Jij hebt in elk geval genoeg zelfkennis, gezien je ondertitel.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:08 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Meisje toch, wees nou 'ns slim en zet jezelf niet nog verder voor lul
Dat heeft ze al gedaanquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:08 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Meisje toch, wees nou 'ns slim en zet jezelf niet nog verder voor lul
Nu jij nogquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:10 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Jij hebt in elk geval genoeg zelfkennis, gezien je ondertitel.
Wat mij betreft een punt wat van minder belang is. Vraag 10.000 mensen of ze een belastingverlaging willen en 90% zal ja zeggen. Vraag 660 mensen of er harder gereden moet worden op de snelweg en het merendeel zegt ja. Kortom, de wens van het volk is niet direct ook het beste voor het volk omdat de negatieve kanten niet goed genoeg meegewogen worden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:49 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Een tweede, zeker niet minder belangrijk punt is het tegemoet komen aan de wensen van het volk. Zelfs de hardwerkende arbeider rijdt al in een modern uitgerust voertuig met voldoende veiligheidsvoorzieningen. Zodoende is het verantwoord om op de snelweg het gaspedaal net iets verder in te trappen en bijvoorbeeld te rijden met een gemiddelde cruisesnelheid van 130 km/h. Uit een enquête op www.at5.nl blijkt dat maar liefst 65.5% van de 659 stemmen een verhoging naar 130 km/h ‘een heel goed idee’ vindt. Aangenomen dat deze enquête representatief is voor de gehele samenleving, betekent dat dat door het krampachtig vasthouden aan een achterhaalde snelheid 10.480.000 mensen benadeeld worden.
quote:Bovendien levert een hogere maximumsnelheid op de snelweg een niet te onderschatten tijdwinst op voor de automobilist. Met een verhoging naar 130 km/h bent u als bestuurder van een auto gemiddeld 10 km per uur verder dan zonder een verhoging.
Nederland rijd je misschien in een km of 300 ruim gezien wel door. In plaats van in 2:30 doe je dat dan in 2:18. Dan ga je er vanuit dat je ook daadwerkelijk het gehele stuk 130km/u kan rijden en dat je van Zeeland/Brabant naar Groningen/Leeuwarden moet.quote:Op grote afstanden is dit verschil van onschatbare waarde voor onder meer de zakelijke gebruiker van het Nederlandse wegdek. Tijd is immers geld. Dat neemt niet weg dat de recreatieve automobilist geen baat heeft bij deze verhogingen. Integendeel, op vakanties met de auto naar het zonnige Zuiden kan de tijdwinst behoorlijk oplopen.
Ben wel benieuwd naar de bronquote:Al met al is de verhoging van de maximumsnelheid op de Nederlandse snelwegen van 120 km/h naar 130 km/h een interessant punt waar de politiek zich nog wel eens over mag buigen. Het is goed voor de doorstroming en heeft daardoor een positief effect op het milieu. Verder is het de bedoeling dat de Nederlandse regering het volk vertegenwoordigt, en daarmee ook aan de wensen van het volk tegemoet komt. Dat is op het moment van schrijven niet het geval. Ander lichtpunt is de tijdwinst die het op zal leveren voor alle mensen in het bezit van een automobiel.
Alleen jammer dat veel gemeenten er alles aan doen om het verkeer zo langzaam mogelijk te laten gaan. Hele dorpen worden 30km/u zones. In woonerven a la maar op een fatsoenlijk doorgaande weg kan 50km/u best.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:41 schreef HansU het volgende:
De max. snelheden in de bebouwde kom ben ik het overigens wel eens, op een aantal uitzonderings wegen waar het 50km/u is met riant zicht naar alle kanten en geen enkele mogelijkheid van overstekende kids.
Dat komt altijd maar weer terug in deze discussies. Maar waarom moet je eigenlijk een grens trekken?quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:15 schreef Faithy het volgende:
Waar trek je de grens?
En dan wordt de grens bij 160 gelegd gaan er weer mensen klagen dat ze makkelijk 200 kunnen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:15 schreef Faithy het volgende:
Maar zullen we anders even terug naar het onderwerp?
Vind het wel een interessant stuk namelijk
tot welke snelheid is het verantwoordelijk om deze eventueel te verhogen? Want nu kun je zeggen: de auto's zijn veiliger, comfortabeler en kunnen sneller, maar is het dan nog verantwoord?
Waar trek je de grens?
Bij 140? Bij 160? Onbeperkt?
Er zijn genoeg mensen die genoeg hebben aan 120 (heden ten dage, dan heb ik het niet over de toekomst) terwijl hun auto met gemak de 200 haalt...
Waar trek je de grens?
inderdaad...quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
En dan wordt de grens bij 160 gelegd gaan er weer mensen klagen dat ze makkelijk 200 kunnen.
als je het daar zoveel beter vindt, waarom ga je daar dan niet wonenquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:17 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik weet dat jullie vinden dat ik mezelf vreselijk voor lul zet.
Maar als bijv. 140 km/h nou écht zo onverantwoord is, waarom is in andere Europese landen de maximale snelheid dan hoger dan in Nederland?
Dat punt komt idd altijd terug. Net zoals "in Duitsland kan het dus waarom hier niet"quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:17 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik weet dat jullie vinden dat ik mezelf vreselijk voor lul zet.
Maar als bijv. 140 km/h nou écht zo onverantwoord is, waarom is in andere Europese landen de maximale snelheid dan hoger dan in Nederland?
Verschillende redenen:quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:17 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik weet dat jullie vinden dat ik mezelf vreselijk voor lul zet.
Maar als bijv. 140 km/h nou écht zo onverantwoord is, waarom is in andere Europese landen de maximale snelheid dan hoger dan in Nederland?
Dat is het dogma, maar volgens mij valt dat heel erg mee. Gevaarlijk weggedrag zal hoe dan ook strafbaar blijven, dus 200 rijden tijdens een matige drukte is nog steeds strafbaar. En zelfs in duitsland blijkt dat de overgrote meerderheid 130-140 rijdt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:20 schreef Faithy het volgende:
omdat als je iedereen zo hard laat rijden als hij of zij wil, het een zooitje op de weg gaat worden![]()
Dan komen de op en afritten weer om de hoek kijken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:25 schreef bolkedebeer het volgende:
Dichtbevolkt?
Dus 's-nachts kan de snelheidsbeperking eraf?
Geen argument imo. In Duitsland hebben ze ook op- en afritten. Weliswaar minder dan in Nederland, maar het bewijst wel dat er 200 gereden kan worden bij een op- of afrit.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:27 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dan komen de op en afritten weer om de hoek kijken.
In Nederland zit er zo ongeveer om de 5km een op/afrit, waardoor daar gevaarlijke situaties ontstaan als iemand gaat invoegen en nog op snelheid moet komen en iemand anders met 200 aan komt rijden.
's nachts komt het veiligheidsaspect weer opspelen maar ik denk dat heel veel mensen al tevreden zouden zijn als die achterlijke 80km/u zones uit gaan tussen 20:00 en 06:00 en 11:00 en 15:00 ofzo. Dan hoeft er geen doorstroming meer bevorderd te worden (alhoewel het wel steeds drukker wordt 's middags). Daarnaast kan de snelheid dan best opgeschroeft worden tussen 20:00 en 06:00 naar 130km/u op alle 100 & 120km/u wegen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:25 schreef bolkedebeer het volgende:
Dichtbevolkt?
Dus 's-nachts kan de snelheidsbeperking eraf?
Het kan wel, of het de veiligheid bevordert is de vraag.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:29 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Geen argument imo. In Duitsland hebben ze ook op- en afritten. Weliswaar minder dan in Nederland, maar het bewijst wel dat er 200 gereden kan worden bij een op- of afrit.
Daar mag de klpd dan mee gaan pratenquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:27 schreef Faithy het volgende:
ik maak me ook geen zorgen om de overgrote meerderheidmaar voor de malloten die idd Gevaarlijk Weggedrag gaan vertonen.. en dan is met 200km per uur en een veeeeeeeel kortere remweg de schade een stuk minder te overzien dan wanneer je met 140 relatief gezien vlak voor je iemand ziet inhalen...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |