abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 juli 2006 @ 16:02:41 #76
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_39824217
Ik ben inmiddels wel uit een paar dingen:

• werkgever kan hiermee naar kantonrechter (kan altijd) en dan zal ontbinding ook wel het eindresultaat zijn
  • beide partijen moeten zwaarwegende argumenten hebben om te winnen
  • afhankelijk van mijn argumenten zal het ontslag dan wel of niet verwijtbaar zijn en zal ik dus wel of geen recht hebben op WW
  • CWI kijkt naar het aantal uren die je nog werkt naast je uitkering. Ik zal moeten zoeken naar iets van die 16 uur die ik nu werk (sollicitatieplicht) en als ik baan vind van 10 uur, krijg ik voor resterende 6 uur nog WW (dus 70% van laatste loon, gemiddelde van 39 weken)

En ik weet dat 3 dagen gaan werken en dus 8 uur meer werken, het gunstigst is financieel.
    24 uur werken verdeeld over 3 dagen kan ook, is ook niet erg slecht (financieel). Dan bekijk ik dus kinderopvangkosten en inkomen.

Nu nog bedenken wanneer en hoe ik deze dingen ga bespreken met mijn werkgever. Ook dat van thuiswerken eventueel.
  • Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      † In Memoriam † vrijdag 14 juli 2006 @ 16:05:15 #77
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_39824291
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 09:30 schreef Sugar het volgende:

Oh ja, nog een vraag, mag je met een uitkering nog legaal bijwerken tot je eigenlijke salaris? Omdat het maar 70% is van je loon, is het dan toegstaan die 30% er bij te verdienen met een klein baantje?
    Je moet zelfs actief op zoek naar werk. Als je begint met een baantje van minder uren verplichten ze meer uren af te dwingen bij je werkgever (wat ook weer tot een conflict kan leiden) en/of je moet verder solliciteren tot je aan je uren zit, desnoods bij meerdere werkgevers
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_39832587
    Rottige situatie. Wat het aantal uren betreft sta j e best sterk. Het moment waarop je die uren moet uitvoeren is hier je bottleneck.
    Als ze je het lastig willen maken verspreiden ze die 16 uur over de hele week. Gaan ze je eruit werken dan krijg je dan ook nog eens gebroken diensten...

Is is lullig maar ga je vast orienteren.... op de arbeidsmarkt..
    ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
    pi_39846526
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 21:10 schreef Gompy58 het volgende:
    ...
    Is is lullig maar ga je vast orienteren.... op de arbeidsmarkt..
    Tsja... eerlijk gezegd maakt TS daar niet veel kans. Er zijn niet zo veel werkgevers die het leuk vinden dat je voornamelijk voor de kinderen zorgt en er in de verloren uurtjes bij hen op de zaak nog wat bij komt klussen (maar alleen 's ochtends, wanneer de kinderen niet ziek zijn, geen vakantie hebben, en nooit op dinsdag, woensdag of donderdag).
      zaterdag 15 juli 2006 @ 21:53:28 #80
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_39861552
    Guys, ik maak prima kans op leuke banen, hoor. Maak je niet zo druk.
    Ik kan 24 uur werken (en zelfs eventueel 28 uur) en zit helemaal niet aan ochtenden vast. En, wonder oh wonder, ik ben in 2 jaar tijd nog nooit niet op werk verschenen vanwege een ziek kind.

Ik heb er zin in, laat die arbeidsmarkt maar komen.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_39861981
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 08:38 schreef Sugar het volgende:

[..]

Maar wat was de aanleiding om nieuwe werktijden te bespreken? Was er een aanleiding? Of was het ineens gewoon niet meer werkbaar volgens jullie (werkgeverskant)?

Ik werk sinds februari 2005 op deze voet: ik ben de enige die het kantoor bezet gedurende 2 van de 5 werkdagen. De andere dagen worden al sinds februari 2005 hetzelfde ingevuld, namelijk: soms is er iemand, vaak staat telefoon doorgeschakeld, soms is er een uur iemand...

Rewimo, het is niet druk, mijn werk is te doen in die 16 uur. dat is het probleem niet. ze willen gewoon een constantere bezetting, elke dag een paar uur het liefst.
    Beetje late reactie, maar toch....
    De dame voert een bepaald onderdeel van de financiele administratie zelfstandig/allleen uit. 3 of 4 jaar geleden werd geaccepteerd dat ze slechts 3 dagen aaneengesloten aanwezig zou zijn en 2 dagen niet. Inmiddels is de business gegroeid en zijn de werkzaamheden meer en uitgebreider dan vroeger. Er is dus nu een punt gekomen waarop wij als werkgever gezegd hebben, 2 dagen achtereen geen bezetting van jouw deel van de werkzaamheden is niet acceptabel meer. Het feit dat ze nu standaard 2 dagen achtereen afwezig is, wordt opgelost per 1-1-2007.
    De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
    (Roos Vonk)
    pi_40274748
    Sugar,
    Hoe is het afgelopen?
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 22:19:47 #83
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_40399308
    Oh, nog niet afgelopen.
    Op advies van een advocaat heb ik schriftelijk voorgesteld wat ik wil: 3 dagen werken (en dus meer uren: 20 of 24). Feitelijk vroeg ik nu dus gewoon om aanpassing van mijn contracturen, waarbij ik heb aangegeven dat ik die uren wil spreiden over 3 werkdagen.

Ik moet reactie afwachten nu! Denk dat men niet akkoord is, maar dat zie ik dus over een paar weken, denk ik. Zal het zeker nog posten!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      maandag 28 augustus 2006 @ 08:15:08 #84
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_41247489
    Oké, ik heb een reactie per e-mail op mijn voorstel (van 3 dagen werken). Reactie luidt:
    "Gezien de dringende behoefte aan continuiteit op ons kantoor en de problemen c.q. foutrisicos die toenemen met een overdracht, zou ik je willen verzoeken om minimaal 20 uur per week voor ons te kunnen werken gedurende vijf werkdagen (d.w.z. maandag tot en met vrijdag).
    Mijn voorkeur zou uitgaan van werkdagen van 9 uur smorgens tot 1 uur s`middags.
    Eventueel half uurtje later beginnen i.v.m kinderen naar school creche brengen o.i.d.?"

En nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Dit wil en kan ik niet regelen, dat kost meer (tijd en geld) dan het me oplevert. Maar ja, wat ik dan moet doen?
      maandag 28 augustus 2006 @ 08:20:07 #85
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_41247531
    Heb je dat aan ze uitgelegd? Dat dat halve uurtje later beginnen op zich het probleem niet is maar wel de extra kosten die dat met zich mee brengt? Omdat je dan aan meerdere dagdelen zit?
    Of lees ik niet goed.

Wel een ontzettend rottige situatie...
      maandag 28 augustus 2006 @ 08:28:46 #86
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_41247602
    Nee, dat heb ik nog niet uitgelegd. Maar ik wil niet dat mijn kinderen straks 5 dagen per week naar het kdv gaan, ook niet voor 6 uur per dag (waar het op zou uitkomen dan). Dat vind ik te veel. Daarbij tellen voor ons natuurlijk ook die financiën en de extra reistijd die ik kwijt ben (zelf, nog los van de tijd die de kindjes dan dus extra op het kdv zijn).

Ik ga even bellen met de advocaat die ik eerder gesproken heb. Pffff. Ik wilde bevallen nu, niet dit soort dingen. Maar ja.
    pi_41253174
    Thuis werken nog steeds geen optie?
      maandag 28 augustus 2006 @ 13:01:35 #88
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_41253430
    Ik geef je groot gelijk trouwens Sugar, is het niet vanwege dat je ze niet 5 dagen per week bij een kdv wil droppen dan toch wel vanwege het feit dat het dus 5 dagen in de week rennen, vliegen en geregel is. Nooit lekkere tutdagen etc. etc.
    Ik zou het ook niet willen.
    Hopen dat jullie eruit kunnen komen.
      maandag 28 augustus 2006 @ 13:06:10 #89
    145307 B-Keizer
    cocktail & Dreamz
    pi_41253583
    quote:
    Op vrijdag 14 juli 2006 08:38 schreef Sugar het volgende:

[..]

Maar wat was de aanleiding om nieuwe werktijden te bespreken? Was er een aanleiding? Of was het ineens gewoon niet meer werkbaar volgens jullie (werkgeverskant)?

Ik werk sinds februari 2005 op deze voet: ik ben de enige die het kantoor bezet gedurende 2 van de 5 werkdagen. De andere dagen worden al sinds februari 2005 hetzelfde ingevuld, namelijk: soms is er iemand, vaak staat telefoon doorgeschakeld, soms is er een uur iemand...

Rewimo, het is niet druk, mijn werk is te doen in die 16 uur. dat is het probleem niet. ze willen gewoon een constantere bezetting, elke dag een paar uur het liefst.
    Telefoon & computer doorschakelen naar jou huis en toch 2 dagen per week daadwerkelijk op kantoor zijn. Verdien je extra bij terwijl je toch voor de kinderen kunt zorgen.
    In de Hemel is geen bier, daarom drinken we het hier
      maandag 28 augustus 2006 @ 15:01:17 #90
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_41257056
    Ik heb een advocate gesproken en mijn werkgever inmiddels ook.

Conclusie advocate: jij deed voorstel om 3 dagen te gaan werken, hij wil dat je er 5 werkt. Jij kan er niet aan voldoen en dus zal oude situatie gewoon doorgaan (gewoon 2 dagen dan dus). Laat hem dan maar reageren.

Gesprek met werkgever op die manier gevoerd en de bal bij hem gelaten nadat ik aangaf dat die 5 dagen niet lukken. Hij zei: goed, dan moet ik gaan nadenken over hoe nu verder. Ik: ja, ik ga nu gewoon uit van een ongewijzigde situatie. Hij: ja, voor de lange termijn gaat dat toch een keer een probleem worden, maar ik ga nadenken over wat er kan. Iemand erbij zoeken zal lastig zijn, voor de tijd die jij niet werkt. Ik: nou, zo ingewikkeld is het niet om iemand te vinden die 3 dagen werkt, lijkt me. Hij: ja, maar een *sugar*? Die het ook doet als een *sugar*?

Kortom: hij snapt mij, ik snap hun motivatie, maar het is weer "zijn" probleem. Over een week of twee komt ie met een reactie weer. Eerst moest ik volgens hem écht belangrijke dingen gaan doen (bevallen). Ik heb hem beloofd daarin uit te blinken deze week. Hij beloofde goed na te denken en dan weer iets te laten horen.

En ja, dan wil ik eventueel dus ook opties als thuiswerken of bereikbaar-zijn doornemen met hem.
    pi_41264403
    quote:
    Op donderdag 13 juli 2006 15:43 schreef Sugar het volgende:
    Flink genaaid? Ik verander niets aan werksituatie nu, Ik werk al sinds bijna 2 jaar 16 uur. Dat wilde ik ook gewoon blijven doen.
    Is ook gewoonterecht dan he, mits het al die tijd ook de dagen is geweest die je eerder aangaf.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')