abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39756238
quote:
DEN HAAG (ANP) - De SP eist dat de wachtgeldregeling voor Tweede Kamerleden nog voor de verkiezingen van 22 november wordt versoberd. SP-Kamerlid Agnes Kant noemde het woensdag ,,onacceptabel dat een Kamerlid na vier maanden werken bijna evenveel rechten heeft als een verpleegster na 40 jaar''.

Kant doelt op het nieuwe Kamerlid Gonny van Oudenallen, dat na de verkiezingen waarschijnlijk niet terugkeert in de Kamer, maar dan wel recht heeft op een wachtgeld van twee jaar. Dat komt neer op een bedrag van 170.000 euro voor ,,effectief een paar weken werken'', stelt Kant.

Van Oudenallen stond op de kandidatenlijst van de LPF en zou voor deze fractie in de Kamer komen na het vertrek van Margot Kraneveldt. Van Oudenallen is echter bij de LPF niet welkom omdat ze in opspraak is geraakt door een corruptieaffaire. Ze vormt sinds vrijdag een eenmansfractie.

Belachelijk

De SP dringt al jaren aan op versobering van de wachtgeldregeling. Kant noemt het ,,belachelijk'' dat dat zo lang moet duren.

Een wetsvoorstel om de regeling aan te pakken, ligt op dit moment voor advies bij de Raad van State. Een woordvoerder van Binnenlandse Zaken verwacht niet dat het al voor de verkiezingen dor Tweede en Eerste Kamer behandeld zal zijn.

http://www.home.nl/nieuws/binnenland/artikel/00239732
Nou, lijkt me duidelijk. Iemand, anders dan mevrouw Van Oudenallen, die het hier oneens mee kan zijn?
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:37:13 #2
92623 niet_links
Live from Bangkok
pi_39756299
Ik ben het niet vaak met ze eens maar hiermee toch echt wel
mai pen rai
pi_39756329
Goede zaak. Die Van Oudenallen is niets anders dan een profiteur.
Graag op anoniem
pi_39756395
Wow, wat doet de SP weer populair. Maar dezelfde SP wilt niet dat het nieuwe kabinet nog belangrijke beslissingen neemt voor de verkiezingen. Maar dit willen ze er wel door jagen omdat het in hun eigen straatje past?

Wat overigens niet wil zeggen dat ik het eens ben met de veel te hoge bedragen wachtgeld.
pi_39756446
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:40 schreef _The_General_ het volgende:
Wow, wat doet de SP weer populair. Maar dezelfde SP wilt niet dat het nieuwe kabinet nog belangrijke beslissingen neemt voor de verkiezingen. Maar dit willen ze er wel door jagen omdat het in hun eigen straatje past?
"De SP dringt al jaren aan op versobering van de wachtgeldregeling. Kant noemt het ,,belachelijk'' dat dat zo lang moet duren."
pi_39756476
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:41 schreef knowall het volgende:

[..]

"De SP dringt al jaren aan op versobering van de wachtgeldregeling. Kant noemt het ,,belachelijk'' dat dat zo lang moet duren."
Ja so? Dat doet niets af aan het feit dat ze dus schijnbaar alleen belangrijke beslissingen door de kamer willen loodsen die in hun straatje passen.
pi_39756488
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:38 schreef Mainport het volgende:
Goede zaak. Die Van Oudenallen is niets anders dan een profiteur.
Incidentenpolitiek noemen ze dat toch ? Neemt niet weg dat van Oudenallen een profiteur is.
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_39756491
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:40 schreef _The_General_ het volgende:

Wat overigens niet wil zeggen dat ik het eens ben met de veel te hoge bedragen wachtgeld.
Zelfs voorstellen waar men het mee eens is, worden door tegenstanders van de SP afgeschilderd als populistisch en niet integer. Als de VVD hiermee was gekomen, zou het natuurlijk een ander verhaal zijn geweest, niet?
Graag op anoniem
pi_39756535
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:42 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ja so? Dat doet niets af aan het feit dat ze dus schijnbaar alleen belangrijke beslissingen door de kamer willen loodsen die in hun straatje passen.
Das logisch toch?
Zou iedereen doen, dingen die jij prioriteit vind hebben wil je liever doorvoeren als dingen die je liever niet ziet gebeuren. Daarnaast hopen ze door dit er net voor de verkiezingen nog even door te drukken meer stemmen te trekken.
Ik vind er niets vreemds aan, dit zou elke willekeurige partij doen.

Probeer eens niet door die anti-SP bril te kijken.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_39756555
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:44 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Das logisch toch?
Logisch ja, maar hypocriet in mijn ogen!
pi_39756575
Wat belachelijk om Van Oudenallen hierop aan te vallen. Er zitten daar 150 kamerleden van extreem links tot rechts die allemaal precies dezelfde rechten hebben. En nu wordt iemand die totaal geen invloed heeft gehad op het ontstaan van die regeling aangevallen op het feit dat je als Kamerlid automatisch in aanmerking komt voor de wachtgeld regeling. Bovendien heeft zij ook totaal geen invloed gehad op het feit dat de PvdA een LPF'er heeft overgehaald over te stappen naar de PvdA.

Waarom ontstaan dit soort discuusie nou nooit eens als een linkse politicus opstapt of vervangen wordt. Zoals Marijke Vos van Groenlinks die een tijdje geleden vervangen is door een nieuwe GroenLinkser die ook net zo goed recht heeft op wachtgeld.

Discussie over beperken van wachtgeld is prima, maar belachelijk dat het steeds weer op Van Oudenallen wordt toegespitst.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_39756673
quote:
Ze dringen er al jaren op aan, dat het nu (meer) (media-)aandacht krijgt zal te maken hebben met het gedoe rondom mevrouw van Oudenallen, waardoor de belachelijkheid van de huidige wachtgeldregeling nog maar eens wordt onderstreept.

Het zou juist hypocriet zijn wanneer ze er nu ineens niet meer op zouden aandringen, de SP wil dit juist al jaren zo snel mogelijk veranderd zien. Daarnaast betreft dit nou niet echt een beslissing van landsbelang, dit is nou echt zoiets dat zelfs onder het huidige missionaire kabinet veranderd kan worden.

Maar wees gerust: "Een woordvoerder van Binnenlandse Zaken verwacht niet dat het al voor de verkiezingen der Tweede en Eerste Kamer behandeld zal zijn."
pi_39756738
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:45 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Logisch ja, maar hypocriet in mijn ogen!
Zou het niet hypocriet zijn als ze ineens zeggen: jamaar we gaan nu even niets doen, kabinetrommel enzo.
Fiets
pi_39756816
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:46 schreef Tikorev het volgende:
Wat belachelijk om Van Oudenallen hierop aan te vallen. Er zitten daar 150 kamerleden van extreem links tot rechts die allemaal precies dezelfde rechten hebben. En nu wordt iemand die totaal geen invloed heeft gehad op het ontstaan van die regeling aangevallen op het feit dat je als Kamerlid automatisch in aanmerking komt voor de wachtgeld regeling. Bovendien heeft zij ook totaal geen invloed gehad op het feit dat de PvdA een LPF'er heeft overgehaald over te stappen naar de PvdA.
Kom op zeg

Mevrouw wilde nog voor het zomer reces beedigd worden, dat kon echt niet wachten hoor en vervolgens verklaarde ze nog dat ze niet op de hoogte was van de wachtgeldregeling. Toen daarop gevraagd werd of ze dat geld niet af wilde staan antwoorde ze "nee".

Je maakt mij niet wijs dat mevrouw oprecht is
pi_39756854
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:41 schreef knowall het volgende:

[..]

Laat ze eens bij Lazrak centen gaan halen.
pi_39756885
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:53 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ontopic aub.
pi_39756908
quote:

[..]

Sterk!
pi_39756923
quote:

[..]

Waarom zou je als politieke partij strijden voor iets dat niet in je straatje past?

Waarom zou bijvoorbeeld de SGP strijden voor het homohuwelijk of een soepelere abortuswet? Doen ze populair omdat het tegen hun principes in gaat?
pi_39756983
quote:

[..]

Op Lazrak was binnen de SP enorme kritiek.
pi_39756988
Ik vind het onverstandig de wachtgeldregeling aan te pakken. Het lidmaatschap van de TK is niet vergelijkbaar met een gewone baan; je hebt geen invloed op het al dan niet behouden van je inkomen. Derhalve is een goede regeling mbt ongewenst zonder inkomen zitten zeer verstandig; het moet niet zo zijn dat mensen niet meer Kamerlid willen worden omdat ze bang zijn voor de financiele consequenties. Dat er af en toe wat profiteurs tussen zitten moeten we maar voor lief nemen.
pi_39757126
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:53 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Mevrouw wilde nog voor het zomer reces beedigd worden, dat kon echt niet wachten hoor
Ik kan mij wel voorstellen dat ze bij het debat over de regeringsverklaring van Balkenende III wilde zijn.

Ik had iedereen wel eens willen horen als dit om een PvdA'er was gegaan en er bijvoorbeeld een motie van wantrouwen was gekomen die met één stem te weinig werd verworpen omdat een Kamerlid uit kostenoverwegingen pas een dagje later beëdigd mocht worden.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  woensdag 12 juli 2006 @ 16:02:22 #22
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_39757178
Pure aandachtstrekkerij van de SP "kijk ons eens sociaal zijn"

Net als dat ieder jaar weer datzelfde verzoek indienen om de salarissen te verlagen. Als je daar echt achter staat geef je de helft van je salaris wel gewoon aan een goed doel als het weer eens wordt afgekeurd, maar dat doen ze natuurlijk niet.
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_39757181
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:00 schreef Tikorev het volgende:
Ik kan mij wel voorstellen dat ze bij het debat over de regeringsverklaring van Balkenende III wilde zijn.
Punt, maar dan had ze moeten zeggen "Ik wilde graag bij dat debat zijn om daar m'n zegje (eventueel) te kunnen doen, dat extra geld wat ik hierdoor krijg maak ik over aan een goed doel of daar zie ik vanaf".

Zo moeilijk is dat toch niet ?
pi_39757221
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:56 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik vind het onverstandig de wachtgeldregeling aan te pakken. Het lidmaatschap van de TK is niet vergelijkbaar met een gewone baan; je hebt geen invloed op het al dan niet behouden van je inkomen. Derhalve is een goede regeling mbt ongewenst zonder inkomen zitten zeer verstandig; het moet niet zo zijn dat mensen niet meer Kamerlid willen worden omdat ze bang zijn voor de financiele consequenties. Dat er af en toe wat profiteurs tussen zitten moeten we maar voor lief nemen.
En dus is het gepast dat een kamerlid na vier maanden 'werken' zo'n zeventig maal het bruto modaal maandinkomen verdiend heeft? Het lijkt me niet dat de wachtgeldregeling daarvoor bedoeld is, wat is er dan op tegen om deze zo aan te passen dat het de profiteurs minder aantrekkelijk gemaakt wordt?
pi_39757231
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:02 schreef DenniZZ het volgende:
Pure aandachtstrekkerij van de SP "kijk ons eens sociaal zijn"

Net als dat ieder jaar weer datzelfde verzoek indienen om de salarissen te verlagen. Als je daar echt achter staat geef je de helft van je salaris wel gewoon aan een goed doel als het weer eens wordt afgekeurd, maar dat doen ze natuurlijk niet.
psss, de partijleden van de SP storten hun salaris (deels) in de partijkas
Fiets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')