Ik ga dat boek ook maar eens lezen.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:16 schreef MaxPower het volgende:
Ik heb zojuist Tussen het tuig van Bill Buford uitgelezen.![]()
quote:HASSELBAINK ONDER VUUR
LONDEN - Jerrell Hasselbaink ligt in Engeland onder vuur. De Engelse voetbalbond FA heeft de aanvaller van Charlton Athletic in staat van beschuldiging gesteld wegens het in discrediet brengen van het voetbal. De spits heeft volgens de FA Chelsea in een kwaad daglicht gesteld in zijn autobiografie.
Hasselbank, 34 inmiddels, speelde in het verleden vier seizoenen bij Chelsea. In zijn biografie zegt Hasselbaink dat de Londense club zijn spelers in 2004 illegale bonussen betaalde naar aanleiding van de winst op Arsenal in de kwartfinales van de Champions League. Dat is tegen de regels van de Premier League.
Chelsea ontkende dat er extra betalingen zijn gedaan. De FA stelde een eigen onderzoek in naar de beweringen. De bond meldde maandag dat voor de aantijgingen geen bewijs is gevonden. Hasselbaink heeft tot 14 augustus zich te verweren.
Ben hier nu mee bezig. Ben er voor het WK al in begonnen, dus het moge duidelijk zijn dat het boek me niet echt pakt. Heb tussendoor al een boek of 3 gelezen. Het probleem met dit boek is dat het 32 verschillende schrijvers zijn, en die in een aantal pagina's een portret of anekdote over een bepaald land neerzetten. Hierdoor krijgen ze niet de kans om echt uitgebreid hun schrijverskunsten te tonen, en niet iedereen heeft de gave een goed kort verhaal te schrijven. Meest verrassende verhaal komt van Kees 't Hart, die een erg leuk kort verhaal neerzet over typische Nederlandse voetbalhumor. Sommige auteurs verzanden echt in saaie details over een bepaald land, jammer. Vanavond even de laatste paar landen doorworstelen en dan kan ik weer verder met een vers boek.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:27 schreef MaxPower het volgende:
Iemand de WK-Gids voor geschoolde voetbalfans al gelezen?
[afbeelding]
Schijnt magistraal te zijn. Van elk deelnemend land heeft een bekende auteur een verhaal geschreven. Ik ga hem dit weekend ff halen denk ik.
Kees 't Hart is geweldig. Denk maar aan het Heerenveenboek van Hard Gras.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:55 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ben hier nu mee bezig. Ben er voor het WK al in begonnen, dus het moge duidelijk zijn dat het boek me niet echt pakt. Heb tussendoor al een boek of 3 gelezen. Het probleem met dit boek is dat het 32 verschillende schrijvers zijn, en die in een aantal pagina's een portret of anekdote over een bepaald land neerzetten. Hierdoor krijgen ze niet de kans om echt uitgebreid hun schrijverskunsten te tonen, en niet iedereen heeft de gave een goed kort verhaal te schrijven. Meest verrassende verhaal komt van Kees 't Hart, die een erg leuk kort verhaal neerzet over typische Nederlandse voetbalhumor. Sommige auteurs verzanden echt in saaie details over een bepaald land, jammer. Vanavond even de laatste paar landen doorworstelen en dan kan ik weer verder met een vers boek.
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 00:19 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Kees 't Hart is geweldig. Denk maar aan het Heerenveenboek van Hard Gras.
Net uit. Boeiende geschiedenis, maar niet het heldenverhaal dat je verwacht.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 08:59 schreef MaxPower het volgende:
[..]Erg leuk inderdaad.
Heb gisteren trouwens dat boek over Dynamo Kiev besteld. Daar verheug ik me erg op.![]()
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:17 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Net uit. Boeiende geschiedenis, maar niet het heldenverhaal dat je verwacht.
Wel n goed boek hoor. Maar als je bv de voorkant ziet, denk je eerder aan een wedstrijd tegen het nationale elftal van Duitsland met 100.000 toeschouwers en dat ze ondanks de scheids winnen en op het veld geexecuteerd worden.quote:
Weet niet hoe het daar zit, maar hier hebben ze weinig echt boeiende voetbalboeken in de bieb.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:18 schreef Yeahinho het volgende:
Denk dat ik zometeen maar eens het bib-pasje van m'n zusje ga zoeken.
Doet me denken aan een aantal maanden terug. Toen eens met een vriend meegeweest naar de bib (moest wat boeken hebben voor school ofzo), en toen ook gezocht. Kon maar weinig vinden inderdaadquote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:53 schreef Superheld het volgende:
[..]
Weet niet hoe het daar zit, maar hier hebben ze weinig echt boeiende voetbalboeken in de bieb.
omdat ik vaak niet meer heb toe te voegen dan "goede column".quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:33 schreef Beschouw het volgende:
Als jullie allemaal zo van lezen houden, waarom zie ik dan zo weinig reacties terug in het columnhoekje?
Ook gelezen dit weekend. Eerlijk gezegd vond ik het een flutboek. De boeken van Van Gageldonk mogen dan overdreven en een fabeltjeskrant zijn, ze lezen een stuk lekkerder weg. In Hooligans staan 16 korte interviews met topfiguren van diverse clubs, maar echt interessant wordt het nooit. Iedereen vertelt een beetje zijn levensverhaal, maar nergens wordt echt de vinger op de zere plek gelegd. De verhalen zijn ook te kort om alle ins en outs van de diverse harde kernen te kunnen behandelen. Sterker nog, ik denk dat je Handboek Hooligan van Van Gageldonk gelezen moet hebben om sommige verhalen te snappen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:20 schreef Omnifacer het volgende:
Ik heb gister Hooligans van Paul C. Vos aangeschaft,
Klopt, heb hier weinig aan toe te voegen. De auteur stelt in zijn voorwoord dat het nu eens de beurt is aan de hooligans om aan het woord te komen. Nobel. Eerste wat ik dacht: heeft hij de werken van Van Gageldonk niet gelezen?quote:Op zondag 6 augustus 2006 15:14 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ook gelezen dit weekend. Eerlijk gezegd vond ik het een flutboek. De boeken van Van Gageldonk mogen dan overdreven en een fabeltjeskrant zijn, ze lezen een stuk lekkerder weg. In Hooligans staan 16 korte interviews met topfiguren van diverse clubs, maar echt interessant wordt het nooit. Iedereen vertelt een beetje zijn levensverhaal, maar nergens wordt echt de vinger op de zere plek gelegd. De verhalen zijn ook te kort om alle ins en outs van de diverse harde kernen te kunnen behandelen. Sterker nog, ik denk dat je Handboek Hooligan van Van Gageldonk gelezen moet hebben om sommige verhalen te snappen.
Scherp. Er zit in elk stukje inderdaad dezelfde opbouw.quote:Op maandag 7 augustus 2006 03:06 schreef Omnifacer het volgende:
Het is alsof de auteur gewoon 16 mailtjes naar vrienden heeft gestuurd met de vraag of ze een klein stukje wilden schrijven over hun side. Dat hij dan in het voorwoord stelt dat er liters frisdrank doorheen zijn gegaan, en emmers met borrelnootjes, geloof ik gewoon niet. Het blijkt totaal niet uit de tekst. Er is ook helemaal geen sprake van een sfeerimpressie in het boek. Het zijn gekunstelde schoolkrantmonologen.
Daar ben ik ook nog naar op zoek, maar ik lees overal dat die niet meer verkrijgbaar. Waar heb je het boek gehaald als ik vragen mag.quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:29 schreef TimoBasso het volgende:
Het wonder v Castel di Sangro.voor 7,95 kunnen score'n in de boekwinkel
Boekhandel Willems in Weert..quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:30 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Daar ben ik ook nog naar op zoek, maar ik lees overal dat die niet meer verkrijgbaar. Waar heb je het boek gehaald als ik vragen mag.
Inderdaad. Je merkt ook dat elke side zichzelf zo positief mogelijk verkoopt, en erger nog, dat de auteur daar de ruimte voor verschaft. OK, FC Utrecht schijnt inderdaad de eerste side gehad te hebben, maar vraag dan als auteur bijvoorbeeld of ze die leidende rol nog steeds hebben! En wanneer hij dan ja zegt, moet je voorbeelden aan kunnen dragen die het tegendeel lijken te bewijzen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:12 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Scherp. Er zit in elk stukje inderdaad dezelfde opbouw.
-vertel eens wat over jezelf
-hoe ben je hooligan geworden
-wat hebben jullie zoal uitgevreten
-heb je weleens moeten rennen?
-heb je nog een grappige anekdote?
-hoe ziet je leven er nu uit, en heb je er spijt van?
Die moet ik echt nog lezenquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 23:16 schreef Yeahinho het volgende:
"Geen woorden maar daden" uit.
Mooi om het verhaal van A10 en Beverwijk te lezen. Had ik nog nooit (zo gedetailleerd) gehoord.
Ik ben em nu aan het lezen. Pfoiew...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:37 schreef tong80 het volgende:
Vanmiddag Michel Boerebachs boek gekocht. Ben al verdrietig voor ik er aan begin.
Dat was toch juist een vrij positief verhaal.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:48 schreef Beschouw het volgende:
Hugo Borst is een echte tranentrekker. Het verhaal over Faas Wilkes en diens zoon![]()
Klinkt goed!quote:Op woensdag 15 november 2006 14:33 schreef Omnifacer het volgende:
Ben op dit moment Totally Frank aan het lezen, best een leuke...
quote:Op woensdag 15 november 2006 12:12 schreef MaxPower het volgende:
Zijn er op dit moment nog leuke nieuwe sportboeken die ik op m'n verlanglijstje kan zetten?
quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik wil de ontvoering van Heineken gaan lezen. Dat is toch ook voetbal gerelateerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |