Lijkt me niet handig om het maximum bereik op 200 te zetten als je ongeveer 230V gaat meten.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:46 schreef __Wouter__ het volgende:
dus de draaiknop op 200 bij de V met het liggende streepje linksboven (niet bij de V met de tilde)
en (bijvoorbeeld, want als ik het goed begrijp maakt het niet uit) de rode draad in het middelste gaatje, en de zwarte in het onderste... gaat ie dan goed?
Bij deze stand mag er GEEN spanning staan op het gene waar je aan meet!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:51 schreef Vonkenboer het volgende:
...
- De stand daarna is doormeten met een piepertje, makkelijk om te gebruiken om te kijken of je tussen twee draden / componenten een verbinding hebt
...
Mooi!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:59 schreef __Wouter__ het volgende:
dank jullie zeer! hij geeft mooi 220 aan.
Volgens de nieuwe regel moet je hele huis spannings vrij gemaakt kunnen worden met 1 handeling. Dit is niet op jouw huis van toepassing. Volgens de oude regel is dit in 2 handelingen en wel van toepassing.Tenzij dat samen voegen ergens voor de jaren 60/70 is gebeurt. Dat je het weet. Eigenlijk zou toen het samen getrokken werdt de meterkast vervangen moeten worden of op z'n minst aangepast.quote:uiteraard is het het makkelijkst om alle stroom uit te schakelen, maar omdat het huis waarin ik woon oud is en er ooit verschillende woon-etages zijn samengevoegd tot een groot huis is het niet altijd even duidelijk via welke meterkast de stroom nu komt. als de stopcontacten geen stroom meer geven willen de lampen aan het plafond het nog wel een blijven doen.
Maar die geven wel eens een valse weergave van de werkelijkheidquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:33 schreef Conflict het volgende:
[afbeelding]
Die zijn toch wel makkelijker voor deze toepassing.
Jammer genoeg zijn die niet geheel betrouwbaarquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:33 schreef Conflict het volgende:
[afbeelding]
Die zijn toch wel makkelijker voor deze toepassing.
Daartussen zit nog 10A, voor het meten van veel stroom.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:51 schreef Vonkenboer het volgende:
- Meten van stroom in Amperes
In te stellen op 200, 2000, 20 en 2000 als er een kleine letter "m" staat betekend dat gemeten in milliampere
- De stand daarna is voor het meten van diodes
Zolang je bij vooral stopcontacten maar blijft opletten. Maar als je alleen de nuldraad meet dan kom je er snel genoeg achter als er toch nog stroom op staat.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:45 schreef Conflict het volgende:
Die zijn goed genoeg om te kijken of er stroom ergens op staat of niet. Eerst kijken of ie brandt, dan stop eruit draaien en nogmaals kijken. Waarom zou dat niet kunnen? Waarom worden ze dan verkocht?![]()
Ik gebruik zo'n ding al jaren.
Alleen goed genoeg om te kijken of er wel spanning op staat. Als het neon lampje niet gaat branden betekent dit niet dat er geen spanning op staat!!! Lampje is kapot, je staat te geisoleerd, brand te zwak om bij lichtinval van lamp / zon het te kunnen zien branden enz.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 10:45 schreef Conflict het volgende:
Die zijn goed genoeg om te kijken of er stroom ergens op staat of niet. Eerst kijken of ie brandt, dan stop eruit draaien en nogmaals kijken. Waarom zou dat niet kunnen? Waarom worden ze dan verkocht?![]()
Ik gebruik zo'n ding al jaren.
Dat zei ik ookquote:Op zondag 16 juli 2006 00:26 schreef tnimble het volgende:
[..]
Alleen goed genoeg om te kijken of er wel spanning op staat. Als het neon lampje niet gaat branden betekent dit niet dat er geen spanning op staat!!! Lampje is kapot, je staat te geisoleerd, brand te zwak om bij lichtinval van lamp / zon het te kunnen zien branden enz.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |