Jerusalem Postquote:The IDF continued its bombardment of southern Lebanon on Friday afternoon, bombing two bridges over the Hazharani river as well as a Hizbullah anti-aircraft missile base and a fuel depot in Talusia.
Twee soldaatjes? Als het Nederlandse soldaten zouden zijn en Nederland zou worden aangevallen vanaf het grondgebied van een ander land, zou Nederland daar dan ook luchtig over moeten gaan doen. Als Israël niet langer krachtig van zich afbijt, dan wordt Israël echt te grazen genomen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:30 schreef venomsnake het volgende:
[..]
mjah, Hezbollah had ook van te voren gewaarschuwd dat ze raketten op Haifa gingen schieten.![]()
Het gaat er mij om dat het geweld van beide kanten niet goed te praten is imo. alleen vind ik het gewoon belachelijk dat Israel weer bezig is met het vernietigen van infrastructuur van een land, dat heeft imo niets te maken met het terugvinden van die 2 soldaatjes..
Israel national newsquote:Givati Brigade Leaves Central Gaza, Kassams Continue
11:17 Jul 14, '06 / 18 Tammuz 5766
by Ezra HaLevi
IDF forces from the Givati Bigade withdrew from central Gaza Friday morning, after killing more than 30 terrorists. At least five Kassam rockets were fired at Sderot in the western Negev Friday.
IDF officials say the withdrawal is purely logistical. “The Gaza operation is not over and will continue in the same format,” and IDF spokesman said
Ahum, zogenaamde wapenexperts hebben verklaard dat een van de raketten die hezbollah heeft afgevuurt van Iranese makelij is en gaan er geruchten dat de 2 gegijzelde soldaten in Iran zijn ondergebracht.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:07 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Tja, wat is je argumentatie dat het uit de hand gaat lopen dan? Koffiedik kijken.
Voorlopig zie ik weinig aanwijzingen dat het tot iets globaals kan uitlopen. Alles is gewoon onder controle door israel en VS. Tuurlijk kunnen ze een hoop vergeldingsacties en aanslagen verwachten, dat is het ironische ervan, maar daar blijft het wel bij vooralsnog.
Iran en dergelijke zie ik niet zo maar even actie ondernemen (hoe zou dat moeten in hemelsnaam?).
Om hier even op terug te komen: Israël is zelf een kernmacht. Dat weet Iran ook donders goed. De 'big-talk' van Iran lijkt me ook vooral bedoeld als politiek dreigement vanuit de moslimwereld. Een dreigement dat ze niet hard gaan maken, ook niet als Syrië wordt binnengevallen. Dat hoeven ze ook helemaal niet te doen, omdat er genoeg fundamentalistische milities zijn die nú al staat te springen om in actie komen. Het is denk ik wachten op Al'Quaida, niet op een mondiaal conflict.quote:Het word pas globaal als bijvoorbeeld een kermacht zich er mee gaat bemoeien. Maar zoniet dan liggen de grootmachten intern echt niet wakker van een paar doden meer of minder in die regio. Dat de VS zegt dat Israel zich moet inhouden is puur voor de vorm.
fundamentalistische milities w8en al jaren om in actie te komen. Het blijkt echter steeds moeilijker Israel echt een slag toe te brengen. Door die muur bijv. Nu men ook THEL shields zal gaan installeren zal dat nog moeilijker gaan worden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Om hier even op terug te komen: Israël is zelf een kernmacht. Dat weet Iran ook donders goed. De 'big-talk' van Iran lijkt me ook vooral bedoeld als politiek dreigement vanuit de moslimwereld. Een dreigement dat ze niet hard gaan maken, ook niet als Syrië wordt binnengevallen. Dat hoeven ze ook helemaal niet te doen, omdat er genoeg fundamentalistische milities zijn die nú al staat te springen om in actie komen. Het is denk ik wachten op Al'Quaida, niet op een mondiaal conflict.
Met dank aan Wikipedia:quote:Op vrijdag 14 juli 2006 15:22 schreef _The_General_ het volgende:
Zoek eens op wat de definitie van oorlog is ?
Dat zal niet veel uithalen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:11 schreef _Qmars_ het volgende:
nu even CNN kijken. De spoedbespreking van de Veiligheidsraad. Bolton haalt hard uit richting Syrie en Iran, vanwege het supporten van terrorisme van Hezbollah en Hamas.
Diplomatieke powerplay van Amerika achter de schermen met Saudi Arabie. Op deze manier kunnen zequote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:27 schreef Boomstam het volgende:
saoedi arabie veroordeelt de Hezbollah.
is een goed teken dat het niet uit de hand gaat lopen dunkt me?
egypte SA jordanië lijken mij wel genoeg invloed te kunnen uitoefenen op derest van het midden oosten
Ja, voor zolang dat duurt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:27 schreef Boomstam het volgende:
egypte SA jordanië lijken mij wel genoeg invloed te kunnen uitoefenen op derest van het midden oosten
quote:News Alert: Israeli rescue services report a large barrage of rockets hitting northern Israel. Also, three explosions have been heard in Beirut.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |