Hamas is boos en heeft een Militair gevangen genomen om zo 450 minderjarigen in Gevangenis vrij te krijgenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Jij vindt een ontvoering een gerechtvaardigde reactie op een ongeluk?
omdat er geen slachtoffers gevallen zijn ( 2 maar )quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar dan hoor ik je nooit zo sterk kritiek hebben.
Dat zijn lang niet allemaal minderjarigen en los daarvan is een ontvoering niet het middel om over zulke zaken te onderhandelen. Je hamert steeds zo op beschaving en je zou deze daad dan ook moeten afkeuren.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:18 schreef Meki het volgende:
[..]
Hamas is boos en heeft een Militair gevangen genomen om zo 450 minderjarigen in Gevangenis vrij te krijgen
En jij vind een invasie wel een rechtvaardige aktie op een ontvoering ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Jij vindt een ontvoering een gerechtvaardigde reactie op een ongeluk?
Hebben landen als Saoedi-Arabië en Syrië Israël dan al erkend?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:20 schreef Vriendelijk het volgende:
Israel wilde het democratisch gekozen hezbollah niet erkennen, haar buurman. Hoe ik niet te proberen.
Israel weigert om gevangen vrij te latenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat zijn lang niet allemaal minderjarigen en los daarvan is een ontvoering niet het middel om over zulke zaken te onderhandelen. Je hamert steeds zo op beschaving en je zou deze daad dan ook moeten afkeuren.
Wat is gerechtvaardigd?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:20 schreef Limburger_noord het volgende:
En jij vind een invasie wel een rechtvaardige actie op een ontvoering ?
Heb je daar bewijs voor?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:21 schreef Meki het volgende:
het gaat om 450 vrouwen en minderjarigen die zomaar opgepakt zijn.
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:21 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel weigert om gevangen vrij te laten
het gaat om 450 vrouwen en minderjarigen die zomaar opgepakt zijn.
Ik keur beiden af. Maar die van Israel keur ik barbaars af
Als je kinderen in de cel stopt en je wacht lang genoeg zijn het idd geen minderjarige meerquote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat zijn lang niet allemaal minderjarigen
Als je weet hoelang enkele van hen al vast zitten vraag ik me af wat je nog kunt doen ?quote:en los daarvan is een ontvoering niet het middel om over zulke zaken te onderhandelen. Je hamert steeds zo op beschaving en je zou deze daad dan ook moeten afkeuren.
Jahquote:
Interessant artikel gevonden http://www.nos.nl/nieuws/(...)de_staat_israel.html. Weet iedereen al de dingen die in dit artikel staan?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:13 schreef Federer-fan het volgende:
Weet iemand een goed artikel op internet waarin wordt uitgelegd wat de basis voor dit conflict is? Ik weet er namelijk niets van.
misschien verdragen sluiten en je daar dan ook echt aan houden, niet stiekem toch weer een bus opblazen of raketjes laten afdwalen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:23 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Als je kinderen in de cel stopt en je wacht lang genoeg zijn het idd geen minderjarige meer![]()
[..]
Als je weet hoelang enkele van hen al vast zitten vraag ik me af wat je nog kunt doen ?
Welk Israel? Het Israel dat legaal erkent kan worden is niet het Israel zoals de regering daar ziet. Men houdt de nodige gebieden bezet en voert daar nogal vreemde dingen uit. Daarmee heeft Israel een waslijst VN-resoluties aan zijn broek en overtreedt men ook waslijsten oorlogsrechten. Israel in de huidige vorm erkennen kan niet omdat men via de VN heeft afgesproken dat Israel illegale grenzen heeft. Illegale grenzen erkennen kan je gewoon niet maken.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:21 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Hebben landen als Saoedi-Arabië en Syrië Israël dan al erkend?
Bron?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:23 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah
Sinds het begin van de tweede Intifada in september 2000 hebben de Israëlische autoriteiten meer dan 3000 Palestijnse kinderen jonger dan 18 jaar vastgezet. Op elk willekeurig tijdstip zitten er wel een paar honderd kinderen in Israëlische gevangenissen en huizen van bewaring. Op dit moment zitten er 373 kinderen in Israël gevangen.
De rechten van gevangen Palestijnse kinderen worden systematisch genegeerd en geschonden. Het Israëlisch recht laat toe dat Palestijnen van 16 en 17 jaar als volwassenen worden behandeld en in militaire gevangenissen in Israël worden vastgezet, samen met volwassen Palestijnse gedetineerden of geïsoleerd. Dit is in strijd met het Verdrag voor de Rechten van het Kind.
Palestijnse kinderen in Israel kunnen zonder aanklacht of proces acht dagen worden vastgehouden. Dit kan tot drie maanden worden verlengd.
Tijdens voorarrest of gevangenschap worden Palestijnse kinderen stelselmatig onderworpen aan lichamelijk geweld en psychische intimidatie – ze worden onder andere hard geslagen, vastgebonden in pijnlijke houding, langdurig geïsoleerd, door elkaar gerammeld, bedreigd (ook met represailles tegen hun familie), seksueel geïntimideerd, geblinddoekt, uit hun slaap gehouden en aan extreme temperaturen blootgesteld. Dit komt neer op marteling. Onder deze lichamelijke en geestelijke druk kunnen de kinderen dingen bekennen die ze helemaal niet gedaan hebben.
jij noemt het illegale grenzen, ik noem het buffergebied verkregen na drie oologen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:24 schreef Mikado het volgende:
[..]
Welk Israel? Het Israel dat legaal erkent kan worden is niet het Israel zoals de regering daar ziet. Men houdt de nodige gebieden bezet en voert daar nogal vreemde dingen uit. Daarmee heeft Israel een waslijst VN-resoluties aan zijn broek en overtreedt men ook waslijsten oorlogsrechten. Israel in de huidige vorm erkennen kan niet omdat men via de VN heeft afgesproken dat Israel illegale grenzen heeft. Illegale grenzen erkennen kan je gewoon niet maken.
dit zou niet gebeuren als ISRAEL HONDERDEN kinderen ontvoertquote:Op zaterdag 15 juli 2006 11:27 schreef Glasnosteraar het volgende:
er zou GÉÉN ENKEL BURGERSLACHTOFFER gevallen zijn, niet aan Libanese zijde, niet aan Israelische zijde, als Hezbollhah niet die soldaten ontvoerd, een aantal anderen gedood, en de afgelopen 5 jaar honderden raketten op Israel afgeschoten had.
Is de Israelische reactie verstandig, mwaaoh, nee. Hezbollah, Hamas, Syrië en Iran krijgen nu precies wat ze willen, de vernietiging van de enige enigzins succesvolle democratie in het Midden Oosten buiten Israel; Libanon.
De Hezbollahs, de aanhang ervan, Hamas, Syrië, Iran, dat zijn geen mensen die dingen kunnen bouwen, die ontlenen hun bestaan aan de guerilla, aan oorlog, chaos en kapotmaken, die willen niets anders. Hezbollah was tot enkele dagen geleden verleden tijd, vandaar de wens tot oorlog met Israel, zonder hebben ze geen bestaansrecht. De guerilla is als zuurstof voor Hezbollah.
De nu definitief afgelopen Libanese lente moet voor die religie freaks en Arabische gangsters ondragelijk geweest zijn, laat staan voor al die Berberse would-be Arabieren in Nederland. Nu kunnen ze zich weer fijn wentelen in slachtofferschap en guerilla, want laten we eerlijk zijn. Wat zouden al die moslims nu voorstellen, wat voor een positie zouden ze in de wereld hebben, zonder de guerilla.
Geeft de aanval van Israel een goed gevoel in de onderbuik?
HELL YEAH!![]()
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |