quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, als je een slordige zak euros besteden en je hebt de keuze tussen:
A) Een set messen waar een topkok jaloers op is
B) Een Masterclass bij een gerenomeerd instituut in NY, Tokio of Parijs
C) Een aantal cursussen bij top koks
D) Je reis en verblijfskosten om Pro Bono een tijdje als groenteslaaf te gaan werken in een top restaurant in het buitenland
E) Grote Hoeveelheden materiaal van top kwaliteit
F) Uit eten gaan in Top Restaurants
Dan zou ik never, nee never te nooit niet het geld besteden aan messen. Je hebt dan een dure messenset, en dan wat? Zet je dat op je CV? Ga je daar voor staan rukken? Leer je daar wat van? Is het lekker?
JIJ mischien niet.....quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:23 schreef Deetch het volgende:
Je zet je kind van vier ook niet op een carbonfiber, lichtgewicht racefiets van ¤12000. Dus als beginnende kok zou ik ook niet beginnen met hele dure messen maar kun je beter eerst goed leren snijden voordat je duurder materiaal gaat klopen. misschien vindt je koken wel helemaal niet leuk?
Dat viel mij ook al opquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig
TS vraagt hier om basis advies, maar is in Messen: voorkeur? de grote expert...
Slotje!!!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:47 schreef mirugai het volgende:
[..]
Hey, wacht 'ns effe ... nu komt de aap uit de mouw. Die messen die hij opsomt, die kwamen me al bekend voor. Dat zijn messen die hij zelf verkoopt. Volgens mij zit hij achter shinsakuto.nl.
Kortom, 't is gewoon een commerciele flame!
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:43 schreef DonChristo het volgende:
Ik heb het dan niet over de Japanse B-merken als Global natuurlijk (om even te charcheren)
Global is geen Bquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:59 schreef riley het volgende:
Wel geinig om te horen dat Global dus B is?Ik was van plan om ze aan te schaffen gezien dat het duurste is wat ik tegen kwam in de reguliere winkels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |