Volgens mij is de bon alleen een kennisgeving dat je een acceptgiro thuis gaat krijgen. Ik denk dat je daarop moet kijken wat er op staat en pas dan kan zeggen of het goed of fout is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:02 schreef Silmarwen het volgende:
Hallo, gisteren heb ik een parkeerboete gekregen. Eigen schuld dikke bult uiteraard alleen staat er op de bon een fout. Namelijk dat de auto een zwarte volkswagen is, terwijl het een donkerblauwe volvo is. Is de bon nu geldig, het nummerbord etc is verder in orde.
Precies ja. Zijn geloofwaardigheid is aangetast en dan kun je de rest ook zo onderuit halenquote:Op woensdag 12 juli 2006 08:06 schreef Doderok het volgende:
Niet betalen. Denk dat je kan argumenteren dat hij/zij zich mogelijk ook vergist heeft in andere feiten, zoals de overtreding zelf.
Tja, je had de zaak gewoon voor kunnen laten komen hoorquote:Op woensdag 12 juli 2006 08:18 schreef teig het volgende:
Wij kregen de bon wel gewoon in huis, betaald en bezwaar gemaakt. Maar helaas.... mocht niet baten. Ook hier waren kleur en merk verkeerd (lijken rood en blauw dan zo op elkaar??? )
Alleen moordenaars komen vrij door vormfouten. Parkeerboetes gaan boven allesquote:Op woensdag 12 juli 2006 08:15 schreef 19patje72 het volgende:
vormfout, helaas voor de politie maar jij wint.
Je moet sowieso eerst betalen, en daarna pas je bezwaar indienen..quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:52 schreef Silmarwen het volgende:
Kijk, ik wil best betalen hoor. Stom ik had gewoon een bonnetje moeten halen natuurlijk, maar hey als ik er onder uit kan komen valt het te proberen natuurlijk! Ik ga gewoon een bezwaar indienen en dan kijk ik wel wat er gebeurt.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:54 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Je moet sowieso eerst betalen, en daarna pas je bezwaar indienen..
Wel betalen, dan bezwaar indienen. Als je een parkeerbon niet betaalt en je gaat in beroep, krijg je een verhoging van het bedrag en die moet je sowieso betalen, of je nou gelijk krijgt over je parkeerbon of niet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:12 schreef Noedie het volgende:
Vormfout! Niet betalen dus.... (of iig een bezwaar aantekenen!) je hebt immers geen VW!!!
Wel betalen! Het gaat namelijk om een 'uitstel' van een belasting, niet om een boete. Als je die niet betaalt, krijg je altijd gezeik en daar kom je niet onderuit. Zo'n geintje heeft mij dik 100 euro gekost aan een gemeente waar ik niet ben geweest.. Eerst betalen, dán in beroep gaan. Anders zit je echt met een probleem.quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:57 schreef DonGorgon het volgende:
Niet betalen. Kort geding aanspannen met als argument dat betreffende agent scheel is
Het valt altijd te proberen, maar zoals in dat topic staat (en zoals in inmiddels honderden topics hierover): dit wordt na bezwaar keurig gecorrigeerd met de juiste gegevens en mag je alsnog betalen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:20 schreef Dagonet het volgende:
Het valt te proberen.
Zo lees ik tenminste in:
Vormfout in parkeerboete?
Zelfs onjuiste datum kan nog op het bureau gecorrigeerd worden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:29 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het valt altijd te proberen, maar zoals in dat topic staat (en zoals in inmiddels honderden topics hierover): dit wordt na bezwaar keurig gecorrigeerd met de juiste gegevens en mag je alsnog betalen.
Een onjuiste datum is een ander verhaal.
Dat wordt waarschijnlijk een beetje lastig omdat dat waarschijnlijk niet als kennelijke vergissing wordt aangemerkt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Zelfs onjuiste datum kan nog op het bureau gecorrigeerd worden.
FF wachten met het doorgeven van je automerk, -type en kleur dus. En natuurlijk de originele bon meenemen naar de kantonrechterquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:34 schreef Mikkie het volgende:
Je moet sowieso eerst betalen, maar denk dat een bezwaar weinig nut heeft. Bij dit soort feitjes die onder de Wet Mulder vallen is het zo dat ze allerlei gegevens achteraf nog mogen aanpassen. Dus ook merk, type en kleur van je auto. Dit is geen grond om de boete te laten vervallen.
dat controleert de agent wel op het bureau hoorquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:37 schreef kweenieman het volgende:
[..]
FF wachten met het doorgeven van je automerk, -type en kleur dus. En natuurlijk de originele bon meenemen naar de kantonrechter![]()
Jawel hoor. Als je hem nog verbeterd voordat je hem naar het RICO stuurtquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:33 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat wordt waarschijnlijk een beetje lastig omdat dat waarschijnlijk niet als kennelijke vergissing wordt aangemerkt.
Die denkfout maakte ik ook. Je hoeft niet te betalen als je bezwaar indient.. Dit staat op de achterkant van de bekeuring (dus niet op het briefje wat vermeld dat je een bekeuring gaat krijgen)quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:54 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Je moet sowieso eerst betalen, en daarna pas je bezwaar indienen..
Niet dus, Zie mijn eerdere reactiequote:Op woensdag 12 juli 2006 09:03 schreef bellerophon81 het volgende:
Je moet dan een kort geding aanspannen, die zul je zeer waarschijnlijk wel winnen. Maar voordat je dat kunt doen moet je altijd eerst betalen...
Maar ja je zal het wel niet voor niets gehad hebben
En wat gok je bij een parkeerboete?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat ligt er ook aan wat voor boete je hebt gekregen. Er is een verschil tussen Mulderfeitjes (kleine overtredingen) en transactievoorstellen (grotere overtredingen). Bij de eerste moet je eerst betalen en als je wint krijg je het terug; bij de tweede moet je niet betalen.
Erm... als je goed gezocht had, zie je een FAQ bovenaan de [WGR]-index staan. Deze staat er nog niet in, maar er worden een aantal zaken verzameld en daarna toegevoegd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:49 schreef Silmarwen het volgende:
Trouwens modjes, waarom stellen jullie geen meest gestelde vragen gesloten topic in. Dan voorkom je deze topics, want ik heb wel degelijk gezocht op een topic als deze maar kon niets vinden.
Ik ben dienderquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:11 schreef Mickeys het volgende:
Aangezien jullie het zo goed weten zullen jullie vast net als mij een boete thuis hebben liggen. Pak deze er even bij! Op de achterkant staan hele leuke feitjes op zoals ook wanneer je wel en wanneer je niet hoeft te betalen en hoe je bezwaar maakt etc etc.. Lezen is moeilijk.. die fout maakte ik ook net als jullie, maar inmiddels weet ik beter en het staat er echt.
Maar niet als je de beschikking al hebt thuisgekregen, neem ik aan?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:40 schreef sjimz het volgende:
[..]
Jawel hoor. Als je hem nog verbeterd voordat je hem naar het RICO stuurt![]()
Dan niet neequote:Op woensdag 12 juli 2006 11:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar niet als je de beschikking al hebt thuisgekregen, neem ik aan?
quote:
Ja maar de agent kan als hij op het bureau is zijn bon nakijken op fouten (doe ik iig wel) en er dan zelf achterkomen dat de datum verkeerd is.. dan kan hij het nog veranderen en krijg jij de verbeterde versie opgestuurdquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:26 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iedereen wél zo slim is om dan de beschikking af te wachten in plaats van naar de politie te bellen dat de datum verkeerd is.
En wat heeft dat te maken met wat er achterop het formulier staat? Ik werk bij een leasemaatschappij en je wilt niet weten hoeveel bekeuringen hier binnen komen en hoe vaak deze discussie hier op mijn werk al is geweest.quote:
Dat ik weet hoe de vork in de steel zitquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:41 schreef Mickeys het volgende:
[..]
En wat heeft dat te maken met wat er achterop het formulier staat? Ik werk bij een leasemaatschappij en je wilt niet weten hoeveel bekeuringen hier binnen komen en hoe vaak deze discussie hier op mijn werk al is geweest.
En klopt het wat ik zei? of heb je het alleen over het briefje waarvan je het kopietje als kennisgeving onder de ruitenwisser hebt gestopt nog mag wijzigen op het bureau?quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:19 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat ik weet hoe de vork in de steel zit![]()
Ik had het alleen over het gele briefje wat je onder je ruitenwisser vindquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:53 schreef Mickeys het volgende:
[..]
En klopt het wat ik zei? of heb je het alleen over het briefje waarvan je het kopietje als kennisgeving onder de ruitenwisser hebt gestopt nog mag wijzigen op het bureau?
Dan ben je en een leugenaar en een sneu figuurquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:00 schreef TiepJoop het volgende:
Stel, ik zie dat ik een boete heb, en ik vraag van iemand anders die wegrijdt zijn parkeerkaartje.
En ik claim achteraf gewoon dat ik betaald heb ... wat dan ?
Ow, en hij kan het niet mis hebben ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan ben je en een leugenaar en een sneu figuur![]()
En je zal het verliezen..want de agent heeft op dat moment geconstateerd dat er geen zichtbare parkeerkaart aanwezig was![]()
Op dat moment niet want jij bent toch de boel aan het besodemieterenquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:01 schreef TiepJoop het volgende:
[..]
Ow, en hij kan het niet mis hebben ?
Kom eens van je paard af moraalridder en denk gewoon eens hypothetisch mee jah?quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:02 schreef sjimz het volgende:
[..]
Op dat moment niet want jij bent toch de boel aan het besodemieteren![]()
![]()
Als ik het goed heb geldt de reden niet meer dat je een kaartje moet overhandigen.. Hij moet ZICHTBAAR geplaatst zijn en dat was die niet. Jij hoort er voor te zorgen dat deze zichtbaar is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:00 schreef TiepJoop het volgende:
Stel, ik zie dat ik een boete heb, en ik vraag van iemand anders die wegrijdt zijn parkeerkaartje.
En ik claim achteraf gewoon dat ik betaald heb ... wat dan ?
Oke ik zal het je heel zwart wit zeggen: Een agent heeft een belofte of eed afgelegd.. Dus zijn weerwoord zal het eigenlijk altijd winnen. Of er moeten zoveel getuigen in jouw voordeel zijn. Maar bij deze casus heb jij geen enkele kansquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:04 schreef TiepJoop het volgende:
[..]
Kom eens van je paard af moraalridder en denk gewoon eens hypothetisch mee jah?
Ehm.. dat kunnen wij ook van jou zeggen..quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:04 schreef TiepJoop het volgende:
[..]
Kom eens van je paard af moraalridder en denk gewoon eens hypothetisch mee jah?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |