Numlock stond uit. Mijn gasverbruik is ongeveer hetzelfde gebleven. Zou je makkelijk stroom kunnen aftappen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
geen buren die ineens in sport auto's rondrijden?
en hoeveel moet je lappen
Ik betaalde 60 euro. Mijn maandbedrag is nu bijna verdubbeld.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:23 schreef Slasher het volgende:
Ik kreeg 500 euro terug, blijkbaar betaalde je te weinig
Troost je ik betaal 150 euroquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:24 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik betaalde 60 euro. Mijn maandbedrag is nu bijna verdubbeld.
Wees blij, het is gedeeltelijk je eigen fout (je kijkt het niet na dus je hebt je financiele zaakjes niet op orde) en eneco is zo schappelijk dat je dus 6 maanden de tijd krijgtquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:29 schreef HassieBassie het volgende:
Ik kreeg een naheffing van 800 euro
Waren die lijers van Eneco 'vergeten' mn maandbedragen te incasseren. Ik merk zoiets niet, omdat het me geen ene hol interresseert.
Gelukkig is Eneco een heel fijn bedrijf, die gewoon durven te erkennen dat zij een fout hebben gemaakt en dat die fout dus nooit ten koste van mij mag gaan. Ik krijg dus wel 6 maanden de tijd om die 800 euro op te hoesten
Hebben ze niet geschat omdat ze je meterstand 'niet hebben mogen ontvangen'?quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:20 schreef skiczukie het volgende:
En ik moet even 469 euro bijlappen, en mijn voorschot wordt nu 109 euro. Wtf, mijn electriciteitverbruik is verdriedubbeld.Ik snap er geen hol van.
Eneco heeft een automatische incasso, dus dan ga ik ervan uit dat ze daar gebruik van maken. Dat deden ze ook gewoon ieder jaar, behalve vorig jaar dus.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:31 schreef Slasher het volgende:
[..]
Wees blij, het is gedeeltelijk je eigen fout (je kijkt het niet na dus je hebt je financiele zaakjes niet op orde) en eneco is zo schappelijk dat je dus 6 maanden de tijd krijgt
Jij woont in Polen ofzo?quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:41 schreef KNAK het volgende:
Ik betaal per maand 12 euro
![]()
maar ik heb dan ook wel weer 2x een powercut van 2 minuten ~ 1 uur per dag
![]()
Nuon zeker? Dat heb ik namelijk meer gehoord. Ik vermoed grootschalige fraude bij Nuon, en dat is geen geintje.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:23 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Numlock stond uit. Mijn gasverbruik is ongeveer hetzelfde gebleven. Zou je makkelijk stroom kunnen aftappen?
indiaquote:
Hier ook. naheffing van 700 euro :Squote:Op woensdag 12 juli 2006 15:58 schreef bluebit het volgende:
ow, was bij mij hetzelfde verhaal. vorig overgestapt naar een andere leverancier (zou goedkoper zijn namelijk) en op basis van mijn vorig verbruik schatten ze mijn maandbedrag in op 60 euro.
afrekening was dus iets minder dan 400 euro + nieuwe maandbedrag a 99 euro.....
fijn...groene stroom.
en we maken een schatting op basis van eerder verbruik...yeah right....
Waar ben je naar toe gegaan dan?quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:58 schreef bluebit het volgende:
ow, was bij mij hetzelfde verhaal. vorig overgestapt naar een andere leverancier (zou goedkoper zijn namelijk) en op basis van mijn vorig verbruik schatten ze mijn maandbedrag in op 60 euro.
afrekening was dus iets minder dan 400 euro + nieuwe maandbedrag a 99 euro.....
fijn...groene stroom.
en we maken een schatting op basis van eerder verbruik...yeah right....
60 eetjes weinig? ligt eraan waar en hoe je woont....quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:03 schreef Puckzzz het volgende:
Is er niets veranderd in je stroonverbruik? andere apparaten gekocht ofzo? de prijzen zijn ook enorm gestegen, misschien had je beter ff een tussentijdse schatiing kunnen laten maken en dan je maandbedrag aanpassen. 60 euro is wel heel laag....
+5 inzichtvolquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:21 schreef _The_General_ het volgende:
Zet je pc maar even uit. Dan help je jezelf, en ons!
ja idd natuurlijk.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:03 schreef PeZu het volgende:
[..]
60 eetjes weinig? ligt eraan waar en hoe je woont....
das netjesquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:06 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ja idd natuurlijk.
ik woon in een eengezinswoning met twee personen en behoorlijk wat stroomverbruikende apparaten en betaal 103 per maand.
In Nederland kan dit niet hoor.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:16 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik betaal 35 euro per maand
zorg wel dat je goed zitquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:16 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik betaal 35 euro per maand, volgens mij moet ik maar eens gaan bellen..
ach, feitelijk was er weinig aan situatie gewijzigd. 2 personen, appartement van 80 m2.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:03 schreef Puckzzz het volgende:
Is er niets veranderd in je stroonverbruik? andere apparaten gekocht ofzo? de prijzen zijn ook enorm gestegen, misschien had je beter ff een tussentijdse schatiing kunnen laten maken en dan je maandbedrag aanpassen. 60 euro is wel heel laag....
dat is dan een stomme fout van dat bedrijfquote:
22 hier.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:16 schreef MissyMirjaM het volgende:
toch geen oxio he?quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:17 schreef bluebit het volgende:
[..]
ach, feitelijk was er weinig aan situatie gewijzigd. 2 personen, appartement van 80 m2.
we hebben pakweg 40% van de geschatte hoeveelheid gas verbruikt, en 300% van de geschatte hoeveelheid stroom.
vorig maandbedrag bij de oude leverancier was ook 60 euro. En aangezien dat nieuwe bedrijf goedkoper zou zijn, leek dat me redelijk
Ik vind het overigens niet erg om 150 euro of zo na te moeten betalen, dat kan gebeuren, maar als je toch dubbel zo veel moet gaan betalen, noem ik dat mismanagement van zo'n stroombedrijf. Je kunt er van uitgaan dat doorgaans het energieverbruik niet verschrikkelijk wijzigt, en ze wisten al dat energie duurder zou worden....
moet eerlijk zeggen dat ik ff niet op de naam van dat bedrijf kom, waar ik naar overgestapt ben
Neenee, dat zie je verkeerd. Energiebedrijven kúnnen geen fouten maken hoor. Had je maar beter op moeten letten! De fout zal immer en altijd bij jou liggen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:18 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
dat is dan een stomme fout van dat bedrijf
ik betaal dat al sinds ik hier woon, ik ga er natuurlijk welvan uit dat dat dan goed zit.
*morgen bellen gaat*
Niemand anders die deze opinie deelt? Ik vind het zeer merkwaardig als je opeens een twee keer zo hoog verbruik hebt, dat is feitelijk onmogelijk zonder zeer ingrijpende wijzigingen in de verbruikssituatie.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:59 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nuon zeker? Dat heb ik namelijk meer gehoord. Ik vermoed grootschalige fraude bij Nuon, en dat is geen geintje.
Volgens mij moet je dan echt 2 zonnebanken erbij nemen ofzo. Of 6 drogers. Echt, ik heb gewoon het gevoel dat er gesjoemeld wordt. Zoveel meer apparaten ivm 5 jaar geleden heb ik écht niet. Sterker nog, het worden er steeds minder!quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Niemand anders die deze opinie deelt? Ik vind het zeer merkwaardig als je opeens een twee keer zo hoog verbruik hebt, dat is feitelijk onmogelijk zonder zeer ingrijpende wijzigingen in de verbruikssituatie.
het schijnt (heb ik es een keer op journaal gehoord) dat de bedragen van wantbetalers worden doorberekend aan de mensen die wel keurig betalen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Niemand anders die deze opinie deelt? Ik vind het zeer merkwaardig als je opeens een twee keer zo hoog verbruik hebt, dat is feitelijk onmogelijk zonder zeer ingrijpende wijzigingen in de verbruikssituatie.
bij talloze van die bedrijfjes was de administratie niet op orde. greenchoice en nog een andere waren eigenlijk de enigen die goed uit de bus kwamen (zover heb ik me nog geinformeerd op internet, ik meen de website van ombudsman of consumentenbond als bron)quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:24 schreef Jarno het volgende:
Eerlijk gezegd hoor ik eigenlijk alleen maar ellende met die alternatieve energiebedrijfjes.
3 Airco's, een plasma TV, van die geluids versterkers die niet uitkunnen enz....quote:
Ken je die stekkerdozen met aan/uitknop?quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:36 schreef mart89 het volgende:
[..]
3 Airco's, een plasma TV, van die geluids versterks die niet uitkunnen enz....
Zo kom je er wel![]()
alles in 1 jaar aangeschaft ofzo?quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:36 schreef mart89 het volgende:
[..]
3 Airco's, een plasma TV, van die geluids versterks die niet uitkunnen enz....
Zo kom je er wel![]()
Had je dat vorig jaar niet kunnen posten?quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:39 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
alles in 1 jaar aangeschaft ofzo?
zoja dan had je het kunnen verwachten, en tussentijds een schatting kunnen laten maken en je maandbedrag aan kunnen laten passen.
dan heeft jouw pappa duidelijk de cash en niet de brainsquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:43 schreef mart89 het volgende:
Alles in 1 jaar aangeschaft ja, maar ik ga er verder niet over... dat doet papa.
Dan hoop ik dat het ook papa z'n spullen zijn want mijn papa had eigenhandig de spullen de container in gedragen als ik voor een dergelijke stijging van de stroomkosten had gezorgd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:43 schreef mart89 het volgende:
Alles in 1 jaar aangeschaft ja, maar ik ga er verder niet over... dat doet papa.
Je zou het eens moeten zienquote:
Mijn gasrekening is dan ook niet zo erg hoog, een lichte stijging ten opzichte van de vorige afrekening, mijn electra echter is verdrievoudigd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:11 schreef DakDuuf het volgende:
* DakDuuf had een rekening van 1400, beetje praten, getallen bij langs gaan, en 500 eraf kunnen halen.
Nu nog maar 200/mnd :S
tip: elke week standen bijhouden. Zowel van gas als electra, gas is duur. Electra kost geen kut.
succes
Waterbed? Aquarium?quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:27 schreef Jarno het volgende:
Volgens mij moet je dan echt 2 zonnebanken erbij nemen ofzo. Of 6 drogers. Echt, ik heb gewoon het gevoel dat er gesjoemeld wordt. Zoveel meer apparaten ivm 5 jaar geleden heb ik écht niet. Sterker nog, het worden er steeds minder!
Laat me raden: Essent?quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:20 schreef skiczukie het volgende:
En ik moet even 469 euro bijlappen, en mijn voorschot wordt nu 109 euro. Wtf, mijn electriciteitverbruik is verdriedubbeld.Ik snap er geen hol van.
Heb ik gecontroleerd en klopt. Het meisje wat ik aan de telefoon had zei dat alle vorige meterstanden geschat zijn omdat ik ze nooit heb doorgegeven. En ze waren een beetje verkeerd geschat ofzo. Ik betaalde eerst 69 euro, dat kwam door de vorige bewoners, vervolgens ging ik naar 53 euro, daarna de schatting 60 euro vorig jaar, nu 109.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:47 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waterbed? Aquarium?
En TS, heb je de standen van de nota gecontroleerd? Kloppen die? Men wil nogal eens twee cijfertjes omdraaien en dat scheelt je gelijk heel veel op je nota
Jep, Essent.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:48 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Laat me raden: Essent?
Daar word ik maandelijks door gebuttf*cked. Kreeg op een gegeven moment een rekening van 1500+ euro omdat ik al een jaar lang geen gas zou betalen. Ongelooflijk, komen ze na een jaar mee. Gelukkig woonde ik toen met 2 anderen in huis en konden we het splitten, maar toch, 500+ euro ff ophoesten is te veel gevraagd van de gemiddelde student (mij dus).
Essent is naap.
Dat verklaart dan inderdaad je hoge rekening. Jarenlang te weinig betaald... Dan heb je dus nu niet alleen je verbruik over afgelopen jaar maar ook een inhaalslag over de jaren daarvoor. Doe je weinig aan. Vraag alleen wel of ze je maandbedrag willen middelen, d.w.z. berekenen over de afgelopen jaren en niet alleen over het verbruik dat je over het afgelopen jaar in rekening hebt gekregen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:50 schreef skiczukie het volgende:
Heb ik gecontroleerd en klopt. Het meisje wat ik aan de telefoon had zei dat alle vorige meterstanden geschat zijn omdat ik ze nooit heb doorgegeven. En ze waren een beetje verkeerd geschat ofzo. Ik betaalde eerst 69 euro, dat kwam door de vorige bewoners, vervolgens ging ik naar 53 euro, daarna de schatting 60 euro vorig jaar, nu 109.![]()
Je bedoelt: Essentquote:
"Ja meneer, dat komt allemaal door ons nieuwe administratiesysteem ik kan er ook niks aan doen!"quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:47 schreef neo2000 het volgende:
Ik snap Essent niet meer, wat een mongolen moeten daar werken zeg. Dat ze godver nog niet eens een berekening kunnen maken, dat je 15 keer je gegevens door moet bellen en dat ze het daarna schijnbaar niet meer in computer kunnen terugvinden..
Geloof me, ik ben geen debiel, ik wéét wel of ik meer of minder stroom ben gaan gebruiken. Dus die smoesjes van 'ja dan bent u tóch meer gaan gebruiken hoor' trap ik niet meer in. Maja, wat doe je er tegen he, zij zijn groot, wij bennen klein en je kunt er niks tegen doen.quote:
Ik geloof je best, maar mijn ervaring (5 jaar incasso gedaan bij energiebedrijf) is dat veel mensen zich niet realiseren wat de stroomvreters in huis zijn. Waterbed, aquarium, airco en elektrische kachels zijn wat dat betreft berucht. Vandaar dat ik ze even noemdequote:Op donderdag 13 juli 2006 07:36 schreef Jarno het volgende:
Geloof me, ik ben geen debiel, ik wéét wel of ik meer of minder stroom ben gaan gebruiken. Dus die smoesjes van 'ja dan bent u tóch meer gaan gebruiken hoor' trap ik niet meer in. Maja, wat doe je er tegen he, zij zijn groot, wij bennen klein en je kunt er niks tegen doen.
Hey, dit is ons scenario. Alleen hebben wij nog af en toe een PC aan staan en betalen we bijna 100 euro meer per maand.quote:Op donderdag 13 juli 2006 07:46 schreef Robar het volgende:
Wij zijn met zijn tweeen.
We wonen in een appartement van ruim 70 vierkante meter.
Vorig jaar hadden ze ons ingeschaald op 25 euro per maand
Dat bleek dus te weing, nu betalen we 50 euro per maand.
Maar we zijn allebei overdag niet thuis, we koken op gas, we doen pas heel laat de lichten aan s'avonds, verder staat er nooit veel aan. Het kan dus wel kloppen dat we zo weinig betalen.
En je zit bij Essent?quote:Op donderdag 13 juli 2006 07:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hey, dit is ons scenario. Alleen hebben wij nog af en toe een PC aan staan en betalen we bijna 100 euro meer per maand..
Ligt eraan of je een CRT of LCD erbij hebt staan, een modem/router, printer, etc. Een PC alleen zou niet veel meer dan een paar tientjes per jaar mogen kosten eigenlijk. Maar ik heb besloten dat het het gewoon niet waard is en heb voor een paar euro per jaar een hostingcontract genomen met shell account.quote:Op donderdag 13 juli 2006 08:06 schreef DaMook het volgende:
Wat kost een pc eigenlijk die dag en nacht aanstaat ?
ik hierzo 45 euro's ik woon ook alleen, ben niet zoveel thuis maar kook wel veel en lekker met elektrisch vuurquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:16 schreef MissyMirjaM het volgende:
Zulke praktijken vind ik dus ook ziekquote:Op woensdag 12 juli 2006 16:28 schreef RemcoDelft het volgende:
Greenchoice ben ik ZEER tevreden over!
De enige ellende de er van kan komen, is te danken aan je lokale energieboer, Eneco of Nuon of wat voor prutsers dan ook.... Eneco ging zelfs zo ver te adverteren dat overstappen naar een ander voor problemen zorgt (door Eneco's schuld dus!), en je maar beter bij Eneco kan blijven................. Da's reden genoeg om weg te gaan!
Ik had hetzelfde gezeik laatst, alleen dan 464 Euro. Katsjing!quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:20 schreef skiczukie het volgende:
Ze gooien het op de verhoogde energieprijzen, maar 2 keer zoveel?quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:26 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
hier idem. 1.82quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:02 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Waar ben je naar toe gegaan dan?
Dan doen wij dat niet........![]()
Best wel lullig voor je.
edit: Wij kregen 1.42 euro terug......![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |