quote:
Op woensdag 4 november 2009 00:23 schreef RudyL90 het volgende:Hallo,
Dit bericht is aan Releaze, de persoon die deze topic begon.
Hoe gaat het er nu mee? Nog steeds last van de angsten? Ik kan mezelf erg in jou verhaal herkennen. Ook overwogen om gelovig te worden, echter om een iets andere reden.
Naast mijn studie ben ik praktisch fulltime bezig met mijn bestaan, existentiëele angst, en de dood.
Denken doe ik constant, rust heeft mijn brein niet.
Hoe ga je nu met je angsten om?
Hoop dat je dit nog leest, het is immers al
drie jaar geleden sinds je de topic startte.
Met vriendelijke groeten,
Rudy
Hey Rudy, een nieuw accountje van releaze hier. Na bijna een jaar dacht ik laat ik nog eens kijken op fok, en ik zie zo mijn oude topic weer in dit forumgedeelte

Laat ik dan gelijk hierop reageren, dat vind ik wel zo netjes.
Ik ben eerlijk gezegd als ik er over nadenk nog steeds bang voor de dood, maar de afgelopen drie jaar heb ik er wel goed mee leren omgaan waardoor ik nu kan zeggen dat ik de angst voor de dood mijn leven niet meer beheerst zoals het toen deed.
Een pasklaar recept heb ik echter niet voor je. Ik moest zelf gewoon door de existentiele vragen fase heen en die was bij mij vrij heftig, wellicht ook bij jou. Ik heb obsessief alle kastjes opengetrokken om antwoorden te vinden op mijn onzekerheid en al die vragen en op een gegeven moment werd ik daar zo ontzettend moe van dat ik er mee kon stoppen. (Ik denk dat het bij veel mensen gaat die in hun zoektocht geen antwoorden lijken te vinden) En dat was eigenlijk het punt dat de angsten controlable werden. Ik kon tegen mezelf zeggen, nu even niet. En daarmee ging mijn aandacht ook naar iets anders uit. Ben de afgelopen 3 jaar mede daardoor echt een kei geworden in het hier en nu blijven, best cool.
Tegenwoordig doe ik dat nog steeds. Als ik eenzaam in mn bedje lig en de gedachten komen dan zoek ik afleiding. Als ik er over aan het nadenken ben op straat dan kap ik mezelf mentaal af met "dat zien we dan wel" en richt me dan op iets tastbaars om me heen.
Het is natuurlijk wel absurd dat ik mezelf op zo'n jonge leeftijd voortdurend gek laat maken en klote doe voelen voor een moment dat hopelijk op m'n 80e maar een minuut of wat duurt, hoogstens een paar maanden als ik een langslepende ziekte krijg. "Wie dan leeft, wie dan zorgt" is echt mijn motto geworden, helemaal geïnternaliseerd. En ik ben er maar wat blij om ook, want ik was die angst echt helemaal spuugzat

Maar goed, het heeft een aardige tijd gekost voordat ik eenmaal zo ver was maar ik heb in de tijd van de existentiele vragen ook wel veel geleerd. Het was een erg gespannen tijd in m'n bol maar ik pluk er nu wel de vruchten van. Het is zeker niet fijn, maar het gaat absoluut voorbij. Als jij wilt dat die vragen stoppen of dat je een antwoord zal vinden op die vragen waardoor je gemoedsrust kan krijgen zal het gebeuren. Je denken is er helemaal op ingeprogrammeerd. Maar dat het waarschijnlijk wel even zal duren... of niet. valt niet te zeggen

Overigens, ik ben nu 28. Het heeft me niet tot mn 80e gekost om ermee in het reine te komen

Yay me
[ Bericht 1% gewijzigd door caerulean op 07-12-2009 23:19:33 ]