abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39764308
liefde is een spel. het is bijna nooit een toevallige samenkomst van mensen beiden liefde op het eerste gezicht ervaren. je moet het spel goed spelen, dus niet teveel informatie geven aan het begin. toon extreem veel zelfvertrouwen, wees speels, maar niet té speels. wees eerlijk, maar niet té eerlijk. geef complimentjes, maar niet teveel, dus geef ook een klein beetje commentaar. vrouwen zeggen wel geëmancipeerd te zijn, maar vaak willen ze nog onder de duim gehouden worden. de grote sterke man die haar beschermt tegen al het kwaad.

zo kan ik nog wel uren doorgaan, maar de conclusie van dit verhaal is:

ik begin dit spel steeds meer te haten!

vroeger had ik nog wel een speciaal beeld van liefde ( ). ik had aardig wat vriendinnetjes, ook een langere relatie van 2,5 jaar. niet dat deze perfect waren, verre van zelfs, maar het beeld van de liefde bleef onaangetast.

tegenwoordig walg ik van allemaal stelletjes. ze blijven bij elkaar vanwege de aandacht, vanwege het niet durven alleen zijn, omdat ze hun leven en hun relatie niet evalueren, om de seks, etc etc etc.

iemand hetzelfde? iemand een argument om mijn cynisme de kop in te drukken? graag.

en owja, om het te voorkomen. persoonlijke evaluaties als onzeker zijn en dergelijke kloppen niet. uiteraard ben ik wel eens onzeker, maar ik ben op het moment erg blij met mezelf. ik vind mezelf een zeer relaxed persoon.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_39764472
liefde = 2 mensen die elkaar voor de gek houden
Ik ga incognito door het leven..........
pi_39764630
vrienschap, niet liefde, is de basis van een goede relatie.
pi_39764669
"liefde" hans teeuwen
(show: industry of love)

verleid me, verstik me
pak m'n vrijheid af
bemin me, beperk me
ga je gang, ik ben laf
je wilt samensmelten
- een onnozel idee -
maar ik ben romantisch
ik ga d’r in mee...
kneed me en knecht me
wees lief en gemeen
gun me de plek
van het blok aan je been
als jij mijn vrouw bent
ben ik je man
dan vechten we samen
voor dat wat niet kan
we doen nóg meer water bij onze wijn
totdat er alléén nog maar water zal zijn
helder maar smaakloos, geen kleur meer, geen gloed
zo leven we samen de dood tegemoet
weg met de eenzaamheid, leve de sleur
jaloezie, irritatie, gesprekken, gezeur
de liefde geeft hoop, de liefde heeft zin
de liefde is een valstrik, maar ik trap er zo graag in
steeds dezelfde fouten
steeds dezelfde pijn
bijna net zo gruwelijk
als helemaal alleen te zijn
misschien is het deze keer anders
misschien is het deze keer waar
is alle wijsheid van de wereld maar een fout
ik wil het graag geloven, want ik houd zoveel van haar
het spel is weer begonnen
ik zit er midden in
verslaafd als een verslaafde
verzetten heeft geen zin
ik kan alleen verliezen
mijn hart en mijn verstand
de liefde laat pas los
als ze is opgebrand
dan ben je weer jezelf
alleen en onbemind
maar volwassen en verstandig
totdat het weer begint

[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_39764770
volgens mij is liefde een verzinsel van de maatschappij of een excuus om te neuken/kinderen te maken
pi_39764912
quote:
op woensdag 12 juli 2006 20:14 schreef acidtrance het volgende:
volgens mij is liefde een verzinsel van de maatschappij of een excuus om te neuken/kinderen te maken
het is een - bewezen - chemisch proces in de hersenen. zo is ook bewezen dat er methodes zijn waardoor de kans vele malen groter is dat degene verliefd op je wordt. dit soort methodes duiden enkel aan dat liefde een spel is. niks bijzonders aan, alle mystiek eromheen is gelul. op een 1 of andere manier zoeken mensen constant naar bevestiging, met name vrouwen, dus moet de 'liefde' opgeheerlijkt worden. zo krijg je nog meer bevestiging van anderen over hoe 'leuk' je nieuwe relatie is. dat terwijl je een maand geleden nog een relatie had, slet.
pi_39764926
quote:
op woensdag 12 juli 2006 20:01 schreef weirdmicky het volgende:
vroeger had ik nog wel een speciaal beeld van liefde ( ).
dit gevoel van nostalgie heb ik de laatste tijd ook vaak. ik vind de liefde ook niet veel meer aan. het is allemaal erg berekend en bijna niets gaat spontaan.
pi_39764960
het merendeel van de stellen in mijn omgeving is ook allang niet meer bij elkaar omdat ze elkaar zo geweldig leuk en lief vinden, maar veel meer omdat het een vanzelfsprekendheid is geworden, ze zich niet kunnen voorstellen wat ze anders zouden doen, niet alleen durven zijn, het is allemaal zo vertrouwd geworden, enz enz.

daar kun je heel cynisch van worden, maar je hebt altijd ook wel een of twee stellen in je omgeving waaraan je ziet dat het ook anders kan
pi_39765046
liefde gaat dus over in verlatingsangst
pi_39765219
quote:
op woensdag 12 juli 2006 20:22 schreef acidtrance het volgende:
liefde gaat dus over in verlatingsangst
dat zie ik vaak gebeuren ja.
pi_39765469
of verlatingsangst in liefde
pi_39766333
quote:
op woensdag 12 juli 2006 20:19 schreef thaleia het volgende:
het merendeel van de stellen in mijn omgeving is ook allang niet meer bij elkaar omdat ze elkaar zo geweldig leuk en lief vinden, maar veel meer omdat het een vanzelfsprekendheid is geworden, ze zich niet kunnen voorstellen wat ze anders zouden doen, niet alleen durven zijn, het is allemaal zo vertrouwd geworden, enz enz.

daar kun je heel cynisch van worden, maar je hebt altijd ook wel een of twee stellen in je omgeving waaraan je ziet dat het ook anders kan
ik zie wel stellen waar het anders kan. althans, bij elk stel zie ik weer nadelen, maar sommigen zijn best okay. voor elkaar althans. voor intelligente cynische mensen is liefde verre van zelfsprekend.
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:00:50 #13
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39766357
ik sta er ook niet erg positief tegenover hoor, maar probeer het maar weer eens. zie wel weer.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_39766392
quote:
op woensdag 12 juli 2006 21:00 schreef pappie_culo het volgende:
ik sta er ook niet erg positief tegenover hoor, maar probeer het maar weer eens. zie wel weer.
liefde proberen? je bedoelt seks hebben en af en toe praten, dan erachter komen dat niet liefde, maar seks de basis was van jullie 'relatie' om daarna weer single te zijn?
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:06:30 #15
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_39766526
quote:
op woensdag 12 juli 2006 21:02 schreef weirdmicky het volgende:

[..]

liefde proberen? je bedoelt seks hebben en af en toe praten, dan erachter komen dat niet liefde, maar seks de basis was van jullie 'relatie' om daarna weer single te zijn?
zou zomaar kunnen, weet je niet van tevoren he?

maar ook buiten de seks om passen we best goed bij elkaar en hebben we het ook leuk. van die kriebel-shit enzo
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_39767145
quote:
op woensdag 12 juli 2006 21:06 schreef disorder het volgende:
soms denk ik bij mezelf: love is gay.
als dat zo is, dan begin ik een redelijk ongezonde homofobie te krijgen.
pi_39771344
wat vind je van vriendschap met vrouwen? vind je dat prettig? ik vind vriendschap sowieso heel belangrijk, en vind het ook een belangrijk aspect in mijn relatie. natuurlijk komen daar ook nog allerlei chemische processen bij die bijdragen in de liefde, maar wat is daar mis mee?
pi_39771627
single is super!

er moet wel iets heel geweldigs voorbij komen wil ik die status opheffen!

tot nu toe vind ik "liefde" een hoop gezeik op niks af. ken echter wel stellen die echt stapel op elkaar zijn, en dat al jaren, dus ik geloof er wel in, maar ik ben er volgens mij totaal ongeschikt voor.
De aarde schuilt in een korrel zand, het heelal in een bloemblad puur, de oneindigheid in de palm van je hand en de eeuwigheid in een uur.
pi_39772209
quote:
op woensdag 12 juli 2006 23:05 schreef ami80 het volgende:
wat vind je van vriendschap met vrouwen? vind je dat prettig? ik vind vriendschap sowieso heel belangrijk, en vind het ook een belangrijk aspect in mijn relatie. natuurlijk komen daar ook nog allerlei chemische processen bij die bijdragen in de liefde, maar wat is daar mis mee?
ik heb veel vriendschappen met vrouwen. zelfs enkele ex-en zitten ertussen. ik kan het prima vinden met vrouwen, alleen heb ik geen zin meer in het geflirt, het gezeik, de nep-spanning, de kutgesprekken, de nep-interesse.

eigenlijk ben ik gewoon voorlopig goed af als single.
pi_39772340
en goed, ik ga ervan uit dat je een prettige relatie hebt ami80, daar is niks mis mee. ik zie stelletjes om me heen waar ook weinig mis mee is. toch denk ik dat ik er niet meer voor gemaakt ben, het spel achter liefde interesseert me niet meer. vast een opeenstapeling van mislukte relaties, gescheiden ouders en dergelijke van me om dit te concluderen. maar goed, hoe vind je het terug? moet je echt weer als een naief schaapje gaan geloven in liefde?

"je moet eerst jezelf liefhebben wm!"

had ik ergens als reactie verwacht. ik vind mezelf wel relaxed, maar ik ben niet op mezelf verliefd. wellicht is dat wel een voorwaarde om liefde te ontvangen?
  woensdag 12 juli 2006 @ 23:33:27 #22
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_39772394
quote:

vroeger had ik nog wel een speciaal beeld van liefde ( ). ik had aardig wat vriendinnetjes, ook een langere relatie van 2,5 jaar. niet dat deze perfect waren, verre van zelfs, maar het beeld van de liefde bleef onaangetast.

tegenwoordig walg ik van allemaal stelletjes. ze blijven bij elkaar vanwege de aandacht, vanwege het niet durven alleen zijn, omdat ze hun leven en hun relatie niet evalueren, om de seks, etc etc etc.

iemand hetzelfde? iemand een argument om mijn cynisme de kop in te drukken? graag.
ik denk wanneer je weer eens echt verliefd bent en het is wederzijds dan praat je wel anders.

liefde moet je gewoon niet analyseren, maar gewoon van genieten.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  woensdag 12 juli 2006 @ 23:35:49 #23
88139 JoeyT
pi_39772463
quote:
op woensdag 12 juli 2006 23:31 schreef weirdmicky het volgende:
en goed, ik ga ervan uit dat je een prettige relatie hebt ami80, daar is niks mis mee. ik zie stelletjes om me heen waar ook weinig mis mee is. toch denk ik dat ik er niet meer voor gemaakt ben, het spel achter liefde interesseert me niet meer. vast een opeenstapeling van mislukte relaties, gescheiden ouders en dergelijke van me om dit te concluderen. maar goed, hoe vind je het terug? moet je echt weer als een naief schaapje gaan geloven in liefde?

"je moet eerst jezelf liefhebben wm!"

had ik ergens als reactie verwacht. ik vind mezelf wel relaxed, maar ik ben niet op mezelf verliefd. wellicht is dat wel een voorwaarde om liefde te ontvangen?
hoezo ben je naief als je gelooft in de liefde? je moet er gewoon voor open staan, dat is een feit. t

waarom zou jij op deze leeftijd er niet meer voor gemaakt zijn?
pi_39772552
quote:
op woensdag 12 juli 2006 23:33 schreef joeyt het volgende:

[..]

ik denk wanneer je weer eens echt verliefd bent en het is wederzijds dan praat je wel anders.

liefde moet je gewoon niet analyseren, maar gewoon van genieten.
dooddoener. ik heb liefde meegemaakt en ik heb het kapot zien gaan. ik zie liefde om mij heen en ook dat zie ik kapot gaan. liefde is niet zo mooi als je het je wilt voorstellen. het maakt wel blind als je het bent, volwassen en onbemind (hans teeuwn ) als je het niet bent.

liefde is niet enkel genieten overigens, dat voorop gesteld. dit soort reacties krijg ik altijd de kriebels van, alsof je op zoek bent naar een bepaald soort drugs. drugs moet je niet analyseren, gewoon gebruiken.
pi_39772696
quote:
op woensdag 12 juli 2006 23:35 schreef joeyt het volgende:

[..]

hoezo ben je naief als je gelooft in de liefde? je moet er gewoon voor open staan, dat is een feit. t

waarom zou jij op deze leeftijd er niet meer voor gemaakt zijn?
liefde maakt blind. het zijn tijdelijke emoties van een soort kaliber die zijn weerga niet kent. máár het gaat over, relaties gaan kapot, liefde zorgt voor pijn. vroeger keek ik naar liefde alsof het iets positiefs is, tegenwoordig nauwelijks meer. het is zo willekeurig en vergankelijk, zo'n kutspel, zo nep, zo erg niet jezelf.

en ach, wie is er nou opzoek naar een cynische eikel. ik niet in ieder geval, al zou een cynische vrouw wel eens verhelderend zijn. maar goed, daar zijn vrouwen niet intelligent genoeg voor om vraagtekens te stellen bij hun eigen aandachtstrekkerij.
  woensdag 12 juli 2006 @ 23:49:58 #26
88139 JoeyT
pi_39772932
quote:
op woensdag 12 juli 2006 23:39 schreef weirdmicky het volgende:

[..]

dooddoener. ik heb liefde meegemaakt en ik heb het kapot zien gaan. ik zie liefde om mij heen en ook dat zie ik kapot gaan. liefde is niet zo mooi als je het je wilt voorstellen. het maakt wel blind als je het bent, volwassen en onbemind (hans teeuwn ) als je het niet bent.

liefde is niet enkel genieten overigens, dat voorop gesteld. dit soort reacties krijg ik altijd de kriebels van, alsof je op zoek bent naar een bepaald soort drugs. drugs moet je niet analyseren, gewoon gebruiken.
ik heb een relatie van 7 jaar gehad. ging over... boeiuh, blijkbaar niet de ware. je bent nog een broekie dus waar praat je over. als je overal liefde kapot ziet gaan kijk dan eens wat beter. loop op straat en observeer mensen. overal kan je liefde zien
.

alles ligt aan de manier waarop je naar deze wereld kijkt

i see trees of green........ red roses too
i see em bloom..... for me and for you
and i think to myself.... what a wonderful world.

i see skies of blue..... clouds of white
bright blessed days....dark sacred nights
and i think to myself .....what a wonderful world.

the colors of a rainbow.....so pretty ..in the sky
are also on the faces.....of people ..going by
i see friends shaking hands.....sayin.. how do you do
theyre really sayin......i love you.

i hear babies cry...... i watch them grow
theyll learn much more.....than ill never know
and i think to myself .....what a wonderful world

(instrumental break)

the colors of a rainbow.....so pretty ..in the sky
are there on the faces.....of people ..going by
i see friends shaking hands.....sayin.. how do you do
theyre really sayin...*spoken*(i ....love....you).

i hear babies cry...... i watch them grow
*spoken*(you know their gonna learn
a whole lot more than ill never know)
and i think to myself .....what a wonderful world
yes i think to myself .......what a wonderful world
  woensdag 12 juli 2006 @ 23:53:42 #27
88139 JoeyT
pi_39773069
quote:
op woensdag 12 juli 2006 23:43 schreef weirdmicky het volgende:

[..]

liefde maakt blind. het zijn tijdelijke emoties van een soort kaliber die zijn weerga niet kent. máár het gaat over, relaties gaan kapot, liefde zorgt voor pijn. vroeger keek ik naar liefde alsof het iets positiefs is, tegenwoordig nauwelijks meer. het is zo willekeurig en vergankelijk, zo'n kutspel, zo nep, zo erg niet jezelf.

en ach, wie is er nou opzoek naar een cynische eikel. ik niet in ieder geval, al zou een cynische vrouw wel eens verhelderend zijn. maar goed, daar zijn vrouwen niet intelligent genoeg voor om vraagtekens te stellen bij hun eigen aandachtstrekkerij.
tuurlijke zijn het tijdelijke emoties. je voelt je heerlijk als je het hebt en dan gaat het weer even weg, maak je ruzie, maar daarna is het er weer. tsja ik geloof nog steeds in ware liefde en weet ook zeker dat ik het zal vinden (of misschien al heb gevonden??).

ik ben zelf altijd een vrij hard iemand, maar wat koop je ervoor? helemaal niets. ik verander mezelf in iemand die geniet van de dingen ipv er met een loep naar te kijken. en voor mij is dat de sleutel naar geluk en liefde
pi_39773111
quote:

vroeger ...

tegenwoordig ...
en ... ben je blij met je nieuw verworven inzichten?
hebben deze je geluk verhoogd?

nee, het komt eerder over alsof je huidige inzichten je óf ongelukkig maken, of een uiting van je huidige ongeluk zijn...
je kunt jezelf dan wel 'erg blij met jezelf' noemen, en 'een zeer relacxed persoon' maar ik kan me niet voorstellen dat je verworven inzichten ook maar enigszins bijdragen daaraan......

ik zou, als ik jou was gewoon ophouden met dat gemekker over het liefdesleven ... dat negatieve gejengel ... niet dat je niet gelijk hebt, hell no, je hebt volledig gelijk ... maar dat gejengel maakt het er domweg écht niet draagbaarder op ...
integendeel, het komt over als as over je hoofd strooien en jezelf wentelen in je ongeluk ... voor je hetw eet ga je die houding heel makkelijk vinden en blijf je vooral ongelukkig, omdat gelukkig zijn veelal ook veel moed vergt, ook verliefd worden op een ander kunnen enkel mensen, die zelfvertrouwen hebben en iig tevreden over zichzelf ...
Je bent pas geslaagd, als je niemand hebt laten zakken...
  woensdag 12 juli 2006 @ 23:55:49 #29
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39773145
ik denk dat veel mensen een relatie, het oplossen van de eenzaamheid, de bevrediging naar de hunkering van liefde, als doel van het leven opzich zien. wanneer ze alleen en eenzaam zijn, kijken ze uit naar de liefde/relatie, die de eenzaamheid zou oplossen en daarmee de zin van het leven zou oplossen. de verliefdheid doet alle problemen vergeten, doet men leven... voor even, wanneer de verliefdheid voorbij is, beseft men dat de liefde voor een man/vrouw, niet het hoogste goed is in het leven.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_39773223
quote:

[..]

hey hey!! volgens mij doe jij op dit moment aan aandachtstrekkerij hoor! als je de liefde een kutspel vind, speel het dan niet jankbek! neem een hond ofzo...krijg je nog eens een lik over je bek als je je als huilie zit te gedragen!
De aarde schuilt in een korrel zand, het heelal in een bloemblad puur, de oneindigheid in de palm van je hand en de eeuwigheid in een uur.
  donderdag 13 juli 2006 @ 00:01:14 #31
94492 freddygonzales
Tieten en kittelaars!
pi_39773353
ik ben het niet helemaal eens met de ts. ik zie ook gelukkige stellen. voorbeeld? mijn ouders: al 36 jaar getrouwd en nog steeds supergek met elkaar. mijn broer en zijn vrouw ook (niet 36 jaar getrouwd ).
ik denk dat de belangrijkste basis is: vertrouwen, elkaar in de waarde laten en naast je relatie ook nog zelf je dingen doen (hobbie of met vrienden).

als je dit niet hebt/ kan in een relatie, zet er dan maar heel snel een punt achter.
Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
pi_39773410
imo is het meer de eerste fase (eerste 2 maanden) van de relatie waar ts het over heeft, dan ben je nog super verliefd en dat je elkaar "voor de gek houdt". zodra het serieuzer wordt, na wat maanden zie je de persoon meer als een soort maatje, je houdt echt van hem/haar! zo is dat bij mij iig!
pi_39773416
quote:
op woensdag 12 juli 2006 23:57 schreef haviksvrouwe het volgende:

[..]

hey hey!! volgens mij doe jij op dit moment aan aandachtstrekkerij hoor! als je de liefde een kutspel vind, speel het dan niet jankbek! neem een hond ofzo...krijg je nog eens een lik over je bek als je je als huilie zit te gedragen!
hahaha. ik zit gewoon een beetje hardop te denken en te beredeneren waarom liefde niet perfect is. het is niet zoals in de films zoals zoveel mensen naief geloven.

en neem zelf een kuthond. en speel ik het spel van liefde nu? nee.

je mag m'n ballen wel likken, dat zou mijn intense leed verzachten.
pi_39773480
quote:
op woensdag 12 juli 2006 23:54 schreef stippel het volgende:

[..]

en ... ben je blij met je nieuw verworven inzichten?
hebben deze je geluk verhoogd?

nee, het komt eerder over alsof je huidige inzichten je óf ongelukkig maken, of een uiting van je huidige ongeluk zijn...
je kunt jezelf dan wel 'erg blij met jezelf' noemen, en 'een zeer relacxed persoon' maar ik kan me niet voorstellen dat je verworven inzichten ook maar enigszins bijdragen daaraan......

ik zou, als ik jou was gewoon ophouden met dat gemekker over het liefdesleven ... dat negatieve gejengel ... niet dat je niet gelijk hebt, hell no, je hebt volledig gelijk ... maar dat gejengel maakt het er domweg écht niet draagbaarder op ...
integendeel, het komt over als as over je hoofd strooien en jezelf wentelen in je ongeluk ... voor je hetw eet ga je die houding heel makkelijk vinden en blijf je vooral ongelukkig, omdat gelukkig zijn veelal ook veel moed vergt, ook verliefd worden op een ander kunnen enkel mensen, die zelfvertrouwen hebben en iig tevreden over zichzelf ...
ik ben niet ongelukkig, ik belicht enkel een onderwerp waar ik wel eens over twijfel. maar in deze context vind ik het een geweldige reactie. spijker-kop enzo.

het cynische maakt mij ook mijzelf, het is niet enkel ongeluk. ik denk gewoon (te)veel na.
pi_39773501
quote:
op donderdag 13 juli 2006 00:03 schreef weirdmicky het volgende:

[..]

hahaha. ik zit gewoon een beetje hardop te denken en te beredeneren waarom liefde niet perfect is. het is niet zoals in de films zoals zoveel mensen naief geloven.

en neem zelf een kuthond. en speel ik het spel van liefde nu? nee.

je mag m'n ballen wel likken, dat zou mijn intense leed verzachten.
oh oke, een flinke nacht doorneuken zou je idd heel goed doen denk ik!

ps. ik heb twee kuthonden.
pi_39773555
quote:
op donderdag 13 juli 2006 00:05 schreef haviksvrouwe het volgende:

[..]

oh oke, een flinke nacht doorneuken zou je idd heel goed doen denk ik!

ps. ik heb twee kuthonden.
daar sla jij ook de spijker op de kop. potje neuken en ik zit weer op een heerlijk oppervlakkig niveau waar de meeste mensen zitten. primitief, maar voldaan.
  donderdag 13 juli 2006 @ 00:08:08 #37
88139 JoeyT
pi_39773564
quote:
op donderdag 13 juli 2006 00:03 schreef weirdmicky het volgende:

[..]

tuurlijk is het zoals in de films.... alleen niet constant
  donderdag 13 juli 2006 @ 00:08:53 #38
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_39773592
quote:
op donderdag 13 juli 2006 00:07 schreef weirdmicky het volgende:

[..]

daar sla jij ook de spijker op de kop. potje neuken en ik zit weer op een heerlijk oppervlakkig niveau waar de meeste mensen zitten. primitief, maar voldaan.
overigens is het duidelijk een mood waar je inzit, op het moment ben je overtuigd van de levensvisie die je ten toon spreidt in de op, over een paar maanden ben je weer verliefd etc.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_39773896
(de meeste) vrouwen en meiden willen leuke jongens die er goed uitzien, sociaal goed zijn e.d. positieve punten aan een man. hierdoor ontstaan dingen die je kan doen om een meid jou sneller leuk te laten vinden... maar als je niet leuk genoeg bent dan zal je dat ook niet snel worden door regels op te volgen.

liefde is geen spel. het is iets wat ontstaat, net zoals haat tegen iets. dat is ook geen spel terwijl daar ook regels voor gelden. jij noemt het alleen een spel omdat jij zogenaamd regels ziet en geen zin hebt om die op te volgen. mijn karakter is dusdanig dat ik 'het spel' niet hoef te spelen... ik doe automatisch de dingen die een meid leuk vindt (meestal).

volgens mij mis je gewoon een bepaalde hoeveelheid ervaring op dit gebied, ook al heb je vriendinnen gehad. je moet gewoon realistisch blijven en niet gaan stellen dat het allemaal een spel is met regels e.d.

die regels zijn namelijk slechts richtlijnen die personen zoals jij afleiden van personen die wel gewoon 'het spel' leuk kunnen meespelen.

kan je argumenten hiertegen geven?
pi_39773974
quote:

kan me wel voorstellen dat meiden je niks vinden mafkees
pi_39774180
als man kan je inderdaad leren hoe je vrouwen kan aantrekken. versieren is een spelletje. monogamie is kunstmatig, en relaties zelden berust op echte onvoorwaardelijke liefde.

beetje arrogantie, hier en daar een plagerige opmerking. vooral niet zeggen wat je van haar vindt. doe gewoon normaal. let op je lichaamstaal, en overdrijf deze om meer dominantie uit te stralen. zoek vooral niet teveel goedkeuring, er wordt immers van je verwacht dat je een man bent, en die krijgen uiteindelijk toch wel de vrouw die ze willen. maak maar 1 compliment per dag, meer is killing.

en als mevrouwtje begint over een andere kerel of een ex... vooral je mond houden, ze test alleen maar uit hoe zelfverzekerd je bent.

speel de alfa-man, win de hoofdprijs

soms vragen mensen zichzelf af of het de moeite allemaal wel waard is. maar toch willen we het zo graag
^_
pi_39774259
quote:

[..]

is homofiel worden geen optie voor je?
pi_39774554
whehee ja man wat een spel d:d; d
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
  donderdag 13 juli 2006 @ 00:47:03 #44
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39774741
quote:

en de vraag is, wil je 't spel spelen of niet?

diezelfde vraag kun je trouwens ook stellen voor 't spel dat 'leven' heet. to be or not to be.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39775709
geforceerd en nep doen tegen potentiele partners is de juiste manier om partners te vinden die juist helemaal niet bij je passen.

wat ben je, en acteur of een echt persoon?
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_39776667
quote:
op donderdag 13 juli 2006 00:18 schreef #ANONIEM het volgende:
(de meeste) vrouwen en meiden willen leuke jongens die er goed uitzien, sociaal goed zijn e.d. positieve punten aan een man. hierdoor ontstaan dingen die je kan doen om een meid jou sneller leuk te laten vinden... maar als je niet leuk genoeg bent dan zal je dat ook niet snel worden door regels op te volgen.

liefde is geen spel. het is iets wat ontstaat, net zoals haat tegen iets. dat is ook geen spel terwijl daar ook regels voor gelden. jij noemt het alleen een spel omdat jij zogenaamd regels ziet en geen zin hebt om die op te volgen. mijn karakter is dusdanig dat ik 'het spel' niet hoef te spelen... ik doe automatisch de dingen die een meid leuk vindt (meestal).

volgens mij mis je gewoon een bepaalde hoeveelheid ervaring op dit gebied, ook al heb je vriendinnen gehad. je moet gewoon realistisch blijven en niet gaan stellen dat het allemaal een spel is met regels e.d.

die regels zijn namelijk slechts richtlijnen die personen zoals jij afleiden van personen die wel gewoon 'het spel' leuk kunnen meespelen.

kan je argumenten hiertegen geven?
ik heb genoeg ervaring, dat is juist het probleem. ik gaf al aan dat ik veel vriendinnen gehad heb. ik heb veel geflirt en op vakantie is dat prima, dan geniet ik er wel van. dan ben ik alleen niet op zoek naar meer dan gekloot op vakantie. dus niet op zoek naar liefde.

je kan wel mooi als voorbeeld aanhalen hoe erg jij jezelf bent, dat is prima als je dat bent. althans, in hoeverre dat mogelijk is, want 'jezelf' fluctueert nogal. dat heb ik ook. ik zeik een beetje over liefde, en ik ben meteen een mafkees volgens jou. een ander vraagt of ik niet beter homo kan worden. als ik een beetje overdrijf op fok, staan meteen een paar kinderen met hun zogenaamd scherpe opmerkingen te kloten. prima, maar zie je ze dat waarschijnlijk in het dagelijks leven doen? nee, denk het niet.

en als je automatisch het 'spel' kan spelen, betekent niet dat het dan geen spel is. je doet dingen automatisch om een vrouw te behagen, als in een machine. of als een persoon die heeft geleerd welke strategiën wel of niet slaagden voorheen. het probleem is dat bij een 'spel' veel mensen een negatieve associatie hebben volgens mij. je kan het leven zelf ook zien als een spel, maar dat gaat me iets te ver. liefde is een betere vergelijking, omdat bijna iedereen het met meerdere mensen speelt. het is een proces van leren, en als ik dat een (kut)spel noem, is dat niet onlogisch. regels zijn slechts onzichtbare handleidingen voor het spelen van een spel.

haat kan je ook zien als een spel, net als oorlog. maar goed, dan gaat de discussie de verkeerde kant op.
pi_39776740
quote:
op donderdag 13 juli 2006 00:08 schreef pracissor het volgende:

[..]

overigens is het duidelijk een mood waar je inzit, op het moment ben je overtuigd van de levensvisie die je ten toon spreidt in de op, over een paar maanden ben je weer verliefd etc.
een mood is al een groot woord. mijn gemoedstoestemming wordt gelukkig door veel meer dingen bepaald dan enkel het geloof in liefde. ik ben namelijk blij single op het moment, enkel krijg je soms een gevoel van onvrede.

over een paar maanden weer verliefd kan overigens maar zo. zit over 2 maanden in amsterdam, nieuwe studie, studentenvereniging, etc. even mijn spel ehm ding doen.
pi_39777989
ik vind, dat als je bij allles in het leven nadenkt, waarom je de dingen doet zoals je ze doet, alles één groot spel is voor eigenbelang en zelfbehoud. het is eigenlijk één en al gewiekst manipuleren om je doelen te bereiken. ook omgangsvormen en relatie's is mijn ogen één en al manipulatie voor eigenbelang en te krijgen wat je wilt hebben en om jezelf te beschermen. we manipuleren en sturen mensen eigenlijk de hele dag door zonder daar vaak direct bewust van te zijn.

of het nou liefde is of bijv omgangvormen,. in feite is alles dan gekunsteld en onecht en dus eigenlijk één groot spel. als je te ver door gaat filosoferen, dan wordt alles rationeel, emotieloos en kil. alsof je als het ware een robot bent die gestuurd wordt door boodschapperstoffen,neuronen en instincten

ik zeg altijd voor mezelf, als je teveel na gaat denken over bijvoorbeeld: waarom je leeft zoals je leeft en je gedraagt, zoals je je gedraagt, dan verdwijnt de glans en spritualiteit uit het leven. niiets lijkt dan meer spontaan en echt.

en zo is dat denk ik ook met de liefde als je daar teveel over door blijft filosoferen. ook dan verdwijnt de glans en spritualitiet uit de liefde, waardoor je het als één groot spel gaat zien, waarin je een soort van acteur bent geworden om je doel te bereiken en om je relatie in stand te houden. mensen die niet zo bewust zijn van zichzelf en hun beweegredenen, zien de liefde dan als een goddelijk spritueel iets, en spreken zelfs van een lot uit de loterij of dat ze geschapen zijn voor elkaar, zonder daar verder bij na te denken. de gevoelens die je voelt bij liefde zijn wel echt. maar als je na gaat denken wat die gevoelens veroorzaken, dan verdwijnt ook gelijk weer de glans uit de liefde.

als ik om mij heen kijk, dan zie ik ook merendeel gekunstelde relatie's die men zelf in stand houdt door voortdurend de gebruiksaanwijzing van de partner te hanteren in combinatie met manipulatie.
er zijn in mijn ogen maar weinig relatie's die spontaan verlopen, zonder teveel manipulatie en het hanteren van voorgeprogrameerde omgangsvormen.

eigenlijk is het een gevaarlijke manier van filosoferen als je er niet goed mee om kunt gaan.
je kunt maar het beste leven, zonder dat je je afvraagt waarom je de dingen doet zoals je ze doet. dan leef je het meest spontaan en behoudt alles z'n glans en spiritualiteit.

als je bij het traplopen bewust bent van elke stap die je zet, dan struikel je. denk je nergens bij na, dan gaat het traplopen vanzelf.

en zo is het met het leven ook, denk ik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Poldermodel op 13-07-2006 06:51:20 ]
pi_39778029
quote:
liefde is een spel. het is bijna nooit een toevallige samenkomst van mensen beiden liefde op het eerste gezicht ervaren. je moet het spel goed spelen, dus niet teveel informatie geven aan het begin. toon extreem veel zelfvertrouwen, wees speels, maar niet té speels. wees eerlijk, maar niet té eerlijk. geef complimentjes, maar niet teveel, dus geef ook een klein beetje commentaar. vrouwen zeggen wel geëmancipeerd te zijn, maar vaak willen ze nog onder de duim gehouden worden. de grote sterke man die haar beschermt tegen al het kwaad.

en owja, om het te voorkomen. persoonlijke evaluaties als onzeker zijn en dergelijke kloppen niet. uiteraard ben ik wel eens onzeker, maar ik ben op het moment erg blij met mezelf. ik vind mezelf een zeer relaxed persoon.
nee helaas, je hebt volkomen gelijk.
pi_39778065
quote:
en als je automatisch het 'spel' kan spelen, betekent niet dat het dan geen spel is. je doet dingen automatisch om een vrouw te behagen, als in een machine.
mooi gezegd.

quote:
je kan het leven zelf ook zien als een spel, maar dat gaat me iets te ver.
dat ging mij juist niet te ver. die lijn vond ik juist heel makkelijk door het hele leven te trekken. het één tikt het ander weer aan, of zijn sterk vergelijkbaar met elkaar.
pi_39778131
quote:
op donderdag 13 juli 2006 04:29 schreef poldermodel het volgende:
<knip>
en zo is het met het leven ook, denk ik.
mooie post.

een paar jaar terug leefde ik ook gewoon bij de dag zonder stil te staan bij verleden en toekomst en gebeurtenissen. daarna te lang thuisgezeten en sindsdien ben ik alles veels teveel gaan analyseren en overdenken. dat haalt idd enthousiasme, energie, spontaniteit en levendigheid bij je weg.
pi_39778269
quote:
op donderdag 13 juli 2006 02:06 schreef weirdmicky het volgende:
ik heb genoeg ervaring, dat is juist het probleem. ik gaf al aan dat ik veel vriendinnen gehad heb. ik heb veel geflirt en op vakantie is dat prima, dan geniet ik er wel van. dan ben ik alleen niet op zoek naar meer dan gekloot op vakantie. dus niet op zoek naar liefde.
oke
quote:
je kan wel mooi als voorbeeld aanhalen hoe erg jij jezelf bent, dat is prima als je dat bent. althans, in hoeverre dat mogelijk is, want 'jezelf' fluctueert nogal. dat heb ik ook. ik zeik een beetje over liefde, en ik ben meteen een mafkees volgens jou. een ander vraagt of ik niet beter homo kan worden. als ik een beetje overdrijf op fok, staan meteen een paar kinderen met hun zogenaamd scherpe opmerkingen te kloten. prima, maar zie je ze dat waarschijnlijk in het dagelijks leven doen? nee, denk het niet.
waarom niet?
quote:
en als je automatisch het 'spel' kan spelen, betekent niet dat het dan geen spel is. je doet dingen automatisch om een vrouw te behagen, als in een machine. of als een persoon die heeft geleerd welke strategiën wel of niet slaagden voorheen. het probleem is dat bij een 'spel' veel mensen een negatieve associatie hebben volgens mij. je kan het leven zelf ook zien als een spel, maar dat gaat me iets te ver. liefde is een betere vergelijking, omdat bijna iedereen het met meerdere mensen speelt. het is een proces van leren, en als ik dat een (kut)spel noem, is dat niet onlogisch. regels zijn slechts onzichtbare handleidingen voor het spelen van een spel.

haat kan je ook zien als een spel, net als oorlog. maar goed, dan gaat de discussie de verkeerde kant op.
ja hallo. het betekent ook niet dat het wel een spel is, dat is iets wat jij en andere mensen ervan maken die het niet goed kunnen. jij zal best wel veel meiden hebben gekregen maar dus toch op een manier die jou niet beviel. ligt aan jou dan, niet aan het zogenaamde spel.

de mensen die het niet kunnen hebben er een negatieve associatie bij. ik hoor mijn vrienden of mij er nooit over klagen., want het is gewoon logisch wat een vrouw wil. daar heb je niet bepaald veel regels voor nodig, geen regels zelfs. de enige reden waarom ik over zogenaamde regels spreek is omdat jij het over spel hebt, maar het bestaan van regels voor dit spel is natuurlijk flauwekul. richtlijnen is een beter woord.

daarnaast kan je op die manier jezelf wel helemaal als een machine gaan bestempelen. ja ik doe dat en dat om dat en dat te bewerkstelligen, goh, hoe vreemd

als je het spel zat bent dan doe jij iets verkeerd of er is iets anders aan jou (misschien ben je wel hoogbegaafd en wil je daarom sociale meidencontacten uitbannen)
quote:

vind dit trouwens heel typerend. jij hebt een bepaald beeld van liefde en dat klopt dus niet. vervolgens walg je van dat andere idee (welk idee jij jezelf hebt wijsgemaakt).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2006 06:07:22 ]
pi_39778288
liefde is voor mensen van 40. zo tegen de tijd dat je kinderen moet gaan maken
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:24:05 #54
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39778820
quote:
op donderdag 13 juli 2006 06:09 schreef paul_nl het volgende:
liefde is voor mensen van 40. zo tegen de tijd dat je kinderen moet gaan maken
da's ook de enige reden waarom 't spel, pardon, liefde, uberhaupt bestaat.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:35:54 #55
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_39778950
liefde is geen spel, liefde is cewl
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:37:45 #56
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39778971
'it's not a habit, it's cool'
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:43:06 #57
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_39779025
quote:

ik heb echt zo lang op dit topic gewacht het is geweldig... good job!
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:46:06 #58
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_39779058
ik ben blijkbaar 1 van de zeldzamere gevallen die liefde op het eerste gezicht heeft meegemaakt (het verschijnsel, niet het tv-programma ). was met degene die sinds een maand mijn ex is, na 4,5 jaar relatie. was een mooie relatie, maar had geen toekomst.

nu loop ik alweer een maand rond met de menig dat liefde maar niks is en je uiteindelijk alleen ongelukkig maakt. laat mij dus maar lekker een tijd vrijgezel blijven .
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_39779319
mwah .. ik zal de liefde niet afschrijven, al heb ik er geen hoge pet van op momenteel .. ik heb het love-at-first-sight nu een aantal keer meegemaakt, de eerste keer duurde 6 jaar en is door onfortuinlijke omstandigheden verkeerd afgelopen anders had ik wsch. nog steeds met haar gehad .. en nu was het, achteraf gezien, geen liefde maar lust op het eerste gezicht (aan haar kant)..
ik moet echt beter gaan screenen
pi_39779951
quote:
op woensdag 12 juli 2006 20:09 schreef weirdmicky het volgende:
precies, liefde zonder vriendschap (gedeelde interesses) is maar magertjes
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:02:22 #61
91683 Blackhouse
Only in Kenya...
pi_39780367
quote:
op woensdag 12 juli 2006 20:09 schreef weirdmicky het volgende:
maareh, vriendschap is toch ook liefde?
Oscar Mike Golf Whiskey Tango Foxtrot Bravo Bravo Quebec
pi_39780428
ik vraag me af waarom het zo'n probleem is dat liefde een spel zou zijn... dan zou je (zoals al eerder gepost is) zoveel dingen in het leven kunnen haten 'omdat het een spel is'. als je een goede baan wilt zal je moeten leren, als je geld wilt hebben zal je daarvoor moeten werken, als je gewone vriendschappen wilt sluiten zal je interesse in een persoon moeten tonen, als je een meid wilt versieren zal je daar ook moeite voor moeten doen... het is toch niet meer dan logisch dat wanneer je een meid met de rug aankijkt en altijd kortaf tegen haar bent, met andere woorden: 'het spel niet volgens de regels speelt', dat het dan ook nooit iets zal worden...

wat me verder opvalt is dat veel mensen last hebben van het gras-is-groener-bij-de-buurman-syndroom. mensen die net een relatie achter de rug hebben zijn nogal cynisch en willen voorlopig lekker vrijgezel blijven, mensen die lange tijd geen relatie hebben gehad lijken juist niets liever te willen dan een relatie. misschien en generalisatie maar klopt over het algemeen toch wel als je de andere reacties bekijkt.
pi_39780572
quote:
op donderdag 13 juli 2006 10:06 schreef executrix het volgende:mensen die net een relatie achter de rug hebben zijn nogal cynisch en willen voorlopig lekker vrijgezel blijven
ook dat is een spel. voor je het weet hebben ze toch weer een relatie
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:17:57 #64
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39780704
quote:
op donderdag 13 juli 2006 10:06 schreef executrix het volgende:

wat me verder opvalt is dat veel mensen last hebben van het gras-is-groener-bij-de-buurman-syndroom.
klopt. 't is dan ook allebei kut. 't een wat meer dan 't andere
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:06:00 #65
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_39782036
quote:
op donderdag 13 juli 2006 10:06 schreef executrix het volgende:
mensen die net een relatie achter de rug hebben zijn nogal cynisch en willen voorlopig lekker vrijgezel blijven, mensen die lange tijd geen relatie hebben gehad lijken juist niets liever te willen dan een relatie. misschien en generalisatie maar klopt over het algemeen toch wel als je de andere reacties bekijkt.
ow fijn, daar zit ik nou net op te wachten, want ik voldoe precies aan het 1e deel van je stelling. ik ben de laatste maand erg cynisch en wil voorlopig lekker vrijgezel blijven. mag het 2e deel van je stelling me nog even bespaard blijven ?
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_39784736
quote:
op donderdag 13 juli 2006 10:02 schreef blackhouse het volgende:

[..]

maareh, vriendschap is toch ook liefde?
maar van een compleet andere orde dan van waar dit topic over gaat.
tvp.
pi_39787113
100% eens met de ts. zie ook om me heen dat mensen vaak alleen maar bij elkaar blijven uit gemak en uit angst voor zichzelf na te denken en voor zichzelf te kunnen leven. ook speelt sex een belangrijke rol. als er immers geen sex was zou alles anders zijn (mischien wel ten goede).

helemaal moe word ik van mensne die zeggen dat liefde de ultieme doel in het leven is. vaak merk je dat liefde mensen zeer egoistisch maakt en ervoor zorgt dat de maatschappij vervlakt (ie, jij & ik tegen de wereld). dit is een onreele beeld van hoe onze maatschappij werkt.

ik denk dat het probleem is dat mensen tegenworodig gewoon teveel verwachten. van alle kanten worden (vooral vrouwen) gebombardeerd over hoe een ideale relatie eruit moet zien terwijl dat totaal geen samenhang heft met de realiteit waarin we leven. mannen worden ook gebombardeerd met onrealistische beelden, maar daar heb ik het nu even niet over .

liefde is een spel. "ware" liefde is ver te zoeken. liefde voor een ander helemaal. zolang je je aan de regels houdt willen mensen in een illusie leven. er zijn gewoon bepaalde dingen die je kan doen waardoor je kans op vrouwen versieren drastisch verhoogd wordt. het is niet voor niks dat je bepaalde mannen hebt waar bijna alle vrouwen op vallen.

vooral voor mensen die niet van nature "leuk" zijn is het volgens mij een spel. iets wat het dichts bij in de buurt van liefde komt is gewoon jezelf kunnen zijn bij iemand anders zonder alle bullshit er omheen. maar ja, dat is al helemaal niet te vinden volgens mij....
  donderdag 13 juli 2006 @ 13:53:08 #68
88139 JoeyT
pi_39787191
quote:
op donderdag 13 juli 2006 13:49 schreef *het volgende:
iets wat het dichts bij in de buurt van liefde komt is gewoon jezelf kunnen zijn bij iemand anders zonder alle bullshit er omheen. maar ja, dat is al helemaal niet te vinden volgens mij....

je hebt nog nooit een relatie gehad? dit is nou niet echt super moeilijk om te vinden...

[ Bericht 6% gewijzigd door Danny op 23-08-2019 14:18:47 ]
pi_39787302
ik had een vriendin die wilde de liefde bedrijven, ik wilde alleen neuken

dat botste
pi_39787413
quote:
op donderdag 13 juli 2006 13:53 schreef joeyt het volgende:

[..]

je hebt nog nooit een relatie gehad? dit is nou niet echt super moeilijk om te vinden...
jawel. maar het is altijd een bepaalde gezicht dat je toont. helemaal jezelf zijn kan haast nooit. denk niet dat het aan mij ligt want ik hoor datzelfde wel van meer mensen.
pi_39788600
als liefde een spel was...

- zegt je ex "game over!" tegen je als ze met een andere kerel in bed ligt
- zeggen je vrienden tegen je "och is toch maar een spelletje!"
- werden er heel veel spelletjes gespeeld

donderdag 13 juli 2006 @ 14:54:48 #72
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_39789074
liefde maakt meer kapot dan drank goed kan maken..
t kan erg kut zijn; maar als t allemaal goed loopt (je relatie etc). is het een mooi iets. juist omdat het je zo veel waard is kun je je er ontzettend kut om voelen.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  donderdag 13 juli 2006 @ 14:56:58 #73
88139 JoeyT
pi_39789156
quote:
op donderdag 13 juli 2006 14:01 schreef *het volgende:

[..]

jawel. maar het is altijd een bepaalde gezicht dat je toont. helemaal jezelf zijn kan haast nooit. denk niet dat het aan mij ligt want ik hoor datzelfde wel van meer mensen.
ik toon in het dagelijks leven veel gezichten, maar juist in een relatie kan je jezelf zijn...

[ Bericht 5% gewijzigd door Danny op 23-08-2019 14:19:04 ]
  donderdag 13 juli 2006 @ 15:00:21 #74
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_39789274
liefde bestaat niet...wel chemishe reacties in je hoofd waardoor jij bepaalde kanten op gestuurd word. kun jij het weerstaan.....
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
pi_39789349
quote:
op donderdag 13 juli 2006 13:49 schreef * het volgende:

liefde is een spel. "ware" liefde is ver te zoeken. liefde voor een ander helemaal. zolang je je aan de regels houdt willen mensen in een illusie leven. er zijn gewoon bepaalde dingen die je kan doen waardoor je kans op vrouwen versieren drastisch verhoogd wordt. het is niet voor niks dat je bepaalde mannen hebt waar bijna alle vrouwen op vallen.

vooral voor mensen die niet van nature "leuk" zijn is het volgens mij een spel. iets wat het dichts bij in de buurt van liefde komt is gewoon jezelf kunnen zijn bij iemand anders zonder alle bullshit er omheen. maar ja, dat is al helemaal niet te vinden volgens mij....
je concentreerd je enkel op het 'liefde ontvangen'.
vergeet je niet dat er nog een tweede aspect is, en dat is 'liefde geven'. iets waaraan veel mensen evenveel behoefte hebben als aan het ontvangen, om hun liefde ook aan anderen te kunnen geven.

ja, het liefde geven maakt je kwetsbaar, maar het is ook een keuze die je zelf kunt doen.
mensen die ophouden liefde te geven, worden enkel steeds zuurder en lopen een groot risico ook zichzelf niet meer lief te hebben, zo zijn ze het geven van liefde, ook aan zichzelf ontwend.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 23-08-2019 14:18:33 ]
pi_39789595
ja, maar met alleen liefde geven kom je echt nergens. het zijn al die kut regels die er tussen komen. wat de ts zegt. niet teveel complimentjes geven, eeuwig leuk zijn, op onzekerheden van vrouwen inspelen enz. jezelf zijn zit er niet in.
pi_39789678
quote:
op donderdag 13 juli 2006 15:09 schreef * het volgende:
ja, maar met alleen liefde geven kom je echt nergens. het zijn al die kut regels die er tussen komen. wat de ts zegt. niet teveel complimentjes geven, eeuwig leuk zijn, op onzekerheden van vrouwen inspelen enz. jezelf zijn zit er niet in.
dat is nog altijd _jouw_ keuze die je zelf maakt; naar welke regels jij wilt spelen, kan jijzelf uitmaken, afhankelijk van het resultaat dat jij zelf wilt hebben.

als jij je wilt concentreren op het ontvangen van liefde, moet je ook meer moeite voor anderen doen, om hen zover te krijgen dat die jou hun liefde willen geven...
concentreer je je meer op het géven van liefde, zonder vooraf daaraan voorwaarden te stellen, zijn er ook veel minder 'voorwaarden' of 'spelregels' waaraan je je moet houden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Danny op 23-08-2019 14:19:28 ]
  donderdag 13 juli 2006 @ 15:32:51 #78
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39790344
quote:
op donderdag 13 juli 2006 13:57 schreef paul_nl het volgende:
ik had een vriendin die wilde de liefde bedrijven, ik wilde alleen neuken
edddiiiiiieeeee!
pi_39791329
quote:
op donderdag 13 juli 2006 15:12 schreef stippel het volgende:

[..]

dat is nog altijd _jouw_ keuze die je zelf maakt; naar welke regels jij wilt spelen, kan jijzelf uitmaken, afhankelijk van het resultaat dat jij zelf wilt hebben.

als jij je wilt concentreren op het ontvangen van liefde, moet je ook meer moeite voor anderen doen, om hen zover te krijgen dat die jou hun liefde willen geven...
concentreer je je meer op het géven van liefde, zonder vooraf daaraan voorwaarden te stellen, zijn er ook veel minder 'voorwaarden' of 'spelregels' waaraan je je moet houden.
haha. ik moet hier echt om lachen. iedereen heeft volgens mij die fout wel eens gemaakt, met disastreuze gevolgen

om uberhaupt liefde te ontvangen moet je eerst een chick scoren. en een chick scoren heeft geen ene fuck met liefde te maken. het is allemaal een spel wat gespeeld wordt, aan beide kanten. dat "wees gewoon jezelf" onzin werkt helaas voor veel mensen niet, vooral niet als je eigen aard niet zo in de spelregels past.
pi_39793741
ik denk niet dat mensen bij elkaar blijven uit gemakzucht of verlatingsangst. de problemen in je relatie zijn namelijk ook een onderdeel van je relatie die hem maakt. steeds diezelfde irritaties en datzelfde gezeur die je zo haat, maar onderbewust ook enorm waardeert omdat ze je enorm levend laten voelen. ik ken ook een stelletje dat echt de achterlijkste uitspraken tegen elkaar maakt in het bijzijn van vrienden en kennissen, maar toch blijven ze bij elkaar. verlatingsangst? aandachtgebrek? nee, ik denk het niet. beide zijn bewust genoeg dat er meer mensen op de wereld rondlopen, maar toch kiezen ze er niet voor.

als je overigens kiest voor een relatie met weinig tot zonder problemen, dan vormt dit ook een probleem: eentonigheid en sleur waardoor irritaties ontstaan.
quote:
ook al ontkent de ts dit vast, maar ik zie hier toch een kern van waarheid in. zeker vanwege het feit dat men altijd een gevoel proberen rationeel te benaderen (althans, de intellectuelen onder ons dan). rationaliseren als het ware.

ik zelf ben overigens een cynist pur sang. liefde is eigenlijk niets meer dan toevallig communiceren op een gelijkwaardig niveau en gewenning aan elkaar, zodat men denkt dat persoon echt nodig is om verder te leven. zie het maar als een vorm van autisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2006 17:17:05 ]
pi_39793968
trouwens, mijn vorige 'pogingen' tot een relatie zijn allemaal hartstochtelijk mislukt. ben je enorm aardig, ben je uiterst begripvol en ben je er constant voor diegene: het heeft geen nut. geduld hebben voor een dame heeft veelal geen zin, je moet gewoon lekker extravert, speels en een tikje onderdrukkend te werk gaan. succes verzekerd!
pi_39794122
quote:
op donderdag 13 juli 2006 15:00 schreef stuiter_en_co het volgende:
liefde bestaat niet...wel chemishe reacties in je hoofd waardoor jij bepaalde kanten op gestuurd word. kun jij het weerstaan.....
liefde = veel chemische reacties in je hoofd. maar als je het mij vraagt, maakt dat het niet minder mooi...
pi_39794210
quote:
op donderdag 13 juli 2006 17:14 schreef friek_ het volgende:
ik zelf ben overigens een cynist pur sang. liefde is eigenlijk niets meer dan toevallig communiceren op een gelijkwaardig niveau en gewenning aan elkaar, zodat men denkt dat persoon echt nodig is om verder te leven. zie het maar als een vorm van autisme.
autisme heeft nul komma niks te maken met wat jij hier beschrijft als liefde.
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:46:40 #84
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_39794683
quote:
op donderdag 13 juli 2006 14:56 schreef joeyt het volgende:

[..]

ik toon in het dagelijks leven veel gezichten, maar juist in een relatie kan je jezelf zijn...
in een lang lopende relatie ja. maar zoals de ts al aangeeft zijn veel mensen zeker in het begin absoluut niet zichzelf (of dat nu door de verliefdheid is, of de pogingen de ander voor zich te winnen).
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:51:07 #85
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_39797648
quote:
op woensdag 12 juli 2006 23:12 schreef haviksvrouwe het volgende:
single is super!

er moet wel iets heel geweldigs voorbij komen wil ik die status opheffen!

tot nu toe vind ik "liefde" een hoop gezeik op niks af. ken echter wel stellen die echt stapel op elkaar zijn, en dat al jaren, dus ik geloof er wel in, maar ik ben er volgens mij totaal ongeschikt voor.
ik denk dat jij idd beter alleen oud kan worden
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_39798298
quote:
op donderdag 13 juli 2006 17:28 schreef black_tulip het volgende:

[..]

autisme heeft nul komma niks te maken met wat jij hier beschrijft als liefde.
weet ik ook wel joh, was ook alleen maar opzettelijke kromme vergelijking.

maar ik geloof wel dat het gewenning is aan een bepaald persoon in je leven.
pi_39798418
dopamine is also related to obsessive-compulsive disorder, which makes love biochemically similar to obsessive-compulsive disorder. when people have obsessive-compulsive disorder, there is an increased blood flow, which leads to abnormal amounts of platelet cells, which is also present when someone is in love.

bron: http://serendip.brynmawr.edu/bb/neuro/neuro02/web3/npietras.html
When you earnestly believe you can compensate for a lack of skill by doubling your efforts, there's no end to what you can't do...
  donderdag 13 juli 2006 @ 20:32:08 #88
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39799048
quote:
op donderdag 13 juli 2006 17:14 schreef friek_ het volgende:
ik denk niet dat mensen bij elkaar blijven uit gemakzucht of verlatingsangst.
wake up and smell the roses. d'r zijn zat knullen voor wie hun vriendin een surrogaat-moeder is, inclusief het wassen van de vuile onderbroeken en het op tafel zetten van de dagelijkse prak. en d'r zijn ook zat vrouwen die alleen maar een vriendje hebben uit angst om alleen achter te blijven.
pi_39799115
quote:
op donderdag 13 juli 2006 20:09 schreef friek_ het volgende:

[..]

weet ik ook wel joh, was ook alleen maar opzettelijke kromme vergelijking.
doe dat eens niet. al dat misbruik van de term autisme voor dingen die er (vrijwel) niks mee te maken hebben leidt ertoe dat mensen die daadwerkelijk autisme hebben op den duur steeds minder serieus genomen worden.
quote:
maar ik geloof wel dat het gewenning is aan een bepaald persoon in je leven.
gewenning heeft niks met autisme te maken.
  donderdag 13 juli 2006 @ 20:41:47 #90
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_39799414
liefde is helemaal geen chemische reactie in je hersenen, dat is verliefdheid. je kan hopeloos verliefd worden op iemand die totaal je type niet is en daardoor je concentratie en eetlust verliezen.
houden van is een gevolg van.

zelf ben ik mijn nieuwe vriendin ook veel sneller dan verwacht tegengekomen, maar ik ben blij dat ik het een kans heb gegeven. die blik en dan nog haar hele persoon... geweldig!
en natuurlijk is het gras groener aan de overkant of bij de buren, maar dat weerhoudt mij er niet van om gewoon mijzelf, open en eerlijk te zijn en interesse in haar te tonen. dat is gewoon, omdat ik dat wil.
iets forceren is nooit goed en het is altijd makkelijk praten voor een ander. maar wie heeft er niet in de situatie gezeten dat je eigenlijk weet dat het inderdaad ergens anders beter is, maar dat je je partner toch een kans wil geven (of relatie). het is en blijft geven en nemen.
en regel nummer 1: (gister nog op een trouwerij van een ambtenaar gehoord) leef samen als 1 front, maar doe vooral ook je eigen dingen, leef je eigen leven en deel dat met elkaar!

daar ben ik het roerend mee eensch! ik hoef geen gezijk van een onzeker en jalours type... maar helaasch lopen er hier genoeg van rond. en ja, ook zij kunnen een relatie hebben...

liefde is geen spel, het hoort je iemand te maken die een goed persoon is.
pi_39799422
zoals elk spel , geldt ook voor dit kutspel regeltjes ....
en je aan regels houden dat is meestal saai en vervelend...
alleen maar goed als je die af en toe eens breekt toch....
pi_39800013
quote:
op donderdag 13 juli 2006 20:41 schreef kreupelhout het volgende:
liefde is helemaal geen chemische reactie in je hersenen, dat is verliefdheid. je kan hopeloos verliefd worden op iemand die totaal je type niet is en daardoor je concentratie en eetlust verliezen.
ook houden van wordt geregeld door processen in de hersenen.
pi_39800127
quote:
op donderdag 13 juli 2006 20:33 schreef black_tulip het volgende:

doe dat eens niet. al dat misbruik van de term autisme voor dingen die er (vrijwel) niks mee te maken hebben leidt ertoe dat mensen die daadwerkelijk autisme hebben op den duur steeds minder serieus genomen worden.
... gast, weet je wel wat je zegt? als ik spot met een psychische afwijking wil niet zeggen die mensen zich aanstellen of iets dergelijks. het is aan de mensen zelf om zo'n grap te relativeren en jij gaat mij niet vertellen welke grappen ik wel en niet moet maken.
quote:
gewenning heeft niks met autisme te maken.
gewenning aan structuur in hun leven? dit zijn overigens wel de iets zwaardere autisten. hoogfunctionerend autisme zoals asperger heeft daar weer niets mee te maken. er zijn dus veel verschillende vormen van autisme, waarbij één vorm daarvan veel waarde hecht aan een vaste structuur in het leven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2006 21:06:20 ]
pi_39800494
quote:
op donderdag 13 juli 2006 21:04 schreef friek_ het volgende:

[..]

... gast, weet je wel wat je zegt? als ik spot met een psychische afwijking wil niet zeggen die mensen zich aanstellen of iets dergelijks. het is aan de mensen zelf om zo'n grap te relativeren en jij gaat mij niet vertellen welke grappen ik wel en niet moet maken.
ik weet heel goed wat ik zeg. ik zeg niets over jouw intenties of over het al dan niet relativeren over grappen. ik wil alleen zeggen dat het gemeengoed begint te worden dat het woord autisme gebruikt wordt in allerlei zaken waarbij het verband met daadwerkelijk autisme zoek is. het gevolg hiervan is dat er steeds minder begrip is voor wat autisme nou echt is.
quote:
gewenning aan structuur in hun leven?
ik vind je vergelijking nog steeds niet echt op zijn plaats, maar nu snap ik je punt. een groot probleem bij autisme (in de zwaardere gevallen) is overigens niet gewenning aan structuur maar het ontbreken daarvan en de moeite die er gedaan moet worden om patronen te vinden waardoor de autist zich op zijn gemak voelt.
quote:
dit zijn overigens wel de iets zwaardere autisten. hoogfunctionerend autisme zoals asperger heeft daar weer niets mee te maken. er zijn dus veel verschillende vormen van autisme, waarbij één vorm daarvan veel waarde hecht aan een vaste structuur in het leven.
dat weet ik ja.

maar als je het niet erg vindt, houd ik het hierbij, want we raken behoorlijk off-topic
  donderdag 13 juli 2006 @ 21:41:54 #95
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39801289
quote:
[b]op donderdag 13 juli 2006 21:16 s.

ik wil alleen zeggen dat het gemeengoed begint te worden dat het woord autisme gebruikt wordt in allerlei zaken waarbij het verband met daadwerkelijk autisme zoek is.
klopt. als je van iemand afwilt, of iemand niet serieus wilt nemen is het veel gemakkelijker om zo iemand te voorzien van een labeltje 'niet goed wijs want autist/manisch/schizoide/vul zelf maar wat in' dan dat je aan de gang moet met argumenten enzo. zeg maar, het betere hrm-beleid
pi_39801974
quote:
op donderdag 13 juli 2006 21:41 schreef gronk het volgende:

[..]

klopt. als je van iemand afwilt, of iemand niet serieus wilt nemen is het veel gemakkelijker om zo iemand te voorzien van een labeltje 'niet goed wijs want autist/manisch/schizoide/vul zelf maar wat in' dan dat je aan de gang moet met argumenten enzo. zeg maar, het betere hrm-beleid
dit klopt dan wel weer, moet ik toegeven. het gebeurt ook bij mij in mijn omgeving, terwijl mensen geeneens de werkelijke definitie van een autistische stoornis weten.

maar goed, on-topic weer dus.
pi_39802382
quote:
op donderdag 13 juli 2006 15:09 schreef * het volgende:
de grootste b.s. die ik ooit gehoord heb.

als ik niet mezelf kan zijn bij mijn vriendin, dan mag ze wat mij betreft vertrekken. en ja, dat weet ze. ik heb tot nu toe 't grootste gedeelte van m'n leven met 'n masker op gelopen, ik ben eigenlijk van plan dat ding niet al te vaak meer op te zetten en daar ben ik vanaf 't begin van onze relatie eerlijk en open over geweest.

misschien is dat juist de reden geweest dat mijn meisje met me in zee is gegaan, omdat 'n jongen open en eerlijk is.

er zal dan ook geen moment zijn dat ik niet mezelf ben, moet je ook eens proberen :')

[ Bericht 3% gewijzigd door Danny op 23-08-2019 14:19:45 ]
"If you're not a manc, you're a wank"
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:23:50 #98
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39802742
mijn probleem is juist dat ik ontzettend mezelf ben.

wie zit er te wachten op een al bundy? roodharige monsters gelieve niet te reageren.
  donderdag 13 juli 2006 @ 22:28:41 #99
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_39802953
quote:
op donderdag 13 juli 2006 20:41 schreef kreupelhout het volgende:

zelf ben ik mijn nieuwe vriendin ook veel sneller dan verwacht tegengekomen, maar ik ben blij dat ik het een kans heb gegeven. die blik en dan nog haar hele persoon... geweldig!
en natuurlijk is het gras groener aan de overkant of bij de buren, maar dat weerhoudt mij er niet van om gewoon mijzelf, open en eerlijk te zijn en interesse in haar te tonen. dat is gewoon, omdat ik dat wil.
iets forceren is nooit goed en het is altijd makkelijk praten voor een ander. maar wie heeft er niet in de situatie gezeten dat je eigenlijk weet dat het inderdaad ergens anders beter is, maar dat je je partner toch een kans wil geven (of relatie). het is en blijft geven en nemen.
en regel nummer 1: (gister nog op een trouwerij van een ambtenaar gehoord) leef samen als 1 front, maar doe vooral ook je eigen dingen, leef je eigen leven en deel dat met elkaar!

daar ben ik het roerend mee eensch! ik hoef geen gezijk van een onzeker en jalours type... maar helaasch lopen er hier genoeg van rond. en ja, ook zij kunnen een relatie hebben...

liefde is geen spel, het hoort je iemand te maken die een goed persoon is.
wijze woorden, zo mee eens!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_39803176
quote:
ligt eraan in welke context je dat bedoelt. als jezelf zijn inhoudt dat je geniet van het pijn toebrengen door middel van wapens aan anderen, dan zul je nooit jezelf kunnen zijn bij een vriendin inderdaad. er spelen dingen mee zoals begrip voor elkaars situatie. en deze dient wederzijds te zijn.

of dat er echte spelregels bestaan zoals het af en toe iets speelser zijn dan de andere keer en af en toe eens wat onderdrukkender om je relatie levend te houden, betwijfel ik heel graag.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2006 22:37:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')