abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 juli 2006 @ 11:59:02 #256
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40196947
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:41 schreef pfaf het volgende:

[..]

Het valt niet altijd mee om Juve-fan te zijn hè.
Na ik overleef het wel.. ik heb 2 Torino fans thuis.. daar wordt je wel hard van
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:00:23 #257
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_40196989
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:56 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat er veel mensen zaten te wachten op een mogelijkheid om Juve voor de zoveelste keer poberen te pakken,gefeliciteerd het is gelukt..geniet er maar van een jaartje zonder Juve in de Serie A,want we zullen hard terug slaan..

*Ik keur een fraudeschandaal natuurlijk af.. het is ook een terechte straf voor Juve
Dan praat je jezelf tegen.
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:01:14 #258
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_40197014
Tsja, je kunt er toch op wachten dat mensen Juve willen pakken? De laatste twee glorieperiodes zijn allemaal een farce. Een wegens doping, de ander wegens omkoping. Dan kun je toch aanvoelen dat je het lachertje van de Serie A bent?

Ik denk dat het meest kwalijke voor Juventus nog niet eens is dat ze worden teruggezet. De selectie was immers al op leeftijd en half aan elkaar vastgegroeid. Het ergste lijkt me dat er in de toekomst bij elke opvallende beslissing in het voordeel van Juventus zal worden gezegd dat 'ie wel omgekocht zal zijn.
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:06:56 #259
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_40197202
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:01 schreef twi het volgende:
Het ergste lijkt me dat er in de toekomst bij elke opvallende beslissing in het voordeel van Juventus zal worden gezegd dat 'ie wel omgekocht zal zijn.
In fiete was dat ook al jaren zo.
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:08:07 #260
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40197244
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:00 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dan praat je jezelf tegen.
Tuurlijk ben ik ook deels kwaad op mijn eigen club.. en vooral op Luciano Moggi
Waarom zou ik het niet terecht mogen vinden dat we een straf krijgen?

Het is een naaistreek voor de fans,maar we blijven Bianconeri

( ik wil alleen zeggen,dat er elk jaar wel iets wordt "bedacht" zelfs voor de fraude )
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:10:16 #261
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_40197316
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:08 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Tuurlijk ben ik ook deels kwaad op mijn eigen club.. en vooral op Luciano Moggi
Waarom zou ik het niet terecht mogen vinden dat we een straf krijgen?

Het is een naaistreek voor de fans,maar we blijven Bianconeri

( ik wil alleen zeggen,dat er elk jaar wel iets wordt "bedacht" zelfs voor de fraude )
Dat begrijp ik ook wel, maar aangezien er ook daadwerkelijk dingen gebeurd zijn is het volledig terecht dat Juve 'achtervolgt' wordt.
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:14:05 #262
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_40197436
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:06 schreef pfaf het volgende:

[..]

In fiete was dat ook al jaren zo.
Inderdaad, deed ik hier voor de uitspraak ook al regelmatig Maar het zal alleen maar erger worden.
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:16:09 #263
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40197500
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:56 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat er veel mensen zaten te wachten op een mogelijkheid om Juve voor de zoveelste keer poberen te pakken,
Heb je voorbeelden?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_40197648
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 11:38 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Fraude is een misdaad, dus als fraude bewezen wordt, moet je gestraft worden. Maar als je verdacht wordt van een misdaad, maar men kan het niet bewijzen, dan kan je toch niet worden gestraft? Dat ben je toch wel met me eens? Als iets krom is, ga ik het niet rechtpraten, maar het is (nog) helemaal niet krom.
Er zijn ook wel eens snoeiharde moorden niet bewezen terwijll iedereen wist wie de dader was.
In de rechtsgang is het nou eenmaal miereneuken als alles 'goed' gedaan wordt, hiermee bedoel ik dus geen fouten maken en sporen achterlaten. Waar rook is, is vuur. Nogmaals, dat kun je napraten noemen, of het afdoen met jullie hebben er geen verstand van. Zoiets komt niet zomaar in het nieuws. En als er niets, maar dan ook niets gevonden is, waar komt dan die puntenvermindering vandaan? Dat bepaalde dingen niet hardgemaakt kunnen worden, dat zal de strafvermindering als gevolg hebben, maar daarom vind ik het ook juist goed dat ze wel een statement maken, en niet alles door de vingers zien.
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:24:41 #265
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_40197818
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:16 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden?
quote:
Toen we eindelijk weer twee keer kampioen werden, begonnen ze achteraf te zeuren dat we de zaak belazerd hadden. Het was wel zo, maar ze moeten ons altijd hebben
quote:
Toen we de CL wonnen, begonnen ze jaren achteraf te zeuren dat onze spelers destijds onder de dope zaten. Het was wel zo, maar ze moeten ons altijd hebben
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:26:53 #266
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40197892
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:24 schreef twi het volgende:

[..]

[..]

[..]

Goh, dat hakt erin zeg!

Dat valt bijna in het niets met die talloze malen dat ik met mijn eigen ogen zag hoe Juve belachelijk werd bevoordeeld door de scheidsen in de serie A.
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:29:19 #267
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_40197981
Maar die wedstrijd tegen Siena, die was wel mooi natuurlijk
pi_40198065
Was dat die 0-3 binnen no-time?
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:34:55 #269
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40198187
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:16 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Heb je voorbeelden?
Dopingkwestie jaren '90
De handelwijze van juve de afgelopen jaren op de transfermarkt zou volgens velen ook niet al te zuiver zijn geweest.
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:35:57 #270
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40198226
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:34 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Dopingkwestie jaren '90
De handelwijze van juve de afgelopen jaren op de transfermarkt zou volgens velen ook niet al te zuiver zijn geweest.
En is er wat bewezen destijds?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_40198321
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:35 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Ach kom
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:38:45 #272
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40198330
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:35 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Helemaal niks..
Alleen met een gerucht steek je wel vaak een vuurtje aan..
pi_40198393
Dus jij durft je hand er voor in het vuur te steken dat Juve een schone club is TimoBasso?
pi_40198494
Hij heeft daarnet toegegeven dat ze zich afgelopen twee jaar misdragen hebben
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:44:09 #275
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_40198508
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:38 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Helemaal niks..
Alleen met een gerucht steek je wel vaak een vuurtje aan..
en waar maak jij je dan druk om?

Die vele malen dat Juve in wedstrijden bevoordeeld was is zeker niet erg?
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 26 juli 2006 @ 12:55:03 #276
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40198894
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:40 schreef MaxPower het volgende:
Dus jij durft je hand er voor in het vuur te steken dat Juve een schone club is TimoBasso?
Nee tuurlijk niet.. maar bestaan er nog 100% schone clubs ( is voetbal & sport nog wel schoon )?
Hoe kan het dat een club als Real Madrid een schulden last heeft van tig miljoenen,en toch smijt met geld net of het niks is,Denkje dat Chelsea 100% schone was heeft?
AC Milan,met een van de grootste maffia baas uit Italie als voorzitter..
De Belgische liga lijkt ook zo corrupt als wat..

Nogmaals : Juve / Moggi moeten bestraft worden..
Maar ik wordt een beetje ziek van mensen die met hun oogkleppen kijken.. en alleen Juve als de schuldige zien..

Ik k'ga in de tuin zitten.. nog een fijne middag,ciao
  woensdag 26 juli 2006 @ 13:17:07 #277
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_40199632
Transfer van Cannavaro naar Real Madrid blijkt nog niet helemaal rond, volgens Juventus (link).
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_40200764
De straffen zijn belachelijk. Voor mijn gevoel heb ik Viola natuurlijk het liefst in de Serie A, maar dit is gewoon lachwekkend, zeker Milan 'gewoon' in de CL.
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_40203041
Wat doet het er toe hoeveel wedstrijden elke ploeg heeft omgekocht. Vanaf dat een club ook maar een poging doet tot omkoping, moet de straf degradatie zijn. Klaar.
pi_40206802
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 13:47 schreef Dylan Dog het volgende:
De straffen zijn belachelijk. Voor mijn gevoel heb ik Viola natuurlijk het liefst in de Serie A, maar dit is gewoon lachwekkend, zeker Milan 'gewoon' in de CL.
Scheelt problemen met Empoli.

Messina dus geluk, Lecce en Treviso weer wel gezien.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_40206928
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 12:55 schreef TimoBasso het volgende:
Nee tuurlijk niet.. maar bestaan er nog 100% schone clubs ( is voetbal & sport nog wel schoon )?
Voor mijn club steek ik heel wat ledematen in het vuur
pi_40209820
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:57 schreef Heero87 het volgende:
Wat doet het er toe hoeveel wedstrijden elke ploeg heeft omgekocht. Vanaf dat een club ook maar een poging doet tot omkoping, moet de straf degradatie zijn. Klaar.
geen enkel bewijs dat Milan ooit maar één match heeft gekocht klaar..
pi_40211001
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 18:22 schreef BramKVO het volgende:

[..]

geen enkel bewijs dat Milan ooit maar één match heeft gekocht klaar..
Nee, ze dachten dat Milan ook wel min punten kon gebruiken om de competitie spannend te houden.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_40212494
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 19:02 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Nee, ze dachten dat Milan ook wel min punten kon gebruiken om de competitie spannend te houden.
Meani (iemand die niet in de raad van bestuur zit bij Milan, maar wel in Milan-loondienst is) heeft 2 telefoontjes gedaan naar officials en heeft onder andere gezegd dat ze het beu zijn dat Juve andermaal de arbitrage meehad in een wedstrijd. Ook wij willen eens goede arbiters krijgen, werd toen gezegd.

Irritant als mensen een oordeel klaarhebben zonder de zaak te hebben gevolgd.

Dit verdient dus idd een straf, want bellen naar officials mag niet, maar geen enkel bewijs dat Milan dus een match heeft vervalst, of zelfs zelf een official heeft aangeduid.
pi_40213917
Ze hebben de schijn al tegen met hun bestuur he

En...
quote:
UEFA buigt zich met spoed over CL-deelname Milan

26/7/2006 18:11

De deelname aan de Champions League is voor AC Milan niet zo zeker als werd aangenomen. De UEFA is in spoedoverleg bijeen om uitsluitsel te geven.
Met de uitspraak van de Italiaanse beroepscommissie dacht AC Milan weer verzekerd te zijn van de (voorronde van de) Champions League. Maar een speciaal UEFA-commissie, waarin onder meer voorzitter Lennart Johansson zit, gaat zich buigen over de materie.

'Het is niet ongebruikelijk dat deze commissie samenkomt', aldus de UEFA. 'Het overleg is belegd om te kijken naar alle inschrijvingen, en dan specifiek naar de Italiaanse afvaardiging.'

AC Milan moest aanvankelijk deelname aan de Champions League uit het hoofd zetten vanwege de rol in de Italiaanse fraudezaak. Het beroep tegen de uitspraak leverde een starfvermindering op, en deelname aan de Champions League.

De nationale bonden dienen hun vertegenwoordigers voor de verschillende Europese toernooien in. De UEFA heeft echter het laatste woord. 'In het verleden heeft de speciale commissie uitzonderingen gemaakt om te voorkomen dat clubs zouden deelnemen. Olympique Marseille was in 1993 daar een voorbeeld van', aldus UEFA-woordvoerder William Gaillard.

[ Bericht 85% gewijzigd door DeVinger op 26-07-2006 20:35:49 ]
pi_40215789
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 19:48 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Meani (iemand die niet in de raad van bestuur zit bij Milan, maar wel in Milan-loondienst is) heeft 2 telefoontjes gedaan naar officials en heeft onder andere gezegd dat ze het beu zijn dat Juve andermaal de arbitrage meehad in een wedstrijd. Ook wij willen eens goede arbiters krijgen, werd toen gezegd.

Irritant als mensen een oordeel klaarhebben zonder de zaak te hebben gevolgd.

Dit verdient dus idd een straf, want bellen naar officials mag niet, maar geen enkel bewijs dat Milan dus een match heeft vervalst, of zelfs zelf een official heeft aangeduid.
Zou jij het echt ooit geloven?
pi_40215851
quote:
UEFA buigt zich met spoed over CL-deelname Milan

26/7/2006 18:11

De deelname aan de Champions League is voor AC Milan niet zo zeker als werd aangenomen. De UEFA is in spoedoverleg bijeen om uitsluitsel te geven.
Met de uitspraak van de Italiaanse beroepscommissie dacht AC Milan weer verzekerd te zijn van de (voorronde van de) Champions League. Maar een speciaal UEFA-commissie, waarin onder meer voorzitter Lennart Johansson zit, gaat zich buigen over de materie.

'Het is niet ongebruikelijk dat deze commissie samenkomt', aldus de UEFA. 'Het overleg is belegd om te kijken naar alle inschrijvingen, en dan specifiek naar de Italiaanse afvaardiging.'

AC Milan moest aanvankelijk deelname aan de Champions League uit het hoofd zetten vanwege de rol in de Italiaanse fraudezaak. Het beroep tegen de uitspraak leverde een starfvermindering op, en deelname aan de Champions League.

De nationale bonden dienen hun vertegenwoordigers voor de verschillende Europese toernooien in. De UEFA heeft echter het laatste woord. 'In het verleden heeft de speciale commissie uitzonderingen gemaakt om te voorkomen dat clubs zouden deelnemen. Olympique Marseille was in 1993 daar een voorbeeld van', aldus UEFA-woordvoerder William Gaillard.
Alsof de Uefa dat durft...

Inter trouwens officieel kampioen nu. Heeft de Italiaanse Bond beslist.
pi_40220875
quote:
Internazionale de nieuwe kampioen van Italië

26/7/2006 20:43

Het is een feest met een bijsmaak, maar Internazionale mag zich vanaf vandaag kampioen van Italië noemen.

Daags na de uitspraak in de beroepszaak kreeg Inter het bericht van de Italiaanse bond dat de vacante Scudetto naar het Giuseppe Meaza verhuist. 'Ik ben bijzonder tevreden dat de titel gaat naar de club die zich correct heeft gedragen', aldus clubeigenaar Massimo Moratti op de website van Inter.

In de reguliere competitie moest Internazionale voorrang geven aan Juventus en AC Milan. Maar als gevolg van de uitspraak in de fraudezaak zijn die twee concurrenten weggevallen en mogen de Nerazzurri zich de besten van Italië noemen.

Voor Inter is het de eerste titel sinds 1989. Op het aanwijzen van de nieuwe kampioen werd al gespeculeerd na de uitspraak van het Italiaanse sporttribunaal, dat Juventus de titel wel had afgenomen maar er nog geen nieuwe kampioen was aangewezen. Met de mededeling van de Italiaanse bond is aan die onzekerheid gekomen.

De FIGC volgde met de beslissing een speciale commissie, waarin Gerhard Aigner, Massimo Coccia en Roberto Pardolesi zitting hadden genomen. 'De speciale aanklager Guido Rossi is het eens met de commissie dat er geen reden de Scudetto niet aan Inter toe te wijzen op basis van de nieuwe ranglijst na het proces.'
Gefeliciteerd, Inter-fans.
  woensdag 26 juli 2006 @ 23:45:50 #289
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40221289
wat een schitterend kampioenschap ja.
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:00:22 #290
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40221801
quote:
Niemand gaat meer weg bij Juventus, maakte coach Didier Deschamps woensdagmiddag bekend. De club die afgelopen seizoen als eerste eindigde in de Serie A is vanwege sportieve fraude gedegradeerd naar de Serie B en zal in die klasse grotendeels met dezelfde selectie aan de slag gaan.
Vorige week vertrokken nog vier spelers. Emerson en Fabio Cannavaro tekenden bij Real Madrid, Lilian Thuram en Gianluca Zambrotta gaan aan de slag bij Barcelona. 'De situatie is duidelijk, de club heeft enkele transfers gedaan vanwege economische redenen én gezien de leeftijd van desbetreffende spelers. Maar de andere spelers die onder contract staan blijven bij Juventus.'

'Andere clubs kunnen met ons praten wat ze willen, maar dat haalt toch niets uit. Ik heb met de clubleiding gesproken en de algemene overtuiging is: de deur is gesloten. Ook omdat de tifosi een zo sterk mogelijk Juventus verdienen.'

'Als de situatie niet verandert, dan is het doel direct terug te keren in de Serie A. In de Serie B speelt men een meer fysiek soort voetbal, maar uiteindelijk zal de techniek het verschil maken', legde Deschamps uit waarom hij geen speler wil laten gaan. 'Daarnaast is het belangrijk om een competitieve ploeg te hebben voor de komende jaren.'

'Ik heb al met de selectie gesproken. De uitspraak was een grote teleurstelling voor iedereen. Als iemand niet blij is, dan mag hij dat een, twee of drie dagen zijn. Maar daarna zal ik hem aan het werk zetten. Iedereen zal het maximale moeten geven. Ik heb het dan niet eens over de drie wedstrijden die we niet voor eigen publiek mogen spelen… Met dertig minpunten was het onmogelijk geweest, met zeventien minpunten zal het zwaar worden. We zullen alle wedstrijden tot het einde moeten vechten.'
Didier Deschamps heerlijk strijdlustig
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:10:30 #291
67174 Dos37
Come on Twente
pi_40222126
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:29 schreef DeVinger het volgende:
Ze hebben de schijn al tegen met hun bestuur he

En...
[..]
hopelijk donderen ze hun gewoon eruit.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:42:31 #292
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_40223052
Van mij mag Juventus lekker wegrotten in de onderste regionen van het Italiaans voetbal, maar dat is mijn mening.
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:43:29 #293
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40223080
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:42 schreef Trancelocator het volgende:
Van mij mag Juventus lekker wegrotten in de onderste regionen van het Italiaans voetbal, maar dat is mijn mening.
LAZIO heeft me ooit 70 gulden opgeleverd door van Juve te winnen. Dat genot wil ik best nog eens smaken.
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:48:02 #294
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
pi_40223223
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:43 schreef -Wolf- het volgende:

[..]

LAZIO heeft me ooit 70 gulden opgeleverd door van Juve te winnen. Dat genot wil ik best nog eens smaken.
Dus liever win je nog eens een dergelijke weddenschap dan dat je Juve voor lange tijd ziet creperen in Serie B of lager? Maar ach, wat zit ik ook te lullen... die kutclub is binnen no-time toch weer terug op het hoogste niveau.
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:52:41 #295
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40223373
Ik heb trouwens ooit 2 keer dankzij roma een flink geldbedrag door m'n neus zien geboord.

Een keer had ik fl. 2,50 ingelegd en ik kon 121 gulden winnen totdat roma een kwartier voor tijd de gelijkmaker erin schopte. Tijdje terug had ik op Dynamo Kyiv ingezet tegen roma... stonden ze voor en een man meer halverwege, wordt de wedstrijd afgelast door een gegooide aansteker tegen het hoofd van de scheids. Dat kostte me ook weer 65 Euro.

Voortaan zet ik nooit meer in op wedstrijden met (tegen) roma. Roma MERDA!
  donderdag 27 juli 2006 @ 00:53:38 #296
124197 -Wolf-
Got milk?
pi_40223406
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:48 schreef Trancelocator het volgende:
die kutclub is binnen no-time toch weer terug op het hoogste niveau.
We hebben nog een bekertje van ze te goed. Een hele grote beker om precies te zijn!
pi_40227157
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 21:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Zou jij het echt ooit geloven?
wat lul je eigenlijk man, belijk de feiten hé. Of heb jij meer bewijzen dan het gerecht misschien ?
pi_40227163
en Inter voor het eerst "kampioen" sinds 89 ... Wedden dat ze het nog ah vieren zijn ook ...
pi_40227356
Wie is er nu kampioen van 2004/05
pi_40227376
Juventus niet want de titels zijn afgepakt, Inter niet want die zijn dit jaar voor het eerst kampioen sinds 1989.. Milan dan? Of gewoon niemand
pi_40227379

Vol!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')