagen naar de rechter zouden gaan en dat "hun" deurwaarder de dagvaarding zou overhandigen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:27 schreef sylvesterrr het volgende:
En de soap gaat verder...
Naar aanleiding van bovengenoemde brief heb ik IJ - per fax (in tweevoud) - gevraagd om aan te tonen dat er een contractuele verplichting is (oid, heb geen zin om het terug te zoeken). Daarop heb ik een nieuwe brief ontvangen:
[..]Welke afspraak? Ik kan me niet herinneren dat ik een afspraak heb gemaakt, dus ik kan moeilijk een afspraak nakomen. Dagtekening: 26-06-2007... Dit kan niet, omdat ik nog vorige week donderdag mijn post heb opgehaald (postbus). Deze brief zat NIET tussen de andere poststukken. Vandaag zag ik 'm opeens in m'n postbus.
Al met al niet netjes van IJ, maar dat is oud nieuws.![]()
Ik ga morgen nogmaals contact opnemen met mijn rechtsbijstandsverzekering, en daarna houd ik hierover op. Dit gedoe is gewoon zonde van mijn tijd.![]()
'k Zou geloof ik sowieso niet verder gaan dan "See you in court".quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:27 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik ga morgen nogmaals contact opnemen met mijn rechtsbijstandsverzekering, en daarna houd ik hierover op. Dit gedoe is gewoon zonde van mijn tijd.![]()
Nooit reageren zou ik niet zeggen. Dat kan tegen je werken in een rechtszaak (o.a. m.b.t. een kostenveroordeling). Een herhaling van zetten zou je echter niet hoeven doen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 23:32 schreef Neuralnet het volgende:
Nooit reageren en afwachten. De dagvaardig komt toch niet en als hij komt zijn er nog genoeg mogelijkheden voor verweer.
Oh jawel hoor, dat een paar grote opdrachtgevers van IJ een puinhoop maken van hun administratie zegt niets over de andere opdrachtgevers van IJ.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:45 schreef Neuralnet het volgende:
Ik vraag me af of er ook mensen zijn die wel terecht een brief van IJ krijgen.
Klopt. Wat sylvesterrr nu doormaakt met IJ heb ik zelf ook gehad. Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik IJ belde met de mededeling dat als ze door zouden gaan met hun praktijken dat ik hun voor de rechter zou slepen. Ik had al het één en ander laten uitzoeken dus ik wist dat ik sterk stond. Het is nu 3 jaar geleden en ik heb al die tijd niets meer van ze gehoord.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:41 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
'k Zou geloof ik sowieso niet verder gaan dan "See you in court".
Zo zonde van de energie, het reageren op dit soort standaardbriefjes. Ter kennisgeving aannemen.
Het zegt wel wat over IJ dat alles zo maar klakkeloos van hun opdrachtgever over neemt zonder het één en ander uit te pluisen. Daarom is IJ imo niet serieus te nemen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, dat een paar grote opdrachtgevers van IJ een puinhoop maken van hun administratie zegt niets over de andere opdrachtgevers van IJ.
Wat zou IJ er dan precies mee moeten doen?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:38 schreef cheqy het volgende:
[..]
Het zegt wel wat over IJ dat alles zo maar klakkeloos van hun opdrachtgever over neemt zonder het één en ander uit te pluisen. Daarom is IJ imo niet serieus te nemen.
Ik zou als IJ zijnde eerst alle stukken doorlopen voordat ik voor een opdrachtgever de aanmaning de deur uit doe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |