Gefeliciteerd!quote:
Gefeliciteerd Rewimoquote:Op maandag 11 september 2006 12:33 schreef Rewimo het volgende:
De notaris heeft zojuist gebeld: het bestuur van de orde zal de erfenis verwerpenZe moeten er nu nog officieel afstand van doen en dan kan de verklaring van erfrecht worden opgemaakt.
Nou inderdaad, ik heb wel even een traantje van opluchting gelatenquote:Op maandag 11 september 2006 12:57 schreef Katinkat het volgende:
Lekker dat er nu echt duidelijkheid is, krijg je tenminste eindelijk een beejte rust. Ik neem aan dat dit toch continue door je hoofd spookt.
Hey wat goed zeg!quote:Op maandag 11 september 2006 12:33 schreef Rewimo het volgende:
De notaris heeft zojuist gebeld: het bestuur van de orde zal de erfenis verwerpenZe moeten er nu nog officieel afstand van doen en dan kan de verklaring van erfrecht worden opgemaakt.
Inderdaad, dat verdient een beloning. Ik denk dat ik alles maar aan ze ga nalaten..quote:Ook even een petje af voor die orde overigens. Mag ook wel eens gezegd worden.
idd!quote:Op maandag 11 september 2006 16:02 schreef Rewimo het volgende:
Ja, je ziet hoe belangrijk het is om alles goed te regelen.
quote:Op maandag 11 september 2006 15:59 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Hey wat goed zeg!
* Puckzzz heeft vandaag een heel fijn, duidelijk en lekker dichtgetimmerd testament (kindjes krijgen alles, ex mag nergens aankomen) ondertekend
dat is wel een fijn gevoel eigenlijk
burgerlijk wetboek boek 1quote:Artikel 253l
1. Elke ouder die het gezag over zijn kind uitoefent, heeft het vruchtgenot van diens vermogen. Indien het kind bij de ouder inwoont en anders dan incidenteel inkomen uit arbeid geniet, is het verplicht naar draagkracht bij te dragen in de kosten van de huishouding van het gezin.
2. Het eerste lid is van overeenkomstige toepassing in geval de ouder van het gezag is ontheven, tenzij de andere ouder het gezag uitoefent.
3. Aan bedoeld vruchtgenot zijn de lasten verbonden, die op vruchtgebruikers rusten.
Artikel 253m
De ouder heeft geen vruchtgenot van het vermogen, ten aanzien waarvan bij uiterste wilsbeschikking van de erflater of bij de gift is bepaald dat de ouders daarvan het vruchtgenot niet zullen hebben.
ook geen vruchtgenot neequote:Op maandag 11 september 2006 18:33 schreef frederik het volgende:
[..]
[..]
burgerlijk wetboek boek 1
Het testament ook zo dichtgetimmerd dat de ex geen vruchtgenot kan hebben? Dit moet je indien de ex wel het ouderlijk gezag zou kunnen krijgen wel apart vermelden, anders kan die tot de meerderjarigheid van jullie kinderen alle renteinkomsten ed zelf houden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |