abonnement Unibet Coolblue
pi_42207959
quote:
Op donderdag 28 september 2006 13:38 schreef popolon het volgende:

[..]
De demo is trouwens niet geheel bugvrij, TQ loopt pas echt goed sinds patch 1.20.
Ik ben het nu aan het installeren, let the bugfest begin!

het begint al goed: in alle menu opties staat tag not found.....leuk, gokken....
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 28 september 2006 @ 19:26:26 #102
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42208047
Iemand de custom maps/quests al eens geinstalleerd?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_42208143
Onspeelbaar, dat ding kan geen waardes vinden, dus menus zijn onleesbaar, questen ook, ik kan hier niets mee. Gewoon standaard geinstalleerd, dus wat kan er nu mis zijn?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_42208282
Ah, oplossing gevonden. Deze bug zat in de demo al sinds mei, dit hebben ze gewoonweg er niet uitgehaald. Eerste indruk: slordig, nu maar eens gaan gamen
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_42214465
Goedgekeurd.

Iig met een "firegolem". Zelfs de sneltoetsen zijn gejat van D2 (weaponswap w), maar beter goed gejat dan slecht bedacht. Ook die golem kunnen besturen met een haircross is best handig (laat hem de klappen maar vangen).
De dag en nacht is ook mooi gedaan.

This game has written Diablo 2 copy-paste all over it. Maar in dit geval is dat positief.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 28 september 2006 @ 22:00:56 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42215100
quote:
Op donderdag 28 september 2006 21:48 schreef Pheno het volgende:
Goedgekeurd.

Iig met een "firegolem". Zelfs de sneltoetsen zijn gejat van D2 (weaponswap w), maar beter goed gejat dan slecht bedacht. Ook die golem kunnen besturen met een haircross is best handig (laat hem de klappen maar vangen).
De dag en nacht is ook mooi gedaan.

This game has written Diablo 2 copy-paste all over it. Maar in dit geval is dat positief.
De makers hebben het als eerste meteen toegegeven dat het een copy was van Diablo. Kan het interview even niet zo snel vinden. Iron Lore, de maker van TQ, heeft trouwens een aantal bekende namen in het team:

While Iron Lore are a relatively new developer, it is quite the opposite when looking at the type of people behind the company. Headed by Brian Sullivan (co-creator of Age of Empire), the team has selected the best of the best including screenwriter Randall Wallace (Braveheart) to work on their first project's epic story. The talent doesn’t go to waste either, since their first project manages to breathe a much-needed surge in the genre.

Nog even wat screens:





Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_42215326
Ik zal eens kijken of ik dit spel van iemand kan lenen. Ik heb nog geen gevoel van OMFGBBQ wat een enorme sterke imposante vijand. Maar dat kan toch komen. De eerste keer toen ik D2 act 1 binnenliep had ik dat ook niet.
Bij act 2 kreeg ik pas een imposant gevoel van de levels. En met Duriel was mijn twijfel weg dat D2 een makkie zou worden
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_42219414
quote:
Op donderdag 28 september 2006 22:05 schreef Pheno het volgende:
Ik zal eens kijken of ik dit spel van iemand kan lenen. Ik heb nog geen gevoel van OMFGBBQ wat een enorme sterke imposante vijand. Maar dat kan toch komen. De eerste keer toen ik D2 act 1 binnenliep had ik dat ook niet.
Bij act 2 kreeg ik pas een imposant gevoel van de levels. En met Duriel was mijn twijfel weg dat D2 een makkie zou worden
Ik begin het spel telkens leuker te worden, moet morgen vroeg op (06:30u) maar kon het toch niet laten even nog 1x lvlup te gaan

Weekend vind ik vast nog wel tijd om even TQ te spelen
pi_42226052
ik heb een gedownloade versie
heb alles gepatched naar 1.20 enigste wat nu niet goed werken was dat:
als ik een hoofdletter gebruikte in mn charname en enter drukte maaktie die niets
zonder welheb zover nog geen 1 crash gehad ben van plan om het spel ook te gaan kopen
vind em tof:)
Klik Hier!
I love you! Kus Kirsten <3
pi_42260268
Echt een leuk spelletje, heb net even een lvl10 rogue gestart (combo met defensive) om te kijken hoe dat gaat! Zeer sterk character maar zeer zwak tegen undead vijanden, dat is dus irritant!
pi_42260833
combo? je kan toch maar 1 class kieze?
ik was lvl omhoog en toen kon ik een paar classes kiezen
heb nu een rouge kan ik op lvl 10 dan ofzo nog een klasse kiezen?
Klik Hier!
I love you! Kus Kirsten <3
pi_42260956
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:29 schreef __aRgie het volgende:
combo? je kan toch maar 1 class kieze?
ik was lvl omhoog en toen kon ik een paar classes kiezen
heb nu een rouge kan ik op lvl 10 dan ofzo nog een klasse kiezen?
Als je voor de eerste keer lvlup gaat (lvl2 dus) dan kies je je eerste "class"
Als je lvl8 bent kies je je 2e "class"

Zo kan je 2 vd 8 classes kiezen en dus combineren, ik heb een nature/spirit en een rogue/defensive
  zaterdag 30 september 2006 @ 17:38:16 #113
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42261052
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:34 schreef McGilles het volgende:

[..]

Als je voor de eerste keer lvlup gaat (lvl2 dus) dan kies je je eerste "class"
Als je lvl8 bent kies je je 2e "class"

Zo kan je 2 vd 8 classes kiezen en dus combineren, ik heb een nature/spirit en een rogue/defensive
Rogue is vooral dual wield terwijl de defense mastery veel op skills met een schild inhoudt. Dus je moet de rogue eigenlijk met 1 wapen spelen lijkt me.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_42261109
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:38 schreef popolon het volgende:

[..]

Rogue is vooral dual wield terwijl de defense mastery veel op skills met een schild inhoudt. Dus je moet de rogue eigenlijk met 1 wapen spelen lijkt me.
Ik ga puur voor de rogue skills en de handigheid van sommige defensive passive skills
pi_42265340
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 17:38 schreef popolon het volgende:

[..]

Rogue is vooral dual wield terwijl de defense mastery veel op skills met een schild inhoudt. Dus je moet de rogue eigenlijk met 1 wapen spelen lijkt me.
Heb trouwens even gekeken en een rogue kan helemaal geen dual wield, dat kan een warfare character!

Dus 1 hand een dagger/sword/speer en de andere een shield gaat perfect met rogue/defensive!
pi_42284185
Iemand hier trouwens ervaring met de nature - Nympf, is het wat?

ps: volgens mij kan je geen dual wield als rogue, of heb ik het mis?
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:07:15 #117
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42285687
Moet je even in de skilltree kijken, zou best kunnen dat alleen warfare het heeft.

Dual weild kicks ass.

Level 20, zit al een tijdje in Egypte. Mooie omgeving.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:10:53 #118
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_42285810
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zondag 1 oktober 2006 @ 18:58:02 #119
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_42287188
Normaal heb ik altijd met dit soort spellen (als ik ze al speel) dat ik cheats zoek. Maar deze speel ik echt helemaal zoals het hoort.
Ik zit nu in de Orient, waar ik al o.a. een reuzenyeti heb mogen neerslaan...
  maandag 2 oktober 2006 @ 10:39:25 #120
71801 AlexLPUMUSE
an nyung v^-^v
pi_42304991
Ben nu level 31 Storm / Rogue in Epic Greece
your dream world is a very scary place to be trapped inside all your life
shine in time until you find your closer to the truth
within you is the truth that your dream world is a very scary place
pi_42309399
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 10:39 schreef AlexLPUMUSE het volgende:
Ben nu level 31 Storm / Rogue in Epic Greece
Hier lvl31 Spirit/Nature in Babylon, begin act3 normal
pi_42310178
wat is max lvl ?
Klik Hier!
I love you! Kus Kirsten <3
pi_42311011
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 14:02 schreef __aRgie het volgende:
wat is max lvl ?
65
  maandag 2 oktober 2006 @ 19:32:34 #124
158096 Ashavan
Ordo Discipli ars Vitae
pi_42317203
edit: Sorry dit is een soort van "review" geworden :S

Heb dit spel al een tijdje in me bezit. Eerder dan dat het in de winkels lag, een voordeel als je bij een bekend internationale gamessite als staflid zit (mag de naam helaas niet vermelden vanwege het contract :S). Ondanks dat het al een tijdje bespeeld is heb ik maar 2 characters namelijk een Juggernaut (lvl63) en Druid (lvl26).

Vind het een erg leuk spel wat verder bouwt op de Hack and Slash fundamenten die games zoals Diablo hadden aangelegd. Een genre dat bijna dood leek kreeg een zeer goede toevoeging in de vorm van Titan Quest, ondanks dat het her en der magertjes is.

De truc is altijd om een Hack and Slasher zo simplistisch mogelijk te houden. Zodoende is het altijd erg verslavend, maar het zorgt ook meteen voor bepaalde beperkingen. Toch vind ik dat IronLore wat goede vernieuwingen heeft weten door te voeren.

De grafische engine is door henzelf gemaakt. Dit pakt positief uit in de zin dat het er allemaal zeer mooi uitziet. Loop maar eens rond en neem de tijd om rond te kijken. Verscheidene details en hoge kwaliteit zie je erg duidelijk in de Olympus Summit als je langs het pad naar de stenen in de berg kijkt, of als je een brug over loopt langs een waterval, een moeras. Het is allemaal zeer sfeervol en zeker als je kijkt wat voor moeite er gestoken is in de grafics van de magische spells en gebruik van skills. Het zijn net die details die het compleet maken. Voeg daar het geluid aan toe en je hebt een atmospherisch spel.

Het negatieve aspect van het ontwerp is dat er fouten in zitten. Fouten die complicaties teweeg kunnen brengen met sommige kaarten en processoren. Een fout die normaliter niet door de beugel kan, maar bedenk dat IronLore nog vrij nieuw is. Ze hebben nog aardig wat te leren dus.

De physics zijn ook grappig uitgewerkt. Je moet geen hoogstaande dingen verwachten. Maar het is wel grappig als je gebruik maakt van de Storm Mastery en de spel Lightning of als je een critical uitdeelt met je zwaard. De beesten vliegen dan ver weg of hoog de lucht in. Zodoende kunnen sommige in bomen blijven hangen of ver naar achter een afgrond in verdwijnen. Een zeer leuk detail waardoor je kunt zien dat de diepte verschillen duidelijk aanwezig zijn. De diepte verschillen zijn overigens meer dan alleen eye-candy en kunnen ook obstakels zijn. Zo kun je geen spells afschieten vanachter een rots, waarbij oudere games je gewoon door muren heen kon schieten. Het is erg leuk om te zien hoe de bladeren en het kolf van mais velden afbuigen als jij er doorheen loopt. Erg mooi, zeker als je helemaal inzoomt.

Toch vind ik de systeem eisen erg hoog liggen voor wat de game bied. Daarnaast hebben de developers ook de beveiliging Securom op hun cd's gebrand. Door die beveiliging kan het ook gebeuren dat originele versies niet goed werken. Een Securom stopper zoals Anti-Blaxx of Curerom kunnen dan goed van pas komen. De game ondersteunt overigens geen Dual Core processoren en Curerom komt wederom goed van pas om het te dwingen gebruik te maken van Single Core. Dit zijn wat simpele methoden om de meest voorkomende bugs van versie 1.00 t/m 1.15 op te lossen.

Zelf heb ik nooit problemen gehad met de game en speel zelf op de volgende configuratie: Athlon 64 3800+ dual core, Asus M2V moederbord, 2x 1gb ddr2 pc5400 ram, Asus EN7900GT videokaart. Volgens de theorie van velen zou mijn systemen voor veel problemen moeten zorgen, maar dat doet hij vreemd genoeg niet.

Bij Titan Quest begin je met het aanmaken van een personage. Je kiest het geslacht van een man of vrouw met de kleur van de tunic. Vervolgens begin je in Normal Mode, de makkelijkste van de drie, waarin je bekend wordt met het spel. Er zijn drie spelmodi van Normal, Epic en Legendary die vrijgespeeld worden zodra je de vorige afgerond heb.

De tutorial is er niet echt, maar de box met hints is duidelijk genoeg. Je komt aan in de beurt van een klein dorp genaamd Thelios. Daar krijg je de eerste quest om een dark shaman satyr te doden. Gedurende dit proces zul je een aantal levels omhoog gaan. Na de eerste keer zul je zien dat je een Mastery kan gaan kiezen en dat er acht keuze mogelijkheden zijn. Een Mastery kan gezien worden als een soort uit de kluiten gegroeide skill tree van Diablo. In die Mastery dien je skill points aan de zijkant te plaatsen om zo nieuwe levels van die Mastery vrij te spelen om dus nieuwe skills/spells te krijgen. Op level acht kun je een tweede, aanvullende, Mastery kiezen om zo uiteindelijk de class van je personage samen gesteld te hebben.

Normal modus stelt niets voor. Je loopt door de drie "acts" genaamd Greece, Egypt en Orient alsof het niets is. Geniet dus van de omgeving en alles, maar qua uitdaging zal er nog weinig tot niets aanwezig zijn. Uiteindelijk ga je naar Epic modus en dan begint het al een stuk uitdagender te worden. Zodra je de nieuwe modus in gaat zullen alle monsters sterker worden en sommige, zoals skeletons en andere ondode, qua uiterlijk veranderen. Zij zullen nieuwe armor en wapens en skills/spells krijgen om jouw het leven zuur te maken. Daarnaast ga jouw elementale resistances ook flink omlaag, zodat zij jouw meer kunnen pijnigen. Als jij een pet hebt die aan je zijde meevecht zal hij net zoals de oppositie sterker worden. Aangezien velerlei Masteries "pets" hebben komt dit goed van pas. Helaas worden pets weer erg zwak zodra je halverwege Legendary zit.

Gelukkig zijn er Mystics in sommige steden. Bij hen kun je voor geld skill points verwijderen, maar niet uit de balk aan de linkerzijde, om zodoende de punten opnieuw te herverdelen. Je hoeft dus niet overnieuw te starten als je het idee hebt dat je personage verkeerd opgebouwd is gedurende het spelen.

In de afdeling diversiteit en AI ontbreekt er veel. De kaarten worden niet elke keer opnieuw gegenereerd en zijn statisch. Elke keer als je op de kaart komt zal hij hetzelfde zijn en dus erg voorspelbaar, maar dit mag de pret niet drukken. Verkennen van het hele gebied is nog steeds goed voor experience en drops. De meeste epic en legendary drops kwamen voor mij uit chests en niet van Telkines of Minos the elder Tauren Lord. Typhon is de eindbaas en hij laat wel vaak wat vallen.

De AI is ook slecht. Vaak zie je monsters stil staan, niet eens script-wandelingen afleggen, en komen pas in beweging als jij in de buurt bent of tussen hen in staat. Dit is overduidelijk als je meerdere Typhon-runs doet en er uiteindelijk op begint te letten.

Met elke speel modi die je vrijspeelt komen er ook nieuwe monsters. Zo heb je in Epic dat er opeens een enorme automaton genaamd Talos je op staat te wachten als je in Act 1 Greece het labyrinth van Minos in wilt. Een enorme Manticore die jouw op wacht in een Egyptische grot of wat dacht je van een reusachtige ondode draak in de bergen van het Orient? Om nog maar te zwijgen over andere monsters die opeens kunnen opduiken her en der en een uitdaging vormen.

Het spel was erg gebaseerd op gebruikers van magie totdat patch 1.2 uitkwam. Dit omdat melee personages te weinig health hadden, zwakke skills en gewoon genaaid werden als ze in de moeilijkere spel modi kwamen. Er was onbalans waardoor Archers enorm veel schade konden berokkenen bijvoorbeeld. Met de komst van patch 1.2 hebben ze een aantal zaken opgelost, maar ze hebben vervolgens ook veel andere dingen veranderd die niet nodig waren om zo nogmaals onbalans te hebben gebracht...het is nu een zooitje geworden. Het is wel een welkome afwisseling dat de eindbazen nu daadwerkelijk een uitdaging vormen...soms.

Vervolgens mist het spel een paar basis benodigdheden. Zo is er geen warehouse om dingen in te bewaren. Je moet dus alles verkopen aangezien je inventory erg klein is in het begin. Gedurende Normal modi krijg je wel drie bags erbij om je inventory te vergroten. Maar zelfs dan zit hij in 15-20minuten vol. Om dit probleem op te lossen is er in de gemeenschap een mod uitgebracht van ene Bman genaamd TQVault. Zorg wel dat je ook SoulSeekkors TQDefiler gebruikt. TQVault stelt je in staat om alle spullen van al je personages in een centrale database te stoppen en met elkaar uit te wisselen. Geen gehannes met Mule personages meer. Daarnaast zitten nog andere opties zoals Stack Potions waardoor je veel potions kunt inslaan zonder dat het veel ruimte in zal nemen.

In het spel zitten ook Relics. Sommige monsters zullen relics laten vallen. Elke relic heeft een specifieke naam met individuele bonusen. Je kunt deze tot 3 op elkaar plaatsen van dezelfde soort en zo zijn er ook die tot 5 lagen gaan. Zodra een set compleet is krijg je een random bonus bij de bonus. Deze relics kun je in wapens, armor, accesoires e.d. stoppen. Een zwak aftreksel van het systeem dat Diablo 2 introduceerde met de expansion Lord of Destruction. Had zelf liever iets gezien als een quest om een alchemie pot te verkrijgen om zo items te kunnen combineren tot iets nieuws.

Er zit overigens een Tool Set toegevoegd aan het spel. Neverwinter Nights en Morrowwind hadden aangetoond wat voor succes het spel wordt als mensen zelf dingen kunnen ontwerpen. Leden uit de gemeenschap die eigen quests, monsters, items en kaarten ontwerpen om zo de langdurigheid van het spel uit te rekken. Dusver zijn er nog niet echt veel bruikbare dingen uitgebracht. Het lijkt meer gebruikt te worden om cheats en exploits te kunnen maken. Maps waarop je alle zeldzame equipment kunt pakken zonder er moeite voor te doen.

Dit brengt me bij het volgende. Het spel is zeer slecht beveiligd en je kan erg makkelijk bij de informatie komen om zo cheats te maken. Iets wat niet interresant is als het alleen voor single player gehanteerd wordt.

De Multiplayer is niet echt geweldig. Er zit geen PvP (people vs people) in. Er zijn geen servers waar je op in logt. Neen, je maakt (host) een game. Wel kun je passworded games e.d. maken dus dat scheelt. Om toch PvP te kunnen doen kun je de link van het spel pakken, naar eigenschappen gaan en vervolgens /pvp aan het eind van de regel toevoegen alvorens je het spel opnieuw opstart. Alle mensen die ook dit gedaan hebben zullen in de lijst van games zichtbaar worden.

Dankzij dit spel werd ik overigens gemotiveerd om te experimenteren met Fraps, Windows Video Maker, Adobe Premiere Pro en VirtualDub om in-game video's te maken. Ik heb verscheidene gemaakt, de eerste waren niet echt geweldig van kwaliteit. Toch als je bereid bent kun je ze downloaden op de pc en zie je het in een grotere resolutie met meer helderheid aangezien Google Video het leuk vindt om onnodig beelden uit elkaar te rekken.
Phry de Juggernaut doet de laatste Telkine + Typhon in Normal modus
Sabazel de Wanderer (Nature Mastery) laat de eerste quest met de Dark Shaman duidelijk zien
Phry is aanbeland in Epic Orient en laat kort zien het daar is...inclusief een korte blik van de Ondode Draak

[ Bericht 0% gewijzigd door Ashavan op 02-10-2006 19:50:28 ]
Nietzsche: 'Because I am wise there are many things that I do not wish to know'
Mijn muziek lijstje - Wishlist
pi_42317724
quote:
Op maandag 2 oktober 2006 19:32 schreef Ashavan het volgende:
edit: Sorry dit is een soort van "review" geworden :S

Review
Mooie review, ik ben zeer tevreden over het spel!
Ben benieuwd of mijn char legendary zal redden aangezien dit een pet-based char is (spirit/nature)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')