Mijn oma is maandag overleden en aangezien ik heel veel van haar hou wil ik haar graag dicht bij me houden. Begraven of cremeren zijn voor mij dus geen opties. Aangezien mijn oma geen testament had en er verder ook geen levende familieleden meer zijn moet ik helemaal alleen over het lot van haar lichaam beslissen.
Ik wil haar dus laten opzetten omdat ze dan fijn bij me is. Het vinden van een preperateur die oma gaat opzetten was geen enkel probleem, via internet heb ik in Belgie al een man gevonden die dat voor 6500,- euro voor me wil gaan doen, veel geld maar het is het me zeker waard.
Het werkelijke probleem in deze kwestie is het woud aan regelgeving in ons land, of op sommige vlakken het gebrek er aan. Nu heb ik woesdag al bij de gemeente geinformeerd naar de mogenlijkheden maar de ambtenaar die ik daar sprak reageerde toch wat afwijzend op mijn vraag. Hij vertelde me dat dit de eerste keer was dat hij met deze materie te maken kreeg en hij had het er zichtbaar moeilijk mee. Schijnbaar zijn er maar heel weinig mensen die de liefde voor hun overleden familileden op deze wijze willen tonen. In de regelgeving van de gemeente stond verder niks vermeld over deze situatie en ik kreeg dus van hem het advies het hogeop te zoeken of er vanaf te zien. Daarom ben ik nu bezig aan een brief aan de landelijke overheid en de konigin.
Daar mee ben ik er echter niet, jullie begrijpen dat het stoffelijkoverschot van oma niet lang houdbaar is en de ambtelijkemolens traag draaien. Om een proefproces uit te lokken heb ik oma nu dus met een stok in haar kont geprikt in de voortuin gezet.
Hopelijk zijn er hier mensen die met dezelde problemen te maken hebben gehad, hebben jullie tips voor me.
dank P-L
[ Bericht 0% gewijzigd door Pony-Lover op 14-07-2006 02:24:31 ]