abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39785344
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:08 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer onzin, ik heb niks met auto's of kinderen maar daar heb ik dezelfde mening over als over motoren.
Ik heb ook niets tegen auto's en kinderen, maar wel opgevoerde voertuigen die doelbewust een knalpijp hebben die een 'kick' zijn voor de eigenaar.

Verder had ik het ook niet over geluidshinder overdag maar in de avonduren, en dan vallen de kinderen al af.
pi_39785465
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:50 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Ik heb ook niets tegen auto's en kinderen, maar wel opgevoerde voertuigen die doelbewust een knalpijp hebben die een 'kick' zijn voor de eigenaar.

Verder had ik het ook niet over geluidshinder overdag maar in de avonduren, en dan vallen de kinderen al af.
Dat vindt ik dan niet, waarschijnlijk is die auto voor de eigenaar een leuke hobbie oid en daar wil ik best wat herrie voor over het hoofd zien. Zelfde voor mensen die gezellig wat harder praten na het uitgaan, vind niet dat dat nou zon ramp is eigenlijk.
pi_39807239
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:54 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dat vindt ik dan niet, waarschijnlijk is die auto voor de eigenaar een leuke hobbie oid en daar wil ik best wat herrie voor over het hoofd zien. Zelfde voor mensen die gezellig wat harder praten na het uitgaan, vind niet dat dat nou zon ramp is eigenlijk.

Je praat erg idealistisch, ben benieuwd of je er zo ook over denkt als er in jouw straat daadwerkelijk bestuurders voorbijrijden die de radio zo hard aan hebben staan als in een discotheek (letterlijk).
Want DAAR heb ik het over, en niet alleen 3u zoals ik zei maar soms later, dr is geen 'hobby' of verzachtende omstandigheid die dit niet asociaal maakt en onwenselijk en daarom is het de zaak van de overheid.

Ik snap niet dat ik mensen moet overtuigen van de asocialiteit van dit hele gebeuren, NL is een ziek land aan t worden.
pi_39808253
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 00:33 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Je praat erg idealistisch, ben benieuwd of je er zo ook over denkt als er in jouw straat daadwerkelijk bestuurders voorbijrijden die de radio zo hard aan hebben staan als in een discotheek (letterlijk).
Ja, want in mijn villawijk gebeuren zulke dingen nooit
pi_39816839
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 01:06 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Ja, want in mijn villawijk gebeuren zulke dingen nooit
Of je bent naief natuurlijk, dat kan ook.
pi_39824782
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:04 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Of je bent naief natuurlijk, dat kan ook.
Nee ik wilde gewoon zeggen dat dat soort gedoe ook vaak zat voorkomt waar ik woon wat eigenlijk gewoon best een kutbuurt is Maarja zoals ik al zei ik vind dat allemaal niet zo'n ramp.
pi_39838926
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 16:21 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Nee ik wilde gewoon zeggen dat dat soort gedoe ook vaak zat voorkomt waar ik woon wat eigenlijk gewoon best een kutbuurt is Maarja zoals ik al zei ik vind dat allemaal niet zo'n ramp.
Nee, een ramp is t niet, ik woon in Enschede en die ramp hebben we al gehad (stond ik zelfs bij)

Maar hard rijden is ook geen ramp of afval op straat gooien, maar dat wil niet zeggen dat het niet hinderlijk is en dat er geen regels voor zijn of moeten komen. Ik vind het gewoon hinderlijk, asociaal, voorkombaar (tot op zekere hoogte) en verbazingwekkend hoe het de laatste jaren de spuigaten uitloopt.

Op het moment dat ik dit schrijf om half 1 is er toevallig weer zo'n gek die met de ramen open KEIHARD de muziek aanheeft en om je n idee te geven van keihard; ik heb termopeen maar toch overstemt het het geluid van de tv, kun je nagaan hoe t is als je de ramen openhebt (zoals ik dat noodzakelijkerwijs in de zomer in mn slaapkamer moet doen).

Het ergste is nog wel als je BIJNA slaapt, dat is namelijk een moment dat je op de drempel staat van slapen en wakker blijven en elk klein zetje is dan een wakkermaker. In mn hoofd zie ik mezelf soms dan een uzi pakken, het raam open doen en die fking auto kapotschieten (beetje fout maar wel menselijk )
pi_39845552
Nee. Je wordt oud.
Dit heeft niets met de realiteit te maken maar met beleving.
Rodriguez interrogated him and stole his watch
pi_39845562
Waarbij ik overigens niet de discussie wil voeren in hoeverre realiteit (collectieve) beleving is.
Punt is dat je zeikt als een oud wijf.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 14:02:12 #60
119078 McCarthy
communistenjager
pi_39849301
ben het met TS eens. Ik erger me er ook aan. Vooral brommers/scooters die de geluidsgrens proberen te verleggen mogen van mij enkeltje antarctica, ga je daar maar lekker lawaai maken.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 15 juli 2006 @ 14:03:30 #61
119078 McCarthy
communistenjager
pi_39849339
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:22 schreef Punjab het volgende:
tsjah knalpijpen waren er vroeger ook al toch? en ook dikke subwoofers en boxen danwel thuis of in de auto bestonden al... het is weliswaar allemaal beter geworden, dwz meer kwaliteit en geluid. Maar misschien zijn oordopjes een goede oplossing ipv de wet aan te passen omdat jij het vervelend vind?
hij veroorzaakt toch geen oevrlast. Die subwoofers gaat nog wel geef ik toe maar scooters die precies die frequenties er uit knallen waar het menselijk oor gevoelig voor is moeten ze uit het verkeer halen.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_39849356
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 00:43 schreef alex4allofyou het volgende:
In mn hoofd zie ik mezelf soms dan een uzi pakken, het raam open doen en die fking auto kapotschieten
Dat moet wel in je hoofd zijn. In de realiteit zou ik er niet op rekenen dat een uzi daar trefzeker genoeg voor is .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_39852458
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 14:03 schreef McCarthy het volgende:

[..]

hij veroorzaakt toch geen oevrlast. Die subwoofers gaat nog wel geef ik toe maar scooters die precies die frequenties er uit knallen waar het menselijk oor gevoelig voor is moeten ze uit het verkeer halen.
Er zijn ook lui die zich storen aan vliegtuigen, boten, wandelaars, oude mensen, jonge mensen, mensen van middelbare leeftijd, fietsers, mannen, vrouwen, kinderen, politici, hulpdiensten, werkenden, werkzoekenden, werklozen, enzovoort. Moeten we die dan ook allemaal maar wegnemen omdat een of andere vroeg bejaarde bij gebrek aan eigen inbreng die van anderen gaat bekritiseren? Wat een onzin. .
pi_39856010
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 11:21 schreef Corporate_Intestines het volgende:
Waarbij ik overigens niet de discussie wil voeren in hoeverre realiteit (collectieve) beleving is.
Punt is dat je zeikt als een oud wijf.
Ik ben 25 en dus zeker geen oud wijf

En jij hoeft me gvd niet proberen aan te smeren dat ik me aanstel als je auto's hebt waarbij de bass gewoon de glazen doen bewegen, dat is gewoon asociaal en ongepast op zo'n tijdstip en ZEKER niet iets wat al jaren aan de gang is, ik ben toch niet gek.
quote:
Er zijn ook lui die zich storen aan vliegtuigen, boten, wandelaars, oude mensen, jonge mensen, mensen van middelbare leeftijd, fietsers, mannen, vrouwen, kinderen, politici, hulpdiensten, werkenden, werkzoekenden, werklozen, enzovoort. Moeten we die dan ook allemaal maar wegnemen omdat een of andere vroeg bejaarde bij gebrek aan eigen inbreng die van anderen gaat bekritiseren? Wat een onzin. .
WAT een vergelijking zeg , zoals ik al eerder zei, je hebt dingen die een noodzakelijk kwaad zijn en dingen die gewoon totaal niet noodzakelijk zijn en totaal over de schreef gaan EN voorkombaar zijn. Verder heb je het bij veel genoemde voorbeelden over meningen terwijl ik er niets aan kan doen dat mijn oren decibellen nou eenmaal opvangen.

Een brandweer of ziekenwagen die midden in de nacht met gillende sirene voorbijschiet is storend maar in ieders belang, want als je zelf een hartaanval hebt wil je ook zo snel mogelijk geholpen worden (verder hebben die diensten weldegelijk instructies om onnodige verstoring zoveel mogelijk tegen te gaan). Een vliegtuig die kabaal maakt is tevens voor ieders belang aangezien de economie er afhankelijk van is en de technologische en economische situatie nu eenmaal geen andere oplossing heeft, en ja, zelfs zij hebben zich te houden aan normen.

Dan de opgefokte auto's, geen gemeenschappelijk belang, geen noodzakelijkheid, en wat het raarst is, geen specifieke wetgeving. Gewoon verbieden die hap, geen opgefokte onderdelen meer aanbieden, een auto is er voor vervoer en niet bedoeld als mobiele discotheek of afterburner.
pi_39856204
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 18:02 schreef alex4allofyou het volgende:
Dan de opgefokte auto's, geen gemeenschappelijk belang, geen noodzakelijkheid, en wat het raarst is, geen specifieke wetgeving. Gewoon verbieden die hap, geen opgefokte onderdelen meer aanbieden, een auto is er voor vervoer en niet bedoeld als mobiele discotheek of afterburner.
Er is zoveel niet nodig maarja je moet toch ook nog een beetje lol kunnen hebben
pi_39856682
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 18:10 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Er is zoveel niet nodig maarja je moet toch ook nog een beetje lol kunnen hebben
Ja, als je de lol van andere mensen ook in de gaten houdt en aangezien dat kennelijk te moeilijk is...
pi_39857043
Rekening houden met een ander is iets wat tegenwoordig steeds minder voorkomt. En dat is een groot verschil met vroeger.
Nagenoeg alles wat hier gemeld wordt was er vroeger ook al, alleen de gedachte erachter is anders. Vroeger dachten mensen nog wel eens aan (bijvoorbeeld) de buren, tegenwoordig hebben de meesten schijt aan een ander.

Dat praten op doofstom niveau in de achtertuin vind ik ook heel irritant. Op een meter afstand van elkaar staan ze nog tegen elkaar te schreeuwen, en vooral na 12 uur 's nachts vind ik dat niet acceptabel. Ik zou op zich wel oordoppen in kunnen doen, maar voor mijn kids van 1 en 3 wordt dat toch echt lastig.
En als die slecht geslapen hebben, dan zijn ze de volgende dag pieperig, en maken ze dus herrie. Oorzaak en gevolg.

Ook wel aardig: elke ochtend bij zonsopgang (momenteel rond half vijf of zo) gaan de 621 kutkanaries van een van de buren vrolijk kwetteren. Leuk, midden in een woonwijk.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_39857355
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 18:45 schreef Sometimes het volgende:
Ook wel aardig: elke ochtend bij zonsopgang (momenteel rond half vijf of zo) gaan de 621 kutkanaries van een van de buren vrolijk kwetteren. Leuk, midden in een woonwijk.
Je beseft hopelijk wel dat je nu zeurt over fluitende vogeltjes. Nee hoor, mensen zeiken helemaal niet meer dan vroeger
pi_39857728
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:00 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Je beseft hopelijk wel dat je nu zeurt over fluitende vogeltjes. Nee hoor, mensen zeiken helemaal niet meer dan vroeger
Ja, inderdaad, ik zeur over fluitende vogeltjes.
Het grappige is dat eigenlijk iedereen zo reageert. De kennissen die dat zeggen hebben we te logeren gevraagd, en uiteraard gezorgd dat ze - net als wij - aan de achterkant van het huis sliepen. Vonden ze die vogeltjes toch ineens een stuk minder leuk. Dat is tot nu toe 2 keer gebeurd.

We praten over ongeveer 18 meter lengte aan volière. Moet jij eens kijken hoeveel fluitende vogeltjes daar in kunnen en hoeveel geluid die produceren.

Makkelijk om een oordeel te hebben als je het zelf niet hoort.

Ik persoonlijk vind dat dat niet thuishoort in een woonwijk. En indien dat toch gedaan wordt, zijn de oplossingen zo verschrikkelijk simpel: je hoeft die hokken alleen maar donker te maken, dan blijven die beestjes stil. Maar ja.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_39858120
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 19:00 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Maar hij heeft het wel over vogels die daar zijn doordat mensen op het geweldige idee zijn gekomen zoveel vogels te houden in een woonwijk. Het is niet zo dat hij zeikt over de mussen die s'ochtends hun snavel niet kunnen houden

Ook zo'n geweldig idee: mijn buurman heeft zo'n windvanger (of hou je t ook noemt), een heel leuke versiering van ijzeren hangende staafjes zeg maar. Vooral enorm leuk als t hard waait, dan kletsen ze zo geweldig tegen elkaar met een onregelmatig tempo, zeg maar als een druppelende kraan. Super irritant, maar hier gaat dit stukje niet over, het gaat mij over de enorme decibellen die nu uit voertuigen komen en de rest baal ik ook van maar is niet echt oplosbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')