lenzendoosjes???? pincetten?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:03 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Ik weet niet wat precies de prijs is van mijn lenzen, maar ik heb ze per half jaar. En volgens mij betalen mijn ouders toch wel ongeveer 700 euro per jaar aan lenzen, wel alles inclusief (lenzendoosjes, pincetten, vloeistof, etc..).
hoezo word je genaaid met harde lenzen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 04:41 schreef Poit- het volgende:
[..]
Das wel heel erg veel hoor. Ik betaal per jaar 240 euro. Dit is inclusief vloeistof + garantie als ik ze eens kwijt raak(wat nooit gebeurt overigens). Of je moet harde lenzen hebben, maar dan word je dus duidelijk genaaid...
Ik wil ooit ook mijn ogen laten laseren, maar wacht nog aantal jaren totdat mijn ogen echt helemaal stabiel zijn en de prijzen een stuk lager zijn. Ik denk dat binnen nu en 5 jaar de prijzen gehalveerd zijn.
Bij mij kost het iets van 170 per jaar incl allesquote:Op vrijdag 14 juli 2006 04:41 schreef Poit- het volgende:
[..]
Das wel heel erg veel hoor. Ik betaal per jaar 240 euro. Dit is inclusief vloeistof + garantie als ik ze eens kwijt raak(wat nooit gebeurt overigens). Of je moet harde lenzen hebben, maar dan word je dus duidelijk genaaid...
Ik wil ooit ook mijn ogen laten laseren, maar wacht nog aantal jaren totdat mijn ogen echt helemaal stabiel zijn en de prijzen een stuk lager zijn. Ik denk dat binnen nu en 5 jaar de prijzen gehalveerd zijn.
Ik heb zachte lenzen, en die doosjes zijn regelmatig vuil en zonder pincet krijg ik mijn zachte lens er niet uit.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 08:34 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
lenzendoosjes???? pincetten?
met mijn lenzendoosje doe ik al jaren en waar heb je een pincet voor nodig?
ik heb sinds mijn 16 lenzen (harde zuurstofdoorlatende)
dat is mij altijd prima bevallen, maar nu wil ik toch ook wel iets anders.
laseren zou ik wel willen, ware het niet dat ik gewoon niet durf. ik durf al niet eens voor lenzencontrole, laat staan dat ik zo'n ingreep zou durven doen. (ik ga overigens wel voor controle hoor).
probleem is dat ik als ik mijn lenzen niet in heb (en dat is eigenlijk alleen als er gezwommen moet worden) ik erg weinig zie en dat is heel lastig als je je kind in de gaten moet houden in een druk zwembad.
dus nu zit ik te dubben of ik aan de nachtlenzen zal gaan, of voor het grovere werk (laseren dus)
oftewel een tvp-tje dus
Daar heb ik ook over gelezen op internet, zo'n kliniek in Istanbul... Op zich leuk om die stad een keer te zien, maar ik koos toch voor iets wat dichter bij huis.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:36 schreef Poogie het volgende:
http://www.ooglasertrefpunt.nl/forum/viewtopic.php?t=925 hier mijn ervaringen met ooglaser in turkije
sochtends als ik wakker word zijn ze nog een beetje droog, en dan druppel ik met fml sochtends. Verder druppel ik overdag nog enkele keren met kunsttranen om mijn ogen vochtig te houden, maar ze voelen niet droog aan ofzo. Het zicht is vrijwel 100% denk ik zo, linkeroog nog net iets slechter als rechts, maar beide gewoon goed.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:20 schreef daReaper het volgende:
[..]
Daar heb ik ook over gelezen op internet, zo'n kliniek in Istanbul... Op zich leuk om die stad een keer te zien, maar ik koos toch voor iets wat dichter bij huis.
Ik had inderdaad gehoord dat je van de LASEK-behandeling een stuk langer last hebt, dan van LASIK. Gelukkig is mijn hoornvlies wel dik genoeg. Hoe zit het nu met je ogen? Ik mag hopen, dat je er geen last meer van hebt?
Blijft dat altijd zo? Dat zal hopelijk toch wel eens een keer verdwijnen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:08 schreef Poogie het volgende:
[..]
sochtends als ik wakker word zijn ze nog een beetje droog, en dan druppel ik met fml sochtends. Verder druppel ik overdag nog enkele keren met kunsttranen om mijn ogen vochtig te houden, maar ze voelen niet droog aan ofzo. Het zicht is vrijwel 100% denk ik zo, linkeroog nog net iets slechter als rechts, maar beide gewoon goed.
verdwijnt normaal gesproken vanzelf, maar ik merk ook dat de droogte steeds minder is sochtends, dus komt vast wel allemaal goedquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:34 schreef daReaper het volgende:
[..]
Blijft dat altijd zo? Dat zal hopelijk toch wel eens een keer verdwijnen?
Nog 11 daagjes \o/
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:07 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Ik heb zachte lenzen, en die doosjes zijn regelmatig vuil en zonder pincet krijg ik mijn zachte lens er niet uit.Ohja, als er een kwijtraakt krijg ik ook gewoon een nieuwe.
Ja, ik dus wel.. anders zie ik mn lens dus niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:56 schreef teamlead het volgende:
[..]
Ik heb een jaar of 10 zachte lenzen gehad, maar echt nooit een pincet nodig gehad om mijn lenzen uit het bakje te halen?
Ben de laatste 3 jaar weer brildrager en dat bevalt me prima. Laseren vind ik echt te riskant, maar dit topic blijf ik toch maar ff volgen.. just in case
Dat is zo idd, je hoornvlies groeit na je geboorde in principe niet meer, dus het komt nooit zo vast te zitten als het zat.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:50 schreef Perfect-Stranger het volgende:
en ik heb eens iets gelezen dat ging over de sterkte van de aanhechting van het hoornvlies op het oog bij het flapje, en op de lange termijn werd daar uit opgemaakt dat die zelfs na jaren na de behandeling nog maar iets van 28% ipv natuurlijk de volle 100% voor een behandeling
maar beschadig je ze dan niet snellerquote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:22 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Ja, ik dus wel.. anders zie ik mn lens dus niet.
Shit, je hebt echt mij goed overgehaald.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:51 schreef rutger05 het volgende:
Ik heb er zelf ook sterk over gedacht om mijn ogen te laten laseren. Na onderzoek op internet heb ik daar toch van afgezien. Ik raad je aan om hetzelfde te doen. De kans is misschien klein dat het mis gaat, maar als het mis gaat dan kan het ook goed mis gaan. Zie bijvoorbeeld: http://www.lasikdisaster.com/simulations.htm . Zie ook http://www.ooglasertrefpunt.nl met een forum van mensen die ervaringen uitwisselen.
Dankje! Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn!quote:Op maandag 24 juli 2006 20:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
heel veel succes! als het zo gaat als op tv dan zal er een wereld voor je opengaan
heel veel succes, ik ben erg benieuwd naar hoe je het ervaartquote:Op maandag 24 juli 2006 20:27 schreef daReaper het volgende:
Nog 2 nachtjes... Brr, de zenuwen beginnen toe te slaan! Om 15:30 ga ik onder het mes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |