abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport donderdag 13 juli 2006 @ 11:00:26 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_39781874

Het vierde deel lijkt qua graphics heel veel op Emergency 3, maar in dit deel zit een multiplayer optie en enkele andere verbeteringen, zoals een vernieuwde besturing. Emergency 4 bevat ongeveer 45 verschillende eenheden die je kunt besturen.

Wat moet je doen in het spel dan?
In Emergency 4 speel je met politie, brandweer en ambulance diensten. Het spel bevat 20 missies en een freeplay (vrij spel) optie. In freeplay speel je op een grote map waar allerlei ongelukken (zoals brand, vechtpartij etc.) op voorkomen om de zo veel tijd. Je verdient punten en geld met ongelukken die je hebt ‘opgelost’.

Kan ik het spel ook samen met anderen spelen?
Je kunt met maximaal 4 personen tegelijk multiplayer spelen. Het lijkt heel veel op freeplay, maar je speelt hier met anderen (je speelt dus niet tegen elkaar). Het is mogelijk om na het spelen van freeplay of multiplayer je score op Internet te zetten.

Kan ik nog wat veranderen/toevoegen aan het spel?
Emergency 4 is net zoals Emergency 3 compleet te veranderen. Je kunt bijvoorbeeld nieuwe missies maken met de editor, maar je kunt ook de voertuigen bewerken en zelfs nieuwe voertuigen maken.

En hoe moet ik die mods dan installeren?
Emergency 4 bevat een ModInstaller waarbij je gemakkelijk mods kunt installeren. Je kunt vervolgens de mods weer laden in het menu van Emergency 4. Het is ook mogelijk om mods in multiplayer te spelen.

Genoeg gelezen, zijn er ook screenschots?

Wat zijn de minimale systeemeisen?
1,7 GHZ CPU
512 MB RAM
Microsoft Windows 98/Me/2000/XP
DirectX 9 Compatible Soundcard
DirectX 9 Compatible AGP Graphic Card.
Graphic Card With 3D Acceleration
Graphic Card With 64 MB RAM
CD-Rom or DVD drive.
Mouse
1 GB free storage capacity
internet connection for mutiplayer

Hoe snel moet mijn pc zijn om het spel lekker te kunnen spelen?
2,5 GHZ CPU
1024 MB RAM
Microsoft Windows 2000/XP
DirectX 9 Compatible Soundcard
DirectX 9 Compatible AGP Graphic Card.
Graphic Card With 3D Acceleration
Graphic Card With 128 MB RAM
CD-Rom or DVD drive.
Wheel mouse
2 GB free storage capacity
fast internet connection for multiplayer

Is er ook een demo?
Ja, deze kun je hier downloaden. Helaas wel in het Duits, maar het taalpakket werkt ook in de demo.

Leuk spel! Maar eh, waar kan ik het kopen?
Het spel is helaas nog niet in Nederland te koop, maar wel in Duitsland en Frankrijk. Je zou het spel bijvoorbeeld via http://www.bol.de of http://www.amazon.de kunnen kopen.

Ja, maar dan is het spel in het Duits of Frans!
Geen nood. Er is een Nederlandse vertaling beschikbaar, die weliswaar nog niet helemaal af is, maar waarmee het spel toch al een stuk duidelijker wordt. Deze kun je downloaden van http://demi.te-dorsthorst.nl --> Emergency --> Downloads --> Emergency 4 --> NL vertalingen.

Hoe moet ik dat ding installeren dan?
Ga naar de map van Emergency. Ga dan naar data, en vervolgens naar lang. In die map zul je een map genaamd de of fr zien staan, afhankelijk in welke taal je het spel hebt. In die map staan een heleboel .xml-bestanden en andere dingen. Backup voor alle zekerheid alle bestanden in die map (de mappen die in de map staan hoeven niet gebackupt te worden. Pak dan het zip-bestand dat je van bovengenoemde site hebt gedownload uit in de map, en voila, je spel zal grotendeels in het Nederlands zijn. Onderdelen die nog niet vertaald zijn zullen in het Duits zijn.

Mijn geld is steeds op, zijn er ook cheats?
Jazeker, hieronder staan ze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nog meer vragen!
Stel ze in dit topic!

Is er nog iets dat hier niet mag?
Jazeker! Het is verboden om op FOK! over warez te praten. Ga dus in dit topic geen vragen stellen als: "Waar kan ik het spel downloaden?" of "Heeft er iemand een crack voor het spel?".

Op welke sites kan ik er meer over vinden?
http://www.emergency4.de (officiele site)
http://www.emergency4.net (Duitse fansite)
http://www.demi.te-dorsthorst.nl (Nederlandse vertaling)

Deel 1: http://forum.fok.nl/topic/841422

[ Bericht 48% gewijzigd door dennistd op 13-07-2006 17:29:08 ]
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_39784609
wat een schandalige systeemeisen voor een dergelijk spel.
Misschien dat ik het maar eensga downloaden, heb ooit Deel 1 gespeeld, was erg geil.
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:33:21 #4
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_39788344
TVP

@ Fatality; graphics op alles high nog niet gezien zeker?
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:34:42 #5
67385 ROG
Go on, say it.
pi_39788390
Iemand al een oplossing voor de crash/hang na enkele tijd spelen?
pi_39788572
Misschien even een link in de OP naar de officiële site www.emergency4.com in plaats van alleen je eigen site?
En naar het vorige deel, staan soms handige tips in
pi_39788887
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:34 schreef ROG het volgende:
Iemand al een oplossing voor de crash/hang na enkele tijd spelen?
Ik las op een ander forum dat je misschien je resolutie lager moet zetten (indien je die hoger hebt staan dan 1024x768). Het schijnt dat het spel sommige objecten namelijk ook 1024x1024 maakt, en bij hogere resoluties vraag dit dus meer van je videokaart , waardoor het geheugen langzaam "dichtslibt"?
Het is een optie, valt altijd te proberen. Ook kun je de details misschien wat lager zetten.
  Redactie Sport donderdag 13 juli 2006 @ 17:29:35 #8
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_39794237
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:40 schreef MaxMark het volgende:
Misschien even een link in de OP naar de officiële site www.emergency4.com in plaats van alleen je eigen site?
En naar het vorige deel, staan soms handige tips in
OP bijgewerkt, ook even de cheats erin gezet
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 13 juli 2006 @ 18:24:46 #9
67385 ROG
Go on, say it.
pi_39795511
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:49 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik las op een ander forum dat je misschien je resolutie lager moet zetten (indien je die hoger hebt staan dan 1024x768). Het schijnt dat het spel sommige objecten namelijk ook 1024x1024 maakt, en bij hogere resoluties vraag dit dus meer van je videokaart , waardoor het geheugen langzaam "dichtslibt"?
Het is een optie, valt altijd te proberen. Ook kun je de details misschien wat lager zetten.
Thanks, ondanks een 6600GT zal ik het eens proberen. Ik speel al op 1024x768 maar zal de details zeker wat lager zetten, kijken of dat helpt!
pi_40909106
Ik ben in level 19, met die terminal. Heeft iemand een idee waar al die slachtoffers zijn, ik mis er nog op z'n minst 5.
Zitten ze onder het puin ofzo? Ik heb alle branden al geblust en ook het vliegtuig kan landen, maar de slachtoffers zijn onvindbaar.
pi_40911770
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 17:42 schreef HBP1 het volgende:
Ik ben in level 19, met die terminal. Heeft iemand een idee waar al die slachtoffers zijn, ik mis er nog op z'n minst 5.
Zitten ze onder het puin ofzo? Ik heb alle branden al geblust en ook het vliegtuig kan landen, maar de slachtoffers zijn onvindbaar.
Ik ben nog niet in dat level, maar misschien heb je iets aan deze walkthrough?
pi_41329584
Ik heb nu net dat level van het openluchtconcert gehaald en nu moet ik in die "tussendoor-missie" 3 bomaanslag-plegers arresteren en de boel na hun opruimen. Eerste aanslag kwam al snel, maar ik zit nu al 1½ uur te wachten op de 2e...er komen alleen maar van die standaard-missies steeds. En de cheat om het level gewoon te halen werkt niet
pi_41405649
hmm altijd vaak gespeeld maar ja door reorganisatie van mn kamer + het reinstalleren van mn pc ben ik het spel kwijt geraakt dus ja kan ik ook niet meer gamen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_41410246
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 15:41 schreef MaxMark het volgende:
Ik heb nu net dat level van het openluchtconcert gehaald en nu moet ik in die "tussendoor-missie" 3 bomaanslag-plegers arresteren en de boel na hun opruimen. Eerste aanslag kwam al snel, maar ik zit nu al 1½ uur te wachten op de 2e...er komen alleen maar van die standaard-missies steeds. En de cheat om het level gewoon te halen werkt niet
Dan heb je wel aardig pech gehad, bij mij kwamen die best snel achter elkaar
pi_41410792
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 23:31 schreef Magnetrondoos het volgende:

[..]

Dan heb je wel aardig pech gehad, bij mij kwamen die best snel achter elkaar
Heb de campagne 3x overnieuw gedaan, nu had ik ze ook allemaal binnen een kwartiertje. Nu in het laatste level...veel multitasking
pi_41416746
hmm in die tijd was ik druk bezig met concert level

weet nog hoe tering snel het omzich heen greep. Niet normaal meer. Was toen dus ook totaal uit de hand gelopen met meer dan 30 gewonde (A)
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_41418407
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 07:28 schreef Crazy-M het volgende:
hmm in die tijd was ik druk bezig met concert level

weet nog hoe tering snel het omzich heen greep. Niet normaal meer. Was toen dus ook totaal uit de hand gelopen met meer dan 30 gewonde (A)
Hmm, die heb ik in 2 keer gehaald.
Gewoon 4 pompwagens (1 in elke hoek boven dat stukje bos/parkeerplaats boven het podium) met elk 4 brandweermannen met slangen en een blusvliegtuig eroverheen gooien. Stuk of 3 van die grote ambulancebussen is genoeg voor de gewonden. En natuurlijk ook nog even een springkussen voor die kerel op het bord en iemand anders wegknippen onder de rommel op het podium.
Het is niet de 100% oplossing, maar wel in 10 minuten klaar
pi_41429377
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 11:09 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Hmm, die heb ik in 2 keer gehaald.
Gewoon 4 pompwagens (1 in elke hoek boven dat stukje bos/parkeerplaats boven het podium) met elk 4 brandweermannen met slangen en een blusvliegtuig eroverheen gooien. Stuk of 3 van die grote ambulancebussen is genoeg voor de gewonden. En natuurlijk ook nog even een springkussen voor die kerel op het bord en iemand anders wegknippen onder de rommel op het podium.
Het is niet de 100% oplossing, maar wel in 10 minuten klaar
Als je natuurlijk het spel weer hebt
weer is kijken of ik er nog ergens kan aankomen
Ik luister NL-Talig
pi_41598760
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 18:40 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Als je natuurlijk het spel weer hebt
weer is kijken of ik er nog ergens kan aankomen
Valt op vele plekken te verschaffen hoor
pi_41647170
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:26 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Valt op vele plekken te verschaffen hoor
bij deze goedkope software boeren nog niet in tilburg
Ik luister NL-Talig
pi_41649211
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 14:31 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

bij deze goedkope software boeren nog niet in tilburg
Het spel is ook niet op de markt in Nederland. Je zult moeten zoeken naar een buitenlandse versie
pi_41652234
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 15:56 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Het spel is ook niet op de markt in Nederland. Je zult moeten zoeken naar een buitenlandse versie
arg nog steeds
gewoon te erg eigenlijk
Ik luister NL-Talig
pi_41668055
emergency 3 te koop bij de nederlandse BOL.. engelse versie
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1004004004230230&Section=GAMES&lgl=1&plid=7dKR5LdRIagAAAEN_nDpZ5a4&lgl_BOL_OWNER_ID=1

ik ben nu de demo aan het downloaden van emergency 4, topic deel 1 doorgelezen en lijkt me een tof spel 23% ...
pi_41671060
ja maar 3 heb ik al
ach zal is op zoek gaan naar 4 in het buitenland

lekker fijn om hem niet hier uit te brengen :x
Ik luister NL-Talig
pi_41671661
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:26 schreef Crazy-M het volgende:
ja maar 3 heb ik al
ach zal is op zoek gaan naar 4 in het buitenland

lekker fijn om hem niet hier uit te brengen :x
Ik hang af en toe eens rond op het forum van Sixteen Tons (de uitgever) en daar posten de makers dus ook wel eens. Maar ze hebben echt zo'n instelling van "de distributeurs kunnen ons gewoon emailen als ze het spel in hun land willen uitbrengen"... Zelf op zoek gaan naar publishers lijkt ze totaal vreemd
pi_41673005
Iemand nog zin om online te spelen?
pi_41673205
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:36 schreef Intronic het volgende:
pi_41674330
quote:
Op zondag 10 september 2006 12:48 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik hang af en toe eens rond op het forum van Sixteen Tons (de uitgever) en daar posten de makers dus ook wel eens. Maar ze hebben echt zo'n instelling van "de distributeurs kunnen ons gewoon emailen als ze het spel in hun land willen uitbrengen"... Zelf op zoek gaan naar publishers lijkt ze totaal vreemd
ach ja als ze niet populair willen worden moeten ze vooral zo doorgaan
Ik luister NL-Talig
pi_41676856
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:26 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

ach ja als ze niet populair willen worden moeten ze vooral zo doorgaan
Als ze failliet willen gaan ook
  zondag 10 september 2006 @ 18:07:43 #30
129517 CrazyTaxiDriver
De Laag Vliegende Piloot
pi_41681381
Spel is wel echt mooi.... Zijn er eigenlijk ook mensen die het spel online spelen?
Soms hebben we allemaal een te kort lontje...
  zondag 10 september 2006 @ 18:08:32 #31
129517 CrazyTaxiDriver
De Laag Vliegende Piloot
pi_41681401
quote:
Op zondag 10 september 2006 13:36 schreef Intronic het volgende:
Ben je nu online? Kunnen we samen een potje gamen
pi_41681877
Kheb net nog een potje online gespeeld met Intronic, met gebruik van de LA mod... Da's best wel een toffe mod 14.gif
  zondag 10 september 2006 @ 18:25:04 #33
129517 CrazyTaxiDriver
De Laag Vliegende Piloot
pi_41681927
zin om weer een potje te spelen, heb het nog nooit gedaan, lijkt me wel tof om het online te spelen
pi_41705979
is het ook mogelijk om de sirenes langer te maken? nu zijn ze maar heel kort, maar vind het wel tof als ze de hele rit gewoon lekker met dat geluidje aan komen rijden...
pi_41706199
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:29 schreef Thrilled het volgende:
is het ook mogelijk om de sirenes langer te maken? nu zijn ze maar heel kort, maar vind het wel tof als ze de hele rit gewoon lekker met dat geluidje aan komen rijden...
Met de LA mod heb je zelfs de mogelijkheid om de sirenes aan en uit te zetten wanneer je wilt
Zijn ook nog wat meer voordelen, zoals dat brandweermannen nu ook patiënten kunnen stabiliseren, erg handig als er nog geen ambu in de buurt is
pi_41707002
waar kan ik die downloaden?
pi_41707804
* thrilled downloaden is...
pi_41709437
zeker gave mod ja, heb ik zelf ook veel gebruikt :d
Ik luister NL-Talig
pi_41712193
Ik wil vanaf 9 uur wel weer online
pi_41712299
die mod download is 1 bestandje? wat moet ik daarmee als ik hem in de mods map gooi herkent E4 hem niet als zijnde mod... tenminste, ik kan hem wel selecteren ingame maar hij zegt dat het bestand niet goed is ofzo (die foutmelding is in het duits )
pi_41713513
ModInstaller.exe gebruiken, staat in de hoofd map
pi_41731313
gedaan, thanks

[ Bericht 12% gewijzigd door Thrilled op 12-09-2006 11:38:19 ]
pi_41732002
mmm ik krijg een foutmelding over mn entercar script, in deel 1 had iemand dat ook en die moest even een nieuwe entercar script hebben, kan iemand hem ook voor mij even online zetten? de link uit dat topic werkt niet meer...

hier is ie te vinden: Sixteen Tons Entertainment/Emergency 4/Data/Scripts/Game/Command
pi_41733631
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 11:37 schreef Thrilled het volgende:
mmm ik krijg een foutmelding over mn entercar script, in deel 1 had iemand dat ook en die moest even een nieuwe entercar script hebben, kan iemand hem ook voor mij even online zetten? de link uit dat topic werkt niet meer...

hier is ie te vinden: Sixteen Tons Entertainment/Emergency 4/Data/Scripts/Game/Command
link was van mij
maar sorry heb het spel niet meer
Ik luister NL-Talig
pi_41735437
oh maakt niet uit, khad wat rond gezocht op google en daar bleek dat als ik patch 1.1 en patch 1.2 installeerde, en dan de mod weer opnieuw installeerde dat ie werkte, en dat werkte ook toch bedankt
pi_44436347
hoop weer snel over deeltje 4 te mogen beschikken.

Nu maar weer 2 geinstalleerd
Ik luister NL-Talig
  donderdag 14 december 2006 @ 20:36:19 #48
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_44436912
Hm mod ziet er leuk uit...... zal ik het weer gaan spelen na zeeeeeer lange tijd?

Voorheen echt vaak multiplayer gedaan met EM4
pi_44438240
OMG, die autos in 2 Echt ziekelijk lelijk wat we toen voorgeschoteld kregen

maar goed speelt nog steeds lekker weg. Enige nadeel is dat ik bijna alle missies wel ken. Dus ja,
1ste missie: Trein ongeluk
2 ziekenautos, brandweer, takelwagen klaar.

2de missie: gijzeling
Helicopter met onderhandelaar en 1 agent.

3de missie: Bankoverval. 1 onderhandelaar en paar gasten die kunnen schieten

Nu missie 4 met kettingbotsing maar had ff geen zin meer.
Ik luister NL-Talig
pi_44450360
Ik kan het laatste level maar niet halen
Telkens maar weer die branden die te groot worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')