Ooohja, die moet ik ook nog ff downloadenquote:Op donderdag 13 juli 2006 18:58 schreef Conflict het volgende:
Op een onbewoond eiland!
quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:59 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Heeft kinderen voor kinderen ooit een leuk nummer uitgebracht dan
quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:58 schreef Conflict het volgende:
Op een onbewoond eiland!
Het was zo mooi-mooi-mooi, 't was echt niet gewoonquote:Op donderdag 13 juli 2006 19:00 schreef Biancavia het volgende:
[..]
En:
Ik heb zo waa-waa-waanzinnig gedroomd!
Blijkbaar geen KVK-fan dusquote:Op donderdag 13 juli 2006 18:59 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Heeft kinderen voor kinderen ooit een leuk nummer uitgebracht dan
Die ja!quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:00 schreef Biancavia het volgende:
[..]
En:
Ik heb zo waa-waa-waanzinnig gedroomd!
Bedoel je die van "Ik ben gewoon een beetje blij met dan tuintje van mij"? Die vind ik ook erg leuk. Maar mijn favoriet is "Onderweg", van KvK 11.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:31 schreef MortChill het volgende:
"Tieten" is ranzig. Ik vind het liedje over dat tuintje, door die tweeling, het leukst.
ja natuurlijk bedoel ik die.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:36 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Bedoel je die van "Ik ben gewoon een beetje blij met dan tuintje van mij"?
"Elke morgen wakker met een wijsje in m'n hoofd, als ik binnen kom dan rinkelen de ruihuiten!"quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:05 schreef Xilantof het volgende:
"Ik word altijd wakker met een wijsje in mijn hoofd, ik loop de hele dag te zingen en te fluiten"
...
Hihi, cassettebandjes... ouderwetse dingen!! Wat worden we toch oud!:(quote:Op vrijdag 14 juli 2006 00:58 schreef Shirley het volgende:
''In vuur en vlam''
''Ik heb een kangaroe''
''Wakker met een wijsje''
Ik had volop KvK cassettebandjes!
Echt hé!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:00 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hihi, cassettebandjes... ouderwetse dingen!! Wat worden we toch oud!:(
Ik was op de basisschool ontzettend verliefd op een jongen. Als ik dan thuiskwam ging ik altijd naar Vuur en Vlam luisteren en dan helemaal dagdromen over die jongen!quote:
Ja, dies leuk! En op een onbewoond eiheiiiiland!quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:02 schreef Biancavia het volgende:
Ohja en niet te vergeten:
Gemopper, gemekker, gezanik en gezeur
Dat is bij ons thuis elke morgen strijk-en-zet
Ze komen duf en chagrijnig uit hun bed
Het hele stel is aangebrand
Er wordt gekibbeld om de krant
Zelfs de hond kijkt sloom over het randje van z'n mand
Iedereen is in mineur
Er wordt geslagen met de deur
Ze hebben allemaal een kanjer van een ochtendhumeur![]()
www.songteksten.nl en dan kijken onder de K. Daar staan er héél veel.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:07 schreef ParanoidEv het volgende:
http://redir.vara.nl/kvk/
Bij 'songteksten' is een overzichtIk ga even zoeken..
Nou, wat dat betreft zit er in het nummer "Joris en Jan" ook een stukje tekst waarvan ik denk: SORRY?!quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:17 schreef Messenga het volgende:
Wat een belachelijke asociale nummers trouwens
"en toen mn tiet besteeg"
ze zijn 12
Ik was vroeger ook heeeeeelemaal fan van die tweeling!quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:31 schreef MortChill het volgende:
"Tieten" is ranzig. Ik vind het liedje over dat tuintje, door die tweeling, het leukst.
Ja, ze vielen wel op met dar boerenaccent tussen de Gooise kakkertjes.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:15 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik was vroeger ook heeeeeelemaal fan van die tweeling!
Dat tuintje met onbespoten rode kool en zo.
bij nader inzien zag die tweeling er wel behoorlijk irritant uit. "maar dat is nog altijd beter dan een hap insecticide"quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:15 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik was vroeger ook heeeeeelemaal fan van die tweeling!
Dat tuintje met onbespoten rode kool en zo.
lol... dat is echt een heel treurig liedje. Iets te deprimerend voor kinderen, als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:25 schreef Rewimo het volgende:
Dit vind ik nog altijd een van de mooiste...
DE LEK
l
"Mijn vader is een ster" is ook zo'n treurig nummerquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:05 schreef MortChill het volgende:
[..]
lol... dat is echt een heel treurig liedje. Iets te deprimerend voor kinderen, als je het mij vraagt.
Treurig ja, maar wel mooi, het is me altijd bijgebleven.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:05 schreef MortChill het volgende:
lol... dat is echt een heel treurig liedje. Iets te deprimerend voor kinderen, als je het mij vraagt.
Ik vind het nogal hard en onnodig dat jonge kinderen met de dood van ouder(s) geconfronteerd worden. Dat is zowat het ergste dat een kind kan overkomen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Treurig ja, maar wel mooi, het is me altijd bijgebleven.
Ja, en mag je er daarom geen aandacht aan besteden of niet over zingen? Ik denk juist dat het heel belangrijk is dat het bespreekbaar is.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:20 schreef MortChill het volgende:
Ik vind het nogal hard en onnodig dat jonge kinderen met de dood van ouder(s) geconfronteerd worden. Dat is zowat het ergste dat een kind kan overkomen.
Mee eens! Die kinderen kunnen dan hun gevoelens uiten in het lied en erover praten! (Klinkt misschien beetje apart, maar het is wel zo!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, en mag je er daarom geen aandacht aan besteden of niet over zingen? Ik denk juist dat het heel belangrijk is dat het bespreekbaar is.
Ja,waarom niet?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:40 schreef Geckoo het volgende:
maar als ik trouwens zoek op de zanger van het nummer me vader is een ster dan kom ik dus iemand tegen die vrij actief isin de it wereld, zou dat nou dezelfde zijn?
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:51 schreef foksuk1981 het volgende:
Ik loop met 1 been op de stoep en 1 been in de goot en als ik dat niet doe dan ben ik morgen dood......
Geen idee hoe die verder gaat, maar dat stukje is me altijd bij gebleven
Net als:
Kip, patat en appelmoes en als toetje een tompoes of een roomsoes (oid)
quote:Eén been op de stoep:
Ik loop met één been op de stoep
en één been in de goot
en als ik dat niet doe
dan ben ik morgen dood
ik kom er niet vanaf
ik baal er wel eens van
ik weet alleen maar dat ik het niet laten kan
Met 1 been op de stoep
en niemand die het weet
ik schaam me d’r een beetje voor
maar ik ga maar door
‘k ga d’r maar mee door
ik loop met 1 been op de stoep
en 1 been in de goot
en ook nog achteruit
is dat niet idioot?
Dan moet ik op de hoek
nog even blijven staan
omdat er anders vast
een hoop verkeerd zal gaan
met 1 been op de stoep
bezweer ik het gevaar
ik vind het zelf een raar verhaal
is dat nou normaal
’t is toch niet normaal
ik tel de tegels van de straat
maar het putje telt niet mee
het zijn zeventig precies
tot aan de brug
en als ik me vergis
moet ik helemaal terug
wat gek
wat maf
bek-af loop ik
met 1 been op de stoep
en 1 been in de goot
en als ik ’t vergeet
dan zit ik in de boot
want als ik zo niet loop
op weg van huis naar school
dan eten we de hele week savaoye-kool
met 1 been op de stoep
en krampen in m’n kuit
wie legt me nou’s uit waarom
ben ik nou zo stom
ben ik nou zo stom?
En met het lopen van de trap
heb ik ook nog een probleem
ik moet de vijfde trede altijd overslaan
en als ik me vergis:
weer van onderen af aan
wat gek, wat maf
bek-af loop ik
met 1 been op de stoep
en 1 been in de goot
en als ikd at niet doe
dan ben ik morgen dood
ik kom er niet vanaf
ik baal er wel eens van
ik weet alleen maar dat
ik het niet laten kan
met 1 been op de stoep
en niemand die het weet
ik schaam me d’r een beetje voor
maar ik ga maar door
‘k ga d’r maar mee door
altijd maar mee door
en ik ga maar door
‘k ga d’r maar mee door
altijd maar mee door
en ik ga maar door
door en door en door
altijd maar mee door
Staat volgens mij op KvK 5, die plaat draaide ik als 6 jarige dagelijksquote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:54 schreef NanKing het volgende:
[..]
[..].
Ik wilde ook altijd bij KvK, maar dat mocht natuurlijk omdat ik in Rotterdam woon,
.
Wij hadden een paar cd's ervan. Ik heb ze ook helemaal grijs gedraaitquote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:56 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Staat volgens mij op KvK 5, die plaat draaide ik als 6 jarige dagelijks
Volgens mij nietquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:00 schreef NanKing het volgende:
Ik heb het eigenlijk al jaren niet meer gezien/gehoord, in de vara gids staan wel vaak advertenties van opnames ed. Is het nog steeds zo populair als vroeger?
Zomaar ken ik niet, ff downloaden!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:13 schreef YPPY het volgende:
Vuur en Vlam is leuk, en Met 1 been op de stoep en Meidengroep en Zomaar (met die geluiden)
Dat stond ook allemaal op deel 5, zwart/wit voorkant met een grote afbeelding van een LP erop.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:00 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wij hadden een paar cd's ervan. Ik heb ze ook helemaal grijs gedraait.
Ik weet niet precies welke het waren, onbewoond eiland stond er iig op, en als ik de baas zou zijn van het journaal.
Dan had ik vast deel 5quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat stond ook allemaal op deel 5, zwart/wit voorkant met een grote afbeelding van een LP erop.
Ik heb n.a.v. dit topic Lime Wire maar es aan het werk gezet, maar OMG...wat een k*tstemmetjes zeg!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Kan me iemand uitleggen wat hier NU nog leuk aan is?
Goed nummerquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:42 schreef GeorgKacher het volgende:
Mijn Vader Is Een Ster
Tekst: Harrie Jekkers
Vroeger heel vaak,
voor het slapen gaan.
Ging mijn vader,
voor het venster staan.
En dan wees hij mij de sterren,
de planeten en de maan.
"Kijk dan jongen, venus" zei mijn vader.
"En dat daar, dat is de grote beer.
En daar die ene, kom hoe heet ie ook alweer?"
Een keer ook weer voor het slapen gaan,
bleef mijn vader daar nog even staan.
En toen zei hij er zijn sterren,
die al ang niet meer bestaan.
"Kijk dan jongen daar zo,"
zei mijn vader.
"tussen venus en de grote beer,
zie je daar die ene, nou wie weet, is ie er niet meer."
Nu nog heel soms voor het slapen gaan,
ga ik nog even voor het venster staan.
En dan denk ik aan mijn vader,
hoe het met hem is gegaan.
Toen die avond met die sterren.
Die allang niet meer bestaan.
Wist mijn vader toen al
dat ie dood zou gaan?
Ergens tussen venus en de grote beer,
staat een ster die, al bestaat hij dan niet meer.
Nog heel goed is te zien
en wie weet misschien
is die ster....
Tussen venus en de grote beer,
wel mijn vader, die al leeft hij dan niet meer.
Daar aan de hemel is te zien.
Wie weet misschien... misschien... misschien... misschien...
Die stem van (heb ik het goed Tuinman????) was briljant zeer vaak naar geluisterd, die jongen zong ook op veel andere cd's. Wat zou hij nu doen?
Waarom? De kans is klein dat het gebeurt en ik vind het raar om duizenden jonge kinderen zich te laten realiseren dat hun vader of moeder er vandaag of morgen opeens niet meer kan zijn. Mocht het gebeuren dan zal de klap echt niet minder hevig zijn door een of ander kinderen-voor-kinderen liedje.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, en mag je er daarom geen aandacht aan besteden of niet over zingen? Ik denk juist dat het heel belangrijk is dat het bespreekbaar is.
Ik ook! Stond een zwarte kat toch op de voorkant van het bandje? En Vuur en Vlam stond er geloof ik ook op.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:57 schreef Urquhart het volgende:
Ik heb KvK 13 vroeger grijs gedraaid.
Vrijdag de dertiende was het thema van die cd.
jep kloptquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:26 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ik ook! Stond een zwarte kat toch op de voorkant van het bandje? En Vuur en Vlam stond er geloof ik ook op.
En? Gelukt?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |