Er wordt zelfs gesproken over een quadrilogie. En de beste man heet Barbossa.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:17 schreef SunChaser het volgende:
Zo, om witte vlakken in het andere topic te voorkomen.
Goed, Barbarossa komt dus terug? Niet verrassend egzien t een trilogie is.
Voor de mensen die de film nog willen zien.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:29 schreef CySt het volgende:
Waarom zijn er überhaupt witte vlakken in het vorige topic? Het gaat toch over de film en er wordt gespeculeerd over hoe en wat. Er is nog niets concreets bekend over de volgende film, dus zie ik niet in waarom een apart topic nodig is?
Ik kan mij voorstellen dat mensen die twee nog moeten zien niet willen weten dat Barbossa terugkomt en dat Sparrow in de kraken zit?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:29 schreef CySt het volgende:
Waarom zijn er überhaupt witte vlakken in het vorige topic? Het gaat toch over de film en er wordt gespeculeerd over hoe en wat. Er is nog niets concreets bekend over de volgende film, dus zie ik niet in waarom een apart topic nodig is?
Wat heb je aan een topic over een film als je de film niet mag bespreken? Net zoals in de Prison Break topics, als de aflevering (in dit geval de film) is uitgezonden, mag je er vrij over praten. Als je de film nog niet hebt gezien, moet je niet in het topic kijken.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:34 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat mensen die twee nog moeten zien niet willen weten dat Barbossa terugkomt en dat Sparrow in de kraken zit?
Bijvoorbeeld.
V.
Nooit gehoord van voorpret?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:43 schreef CySt het volgende:
[..]
Wat heb je aan een topic over een film als je de film niet mag bespreken? Net zoals in de Prison Break topics, als de aflevering (in dit geval de film) is uitgezonden, mag je er vrij over praten. Als je de film nog niet hebt gezien, moet je niet in het topic kijken.
daarom heet dit topic dan ook een spoilertopicquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:29 schreef CySt het volgende:
Vandaar dus de scheiding in een centraal topic, ook voor degenen die de film nog moeten zien, en mensen die de boel willen bediscussiëren zonder het voor anderen te verpesten kunnen hier terecht.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:43 schreef CySt het volgende:
[..]
Wat heb je aan een topic over een film als je de film niet mag bespreken? Net zoals in de Prison Break topics, als de aflevering (in dit geval de film) is uitgezonden, mag je er vrij over praten. Als je de film nog niet hebt gezien, moet je niet in het topic kijken.
Ja leuke cliffhangerquote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:55 schreef Suerte het volgende:
Barbossa ging toch dood in deel 1.Ik snap niet hoe hij levend is geworden.
En waarom die appel![]()
In deel 1 hield Barbossa een speech over dat hij niets kon drinken of eten:quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:55 schreef Suerte het volgende:
Barbossa ging toch dood in deel 1.Ik snap niet hoe hij levend is geworden.
En waarom die appel![]()
En zat hij verlekkerd te kijken hoe Elizabeth zat te eten (o.a. een appel, meen ik).quote:For too long I've been parched of thirst and unable to quench it. Too long I've been starving to death and haven't died. I feel nothing. Not the wind on my face nor the spray of the sea. Nor the warmth of a woman's flesh.
Ik kan me ook nog een groene appel herinneren bij zijn sterfscene. Maar die zat er op de DVD ineens niet meer inquote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:18 schreef Verbal het volgende:
[..]
In deel 1 hield Barbossa een speech over dat hij niets kon drinken of eten:
[..]
En zat hij verlekkerd te kijken hoe Elizabeth zat te eten (o.a. een appel, meen ik).
En er is een scène waar Jack Sparrow een appel eet en pesterig een hap aanbiedt aan Barbossa.
V.
denk fotosoepquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:03 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik vermoed dat die Tia Dalma er meer van weet![]()
Paar picjes om dit topic te versieren mag wel, he...?
Over deze foto gonst het van de geruchten. Is dit uit PotC3, of gewoon een fotosoep?
[afbeelding]
lijkt me nogal makkelijk om eerst deel 1 te zienquote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:35 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb de eerste nooit gezien, dus voor mij was het einde op zijn zachtst gezegd nogal een anti-climax...
Ach, ik ging eigenlijk mee uit solidariteit met mijn vriendin, die de film per se wou zien. Dus ik verwachtte er niet al te veel van. Uiteindelijk vond ik het een geweldige film, behalve dus het eindequote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:23 schreef Timo20 het volgende:
[..]
lijkt me nogal makkelijk om eerst deel 1 te zien![]()
Dat zou nog best een leuke plotwending zijnquote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:33 schreef RaymanNL het volgende:
Misschien moest tie ook wel 100 jaar voor jones werken ofzo![]()
Is GEEN fotosoep. In deel drie krijgen ze te maken met chinese piraten (vandaar de kleding) en als ik me niet vergis speelt Chow Yun Fat één van deze piraten.quote:
Ze moeten naar het einde van de wereld varen... Het onbekende China is daar wel een goed plekje voorquote:Op donderdag 20 juli 2006 10:10 schreef japzooi het volgende:
[..]
Is GEEN fotosoep. In deel drie krijgen ze te maken met chinese piraten (vandaar de kleding) en als ik me niet vergis speelt Chow Yun Fat één van deze piraten.
Hoe dit alles in het verhaal past: ik heb geen idee.
dat wist ik idd.quote:Op donderdag 20 juli 2006 10:10 schreef japzooi het volgende:
[..]
Is GEEN fotosoep. In deel drie krijgen ze te maken met chinese piraten (vandaar de kleding) en als ik me niet vergis speelt Chow Yun Fat één van deze piraten.
Hoe dit alles in het verhaal past: ik heb geen idee.
In deel 1 geeft Barbossa te kennen dat hij gek is op appels en dat dat ook het eerste zal zijn wat hij weer gaat eten als hij weer "levend" isquote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:18 schreef Verbal het volgende:
[..]
In deel 1 hield Barbossa een speech over dat hij niets kon drinken of eten:
[..]
En zat hij verlekkerd te kijken hoe Elizabeth zat te eten (o.a. een appel, meen ik).
En er is een scène waar Jack Sparrow een appel eet en pesterig een hap aanbiedt aan Barbossa.
V.
Tja, als ik moest kiezen tussen "goody two shoes" WIll en Sparrow, wist ik het wel...!quote:Op zondag 30 juli 2006 12:58 schreef hetzusjevan het volgende:
Wat ik me afvraag, heeft Elisabeth nou een zwak voor Sparrow of wat? Lijkt me niet dat die zoen alleen diende om 'm vast te maken aan 't schip..
Damn ja, ik ook. Johnnyquote:Op maandag 31 juli 2006 11:04 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Tja, als ik moest kiezen tussen "goody two shoes" WIll en Sparrow, wist ik het wel...!![]()
het einde was juist een van de weinige echte goede dingen van deel 2quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:35 schreef Fir3fly het volgende:
Ik heb de eerste nooit gezien, dus voor mij was het einde op zijn zachtst gezegd nogal een anti-climax...
Deze is van deel I (die middelste knakker, met die wierook/brand baard zit volgens mij niet in deel II)quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:03 schreef dutch-mamma het volgende:
Ik vermoed dat die Tia Dalma er meer van weet![]()
Paar picjes om dit topic te versieren mag wel, he...?
Deze is wel grappig.
[afbeelding]
Niet blijven zitten na de credits van deel 1?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 16:20 schreef Mrsgod het volgende:
Ik snapte zowiezo dat hele undead monkey geval niet.
Hoezo is hij nog in de ban van de vloek? Heb ik iets gemist?
Vond de film trouwens gèwèldig!
Dat is de scene waar Tia Dalma naar dat andere vertrek gaat om de voorspellende krabbe(n)poten (sorry, qua spelling ben ik sinds 1-8 de draad volledig kwijt) te werpen.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 04:01 schreef wonderer het volgende:
Na de tweede keer is alles toch een beetje duidelijker.
Monkey wordt vrijgelaten door Tia Dalma en rent een kamer in. Men kijkt hem pissig na, het kostte zoveel moeite om hem te vangen. Je zit de aap en een paar laarzen. Even later nog een shot van de aap, zittend op het voeteneind van een bed waarop twee laarzen liggen. Barbossa dus.
...daar zeg je wat zinnigs...! Had ik nog niet bij nagedacht, maar inderdaad...!quote:Tia Dalma zegt helemaal aan het eind "durven jullie naar het einde van de wereld te gaan? Dan hebben jullie een kapitein nodig die de wateren kent". Dat impliceert dat Barbossa er al eens is geweest en daarom dus nog/weer in leven kan zijn, aangezien de aan het einde van de wereld Jack van de dood willen redden.
Volgens mij doet niemand datquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:05 schreef wonderer het volgende:
[..]
Niet blijven zitten na de credits van deel 1?
Ik heb deel 1 niet in de bioscoop gezienquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 17:05 schreef wonderer het volgende:
[..]
Niet blijven zitten na de credits van deel 1?
Op de dvd staat die scene ook hoor, dan zie je dat het aapje alsnog het vervloekte goud pakt.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:31 schreef Mrsgod het volgende:
[..]
Ik heb deel 1 niet in de bioscoop gezienhelaasch.
Zo raar, bijna alle films hebben tegenwoordig wel wat op het eind, of halverwege. Dacht dat mensen dat intussen wel doorhaddenquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:26 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Volgens mij doet niemand dat![]()
Vorige week was ik er weer (3e keer) en opnieuw was ik de enige die bleef zitten (met mijn vriendinnen).
En die ring die Jack jat... is dat een ring van Barbossa? Eigenlijk moet ik deel 1 even uitpluizen, maar met uitpluizen wordt een film er meestal niet beter op.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:21 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Dat is de scene waar Tia Dalma naar dat andere vertrek gaat om de voorspellende krabbe(n)poten (sorry, qua spelling ben ik sinds 1-8 de draad volledig kwijt) te werpen.
Vlak vóór die scene zie je Jack met een hoed in zijn handen. Die van Barbossa?
[..]
Dacht ik ook. Maar neequote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:37 schreef wonderer het volgende:
[..]
Zo raar, bijna alle films hebben tegenwoordig wel wat op het eind, of halverwege. Dacht dat mensen dat intussen wel doorhadden
Johnny zit in 'een' Kraak en niet in meerderequote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:34 schreef Verbal het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat mensen die twee nog moeten zien niet willen weten dat Barbossa terugkomt en dat Sparrow in de kraken zit?
Bijvoorbeeld.
V.
hmm... heb jij een letterlijke vertaling gehad of wat? Want bij mij in de bios werd het toch echt vertaald als 'Kraken'..... dus waarom je er ineens 'kraak' van maaktquote:Op zondag 6 augustus 2006 12:13 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
Johnny zit in 'een' Kraak en niet in meerdere
![]()
[[url=http://images3.pictiger.com/thumbs/27/9211a974e7f98b9bcde53d1a54596e27.th.jpg]afbeelding][/URL] [[url=http://images3.pictiger.com/thumbs/94/8ec1704e355782baf9613570c0e34594.th.jpg]afbeelding][/URL]
Er zijn verschillende vertalingen. Zowel "kraak" als "kraken". Ook "oh bugger" schijnt verschillend te worden vertaald.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:27 schreef miss-scofield het volgende:
[..]
hmm... heb jij een letterlijke vertaling gehad of wat? Want bij mij in de bios werd het toch echt vertaald als 'Kraken'..... dus waarom je er ineens 'kraak' van maakt![]()
Tja, het blijft een Disneyfilm...!quote:Op zondag 6 augustus 2006 12:18 schreef Molluck het volgende:
Volgens mij is Jack Sparrow wel degelijk dood.
Tia Dalma vroeg of ze naar het einde van de wereld wilden varen om hem terug te halen, maar dan hadden ze wel een kapitein nodig die daar de wateren kent. Barbossa natuurlijk, hij was ook dood maar door iemand anders teruggehaald.
Ik geloof niet dat het zo'n Pinokkio verhaal wordt dat Jack in de maag van die Kraken woont
Het leek er wel opquote:Op zondag 20 augustus 2006 18:14 schreef Rahl het volgende:
ik heb em net gezien
Wees dat kompas bij elizabeth nou de hele tijd naar jack?
...en bij Jack naar Elisabeth.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:14 schreef Rahl het volgende:
ik heb em net gezien
Wees dat kompas bij elizabeth nou de hele tijd naar jack?
nee, klopt.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 22:55 schreef SlimShady het volgende:
Zonder Jack toch geen deel 3?
Dat kompas wijst naar hetgene wat je het liefste wilt. Voor Jack eerst naar The Black Pearl in 1. Nu naar Elizabeth en voor Elizabeth nu naar Jack. Maar ik kan me niet voorstellen dat Jack en Liz met elkaar eindigen in deel 3. Er zal vast wel iets achter zitten ofzo. Maar die 2 samen, ik denk het niet.quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:08 schreef Anyanka het volgende:
[..]
...en bij Jack naar Elisabeth.
(Daarom wees het uiteindelijk één kant op toen ze op die kist zat)
Nee, het wees (vrij duidelijk) naar Jackquote:Op zondag 3 december 2006 20:05 schreef Echoes het volgende:
dacht dat het kompas gewoon naar Will wees?
dat had ik ook. op een gegeven moment was ik het kwijt.quote:Op zondag 3 december 2006 20:17 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond t verhaal niet te volgen, teveel personages en terzijdes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |