Wat is de neuscyclus?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:24 schreef wyccie het volgende:
Wat is de neuscyclus?
Dat is mijn vraag!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:27 schreef pyl het volgende:
Wat is de neuscyclus?
Jeu! Goeie vraag, wyccie!quote:
Dat klopt, maar ik wil het iets preciezer horen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:35 schreef doeka het volgende:
het tijdelijk inademen via 1 neusgat?
Dat heeft er ook mee te maken.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:35 schreef YoshiBignose het volgende:
ik denk dat ik het weet! is dat het als ik op mijn zij ga liggen dat je ene neus dan een beetje dicht raakt??
hoe dan?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:36 schreef wyccie het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik wil het iets preciezer horen.
quote:
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:49 schreef YoshiBignose het volgende:
1 krijgt de punt de ander mag de vraag stellen
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:49 schreef YoshiBignose het volgende:
1 krijgt de punt de ander mag de vraag stellen
Da's wel een juist antwoord.quote:
quote:Het neusgat door welke de lucht het makkelijkst naar binnenstroomt, wisselt om de paar uur. De bloedtoevoer naar de bloedvaten in de slijmvliezen van je beide neusgaten is niet constant. Een van beide neusgaten zal meer bloed krijgen waardoor het slijmvlies in dat neusgat wat opzwelt en zo minder ruimte in het neusgat overlaat.
Doordat in het andere neusgat het slijmvlies minder bloed krijgt, is dit slijmvlies kleiner en laat zo meer ruimte in het neusgat over. Hierdoor stroomt de lucht door het ene neusgat makkelijker naar binnen dan door het andere. Na een tijdje wisselt dit van neusgat. Dit verschijnsel wordt de neuscyclus genoemd.
Als je op je zij ligt stroomt het bloed makkelijker naar je 'onderste' neusgat, waardoor de neuscyclus verstoord wordt en je hoofdzakelijk door het 'bovenste' neusgat ademt. De neuscyclus duurt gemiddeld ongeveer 7 a 8 uur. De cyclus is overigens niet bij iedereen even sterk aanwezig, maar iedereen heeft het wel in zekere mate. De cyclus neemt in sterkte af naarmate je ouder wordt.
Een gat in iemands geheugen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:55 schreef wyccie het volgende:
Ik stel wel een nieuwe vraag. Wat is de blinde vlek?
Gedeelte van het netvlies wat je eigenlijk niet ziet, omdat er zintuigcellen ontbreken, maar dat door de hersenen wordt ingevuld.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:55 schreef wyccie het volgende:
Ik stel wel een nieuwe vraag. Wat is de blinde vlek?
Mja, ze wil weten WAT het is volgens mij. Maar dat weet ik precies ook niet.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:58 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Gedeelte van het netvlies wat je eigenlijk niet ziet, omdat er zintuigcellen ontbreken, maar dat door de hersenen wordt ingevuld.
Ach nou ja, met 'wat' bedoel ik gewoon wat jullie nu uitleggen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:00 schreef AntonDingeman het volgende:
Mja, ze wil weten WAT het is volgens mij. Maar dat weet ik precies ook niet.
Thank you ma'am..quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:02 schreef wyccie het volgende:
Jullie hebben allemaal gelijk. Maar nu gaat het punt naar Stanley Climbfall
Die is er niet. Omdat het lastig is te bepalen wie het nou eigenlijk goed heeft. Niemand had het volledige antwoord gegeven.quote:
quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:05 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Vervalt door dit keiharde SalomonKalousOordeel. Vrouwen..
Ik ben het hier niet mee eens, maar het is ook niet wat ik bedoel.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:07 schreef knillis het volgende:
Beide wielrenners zijn vooral bekend geworden omdat ze voornamelijk 2e plaatsen reden ipv te winnen.
Doe dat maar niet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:06 schreef wyccie het volgende:
[..]
![]()
Zal ik mijn geslacht dan maar veranderen in Man?![]()
Ja, 'Stanley Climbfall' is de naam van de opvolger van 'No Name Face'.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:15 schreef dndiek het volgende:
Heeft het iets met Lifehouse te maken?
Zou best kunnen, maar is niet wat ik bedoel.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:16 schreef Neleos het volgende:
Zijn ze allebei later gaan veldrijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |