1000km per dag??? Je crosst in een ferrari duitsland door? Vrachtwagenchauffeurs hebben niet voor niks een maximum aan het aantal uren dat ze mogen sturen...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:27 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Als ik normaal 1000km per dag rijd, alleen. Dan is het toch helemaal een kleine moeite om 1400-1600km te rijden met 2 of meer man, aangezien je dan kan rusten als de ander rijd. Zo hebben wij vorig jaar 1800km in 17u gedaan, incl alle stops (om vervolgens nog de kroeg in te gaan toen we aankwamen).
Zekers. Ik rij regelmatig voor een lang weekend naar de alpen (liever veel korte klimtrips dan 1 keer in het jaar een lange) en dan ontkom je er niet aan om op donderdagavond meteen na het werk weg te gaan en de nacht over te slaan. Vaak tukken we dan vlak voor de eindbestemming nog even een uurtje of wat. In zo'n situatie biedt een kan heel sterke koffie, stevige metal in de cd-speler, en een tray golden power wel uitkomst....quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:26 schreef innovative het volgende:
[..]
Dan zit er natuurlijk ook nogal een verschilletje tussen 's ochtends uitgeslapen achter het stuur kruipen, of eerst een dag lopen stressen om alles in te pakken, gauw even véél te kort slapen, en midden in de nacht gaan rijden.
Hier rijden we eigenlijk alleen veel voor korte tijd met wintersport. Da's dus altijd op vrijdag vertrekken, meestal tussen 12 en 4. Dan doorrijden tot een uur of 11, slapen en de volgende dag weer verder.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:58 schreef Gripper het volgende:
Zekers. Ik rij regelmatig voor een lang weekend naar de alpen (liever veel korte klimtrips dan 1 keer in het jaar een lange) en dan ontkom je er niet aan om op donderdagavond meteen na het werk weg te gaan en de nacht over te slaan. Vaak tukken we dan vlak voor de eindbestemming nog even een uurtje of wat. In zo'n situatie biedt een kan heel sterke koffie, stevige metal in de cd-speler, en een tray golden power wel uitkomst....![]()
Maar het blijft gewoon slaapverwekkend, snelweg rijden in het donker.
Bijna goed, ik ben geen vrachtwagen chauffeur en heb niks met de rijtijdenwet te maken. Ook rij ik geen Ferrari en daar ben ik blij om want die zijn veel te vermoeiend.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:55 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
1000km per dag??? Je crosst in een ferrari duitsland door? Vrachtwagenchauffeurs hebben niet voor niks een maximum aan het aantal uren dat ze mogen sturen...
Je concentratie verslapt gewoon...
Dan nog rij jij echt geen 1000 km per dag....quote:Op zaterdag 15 juli 2006 00:26 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Bijna goed, ik ben geen vrachtwagen chauffeur en heb niks met de rijtijdenwet te maken. Ook rij ik geen Ferrari en daar ben ik blij om want die zijn veel te vermoeiend.
ik ben prive chauffeur, ik begin mn dag al met 75km naar mijn chef toe rijden, dan vaak naar diverse plekken door heel nederland (tussendoor terug naar huis om de kinderen weg te brengen/op te halen, boodschappen doen met de vrouw, enz). Of zelfs naar plaatsen in Duitsland, Belgie, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, allemaal op dezelfde dag heen en terug (tussendoor wel slapen op een dagkamer in een hotel).quote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:01 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Dan nog rij jij echt geen 1000 km per dag....
Goed; ervanuitgaande dat je de hele dag géén file hebt... Dan nog is het erg lastig om in nederland een gemiddelde snelheid over 10 uur van 100 km/u te halen... En dan zit je alsnog aan een werkdag van 10 uur...quote:Op zaterdag 15 juli 2006 20:25 schreef PeuRac het volgende:
[..]
ik ben prive chauffeur, ik begin mn dag al met 75km naar mijn chef toe rijden, dan vaak naar diverse plekken door heel nederland (tussendoor terug naar huis om de kinderen weg te brengen/op te halen, boodschappen doen met de vrouw, enz). Of zelfs naar plaatsen in Duitsland, Belgie, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, allemaal op dezelfde dag heen en terug (tussendoor wel slapen op een dagkamer in een hotel).
Ik ben wél vrachtwagenchauffeur, en ik rijd op de boeren fluitjes 700km binnen de rijtijdenwet, waarbij ik dan ook nog een heel eind binnendoor heb moeten rijden om bij de klanten te komen. In precies 10 uur (de max volgens de rijtijdenwet) is dat dus een gemiddelde snelheid van 70, met een vrachtwagen die op 85 begrensd is, en dan óók nog eens anderhalf uur niet harder als 65 rijden op de duitse bundesstrasse, met alle stoplichten en dorpjes van dien.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:06 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Goed; ervanuitgaande dat je de hele dag géén file hebt... Dan nog is het erg lastig om in nederland een gemiddelde snelheid over 10 uur van 100 km/u te halen... En dan zit je alsnog aan een werkdag van 10 uur...
Maar laat het nu zo zijn dat je iig tussen 7 en 10 en tussen 4 en 7 weleens vast staat... Vaak ook meer dan je lief is...
Dus óf je rijdt alleen 'snachts en maakt "dagen" van 12 uur, of het lijkt me licht overdreven...
Een dag van 10u is voor mij bijna een halve dag. Ik werk 4dgn per week ongeveer 14 tot 16u per dag (mijn werktijd begint op t moment dat ik thuis vertrek). Nogmaals, als prive chauffeur heb je niets met de rijtijdenwet te maken omdat ik niet onder de wet personenvervoer val. Op papier ben ik 'Directie logistiek coördinator'quote:Op zondag 16 juli 2006 12:06 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Goed; ervanuitgaande dat je de hele dag géén file hebt... Dan nog is het erg lastig om in nederland een gemiddelde snelheid over 10 uur van 100 km/u te halen... En dan zit je alsnog aan een werkdag van 10 uur...
Maar laat het nu zo zijn dat je iig tussen 7 en 10 en tussen 4 en 7 weleens vast staat... Vaak ook meer dan je lief is...
Dus óf je rijdt alleen 'snachts en maakt "dagen" van 12 uur, of het lijkt me licht overdreven...
Nee, ik zeg ook niet dat het zo makkelijk is... Als je 14 uur werkt op een dag is het inderdaad wel mogelijk... Hierbij wel in ogenschouw nemend dat ik me afvraag of je de laatste helft van de dag nog wel scherp bent...quote:Op zondag 16 juli 2006 14:26 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Een dag van 10u is voor mij bijna een halve dag. Ik werk 4dgn per week ongeveer 14 tot 16u per dag (mijn werktijd begint op t moment dat ik thuis vertrek). We vertrekken vaak 's ochtends al om 6u / half 7 zodat we voor de files al overal in Nederland kunnen zijn. Om 8u heeft hij meestal al zijn eerste afspraak, dan heb ik er al 175 tot 250km opzitten. Dan naar de 2e, 3e en 4e afspraak, tussendoor nog zijn secretarresse ophalen, boodschappen doen, oid, zoals ik al zei. Die 1000km per dag haal ik echt wel.
Draai maar eens een dagje mee, dan zul je zien dat chauffeur zijn niet zo makkelijk is als het lijkt.
Ik werk dus maar 4 dagen per week en kan overdag ook regelmatig m'n ogen dichtdoen. Vaak als hij een lunch of diner afspraak heeft lopen die wat langer door 2.5 tot 3u dan eet ik snel wat en dan slaap ik een paar uurtjes.quote:Op zondag 16 juli 2006 14:29 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Nee, ik zeg ook niet dat het zo makkelijk is... Als je 14 uur werkt op een dag is het inderdaad wel mogelijk... Hierbij wel in ogenschouw nemend dat ik me afvraag of je de laatste helft van de dag nog wel scherp bent...
Ik ging uit van een werkdag van 8 á 9 uur...
Ooit een chauffeur gezien, van welk soort dan ook, met een 9-tot-5 mentaliteit?quote:Op zondag 16 juli 2006 14:29 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ik ging uit van een werkdag van 8 á 9 uur...
8/9/10 uur werken hoeft niet persé van 9-5...quote:Op zondag 16 juli 2006 15:16 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ooit een chauffeur gezien, van welk soort dan ook, met een 9-tot-5 mentaliteit?
Ik ook niet
Liever in mijn 205 met 275000 dan in een Renault met 20000 op de klok.quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:27 schreef Pharell het volgende:
die twingo had maar 20.000 gereden lijkt me toch wat betrouwbaarder dan die 205 he
quote:Op zondag 16 juli 2006 15:20 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
8/9/10 uur werken hoeft niet persé van 9-5...
De chauffeurs overgewaardeerde dozenschuivertjes in uit de klauwen gegroeide bestelbusjes die ik tegenkom werken over het algemeen van 7-5...
zo van "een bank voor thuis"?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 02:28 schreef eer-ik het volgende:
Ik ga deze zomer denk ik met een Sprinter op vakantie.
Heel relaxed, 2 stoelen voorin, tussen die stoelen door kan je naar achter lopen.
Zetten we achterin een gewone bank neer, waarop je dus relaxed kan chillen als iemand anders rijdt
We gaan met z'n 4en. zo'n sprinter is echt chill wat dat betreft, je kan echt alles meenemen
Een gewone huis-tuin-en-keuken woonkamerbank? Zou ik niet doen, ten eerste zit je in zo'n ding compleet niet veilig mocht er wat gebeuren, ten tweede krijg je een fikse bekeuring als oom agent je er mee pakt. Afrader, echt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 02:28 schreef eer-ik het volgende:
Ik ga deze zomer denk ik met een Sprinter op vakantie.
Heel relaxed, 2 stoelen voorin, tussen die stoelen door kan je naar achter lopen.
Zetten we achterin een gewone bank neer, waarop je dus relaxed kan chillen als iemand anders rijdt
We gaan met z'n 4en. zo'n sprinter is echt chill wat dat betreft, je kan echt alles meenemen
Ja, gewoon een thuisbank.quote:
Right... Een camper heeft ook gewoon gordels hoor...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:57 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ja, gewoon een thuisbank.
Veilig is het niet echt, maar goed, campers zijn dat ook niet.
Oom agent denk ik niet dat ons pakt, wat achterin zitten geen ramen, dus dan moeten ze het zien bij een toevallige aanhouding.
Dat zal niet zijn om snelheid, want dat ding haalt voor de wind maar 130
Ik hoop het ookquote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:58 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Right... Een camper heeft ook gewoon gordels hoor...
Je bent echt niet wijs...
Hoop ook dat als ze je aanhouden dat ze meteen je rijbewijs innemen...
Ik ben nog nooit een -moderne- camper tegengekomen die níet uitgerust was met gordels op de naar voren gerichte stoelen...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 14:00 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik hoop het ook
Ik heb echt nog nooit een camper met gordels gezien en daarnaast,
het zal niet fijn zijn als je zijdelings door de camper wordt geramd als je een aanrijding hebt,
Hebben die gordels dan wel zin?
Hoe dan ook is het beter om in gordels te zitten... En ben je dus niet wijs als je met een (losse!!!) bank achterin een bestelbus gaat lopen kutten... Huur gewoon een bus ofzo...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 14:08 schreef eer-ik het volgende:
ik bedoel eigenlijk als je op de bank zit in de camper, meestal aan de zijkant, en je wordt er doorheen geslingerd.
Je klapt niet naar voren en weer terug in je stoel, maar door de impact klap je opzij
Denk ik
indeed...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 14:16 schreef Repeat het volgende:
als er geen gordels in je camper zitten (achterin dus) mag je er ook niet zitten, dus dan mag je maar met 2/3 man op de voorbank erin rijden.
Ik zou het echt niet gaan doen, als je in de bus mag lassen, zou ik een frame in de bus lassen, daar de bank aan vast maken en de gordels. Dan mag het nog steeds niet, maar is wel veilgi.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:49 schreef eer-ik het volgende:
ok, fair enough.
Wist niet dat dat zo was, maar bij nader inzien is het niet zo verstandig om met een losse bank te gaan rijden
Ik ga het nou ook al niet meer doen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:25 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik zou het echt niet gaan doen, als je in de bus mag lassen, zou ik een frame in de bus lassen, daar de bank aan vast maken en de gordels. Dan mag het nog steeds niet, maar is wel veilgi.
met z'n 2en was wel lekkerder ja. De jaren ervoor deed ik het in m'n eentje in een verlaagde Alfaquote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:27 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Als ik normaal 1000km per dag rijd, alleen. Dan is het toch helemaal een kleine moeite om 1400-1600km te rijden met 2 of meer man, aangezien je dan kan rusten als de ander rijd. Zo hebben wij vorig jaar 1800km in 17u gedaan, incl alle stops (om vervolgens nog de kroeg in te gaan toen we aankwamen).
bull shitquote:Op woensdag 19 juli 2006 01:02 schreef JeroenH het volgende:
Stoere verhalen over 1200+ km op een dag rijden zijn leuk, en dat moet iedereen voor zichzelf weten. Maar je zit niet alleen op de weg en als jij met je brakke hoofd een fout maakt dan breng je ook anderen in gevaar.
Mijn record is 2000 km in 24 uur met 2 chauffeurs om en om. Naar Finland via Zweden noordkaap omdat de boot van Zweden naar Helsinki volgeboekt was.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:55 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
1000km per dag??? Je crosst in een ferrari duitsland door? Vrachtwagenchauffeurs hebben niet voor niks een maximum aan het aantal uren dat ze mogen sturen...
Je concentratie verslapt gewoon...
Waar heb je dan naartoe / rondgereden? (17.000km is niet weinig)quote:Op donderdag 20 juli 2006 22:02 schreef PNG het volgende:
[..]
Mijn record is 2000 km in 24 uur met 2 chauffeurs om en om. Naar Finland via Zweden noordkaap omdat de boot van Zweden naar Helsinki volgeboekt was.
1 trip nog keer 11.000 km gereden in 13 dagen, en nog een keer 17.000 km in 3 en halve week, dat was al wat relaxter. Duh. Maar je wordt er wel GAAR van.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |