Ik heb er met een half oog naar kunnen kijken, maar ik naar wat ik heb gezien, hebben die lui andere bronnen van inkomsten dan alleen de uitkering. Als je via de belasting hun auto'tje niet helpt te onderhouden, dan vinden ze wel een manier waarop je kunt meebetalen. Ik ken mensen die van een bijstandsuitkering rond moeten komen, en die hebben geen auto meer, gaan naar de aldi en de dirk en kopen vrijwel niks. Ik denk niet dat je ruim kunt leven van een bijstandsuitkering zonder dat op de een of andere manier aan te vullen, via zwartwerk of de criminaliteit.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:22 schreef Jarno het volgende:
Tsja, begrijp me niet verkeerd he, ik ben prima tevreden met m'n baan, zou ook niet anders willen en voel me absoluut niet gevangen in wat voor situatie dan ook. Maaaarrrrr, ik zie mensen bij ons in de buurt die gewoon de hele dag thuis zitten, die kunnen óók hetzelfde flatje betalen waar ik in woon, die doen óók hun boodschappen bij de Appie, die rijden ook een autotje, etc, etc. Good for them hoor, maar kennelijk wordt werken niet genoeg beloond of (chronisch) thuiszitten wordt niet genoeg bestraft denk ik dan...
Rijksgenoten. Maar aangezien ik nietzomaar op de antillen kan gaan wonen vind ik het niet gek dat wij ook voor de Antillianen toegangseisen stellen. Wat dat betreft kan je ze in het integratieprobleem wel op een hoop gooien met "de buitenlanders". Het is bizar dat Antillianen, die kennis hebben van Nederlandse taal en cultuur, het zoveel slechter doen dan bijv Chinezen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:26 schreef Vhiper het volgende:
Antillianen zijn Nederlanders. Dat zijn ze al zo'n 400 a 500 jaar. Jammer dat je ze ziet als buitenlanders,
Wat is dus met deze post probeer aan te geven, de Nederlanders betitelen dit als slecht, zelf vinden ze dit niet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:38 schreef Napalm het volgende:Het is bizar dat Antillianen, die kennis hebben van Nederlandse taal en cultuur, het zoveel slechter doen dan bijv Chinezen.
Ik ken ook mensen met uitkering. Die zwartwerken noch crimineel zijn. Maar wel een autotje rijden (gedeeld loop- of sloopauto'tje) en boodschappen ook bij de AH doen. Geen kinderen, dat scheelt een slok op een borrel.quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:26 schreef slaveloos het volgende:
Ik ken mensen die van een bijstandsuitkering rond moeten komen, en die hebben geen auto meer, gaan naar de aldi en de dirk en kopen vrijwel niks. Ik denk niet dat je ruim kunt leven van een bijstandsuitkering zonder dat op de een of andere manier aan te vullen, via zwartwerk of de criminaliteit.
En het verbaast je dat die mensen er zijn?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:06 schreef mirelia het volgende:
1 van de jongens zei letterlijk "waarom zou ik werken als ik een uitkering krijg"
Pcies. Honderd jaar geleden had je mensen die te lam waren om te werken en op de 1 of andere manier de kantjes er van af liepen, en over 100 jaar zullen die mensen er nog zijn gok ik zo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:46 schreef Verbal het volgende:
[..]
En het verbaast je dat die mensen er zijn?
V.
Rijksgenoten, medelanders, allochtonen, welk naampje je er ook aan wilt geven, het zijn Nederlanders en of jij of zij dat nou willen of niet, ze zijn het wel.quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:38 schreef Napalm het volgende:
Rijksgenoten. Maar aangezien ik nietzomaar op de antillen kan gaan wonen vind ik het niet gek dat wij ook voor de Antillianen toegangseisen stellen. Wat dat betreft kan je ze in het integratieprobleem wel op een hoop gooien met "de buitenlanders". Het is bizar dat Antillianen, die kennis hebben van Nederlandse taal en cultuur, het zoveel slechter doen dan bijv Chinezen.
Klopt. Schokkend cultuurverschil. Ook het feit dat een strafblad er vaak juist als stoer gezien wordt ipv als erg. Ik neem aan dat je geen discussie wil over of de positie van de antillianen "anders maar gelijkwaardig" is?quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:41 schreef frankium het volgende:
Wat is dus met deze post probeer aan te geven, de Nederlanders betitelen dit als slecht, zelf vinden ze dit niet.
Het zijn rijksgenoten geen landgenoten of jij dat nu wil of niet. Dit omdat de Antillen geen onderdeel uitmaken van Nederland doch wel van het Koninkrijk der Nederlanden..quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:51 schreef Vhiper het volgende:
Rijksgenoten, medelanders, allochtonen, welk naampje je er ook aan wilt geven, het zijn Nederlanders en of jij of zij dat nou willen of niet, ze zijn het wel.
En laat nou het Nederlandse paspoort geen paspoort van Nederland, maar van het Koninkrijk der Nederlanden zijn. Aangezien iedereen met een Nederlands paspoort als Nederlander wordt bestempeld, zijn ze dus Nederlander, met dezelfde rechten en plichten als elke Nederlander, of ie nou van de Antillen of uit Nederland komt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:00 schreef Napalm het volgende:
[..]
[..]
Het zijn rijksgenoten geen landgenoten of jij dat nu wil of niet. Dit omdat de Antillen geen onderdeel uitmaken van Nederland doch wel van het Koninkrijk der Nederlanden..
Nee dat hoeft van mij niet. Ik wil alleen wel aangeven dat er een cultuur verschil is. Ze hebben andere prioriteiten. Er is dus niet een groot probleem, dat ze geen werk kunnen krijgen enzo, ze willen dat gewoon niet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:00 schreef Napalm het volgende:
[..]
Klopt. Schokkend cultuurverschil. Ook het feit dat een strafblad er vaak juist als stoer gezien wordt ipv als erg. Ik neem aan dat je geen discussie wil over of de positie van de antillianen "anders maar gelijkwaardig" is?
herkenbaar . . .quote:Op woensdag 12 juli 2006 08:22 schreef Jarno het volgende:
Tsja, begrijp me niet verkeerd he, ik ben prima tevreden met m'n baan, zou ook niet anders willen en voel me absoluut niet gevangen in wat voor situatie dan ook. Maaaarrrrr, ik zie mensen bij ons in de buurt die gewoon de hele dag thuis zitten, die kunnen óók hetzelfde flatje betalen waar ik in woon, die doen óók hun boodschappen bij de Appie, die rijden ook een autotje, etc, etc. Good for them hoor, maar kennelijk wordt werken niet genoeg beloond of (chronisch) thuiszitten wordt niet genoeg bestraft denk ik dan...
Ik ken geheel geen Antillianen in mijn omgeving, maar in een deel van de omgeving waarin ik opgroeide waren er ook waar een strafblad stoer en begerenswaardig was. Kaaskopjes.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:00 schreef Napalm het volgende:
[..]
Klopt. Schokkend cultuurverschil. Ook het feit dat een strafblad er vaak juist als stoer gezien wordt ipv als erg.
Dat is echt niet alleen bij Antilianen zo hoorquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:06 schreef frankium het volgende:
Nee dat hoeft van mij niet. Ik wil alleen wel aangeven dat er een cultuur verschil is. Ze hebben andere prioriteiten. Er is dus niet een groot probleem, dat ze geen werk kunnen krijgen enzo, ze willen dat gewoon niet.
Mensen kansen bieden (en ze desnoods lichtjes dwingen ook van die kansen gebruik te maken)quote:
\quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:24 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is echt niet alleen bij Antilianen zo hoor
Dat komt in alle culturen wel voor.
Ik denk dat het voor heel veel Nederlanders moeilijk te verkroppen is dat niet iedereen in het keurslijf van 40-urige werkweek, rijtjeshuis, 2.3 kinderen en tophypotheek past. 'Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg!' enzo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
\
Klopt maar het past wel goed bij de Antilliaanse cultuur waar werken tot je genoeg hebt om de rest van de week rond te komen vrij normaal is. Als je dan al geld krijgt waar je de rest van de maand mee rond kan komen waarom dan nog werken?
Eens, maar dan wil ik graag de verplichting dit te bekostigen voor anderen wegnemen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor heel veel Nederlanders moeilijk te verkroppen is dat niet iedereen in het keurslijf van 40-urige werkweek, rijtjeshuis, 2.3 kinderen en tophypotheek past. 'Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg!' enzo.
Als iemand legaal aan z'n geld komt en zich normaal gedraagt zal het me verder een rotzorg wezen hoe je je dagen doorkomt.
Ik denk dat heel veel Nederlanders moeite hebben om sociale premies af te dragen, en zien dat die naar mensen met een ander arbeidsmoraal gaan. De verzorgingsstaat is op de calvinistische schuldcultuur gebouwd, waarbij het een 'doodzonde' is om van uitkeringen gebruik te maken. De verzorgingsstaat is nooit bedoeld geweest voor mensen die zonder scrupules de leemten in het systeem uitbuiten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:29 schreef Jarno het volgende:
Ik denk dat het voor heel veel Nederlanders moeilijk te verkroppen is dat niet iedereen in het keurslijf van 40-urige werkweek, rijtjeshuis, 2.3 kinderen en tophypotheek past. 'Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg!' enzo.
"Lus di trafico" bestond al voordat LR was opgericht.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:38 schreef Napalm het volgende:
[..]
Klopt. Maar de gemeente Rotterdam deed onder LR al een hoop moeite om mensen uit de bijstand te krijgen. Zelfs daarvoor is al eens speciaal voor de antillianen "Lus di trafico" opgericht. Maar sommige groepen zijn gewoon niet aan het werk te krijgen. Dan moet je niet langer slap lullen maar gewoon de uitkering stopzetten.
Eigenlijk ben ik best jaloers op die mentaliteit, ik laat me maar opjagen door m'n hypotheek, m'n leaseauto, de loonsverhoging die ik volgend jaar wil etc. etc.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
\
Klopt maar het past wel goed bij de Antilliaanse cultuur waar werken tot je genoeg hebt om de rest van de week rond te komen vrij normaal is. Als je dan al geld krijgt waar je de rest van de maand mee rond kan komen waarom dan nog werken?
Wat een onzin.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:53 schreef Ippon het volgende:
Links zal het geen leuk programma hebben gevonden, want alle 'racistische' vooroordelen werden door de Antillianen in die docu zelf bevestigd.
Dat staat er toch -> "zelfs daarvoor "quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef Duvel het volgende:
"Lus di trafico" bestond al voordat LR was opgericht.
Eensch. Met het einde van de sociale controle van vroeger is het huidige systeem haast onhoudbaar.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:45 schreef weerdo het volgende:
Ik denk dat heel veel Nederlanders moeite hebben om sociale premies af te dragen, en zien dat die naar mensen met een ander arbeidsmoraal gaan. De verzorgingsstaat is op de calvinistische schuldcultuur gebouwd, waarbij het een 'doodzonde' is om van uitkeringen gebruik te maken. De verzorgingsstaat is nooit bedoeld geweest voor mensen die zonder scrupules de leemten in het systeem uitbuiten.
Misschien moet men maar accepteren dat de calvinistische schuldcultuur niet meer bestaat, daaruit volgt de redenering dat de verzorgingsstaat zoals deze nu opgezet is niet meer houdbaar is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |