Ook meegemaakt, ook conflict......aan het kortste eind getrokken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:40 schreef Roellio het volgende:
Een werkgever kan de tijden dat iemand werkt naar eigen inzicht indelen. Ik heb er bij een vorige baan ook wel eens een conflict over gehad.
Waarom in godsnaam?quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:49 schreef Little_Meanie het volgende:
je mag blij zijn dat je nog mag terugkomen, met je verlof tot november
Volgens mij krijg je gewoon 70% van je laatst verdiende loon als je in de WW komt. Maar je hebt dan dus wel sollicitatieplicht.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:50 schreef Sugar het volgende:
Allemaal nu al erg bedankt!
Kan iemand nog vertellen hoe het zit met uitkering en laatst verdiende loon enzovoorts? Moet je dat loon al lang hebben?
quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:49 schreef Little_Meanie het volgende:
je mag blij zijn dat je nog mag terugkomen, met je verlof tot november
Niets aantrekken van wat L_M zegt, Sugar.quote:
nou als werkgever vind ik het erg langquote:Op donderdag 13 juli 2006 16:05 schreef Lips het volgende:
[..]Dat is maar 4 maanden, dat is toch normaal?
Snap ik.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:18 schreef Sugar het volgende:
Ik werk er ruim 5 jaar nu.
Ik wil ook liefst gewoon aan de slag blijven!
Dan moet je je regeltjes eens nalezen, L_M, want zwangerschapsverlof duurt minimaal 16 weken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:18 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
nou als werkgever vind ik het erg lang
Ga je in China arbeiders zoeken, die hebben nog niet zoveel van CAO, Arbo, UWV en dat soort "lastige zaken' te maken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:18 schreef Little_Meanie het volgende:
dat weet ik maar je snapt toch wel dat dit vanuit het standpunt van een werkgever een grote kost met zich meebrengt?quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:24 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dan moet je je regeltjes eens nalezen, L_M, want zwangerschapsverlof duurt minimaal 16 weken.
Laten we niet te ver offtopic gaan. Dit topic gaat over Sugar en het feit dat ze meer uren moet draaien van hem. Dat staat verder los van de zwangerschap, waar haar werkgever (zoals een goede werkgever betaamt) niet moeilijk over doet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:12 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
dat weet ik maar je snapt toch wel dat dit vanuit het standpunt van een werkgever een grote kost met zich meebrengt?
Dat wordt dus even kijken wat zij onder overleg verstaanquote:Op donderdag 13 juli 2006 19:51 schreef Sugar het volgende:
....... maar dat zal dan een kwestie van overleg moeten gaan worden."
Ja, vind ik ook.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:18 schreef Mariposa het volgende:
Al moet ik wel zeggen dat 'overleg' heel iets anders is dan dreigen je te ontslaan.
Wettelijk verplicht en het kan zelfs langer duren. 6 weken voordat een vrouw is uitgerekend krijgt zij vrij en na de bevalling heeft ze nog recht op 10 weken verlof. Wanneer de bevalling twee weken later plaatsvind heeft ze nog steeds recht op 10 weken verlof na de bevalling. In totaal wordt dat dus 18 weken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:18 schreef Little_Meanie het volgende:
[..]
Maar dat laatste zou dus ook best kunnen blijven staan, maar dan verdeeld over 4 dagen bijvoorbeeld. En dat lijkt erg onhaalbaar te worden (kinderopvang, reistijd).quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:40 schreef Lois het volgende:
Sugar ik heb laatst een soortgelijk conflict gehad en zo'n beetje alles ingeschakeld wat er bestaat. Wat ik ervan geleerd heb is dat ze niet aan je uren, die je contractueel hebt vastgelegd, kunnen tornen maar wel over de dagen waarop je die uren verspreid.
Als jij dus 16 uur hebt staan moet ie van goeie huize komen om dat te veranderen zonder jouw instemming.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |