mooie post.quote:op donderdag 13 juli 2006 04:29 schreef poldermodel het volgende:
<knip>
en zo is het met het leven ook, denk ik.
okequote:op donderdag 13 juli 2006 02:06 schreef weirdmicky het volgende:
ik heb genoeg ervaring, dat is juist het probleem. ik gaf al aan dat ik veel vriendinnen gehad heb. ik heb veel geflirt en op vakantie is dat prima, dan geniet ik er wel van. dan ben ik alleen niet op zoek naar meer dan gekloot op vakantie. dus niet op zoek naar liefde.
waarom niet?quote:je kan wel mooi als voorbeeld aanhalen hoe erg jij jezelf bent, dat is prima als je dat bent. althans, in hoeverre dat mogelijk is, want 'jezelf' fluctueert nogal. dat heb ik ook. ik zeik een beetje over liefde, en ik ben meteen een mafkees volgens jou. een ander vraagt of ik niet beter homo kan worden. als ik een beetje overdrijf op fok, staan meteen een paar kinderen met hun zogenaamd scherpe opmerkingen te kloten. prima, maar zie je ze dat waarschijnlijk in het dagelijks leven doen? nee, denk het niet.
ja hallo. het betekent ook niet dat het wel een spel is, dat is iets wat jij en andere mensen ervan maken die het niet goed kunnen. jij zal best wel veel meiden hebben gekregen maar dus toch op een manier die jou niet beviel. ligt aan jou dan, niet aan het zogenaamde spel.quote:en als je automatisch het 'spel' kan spelen, betekent niet dat het dan geen spel is. je doet dingen automatisch om een vrouw te behagen, als in een machine. of als een persoon die heeft geleerd welke strategiën wel of niet slaagden voorheen. het probleem is dat bij een 'spel' veel mensen een negatieve associatie hebben volgens mij. je kan het leven zelf ook zien als een spel, maar dat gaat me iets te ver. liefde is een betere vergelijking, omdat bijna iedereen het met meerdere mensen speelt. het is een proces van leren, en als ik dat een (kut)spel noem, is dat niet onlogisch. regels zijn slechts onzichtbare handleidingen voor het spelen van een spel.
haat kan je ook zien als een spel, net als oorlog. maar goed, dan gaat de discussie de verkeerde kant op.
vind dit trouwens heel typerend. jij hebt een bepaald beeld van liefde en dat klopt dus niet. vervolgens walg je van dat andere idee (welk idee jij jezelf hebt wijsgemaakt).quote:vroeger had ik nog wel een speciaal beeld van liefde ( ). ik had aardig wat vriendinnetjes, ook een langere relatie van 2,5 jaar. niet dat deze perfect waren, verre van zelfs, maar het beeld van de liefde bleef onaangetast.
tegenwoordig walg ik van allemaal stelletjes. ze blijven bij elkaar vanwege de aandacht, vanwege het niet durven alleen zijn, omdat ze hun leven en hun relatie niet evalueren, om de seks, etc etc etc.
da's ook de enige reden waarom 't spel, pardon, liefde, uberhaupt bestaat.quote:op donderdag 13 juli 2006 06:09 schreef paul_nl het volgende:
liefde is voor mensen van 40. zo tegen de tijd dat je kinderen moet gaan maken
ik heb echt zo lang op dit topic gewachtquote:op woensdag 12 juli 2006 20:01 schreef weirdmicky het volgende:
liefde is een spel. het is bijna nooit een toevallige samenkomst van mensen beiden liefde op het eerste gezicht ervaren. je moet het spel goed spelen, dus niet teveel informatie geven aan het begin. toon extreem veel zelfvertrouwen, wees speels, maar niet té speels. wees eerlijk, maar niet té eerlijk. geef complimentjes, maar niet teveel, dus geef ook een klein beetje commentaar. vrouwen zeggen wel geëmancipeerd te zijn, maar vaak willen ze nog onder de duim gehouden worden. de grote sterke man die haar beschermt tegen al het kwaad.
zo kan ik nog wel uren doorgaan, maar de conclusie van dit verhaal is:
ik begin dit spel steeds meer te haten!
vroeger had ik nog wel een speciaal beeld van liefde (). ik had aardig wat vriendinnetjes, ook een langere relatie van 2,5 jaar. niet dat deze perfect waren, verre van zelfs, maar het beeld van de liefde bleef onaangetast.
tegenwoordig walg ik van allemaal stelletjes. ze blijven bij elkaar vanwege de aandacht, vanwege het niet durven alleen zijn, omdat ze hun leven en hun relatie niet evalueren, om de seks, etc etc etc.
iemand hetzelfde? iemand een argument om mijn cynisme de kop in te drukken? graag.
en owja, om het te voorkomen. persoonlijke evaluaties als onzeker zijn en dergelijke kloppen niet. uiteraard ben ik wel eens onzeker, maar ik ben op het moment erg blij met mezelf. ik vind mezelf een zeer relaxed persoon.![]()
precies, liefde zonder vriendschap (gedeelde interesses) is maar magertjesquote:op woensdag 12 juli 2006 20:09 schreef weirdmicky het volgende:
vrienschap, niet liefde, is de basis van een goede relatie.
maareh, vriendschap is toch ook liefde?quote:op woensdag 12 juli 2006 20:09 schreef weirdmicky het volgende:
vrienschap, niet liefde, is de basis van een goede relatie.
ook dat is een spel. voor je het weet hebben ze toch weer een relatiequote:op donderdag 13 juli 2006 10:06 schreef executrix het volgende:mensen die net een relatie achter de rug hebben zijn nogal cynisch en willen voorlopig lekker vrijgezel blijven
klopt. 't is dan ook allebei kut. 't een wat meer dan 't anderequote:op donderdag 13 juli 2006 10:06 schreef executrix het volgende:
wat me verder opvalt is dat veel mensen last hebben van het gras-is-groener-bij-de-buurman-syndroom.
ow fijn, daar zit ik nou net op te wachten, want ik voldoe precies aan het 1e deel van je stelling. ik ben de laatste maand erg cynisch en wil voorlopig lekker vrijgezel blijven. mag het 2e deel van je stelling me nog even bespaard blijvenquote:op donderdag 13 juli 2006 10:06 schreef executrix het volgende:
mensen die net een relatie achter de rug hebben zijn nogal cynisch en willen voorlopig lekker vrijgezel blijven, mensen die lange tijd geen relatie hebben gehad lijken juist niets liever te willen dan een relatie. misschien en generalisatie maar klopt over het algemeen toch wel als je de andere reacties bekijkt.
maar van een compleet andere orde dan van waar dit topic over gaat.quote:op donderdag 13 juli 2006 10:02 schreef blackhouse het volgende:
[..]
maareh, vriendschap is toch ook liefde?
je hebt nog nooit een relatie gehad? dit is nou niet echt super moeilijk om te vinden...quote:op donderdag 13 juli 2006 13:49 schreef *het volgende:
iets wat het dichts bij in de buurt van liefde komt is gewoon jezelf kunnen zijn bij iemand anders zonder alle bullshit er omheen. maar ja, dat is al helemaal niet te vinden volgens mij....
jawel. maar het is altijd een bepaalde gezicht dat je toont. helemaal jezelf zijn kan haast nooit. denk niet dat het aan mij ligt want ik hoor datzelfde wel van meer mensen.quote:op donderdag 13 juli 2006 13:53 schreef joeyt het volgende:
[..]
je hebt nog nooit een relatie gehad? dit is nou niet echt super moeilijk om te vinden...
ik toon in het dagelijks leven veel gezichten, maar juist in een relatie kan je jezelf zijn...quote:op donderdag 13 juli 2006 14:01 schreef *het volgende:
[..]
jawel. maar het is altijd een bepaalde gezicht dat je toont. helemaal jezelf zijn kan haast nooit. denk niet dat het aan mij ligt want ik hoor datzelfde wel van meer mensen.
je concentreerd je enkel op het 'liefde ontvangen'.quote:op donderdag 13 juli 2006 13:49 schreef * het volgende:
liefde is een spel. "ware" liefde is ver te zoeken. liefde voor een ander helemaal. zolang je je aan de regels houdt willen mensen in een illusie leven. er zijn gewoon bepaalde dingen die je kan doen waardoor je kans op vrouwen versieren drastisch verhoogd wordt. het is niet voor niks dat je bepaalde mannen hebt waar bijna alle vrouwen op vallen.
vooral voor mensen die niet van nature "leuk" zijn is het volgens mij een spel. iets wat het dichts bij in de buurt van liefde komt is gewoon jezelf kunnen zijn bij iemand anders zonder alle bullshit er omheen. maar ja, dat is al helemaal niet te vinden volgens mij....
dat is nog altijd _jouw_ keuze die je zelf maakt; naar welke regels jij wilt spelen, kan jijzelf uitmaken, afhankelijk van het resultaat dat jij zelf wilt hebben.quote:op donderdag 13 juli 2006 15:09 schreef * het volgende:
ja, maar met alleen liefde geven kom je echt nergens. het zijn al die kut regels die er tussen komen. wat de ts zegt. niet teveel complimentjes geven, eeuwig leuk zijn, op onzekerheden van vrouwen inspelen enz. jezelf zijn zit er niet in.
edddiiiiiieeeee!quote:op donderdag 13 juli 2006 13:57 schreef paul_nl het volgende:
ik had een vriendin die wilde de liefde bedrijven, ik wilde alleen neuken
haha. ik moet hier echt om lachen. iedereen heeft volgens mij die fout wel eens gemaakt, met disastreuze gevolgenquote:op donderdag 13 juli 2006 15:12 schreef stippel het volgende:
[..]
dat is nog altijd _jouw_ keuze die je zelf maakt; naar welke regels jij wilt spelen, kan jijzelf uitmaken, afhankelijk van het resultaat dat jij zelf wilt hebben.
als jij je wilt concentreren op het ontvangen van liefde, moet je ook meer moeite voor anderen doen, om hen zover te krijgen dat die jou hun liefde willen geven...
concentreer je je meer op het géven van liefde, zonder vooraf daaraan voorwaarden te stellen, zijn er ook veel minder 'voorwaarden' of 'spelregels' waaraan je je moet houden.
ook al ontkent de ts dit vast, maar ik zie hier toch een kern van waarheid in. zeker vanwege het feit dat men altijd een gevoel proberen rationeel te benaderen (althans, de intellectuelen onder ons dan). rationaliseren als het ware.quote:overigens is het duidelijk een mood waar je inzit, op het moment ben je overtuigd van de levensvisie die je ten toon spreidt in de op, over een paar maanden ben je weer verliefd etc.
liefde = veel chemische reacties in je hoofd. maar als je het mij vraagt, maakt dat het niet minder mooi...quote:op donderdag 13 juli 2006 15:00 schreef stuiter_en_co het volgende:
liefde bestaat niet...wel chemishe reacties in je hoofd waardoor jij bepaalde kanten op gestuurd word. kun jij het weerstaan.....
autisme heeft nul komma niks te maken met wat jij hier beschrijft als liefde.quote:op donderdag 13 juli 2006 17:14 schreef friek_ het volgende:
ik zelf ben overigens een cynist pur sang. liefde is eigenlijk niets meer dan toevallig communiceren op een gelijkwaardig niveau en gewenning aan elkaar, zodat men denkt dat persoon echt nodig is om verder te leven. zie het maar als een vorm van autisme.
in een lang lopende relatie ja. maar zoals de ts al aangeeft zijn veel mensen zeker in het begin absoluut niet zichzelf (of dat nu door de verliefdheid is, of de pogingen de ander voor zich te winnen).quote:op donderdag 13 juli 2006 14:56 schreef joeyt het volgende:
[..]
ik toon in het dagelijks leven veel gezichten, maar juist in een relatie kan je jezelf zijn...
ik denk dat jij idd beter alleen oud kan wordenquote:op woensdag 12 juli 2006 23:12 schreef haviksvrouwe het volgende:
single is super!![]()
er moet wel iets heel geweldigs voorbij komen wil ik die status opheffen!
tot nu toe vind ik "liefde" een hoop gezeik op niks af. ken echter wel stellen die echt stapel op elkaar zijn, en dat al jaren, dus ik geloof er wel in, maar ik ben er volgens mij totaal ongeschikt voor.
weet ik ook wel joh, was ook alleen maar opzettelijke kromme vergelijking.quote:op donderdag 13 juli 2006 17:28 schreef black_tulip het volgende:
[..]
autisme heeft nul komma niks te maken met wat jij hier beschrijft als liefde.
wake up and smell the roses. d'r zijn zat knullen voor wie hun vriendin een surrogaat-moeder is, inclusief het wassen van de vuile onderbroeken en het op tafel zetten van de dagelijkse prak. en d'r zijn ook zat vrouwen die alleen maar een vriendje hebben uit angst om alleen achter te blijven.quote:op donderdag 13 juli 2006 17:14 schreef friek_ het volgende:
ik denk niet dat mensen bij elkaar blijven uit gemakzucht of verlatingsangst.
doe dat eens niet. al dat misbruik van de term autisme voor dingen die er (vrijwel) niks mee te maken hebben leidt ertoe dat mensen die daadwerkelijk autisme hebben op den duur steeds minder serieus genomen worden.quote:op donderdag 13 juli 2006 20:09 schreef friek_ het volgende:
[..]
weet ik ook wel joh, was ook alleen maar opzettelijke kromme vergelijking.
gewenning heeft niks met autisme te maken.quote:maar ik geloof wel dat het gewenning is aan een bepaald persoon in je leven.
ook houden van wordt geregeld door processen in de hersenen.quote:op donderdag 13 juli 2006 20:41 schreef kreupelhout het volgende:
liefde is helemaal geen chemische reactie in je hersenen, dat is verliefdheid. je kan hopeloos verliefd worden op iemand die totaal je type niet is en daardoor je concentratie en eetlust verliezen.
houden van is een gevolg van.
... gast, weet je wel wat je zegt?quote:op donderdag 13 juli 2006 20:33 schreef black_tulip het volgende:
doe dat eens niet. al dat misbruik van de term autisme voor dingen die er (vrijwel) niks mee te maken hebben leidt ertoe dat mensen die daadwerkelijk autisme hebben op den duur steeds minder serieus genomen worden.
gewenning aan structuur in hun leven? dit zijn overigens wel de iets zwaardere autisten. hoogfunctionerend autisme zoals asperger heeft daar weer niets mee te maken. er zijn dus veel verschillende vormen van autisme, waarbij één vorm daarvan veel waarde hecht aan een vaste structuur in het leven.quote:gewenning heeft niks met autisme te maken.
ik weet heel goed wat ik zeg. ik zeg niets over jouw intenties of over het al dan niet relativeren over grappen. ik wil alleen zeggen dat het gemeengoed begint te worden dat het woord autisme gebruikt wordt in allerlei zaken waarbij het verband met daadwerkelijk autisme zoek is. het gevolg hiervan is dat er steeds minder begrip is voor wat autisme nou echt is.quote:op donderdag 13 juli 2006 21:04 schreef friek_ het volgende:
[..]
... gast, weet je wel wat je zegt?als ik spot met een psychische afwijking wil niet zeggen die mensen zich aanstellen of iets dergelijks. het is aan de mensen zelf om zo'n grap te relativeren en jij gaat mij niet vertellen welke grappen ik wel en niet moet maken.
ik vind je vergelijking nog steeds niet echt op zijn plaats, maar nu snap ik je punt. een groot probleem bij autisme (in de zwaardere gevallen) is overigens niet gewenning aan structuur maar het ontbreken daarvan en de moeite die er gedaan moet worden om patronen te vinden waardoor de autist zich op zijn gemak voelt.quote:gewenning aan structuur in hun leven?
dat weet ik ja.quote:dit zijn overigens wel de iets zwaardere autisten. hoogfunctionerend autisme zoals asperger heeft daar weer niets mee te maken. er zijn dus veel verschillende vormen van autisme, waarbij één vorm daarvan veel waarde hecht aan een vaste structuur in het leven.
klopt. als je van iemand afwilt, of iemand niet serieus wilt nemen is het veel gemakkelijker om zo iemand te voorzien van een labeltje 'niet goed wijs want autist/manisch/schizoide/vul zelf maar wat in' dan dat je aan de gang moet met argumenten enzo. zeg maar, het betere hrm-beleidquote:[b]op donderdag 13 juli 2006 21:16 s.
ik wil alleen zeggen dat het gemeengoed begint te worden dat het woord autisme gebruikt wordt in allerlei zaken waarbij het verband met daadwerkelijk autisme zoek is.
dit klopt dan wel weer, moet ik toegeven. het gebeurt ook bij mij in mijn omgeving, terwijl mensen geeneens de werkelijke definitie van een autistische stoornis weten.quote:op donderdag 13 juli 2006 21:41 schreef gronk het volgende:
[..]
klopt. als je van iemand afwilt, of iemand niet serieus wilt nemen is het veel gemakkelijker om zo iemand te voorzien van een labeltje 'niet goed wijs want autist/manisch/schizoide/vul zelf maar wat in' dan dat je aan de gang moet met argumenten enzo. zeg maar, het betere hrm-beleid![]()
de grootste b.s. die ik ooit gehoord heb.quote:op donderdag 13 juli 2006 15:09 schreef * het volgende:
ja, maar met alleen liefde geven kom je echt nergens. het zijn al die kut regels die er tussen komen. wat de ts zegt. niet teveel complimentjes geven, eeuwig leuk zijn, op onzekerheden van vrouwen inspelen enz. jezelf zijn zit er niet in.
wijze woorden, zo mee eens!quote:op donderdag 13 juli 2006 20:41 schreef kreupelhout het volgende:
liefde is helemaal geen chemische reactie in je hersenen, dat is verliefdheid. je kan hopeloos verliefd worden op iemand die totaal je type niet is en daardoor je concentratie en eetlust verliezen.
houden van is een gevolg van.
zelf ben ik mijn nieuwe vriendin ook veel sneller dan verwacht tegengekomen, maar ik ben blij dat ik het een kans heb gegeven. die blik en dan nog haar hele persoon... geweldig!
en natuurlijk is het gras groener aan de overkant of bij de buren, maar dat weerhoudt mij er niet van om gewoon mijzelf, open en eerlijk te zijn en interesse in haar te tonen. dat is gewoon, omdat ik dat wil.
iets forceren is nooit goed en het is altijd makkelijk praten voor een ander. maar wie heeft er niet in de situatie gezeten dat je eigenlijk weet dat het inderdaad ergens anders beter is, maar dat je je partner toch een kans wil geven (of relatie). het is en blijft geven en nemen.
en regel nummer 1: (gister nog op een trouwerij van een ambtenaar gehoord) leef samen als 1 front, maar doe vooral ook je eigen dingen, leef je eigen leven en deel dat met elkaar!
daar ben ik het roerend mee eensch! ik hoef geen gezijk van een onzeker en jalours type... maar helaasch lopen er hier genoeg van rond. en ja, ook zij kunnen een relatie hebben...
liefde is geen spel, het hoort je iemand te maken die een goed persoon is.
ligt eraan in welke context je dat bedoelt. als jezelf zijn inhoudt dat je geniet van het pijn toebrengen door middel van wapens aan anderen, dan zul je nooit jezelf kunnen zijn bij een vriendin inderdaad. er spelen dingen mee zoals begrip voor elkaars situatie. en deze dient wederzijds te zijn.quote:ja, maar met alleen liefde geven kom je echt nergens. het zijn al die kut regels die er tussen komen. wat de ts zegt. niet teveel complimentjes geven, eeuwig leuk zijn, op onzekerheden van vrouwen inspelen enz. jezelf zijn zit er niet in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |