St. Quentinquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:20 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Yahay!![]()
June Carter&
![]()
Vervolgvraag:
In welke gevangenis gaf Johnny Cash zijn befaamde live-optreden op 13 januari 1968 waarmee hij zijn carriere nieuw leven inblies?
Da' klopt!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:21 schreef MaJo het volgende:
Folsom Prison
Ja, dat wist ik niet. Leuke actie van Cashquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:24 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Da' klopt!![]()
San Quentin was later, op 24 februari 1969. Ik kan beide albums (At Folsom Prison & At San Quentin) trouwens van harte aanbevelen
MaJo +1
Cash = the manquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:25 schreef bofneger het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik niet. Leuke actie van Cash![]()
Helemaal goedquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:27 schreef Asmodian het volgende:
The Soggy Bottom Boys - (I Am a) Man of Constant Sorrow
Yay!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:28 schreef MaJo het volgende:
[..]
Helemaal goedTwee geweldige films
![]()
Asmo + 1
Klopt als een bus!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:29 schreef MaJo het volgende:
Oh brother where art thou, Fargo en the Big Lebowski
Ja daar waren we ook al achter gekomenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:28 schreef bofneger het volgende:
Hé, juliie studeren allebei Journalistiek en gaan naar dezelfde concerten
Tevens studeer ik geen journalistiek... (quote:
Ik moet ook maar een quizbuddy vindenquote:
Ik ook bijnaquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:36 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Tevens studeer ik geen journalistiek... (ik ben een journalist
)
Even offtopic, maar voor welke media zoal?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:36 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Tevens studeer ik geen journalistiek... (ik ben een journalist
)
Oepsquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:36 schreef Asmodian het volgende:
Bilbo? Dus in The Hobbit?
Ring dus, maar die heb ik niet gelezen, noch gezienquote:
Wowquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:38 schreef Asmodian het volgende:
Frodo en vriendjes?
Shire - Old Forest - Bree - Weathertop - Ford of Bruinen - Rivendell
Ik werk voor een krant als correspondent en redacteurquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:37 schreef bofneger het volgende:
[..]
Even offtopic, maar voor welke media zoal?
Moet je eens lezen dan, geweldig boekquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:38 schreef bofneger het volgende:
[..]
Ring dus, maar die heb ik niet gelezen, noch gezien![]()
Hobbitstee - Bijwater - Tom Bombadil - Grafheuvels - Breeg - Weertop - Rivendelquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:36 schreef MaJo het volgende:
Jee
Voor de LOTR liefhebbers:
Welke route volgen Frodo en zijn vriendjes van The Shire naar Rivendell?
Hoop dat ie niet te moeilijk is!
Die namen blijven raar in het Nederlandsquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:40 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hobbitstee - Bijwater - Tom Bombadil - Grafheuvels - Breeg - Weertop - Rivendel
Ligt eraan. Ik was het vergeten ja maar vatte dat ook niet echt als locatie op. Tom Bombadil dan weer welquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wow![]()
Had verwacht dat the Old Forrest vergeten zou worden
Asmo + 1
Yayquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wow![]()
Had verwacht dat the Old Forrest vergeten zou worden
Asmo + 1
In het Nederlands heet het het Oude Woudquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:42 schreef MaJo het volgende:
[..]
Die namen blijven raar in het NederlandsJe vergeet nog het Oude Bos (neem aan dat het zo heet
)
Ik ga altijd uit van het boekquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:42 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ligt eraan. Ik was het vergeten ja maar vatte dat ook niet echt als locatie op. Tom Bombadil dan weer wel
En dan is er ook nog eens een verschil tussen film en boek
Black riders, Sarumanquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:42 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Yay![]()
Tss. Oh ye of little faith
Bij gebrek aan inspiratie toch maar een vervolgvraag, maar wel een lastige:
Hoe heten de 9 'Ringwraiths' in The Lord of the Rings (collectief, niet individueel) en wie is hun leider?
De Nazgulquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:42 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Yay![]()
Tss. Oh ye of little faith
Bij gebrek aan inspiratie toch maar een vervolgvraag, maar wel een lastige:
Hoe heten de 9 'Ringwraiths' in The Lord of the Rings (collectief, niet individueel) en wie is hun leider?
Dat zijn de twee namen die ik zocht!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
De Nazgul
Leider: Witchking of Angmar
In dat geval vergeet je de Grafheuvels (weet even de engelse naam niet) en heb je dus aan de verkeerde persoon een punt toebedeeldquote:
Gast, de grafheuvels zijn IN het Oude Woud.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
In dat geval vergeet je de Grafheuvels (weet even de engelse naam niet) en heb je dus aan de verkeerde persoon een punt toebedeeld
In welk deel is dit?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:46 schreef Nembrionic het volgende:
In om de ban van de ring te blijven ():
In de film heeft Sam en klein doosje dat naar beneden valt. Het bevat zout.
Wat bevat het in de film?
Eigenlijk te gemakkelijk
Direct nadat ze bij Tom Bombadil vertrekken komen ze langs een aantal grafheuvels waarvan Bombadil nog gezegd had datze daar moesten oppassen. Het wordt mistig en verliezen elkaar uit het oog.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:46 schreef MaJo het volgende:
Ben de boeken aan het herlezen en ben deze namen nog niet tegengekomen
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Direct nadat ze bij Tom Bombadil vertrekken komen ze langs een aantal grafheuvels waarvan Bombadil nog gezegd had datze daar moesten oppassen. Het wordt mistig en verliezen elkaar uit het oog.
Uiteindelijk zitten ze gevangen in zo'n grafheuvel van zo'n Grafgeest. Dan zingt Frodo een liedje. Dat liedje is om Bombabil op te roepen die ze uiteindelijk komt redden.
Zegt je niets?
Helemaal nietquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:47 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Gast, de grafheuvels zijn IN het Oude Woud.
Engels:
Dude, the Barrow Mounds are IN the Old Forest
We praten langs elkaar heenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:48 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Direct nadat ze bij Tom Bombadil vertrekken komen ze langs een aantal grafheuvels waarvan Bombadil nog gezegd had datze daar moesten oppassen. Het wordt mistig en verliezen elkaar uit het oog.
Uiteindelijk zitten ze gevangen in zo'n grafheuvel van zo'n Grafgeest. Dan zingt Frodo een liedje. Dat liedje is om Bombabil op te roepen die ze uiteindelijk komt redden.
Zegt je niets?
Volgens mij niet enzoquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:49 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Volgens mij had ze het over de Witch King of Angmar enzo
Ik zou het boek er bij pakken om het tegendeel te bewijzen, maar er staat nog een LotR vraag open, dus doe ik dat maar ff nietquote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |