Nope... De man die ik zoek leefde iets minder lang geledenquote:Op vrijdag 8 september 2006 13:55 schreef Sitethief het volgende:
Jan Hus?
Ook dat is het niet... Maar qua jaar zit je warmquote:Op vrijdag 8 september 2006 13:57 schreef Reza-impreza het volgende:
Thomas Müntzer
27-5-1525 in Mühlhausen onthoofd ( dat wordt je niet als je geliefd bent)![]()
Ook niet...quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:10 schreef Reza-impreza het volgende:
Jakob Wehe
quote:Op vrijdag 8 september 2006 14:49 schreef Reza-impreza het volgende:
Martin Luther ooohh die!
nopequote:Op vrijdag 8 september 2006 16:50 schreef Iblis het volgende:
Niels Bohr staat op de Deense 500 kroon dacht ik.
Hij mag iets minder algemeen..quote:Op vrijdag 8 september 2006 15:24 schreef Reza-impreza het volgende:
Welke natuur- en scheikundige geboren tussen 1850 en 1900 staat op een bankbiljet ergens in de wereld.
Ok , hij komt uit hetzelde continent als die whoohoo pijlstaartroggenventquote:
is goed Iblis +1quote:Op zaterdag 9 september 2006 01:26 schreef Iblis het volgende:
Rutherford dan? Die komt uit Nieuw-Zeeland en staat op de $100.
quote:bron
"Right Reverend Fathers, date operam ut illa nefanda schisma eradicetur," exclaims Sigismund, intent on having the Bohemian Schism well dealt with, - which he reckons to be of the feminine gender. To which a Cardinal mildly remarking, "Domine, schisma est generis neutrius (Schisma is neuter, your Majesty)," -Sigismund loftily replies, "Ego sum Rex Romanus et super grammaticam (I am King of the Romans, and above Grammar)!" [Wolfgang Mentzel, Geschichte der Deutschen, i. 477.] For which reason I call him in my Note-books Sigismund SUPER GRAMMATICAM, to distinguish him in the imbroglio of Kaisers.
Op Everything2 wordt de aartsbisschop Placentinus genoemd – dat lijkt me incorrect. Een aartsbisschop kan uiteraard wel een kardinaal zijn, dat is geen probleem, maar de Latijnse naam van Piacenza is Placentia, dus ik denk dat daar iets mis is gegaan. Degene die het gezegd moet hebben zal dan Branda Castiglione geweest moeten zijn volgens informatie uit de Katholieke Encyclopedie.quote:Caesar non supra grammaticos (Lat.), de keizer gaat niet boven de spraakkunstenaars (volgens de anekdote is het spreekwoord ontstaan doordat keizer Sigismund eens het onzijdige woord schisma ten onrechte als vrouwelijk gebruikte, en daar door de kardinaal van Piacenza opmerkzaam gemaakt werd).
Okay,quote:Op donderdag 14 september 2006 14:45 schreef zesje het volgende:
Ik had 'm niet goed hoorheb het echt niet kunnen vinden. Zonder het woord error kom je er dus echt niet. Hij was uitdagend Iblis
Jij mag als je wil Sitethief, en anders kijk ik of ik vanavond iets kan verzinnen. Zit nu op mijn werk en is niet handig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |