Euh, de EU, onze staat, neemt ook besluiten tegen de wil van het volk in hoor. Mijn beste voorbeeld hier is nog steeds de bewaarplicht, die er zelfs na een complete motie gewoon doorkwam. Uiteindelijk stonk het naar partijpolitiek. Het volk heeft behoorlijk gedemonstreerd met vele tienduizenden handtekeningen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 10:56 schreef _The_General_ het volgende:
Het is een religieuze dictatuur! Het enige verschil tussen de dictatuur onder de voormalige sjah en de huidige politieke situatie is dat de rol van de sjah nu door een aantal geestelijken wordt vervuld. Een beperkte groep mensen ( in de diverse raden zoals de Raad van Hoeders ) neemt zonder inspraak besluiten voor het land. Dat is een kenmerk van een dictatuur. Daarnaast zijn er vele verboden partijen, worden mensenrechten geschonden, kent men de sharia en is antisemitisme regeringsbeleid.
Geen goed idee om deze mensen een atoombom te laten hebben!
Dat het een theocratie is, ben ik in hoge mate met je eens.quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:11 schreef _The_General_ het volgende:
Lees je in. De Raad van Hoeders worden aangesteld en hebben zeer, zeer veel macht.
Als je het geen dictatuur wilt noemen, noem het dan een theocratie! Maar een democratie is het zeker niet!
Probeer in Nederland eens iets gedaan te krijgen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:11 schreef _The_General_ het volgende:
Lees je in. De Raad van Hoeders worden aangesteld en hebben zeer, zeer veel macht.
Als je het geen dictatuur wilt noemen, noem het dan een theocratie! Maar een democratie is het zeker niet!
Inderdaad ..ik krijg hier verdomme betaald parkeren door mijn strot gedouwd.. en als ik bezwaar wil aantekenen kan dat niet binnen 6 maanden omdat het een belasting maatregel betreft.quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:37 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Probeer in Nederland eens iets gedaan te krijgen.
Hoezo niet??? Je mag toch staatsvormen vergelijken.quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:42 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind het nogal sneu om iran met nederland/democratie te vergelijken
ik zei sneu, dus ga je gang.quote:Op zaterdag 2 september 2006 11:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hoezo niet??? Je mag toch staatsvormen vergelijken.
hetgeen hier een beetje naļef is is al die voorgesneden brokjes amerikaanse propaganda klakkeloos geloven .. amerika heeft er alle belang bij om een dreiging buitenproportioneel op te blazen, vanaf het moment dat hun marionet is afgezet proberen ze al daar weer voet aan de grond te krijgenquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:04 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)ndvastig.html?p=10,1
Als je de reacties leest van veel Nederlanders dan krijg ik het idee dat 'we' flink doorgeschoten zijn in onze tolerantie/ anti-Amerikanisme. Een beetje naief allemaal![]()
even afgezien van het feit of het voor Iran lucratief is om energie op die manier te winnen .. maar ik persoonlijk vindt zowel de amerikaanse als ook de israelische nucleaire bewapening een grotere bedreiging voor de wereldvrede, en dan vooral israel dat onlangs nog bewezen heeft dat een, in verhouding, kleinigheid genoeg reden is om een half land plat te walsen .. dus tja, ik kan me er wel wat bij voorstellen dat Iran nucleaire bewapening zou willen, maar ja, of dat het uiteindelijke doel is .. ?quote:Tuurlijk heeft ie het recht (hoewel t wel een westerse technologie is, maar goed), maar mensen vergeet niet dat er ook consequenties aan vast hangen.
Ik zou graag van mensen die ervoor zijn dat Iran die centrales mag fabriceren willen horen waarom ze dat vinden en of ze dit niet gevaarlijk vinden.
weet je wat het mooie is iran exporteerd olie maar ze hebben zelf bijna geen rafinaderij capaciteit dus moeten ze benzine importeren uit het westen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 13:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
mij wel
[..]
nee dat schrijf ik niet
ik wil niet meer kernwapens in de wereld, ik wil er alleen geen oorlog om voeren met Iran
[..]
niet alleen de EU wordt aan het lijntje gehouden en wmb wordt er helemaal geen olie meer gekocht in Iran, moet je zien hoe snel ze van hun nucleare ambities afzien
Israel heeft voor zover ik weet onderzeeers waar vanaf ze raketten kunnen schieten.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:16 schreef sp3c het volgende:
even ervan uit gaande dat Israel uberhaupt in staat is die installaties uberhaupt te raken, lijkt het mij nogal sterk dat Iran hier niet op voorbereid zou zijn ... die hebben ook op zitten letten neem ik aan
ik zou onder de indruk zijn als ze dergelijke doelen met enige zekerheid zouden kunnen raken in Iran maar dan nog denk ik niet dat het veel uit zal richten.
die bom die komt er wel, enige wat dat kan voorkomen is een grootschalige grondoorlog.
maar met Iran kun je beter omgaan als met Zuid Afrika toen, gewoon isoleren en dan stort het vanzelf in
Was het niet zo dat Iran enorm aan het subsidiėren is op de energie voor eigen volk en daarom die kerncentrales wil ? Voor de goedkope energie dus.quote:Op zaterdag 2 september 2006 13:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
weet je wat het mooie is iran exporteerd olie maar ze hebben zelf bijna geen rafinaderij capaciteit dus moeten ze benzine importeren uit het westen.![]()
Ze hebben indertijd ook gebombardeerd in Tunesie (dat PLO hoofdkwartier). Tunesie is verder dan het verste punt in Iran. Al zie ik ook wel de problemen, aangezien ze toen met Tunesie over zee konden vliegen (dus bijtanken boven internationale wateren) en ze nu over land moeten (zoals met Irak). Of natuurlijk met een grote omweg + tankvliegtuigen maar dan worden ze zeker ver van tevoren opgemerkt.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:25 schreef sp3c het volgende:
je moet wel al die onderzeeers voor de kust leggen wil je genoeg raketten bij je hebben om daar wat schade mee aan te richten. En vliegen lijkt me wat ver eerlijk gezegd
we hebben het hier niet over Tomahawks oid
Iran heeft geavanceerde wapens om terug te slaanquote:Op zaterdag 2 september 2006 14:07 schreef SeLang het volgende:
Die nucleare installaties worden hoe dan ook gebombardeerd voordat Iran een kernbom kan maken.
Als de USA het niet doet dan doet Israel het op eigen houtje. Ik denk niet dat ze een andere keus hebben.
nu kernenergie is 1 van de duurste opwekkingsmethodes.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:31 schreef elcastel het volgende:
[..]
Was het niet zo dat Iran enorm aan het subsidiėren is op de energie voor eigen volk en daarom die kerncentrales wil ? Voor de goedkope energie dus.
En ik snap nogsteeds niet waarom het verrijken van uranium automatisch betekend dat ze een kernbom willen. Dat de stap naar de kernbom na het verrijken een kleine(re) stap is is mij duidelijk overigens. Maar de ambities voor het bouwen van een Iraanse kernbom zijn tot op heden alleen maar Westerse babbels of niet ?
die passen niet in hun subsquote:Op zaterdag 2 september 2006 14:35 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ze hebben indertijd ook gebombardeerd in Tunesie (dat PLO hoofdkwartier). Tunesie is verder dan het verste punt in Iran. Al zie ik ook wel de problemen, aangezien ze toen met Tunesie over zee konden vliegen (dus bijtanken boven internationale wateren) en ze nu over land moeten (zoals met Irak). Of natuurlijk met een grote omweg + tankvliegtuigen maar dan worden ze zeker ver van tevoren opgemerkt.
Wat betreft die onderzeeers, zoveel zijn dat er niet (twee dacht ik). Geen idee hoeveel raketten die vervoeren en wat voor schade die aanrichten.
En hoezo zouden Tomahawks niet kunnen? Die hebben toch genoeg range? Of kunnen die te weinig payload meenemen?
ze willen kernenergie omdat het goedkoper zou zijn.quote:Op zaterdag 2 september 2006 14:31 schreef elcastel het volgende:
[..]
Was het niet zo dat Iran enorm aan het subsidiėren is op de energie voor eigen volk en daarom die kerncentrales wil ? Voor de goedkope energie dus.
En ik snap nogsteeds niet waarom het verrijken van uranium automatisch betekend dat ze een kernbom willen. Dat de stap naar de kernbom na het verrijken een kleine(re) stap is is mij duidelijk overigens. Maar de ambities voor het bouwen van een Iraanse kernbom zijn tot op heden alleen maar Westerse babbels of niet ?
aan dat geavanceerde werken ze momenteel nogquote:Op zaterdag 2 september 2006 14:36 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Iran heeft geavanceerde wapens om terug te slaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |