abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 juli 2006 @ 14:55:06 #51
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39822125
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 01:27 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Als ik normaal 1000km per dag rijd, alleen. Dan is het toch helemaal een kleine moeite om 1400-1600km te rijden met 2 of meer man, aangezien je dan kan rusten als de ander rijd. Zo hebben wij vorig jaar 1800km in 17u gedaan, incl alle stops (om vervolgens nog de kroeg in te gaan toen we aankwamen).
1000km per dag??? Je crosst in een ferrari duitsland door? Vrachtwagenchauffeurs hebben niet voor niks een maximum aan het aantal uren dat ze mogen sturen...
Je concentratie verslapt gewoon...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 14 juli 2006 @ 14:58:21 #52
130803 Gripper
Get a grip
pi_39822229
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:26 schreef innovative het volgende:

[..]
Dan zit er natuurlijk ook nogal een verschilletje tussen 's ochtends uitgeslapen achter het stuur kruipen, of eerst een dag lopen stressen om alles in te pakken, gauw even véél te kort slapen, en midden in de nacht gaan rijden.
Zekers. Ik rij regelmatig voor een lang weekend naar de alpen (liever veel korte klimtrips dan 1 keer in het jaar een lange) en dan ontkom je er niet aan om op donderdagavond meteen na het werk weg te gaan en de nacht over te slaan. Vaak tukken we dan vlak voor de eindbestemming nog even een uurtje of wat. In zo'n situatie biedt een kan heel sterke koffie, stevige metal in de cd-speler, en een tray golden power wel uitkomst....
Maar het blijft gewoon slaapverwekkend, snelweg rijden in het donker.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_39822302
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:58 schreef Gripper het volgende:
Zekers. Ik rij regelmatig voor een lang weekend naar de alpen (liever veel korte klimtrips dan 1 keer in het jaar een lange) en dan ontkom je er niet aan om op donderdagavond meteen na het werk weg te gaan en de nacht over te slaan. Vaak tukken we dan vlak voor de eindbestemming nog even een uurtje of wat. In zo'n situatie biedt een kan heel sterke koffie, stevige metal in de cd-speler, en een tray golden power wel uitkomst....
Maar het blijft gewoon slaapverwekkend, snelweg rijden in het donker.
Hier rijden we eigenlijk alleen veel voor korte tijd met wintersport. Da's dus altijd op vrijdag vertrekken, meestal tussen 12 en 4. Dan doorrijden tot een uur of 11, slapen en de volgende dag weer verder.

Terug ben je meer relaxed, en kunnen we 's ochtends vertrekken. Dat doen we in 1 dag.
pi_39830957
Met een Volkswagen Bora 2.0i naar Zwden met 4 man. En tot het punt waar we moeten zijn is 1800 km van hier. En dat doen we dan dus ook in 2 dagen.
pi_39838493
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:55 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

1000km per dag??? Je crosst in een ferrari duitsland door? Vrachtwagenchauffeurs hebben niet voor niks een maximum aan het aantal uren dat ze mogen sturen...
Je concentratie verslapt gewoon...
Bijna goed, ik ben geen vrachtwagen chauffeur en heb niks met de rijtijdenwet te maken. Ook rij ik geen Ferrari en daar ben ik blij om want die zijn veel te vermoeiend.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zaterdag 15 juli 2006 @ 01:45:43 #56
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_39840647
Het kan ook zat. Op de taxi rij ik op een goede dag al 3-400km met ritjes die niet langer zijn dan 20km
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zaterdag 15 juli 2006 @ 02:01:21 #57
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39840939
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 00:26 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Bijna goed, ik ben geen vrachtwagen chauffeur en heb niks met de rijtijdenwet te maken. Ook rij ik geen Ferrari en daar ben ik blij om want die zijn veel te vermoeiend.
Dan nog rij jij echt geen 1000 km per dag....
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_39859463
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 02:01 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Dan nog rij jij echt geen 1000 km per dag....
ik ben prive chauffeur, ik begin mn dag al met 75km naar mijn chef toe rijden, dan vaak naar diverse plekken door heel nederland (tussendoor terug naar huis om de kinderen weg te brengen/op te halen, boodschappen doen met de vrouw, enz). Of zelfs naar plaatsen in Duitsland, Belgie, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, allemaal op dezelfde dag heen en terug (tussendoor wel slapen op een dagkamer in een hotel).
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 16 juli 2006 @ 12:06:28 #59
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39872373
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 20:25 schreef PeuRac het volgende:

[..]

ik ben prive chauffeur, ik begin mn dag al met 75km naar mijn chef toe rijden, dan vaak naar diverse plekken door heel nederland (tussendoor terug naar huis om de kinderen weg te brengen/op te halen, boodschappen doen met de vrouw, enz). Of zelfs naar plaatsen in Duitsland, Belgie, Zwitserland, Oostenrijk, Frankrijk, allemaal op dezelfde dag heen en terug (tussendoor wel slapen op een dagkamer in een hotel).
Goed; ervanuitgaande dat je de hele dag géén file hebt... Dan nog is het erg lastig om in nederland een gemiddelde snelheid over 10 uur van 100 km/u te halen... En dan zit je alsnog aan een werkdag van 10 uur...
Maar laat het nu zo zijn dat je iig tussen 7 en 10 en tussen 4 en 7 weleens vast staat... Vaak ook meer dan je lief is...
Dus óf je rijdt alleen 'snachts en maakt "dagen" van 12 uur, of het lijkt me licht overdreven...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_39875591
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:06 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Goed; ervanuitgaande dat je de hele dag géén file hebt... Dan nog is het erg lastig om in nederland een gemiddelde snelheid over 10 uur van 100 km/u te halen... En dan zit je alsnog aan een werkdag van 10 uur...
Maar laat het nu zo zijn dat je iig tussen 7 en 10 en tussen 4 en 7 weleens vast staat... Vaak ook meer dan je lief is...
Dus óf je rijdt alleen 'snachts en maakt "dagen" van 12 uur, of het lijkt me licht overdreven...
Ik ben wél vrachtwagenchauffeur, en ik rijd op de boeren fluitjes 700km binnen de rijtijdenwet, waarbij ik dan ook nog een heel eind binnendoor heb moeten rijden om bij de klanten te komen. In precies 10 uur (de max volgens de rijtijdenwet) is dat dus een gemiddelde snelheid van 70, met een vrachtwagen die op 85 begrensd is, en dan óók nog eens anderhalf uur niet harder als 65 rijden op de duitse bundesstrasse, met alle stoplichten en dorpjes van dien.

Duizend kilometer rijden met een personenwagen, op 1 dag, is zeker niet onhaalbaar, neem dat nou gewoon van mij/ons aan
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_39875902
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:06 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Goed; ervanuitgaande dat je de hele dag géén file hebt... Dan nog is het erg lastig om in nederland een gemiddelde snelheid over 10 uur van 100 km/u te halen... En dan zit je alsnog aan een werkdag van 10 uur...
Maar laat het nu zo zijn dat je iig tussen 7 en 10 en tussen 4 en 7 weleens vast staat... Vaak ook meer dan je lief is...
Dus óf je rijdt alleen 'snachts en maakt "dagen" van 12 uur, of het lijkt me licht overdreven...
Een dag van 10u is voor mij bijna een halve dag. Ik werk 4dgn per week ongeveer 14 tot 16u per dag (mijn werktijd begint op t moment dat ik thuis vertrek). Nogmaals, als prive chauffeur heb je niets met de rijtijdenwet te maken omdat ik niet onder de wet personenvervoer val. Op papier ben ik 'Directie logistiek coördinator'

We vertrekken vaak 's ochtends al om 6u / half 7 zodat we voor de files al overal in Nederland kunnen zijn. Om 8u heeft hij meestal al zijn eerste afspraak, dan heb ik er al 175 tot 250km opzitten. Dan naar de 2e, 3e en 4e afspraak, tussendoor nog zijn secretarresse ophalen, boodschappen doen, oid, zoals ik al zei. Die 1000km per dag haal ik echt wel.

Draai maar eens een dagje mee, dan zul je zien dat chauffeur zijn niet zo makkelijk is als het lijkt.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 16 juli 2006 @ 14:29:34 #62
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39876012
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:26 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Een dag van 10u is voor mij bijna een halve dag. Ik werk 4dgn per week ongeveer 14 tot 16u per dag (mijn werktijd begint op t moment dat ik thuis vertrek). We vertrekken vaak 's ochtends al om 6u / half 7 zodat we voor de files al overal in Nederland kunnen zijn. Om 8u heeft hij meestal al zijn eerste afspraak, dan heb ik er al 175 tot 250km opzitten. Dan naar de 2e, 3e en 4e afspraak, tussendoor nog zijn secretarresse ophalen, boodschappen doen, oid, zoals ik al zei. Die 1000km per dag haal ik echt wel.

Draai maar eens een dagje mee, dan zul je zien dat chauffeur zijn niet zo makkelijk is als het lijkt.
Nee, ik zeg ook niet dat het zo makkelijk is... Als je 14 uur werkt op een dag is het inderdaad wel mogelijk... Hierbij wel in ogenschouw nemend dat ik me afvraag of je de laatste helft van de dag nog wel scherp bent...

Ik ging uit van een werkdag van 8 á 9 uur...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_39876882
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:29 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Nee, ik zeg ook niet dat het zo makkelijk is... Als je 14 uur werkt op een dag is het inderdaad wel mogelijk... Hierbij wel in ogenschouw nemend dat ik me afvraag of je de laatste helft van de dag nog wel scherp bent...

Ik ging uit van een werkdag van 8 á 9 uur...
Ik werk dus maar 4 dagen per week en kan overdag ook regelmatig m'n ogen dichtdoen. Vaak als hij een lunch of diner afspraak heeft lopen die wat langer door 2.5 tot 3u dan eet ik snel wat en dan slaap ik een paar uurtjes.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_39877370
quote:
Op zondag 16 juli 2006 14:29 schreef MikeyMan het volgende:

[..]
Ik ging uit van een werkdag van 8 á 9 uur...
Ooit een chauffeur gezien, van welk soort dan ook, met een 9-tot-5 mentaliteit?

Ik ook niet
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  zondag 16 juli 2006 @ 15:20:09 #65
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39877480
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:16 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ooit een chauffeur gezien, van welk soort dan ook, met een 9-tot-5 mentaliteit?

Ik ook niet
8/9/10 uur werken hoeft niet persé van 9-5...

De chauffeurs die ik tegenkom werken over het algemeen van 7-5...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_39921735
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 00:27 schreef Pharell het volgende:
die twingo had maar 20.000 gereden lijkt me toch wat betrouwbaarder dan die 205 he
Liever in mijn 205 met 275000 dan in een Renault met 20000 op de klok.
(sorry,ik heb alleen maar negatieve ervaring met die demonteur d'automobile)
pi_39926409
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:20 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

8/9/10 uur werken hoeft niet persé van 9-5...

De chauffeurs overgewaardeerde dozenschuivertjes in uit de klauwen gegroeide bestelbusjes die ik tegenkom werken over het algemeen van 7-5...
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 00:56:27 #68
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_39927365
Hongarije, het balaton meer. We zouden met zijn 2en om en om rijden, maar uiteindelijk heb ik meer als driekwart gereden (ik vertrouwde zijn rijstijl niet en moest gewoon zelf de touwtjes in handen hebben ). Ik moet zeggen het viel me totaal niet tegen om 800+ km aan een stuk te rijden . Had nog wel meer kunnen doen, 1200 is zeker haalbaar in je eentje . Moet je wel van auto rijden houden en niet snel vermoeid raken .

We hebben trouwens wel elke tankstop ook aangegrepen om iets lekkers te eten en drinken )dus was wel regelmatig pauze ) en we hebben het hele stuk gemiddeld 160 gereden (volgens de boordcomputer) dus dat schiet ook wel op .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 18 juli 2006 @ 02:28:35 #69
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_39928720
Ik ga deze zomer denk ik met een Sprinter op vakantie.
Heel relaxed, 2 stoelen voorin, tussen die stoelen door kan je naar achter lopen.
Zetten we achterin een gewone bank neer, waarop je dus relaxed kan chillen als iemand anders rijdt
We gaan met z'n 4en. zo'n sprinter is echt chill wat dat betreft, je kan echt alles meenemen
Signature.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:23:26 #70
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39932491
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 02:28 schreef eer-ik het volgende:
Ik ga deze zomer denk ik met een Sprinter op vakantie.
Heel relaxed, 2 stoelen voorin, tussen die stoelen door kan je naar achter lopen.
Zetten we achterin een gewone bank neer, waarop je dus relaxed kan chillen als iemand anders rijdt
We gaan met z'n 4en. zo'n sprinter is echt chill wat dat betreft, je kan echt alles meenemen
zo van "een bank voor thuis"?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_39938671
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 02:28 schreef eer-ik het volgende:
Ik ga deze zomer denk ik met een Sprinter op vakantie.
Heel relaxed, 2 stoelen voorin, tussen die stoelen door kan je naar achter lopen.
Zetten we achterin een gewone bank neer, waarop je dus relaxed kan chillen als iemand anders rijdt
We gaan met z'n 4en. zo'n sprinter is echt chill wat dat betreft, je kan echt alles meenemen
Een gewone huis-tuin-en-keuken woonkamerbank? Zou ik niet doen, ten eerste zit je in zo'n ding compleet niet veilig mocht er wat gebeuren, ten tweede krijg je een fikse bekeuring als oom agent je er mee pakt. Afrader, echt.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:57:03 #72
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_39938820
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:23 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

zo van "een bank voor thuis"?
Ja, gewoon een thuisbank.
Veilig is het niet echt, maar goed, campers zijn dat ook niet.
Oom agent denk ik niet dat ons pakt, wat achterin zitten geen ramen, dus dan moeten ze het zien bij een toevallige aanhouding.
Dat zal niet zijn om snelheid, want dat ding haalt voor de wind maar 130


Nou ik er over nadenk, hoe zit dat dan met campers? want ik heb nog nooit een campert gezien waar gordels achterin zaten, en ik zie altijd gewoon mensen kaarten ofzo tijdens het rijden achterin...
Signature.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 13:58:19 #73
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39938855
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:57 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ja, gewoon een thuisbank.
Veilig is het niet echt, maar goed, campers zijn dat ook niet.
Oom agent denk ik niet dat ons pakt, wat achterin zitten geen ramen, dus dan moeten ze het zien bij een toevallige aanhouding.
Dat zal niet zijn om snelheid, want dat ding haalt voor de wind maar 130
Right... Een camper heeft ook gewoon gordels hoor...
Je bent echt niet wijs...

Hoop ook dat als ze je aanhouden dat ze meteen je rijbewijs innemen...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:00:44 #74
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_39938936
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 13:58 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Right... Een camper heeft ook gewoon gordels hoor...
Je bent echt niet wijs...

Hoop ook dat als ze je aanhouden dat ze meteen je rijbewijs innemen...
Ik hoop het ook

Ik heb echt nog nooit een camper met gordels gezien en daarnaast,
het zal niet fijn zijn als je zijdelings door de camper wordt geramd als je een aanrijding hebt,
Hebben die gordels dan wel zin?
Signature.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:05:42 #75
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39939117
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:00 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Ik hoop het ook

Ik heb echt nog nooit een camper met gordels gezien en daarnaast,
het zal niet fijn zijn als je zijdelings door de camper wordt geramd als je een aanrijding hebt,
Hebben die gordels dan wel zin?
Ik ben nog nooit een -moderne- camper tegengekomen die níet uitgerust was met gordels op de naar voren gerichte stoelen...

En als je zijdelings door een camper wordt geraakt is het nooit fijn...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:08:33 #76
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_39939205
ik bedoel eigenlijk als je op de bank zit in de camper, meestal aan de zijkant, en je wordt er doorheen geslingerd.
Je klapt niet naar voren en weer terug in je stoel, maar door de impact klap je opzij
Denk ik
Signature.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:14:32 #77
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39939436
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:08 schreef eer-ik het volgende:
ik bedoel eigenlijk als je op de bank zit in de camper, meestal aan de zijkant, en je wordt er doorheen geslingerd.
Je klapt niet naar voren en weer terug in je stoel, maar door de impact klap je opzij
Denk ik
Hoe dan ook is het beter om in gordels te zitten... En ben je dus niet wijs als je met een (losse!!!) bank achterin een bestelbus gaat lopen kutten... Huur gewoon een bus ofzo...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_39939509
als er geen gordels in je camper zitten (achterin dus) mag je er ook niet zitten, dus dan mag je maar met 2/3 man op de voorbank erin rijden.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:17:23 #79
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39939537
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 14:16 schreef Repeat het volgende:
als er geen gordels in je camper zitten (achterin dus) mag je er ook niet zitten, dus dan mag je maar met 2/3 man op de voorbank erin rijden.
indeed...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  dinsdag 18 juli 2006 @ 14:17:25 #80
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_39939540
dan neem ik gewoon de andere bus mee, dubbele cabine, maar ik neem sowieso een bank mee
Lekker voor op de camping
Signature.
pi_39942479
Heb eens naar Roemenie gereden. een 1900km in 1 nacht/dag.
Langste wat ik achter elkaar heb gereden was 550km zonder te stoppen en was eigenlijk nog klaar wakker toen ik stopte om drinken te kopen...

Ik word nooit slaperig als ik rij...
echt raar
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_39947086
De camper van een vriend van me heeft 6 gordels, 2 voor in en elke zitplaats in de treinzit achter de voorstoelen heeft ook een gordel (2 punts). Hij mag dus ook met maximaal 6 personen in de camper rijden, dat staat ook op zijn papieren.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 18 juli 2006 @ 18:49:39 #83
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_39947479
ok, fair enough.
Wist niet dat dat zo was, maar bij nader inzien is het niet zo verstandig om met een losse bank te gaan rijden
Signature.
pi_39956783
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 18:49 schreef eer-ik het volgende:
ok, fair enough.
Wist niet dat dat zo was, maar bij nader inzien is het niet zo verstandig om met een losse bank te gaan rijden
Ik zou het echt niet gaan doen, als je in de bus mag lassen, zou ik een frame in de bus lassen, daar de bank aan vast maken en de gordels. Dan mag het nog steeds niet, maar is wel veilgi.
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  dinsdag 18 juli 2006 @ 23:32:15 #85
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_39957051
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:25 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Ik zou het echt niet gaan doen, als je in de bus mag lassen, zou ik een frame in de bus lassen, daar de bank aan vast maken en de gordels. Dan mag het nog steeds niet, maar is wel veilgi.
Ik ga het nou ook al niet meer doen.
Tenminste, ik neem wel een bank mee, maar in een 5 persoonsbus.
Ik mag er ook niet in lassen, want het is een bus van mijn werk
Signature.
pi_39960158
Paar jaar geleden naar Duitsland/Zwitserland/Italië met een ouwe Opel Kadett, geen probleem . Wel in korte stukjes gedaan van 500-600 km, ik rijd normaal niet zo veel, dus ik ga geen 1200km op een dag rijden, dat trek ik echt niet (en mijn vriendin heeft geen rijbewijs). Alleen op de terugweg vanuit halverwege Duitsland wel in één ruk 800+km naar huis gereden, we hadden geen zin om bij Hengelo of zo nog een camping te zoeken (einddoel Hilversum). Maar toen was ik ook goed moe.

Goed te doen, twee uur rijden / kwartier rust werkt voor mij goed, en als het warm is veel drinken. En regelmatig jezelf controleren of je niet te moe wordt.

Stoere verhalen over 1200+ km op een dag rijden zijn leuk, en dat moet iedereen voor zichzelf weten. Maar je zit niet alleen op de weg en als jij met je brakke hoofd een fout maakt dan breng je ook anderen in gevaar.
pi_40025757
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 01:27 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Als ik normaal 1000km per dag rijd, alleen. Dan is het toch helemaal een kleine moeite om 1400-1600km te rijden met 2 of meer man, aangezien je dan kan rusten als de ander rijd. Zo hebben wij vorig jaar 1800km in 17u gedaan, incl alle stops (om vervolgens nog de kroeg in te gaan toen we aankwamen).
met z'n 2en was wel lekkerder ja. De jaren ervoor deed ik het in m'n eentje in een verlaagde Alfa

1800km is prima te doen, ik stop ook alleen maar om te tanken.
pi_40025791
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 01:02 schreef JeroenH het volgende:

Stoere verhalen over 1200+ km op een dag rijden zijn leuk, en dat moet iedereen voor zichzelf weten. Maar je zit niet alleen op de weg en als jij met je brakke hoofd een fout maakt dan breng je ook anderen in gevaar.
bull shit
sommigen kunnen het en sommigen niet.

Ik heb overigens niks te bewijzen, het is goed te doen in mijn opinie.
pi_40026005
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 14:55 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

1000km per dag??? Je crosst in een ferrari duitsland door? Vrachtwagenchauffeurs hebben niet voor niks een maximum aan het aantal uren dat ze mogen sturen...
Je concentratie verslapt gewoon...
Mijn record is 2000 km in 24 uur met 2 chauffeurs om en om. Naar Finland via Zweden noordkaap omdat de boot van Zweden naar Helsinki volgeboekt was.
1 trip nog keer 11.000 km gereden in 13 dagen, en nog een keer 17.000 km in 3 en halve week, dat was al wat relaxter. Duh. Maar je wordt er wel GAAR van.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_40026059
dat zijn nog eens kilometers
pi_40040935
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:02 schreef PNG het volgende:

[..]

Mijn record is 2000 km in 24 uur met 2 chauffeurs om en om. Naar Finland via Zweden noordkaap omdat de boot van Zweden naar Helsinki volgeboekt was.
1 trip nog keer 11.000 km gereden in 13 dagen, en nog een keer 17.000 km in 3 en halve week, dat was al wat relaxter. Duh. Maar je wordt er wel GAAR van.
Waar heb je dan naartoe / rondgereden? (17.000km is niet weinig)
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
  vrijdag 21 juli 2006 @ 11:45:12 #92
97934 ASroma
Flamboyant
pi_40042668
mijn record is zo'n 1800 kilometer vanuit madrid weer terug naar Nederland. 2 chauffeurs, 8 uur s'ochtends vertrokken, 3 uur snachts thuis brrrr wat een tocht, nooit weer. Keertje stoppen om te overnachten (was helaas toen geen optie) kan geen kwaad hehehe was trouwens in een alfa romeo 156.
pi_40051357
Vorig jaar naar het gardameer (1250km), op de heenweg met zn 2en gereden. Nouja die andere persoon maar een uur of 3/4...toen kreeg ik het zo op mn zenuwen door de rijstijl dat ik het stuur weer over heb genomen. En op de terugweg solo gereden. Half 8 's-ochtends vertrokken. Rond half 9 's-avond in Weert ff tussenstop en rond 11 uur thuis in Den Haag. Was toen wel mega brak toen ik thuis kwam.

Straks in augustus met de 106 naar Noorwegen en Denemarken. Geloof iets van 3000km in totaal, in 4 dagen. Kan leuk worden :p
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')