abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:31:22 #1
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39763227
Het moet me toch (weer eens) van m'n hart; wat is die Wouter Bos toch een ongelofelijk populistisch en demagogisch zwijn ; hij waait met alle winden mee om z'n partij maar in een gunstig daglicht te krijgen naar het electoraat en als er een kabinet te kielhalen valt, staat hij vooraan om BOE! te roepen met de hand van Marijnessen om z'n lul en de klauw van het milieu-orakel Halsema overdwars in z'n aars.

Nu dit weer; de inaugurele speech van het unaniem als lijsttrekker verkozen kamerlid Bos, op een zonnig terrasje, omringd door Kameraden, waarin hij o.a., nog net niet de camera's van de NOS z'n neusgaten in zuigend (zo dichtbij stond hij om maar in beeld te komen), afkondigt dat hij, wanneer hij in een regeringscoalitie terecht zou komen, graag zou zien gebeuren (CAVE: juridische indekking door jurist) dat de no-claim premie zou worden verlaagd, het eigen risico afgeschaft zou moeten worden en ook maar eens die herkeuringen van WAO gevallen moest gaan stoppen, want dat lijkt toch nergens op.

Nou Kameraad Bos, laat me even aan de hand van een educatief filmpje over het doelpubliek van 95% van de uitkeringen, nota bene aan de hand van diezelfde linkse media die Verdonk zo graag uit het zadel hielp, je laten zien wáárom herkeuringen nodig zijn (zonder verder in te gaan of die goed plaatsvinden, het gaat om de noodzaak):

Portret van Antilliaanse jongeren - een doorsnee Antilliaans gezin een half jaar lang gevolgd

Ik heb gisteren met open mond, ondanks de vele open deuren en bevestiging van wat reeds bekend is, dit filmpje zitten bekijken en kan iedereen aanraden om dit filmpje voor de gein eens te bekijken; je wordt echt met de keiharde realiteit geconfronteerd.

Samenvatting in notendop van het filmpje:
vader van gezin is weg, had geen zin meer om op te voeden en zat/zit regelmatig in de bak
gezin woont vlakbij gevangenis waar ze bijna allemaal al meerdere keren in hebben gezeten
politie weet welke personen uit het gezin regelmatig aan winkeldiefstal doen, weten ook wie het is geweest aan de style, maar doet er verder niks aan meestal
oudste zoon windt vrouwen om z'n vinger, krijgt genoeg aandacht, soms naar zijn zeggen teveel; wil geen relatie maar maakt wel graag gebruik van die meiden (en die ouders zijn zo stom om dat zelfs aan te moedigen, die van die meisjes dan )
oudste dochter kreeg op d'r 16de kind, is afgenomen omdat ze tijdens zwangerschap van shopliften een carrière maakte en nu is ze kwaad dat ze dat kind niet mag zien
ze heeft het kind al eens ontvoerd, heeft ze ook al voor gezeten en nu is ze kwaad dat ze niet dat kind toegewezen krijgt en pleegouders contact weigeren, net als bureau jeugdzorg
vriendje van d'r nog kanslozer dan de rest
moeder idem
kinderen staan in de rij om volgende te zijn
drugs, pistolen ; niks is te gek voor meerdere lieden uit dat gezin.
IQ van niets (sorry)
woorden oudste zoon, op vragen journalist over waarom ze niet leven beteren en dat dochter zo d'r kind misschien terugkrijgt en hij een goede baan en respectvol leven: "respect moet je bij mij verdienen; ik kan niet goed onder een baas werken, is niet mijn stijl; werk graag in m'n eigen tempo en wil niet dat mensen mij vertellen wat ik moet doen, leven nu bevalt me goed"
[journalist vraagt door over inkomen]: "waarom zou ik werken? ik heb uitkering, moeder heeft uitkering, haar vriend ook, zus heeft uitkering want komt net uit de bak, waarom zouden we werken? we krijgen zo al meer geld dan we zouden verdienen als we er wat voor moesten doen"

En daar hebben we dus de kern van het probleem; niet die lui die rechtmatig thuishoren in de WAO, maar het merendeel kan gewoon werken. Dat er een paar lui onterecht alsnog werkgeschikt worden bevonden, dat kan overal gebeuren, maar in algemene lijn (en dit gezin is echt geen uitzondering, dat weet iedereen wel die eerlijk is naar zichzelf over de ellende in dit land op dit gebied) werden uitkeringen veel te gemakkelijk gegeven en gebeurt dat nog steeds; als je niet strengere regels invoert (en niet alleen voor WAO uitkeringen, maar ook voor dit soort tuig ), blijft het de werkende mensen van dit land klauwen vol met geld kosten, terwijl die lui er niks voor hoeven te doen. En als het aan die Kameraad Bos ligt, gaan we die lasten nog verder verhogen of op z'n minst gelijk houden en dat mag weer ten koste gaan van de mensen die het hardst werken voor hun geld en het meeste hebben geïnvesteerd in een goede opleiding

Stop Wouter Boskabouter, een veel beter idee
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  woensdag 12 juli 2006 @ 19:35:36 #2
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_39763369
edit: Weer open na overleg.

[ Bericht 87% gewijzigd door flugeltje op 13-07-2006 18:54:51 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:04:23 #3
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_39796321
Daarom heb ik ook een hekel aan politici die misdaden en hoofdzonden willen belonen.

Het moet afgelopen zijn met het spelen van de vermoorde onschuld door de burger. Zo zie je de ene dag een WAO'er in een rolstoel en de andere dag vaart hij vrolijk rond op zijn pleziervaart.

Het zou eigenlijk verboden moeten worden om dure concessies te doen (zoals auto's kopen, maar daar heb ik het in een ander topic over).
pi_39796415
Alleen ouwe homo's en verlepte huisvrouwen stemmen Bos omdat ze vinden dat ie wel 'een leuke kop' heeft. Natuurlijk is dat ook wel zo in vergelijking met de rest van het zooitje (Balkenende ) maar alleen een debiel stemt natuurlijk op iemand om z'n uiterlijk.

Bos is echt een grote kansloze loser.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:09:33 #5
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_39796451
Sinds dat EU-debat heb ik hem ook gedumpt, omdat hij toen al bezig was met de toekomstige verkiezingen. Goedkoop winnen maar geen drol uitvoeren.
pi_39796470
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 19:31 schreef dr.dunno het volgende:
Marijnessen
Wie?
pi_39796509
Linken naar geenstijl.nl zeer not done.
pi_39796557
Waar lees/zie je trouwens dat die mensen uit dat filmpje een WAO-uitkering krijgen?
pi_39796561
Als ik dat verhaal zo lees: ongelooflijk..

Ikzelf heb een onderbuurman gehad die gewoon letterlijk tegen mij zei 'ik hoop dat ik afgekeurd wordt' want dan kon hij weer een jaar lang niets doen. Lapschwans. En dan zei hij ook nog 'over een tijdje ga ik wel weer werken hoor'. En hij had overal last van zei die.. Tsja, dan moet je jezelf ook niet naar 120 kilo eten, tot twaalf uur op bed blijven liggen, pakje per dag roken en elke avond dronken je bed weer opzoeken.

-=kots=-
pi_39796570
Kwartet.
pi_39796577
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:13 schreef VonHinten het volgende:

Ikzelf heb een onderbuurman gehad die gewoon letterlijk tegen mij zei 'ik hoop dat ik afgekeurd wordt' want dan kon hij weer een jaar lang niets doen. Lapschwans. En dan zei hij ook nog 'over een tijdje ga ik wel weer werken hoor'. En hij had overal last van zei die.. Tsja, dan moet je jezelf ook niet naar 120 kilo eten, tot twaalf uur op bed blijven liggen, pakje per dag roken en elke avond dronken je bed weer opzoeken.

-=kots=-
M'n kwartet wat doe je??
pi_39796687
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:14 schreef Lo-gisch het volgende:

[..]

M'n kwartet wat doe je??
Ik zag het ja.. tsja, ik kan natuurlijk niet langs de zijlijn gaan staan en iemand zo maar een kwartet geven.

Mag ik van jou van de WAO-trekkers de Antilliaan?
pi_39796712
quote:
het doelpubliek van 95% van de uitkeringen,
quote:
nota bene aan de hand van diezelfde linkse media die Verdonk zo graag uit het zadel hielp,
pi_39797456
quote:

-=kots=-
1 pakje maar?
pi_39798967
Laat Woutertje Bos lekker de kriebel krijgen.
STRIJD MEE TEGEN HET STALINISME
GOOI DIE TOMAAT
TEGEN JANS MARXISTISCHE GELAAT
pi_39799152
dat filmpje
pi_39799167
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:45 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

1 pakje maar?
In de 10 uur dat hij wakker is, is meer dan 1 peuk per half uur.. vind ik veel ja
pi_39799529
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 20:35 schreef VonHinten het volgende:

[..]

In de 10 uur dat hij wakker is, is meer dan 1 peuk per half uur.. vind ik veel ja
Oké dan
  donderdag 13 juli 2006 @ 23:23:53 #19
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_39805054
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:08 schreef American_Nightmare het volgende:
...
Bos is echt een grote kansloze loser.
Geweldig! Je moeder is trots op je!
Ik heb al een boek.
  donderdag 13 juli 2006 @ 23:43:50 #20
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39805708
ah mooi, wist niet dat hij weer open was; bedankt flugeltje
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:13 schreef Lo-gisch het volgende:
Waar lees/zie je trouwens dat die mensen uit dat filmpje een WAO-uitkering krijgen?
lees even wat ik zeg; mijn beklag gaat over het gemak waarmee uitkeringen verstrekt worden in het algemeen.
  donderdag 13 juli 2006 @ 23:45:39 #21
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39805761
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:13 schreef Lo-gisch het volgende:
Kwartet.
zeg, reageer inhoudelijk of bok op als je je aangesproken voelt i.p.v. hier te komen baggeren
  donderdag 13 juli 2006 @ 23:51:38 #22
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39805919
quote:

-=kots=-
zeker niet 100% van alle uitkeringstrekkers (WAO of anders) is zo, maar een heel groot deel klaarblijkelijk wel; bij keuringsinstituten werken artsen, die weliswaar min of meer met een missie werken, maar ook niet zomaar mensen van volledige arbeidsongeschiktheid terug kunnen gooien naar een arbeidsongeschiktheid van 30% of minder, zonder dat daar een apparente reden voor is; in de afgelopen tien jaar is men gewoon te gul geweest met het verstrekken van volledige arbeidsongeschiktheden, waardoor de echte gevallen samen zijn gevoegd met de mensen die wel gewoon door kunnen werken en daardoor is het negatieve beeld ontstaan... tegelijkertijd heeft het natuurlijk maatschappelijk ook een beeld opgewekt dat het kennelijk een makkelijke manier is van geld verdienen en daar zit nu eenmaal het probleem

maar dat los je op door nu goede screening toe te passen en vanaf heden ook consequent te beoordelen en daarnaast goede initiatieven te ontplooien zoals het UWV nu sinds dit kabinet doet, namelijk het gunstig maken voor bedrijven om deels arbeidsongeschikten aan te nemen door te kietelen aan de arbeidsvoorwaarden, zodat de angsten bij bedrijven weggenomen worden.

en dat werkt tenminste

discussies over huidige gevallen in de doofpot stoppen niet
pi_39810760
iik vond het ook lache dat hij z'n pa voor het laatst toevallig in de gevangenis gezien had
"kwam hij bij je op bezoek? of jij bij hem?" "nee we zaten er gewoon toevallig allebei"
echt klotetuig was het, zet die uitkeringen stop ofzo
pi_39812919
Man ik had die uitzending van Netwerk ook gezien. Gezien de inleiding had ik nog een beetje hoop dat het eigenlijk allemaal nog wel mee zou vallen, maar helaas werden alle vooroordelen voor de volle 100% bevestigd.

dr.dunno, je vergeet er nog even bij te vermelden dat dochterlief en d'r vriendje elkaar behoorlijk wat blauwe plekken hadden geslagen en ze vond het vreemd dat ze d'r eigen kind niet mocht opvoeden. Nee, lekkere omgeving voor zo'n kind, domme muts.

Stoppen met WAo herkeuringen, belachelijk, het wordt tijd dat de mensen die ECHT hulp nodig hebben gescheiden worden van de aanstellers en zielepoten (zielenpoten?).
Het is jammer dat er een hoop WAO'ers zijn die moeten lijden door de groep die de boel proberen op te lichten. Niets aan te doen, beter dat dan een hoop geld weggeven aan mensen die het niet verdienen.

Wouter Bos, je deugt voor geen meter. Na elke toespraak die je houdt wordt me duidelijker dat je echt alles over hebt om maar zieltjes/ stemmen te winnen.
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
pi_39813203
De PvdA is voor een leerplicht/werkplicht voor jongeren tot 27 jaar, dus dat voorbeeld van die in de OP snap ik niet zo. Heeft die jongen een WAO uitkering? Ik kan overigens ook wel voorbeelden gaan geven van mensen waarvan onterecht hun WAO-uitkering is stopgezet, maar anecdotisch bewijs zegt zo weinig.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:58:47 #26
151973 PlarkPlark
Klok klok klok
pi_39816667
Eerder verplichten tot werken, ookal levert het niets op.

* PlarkPlark kijkt uit raam en ziet een groen-perkje die wel wat schoffelwerk kan gebruiken
* PlarkPlark ziet graffitti op muren en treinen (tags zijn lelijk)
* PlarkPlark ziet ouderen die niet goed verzorgt worden
* PlarkPlark ziet rommel op straat
  vrijdag 14 juli 2006 @ 12:13:33 #27
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39817095
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 11:58 schreef PlarkPlark het volgende:
Eerder verplichten tot werken, ookal levert het niets op.

* PlarkPlark] kijkt uit raam en ziet een groen-perkje die wel wat schoffelwerk kan gebruiken[/me]
[me=PlarkPlark] ziet graffitti op muren en treinen (tags zijn lelijk)[/me]
[me=PlarkPlark] ziet ouderen die niet goed verzorgt worden[/me]
[me=PlarkPlark ziet rommel op straat
* dr.dunno ziet als hij uit raam kijkt een hoop werkloze marokkanen met scooters op dat pleintje staan.

ik ben zeker niet tegen het algehele concept van uitkeringen, daar is echt niks mis mee.

wel tegen mensen die er misbruik van maken en anderen die dit met de mantel der liefde wensen te bedekken
omdat het hun eigen politieke achterban betreft voor een groot deel, in verkiezingstijd en omdat ze graag allochtone stemmen willen scoren

ik ben zelf ook allochtoon en verdien m'n eigen inkomen, zonder dat ik afhankelijk ben van uitkeringen of andere ellende, alleen huursubsidie en die paar euro voor de zorgverzekering ontvang ik, omdat ik ook nog student ben (ja mag het).

ik heb een onderbuurman, die zeker wel lichamelijke problemen heeft (maargoed, hij weegt ook 150 kg en ik zie 'm nooit met gezond eten lopen); de beste man beweert dat hij z'n auto nodig heeft om naar de brievenbus te rijden, dat wil ik best geloven, maar autorijden gaat 'm redelijk goed af en dan loopt hij steen en been te klagen dat hij uit de WAO wat betreft volledig arbeidsongeschikt gegooid is en nu 50% arbeidsongeschikt is verklaard, terwijl hij het nu wel voor elkaar krijgt om gewoon 6 uur per dag een grote mercedes sprinter taxibus te besturen.

nou prima toch dat hij werk heeft; als je beide benen en een arm kwijt bent of een dwarslaesie hebt, dán heb je recht op een etiket volledig arbeidsongeschikt, maar niet als je nog prima ander werk kan doen, waar Mevr. Agnes van Ardenne (minister van ontwikkelingssamenwerking) nu naar behoefte Afrikanen voor een jaar voor naar Nederland wil halen om hier de hiaten te vullen.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 12:22:10 #28
105460 DerBolle
Electro Native
pi_39817330
quote:
stukje text
"I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
  vrijdag 14 juli 2006 @ 12:35:51 #29
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_39817811
Ik snap sowieso niet waarom mensen niet willen werken/studeren (als je de mogelijkheid daartoe hebt). Wat moet je in hemelsnaam dan de HELE DAG doen? Is dat gewoon simpel luiheid? Mijn werk geeft mij enorme voldoening en ik zou het echt vreselijk vinden als ik de hele dag alleen maar op mn reet zou zitten.
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
pi_39818104
Heel jammer dat WAOers en uitkeringstrekkers op een hoop worden gegooid.
er zijn mensen die het vertikken om te werken of die het zien als tweede inkomen maar daar hoef je de mensen die er wel recht op hebben niet voor aan te pakken.
De regels zijn nu zo krom dat doodzieke mensen gedwongen worden te werken en lastige figuren nog netjes hun uitkering krijgen.
Het gehele systeem klopt niet en ze moeten gewoon hun gezond verstand gebruiken.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_39826043
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 23:43 schreef dr.dunno het volgende:
lees even wat ik zeg; mijn beklag gaat over het gemak waarmee uitkeringen verstrekt worden in het algemeen.
Dus je grijpt het gedrag van een paar lui die waarschijnlijk leven met een bijstandsuitkering aan om te klagen over het arbeidsmoraal van de WAO-gerechtigden? Wat een mongool ben jij.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 18:37:46 #32
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39828567
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:43 schreef longinus het volgende:
Heel jammer dat WAOers en uitkeringstrekkers op een hoop worden gegooid.
er zijn mensen die het vertikken om te werken of die het zien als tweede inkomen maar daar hoef je de mensen die er wel recht op hebben niet voor aan te pakken.
De regels zijn nu zo krom dat doodzieke mensen gedwongen worden te werken en lastige figuren nog netjes hun uitkering krijgen.
Het gehele systeem klopt niet en ze moeten gewoon hun gezond verstand gebruiken.
klopt, mijn beklag gaat ook niet uit naar de juistheid van dit soort voorzieningen, alleen naar lieden die er een sport van maken om zoveel mogelijk geld binnen te harken over de rug van anderen, terwijl ze daar echt geen recht op hebben; of dat nou gaat om WAO- of andere uitkeringen, dat is niet interessant.

die lieden uit dat filmpje, je kunt er de donder op zeggen dat meerderen aanspraak hebben gemaakt op o.a. een WAO uitkering, al was het maar om te proberen; ik kan me ook niet voorstellen dat mensen zomaar uitkeringen krijgen zonder sollicitatieplicht (welke zeker wel sprake van is in algemene zin), zeker niet op jonge leeftijd, tenzij ze natuurlijk arbeidsongeschikt zijn verklaard ; hoe dan ook hebben ze geen recht op hun uitkering, behalve die ene die in de bak heeft gezeten dan misschien (ik kan me voorstellen dat ze dat in het algemeen aan ex-gedetineerden bieden voor een beperkte tijd, omdat je natuurlijk dan ook geen werk kan hebben op dag 1).
  vrijdag 14 juli 2006 @ 18:39:25 #33
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39828604
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 17:04 schreef Lo-gisch het volgende:

[..]

Dus je grijpt het gedrag van een paar lui die waarschijnlijk leven met een bijstandsuitkering aan om te klagen over het arbeidsmoraal van de WAO-gerechtigden? Wat een mongool ben jij ik.
jij haalt feit en aanname door elkaar; feit is dat een hoop uitkeringstrekkers er niet toe gerechtigd zijn en gaat er vanuit dat uitkeringsgerechtigden ook écht gerechtigden zijn.

of wilde je wellicht beweren, dat die lieden uit het filmpje rechtmatig een uitkering ontvangen?
pi_39828781
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 18:39 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

jij haalt feit en aanname door elkaar; feit is dat een hoop uitkeringstrekkers er niet toe gerechtigd zijn en gaat er vanuit dat uitkeringsgerechtigden ook écht gerechtigden zijn.
Zou je jouw feit willen onderbouwen met een bronvermelding?
pi_39829596
Vriendin van mij had een paar buren die zich in het Lubbers-tijdperk af hadden laten keuren en naar Rhodos zijn verhuisd. Daar genieten ze nu van hun WAO en een levenslange vakantie, agz de uitkering ze ruimschoots voorziet in een lekker leventje daar. Ik vind dit belachelijk, niet alleen kúnnen ze werken daarbij wonen ze niet eens meer in Nederland. Als je een uitkering krijgt hoort deze tot de grens te gaan, als jij besluit te emigreren is dat niet het probleem van de Nederlandse staat.
;)
pi_39829957
Wat heeft WAO met luie Antilianen met een bijstandsuitkering te maken?
pi_39849057
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 18:39 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

of wilde je wellicht beweren, dat die lieden uit het filmpje rechtmatig een uitkering ontvangen?
Bewijs maar het tegendeel, klapjosti.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 14:05:40 #38
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_39849400
Die Antillianen spreken echt slecht Nederlands.
Ten percent faster with a sturdier frame
  zaterdag 15 juli 2006 @ 16:02:51 #39
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39852812
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 19:37 schreef Thee_met_honing het volgende:
Wat heeft WAO met luie Antilianen met een bijstandsuitkering te maken?
lees het topic, ik heb het slechts 100.000 keer al uitgelegd.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 16:06:16 #40
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39852920
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 14:05 schreef TC03 het volgende:
Die Antillianen spreken echt slecht Nederlands.
inderdaad verbazingwekkend op zich, omdat het Nederlands de officiële voertaal is op de Antillen.

maar als ze dan ook nog wat zouden doen, dan zou me dat geen bal uitmaken, maar ze gebruiken die taal alleen maar om uitkeringen los te krijgen en chickies te checken, althans die lui uit het filmpje.

ze komen naar Nederland voor een betere toekomst, zeggen ze, maar de Antillen willen ze niet terug met een beroep op het feit dat ze een soort overzeese provincie van Nederland zijn

maar da's op zich een probleem dat zich buiten het kader van dit topic bevindt
  zaterdag 15 juli 2006 @ 16:09:07 #41
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39853009
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 18:46 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Zou je jouw feit willen onderbouwen met een bronvermelding?
ik link naar een schitterend voorbeeld-filmpje van een doorsnee familie, die leeft van uitkeringen (even niet nader gespecificeerd), maar mijns inziens geen enkel probleem hebben waardoor ze niet achter een vuilniswagen aan kunnen lopen of plantsoenen kunnen schoffelen, behalve dat probleem tussen hun oren.

dat is een feit, je ziet het zelf.

en het is m.i. -- ook vanuit juridisch standpunt -- ook nooit de bedoeling geweest van de wetgever om dit soort achterbaks tuig aan een gratis inkomen te helpen, zodat ze tijd hebben om i.p.v. te werken zoals het merendeel van de mensen in dit land hun invloeden ongewenst te verspreiden.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 16:21:38 #42
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_39853356
Wat ik me dan afvraag: zij komen op de openbare tv en geven daarin schromelijk toe te aardslui te zijn om te werken en dáárom (op de een of andere manier) een uitkering te hebben. Waarom wordt deze dan niet ingetrokken? Ze hebben 'm duidelijk niet nodig.

Zoals ik al zei, ik vind het al vreemd dat ze er überhaupt allemaal één hebben. Hoe? Er mankeert (lichamelijk, geestelijk wordt een ander verhaal) niets aan ze! Ik kan toch ook niet zomaar even dat kantoor binnenstappen van "hee, doe mij 'es een uitkering." om vervolgens "prima meneertje, spaart u ook zegeltjes?" te horen?
Ta mère bien.
pi_39853513
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 16:09 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

ik link naar een schitterend voorbeeld-filmpje van een doorsnee familie, die leeft van uitkeringen (even niet nader gespecificeerd), maar mijns inziens geen enkel probleem hebben waardoor ze niet achter een vuilniswagen aan kunnen lopen of plantsoenen kunnen schoffelen, behalve dat probleem tussen hun oren.

dat is een feit, je ziet het zelf.

en het is m.i. -- ook vanuit juridisch standpunt -- ook nooit de bedoeling geweest van de wetgever om dit soort achterbaks tuig aan een gratis inkomen te helpen, zodat ze tijd hebben om i.p.v. te werken zoals het merendeel van de mensen in dit land hun invloeden ongewenst te verspreiden.
Van dit filmpje beginnen mijn handen ook te jeuken, maar je had het over: "een hoop uitkeringstrekkers" die "er niet toe gerechtigd zijn". Het is mij nog niet helder hoe doorsnee die familie is. Bovendien: Hoe worden dergelijke uitwassen door de PvdA voorstellen in de hand gewerkt?
  zondag 16 juli 2006 @ 15:45:12 #44
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39878048
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 16:21 schreef De_Postbode het volgende:
Wat ik me dan afvraag: zij komen op de openbare tv en geven daarin schromelijk toe te aardslui te zijn om te werken en dáárom (op de een of andere manier) een uitkering te hebben. Waarom wordt deze dan niet ingetrokken? Ze hebben 'm duidelijk niet nodig.

Zoals ik al zei, ik vind het al vreemd dat ze er überhaupt allemaal één hebben. Hoe? Er mankeert (lichamelijk, geestelijk wordt een ander verhaal) niets aan ze! Ik kan toch ook niet zomaar even dat kantoor binnenstappen van "hee, doe mij 'es een uitkering." om vervolgens "prima meneertje, spaart u ook zegeltjes?" te horen?
ik durf het haast niet te zeggen, maar de politieke kleur in rotterdam (oppositie danwel bestuur) zou er wel wat mee te maken kunnen hebben.
  zondag 16 juli 2006 @ 15:46:30 #45
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39878078
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 16:26 schreef Filatelistfetisjist het volgende:

[..]

Van dit filmpje beginnen mijn handen ook te jeuken, maar je had het over: "een hoop uitkeringstrekkers" die "er niet toe gerechtigd zijn". Het is mij nog niet helder hoe doorsnee die familie is. Bovendien: Hoe worden dergelijke uitwassen door de PvdA voorstellen in de hand gewerkt?
quote:

Nu dit weer; de inaugurele speech van het unaniem als lijsttrekker verkozen kamerlid Bos, op een zonnig terrasje, omringd door Kameraden, waarin hij o.a., nog net niet de camera's van de NOS z'n neusgaten in zuigend (zo dichtbij stond hij om maar in beeld te komen), afkondigt dat hij, wanneer hij in een regeringscoalitie terecht zou komen, graag zou zien gebeuren (CAVE: juridische indekking door jurist) dat de no-claim premie zou worden verlaagd, het eigen risico afgeschaft zou moeten worden en ook maar eens die herkeuringen van WAO gevallen moest gaan stoppen, want dat lijkt toch nergens op.
q.e.d.

ze gaan liever ouderen extra belasten in hun inkomen (in ieder geval diegenen met een "riant" aanvullend pensioen, dan de oorzaak van het probleem bij de wortels aanpakken (maarja, vraag je dan eens af of ze van diezelfde ouderen veel stemmen krijgen en hetzelfde m.b.t. onterechte uitkeringsvangers (die zullen niet snel op een VVD stemmen bijvoorbeeld )).
pi_39879309
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:46 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

[..]

q.e.d.

ze gaan liever ouderen extra belasten in hun inkomen (in ieder geval diegenen met een "riant" aanvullend pensioen, dan de oorzaak van het probleem bij de wortels aanpakken (maarja, vraag je dan eens af of ze van diezelfde ouderen veel stemmen krijgen en hetzelfde m.b.t. onterechte uitkeringsvangers (die zullen niet snel op een VVD stemmen bijvoorbeeld )).
Maar mijn vraag was juist: hoeveel mensen zitten er onterecht in de WAO?
pi_39879499
Oe werken? oe wat is dat?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')