Ik heb die vorige week voor £ 2.99 in Londen gekocht, mede omdat ik dacht dat 'ie in Nederland veel duurder zou zijn. maar dat scheelt met die prijs dus nietsquote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:04 schreef spurs het volgende:
Gister de biografie van Diego Maradona gekocht bij de V&D voor ¤ 4,50.
Die vond ik niet best. Slecht geschreven en slechte vertaling. Je krijgt wel een beetje een beeld van de soms vreemde denkwijze van Diego.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:04 schreef spurs het volgende:
Gister de biografie van Diego Maradona gekocht bij de V&D voor ¤ 4,50.
is het ook. Ik zit nu bij bladzijde 220 en het leest wel lekker weg, maar ik krijg het gevoel dat Maradona niet helemaal spoort getuige de manier hoe hij alles ziet en meemaakt. Hij was een vedette. Zo wou hij behandeld worden en op geen enkel moment twijfelt hij aan zichzelf. Daarnaast kun je ook wel duidelijk de tragiek van hem zien. Hij kon geen nee zeggen en daardoor wou hij altijd spelen en vond hij dat hij altijd moest spelen. Hij vond de trainer van ondergeschikt belang en als zijn ploeg verloor, lag dat aan hem.quote:Op zondag 23 juli 2006 12:45 schreef tong80 het volgende:
Schijnt een nogal eenzijdig beeld te schetsen van Maradona.
Maradona heeft een raar wereldbeeld ja. En dat komt wel naar voren in het boek. Het leukste vond ik eigenlijk het laatste gedeelte, waar hij 100 spelers behandelt die hij goed vindt en waarom.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:44 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
is het ook. Ik zit nu bij bladzijde 220 en het leest wel lekker weg, maar ik krijg het gevoel dat Maradona niet helemaal spoort getuige de manier hoe hij alles ziet en meemaakt. Hij was een vedette. Zo wou hij behandeld worden en op geen enkel moment twijfelt hij aan zichzelf. Daarnaast kun je ook wel duidelijk de tragiek van hem zien. Hij kon geen nee zeggen en daardoor wou hij altijd spelen en vond hij dat hij altijd moest spelen. Hij vond de trainer van ondergeschikt belang en als zijn ploeg verloor, lag dat aan hem.
Cruijff, v. Basten, Koeman, Gullit als Nederlanders dacht ik. Verder veel spelers waar hij mee samen gespeeld heeft. Bij iedere speler een heel kort stukje wat hij van ze vind. Cruijff vond hij bijvoorbeeld erg goed, maar hij vond het vervelend dat Cruijff wel eens wat vervelends over hem heeft gezegd.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:06 schreef tong80 het volgende:
Noem die spelers eens Daar ben ik wel naar benieuwd.
Ja moet je echt te pakken zien te krijgen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 08:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is de hard gras over Duncan Edwards een beetje de moeite?
Had ff over je mededeling over de Friesche meeren heengelezenquote:Op donderdag 27 juli 2006 22:54 schreef MaxPower het volgende:
Nee ik ga niet op vakantie. Mijn ouders wonen daar.![]()
Ik wil idd wel die Engelse, ik denk dat ik die gewoon op play.com ga bestellen. Scoor morgen wel even iets wat voorradig is.
Vond hem anders niet zo geweldig.quote:
Mij wel, ik werd er echt door meegesleept.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 13:34 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Vond hem anders niet zo geweldig.
De verhalen op zich waren misschien wel aardig maar de manier van schrijven sprak me totaal niet aan.
Maar wel leuk! Hoeveelste deel is dat inmiddels al??quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:04 schreef MaxPower het volgende:
En verder de nieuwe Dirkjan even opgepikt, maar da's offtopic.![]()
Dat klopt wel. Al vond ik het wel weer grappig dat hij aan de ramadan mee deedquote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:19 schreef Beschouw het volgende:
Een Jaar Bij Chabab heeft met wekelijkse afleveringen in De Volkskrant gestaan. Was wel leuk, maar een beetje afstandelijk beschreven.
Klopt ja. Op het eind van het boek is het ook prachtig om te lezen welke gedachten door zijn hoofd schieten op het moment dat hij door 3 italiaanse ME-ers in elkaar getrimd wordt. Heerlijk droog stukje, ondanks de heftige gebeurtenis.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:24 schreef tong80 het volgende:
Het mooie was vond ik dat ie zelf een halve hooligan werd. En beschreef hoe ie genoot van de adrenaline stoten als ze wat gingen ondernemen.
Heerlijk boek inderdaad. Zit alles in, de schoonheid van het spel, het aanbidden van de topspelers en de negatieve kanten van het Argentijnse voetbal, de barrabravas. Goed geschreven ook, leest als een trein.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:08 schreef Beschouw het volgende:
Ben bezig met IN DEN BEGINNE WAS DE BAL over Argentijns voetbal. Mooi boek.
Opvallend is ook dat Maradona (die ik als voetballer erg hoog heb zitten) als mens van zijn voetstuk afgehaald wordt.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:33 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Heerlijk boek inderdaad. Zit alles in, de schoonheid van het spel, het aanbidden van de topspelers en de negatieve kanten van het Argentijnse voetbal, de barrabravas. Goed geschreven ook, leest als een trein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |