M'n kwartet wat doe je??quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:13 schreef VonHinten het volgende:
Als ik dat verhaal zo lees: ongelooflijk..
Ikzelf heb een onderbuurman gehad die gewoon letterlijk tegen mij zei 'ik hoop dat ik afgekeurd wordt' want dan kon hij weer een jaar lang niets doen. Lapschwans. En dan zei hij ook nog 'over een tijdje ga ik wel weer werken hoor'. En hij had overal last van zei die.. Tsja, dan moet je jezelf ook niet naar 120 kilo eten, tot twaalf uur op bed blijven liggen, pakje per dag roken en elke avond dronken je bed weer opzoeken.
-=kots=-
Ik zag het ja.. tsja, ik kan natuurlijk niet langs de zijlijn gaan staan en iemand zo maar een kwartet geven.quote:
quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:31 schreef dr.dunno het volgende:
het doelpubliek van 95% van de uitkeringen,
quote:nota bene aan de hand van diezelfde linkse media die Verdonk zo graag uit het zadel hielp,
1 pakje maar?quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:13 schreef VonHinten het volgende:
Ikzelf heb een onderbuurman gehad die gewoon letterlijk tegen mij zei 'ik hoop dat ik afgekeurd wordt' want dan kon hij weer een jaar lang niets doen. Lapschwans. En dan zei hij ook nog 'over een tijdje ga ik wel weer werken hoor'. En hij had overal last van zei die.. Tsja, dan moet je jezelf ook niet naar 120 kilo eten, tot twaalf uur op bed blijven liggen, pakje per dag roken en elke avond dronken je bed weer opzoeken.
-=kots=-
Oké danquote:Op donderdag 13 juli 2006 20:35 schreef VonHinten het volgende:
[..]
In de 10 uur dat hij wakker is, is meer dan 1 peuk per half uur..vind ik veel ja
Geweldig! Je moeder is trots op je!quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:08 schreef American_Nightmare het volgende:
...
Bos is echt een grote kansloze loser.
lees even wat ik zeg; mijn beklag gaat over het gemak waarmee uitkeringen verstrekt worden in het algemeen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:13 schreef Lo-gisch het volgende:
Waar lees/zie je trouwens dat die mensen uit dat filmpje een WAO-uitkering krijgen?![]()
zeg, reageer inhoudelijk of bok op als je je aangesproken voelt i.p.v. hier te komen baggerenquote:Op donderdag 13 juli 2006 19:13 schreef Lo-gisch het volgende:
Kwartet.
zeker niet 100% van alle uitkeringstrekkers (WAO of anders) is zo, maar een heel groot deel klaarblijkelijk wel; bij keuringsinstituten werken artsen, die weliswaar min of meer met een missie werken, maar ook niet zomaar mensen van volledige arbeidsongeschiktheid terug kunnen gooien naar een arbeidsongeschiktheid van 30% of minder, zonder dat daar een apparente reden voor is; in de afgelopen tien jaar is men gewoon te gul geweest met het verstrekken van volledige arbeidsongeschiktheden, waardoor de echte gevallen samen zijn gevoegd met de mensen die wel gewoon door kunnen werken en daardoor is het negatieve beeld ontstaan... tegelijkertijd heeft het natuurlijk maatschappelijk ook een beeld opgewekt dat het kennelijk een makkelijke manier is van geld verdienen en daar zit nu eenmaal het probleemquote:Op donderdag 13 juli 2006 19:13 schreef VonHinten het volgende:
-=kots=-
* dr.dunno ziet als hij uit raam kijkt een hoop werkloze marokkanen met scooters op dat pleintje staan.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:58 schreef PlarkPlark het volgende:
Eerder verplichten tot werken, ookal levert het niets op.
* PlarkPlark] kijkt uit raam en ziet een groen-perkje die wel wat schoffelwerk kan gebruiken[/me]
[me=PlarkPlark] ziet graffitti op muren en treinen (tags zijn lelijk)[/me]
[me=PlarkPlark] ziet ouderen die niet goed verzorgt worden[/me]
[me=PlarkPlark ziet rommel op straat
quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:31 schreef dr.dunno het volgende:
stukje text
Dus je grijpt het gedrag van een paar lui die waarschijnlijk leven met een bijstandsuitkering aan om te klagen over het arbeidsmoraal van de WAO-gerechtigden? Wat een mongool ben jij.quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:43 schreef dr.dunno het volgende:
lees even wat ik zeg; mijn beklag gaat over het gemak waarmee uitkeringen verstrekt worden in het algemeen.
klopt, mijn beklag gaat ook niet uit naar de juistheid van dit soort voorzieningen, alleen naar lieden die er een sport van maken om zoveel mogelijk geld binnen te harken over de rug van anderen, terwijl ze daar echt geen recht op hebben; of dat nou gaat om WAO- of andere uitkeringen, dat is niet interessant.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:43 schreef longinus het volgende:
Heel jammer dat WAOers en uitkeringstrekkers op een hoop worden gegooid.
er zijn mensen die het vertikken om te werken of die het zien als tweede inkomen maar daar hoef je de mensen die er wel recht op hebben niet voor aan te pakken.
De regels zijn nu zo krom dat doodzieke mensen gedwongen worden te werken en lastige figuren nog netjes hun uitkering krijgen.
Het gehele systeem klopt niet en ze moeten gewoon hun gezond verstand gebruiken.
jij haalt feit en aanname door elkaar; feit is dat een hoop uitkeringstrekkers er niet toe gerechtigd zijn en gaat er vanuit dat uitkeringsgerechtigden ook écht gerechtigden zijn.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:04 schreef Lo-gisch het volgende:
[..]
Dus je grijpt het gedrag van een paar lui die waarschijnlijk leven met een bijstandsuitkering aan om te klagen over het arbeidsmoraal van de WAO-gerechtigden? Wat een mongool ben jij ik.
Zou je jouw feit willen onderbouwen met een bronvermelding?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:39 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
jij haalt feit en aanname door elkaar; feit is dat een hoop uitkeringstrekkers er niet toe gerechtigd zijn en gaat er vanuit dat uitkeringsgerechtigden ook écht gerechtigden zijn.
Bewijs maar het tegendeel, klapjosti.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:39 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
jij haalt feit en aanname door elkaar; feit is dat een hoop uitkeringstrekkers er niet toe gerechtigd zijn en gaat er vanuit dat uitkeringsgerechtigden ook écht gerechtigden zijn.
of wilde je wellicht beweren, dat die lieden uit het filmpje rechtmatig een uitkering ontvangen?
lees het topic, ik heb het slechts 100.000 keer al uitgelegd.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:37 schreef Thee_met_honing het volgende:
Wat heeft WAO met luie Antilianen met een bijstandsuitkering te maken?![]()
![]()
inderdaad verbazingwekkend op zich, omdat het Nederlands de officiële voertaal is op de Antillen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:05 schreef TC03 het volgende:
Die Antillianen spreken echt slecht Nederlands.
ik link naar een schitterend voorbeeld-filmpje van een doorsnee familie, die leeft van uitkeringen (even niet nader gespecificeerd), maar mijns inziens geen enkel probleem hebben waardoor ze niet achter een vuilniswagen aan kunnen lopen of plantsoenen kunnen schoffelen, behalve dat probleem tussen hun oren.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:46 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Zou je jouw feit willen onderbouwen met een bronvermelding?
Van dit filmpje beginnen mijn handen ook te jeuken, maar je had het over: "een hoop uitkeringstrekkers" die "er niet toe gerechtigd zijn". Het is mij nog niet helder hoe doorsnee die familie is. Bovendien: Hoe worden dergelijke uitwassen door de PvdA voorstellen in de hand gewerkt?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 16:09 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
ik link naar een schitterend voorbeeld-filmpje van een doorsnee familie, die leeft van uitkeringen (even niet nader gespecificeerd), maar mijns inziens geen enkel probleem hebben waardoor ze niet achter een vuilniswagen aan kunnen lopen of plantsoenen kunnen schoffelen, behalve dat probleem tussen hun oren.
dat is een feit, je ziet het zelf.
en het is m.i. -- ook vanuit juridisch standpunt -- ook nooit de bedoeling geweest van de wetgever om dit soort achterbaks tuig aan een gratis inkomen te helpen, zodat ze tijd hebben om i.p.v. te werken zoals het merendeel van de mensen in dit land hun invloeden ongewenst te verspreiden.
ik durf het haast niet te zeggen, maar de politieke kleur in rotterdam (oppositie danwel bestuur) zou er wel wat mee te maken kunnen hebben.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 16:21 schreef De_Postbode het volgende:
Wat ik me dan afvraag: zij komen op de openbare tv en geven daarin schromelijk toe te aardslui te zijn om te werken en dáárom (op de een of andere manier) een uitkering te hebben. Waarom wordt deze dan niet ingetrokken? Ze hebben 'm duidelijk niet nodig.
Zoals ik al zei, ik vind het al vreemd dat ze er überhaupt allemaal één hebben. Hoe? Er mankeert (lichamelijk, geestelijk wordt een ander verhaal) niets aan ze! Ik kan toch ook niet zomaar even dat kantoor binnenstappen van "hee, doe mij 'es een uitkering." om vervolgens "prima meneertje, spaart u ook zegeltjes?" te horen?
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 16:26 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Van dit filmpje beginnen mijn handen ook te jeuken, maar je had het over: "een hoop uitkeringstrekkers" die "er niet toe gerechtigd zijn". Het is mij nog niet helder hoe doorsnee die familie is. Bovendien: Hoe worden dergelijke uitwassen door de PvdA voorstellen in de hand gewerkt?
q.e.d.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:31 schreef dr.dunno het volgende:
Nu dit weer; de inaugurele speech van het unaniem als lijsttrekker verkozen kamerlid Bos, op een zonnig terrasje, omringd door Kameraden, waarin hij o.a., nog net niet de camera's van de NOS z'n neusgaten in zuigend (zo dichtbij stond hij om maar in beeld te komen), afkondigt dat hij, wanneer hij in een regeringscoalitie terecht zou komen, graag zou zien gebeuren (CAVE: juridische indekking door jurist) dat de no-claim premie zou worden verlaagd, het eigen risico afgeschaft zou moeten worden en ook maar eens die herkeuringen van WAO gevallen moest gaan stoppen, want dat lijkt toch nergens op.
Maar mijn vraag was juist: hoeveel mensen zitten er onterecht in de WAO?quote:Op zondag 16 juli 2006 15:46 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
[..]
q.e.d.
ze gaan liever ouderen extra belasten in hun inkomen (in ieder geval diegenen met een "riant" aanvullend pensioen, dan de oorzaak van het probleem bij de wortels aanpakken (maarja, vraag je dan eens af of ze van diezelfde ouderen veel stemmen krijgen en hetzelfde m.b.t. onterechte uitkeringsvangers (die zullen niet snel op een VVD stemmen bijvoorbeeld)).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |