abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40329439
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:16 schreef MaxPower het volgende:
Ik heb zojuist Tussen het tuig van Bill Buford uitgelezen.
Ik ga dat boek ook maar eens lezen.
  Trouwste user 2022 zondag 30 juli 2006 @ 19:03:45 #104
7889 tong80
Spleenheup
pi_40329464
Zeker doen

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_40329515
quote:
Op zondag 30 juli 2006 19:03 schreef tong80 het volgende:
Zeker doen

Jouw enthousiasme over dit boek speelt daar zeker in mee.
  Trouwste user 2022 zondag 30 juli 2006 @ 19:07:20 #106
7889 tong80
Spleenheup
pi_40329570
OK

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_40357146
Van Nu.nl:
quote:
HASSELBAINK ONDER VUUR
LONDEN - Jerrell Hasselbaink ligt in Engeland onder vuur. De Engelse voetbalbond FA heeft de aanvaller van Charlton Athletic in staat van beschuldiging gesteld wegens het in discrediet brengen van het voetbal. De spits heeft volgens de FA Chelsea in een kwaad daglicht gesteld in zijn autobiografie.

Hasselbank, 34 inmiddels, speelde in het verleden vier seizoenen bij Chelsea. In zijn biografie zegt Hasselbaink dat de Londense club zijn spelers in 2004 illegale bonussen betaalde naar aanleiding van de winst op Arsenal in de kwartfinales van de Champions League. Dat is tegen de regels van de Premier League.

Chelsea ontkende dat er extra betalingen zijn gedaan. De FA stelde een eigen onderzoek in naar de beweringen. De bond meldde maandag dat voor de aantijgingen geen bewijs is gevonden. Hasselbaink heeft tot 14 augustus zich te verweren.
pi_40384602
Wat heeft de PL te maken met bonussen voor de CL? Of is er zwart betaald ofzo.
pi_40386064
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 12:27 schreef MaxPower het volgende:
Iemand de WK-Gids voor geschoolde voetbalfans al gelezen?

[afbeelding]

Schijnt magistraal te zijn. Van elk deelnemend land heeft een bekende auteur een verhaal geschreven. Ik ga hem dit weekend ff halen denk ik.
Ben hier nu mee bezig. Ben er voor het WK al in begonnen, dus het moge duidelijk zijn dat het boek me niet echt pakt. Heb tussendoor al een boek of 3 gelezen. Het probleem met dit boek is dat het 32 verschillende schrijvers zijn, en die in een aantal pagina's een portret of anekdote over een bepaald land neerzetten. Hierdoor krijgen ze niet de kans om echt uitgebreid hun schrijverskunsten te tonen, en niet iedereen heeft de gave een goed kort verhaal te schrijven. Meest verrassende verhaal komt van Kees 't Hart, die een erg leuk kort verhaal neerzet over typische Nederlandse voetbalhumor. Sommige auteurs verzanden echt in saaie details over een bepaald land, jammer. Vanavond even de laatste paar landen doorworstelen en dan kan ik weer verder met een vers boek.
pi_40403615
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:55 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ben hier nu mee bezig. Ben er voor het WK al in begonnen, dus het moge duidelijk zijn dat het boek me niet echt pakt. Heb tussendoor al een boek of 3 gelezen. Het probleem met dit boek is dat het 32 verschillende schrijvers zijn, en die in een aantal pagina's een portret of anekdote over een bepaald land neerzetten. Hierdoor krijgen ze niet de kans om echt uitgebreid hun schrijverskunsten te tonen, en niet iedereen heeft de gave een goed kort verhaal te schrijven. Meest verrassende verhaal komt van Kees 't Hart, die een erg leuk kort verhaal neerzet over typische Nederlandse voetbalhumor. Sommige auteurs verzanden echt in saaie details over een bepaald land, jammer. Vanavond even de laatste paar landen doorworstelen en dan kan ik weer verder met een vers boek.
Kees 't Hart is geweldig. Denk maar aan het Heerenveenboek van Hard Gras.
pi_40409566
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 00:19 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Kees 't Hart is geweldig. Denk maar aan het Heerenveenboek van Hard Gras.
Erg leuk inderdaad.

Heb gisteren trouwens dat boek over Dynamo Kiev besteld. Daar verheug ik me erg op.
pi_40416323
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 08:59 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Erg leuk inderdaad.

Heb gisteren trouwens dat boek over Dynamo Kiev besteld. Daar verheug ik me erg op.
Net uit. Boeiende geschiedenis, maar niet het heldenverhaal dat je verwacht.
pi_40416371
Denk dat ik zometeen maar eens het bib-pasje van m'n zusje ga zoeken .
pi_40416419
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:17 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Net uit. Boeiende geschiedenis, maar niet het heldenverhaal dat je verwacht.
pi_40416882
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:19 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Wel n goed boek hoor. Maar als je bv de voorkant ziet, denk je eerder aan een wedstrijd tegen het nationale elftal van Duitsland met 100.000 toeschouwers en dat ze ondanks de scheids winnen en op het veld geexecuteerd worden.
pi_40417622
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:18 schreef Yeahinho het volgende:
Denk dat ik zometeen maar eens het bib-pasje van m'n zusje ga zoeken .
Weet niet hoe het daar zit, maar hier hebben ze weinig echt boeiende voetbalboeken in de bieb.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_40418103
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:53 schreef Superheld het volgende:

[..]

Weet niet hoe het daar zit, maar hier hebben ze weinig echt boeiende voetbalboeken in de bieb.
Doet me denken aan een aantal maanden terug. Toen eens met een vriend meegeweest naar de bib (moest wat boeken hebben voor school ofzo), en toen ook gezocht. Kon maar weinig vinden inderdaad . Misschien staan gewoon tussen de romans nog wat voetbalboeken?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:20:47 #118
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_40418464
Ik heb gister Hooligans van Paul C. Vos aangeschaft, en Barça, a people's passion van Jimmy Burns. Eerstgenoemde heb ik al voor de helft uit, leuk maar meer niet. Over die andere weet ik niks, nog nooit iets over gezien...

Binnenkort hier een wat uitgebreidere recensie.
pi_40418859
Als jullie allemaal zo van lezen houden, waarom zie ik dan zo weinig reacties terug in het columnhoekje?
pi_40418939
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:33 schreef Beschouw het volgende:
Als jullie allemaal zo van lezen houden, waarom zie ik dan zo weinig reacties terug in het columnhoekje?
omdat ik vaak niet meer heb toe te voegen dan "goede column". En ik vind niet van iedereen de columns goed eigenlijk, dus dan zeg ik liever niks.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 14:38:18 #121
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40419012
Wilfried de Jong : De linkerbil van Bettini
Vind ik eigenlijk ook wel een goed boek om te vermelden,het is niet echt 100% een voetbal boek.
Meer een mix van wielrennen en voetballen,stukjes over Faas Wilkes bij Inter,Kluivert,Feyenoord enz.. Goed leesvoer naar mijn mening
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_40541994
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 14:20 schreef Omnifacer het volgende:
Ik heb gister Hooligans van Paul C. Vos aangeschaft,
Ook gelezen dit weekend. Eerlijk gezegd vond ik het een flutboek. De boeken van Van Gageldonk mogen dan overdreven en een fabeltjeskrant zijn, ze lezen een stuk lekkerder weg. In Hooligans staan 16 korte interviews met topfiguren van diverse clubs, maar echt interessant wordt het nooit. Iedereen vertelt een beetje zijn levensverhaal, maar nergens wordt echt de vinger op de zere plek gelegd. De verhalen zijn ook te kort om alle ins en outs van de diverse harde kernen te kunnen behandelen. Sterker nog, ik denk dat je Handboek Hooligan van Van Gageldonk gelezen moet hebben om sommige verhalen te snappen.
pi_40542529
De bib had inderdaad verdomd weinig boeken. Komt ook nog eens bij dat TerroRobbie hetgeen nog enigszins acceptabel was, voor mijn neus had weggekaapt . Heb nu maar 'Hand in Hand' en 'Geen woorden maar daden' meegenomen.

Mijn vermoeden dat ik die eerste al een keer had gelezen, werd al na een pagina bevestigd, dus toen maar aan deel 2 begonnen. Nu een pagina of 50 gehad. Leest lekker weg, maar daar is ook alles mee gezegd eigenlijk.
pi_40560605
IK breng ze morgen terug
  maandag 7 augustus 2006 @ 03:06:04 #125
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_40562272
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 15:14 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ook gelezen dit weekend. Eerlijk gezegd vond ik het een flutboek. De boeken van Van Gageldonk mogen dan overdreven en een fabeltjeskrant zijn, ze lezen een stuk lekkerder weg. In Hooligans staan 16 korte interviews met topfiguren van diverse clubs, maar echt interessant wordt het nooit. Iedereen vertelt een beetje zijn levensverhaal, maar nergens wordt echt de vinger op de zere plek gelegd. De verhalen zijn ook te kort om alle ins en outs van de diverse harde kernen te kunnen behandelen. Sterker nog, ik denk dat je Handboek Hooligan van Van Gageldonk gelezen moet hebben om sommige verhalen te snappen.
Klopt, heb hier weinig aan toe te voegen. De auteur stelt in zijn voorwoord dat het nu eens de beurt is aan de hooligans om aan het woord te komen. Nobel. Eerste wat ik dacht: heeft hij de werken van Van Gageldonk niet gelezen?

De verhalen lijken ook een beetje ja hoe zeg je dat... Een beetje van die marketingteksten. Elke side probeert zichzelf goed te presenteren, de kritische noot ontbreekt volledig. Het is alsof de auteur gewoon 16 mailtjes naar vrienden heeft gestuurd met de vraag of ze een klein stukje wilden schrijven over hun side. Dat hij dan in het voorwoord stelt dat er liters frisdrank doorheen zijn gegaan, en emmers met borrelnootjes, geloof ik gewoon niet. Het blijkt totaal niet uit de tekst. Er is ook helemaal geen sprake van een sfeerimpressie in het boek. Het zijn gekunstelde schoolkrantmonologen.

Het ontbreekt aan diepgang, aan weerlegging, aan beeldend schrijfvermogen bij de auteur. Kortom: het voegt niets toe aan het al bestaande assortiment boeken over hooliganisme.

Waardeloos boek. Eindcijfer: 2+.
pi_40568213
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 03:06 schreef Omnifacer het volgende:
Het is alsof de auteur gewoon 16 mailtjes naar vrienden heeft gestuurd met de vraag of ze een klein stukje wilden schrijven over hun side. Dat hij dan in het voorwoord stelt dat er liters frisdrank doorheen zijn gegaan, en emmers met borrelnootjes, geloof ik gewoon niet. Het blijkt totaal niet uit de tekst. Er is ook helemaal geen sprake van een sfeerimpressie in het boek. Het zijn gekunstelde schoolkrantmonologen.
Scherp. Er zit in elk stukje inderdaad dezelfde opbouw.

-vertel eens wat over jezelf
-hoe ben je hooligan geworden
-wat hebben jullie zoal uitgevreten
-heb je weleens moeten rennen?
-heb je nog een grappige anekdote?
-hoe ziet je leven er nu uit, en heb je er spijt van?
pi_40568283
hoor en wederhoor is die Paul Vos ook vreemd blijkbaar.
pi_40568326
Klopt, maar zoiets is altijd lastig natuurlijk.
pi_40569535
Ik ben inmiddels begonnen (beter laat dan nooit ) in "Een seizoen met Hellas Verona" van Tim Parks. Vooralsnog ben ik enthousiast over het boek.
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:29:05 #130
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40572461
Het wonder v Castel di Sangro.voor 7,95 kunnen score'n in de boekwinkel
pi_40572516
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:29 schreef TimoBasso het volgende:
Het wonder v Castel di Sangro.voor 7,95 kunnen score'n in de boekwinkel
Daar ben ik ook nog naar op zoek, maar ik lees overal dat die niet meer verkrijgbaar. Waar heb je het boek gehaald als ik vragen mag.
  maandag 7 augustus 2006 @ 14:33:42 #132
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_40572614
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 14:30 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Daar ben ik ook nog naar op zoek, maar ik lees overal dat die niet meer verkrijgbaar. Waar heb je het boek gehaald als ik vragen mag.
Boekhandel Willems in Weert..
  maandag 7 augustus 2006 @ 22:24:12 #133
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_40589729
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 12:12 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Scherp. Er zit in elk stukje inderdaad dezelfde opbouw.

-vertel eens wat over jezelf
-hoe ben je hooligan geworden
-wat hebben jullie zoal uitgevreten
-heb je weleens moeten rennen?
-heb je nog een grappige anekdote?
-hoe ziet je leven er nu uit, en heb je er spijt van?
Inderdaad. Je merkt ook dat elke side zichzelf zo positief mogelijk verkoopt, en erger nog, dat de auteur daar de ruimte voor verschaft. OK, FC Utrecht schijnt inderdaad de eerste side gehad te hebben, maar vraag dan als auteur bijvoorbeeld of ze die leidende rol nog steeds hebben! En wanneer hij dan ja zegt, moet je voorbeelden aan kunnen dragen die het tegendeel lijken te bewijzen.

Die gekunstelde nuance die steeds terug komt ("iedereen moet wel eens rennen") is een dooddoener.
pi_40726714
Inmiddels op de stapel liggen:

- Dynamo (gaat dit weekend gelezen worden)
- Soul Crew
- Guv'nors

En dan ben ik eerst ook wel zat van de hoolie-literatuur.
pi_40727918
"Geen woorden maar daden" uit.

Mooi om het verhaal van A10 en Beverwijk te lezen. Had ik nog nooit (zo gedetailleerd) gehoord.
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:41:13 #136
7889 tong80
Spleenheup
pi_40728743
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 23:16 schreef Yeahinho het volgende:
"Geen woorden maar daden" uit.

Mooi om het verhaal van A10 en Beverwijk te lezen. Had ik nog nooit (zo gedetailleerd) gehoord.
Die moet ik echt nog lezen

Trouwste user 2022 donderdag 17 augustus 2006 @ 17:37:07 #137
7889 tong80
Spleenheup
pi_40908987
Vanmiddag Michel Boerebachs boek gekocht. Ben al verdrietig voor ik er aan begin.

pi_40909263
Hugo Borst is een echte tranentrekker. Het verhaal over Faas Wilkes en diens zoon
  Trouwste user 2022 donderdag 17 augustus 2006 @ 17:50:12 #139
7889 tong80
Spleenheup
pi_40909312
Dat boek heb ik van SCH gehad gekregen. Ook een aanrader.

pi_42348530
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:37 schreef tong80 het volgende:
Vanmiddag Michel Boerebachs boek gekocht. Ben al verdrietig voor ik er aan begin.

Ik ben em nu aan het lezen. Pfoiew... .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_42349602
Heb vak 127 gisteren gehaald voor een tientje bij een lokale boekhandel en gelijk uitgelezen, erg herkenbare dingen en leuk om te lezen.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  woensdag 4 oktober 2006 @ 09:43:45 #142
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_42350860
Ik heb de biografie van Vinnie Jones gelezen. Aanrader !!
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  woensdag 4 oktober 2006 @ 10:39:12 #143
67174 Dos37
Come on Twente
pi_42352078
Die heb ik nog liggen moet ik nog aan beginnen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_42352677
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:48 schreef Beschouw het volgende:
Hugo Borst is een echte tranentrekker. Het verhaal over Faas Wilkes en diens zoon
Dat was toch juist een vrij positief verhaal.
pi_42394652
De laatste Hard Gras kan mij niet boeien.
pi_43573171
Zijn er op dit moment nog leuke nieuwe sportboeken die ik op m'n verlanglijstje kan zetten?
  woensdag 15 november 2006 @ 14:33:55 #147
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_43577034
Ben op dit moment Totally Frank aan het lezen, best een leuke...

Dat boekover Barca is ook vet, maar wel iets taaier...
  woensdag 15 november 2006 @ 20:08:12 #148
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_43586589
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:33 schreef Omnifacer het volgende:
Ben op dit moment Totally Frank aan het lezen, best een leuke...
Klinkt goed!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_43902336
quote:
Op woensdag 15 november 2006 12:12 schreef MaxPower het volgende:
Zijn er op dit moment nog leuke nieuwe sportboeken die ik op m'n verlanglijstje kan zetten?
  dinsdag 28 november 2006 @ 15:31:33 #150
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_43962844
Lampard is nu uit.

Best een interessant boek. Wat opvalt in vergelijking met Gazza en Collymore is zijn vastberadenheid. Ook valt op dat hij eigenlijk best een onzeker kereltje is af en toe, hij stelt zich kwetsbaar op, en is realistisch.

Hij heeft ook echt een heel lekker wijf.

Al met al een redelijke tip.
pi_43964060
Hard gras 51
Verdriet om Feyenoord - en andere voetbalverhalen

Eens in de zoveel tijd presenteert Hard gras een nummer met losse verhalen. Dat biedt de gelegenheid om nieuw talent te tonen en om oude oorlogspaarden van stal te halen.
Toen de redactie op het Spui in 'Neerlands grootste poel des verderfs' een desperate Jos de Putter tegenkwam - Feyenoord had weer eens een speler van wereldklasse laten lopen - meenden zij in de losbarstende woordenstroom de contouren van een verhaal te zien. Het resultaat staat in dit nummer, een magistrale klaagzang van een begenadigd schrijver die het rauwe bestaan van een Feyenoord-supporter definieert. Mocht dit de opmaat tot een boek zijn, dan zal dit zonder enige twijfel tot de klassiekers van de Nederlandse sportliteratuur gaan behoren. Michel van Egmond kunnen we geen jong talent meer noemen, daarvoor heeft hij in Hard gras al te veel van zijn schrijftalent blijk gegeven; hetzelfde geldt natuurlijk voor Marcel van Roosmalen, wiens journalistieke status na het Vitesse-nummer voorgoed is gevestigd. De nieuwe naam in dit nummer is van Mariëlle van Bussel. Zij heeft twee boeken in voorbereiding die allebei over Jong Oranje gaan. Dat zij op weg is een toonaangevend voetbalschrijfster te worden laat zij zien in het tot weemoed stemmende stuk over de Ghanees Anthony Obodai, voetballer bij Sparta, inwoner van Diemen-Zuid.

Gegevens:
paperback ¤ 7,95
abonnement (zes nummers per jaar) ¤ 42,50
112 blz. 16,5 x 23 cm
omslagontwerp Betty’s Art Work
ISBN 90 468 0142 X
NUR 324/482
november 2006
http://www.hardgras.nl

pi_43964218
Ik wil de ontvoering van Heineken gaan lezen. Dat is toch ook voetbal gerelateerd?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 28 november 2006 @ 21:39:04 #153
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_43975109
quote:
Op dinsdag 28 november 2006 16:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik wil de ontvoering van Heineken gaan lezen. Dat is toch ook voetbal gerelateerd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')