abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:02:54 #101
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39863449
We slapen bij Jonnie
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39863482
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:09 schreef TerroRobbie het volgende:
Verslag gelezen inderdaad, maar daarin staat vooral veel over het eten zelf.
Tering, robbie, het wil er maar niet in bij je he
Het is GEEN doorsnee restaurant. Het is zo anders dan je gewend bent in restaurants.
Waarom wil je weten wat het kost? Ik wil het best vertellen hoor, en dan? Is het dan aan jou of je het 't waard vond of zo?
Het gaat om de beleving, het bijzondere, de ervaring, het delen ervan, het is niet 'uit eten' wat je in het weekend doet.

De vraag prijs/kwaliteit verhouding is hier geen issue namelijk
pi_39863775
waarom zeggen jullie niet wat het gekost heeft?
gewoon om een indruk te krijgen, wanneer andere fokkers er eens willen eten
pi_39863821
Hoofdgerechten zijn vanaf 45 euro (goedkoopste). Het vegetarische menu was 99 euro. En er zijn menu's tot 140 euro of zo. Dat is uiteraard excl. wijn a 11 euro per gang.

Om een indruk te krijgen (ik zou niet weten waarom we geen prijzen kunnen vermelden namelijk) Ik vond het elke euro die ik heb uitgegeven waard.

ps: ik heb de rekening trouwens niet gezien dus ik weet bijv. niet wat de koffie, cappucino en het water hebben gekost.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39863958
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:15 schreef Isabeau het volgende:
Hoofdgerechten zijn vanaf 45 euro (goedkoopste). Het vegetarische menu was 99 euro. En er zijn menu's tot 140 euro of zo. Dat is uiteraard excl. wijn a 11 euro per gang.

Om een indruk te krijgen (ik zou niet weten waarom we geen prijzen kunnen vermelden namelijk) Ik vond het elke euro die ik heb uitgegeven waard.

ps: ik heb de rekening trouwens niet gezien dus ik weet bijv. niet wat de koffie, cappucino en het water hebben gekost.
Die zijn ietsjes duurder dan wanneer je het zelf thuis zet
pi_39863971
Rekening : 1153,70
Fooi : 120,00

6 personen.

Shoot maar mensen
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:20:37 #107
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39863977
De prijzen staan ook op delibrije.nl

Voor wie een compleet beeld wil hebben.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:21:13 #108
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39863995
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:20 schreef Bluezz het volgende:

6 personen.
Die fooi

Geweldig!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39864017
En hoe ik dat weet? Ik mocht met een schuin oog een blik op de rekening werpen
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:23:45 #110
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39864067
Ik wil J&T graag even een kaart sturen maandag. Al jullie namen er meteen bij op doen?

(Tong80, TerroRobbie en zo )

Nee van de disgenoten dus
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:24:07 #111
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39864079
Zien jullie dat nonchalante 'J&T' ?

Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39864123
1X glas water bruis 2.20
2X glas satta Rosato 12.00
2X glas Amarava Sauvignon 9.30
1X glas water plat 2.20
6X menu Librije 780.00
6X persoon librije water 21.00
4X wijnarrangement 264.00
6X koffieservies 63.00

Hoppa
pi_39864129
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:24 schreef Duderinnetje het volgende:
Zien jullie dat nonchalante 'J&T' ?

Wij zijn intimi
pi_39864341
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:20 schreef Bluezz het volgende:

6 personen.

Shoot maar mensen
waarom zoveel fooi?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:37:04 #115
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39864448
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:33 schreef MortChill het volgende:

waarom zoveel fooi?
10 tot 15 % van een rekening in een goed restaurant is normaal hoor. 20 euro pp fooi dus.
En blijft het nu verder hier over geld gaan of kan er weer gewoon over de belevening, de ambiance en het eten worden gesproken?
precies de reden waarom ik liever niet het bedrag wilde zeggen, omdat er altijd weer over geld verder wordt gezeverd
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_39864452
quote:

[..]

waarom zoveel fooi?
10% valt toch nog mee (als je kijkt hoe ze te spreken zijn over het geheel helemaal)
pi_39864453
quote:

[..]

waarom zoveel fooi?
10% valt toch nog mee (als je kijkt hoe ze te spreken zijn over het geheel helemaal)
pi_39864462
Omdat we in de watten zijn gelegd en niemand van ons zit er mee waarom jij wel?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:37:46 #119
101884 PeRi
Allons-y!
pi_39864477
Heel gaaf verslag, en het ziet er echt heerlijk uit .
Whatever I want.
pi_39864480
* fee-tje is al 4 topics lang aan het lurken.
Ik wil alleen maar even zeggen dat het een onwijs leuk verslag is. En ik zit potdomme bijna te kwijlen naar die koffietafel .

Ik zou het doodeng vinden om in zo'n restaurant te eten, maar na die foto's...
pi_39864516
Wat leuk om de lurkers te zien (waar dus al die views vandaan komen)
pi_39864530
Sorry als mijn laatste post een beetje pissig klonk maar wij zessen hebben net een ervaring achter de rug die voor ons tien keer opwoog tegen een midweek centerparcs en waarom nou dit miereneuken
pi_39864543
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:37 schreef TinyPet het volgende:
Precies goed gezegd!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39864589
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:39 schreef TinyPet het volgende:
Sorry als mijn laatste post een beetje pissig klonk maar wij zessen hebben net een ervaring achter de rug die voor ons tien keer opwoog tegen een midweek centerparcs en waarom nou dit miereneuken
TP, dat is altijd een rode draad.
Ook al tijdens onze recensies, en vooral als het wat veel geld kost.

Ik ga me niet meer verdedigen tegenover mensen die het NIET begrijpen
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:42:32 #125
101884 PeRi
Allons-y!
pi_39864615
Ik vind het bedrag gemiddeld nog best meevallen trouwens. En wat de fooi betreft, zij hebben ervoor gekozen om dat bedrag te geven dus er moet niet over geouwehoerd worden. Of iemand het nou veel vindt of weinig.
Whatever I want.
pi_39864628
Sorry guys sinds vannacht heb ik iets tegen insecten maar dat doet niets af aan onze ervaring van gisteren
pi_39864647
Leuk verhaal. En die prijs valt nog wel mee. Een weekendje uitgaan en ik ben het ook kwijt.

Zou het zelf overigens niet doen. Ben niet zo'n fijnproever (of nog niet genoeg ontwikkeld) en zou dit niet op waarde kunnen schatten denk ik.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:44:26 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39864656
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:37 schreef fee-tje het volgende:
* fee-tje is al 4 topics lang aan het lurken.

Ik zou het doodeng vinden om in zo'n restaurant te eten, maar na die foto's...
We zaten dan ook niet in het iets formelere restaurant-gedeelte, maar lekker ongedwongen in de keuken.

Bluezz en ik zijn ook bij diverse andere sterrenrestaurants geweest en bij De Bokkendoorns (2-sterren) hier in Overveen voelen we ons ook wat minder op ons gemak omdat het allemaal zo formeel en afstandelijk er aan toe gaat en bijna iedereen in pak en jurk daar zit te eten.
Dat soort types zijn wij nou eenmaal niet en hoewel we natuurlijk daar ook voortreffelijk gegeten hebben, voelen we ons, als we gewoon lekker onzelf in (nette) vrijetijdskleding zijn soms een beetje bekeken.
alsof ons dure uitgegeven geld voor de maaltijd minder waard zou zijn dan dat van die opgedirkte types
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_39864681
quote:
Al wil je 1000 euro neerleggen voor een gekookt ei, dat moet jij toch lekker weten? Jouw centen, jouw zaak. Al veeg je je gat ermee af.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:45:05 #130
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39864682
Ik heb steeds dat mondvermaakje met dat eierdopje in mijn hoofd... met die oude kaas. Ik zit daar al de hele avond aan te denken. O wat zou ik graag leren hoe je die maakt
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:45:49 #131
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_39864703
Zonde dat ik zover weg woon, had graag meegewild. Prima verslag, deed me watertanden!

Als tegenhanger is het misschien leuk dat jullie, Golfert en Bloes natuurlijk, de rest niet hoor, naar Ierland komen en dan gaan we middeleeuws eten in de ridderzaal van kasteel Kinvarra. Dat is mét enorme speenvarkens en vermaak. Kluiven mogen op de grond en je krijgt géén bestek! Wél veel Guinness en whiskey.

Oh, en er is een 'bard' à la Julien Clerc in zijn goede jaren Bluezz!!!!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_39864715
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:41 schreef Bluezz het volgende:

[..]

TP, dat is altijd een rode draad.
Ook al tijdens onze recensies, en vooral als het wat veel geld kost.

Ik ga me niet meer verdedigen tegenover mensen die het NIET begrijpen
Ja neem aan dat ik nu officieel uit lurker mode ben ik heb dit ook op andere plekken meegemaakt Oh well

Ik dacht dat deze thread er was om andere mensen met onze ervaring mee te laten genieten kunnen we het niet in weer een beetje die richting in krijgen
pi_39864747
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:44 schreef golfer het volgende:

[..]

We zaten dan ook niet in het iets formelere restaurant-gedeelte, maar lekker ongedwongen in de keuken.

Bluezz en ik zijn ook bij diverse andere sterrenrestaurants geweest en bij De Bokkendoorns (2-sterren) hier in Overveen voelen we ons ook wat minder op ons gemak omdat het allemaal zo formeel en afstandelijk er aan toe gaat en bijna iedereen in pak en jurk daar zit te eten.
Dat soort types zijn wij nou eenmaal niet en hoewel we natuurlijk daar ook voortreffelijk gegeten hebben, voelen we ons, als we gewoon lekker onzelf in (nette) vrijetijdskleding zijn soms een beetje bekeken.
alsof ons dure uitgegeven geld voor de maaltijd minder waard zou zijn dan dat van die opgedirkte types
Kzou het gewoon wat engig vinden . Maar goed, dit staat dus ook ergens op het verlanglijstje "later als ik groot ben". Ik vind het wel onwijs tof dat jullie ook foto's enzo gemaakt hebben, echt... het water liep me al in de mond .

Jullie doen mn dieet geen goed, ik wil ook een chocoladelolly en meloen met ham enzo.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:47:30 #134
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39864752
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:45 schreef ElizabethR het volgende:
Zonde dat ik zover weg woon, had graag meegewild. Prima verslag, deed me watertanden!

Als tegenhanger is het misschien leuk dat jullie, Golfert en Bloes natuurlijk, de rest niet hoor, naar Ierland komen en dan gaan we middeleeuws eten in de ridderzaal van kasteel Kinvarra. Dat is mét enorme speenvarkens en vermaak. Kluiven mogen op de grond en je krijgt géén bestek! Wél veel Guinness en whiskey.

Diskrimminaasie
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39864805
Ja, wij mógen niet eens, Duderedot
pi_39864810
Wat jammer dat dit topic zo overspoeld wordt met geneuzel over de rekening .
Net alsof je voor 50 euro de man bij een restaurant met 3 sterren eet .
ijs_beer fan!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:49:46 #137
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39864812
Ik stel voor dat iedereen die nu denkt: 'o shit, eigenlijk best gaaf' gewoon eens nadenkt of het een optie is volgend jaar mee te gaan. Echt, het is niet eng of opgeprikt, het is een leuke ervaring en iets dat je niet licht vergeet.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:50:11 #138
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39864832
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:49 schreef Isabeau het volgende:
Ik stel voor dat wij de Vier Balken doen!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:50:30 #139
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39864842
Ik stel wel een boel voor hè?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39864853
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:50 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Die durf ik wel. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_39864858
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:50 schreef Duderinnetje het volgende:

...wist je dat die ook bruiloften en partijen doen?
pi_39864867
En het eten schijnt er errug goed te zijn
pi_39864874
Heb ik van een kennis van Bluezz
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:51:55 #144
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39864884
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

...wist je dat die ook bruiloften en partijen doen?
Net wat we zoeken

MUUS wil ook wel mee, hè MUUS?
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:52:02 #145
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_39864890
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:49 schreef Isabeau het volgende:
Ja sorry, heb P+T al eerder uitgenodigd, en die is nog steeds van kracht. Maar als jij naar Eire op vakantie wilt en richting westkust gaat kun je ook bij ons logeren hoor, plek zat.
pi_39864891
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:49 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik stel voor dat iedereen die nu denkt: 'o shit, eigenlijk best gaaf' gewoon eens nadenkt of het een optie is volgend jaar mee te gaan. Echt, het is niet eng of opgeprikt, het is een leuke ervaring en iets dat je niet licht vergeet.
Ik zat al te denken.. eik is een eurootje of 200 niet eens zo idioot veel voor zoiets. Maar ik heb echt geen ervaring met sjieke dure restaurants en ik heb geen mooie jurken en en en ... [/mietje]. Dalijk lust ik het niet .
pi_39864913
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:45 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb steeds dat mondvermaakje met dat eierdopje in mijn hoofd... met die oude kaas. Ik zit daar al de hele avond aan te denken. O wat zou ik graag leren hoe je die maakt
Het kaaskoekje ansich is denk ik niet zo moeilijk al moet je wet de perfecte kaas hebben (zit te denken aan old Amsterdam) dat geraspt op een anti aanbaaklaag en je krijgt een vergelijkbaar resultaat (maar wat was dat groenige dressingtje er bovenop.\

Zou Sjonnie ook kooklessen voor beginners doen?

We zijn natuurlijk wel insiders nu?
pi_39864944
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:52 schreef ElizabethR het volgende:
Ja sorry, heb P+T al eerder uitgenodigd, en die is nog steeds van kracht. Maar als jij naar Eire op vakantie wilt en richting westkust gaat kun je ook bij ons logeren hoor, plek zat.
Het lijkt me daar zo verschrikkelijk mooi Al sik er ooit naar toe ga kom ik op z'n minst een biertje drinken
pi_39864983
Dit is van Jonnie:
quote:
Kikkerhammetjes met een salade van paddenstoeltjes en kalfsmerg, kalfsjus met knoflook

2 dl room
1 dl kalfsfond
3 teentjes knoflook
1 thee lepel kerrie
2 st sjalot
50 gr katespek
Katespek aanzweten en alles toevoegen aan de kook brengen en inkoken tot de helft,zeven door fijnen zeef opsmaak brengen en met staafmixer opschuimen voor gebruik

40 st enkele kikkerbillen
400 gr paddenstoelen naar keuze
200 gr kalfsmerg
300 gr wit broodkruim ( panko)
1/2 bos fijn gesneden peterselie
1 teen knoflook
kerrie
olijf olie
peper en zout

De kikkerbillen inwrijven / marineren met de fijngesneden sjalotje, klein beetje knoflook, kerrie, olijf olie peper en zout. Ongeveer 15 minuten

Kalfsmerg uit merg pijp drukken en laten opstijven in de koelkast en daarna in blokjes snijden.
In een droge koekenpan met antiaanbaklaag het merg bakken zodat het vet eruit bakt en het merg goudgeel kleurt.
Daarna de paddenstoelen gesneden kort met het merg meebakken en op smaak brengen met peper, zout, citroensap en fijn gesneden peterselie.
Kikkerbillen paneren door ze eerst door het eiwit te halen en daarna door het witbrood kruim.
Daarna frituren in zonnebloemolie en de salade van merg warm in een kalfspijp serveren met de gefrituurde kikkerbillen er omheen.

Tong gegaard in gerookte boter, zoet zure prei, iets oester en saus van citroengras

1 tong filet p.p
1 hele stronk prei
1 dl azijn
55 gr suiker
2 laurierbladen
100 gr boter
1 dl room
30 gr citroengras
1 dl mosselvocht
2 wilde oesters

De boter smelten in een lage pan en rookoventje met rookmat klaarmaken. De boter in het oventjes roken met het deksel op een kier laten staan.
De citroengras fijnsnipperen en in iets boter aanfruiten, afblussen met mosselvocht ( verkregen door 1 kilo mossels te koken met ? witte wijn)Room toevoegen en op laag vuur 30 minuten laten trekken.
Geheel blenderen en zeven
De azijnen suiker met laurier opkoken en hier de prei rauwe prei in leggen en aflaten koelen
Tongfilet licht zouten en in warme gerookte boter garen( moet eigenlijk net niet gaar zijn)
De prei tot kleine stammetjes snijden twee cm hoog en vullen met een halve oester en evt hierop iets hete aardappel mousseline.
Tong filet hier overheen leggen en de saus van citroengras op monteren met boter of gelagen room

Aardbeien met zwarte peper en het uitlekvocht van tomaat.

150 gr mascarpone
250 gr aardbeien
1 dl citroen/suikerwater
1 dl olijfolie
vers gemalen zwarte peper

10 stuk tomaten
2 dl witte wijn
snuf zout
molen peper
1 takje basilicum
1 takje dragon
1 stuk sjalotten
1/2 teen knoflook
cayenne peper

De tomaten in de blender kort blenderen. Tomaten samen met de daaronder staande ingrediënten gedurende 24 uur gekoeld laten marineren. De tomaten massa uithangen in een kaasdoek. Het opgevangen vocht binden met gelatine en op smaak brengen met zout. Tomatenbouillon in de koelkast laten geleren.

Mascarpone op smaak brengen met wat poedersuiker en citroensap en een eidooier.

De aardbeien ontkronen en in vieren snijden. De aardbeien met wat citroen/suikerwater en olijfolie. In een diep bord wat crème van mascarpone spuiten en daar omheen de aardbeien dresseren. Wat vers gemalen zwarte peper er over strooien en als laatste het uitlekvocht van tomaat eroverheen scheppen.
En ik heb natuurlijk nog dat kookboek van hem. Ergens.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:55:45 #150
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39864997
quote:
Jonnie Boer en Cas Spijkers in nieuwe film
Jonnie Boer van De Librije in Zwolle en topkok Cas Spijkers gaan binnenkort naast kooksterren ook door het leven als filmsterren. De culinaire helden spelen in de nieuwe film En Cas het verhaal van zes ambitieuze koks, die in het voorjaar een weekend doorbrengen in een champagnehuis in het Franse Reims.

In En Cas spelen meer culinaire toppers een rol. Zoals Nico Boreas, Edwin Kats, Robert van Beckhoven, Ronald Tausch en Alwin Houwing. De laatste twee zijn van Restaurant Linnen, de initiatiefnemer van het project, waarvoor een speciale bv is opgericht.

De film gaat over een weekendje weg van een vriendenploeg. Aangekomen in Reims merken de culinaire vrienden dat ze Spijkers zijn vergeten. Spijkers wordt vervolgens met een grote auto uit Nederland opgehaald, terwijl de koks een maaltijd voorbereiden. Zo gaat Boer op jacht naar ree, pakt Boreas de racefiets om geitenkaas te halen en snelt Tausch naar de visboer. Uiteindelijk arriveert Spijkers in het champagnehuis en genieten de vrienden van een tiengangenmenu met acht Michelinsterren aan tafel.

Restaurant Linnen in Oisterwijk is momenteel in onderhandeling met een omroepstation om de vijftig minuten durende documentaire in oktober op televisie te laten verschijnen. Aan de film, gemaakt door cameramensen van het NOB, is ook een kookboek gekoppeld. Dit boek bevat onder meer recepten van de kooksterren en verschijnt in december. In de voorverkoop zijn al 1500 boeken verkocht. Ook verschijnt de ‘culi-docu’ op dvd. Boek en dvd zijn verkrijgbaar voor 49,95 euro.
Bericht van juni 2005
bron

Hier had ik hem nog naar willen vragen!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:56:48 #151
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_39865019
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het lijkt me daar zo verschrikkelijk mooi Al sik er ooit naar toe ga kom ik op z'n minst een biertje drinken
Dat is het ook, en daar hou ik je aan!! En zoals gezegd, slaapkamers zat hoor.
Maar we gaan wel vreselijk offtopic zo
  zaterdag 15 juli 2006 @ 23:56:55 #152
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39865020
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:52 schreef fee-tje het volgende:

[..]

Ik zat al te denken.. eik is een eurootje of 200 niet eens zo idioot veel voor zoiets. Maar ik heb echt geen ervaring met sjieke dure restaurants en ik heb geen mooie jurken en en en ... [/mietje]. Dalijk lust ik het niet .
Jij gaat gewoon mee dus
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 16 juli 2006 @ 00:01:47 #153
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39865146
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:45 schreef ElizabethR het volgende:

Top!

het staat nog steeds op ons verlanlanglijstje ER en het komt er echt binnenkort wel eens een keer van.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 16 juli 2006 @ 00:07:38 #154
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_39865332
Leuk verslag en geweldig eten zo te zien! Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben gehad.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_39865425
De 4 balken Gaan jullie daar echt heen *ontzag*

ER Des Julien Clerc, mijn 'eire'stokjes hart, wat doe je
Ierland is niezo ver
Het gaat echt echt echt een keer komen!

Als wij 1 zomer, Jon en Trees overslaan, daar kunnen we een week van in Ierland zijn
pi_39865549
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:55 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Bericht van juni 2005
bron

Hier had ik hem nog naar willen vragen!
Goh Die Cas blijft toch maar door koken had jullie al verteld tijdens het diner dat ie ooit in een ver verleden voor me 10 gangen diner gekookt diner gekookt had (met Nestle produkten overigens hij blijft commercieel) maar wel in restaurent Vermeer. Helaas kwam toen de gevogelde gang (die ochtend was mijn parkiet gestorven.

Niet mijn beste dag en ik had georganiseerd ook??

En ja Golfer ik zag je kijken bij de gevogelde gang ( ik meen dat ik je dit verteld had <g> maar ik heb het inmiddels verwerkt

Het beestje heeft een mooie begravenis gehad in een oud theeblikje en mijn zusje en ik hebben het Wilhelmus gezongen op de Amstelbrug Oh en we rozen gestooid.

Maar terug naar Cas ik dacht dus echt dat ie afgeschreven was maar stil goingstong
  zondag 16 juli 2006 @ 00:18:58 #157
153323 MortChill
Ranma 1/2
pi_39865667
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:37 schreef golfer het volgende:

[..]

10 tot 15 % van een rekening in een goed restaurant is normaal hoor. 20 euro pp fooi dus.
En blijft het nu verder hier over geld gaan of kan er weer gewoon over de belevening, de ambiance en het eten worden gesproken?
precies de reden waarom ik liever niet het bedrag wilde zeggen, omdat er altijd weer over geld verder wordt gezeverd
10 tot 15% is geen regel hoor, ik zou het gewoon hebben afgerond tot 1200
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:37 schreef TinyPet het volgende:
Ik zit helemaal nergens mee, je moet zelf weten waar je je geld aan verspilt Ik vroeg het alleen.
quote:
Dit is een openbaar forum, als ik een normale vraag stel nav jullie 'ervaring' dan lijkt me dat vrij normaal.
Overigens vind ik centerparcs behoorlijk zielig dit terzijde
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:45 schreef MUUS het volgende:

[..]

Al wil je 1000 euro neerleggen voor een gekookt ei, dat moet jij toch lekker weten? Jouw centen, jouw zaak. Al veeg je je gat ermee af.
Precies, maar als anderen dan iets vragen dan aub niet zo gepikeerd reageren

Ontopic:
Het ziet er wel lekker uit, maar ik zou nooit zoveel geld uitgeven aan eten/drinken. Zeker niet bij Jonnie. Ik hou niet van al die kleine hapjes en mondvermaakjes, en dat soort benamingen. Snapje? Dat hele gedoe erom heen. Het is me net allemaal een beetje te gemaakt.
Bovendien vind ik dat jullie Jonnie verafgoden en doen alsof jullie in Disneyland zijn geweest.
Maargoed, ik wil de sfeer niet bederven hoor. Ik zie dat een enkele 'kritische' vraag hier al met veel boze blikken wordt bekeken

Als jullie het maar gezellie hebben gehad
  zondag 16 juli 2006 @ 00:23:44 #158
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39865764
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:18 schreef MortChill het volgende:

[..]

10 tot 15% is geen regel hoor, ik zou het gewoon hebben afgerond tot 1200
[..]

Ik zit helemaal nergens mee, je moet zelf weten waar je je geld aan verspilt Ik vroeg het alleen.
[..]

Dit is een openbaar forum, als ik een normale vraag stel nav jullie 'ervaring' dan lijkt me dat vrij normaal.
Overigens vind ik centerparcs behoorlijk zielig dit terzijde
[..]

Precies, maar als anderen dan iets vragen dan aub niet zo gepikeerd reageren

Ontopic:
Het ziet er wel lekker uit, maar ik zou nooit zoveel geld uitgeven aan eten/drinken. Zeker niet bij Jonnie. Ik hou niet van al die kleine hapjes en mondvermaakjes, en dat soort benamingen. Snapje? Dat hele gedoe erom heen. Het is me net allemaal een beetje te gemaakt.
Bovendien vind ik dat jullie Jonnie verafgoden en doen alsof jullie in Disneyland zijn geweest.
Maargoed, ik wil de sfeer niet bederven hoor. Ik zie dat een enkele 'kritische' vraag hier al met veel boze blikken wordt bekeken

Als jullie het maar gezellie hebben gehad
Nee hoor, je hebt alle recht kritisch te zijn. Waren wij ook.

En dat 'verafgoden' is ook een beetje een geintje hoor
Niet zo serieus allemaal, uit eten gaan is plezier maken en genieten. Ingewikkelder moet het niet zijn. Ingewikkelder was het ook niet.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39865780
Is Disneyland nog leuker dan?
pi_39865811
Flauwe post, maar dat mag hoor.
Net als dat wij openbaar genieten En dan krijg je dat
  zondag 16 juli 2006 @ 00:26:50 #161
153323 MortChill
Ranma 1/2
pi_39865837
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:24 schreef Isabeau het volgende:
Is Disneyland nog leuker dan?
Nooit geweest
pi_39865847
DisneyLand zat zowiezo al in de planning voor mij.

Overigens niets tegen Centerparcs heb ik ook een aantal keer veel plezier beleefd. Maar dit was ipv van de volgende Centerparcs of Disney
pi_39865901
Vraagje trouwens kunnen we nu gewoon de mensen die zin hebben om met onze ervaring mee te genieten mee laten genieten ipv dit gezanik?
  zondag 16 juli 2006 @ 00:32:22 #164
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39865974
Ik zie weinig gezanik. En mensen mogen best kritische vragen stellen, wat mij betreft.

Ik zit, als ik nu weer naar een stel foto's kijk, weer helemaal te genieten en wij weten met z'n zessen hoezeer het allemaal de moeite waard was en hoeveel we ook gelachen en 'gekeet' hebben.

Dat nemen ze ons nooit meer af.
Poef.....gone! ©golfer
pi_39865979
Ik zal wel weer stekeblind zijn, maar ik zie eigenlijk geen gezanik. Alleen mensen die zich bijv. afvragen of wij het het geld waard vonden (ja, je kan wel zeggen dat het niet om geld hoort te draaien, maar om het eten, maar dat neemt niet weg dat het geen alledaagse prijzen zijn) en of er echt niets was wat we minder vonden. En daar geef je dan antwoord op, dat doe je op een forum

Maar ik zou zo graag nog véél meer mensen mee willen laten genieten door volgend jaar gewoon met een grotere groep te gaan
  zondag 16 juli 2006 @ 00:32:35 #166
153323 MortChill
Ranma 1/2
pi_39865981
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:29 schreef TinyPet het volgende:
Vraagje trouwens kunnen we nu gewoon de mensen die zin hebben om met onze ervaring mee te genieten mee laten genieten ipv dit gezanik?
Jij blijft doorzaniken
pi_39866050
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:32 schreef golfer het volgende:
Ik zie weinig gezanik. En mensen mogen best kritische vragen stellen, wat mij betreft.

Ik zit, als ik nu weer naar een stel foto's kijk, weer helemaal te genieten en wij weten met z'n zessen hoezeer het allemaal de moeite waard was en hoeveel we ook gelachen en 'gekeet' hebben.

Dat nemen ze ons nooit meer af.
Hehhe ook waar misschien heb ik rood (of Red Bulli) te snel gezien het zal het weer wezen.

Ik ga vanaf morgen proberen alle hoofdgerechten 1 voor nog eens vanuit mijn optiek te revieuwen heb ik al echt zin in ga het langzaam aan doen zodat ik zelf nog ff zelf kan nagenieten
  zondag 16 juli 2006 @ 00:36:13 #168
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39866054
Nou ik vind de kritische vragen best prima ook eigenlijk. Ik zou als buitenstaander misschien ook wel denken: blegh, wat een duur elitair gedoe moet dat zijn!

Aan ons om mensen te overtuigen dat het anders in elkaar zit. Maar dat is best lastig als mensen dat eigenlijk niet willen horen, dat wel.

Ik kan me de 'bijsmaak' ( ) van woorden als 'mondvermaakjes' wel voorstellen trouwens. Ik kreeg daar in eerste instantie ook wel een beetje de kriebels van Maar goed, zo'n naam is maar een detail. Als Jon het leuk vindt...

Ik zou zeggen: de mensen die het kennelijk toch best interesseert (anders post je hier niet), maar die best wat vooroordelen hebben, ga gewoon eens lunchen anders. Kost je geen vermogen, en kun je toch even écht kijken, in plaats van via onze (inmiddels subjectieve en enthousiaste) ogen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39866072
Nu weer over De Librije en de heerlijke hapjes en kijkjes in de keuken en de zalige geuren die er hingen en de wc die altijd op slot was en Benny
  zondag 16 juli 2006 @ 00:38:35 #170
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_39866112
Leuke en vermakelijke reportage
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_39866123
Volgende keer trouwens iemand van het FOT-forum meeslepen
  zondag 16 juli 2006 @ 00:41:48 #172
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_39866191
Wat heeft eigenlijk het meeste indruk op jullie gemaakt? Het eten op zich, de manier waarop het klaargemaakt wordt, de atmosfeer, de combinaties.....
  zondag 16 juli 2006 @ 00:42:16 #173
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39866205
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:37 schreef Isabeau het volgende:
Nu weer over De Librije en de heerlijke hapjes en kijkjes in de keuken en de zalige geuren die er hingen en de wc die altijd op slot was en Benny

Waar ís Benny trouwens?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39866274
Die werkt nog damn en alleen de non available womens hebben met hem geflirt hoe lossen we dit op??
pi_39866291
Ja, die twee laatste dingen hebben neem ik aan geen verband. De wc en Benny dus.

Tinkepink: de wijze van bereiden en dat veel eten totaal anders in je mond smaakte dan dat het eruit zag bijvoorbeeld. Het was gewoon allemaal een kunst! Ik hou er bijv. echt niet van als ik in een restaurant denk 'dat kan ik beter' (en dat komt helaas nog wel eens voor). Maar tsja, dat heb ik dus echt geen enkele keer kunnen denken gisteravond. Ik kom niet eens in de buurt met mijn 'kooktalentje'
  zondag 16 juli 2006 @ 00:46:35 #176
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39866336
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:39 schreef Isabeau het volgende:
Volgende keer trouwens iemand van het FOT-forum meeslepen
Of iemand met een redelijk semi-professionele camera, maar die daarvan de gebruiksaanwijzing wel gelezen heeft.
Poef.....gone! ©golfer
pi_39866352
Damn Ik had nooit mijn neus mogen gaan poeieren of dit was all set rofl
  zondag 16 juli 2006 @ 00:48:24 #178
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39866380
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:41 schreef Tinkepink het volgende:
Wat heeft eigenlijk het meeste indruk op jullie gemaakt? Het eten op zich, de manier waarop het klaargemaakt wordt, de atmosfeer, de combinaties.....
Voor mij: De sfeer. Precies wat ik hoop dat mensen echt aannemen van ons: dat de sfeer zo ongedwongen was. Wij gingen er allemaal met onze eigen vooroordelen en verwachtingen (net als sommigen hier nu hebben - heel begrijpelijk) naartoe. Voor geen van ons was dit dagelijkse kost (letterlijk en figuurlijk ).

En dat het dan zo hartelijk, down to earth en dus laagdrempelig is, dat maakte op mij de meeste indruk. Ik heb van de gerechtjes an sich daardoor minder meegekregen Ik heb heel erg met grote blije ogen om me heen gekeken en zou bijvoorbeeld echt geen gedetailleerde recensie kunnen schrijven over het eten. Hoewel het heerlijk was.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39866387
Doe niet zo gek alle foto's zijn super behalve die Sjonnie gemaakt heeft
pi_39866426
Wanneer opent de librije zijn WC eigenlijk?
  zondag 16 juli 2006 @ 00:52:09 #181
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39866455
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:45 schreef Isabeau het volgende:

Tinkepink: de wijze van bereiden en dat veel eten totaal anders in je mond smaakte dan dat het eruit zag bijvoorbeeld. Het was gewoon allemaal een kunst! Ik hou er bijv. echt niet van als ik in een restaurant denk 'dat kan ik beter' (en dat komt helaas nog wel eens voor). Maar tsja, dat heb ik dus echt geen enkele keer kunnen denken gisteravond. Ik kom niet eens in de buurt met mijn 'kooktalentje'
Er waren wel een aantal gerechten die ik als hobby-kok net zo had kunnen laten smaken, maar ja....die presentatie en creativiteit van het bedenken ervan, die ontbreken nou eenmaal bij simpele zielen als ik.
Dat is ook denk ik vooral het verschil tussen een normale (hobby)kok en types als Jonnie Boer en Moshik Roth, om maar te zwijgen over de kok van The fat duck of El Bulli's (torro voor jou en Bluezz)..
Poef.....gone! ©golfer
pi_39866466
Ik was wel geweest en daarna ging ie op slot Ik denk dat de schoonmaakster eerst langs moet komen na 1 bezoeker.
pi_39866498
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:52 schreef golfer het volgende:

Er waren wel een aantal gerechten die ik als hobby-kok net zo had kunnen laten smaken, maar ja....die presentatie en creativiteit van het bedenken ervan, die ontbreken nou eenmaal bij simpele zielen als ik.
Dat is ook denk ik vooral het verschil tussen een normale (hobby)kok en types als Jonnie Boer en Moshik Roth, om maar te zwijgen over de kok van The fat duck of El Bulli's (torro voor jou en Bluezz)..
Dat bedoel ik ook met 'kunst'. Alles klopte! De smaak, de presentatie, de combinatie van smaken (en waarschijnlijk ook de wijn )
pi_39866503
Dude dat ben ik 100% met je eens 4 van jullie kenden elkaar elkaar een beetje of iets meer twee ik en Qcfi (dat is het toch) kwamen als volkomen vreemden werden onmiddelijk als part of the group geaccepteerd en dat was super

Dat droeg zoveel voor in ieder geval mij aan de belevenis. Hey the culinaire belenis was fantantasch maar het doen samen met nieuwe vrienden was nog veel leuker
pi_39866513
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:48 schreef Duderinnetje het volgende:

Voor mij: De sfeer. Precies wat ik hoop dat mensen echt aannemen van ons: dat de sfeer zo ongedwongen was. Wij gingen er allemaal met onze eigen vooroordelen en verwachtingen (net als sommigen hier nu hebben - heel begrijpelijk) naartoe. Voor geen van ons was dit dagelijkse kost (letterlijk en figuurlijk ).

En dat het dan zo hartelijk, down to earth en dus laagdrempelig is, dat maakte op mij de meeste indruk. Ik heb van de gerechtjes an sich daardoor minder meegekregen Ik heb heel erg met grote blije ogen om me heen gekeken en zou bijvoorbeeld echt geen gedetailleerde recensie kunnen schrijven over het eten. Hoewel het heerlijk was.
Dat had ik ook niet verwacht idd!
Op het terras hadden we ook wat lacherig gedaan over mensen die er 'opgedoft' uitzagen, het keurig in het pak gehezen personeel.
Of de auto's die aan kwamen rijden en netjes in de parking werden gezet door librije personeel (als je dat wilt, kost extra )

Maar binnen?
Niets van dat alles, relaxed in de ruimste zin van het woord.
  zondag 16 juli 2006 @ 00:55:03 #186
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39866522
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:50 schreef Bluezz het volgende:
Wanneer opent de librije zijn WC eigenlijk?

Tegelijk met het hotel denk ik
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39866557
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:53 schreef Isabeau het volgende:

(en waarschijnlijk ook de wijn )
Welke wijn? Oh die toetjes wijn voor 2
pi_39866560
Enige waar ik bang voor ben is dat Sjonnies en Trees Hotel duurder is dan hun eten rofl
pi_39866593
Maar we kunnen natuurlijk met zijn allen op 1 kamer met stretchers en luchtbedden?
pi_39866606
Wat kost zon geintje nou? bij de Librije? vraag ik mij dan af
pi_39866617
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:57 schreef Bluezz het volgende:

Welke wijn? Oh die toetjes wijn voor 2
Ik wilde de Slijter al gaan vragen of hij die heeft of kan bestellen Ik hou wel van zo'n zoete dessertwijn.
  zondag 16 juli 2006 @ 01:01:06 #192
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_39866627
In dat voormalig kraakpand in Assendorp (kom even niet op de naam) kon je vroeger tijdens de zomermaanden ook voor een prikkie slapen. Misschien iets voor jullie voor volgend jaar? Komt het eten van de Liberije nog beter tegen uit.
  zondag 16 juli 2006 @ 01:01:53 #193
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_39866645
Geweldig verslag!!! Leuke foto's!!!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 16 juli 2006 @ 01:01:58 #194
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_39866648
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:59 schreef daeri het volgende:
Wat kost zon geintje nou? bij de Librije? vraag ik mij dan af
Kijk eens een paar posts boven je.
pi_39866690
OK what abt eten bij de Librije en slapen in bungelow tents iets geks als dats?
pi_39866731
waarschijnlijk ook muggen maar geen 72 euries die ik voor hoef te betalen
pi_39866739
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:01 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Kijk eens een paar posts boven je.
jaja, kreeg al op mn kop van Nan King..
  zondag 16 juli 2006 @ 01:07:36 #198
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_39866776
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:03 schreef TinyPet het volgende:
OK what abt eten bij de Librije en slapen in bungelow tents iets geks als dats?
Heb je alweer een wijnarrangementje op
Poef.....gone! ©golfer
pi_39866842
Ik snap eigenlijk ook niet echt hoe die tent nou werkt. Is het dan druk? Hoe groot is het? Is dat normaal dat jullie "zomaar" in de keuken kunnen komen, fotos maken e.d.?
pi_39866917
quote:
Op zondag 16 juli 2006 01:10 schreef TerroRobbie het volgende:
Ik snap eigenlijk ook niet echt hoe die tent nou werkt. Is het dan druk? Hoe groot is het? Is dat normaal dat jullie "zomaar" in de keuken kunnen komen, fotos maken e.d.?
Foto's in de keuken is onbeperkt.
Zomaar in de keuken eten, betekend een half jaar vantevoren reserveren.
Het is druk, ja
het is niet erg groot.
En vergeet zijn sterren niet. Daar komen heel veel mensen op af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')