Ja belastingen zijn erg hoog, maar ik heb een reguliere vlucht geboekt naar rome laatst en daar zijn de belastingen ook ongeveer 70 euro per persoon voor een retourvlucht. Dus deze belastingen zijn niet extreem hoog in vergelijking met vluchten buiten deze actie.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:32 schreef Sebasser het volgende:
140 euro belasting
Normaal is het toch maar een euro of 30 a 50 ?
Gewoon invullen in het boekingsformuliertje.quote:
Is dat op zo'n korte termijn nog steeds?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:37 schreef jmac het volgende:
return glasgow is maar 50euro incl. taxes.
Dit is je kans.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:51 schreef Conorach het volgende:
[..]
Is dat op zo'n korte termijn nog steeds?
Ik wil namelijk binnenkort naar Schotland, as cheap as possible..
En het is dus alleen maar voor de heen reisquote:Alle vermelde tarieven (in euro's) zijn vanaf tarieven op basis van een enkele reis, exclusief luchthavenbelasting en toeslagen op basis van beschikbaarheid. Wijzigingen voorbehouden.
Je Quote niet de voorwaarde van de actie. Het is dus niet vanaf, het is 1 euro zonder toeslagen. En ook de terugreis voor een euro. Eerst ff goed kijken hè.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:53 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Vanaf Rotterdam![]()
Beetje kansloos dit zo groot adverteren met 1 euro!!!!1!12112einzwei!!!:D:D!!23 en dan kan je uiteindelijk vanaf een kutvliegveld reizen en toch nog zoveel geld betalen.
[..]
En het is dus alleen maar voor de heen reis!
http://www.transavia.com/nl/supersalequote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:56 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Je Quote niet de voorwaarde van de actie. Het is dus niet vanaf, het is 1 euro zonder toeslagen. En ook de terugreis voor een euro. Eerst ff goed kijken hè.
Heequote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:57 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
[..]
http://www.transavia.com/nl/supersale
Staat er anders onder hoor![]()
Eerst maar even goed kijken heh
'k weet 't niet, probeer hem eens goedkoper te boeken voor die periode bij een andere operator. Volgens mij zijn het mooie prijzen voor mensen die van plan zijn die kant op te gaan. Je hoeft er nu niet heen ofzo van mijquote:
Noise Isolation Chargequote:
Dat kan ook alleen vanaf Amsterdam.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 01:14 schreef Omkron het volgende:
Ik krijg Glascow niet eens in mijn eindbestemming. terwijl rotterdam toch echt aan staat..
Je vliegt van Amsterdam naar Glasgowquote:Op dinsdag 11 juli 2006 01:14 schreef Omkron het volgende:
Ik krijg Glascow niet eens in mijn eindbestemming. terwijl rotterdam toch echt aan staat..
Kan me een dergelijke fee niet herinneren.. Is dit normaal..?quote:Credit card AMEX / DCLB/ VI/ MC fee (4x 2.50) 10.00 EUR
Bij Ryan air is dat ook.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 01:25 schreef Omkron het volgende:
Even wat anders.. ik zit net even te kijken bij een andere maatschappij en heb even gekeken naar de opbouw van de bijkomende kosten.. en zag dit staan.. (2 pers-retour)
[..]
Kan me een dergelijke fee niet herinneren.. Is dit normaal..?
Yep.quote:
Jawel, er bestaat zelfs een apart topic voor. Of deze aanbieding moet daar juist ook in.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:42 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Dacht dat er niet meer op die manier geadverteerd mocht worden?
Ach, het is een ééndagsactie. Morgen is het topic dicht.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:42 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
Dacht dat er niet meer op die manier geadverteerd mocht worden?
Hij bedoelt dat Transavia niet op deze manier - zonder tax etc. - mag adverteren.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:29 schreef UIO_AMS het volgende:
Ach, het is een ééndagsactie. Morgen is het topic dicht.
Zo'n vermoeden had ik al. Ik reageerde meer op MCH.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:32 schreef DutchTrain het volgende:
Hij bedoelt dat Transavia niet op deze manier - zonder tax etc. - mag adverteren.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:33 schreef UIO_AMS het volgende:
Wel heb ik een hekel aan Caps Lock titels, dus dat is even hersteld.
Psst, probeer http://fotoboek.fok.nl eensquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:37 schreef fishbeer het volgende:
Hoi Mereltje, zie ik je nu op de Chinese muur staan? Daar kom ik ook net van terug :-)
Dat kan je bij Easyjet voor de helft van het geld boeken !!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:20 schreef fishbeer het volgende:
zo, weekendje Londen voor 151,62 voor met zijn tweeen! vrijdagavond tot maandagochtend, leuk! Was ik nog nooit geweest!
Niet dus. Wat wel kan is voor 35 euro p.p. een retour Londen voor de trein en boot kopen. Vanaf een willekeurig station in Nederland word je dan vervoerd naar hartje Londen. Maar goed, vliegen gaat sneller natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:39 schreef Pieldeprutkarbonkel het volgende:
[..]
Dat kan je bij Easyjet voor de helft van het geld boeken !!
Vreemd is het wel, want Schiphol is een erg duur vliegveld. Lijkt me duurder dan Kopenhagen eigenlijk. Sowieso is 86 euro aan belastigen wel erg veel. Vraag me af of Transavia daar zelf niet wat van opstrijkt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:48 schreef Bismarck het volgende:
Zojuist twee retourtjes Kopenhagen geboekt. Blijf daar 4 dagen. Zure is dat er voor de terugreis al geen 1 euro ticket meer verkrijgbaar was. Dus een iets duurder ticket, altijd nog goedkoper dan een extra hotelovernachting.
Heenvlucht
88 euro (2 + 86)
Terugvlucht
131,84 euro (59.98 + 71.86)
Apart dat de belasting lager is voor onze duurdere tickets. Maar dat zal wel te maken hebben met de tarieven van de luchthaven in Denemarken (vs Schiphol).
Het wordt natuurlijk wel gehyped, maar voor 150 euro met z'n tweeen heen en weer naar Berlijn, vind ik echt geen slechte deal. Voor dat kleine verschil ga ik echt geen 6 uur in de trein zitten.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:33 schreef DutchTrain het volgende:
En toch blijft het verbazingwekkend hoeveel mensen er iedere keer weer gebruik maken van dit soort acties, simpel door een zeer goede marketing...
Heb even gekeken bij Sterling. Als ik met Sterling vlieg op dezelfde dagen als ik gepland heb met Transavia dan kost dat mij voor 2 personen:quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:33 schreef DutchTrain het volgende:
Sterlingticket.com rekent voor dezelfde tickets 29 euro heen en 27 euro terug aan belastingen.
Voor diegenen die geen ticket terug kunnen vinden voor een lage prijs, nemen dus best een kijkje op www.sterlingticket.com of de echte avonturiers vliegen natuurlijk terug vanaf Göteborg met www.flyme.com of vanaf Edinburgh / London met Easyjet.com.
En toch blijft het verbazingwekkend hoeveel mensen er iedere keer weer gebruik maken van dit soort acties, simpel door een zeer goede marketing...
Dat is vanaf Utrecht gerekend wellicht zo'n 2 - 3 uur tijdswinst voor 20 euro.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:38 schreef Harmen1984 het volgende:
Het wordt natuurlijk wel gehyped, maar voor 150 euro met z'n tweeen heen en weer naar Berlijn, vind ik echt geen slechte deal. Voor dat kleine verschil ga ik echt geen 6 uur in de trein zitten.
Met Air Berlin heb je voor 58 euro p.p een retourticket inc. tax, vanaf Schiphol.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:38 schreef Harmen1984 het volgende:
[..]
Het wordt natuurlijk wel gehyped, maar voor 150 euro met z'n tweeen heen en weer naar Berlijn, vind ik echt geen slechte deal. Voor dat kleine verschil ga ik echt geen 6 uur in de trein zitten.
Vertrek je dan vanaf Rotterdam of zo? Ik kwam op 86 euro belasting namelijk vanaf AMS.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:37 schreef jmac het volgende:
return glasgow is maar 50euro incl. taxes.
Dan was je dus 218 euro kwijt als je heen zou vliegen met Transavia en terug met Sterlingquote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:43 schreef Bismarck het volgende:
Bij Transavia ben ik 226,34 EUR kwijt (en dat is inclusief een ''duurdere'' terugreis ivm het niet voorhanden zijn van 1 EUR tickets voor die dag anders zou het 2 x 88=176 EUR zijn). Transavia met deze actie goedkoper dus.
Dat is ook zo'n leuke hype. Dan moet je dus wel erg ver van tevoren boeken. Nu kan ik de eerstvolgende vluchten voor die prijs pas in december vinden, en dan ook alleen nog maar de ongunstige ochtendvluchten...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:54 schreef Gert het volgende:
Met Air Berlin heb je voor 58 euro p.p een retourticket inc. tax, vanaf Schiphol.
Ligt eraan wanneer je gaat. Dat is alleen omdat het nu nog een nieuwe bestemming is.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:36 schreef DutchTrain het volgende:
Glasgow is de enige bestemming die écht interessant is, omdat je daar nog een gratis treinticket bij krijgt naar elke plek in Schotland op vertoon van je Transavia printje
Ach, vanaf Maastricht kun je met Easyjet in juli nog voor 55 euro op en neer naar Berlijn, inclusief tax.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:01 schreef DutchTrain het volgende:
Dat is ook zo'n leuke hype. Dan moet je dus wel erg ver van tevoren boeken. Nu kan ik de eerstvolgende vluchten voor die prijs pas in december vinden, en dan ook alleen nog maar de ongunstige ochtendvluchten...
Niet iedere maatschappij berekent ze volledig door. Het maakt ook verschil of je op Schiphol bijv van de 'lowcostpier' vertrekt of van een normale.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:07 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Hoe kunnen die belastingen altijd zo verschillend zijn per luchtvaartmaatschappij?
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n leuke hype. Dan moet je dus wel erg ver van tevoren boeken. Nu kan ik de eerstvolgende vluchten voor die prijs pas in december vinden, en dan ook alleen nog maar de ongunstige ochtendvluchten...
.
38 euro, zoals ik al zeiquote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:09 schreef k_man het volgende:
Ach, vanaf Maastricht kun je met Easyjet in juli nog voor 55 euro op en neer naar Berlijn, inclusief tax.
Leuke prijzen vaak ja, vanaf Aachen Airport. Alleen het is zo'n godsklere-eind weg voor het gros van Nederland, dat je dan net zo goed naar Berlijn kan planken.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:09 schreef k_man het volgende:
[..]
Ach, vanaf Maastricht kun je met Easyjet in juli nog voor 55 euro op en neer naar Berlijn, inclusief tax.
Klopt. Maar we wilden sowieso een weekendje weg, en ik wilde ook altijd nog eens naar Berlijn. 1+1=2, en dit kwam toevallig net langs.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Wat ik wilde zeggen, is dat het niet plotseling spectaculair goedkoper is dan normaal
Het grappige is dat iedereen elkaar daarover napraat... en als ze dan beslissen om volgende week te gaan, dat ze dan helemaal verbaasd zijn dat ze niet meer voor die prijs kunnen boeken.quote:
En daar is het zeker een mooie actie voor, want er waren ook nog op korte termijn veel goedkope tickets beschikbaarquote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:15 schreef Harmen1984 het volgende:
Klopt. Maar we wilden sowieso een weekendje weg, en ik wilde ook altijd nog eens naar Berlijn. 1+1=2, en dit kwam toevallig net langs.![]()
Tuurlijk joh.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:16 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het grappige is dat iedereen elkaar daarover napraat... en als ze dan beslissen om volgende week te gaan, dat ze dan helemaal verbaasd zijn dat ze niet meer voor die prijs kunnen boeken.
Ik trek dat soort mensen blijkbaar aan die het daar over hebbenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:18 schreef Gert het volgende:
Je hoeft maar langs een terras te lopen, of je hoort er mensen over praten.
Het is een hype hoor, je hebt helemaal gelijk.![]()
quote:Buslijn 109 brengt van het vliegveld Berlijn (Tegel) naar Bahnhof Zoo in het centrum van de stad. Dat ritje kost je maar ¤2,00.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:28 schreef Mr.Noodle het volgende:
Trouwens hebben de DB treinen nog studentenkorting op kaartjes?
Fijn dat ze dat ook even erbij vermeldenquote:Korte Omschrijving Kwaliteit en service zijn zeer belangrijk bij de MEININGER hostels. Daarom bieden we meer dan alleen comfortabele en betaalbare kamers: meertalig personeel, lichte en moderne recreatieruimtes, en vele entertainment mogelijkheden.
Faciliteiten: Betaalde parkeergelegenheid, Huisdieren toegestaan, Vergaderzaal met voorzieningen, Bar, Receptie 24 uur, Kranten, Terras, Rookvrije kamers, Wasserij, Kamers / voorzieningen voor minder validen, Familiekamers, Spelkamer, Stadscentrum, Bij snelweg, Park, Strijkservice, Gratis parkeergelegenheid, Internetdiensten, Liften, Express checkin/checkout, Kluis, Massage, Biljart, Karaoke, Souvenirwinkel, Lunchpakket, Excursiebalie, Verwarming, Fax / kopieerfaciliteiten, Universiteit, Ticketservice, Bagage-opslag, Bij metrostation, WiFi / draadloos netwerk, Homovriendelijk, Ontbijt buffet.
Is dat dan de eerste keer dat je zoiets ziet staan?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Fijn dat ze dat ook even erbij vermelden
Ja, serieus. Ik snap eerlijk gezegd niet dat dat zo'n punt moet zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:04 schreef k_man het volgende:
[..]
Is dat dan de eerste keer dat je zoiets ziet staan?
En ja, voor sommige mensen is dat fijn.
In andere landen is het nou eenmaal niet zo vanzelfsprekend dat je als homo zijnde ook normaal wordt behandelt. Toen ik een vakantie boekte in rome zag ik het ook bij veel hotels staan.quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ja, serieus. Ik snap eerlijk gezegd niet dat dat zo'n punt moet zijn.
Mensen Horeca horen elke klant vriendelijk en met respect te behandelen.
Belachelijk dat je dat als "facilitair" of pluspunt voor een hotel moet noemen...
quote:Tickets voor een euro bestaan niet
11 juli 2006
De Consumentenbond dient een klacht in bij de Reclame Code Commissie over de stuntaanbieding van transavia.com. De luchtvaartmaatschappij adverteert op dinsdag 11 juli met tickets naar Glasgow, Londen, Kopenhagen of Berlijn voor ¤1. De Consumentenbond vindt deze wijze van adverteren misleidend. In werkelijkheid blijken de tickets door alle toeslagen vele malen duurder.
Wie naar Berlijn wil betaalt bijvoorbeeld voor een retour meer dan ¤75 aan toeslagen en naar Londen circa ¤70. Ook geldt de aanbieding lang niet op alle weekenddagen.
Gedragscode
De actie schiet bij de Consumentenbond in het verkeerde keelgat omdat de actie zich niet verdraagt met de Gedragscode Reisaanbiedingen, waarvan de inkt bij wijze van spreken nauwelijks droog is. Op aandringen van de Consumentenbond zijn er, na jaren van overleg, eindelijk afspraken gemaakt over eerlijke reisaanbiedingen, mede onderschreven door de luchtvaartsector. In deze code staat onder meer dat reizen, waaronder vliegtickets, inclusief alle onvermijdbare kosten moeten worden aangeboden. De gedragscode moet weliswaar nog ingaan, maar het zou transavia.com sieren wanneer zij zich hier al voor de ingangsdatum aan zou houden. Er zijn ook organisaties die dat al doen.
wat een zeikerds bij de consumentenbond dan...quote:Op woensdag 12 juli 2006 07:25 schreef DutchTrain het volgende:
Het was natuurlijk wachten op de reactie van de consumentenbond:
[..]
"De gedragscode moet weliswaar nog ingaan, maar het zou transavia.com sieren wanneer zij zich hier al voor de ingangsdatum aan zou houden. Er zijn ook organisaties die dat al doen."
Heb je hier meer informatie over? Ik heb een enkeltje Glasgow namelijk, en dit zou best leuk zijn!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:36 schreef DutchTrain het volgende:
Glasgow is de enige bestemming die écht interessant is, omdat je daar nog een gratis treinticket bij krijgt naar elke plek in Schotland op vertoon van je Transavia printje
http://www.transavia.com/nl/glasgowquote:Op woensdag 12 juli 2006 08:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Heb je hier meer informatie over? Ik heb een enkeltje Glasgow namelijk, en dit zou best leuk zijn!
Op Londen zou het inderdaad 5 pond schelen, en dan Schiphol i.p.v. Rotterdam. Easyjet vliegt niet naar Glasgow.quote:
idd alleen KLM vliegt naar deze prachtstad en die is zeker niet goedkoper.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:56 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Op Londen zou het inderdaad 5 pond schelen, en dan Schiphol i.p.v. Rotterdam. Easyjet vliegt niet naar Glasgow.
Er vloog tot voor kort nog een andere prijsvechter naar Glasgow en die was wel een stukje goedkoper. Helaas konden ze niet op tegen de concurrentie van Transavia.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:02 schreef Bayswater het volgende:
idd alleen KLM vliegt naar deze prachtstad en die is zeker niet goedkoper.
Ja? Je bent lid geworden van de consumentenbond? SUKKEL!quote:
Ben benieuwd of de advertenties die KLM vandaag in de SP!TS en de Metro heeft gezet ook tot zoveel ophef zullen leidenquote:Op woensdag 12 juli 2006 17:04 schreef Gert het volgende:
Transavia fout met prijsstunt
AMSTERDAM - Luchtvaartmaatschappij Transavia heeft zich met de 'tickets voor 1 euro'-actie de woede op de hals gehaald van de Consumentenbond en de politiek.
Psiesquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:34 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ben benieuwd of de advertenties die KLM vandaag in de SP!TS en de Metro heeft gezet ook tot zoveel ophef zullen leiden
't was wel tegenvallend zeiden ze, maar daar geloof ik weinig van. De rest van de tix in die vliegtuigen raken ze later ook nog wel kwijt. Nu gewoon extra bezetting.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 07:31 schreef DutchTrain het volgende:
Gisteren in de krant:
Transavia heeft 24.000 van de 50.000 beschikbare tickets verkocht. Dat zijn 20x zoveel tickets als normaal.
Het artikel stond in het AD en die hadden er van gemaakt dat het tegenviel omdat ze zelf zaterdag al met een artikel kwamen dat de actie niet zo goed was als Transavia het deed voorkomen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:36 schreef jmac het volgende:
't was wel tegenvallend zeiden ze, maar daar geloof ik weinig van. De rest van de tix in die vliegtuigen raken ze later ook nog wel kwijt. Nu gewoon extra bezetting.
Ah ja, nu je ´t zegt, dat was inderdaad in ´t ad hehe.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 09:39 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het artikel stond in het AD en die hadden er van gemaakt dat het tegenviel omdat ze zelf zaterdag al met een artikel kwamen dat de actie niet zo goed was als Transavia het deed voorkomen.
Transavia zelf zal er wel blij mee zijn dat ze nu heel wat lege stoelen hebben gevuld en ook nog veel tickets voor een normale prijs zullen hebben verkocht. (met name de zondagen waren al snel uitverkocht voor de 1 euro prijs)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |