dat kloptquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:38 schreef Puckzzz het volgende:
Maar dat maakt toch niet uit? Het blijft groot en klein, ook al zou de kleine molen een echte molen op de achtergrond zijn. Ik vind dat spelen met diepte.
We gaan niet weer hlaverwege de regels aanpassen he?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:06 schreef Puckzzz het volgende:
en dan zou ik ook graag willen vragen of de wedstrijdleiding het in overweging wil nemen om HDR toe te staan. Deze foto is namelijk gemaakt van 1 enkele RAW foto. Dus is er geen sprake van meerdere foto's samenvoegen. Tenminste niet meer dan men bij een gewone bewerking zou doen door een kopie van de foto in een nieuwe laag te plakken om bijvoorbeeld een ZW foto met 1 kleurtje te verkrijgen. Dat zijn ook twee foto's op elkaar dan.
Het toenmalige management heeft tijdens de afhandeling van de vorige wedstrijd aangegeven dat HDR uit 1 foto was toegestaanquote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:41 schreef k_man het volgende:
[..]
We gaan niet weer hlaverwege de regels aanpassen he?![]()
![]()
Wat denkt onze nieuwe wedstrijd-meesteres ervanquote:Op maandag 3 juli 2006 21:56 schreef Offy het volgende:
Dan de kwestie HDR-foto's
Omdat HDR-foto's zowel uit meerdere als uit 1 bestand kunnen bestaan en dit vrijwel niet te controleren is heb ik besloten om alleen voor HDR-foto's toe te staan dat er meerdere 'afdrukken' in 1 foto worden gebruikt, mits er in die afdrukken alleen de belichting anders is. Hoe denken we daar over?
Nee, dat is niet wat men heeft aangegeven. De foto is niet na de uitslag gediskwalificeerd, maar men heeft aangegeven dat de foto niet aan de regels voldeed en dat daar in de toekomst beter op gelet zou gaan worden.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het toenmalige management heeft tijdens de afhandeling van de vorige wedstrijd aangegeven dat HDR uit 1 foto was toegestaanDie regels zijn nooit herroepen
Editten ben ik goed inquote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:53 schreef k_man het volgende:
Ow, stiekem snel editten he?![]()
Die quote van Offy komt uit een voorstel om de regels op enkele punten aan te passen. Dat voorstel is echter nooit in regels omgezet. Er is juist besloten de fotowedstrijd van juli, gezien de chaos, met ongewijzigde regels te houden.
Ik vind water en ijs helemaal geen tegenstelling. Het is meer van hetzelfde in een andere vormquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:06 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ken het...heb ook nog niet veel verrassende ideëen
ik heb nog wel een oude foto van afgelopen winter waar ik nooit naar omgekeken heb.
Water en IJs: (dit is een HDR probeersel maar heb ff het origineel niet bij de hand)
[afbeelding]
en dan zou ik ook graag willen vragen of de wedstrijdleiding het in overweging wil nemen om HDR toe te staan. Deze foto is namelijk gemaakt van 1 enkele RAW foto. Dus is er geen sprake van meerdere foto's samenvoegen. Tenminste niet meer dan men bij een gewone bewerking zou doen door een kopie van de foto in een nieuwe laag te plakken om bijvoorbeeld een ZW foto met 1 kleurtje te verkrijgen. Dat zijn ook twee foto's op elkaar dan.
het blijft 1 keer afdrukken.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:57 schreef pea4fun het volgende:
HDR is van meerdere foto's 1 maken. Ook al maak je hem van 1 RAW bestandje.
Tja ach, het maakt mij niet uit hoor, op een gegeven moment reguleert het zichzelf wel weer en is iedereen uitgekeken op HDR en kijken we weer naar welke foto het mooist is genomenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:13 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
het blijft 1 keer afdrukken.
en wie maakt er niet van meedere foto's 1? zoals ik al aangeven heb is bijvoorbeeld zo'n zwart wit foto met 1 enkel kleuraccent in principe ook twee foto's (als je echt wilt gaan mierenneuken) want op de manier waarop IK het doe (ja er zijn meerdere manieren ik weet het) zijn het twee lagen van 1 foto maar beide met een verschillende bewerking. Zelfde principe als HDR dus
Ik kan ook met één keer afdrukken een serie foto's maken. Mag ik dan de hele serie insturen? En mag ik een lomo-foto insturen?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:13 schreef Puckzzz het volgende:
het blijft 1 keer afdrukken.
Wat doen jullie mij aanquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:28 schreef Phoenixx het volgende:
In de regels van de fotowedstrijd staat redelijk duidelijk aangegeven dat het gebruik van Photoshop tot een minimum beperkt dient te worden. Ik ben zo vrij om aan te nemen dat met "Photoshop" ieder willekeurig fotobewerkingsprogramma bedoeld wordt. In diezelfde regels staat ook dat je geen (delen van) andere foto's/plaatjes in je foto mag verwerken. In dit specifieke geval werk je vanuit één RAW-bestand, maar als je één RAW-bestand op verschillende manieren bewerkt en vervolgens weer samenvoegt, werk je naar mijn bescheiden mening tóch met verschillende foto's.
Ik laat het echter graag aan jullie zelf over hoe je met de regels van de fotowedstrijd omgaat. Iedere foto die wordt ingezonden zal ik plaatsen (mits die aan het bestandsformaat voldoet). Als je voor jezelf het gevoel hebt dat je foto aan de regels voldoet, mag je hem gewoon inzenden. Op het moment dat er gestemd wordt, zal vanzelf blijken of de andere FOT-ers dezelfde mening zijn toegedaan. Vindt "men" dat je te losjes met de regels bent omgesprongen, zal "men" je geen punten geven.
Volgende maand kunnen het gebruik van (of het verbod op?) HDR-foto's wellicht iets duidelijker in "het reglement" worden vermeld - maar dat zal een uitdaginkje voor An24 worden
Op de BBQ afgelopen zondagquote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:40 schreef Re het volgende:
worst? waar?
Wat een volslagen idiote redenatie. Waarom hebben we dan überhaupt nog regels?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:28 schreef Phoenixx het volgende:
Ik laat het echter graag aan jullie zelf over hoe je met de regels van de fotowedstrijd omgaat. Iedere foto die wordt ingezonden zal ik plaatsen (mits die aan het bestandsformaat voldoet). Als je voor jezelf het gevoel hebt dat je foto aan de regels voldoet, mag je hem gewoon inzenden. Op het moment dat er gestemd wordt, zal vanzelf blijken of de andere FOT-ers dezelfde mening zijn toegedaan. Vindt "men" dat je te losjes met de regels bent omgesprongen, zal "men" je geen punten geven.
Om te overtreden duh, zis is hollunt, joeno?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat een volslagen idiote redenatie. Waarom hebben we dan überhaupt nog regels?![]()
Hallo....die foto van TheMarco kwam er vorige keer toch ook doorheenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:18 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat een volslagen idiote redenatie. Waarom hebben we dan überhaupt nog regels?![]()
Offy kreeg te laat door dat het een HDR-foto was. Pas na de uitslag.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hallo....die foto van TheMarco kwam er vorige keer toch ook doorheenPhoenixx hanteert hier precies dezelfde regel als Offy en ik vermoed dat Offy een tikkie strenger was
Kortom...de hele zooi is toch niet te controleren en afhankelijk van de eerlijkheid van mensen.
No Problem, ik heb mijn haar al ingepaktquote:
Niet alleen Offyquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:26 schreef k_man het volgende:
[..]
Offy kreeg te laat door dat het een HDR-foto was. Pas na de uitslag.
Er was al eerder twijfel over de legitimiteit van die foto, alleen ging men er toen van uit dat het met filters gedaan was. Ik zou bij twijfel een foto uitsluiten tot de deelnemer een plausibele, acceptabele toelichting heeft gegeven over de totstandkoming. Geldt overigens ook voor die merkwaardige koptelefoonfoto die er nu bijstaat.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niet alleen OffyDe rest ook
En alleen maar omdat-ie zelf zo slim was zijn foto als voorbeelfoto voor HDR te laten zien
Maar goed....laten we de regels houden zoals ze zijn....en dan moet iedereen gewoon de originele foto uit de camera opleveren
Als bewijs en zo
En jij mag je negatieven op gaan sturen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |