het is een - bewezen - chemisch proces in de hersenen. zo is ook bewezen dat er methodes zijn waardoor de kans vele malen groter is dat degene verliefd op je wordt. dit soort methodes duiden enkel aan dat liefde een spel is. niks bijzonders aan, alle mystiek eromheen is gelul. op een 1 of andere manier zoeken mensen constant naar bevestiging, met name vrouwen, dus moet de 'liefde' opgeheerlijkt worden. zo krijg je nog meer bevestiging van anderen over hoe 'leuk' je nieuwe relatie is. dat terwijl je een maand geleden nog een relatie had, slet.quote:op woensdag 12 juli 2006 20:14 schreef acidtrance het volgende:
volgens mij is liefde een verzinsel van de maatschappij of een excuus om te neuken/kinderen te maken![]()
dit gevoel van nostalgie heb ik de laatste tijd ook vaak. ik vind de liefde ook niet veel meer aan. het is allemaal erg berekend en bijna niets gaat spontaan.quote:op woensdag 12 juli 2006 20:01 schreef weirdmicky het volgende:
vroeger had ik nog wel een speciaal beeld van liefde ().
dat zie ik vaak gebeuren ja.quote:op woensdag 12 juli 2006 20:22 schreef acidtrance het volgende:
liefde gaat dus over in verlatingsangst
ik zie wel stellen waar het anders kan. althans, bij elk stel zie ik weer nadelen, maar sommigen zijn best okay. voor elkaar althans. voor intelligente cynische mensen is liefde verre van zelfsprekend.quote:op woensdag 12 juli 2006 20:19 schreef thaleia het volgende:
het merendeel van de stellen in mijn omgeving is ook allang niet meer bij elkaar omdat ze elkaar zo geweldig leuk en lief vinden, maar veel meer omdat het een vanzelfsprekendheid is geworden, ze zich niet kunnen voorstellen wat ze anders zouden doen, niet alleen durven zijn, het is allemaal zo vertrouwd geworden, enz enz.
daar kun je heel cynisch van worden, maar je hebt altijd ook wel een of twee stellen in je omgeving waaraan je ziet dat het ook anders kan
liefde proberen? je bedoelt seks hebben en af en toe praten, dan erachter komen dat niet liefde, maar seks de basis was van jullie 'relatie' om daarna weer single te zijn?quote:op woensdag 12 juli 2006 21:00 schreef pappie_culo het volgende:
ik sta er ook niet erg positief tegenover hoor, maar probeer het maar weer eens. zie wel weer.
zou zomaar kunnen, weet je niet van tevoren he?quote:op woensdag 12 juli 2006 21:02 schreef weirdmicky het volgende:
[..]
liefde proberen? je bedoelt seks hebben en af en toe praten, dan erachter komen dat niet liefde, maar seks de basis was van jullie 'relatie' om daarna weer single te zijn?
als dat zo is, dan begin ik een redelijk ongezonde homofobie te krijgen.quote:op woensdag 12 juli 2006 21:06 schreef disorder het volgende:
soms denk ik bij mezelf: love is gay.
ik heb veel vriendschappen met vrouwen. zelfs enkele ex-en zitten ertussen. ik kan het prima vinden met vrouwen, alleen heb ik geen zin meer in het geflirt, het gezeik, de nep-spanning, de kutgesprekken, de nep-interesse.quote:op woensdag 12 juli 2006 23:05 schreef ami80 het volgende:
wat vind je van vriendschap met vrouwen? vind je dat prettig? ik vind vriendschap sowieso heel belangrijk, en vind het ook een belangrijk aspect in mijn relatie. natuurlijk komen daar ook nog allerlei chemische processen bij die bijdragen in de liefde, maar wat is daar mis mee?
ik denk wanneer je weer eens echt verliefd bent en het is wederzijds dan praat je wel anders.quote:op woensdag 12 juli 2006 20:01 schreef weirdmicky het volgende:
vroeger had ik nog wel een speciaal beeld van liefde (). ik had aardig wat vriendinnetjes, ook een langere relatie van 2,5 jaar. niet dat deze perfect waren, verre van zelfs, maar het beeld van de liefde bleef onaangetast.
tegenwoordig walg ik van allemaal stelletjes. ze blijven bij elkaar vanwege de aandacht, vanwege het niet durven alleen zijn, omdat ze hun leven en hun relatie niet evalueren, om de seks, etc etc etc.
iemand hetzelfde? iemand een argument om mijn cynisme de kop in te drukken? graag.
hoezo ben je naief als je gelooft in de liefde? je moet er gewoon voor open staan, dat is een feit. tquote:op woensdag 12 juli 2006 23:31 schreef weirdmicky het volgende:
en goed, ik ga ervan uit dat je een prettige relatie hebt ami80, daar is niks mis mee. ik zie stelletjes om me heen waar ook weinig mis mee is. toch denk ik dat ik er niet meer voor gemaakt ben, het spel achter liefde interesseert me niet meer. vast een opeenstapeling van mislukte relaties, gescheiden ouders en dergelijke van me om dit te concluderen. maar goed, hoe vind je het terug? moet je echt weer als een naief schaapje gaan geloven in liefde?
"je moet eerst jezelf liefhebben wm!"
had ik ergens als reactie verwacht. ik vind mezelf wel relaxed, maar ik ben niet op mezelf verliefd. wellicht is dat wel een voorwaarde om liefde te ontvangen?
dooddoener. ik heb liefde meegemaakt en ik heb het kapot zien gaan. ik zie liefde om mij heen en ook dat zie ik kapot gaan. liefde is niet zo mooi als je het je wilt voorstellen. het maakt wel blind als je het bent, volwassen en onbemind (hans teeuwnquote:op woensdag 12 juli 2006 23:33 schreef joeyt het volgende:
[..]
ik denk wanneer je weer eens echt verliefd bent en het is wederzijds dan praat je wel anders.
liefde moet je gewoon niet analyseren, maar gewoon van genieten.
liefde maakt blind. het zijn tijdelijke emoties van een soort kaliber die zijn weerga niet kent. máár het gaat over, relaties gaan kapot, liefde zorgt voor pijn. vroeger keek ik naar liefde alsof het iets positiefs is, tegenwoordig nauwelijks meer. het is zo willekeurig en vergankelijk, zo'n kutspel, zo nep, zo erg niet jezelf.quote:op woensdag 12 juli 2006 23:35 schreef joeyt het volgende:
[..]
hoezo ben je naief als je gelooft in de liefde? je moet er gewoon voor open staan, dat is een feit. t
waarom zou jij op deze leeftijd er niet meer voor gemaakt zijn?![]()
ik heb een relatie van 7 jaar gehad. ging over... boeiuh, blijkbaar niet de ware. je bent nog een broekie dus waar praat je over. als je overal liefde kapot ziet gaan kijk dan eens wat beter. loop op straat en observeer mensen. overal kan je liefde zienquote:op woensdag 12 juli 2006 23:39 schreef weirdmicky het volgende:
[..]
dooddoener. ik heb liefde meegemaakt en ik heb het kapot zien gaan. ik zie liefde om mij heen en ook dat zie ik kapot gaan. liefde is niet zo mooi als je het je wilt voorstellen. het maakt wel blind als je het bent, volwassen en onbemind (hans teeuwn) als je het niet bent.
liefde is niet enkel genieten overigens, dat voorop gesteld. dit soort reacties krijg ik altijd de kriebels van, alsof je op zoek bent naar een bepaald soort drugs. drugs moet je niet analyseren, gewoon gebruiken.![]()
tuurlijke zijn het tijdelijke emoties. je voelt je heerlijk als je het hebt en dan gaat het weer even weg, maak je ruzie, maar daarna is het er weer. tsja ik geloof nog steeds in ware liefde en weet ook zeker dat ik het zal vinden (of misschien al heb gevonden??).quote:op woensdag 12 juli 2006 23:43 schreef weirdmicky het volgende:
[..]
liefde maakt blind. het zijn tijdelijke emoties van een soort kaliber die zijn weerga niet kent. máár het gaat over, relaties gaan kapot, liefde zorgt voor pijn. vroeger keek ik naar liefde alsof het iets positiefs is, tegenwoordig nauwelijks meer. het is zo willekeurig en vergankelijk, zo'n kutspel, zo nep, zo erg niet jezelf.
en ach, wie is er nou opzoek naar een cynische eikel. ik niet in ieder geval, al zou een cynische vrouw wel eens verhelderend zijn. maar goed, daar zijn vrouwen niet intelligent genoeg voor om vraagtekens te stellen bij hun eigen aandachtstrekkerij.
en ... ben je blij met je nieuw verworven inzichten?quote:
hey hey!! volgens mij doe jij op dit moment aan aandachtstrekkerij hoor! als je de liefde een kutspel vind, speel het dan niet jankbek! neem een hond ofzo...krijg je nog eens een lik over je bek als je je als huilie zit te gedragen!quote:op woensdag 12 juli 2006 23:43 schreef weirdmicky het volgende:
[..]
liefde maakt blind. het zijn tijdelijke emoties van een soort kaliber die zijn weerga niet kent. máár het gaat over, relaties gaan kapot, liefde zorgt voor pijn. vroeger keek ik naar liefde alsof het iets positiefs is, tegenwoordig nauwelijks meer. het is zo willekeurig en vergankelijk, zo'n kutspel, zo nep, zo erg niet jezelf.
en ach, wie is er nou opzoek naar een cynische eikel. ik niet in ieder geval, al zou een cynische vrouw wel eens verhelderend zijn. maar goed, daar zijn vrouwen niet intelligent genoeg voor om vraagtekens te stellen bij hun eigen aandachtstrekkerij.
hahaha. ik zit gewoon een beetje hardop te denken en te beredeneren waarom liefde niet perfect is. het is niet zoals in de films zoals zoveel mensen naief geloven.quote:op woensdag 12 juli 2006 23:57 schreef haviksvrouwe het volgende:
[..]
hey hey!! volgens mij doe jij op dit moment aan aandachtstrekkerij hoor! als je de liefde een kutspel vind, speel het dan niet jankbek! neem een hond ofzo...krijg je nog eens een lik over je bek als je je als huilie zit te gedragen!
ik ben niet ongelukkig, ik belicht enkel een onderwerp waar ik wel eens over twijfel. maar in deze context vind ik het een geweldige reactie. spijker-kop enzo.quote:op woensdag 12 juli 2006 23:54 schreef stippel het volgende:
[..]
en ... ben je blij met je nieuw verworven inzichten?
hebben deze je geluk verhoogd?
nee, het komt eerder over alsof je huidige inzichten je óf ongelukkig maken, of een uiting van je huidige ongeluk zijn...
je kunt jezelf dan wel 'erg blij met jezelf' noemen, en 'een zeer relacxed persoon' maar ik kan me niet voorstellen dat je verworven inzichten ook maar enigszins bijdragen daaraan......
ik zou, als ik jou was gewoon ophouden met dat gemekker over het liefdesleven ... dat negatieve gejengel ... niet dat je niet gelijk hebt, hell no, je hebt volledig gelijk ... maar dat gejengel maakt het er domweg écht niet draagbaarder op ...
integendeel, het komt over als as over je hoofd strooien en jezelf wentelen in je ongeluk ... voor je hetw eet ga je die houding heel makkelijk vinden en blijf je vooral ongelukkig, omdat gelukkig zijn veelal ook veel moed vergt, ook verliefd worden op een ander kunnen enkel mensen, die zelfvertrouwen hebben en iig tevreden over zichzelf ...
oh oke, een flinke nacht doorneuken zou je idd heel goed doen denk ik!quote:op donderdag 13 juli 2006 00:03 schreef weirdmicky het volgende:
[..]
hahaha. ik zit gewoon een beetje hardop te denken en te beredeneren waarom liefde niet perfect is. het is niet zoals in de films zoals zoveel mensen naief geloven.
en neem zelf een kuthond. en speel ik het spel van liefde nu? nee.
je mag m'n ballen wel likken, dat zou mijn intense leed verzachten.
daar sla jij ook de spijker op de kop.quote:op donderdag 13 juli 2006 00:05 schreef haviksvrouwe het volgende:
[..]
oh oke, een flinke nacht doorneuken zou je idd heel goed doen denk ik!
ps. ik heb twee kuthonden.
tuurlijk is het zoals in de films.... alleen niet constantquote:op donderdag 13 juli 2006 00:03 schreef weirdmicky het volgende:
[..]
hahaha. ik zit gewoon een beetje hardop te denken en te beredeneren waarom liefde niet perfect is. het is niet zoals in de films zoals zoveel mensen naief geloven.
overigens is het duidelijk een mood waar je inzit, op het moment ben je overtuigd van de levensvisie die je ten toon spreidt in de op, over een paar maanden ben je weer verliefd etc.quote:op donderdag 13 juli 2006 00:07 schreef weirdmicky het volgende:
[..]
daar sla jij ook de spijker op de kop.potje neuken en ik zit weer op een heerlijk oppervlakkig niveau waar de meeste mensen zitten. primitief, maar voldaan.
kan me wel voorstellen dat meiden je niks vindenquote:op woensdag 12 juli 2006 23:43 schreef weirdmicky het volgende:
is homofiel worden geen optie voor je?quote:op woensdag 12 juli 2006 23:43 schreef weirdmicky het volgende:
[..]
en de vraag is, wil je 't spel spelen of niet?quote:op woensdag 12 juli 2006 20:01 schreef weirdmicky het volgende:
ik begin dit spel steeds meer te haten!
ik heb genoeg ervaring, dat is juist het probleem. ik gaf al aan dat ik veel vriendinnen gehad heb. ik heb veel geflirt en op vakantie is dat prima, dan geniet ik er wel van. dan ben ik alleen niet op zoek naar meer dan gekloot op vakantie. dus niet op zoek naar liefde.quote:op donderdag 13 juli 2006 00:18 schreef #ANONIEM het volgende:
(de meeste) vrouwen en meiden willen leuke jongens die er goed uitzien, sociaal goed zijn e.d. positieve punten aan een man. hierdoor ontstaan dingen die je kan doen om een meid jou sneller leuk te laten vinden... maar als je niet leuk genoeg bent dan zal je dat ook niet snel worden door regels op te volgen.
liefde is geen spel. het is iets wat ontstaat, net zoals haat tegen iets. dat is ook geen spel terwijl daar ook regels voor gelden. jij noemt het alleen een spel omdat jij zogenaamd regels ziet en geen zin hebt om die op te volgen. mijn karakter is dusdanig dat ik 'het spel' niet hoef te spelen... ik doe automatisch de dingen die een meid leuk vindt (meestal).
volgens mij mis je gewoon een bepaalde hoeveelheid ervaring op dit gebied, ook al heb je vriendinnen gehad. je moet gewoon realistisch blijven en niet gaan stellen dat het allemaal een spel is met regels e.d.
die regels zijn namelijk slechts richtlijnen die personen zoals jij afleiden van personen die wel gewoon 'het spel' leuk kunnen meespelen.
kan je argumenten hiertegen geven?
een mood is al een groot woord. mijn gemoedstoestemming wordt gelukkig door veel meer dingen bepaald dan enkel het geloof in liefde. ik ben namelijk blij single op het moment, enkel krijg je soms een gevoel van onvrede.quote:op donderdag 13 juli 2006 00:08 schreef pracissor het volgende:
[..]
overigens is het duidelijk een mood waar je inzit, op het moment ben je overtuigd van de levensvisie die je ten toon spreidt in de op, over een paar maanden ben je weer verliefd etc.![]()
nee helaas, je hebt volkomen gelijk.quote:op woensdag 12 juli 2006 20:01 schreef weirdmicky het volgende:
liefde is een spel. het is bijna nooit een toevallige samenkomst van mensen beiden liefde op het eerste gezicht ervaren. je moet het spel goed spelen, dus niet teveel informatie geven aan het begin. toon extreem veel zelfvertrouwen, wees speels, maar niet té speels. wees eerlijk, maar niet té eerlijk. geef complimentjes, maar niet teveel, dus geef ook een klein beetje commentaar. vrouwen zeggen wel geëmancipeerd te zijn, maar vaak willen ze nog onder de duim gehouden worden. de grote sterke man die haar beschermt tegen al het kwaad.
zo kan ik nog wel uren doorgaan, maar de conclusie van dit verhaal is:
vroeger had ik nog wel een speciaal beeld van liefde (). ik had aardig wat vriendinnetjes, ook een langere relatie van 2,5 jaar. niet dat deze perfect waren, verre van zelfs, maar het beeld van de liefde bleef onaangetast.
tegenwoordig walg ik van allemaal stelletjes. ze blijven bij elkaar vanwege de aandacht, vanwege het niet durven alleen zijn, omdat ze hun leven en hun relatie niet evalueren, om de seks, etc etc etc.
iemand hetzelfde? iemand een argument om mijn cynisme de kop in te drukken? graag.
en owja, om het te voorkomen. persoonlijke evaluaties als onzeker zijn en dergelijke kloppen niet. uiteraard ben ik wel eens onzeker, maar ik ben op het moment erg blij met mezelf. ik vind mezelf een zeer relaxed persoon.![]()
mooi gezegd.quote:en als je automatisch het 'spel' kan spelen, betekent niet dat het dan geen spel is. je doet dingen automatisch om een vrouw te behagen, als in een machine.
dat ging mij juist niet te ver. die lijn vond ik juist heel makkelijk door het hele leven te trekken. het één tikt het ander weer aan, of zijn sterk vergelijkbaar met elkaar.quote:je kan het leven zelf ook zien als een spel, maar dat gaat me iets te ver.
mooie post.quote:op donderdag 13 juli 2006 04:29 schreef poldermodel het volgende:
<knip>
en zo is het met het leven ook, denk ik.
okequote:op donderdag 13 juli 2006 02:06 schreef weirdmicky het volgende:
ik heb genoeg ervaring, dat is juist het probleem. ik gaf al aan dat ik veel vriendinnen gehad heb. ik heb veel geflirt en op vakantie is dat prima, dan geniet ik er wel van. dan ben ik alleen niet op zoek naar meer dan gekloot op vakantie. dus niet op zoek naar liefde.
waarom niet?quote:je kan wel mooi als voorbeeld aanhalen hoe erg jij jezelf bent, dat is prima als je dat bent. althans, in hoeverre dat mogelijk is, want 'jezelf' fluctueert nogal. dat heb ik ook. ik zeik een beetje over liefde, en ik ben meteen een mafkees volgens jou. een ander vraagt of ik niet beter homo kan worden. als ik een beetje overdrijf op fok, staan meteen een paar kinderen met hun zogenaamd scherpe opmerkingen te kloten. prima, maar zie je ze dat waarschijnlijk in het dagelijks leven doen? nee, denk het niet.
ja hallo. het betekent ook niet dat het wel een spel is, dat is iets wat jij en andere mensen ervan maken die het niet goed kunnen. jij zal best wel veel meiden hebben gekregen maar dus toch op een manier die jou niet beviel. ligt aan jou dan, niet aan het zogenaamde spel.quote:en als je automatisch het 'spel' kan spelen, betekent niet dat het dan geen spel is. je doet dingen automatisch om een vrouw te behagen, als in een machine. of als een persoon die heeft geleerd welke strategiën wel of niet slaagden voorheen. het probleem is dat bij een 'spel' veel mensen een negatieve associatie hebben volgens mij. je kan het leven zelf ook zien als een spel, maar dat gaat me iets te ver. liefde is een betere vergelijking, omdat bijna iedereen het met meerdere mensen speelt. het is een proces van leren, en als ik dat een (kut)spel noem, is dat niet onlogisch. regels zijn slechts onzichtbare handleidingen voor het spelen van een spel.
haat kan je ook zien als een spel, net als oorlog. maar goed, dan gaat de discussie de verkeerde kant op.
vind dit trouwens heel typerend. jij hebt een bepaald beeld van liefde en dat klopt dus niet. vervolgens walg je van dat andere idee (welk idee jij jezelf hebt wijsgemaakt).quote:vroeger had ik nog wel een speciaal beeld van liefde ( ). ik had aardig wat vriendinnetjes, ook een langere relatie van 2,5 jaar. niet dat deze perfect waren, verre van zelfs, maar het beeld van de liefde bleef onaangetast.
da's ook de enige reden waarom 't spel, pardon, liefde, uberhaupt bestaat.quote:op donderdag 13 juli 2006 06:09 schreef paul_nl het volgende:
liefde is voor mensen van 40. zo tegen de tijd dat je kinderen moet gaan maken
ik heb echt zo lang op dit topic gewachtquote:op woensdag 12 juli 2006 20:01 schreef weirdmicky het volgende:
liefde is een spel. het is bijna nooit een toevallige samenkomst van mensen beiden liefde op het eerste gezicht ervaren. je moet het spel goed spelen, dus niet teveel informatie geven aan het begin. toon extreem veel zelfvertrouwen, wees speels, maar niet té speels. wees eerlijk, maar niet té eerlijk. geef complimentjes, maar niet teveel, dus geef ook een klein beetje commentaar. vrouwen zeggen wel geëmancipeerd te zijn, maar vaak willen ze nog onder de duim gehouden worden. de grote sterke man die haar beschermt tegen al het kwaad.
zo kan ik nog wel uren doorgaan, maar de conclusie van dit verhaal is:
en owja, om het te voorkomen. persoonlijke evaluaties als onzeker zijn en dergelijke kloppen niet. uiteraard ben ik wel eens onzeker, maar ik ben op het moment erg blij met mezelf. ik vind mezelf een zeer relaxed persoon.![]()
precies, liefde zonder vriendschap (gedeelde interesses) is maar magertjesquote:op woensdag 12 juli 2006 20:09 schreef weirdmicky het volgende:
vrienschap, niet liefde, is de basis van een goede relatie.
maareh, vriendschap is toch ook liefde?quote:op woensdag 12 juli 2006 20:09 schreef weirdmicky het volgende:
vrienschap, niet liefde, is de basis van een goede relatie.
ook dat is een spel. voor je het weet hebben ze toch weer een relatiequote:op donderdag 13 juli 2006 10:06 schreef executrix het volgende:mensen die net een relatie achter de rug hebben zijn nogal cynisch en willen voorlopig lekker vrijgezel blijven
klopt. 't is dan ook allebei kut. 't een wat meer dan 't anderequote:op donderdag 13 juli 2006 10:06 schreef executrix het volgende:
wat me verder opvalt is dat veel mensen last hebben van het gras-is-groener-bij-de-buurman-syndroom.
ow fijn, daar zit ik nou net op te wachten, want ik voldoe precies aan het 1e deel van je stelling. ik ben de laatste maand erg cynisch en wil voorlopig lekker vrijgezel blijven. mag het 2e deel van je stelling me nog even bespaard blijvenquote:op donderdag 13 juli 2006 10:06 schreef executrix het volgende:
mensen die net een relatie achter de rug hebben zijn nogal cynisch en willen voorlopig lekker vrijgezel blijven, mensen die lange tijd geen relatie hebben gehad lijken juist niets liever te willen dan een relatie. misschien en generalisatie maar klopt over het algemeen toch wel als je de andere reacties bekijkt.
maar van een compleet andere orde dan van waar dit topic over gaat.quote:op donderdag 13 juli 2006 10:02 schreef blackhouse het volgende:
[..]
maareh, vriendschap is toch ook liefde?
je hebt nog nooit een relatie gehad? dit is nou niet echt super moeilijk om te vinden...quote:op donderdag 13 juli 2006 13:49 schreef *het volgende:
iets wat het dichts bij in de buurt van liefde komt is gewoon jezelf kunnen zijn bij iemand anders zonder alle bullshit er omheen. maar ja, dat is al helemaal niet te vinden volgens mij....
jawel. maar het is altijd een bepaalde gezicht dat je toont. helemaal jezelf zijn kan haast nooit. denk niet dat het aan mij ligt want ik hoor datzelfde wel van meer mensen.quote:op donderdag 13 juli 2006 13:53 schreef joeyt het volgende:
[..]
je hebt nog nooit een relatie gehad? dit is nou niet echt super moeilijk om te vinden...
ik toon in het dagelijks leven veel gezichten, maar juist in een relatie kan je jezelf zijn...quote:op donderdag 13 juli 2006 14:01 schreef *het volgende:
[..]
jawel. maar het is altijd een bepaalde gezicht dat je toont. helemaal jezelf zijn kan haast nooit. denk niet dat het aan mij ligt want ik hoor datzelfde wel van meer mensen.
je concentreerd je enkel op het 'liefde ontvangen'.quote:op donderdag 13 juli 2006 13:49 schreef * het volgende:
liefde is een spel. "ware" liefde is ver te zoeken. liefde voor een ander helemaal. zolang je je aan de regels houdt willen mensen in een illusie leven. er zijn gewoon bepaalde dingen die je kan doen waardoor je kans op vrouwen versieren drastisch verhoogd wordt. het is niet voor niks dat je bepaalde mannen hebt waar bijna alle vrouwen op vallen.
vooral voor mensen die niet van nature "leuk" zijn is het volgens mij een spel. iets wat het dichts bij in de buurt van liefde komt is gewoon jezelf kunnen zijn bij iemand anders zonder alle bullshit er omheen. maar ja, dat is al helemaal niet te vinden volgens mij....
dat is nog altijd _jouw_ keuze die je zelf maakt; naar welke regels jij wilt spelen, kan jijzelf uitmaken, afhankelijk van het resultaat dat jij zelf wilt hebben.quote:op donderdag 13 juli 2006 15:09 schreef * het volgende:
ja, maar met alleen liefde geven kom je echt nergens. het zijn al die kut regels die er tussen komen. wat de ts zegt. niet teveel complimentjes geven, eeuwig leuk zijn, op onzekerheden van vrouwen inspelen enz. jezelf zijn zit er niet in.
edddiiiiiieeeee!quote:op donderdag 13 juli 2006 13:57 schreef paul_nl het volgende:
ik had een vriendin die wilde de liefde bedrijven, ik wilde alleen neuken
haha. ik moet hier echt om lachen. iedereen heeft volgens mij die fout wel eens gemaakt, met disastreuze gevolgenquote:op donderdag 13 juli 2006 15:12 schreef stippel het volgende:
[..]
dat is nog altijd _jouw_ keuze die je zelf maakt; naar welke regels jij wilt spelen, kan jijzelf uitmaken, afhankelijk van het resultaat dat jij zelf wilt hebben.
als jij je wilt concentreren op het ontvangen van liefde, moet je ook meer moeite voor anderen doen, om hen zover te krijgen dat die jou hun liefde willen geven...
concentreer je je meer op het géven van liefde, zonder vooraf daaraan voorwaarden te stellen, zijn er ook veel minder 'voorwaarden' of 'spelregels' waaraan je je moet houden.
ook al ontkent de ts dit vast, maar ik zie hier toch een kern van waarheid in. zeker vanwege het feit dat men altijd een gevoel proberen rationeel te benaderen (althans, de intellectuelen onder ons dan). rationaliseren als het ware.quote:overigens is het duidelijk een mood waar je inzit, op het moment ben je overtuigd van de levensvisie die je ten toon spreidt in de op, over een paar maanden ben je weer verliefd etc.
liefde = veel chemische reacties in je hoofd. maar als je het mij vraagt, maakt dat het niet minder mooi...quote:op donderdag 13 juli 2006 15:00 schreef stuiter_en_co het volgende:
liefde bestaat niet...wel chemishe reacties in je hoofd waardoor jij bepaalde kanten op gestuurd word. kun jij het weerstaan.....
autisme heeft nul komma niks te maken met wat jij hier beschrijft als liefde.quote:op donderdag 13 juli 2006 17:14 schreef friek_ het volgende:
ik zelf ben overigens een cynist pur sang. liefde is eigenlijk niets meer dan toevallig communiceren op een gelijkwaardig niveau en gewenning aan elkaar, zodat men denkt dat persoon echt nodig is om verder te leven. zie het maar als een vorm van autisme.
in een lang lopende relatie ja. maar zoals de ts al aangeeft zijn veel mensen zeker in het begin absoluut niet zichzelf (of dat nu door de verliefdheid is, of de pogingen de ander voor zich te winnen).quote:op donderdag 13 juli 2006 14:56 schreef joeyt het volgende:
[..]
ik toon in het dagelijks leven veel gezichten, maar juist in een relatie kan je jezelf zijn...
ik denk dat jij idd beter alleen oud kan wordenquote:op woensdag 12 juli 2006 23:12 schreef haviksvrouwe het volgende:
single is super!![]()
er moet wel iets heel geweldigs voorbij komen wil ik die status opheffen!
tot nu toe vind ik "liefde" een hoop gezeik op niks af. ken echter wel stellen die echt stapel op elkaar zijn, en dat al jaren, dus ik geloof er wel in, maar ik ben er volgens mij totaal ongeschikt voor.
weet ik ook wel joh, was ook alleen maar opzettelijke kromme vergelijking.quote:op donderdag 13 juli 2006 17:28 schreef black_tulip het volgende:
[..]
autisme heeft nul komma niks te maken met wat jij hier beschrijft als liefde.
wake up and smell the roses. d'r zijn zat knullen voor wie hun vriendin een surrogaat-moeder is, inclusief het wassen van de vuile onderbroeken en het op tafel zetten van de dagelijkse prak. en d'r zijn ook zat vrouwen die alleen maar een vriendje hebben uit angst om alleen achter te blijven.quote:op donderdag 13 juli 2006 17:14 schreef friek_ het volgende:
ik denk niet dat mensen bij elkaar blijven uit gemakzucht of verlatingsangst.
doe dat eens niet. al dat misbruik van de term autisme voor dingen die er (vrijwel) niks mee te maken hebben leidt ertoe dat mensen die daadwerkelijk autisme hebben op den duur steeds minder serieus genomen worden.quote:op donderdag 13 juli 2006 20:09 schreef friek_ het volgende:
[..]
weet ik ook wel joh, was ook alleen maar opzettelijke kromme vergelijking.
gewenning heeft niks met autisme te maken.quote:maar ik geloof wel dat het gewenning is aan een bepaald persoon in je leven.
ook houden van wordt geregeld door processen in de hersenen.quote:op donderdag 13 juli 2006 20:41 schreef kreupelhout het volgende:
liefde is helemaal geen chemische reactie in je hersenen, dat is verliefdheid. je kan hopeloos verliefd worden op iemand die totaal je type niet is en daardoor je concentratie en eetlust verliezen.
houden van is een gevolg van.
... gast, weet je wel wat je zegt?quote:op donderdag 13 juli 2006 20:33 schreef black_tulip het volgende:
doe dat eens niet. al dat misbruik van de term autisme voor dingen die er (vrijwel) niks mee te maken hebben leidt ertoe dat mensen die daadwerkelijk autisme hebben op den duur steeds minder serieus genomen worden.
gewenning aan structuur in hun leven? dit zijn overigens wel de iets zwaardere autisten. hoogfunctionerend autisme zoals asperger heeft daar weer niets mee te maken. er zijn dus veel verschillende vormen van autisme, waarbij één vorm daarvan veel waarde hecht aan een vaste structuur in het leven.quote:gewenning heeft niks met autisme te maken.
ik weet heel goed wat ik zeg. ik zeg niets over jouw intenties of over het al dan niet relativeren over grappen. ik wil alleen zeggen dat het gemeengoed begint te worden dat het woord autisme gebruikt wordt in allerlei zaken waarbij het verband met daadwerkelijk autisme zoek is. het gevolg hiervan is dat er steeds minder begrip is voor wat autisme nou echt is.quote:op donderdag 13 juli 2006 21:04 schreef friek_ het volgende:
[..]
... gast, weet je wel wat je zegt?als ik spot met een psychische afwijking wil niet zeggen die mensen zich aanstellen of iets dergelijks. het is aan de mensen zelf om zo'n grap te relativeren en jij gaat mij niet vertellen welke grappen ik wel en niet moet maken.
ik vind je vergelijking nog steeds niet echt op zijn plaats, maar nu snap ik je punt. een groot probleem bij autisme (in de zwaardere gevallen) is overigens niet gewenning aan structuur maar het ontbreken daarvan en de moeite die er gedaan moet worden om patronen te vinden waardoor de autist zich op zijn gemak voelt.quote:gewenning aan structuur in hun leven?
dat weet ik ja.quote:dit zijn overigens wel de iets zwaardere autisten. hoogfunctionerend autisme zoals asperger heeft daar weer niets mee te maken. er zijn dus veel verschillende vormen van autisme, waarbij één vorm daarvan veel waarde hecht aan een vaste structuur in het leven.
klopt. als je van iemand afwilt, of iemand niet serieus wilt nemen is het veel gemakkelijker om zo iemand te voorzien van een labeltje 'niet goed wijs want autist/manisch/schizoide/vul zelf maar wat in' dan dat je aan de gang moet met argumenten enzo. zeg maar, het betere hrm-beleidquote:[b]op donderdag 13 juli 2006 21:16 s.
ik wil alleen zeggen dat het gemeengoed begint te worden dat het woord autisme gebruikt wordt in allerlei zaken waarbij het verband met daadwerkelijk autisme zoek is.
dit klopt dan wel weer, moet ik toegeven. het gebeurt ook bij mij in mijn omgeving, terwijl mensen geeneens de werkelijke definitie van een autistische stoornis weten.quote:op donderdag 13 juli 2006 21:41 schreef gronk het volgende:
[..]
klopt. als je van iemand afwilt, of iemand niet serieus wilt nemen is het veel gemakkelijker om zo iemand te voorzien van een labeltje 'niet goed wijs want autist/manisch/schizoide/vul zelf maar wat in' dan dat je aan de gang moet met argumenten enzo. zeg maar, het betere hrm-beleid![]()
de grootste b.s. die ik ooit gehoord heb.quote:op donderdag 13 juli 2006 15:09 schreef * het volgende:
ja, maar met alleen liefde geven kom je echt nergens. het zijn al die kut regels die er tussen komen. wat de ts zegt. niet teveel complimentjes geven, eeuwig leuk zijn, op onzekerheden van vrouwen inspelen enz. jezelf zijn zit er niet in.
wijze woorden, zo mee eens!quote:op donderdag 13 juli 2006 20:41 schreef kreupelhout het volgende:
liefde is helemaal geen chemische reactie in je hersenen, dat is verliefdheid. je kan hopeloos verliefd worden op iemand die totaal je type niet is en daardoor je concentratie en eetlust verliezen.
houden van is een gevolg van.
zelf ben ik mijn nieuwe vriendin ook veel sneller dan verwacht tegengekomen, maar ik ben blij dat ik het een kans heb gegeven. die blik en dan nog haar hele persoon... geweldig!
en natuurlijk is het gras groener aan de overkant of bij de buren, maar dat weerhoudt mij er niet van om gewoon mijzelf, open en eerlijk te zijn en interesse in haar te tonen. dat is gewoon, omdat ik dat wil.
iets forceren is nooit goed en het is altijd makkelijk praten voor een ander. maar wie heeft er niet in de situatie gezeten dat je eigenlijk weet dat het inderdaad ergens anders beter is, maar dat je je partner toch een kans wil geven (of relatie). het is en blijft geven en nemen.
en regel nummer 1: (gister nog op een trouwerij van een ambtenaar gehoord) leef samen als 1 front, maar doe vooral ook je eigen dingen, leef je eigen leven en deel dat met elkaar!
daar ben ik het roerend mee eensch! ik hoef geen gezijk van een onzeker en jalours type... maar helaasch lopen er hier genoeg van rond. en ja, ook zij kunnen een relatie hebben...
liefde is geen spel, het hoort je iemand te maken die een goed persoon is.
ligt eraan in welke context je dat bedoelt. als jezelf zijn inhoudt dat je geniet van het pijn toebrengen door middel van wapens aan anderen, dan zul je nooit jezelf kunnen zijn bij een vriendin inderdaad. er spelen dingen mee zoals begrip voor elkaars situatie. en deze dient wederzijds te zijn.quote:ja, maar met alleen liefde geven kom je echt nergens. het zijn al die kut regels die er tussen komen. wat de ts zegt. niet teveel complimentjes geven, eeuwig leuk zijn, op onzekerheden van vrouwen inspelen enz. jezelf zijn zit er niet in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |