abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41467311
Trouwens, vergeet ik bijna nog het meest bizarre van de hele dag!

We kwamen aan in Diemen vanmorgen, en net toen we gingen betalen hoorde we al dat er een moeder het niet eens was met de jurering van haar dochter. Op dat moment komt het jurylid binnen met de moeder achter haar aan. De moeder begint te schreeuwen en te krijsen tegen de jury en voor we wisten wat er gebeurde ging de moeder de jury met een paraplu te lijf! De jury sloeg terug en toen sprong er iemand van het secretariaat tussen die ze uit elkaar haalde. Ze wordt voor de tuchtcommissie gedaagd en mag nooit meer starten in Diemen. Terecht als je het mij vraagt! Ik heb echt nog nooit zoiets meegemaakt, ongelooflijk dat mensen zo laag kunnen zinken om iets als een hobby!
Normaal lees je dit soort dingen achterin de P&S....
pi_41467387
Ik vind het wel enorm lullig voor haar dochter Je zal maar zo'n moeder hebben zeg.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_41467824
Dat zijn van die ouders die vroeger niet mochten sporten en dat nu in proberen te halen door hun kinderen te "stimuleren".
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  zondag 3 september 2006 @ 23:36:36 #154
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_41468013
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:27 schreef fraubitch het volgende:

[..]

[..]

Ga zo door en in spam jullie fotoboeken vol met paardenplaartjes

OT:
Ik zal binnenkort eens foto;s posten

Kleintje, L1 joh, je gaat me nog voorbijrijden als je zo doorgaat
jij wel

OT:
wisten jullie dat een paard kleiner dan 1,58 een pony is
  zondag 3 september 2006 @ 23:45:13 #155
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_41468359
wisten jullie dat als paarden hun mest eten ze een vitaminetekort hebben en die zo aanvullen?
pi_41468941
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:20 schreef Juweel het volgende:
Trouwens, vergeet ik bijna nog het meest bizarre van de hele dag!

We kwamen aan in Diemen vanmorgen, en net toen we gingen betalen hoorde we al dat er een moeder het niet eens was met de jurering van haar dochter. Op dat moment komt het jurylid binnen met de moeder achter haar aan. De moeder begint te schreeuwen en te krijsen tegen de jury en voor we wisten wat er gebeurde ging de moeder de jury met een paraplu te lijf! De jury sloeg terug en toen sprong er iemand van het secretariaat tussen die ze uit elkaar haalde. Ze wordt voor de tuchtcommissie gedaagd en mag nooit meer starten in Diemen. Terecht als je het mij vraagt! Ik heb echt nog nooit zoiets meegemaakt, ongelooflijk dat mensen zo laag kunnen zinken om iets als een hobby!
Normaal lees je dit soort dingen achterin de P&S....
Wat een verhaal.. Ontzettend ongelofelijk dat mensen zo ver kunnen gaan
Ik kan me voorstellen dat mensen het er soms niet mee eens zijn, maar ga dan normaal aan een jurylid vragen waarom je zo beoordeeld bent.. Ik heb het gelukkig zelf (nog!) niet meegemaakt dat mensen ontevreden bij me om uitleg kwamen vragen om een bepaalde beoordeling, probeer er dan ook altijd zo veel en duidelijk mogelijk commentaar bij te zetten over het hoe en waarom van de cijfers.
Maar om iemand echt te lijf te gaan... Dat heb ik ook nog nooit gezien.

Ik dacht trouwens dat een pony t/m 1m56 ging?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_41468954
@ FB: ja, ik wil je voorbij Hoe hoog ben jij geweest? Ben zelf al hoger geweest, maar met dit paard is het echt weer opnieuw beginnen.

@ Juweel: ja, ouders van ponyruiters zijn vaak ernstig fanatiek. Ken jury's die het liefst geen ponymensen jureren. Wel bizar om het van dichtbij mee te maken.
pi_41469058
quote:
Een paard heeft een hoogte dat gemeten wordt bij de schoft. bij een schofthoogte tot 1.48 spreken we van een pony. bij een schofthoogte van 1.48 tot 1.57 spreken we van een klein paard (ook wel E-pony genoemd). en bij een schofthoogte van 1.57 en hoger spreken we van een paard.
Bron
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  FOK!fotograaf maandag 4 september 2006 @ 00:49:12 #159
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_41470152
quote:
Op maandag 4 september 2006 00:06 schreef buitenbeentje het volgende:

[..]

Bron
zegt ie toch? Kleinder dan 1,58 dus alles van 1,58 en hoger is een paard
E pony is een pony, de reden dat ie klein paard wordt genoemd is omdat er oa in belgie geen e pony bestaat, het is in nederland ingevoerd als tusenmaat voor de wedstrijdsport, zodat je de keus hebt om hem ofl bij de pony's of bij de paarden uit te brengen.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_41476771
quote:
Op maandag 4 september 2006 00:49 schreef fraubitch het volgende:

[..]

zegt ie toch? Kleinder dan 1,58 dus alles van 1,58 en hoger is een paard
E pony is een pony, de reden dat ie klein paard wordt genoemd is omdat er oa in belgie geen e pony bestaat, het is in nederland ingevoerd als tusenmaat voor de wedstrijdsport, zodat je de keus hebt om hem ofl bij de pony's of bij de paarden uit te brengen.
Buitenland kent idd niet echt de E-pony, volgens mij mag je er ook niet mee naar het EK enzo..
Ik heb wel eens gehoord van mensen met een goedgekeurde hengst die dus net E was, dat ze degene die 't beestje moest meten gevraagd hadden of hij er geen D-pony van kon maken

Mijn paard is trouwens maar 1m62, gelukkig ziet hij er wel groter uit dan ie is .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_41481687
Hallo paardenliefhebbers!

Kunnen jullie me helpen aan kwalitatief hoogstaand beeldmateriaal over alles wat met paarden te maken heeft? Geen idee waar te zoeken namelijk! Het is voor commercieel gebruik.
pi_41482655
Tomaz, wat heb je precies nodig?
Ik heb hier het een en ander liggen op groot formaat jpg.
En, wat ga je er precies mee doen??
pi_41483183
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:27 schreef Kleintje het volgende:
Tomaz, wat heb je precies nodig?
Ik heb hier het een en ander liggen op groot formaat jpg.
En, wat ga je er precies mee doen??
Het liefst video van goede kwaliteit. Het gaat om materiaal dat op plasmaschermen te zien zal zijn op een paardenbeurs. Maar foto's zijn ook welkom in principe!
pi_41483648
video van goede kwaliteit... nee, daar kan ik je niet mee helpen. Heb hier nu wel een digitale camcorder liggen, maar weet niet hoe ik het daar vanaf moet krijgen, heb niet het juiste kabeltje...
Mocht je foto's willen, dan kan je me mailen...
pi_41499132
Ik heb wel een video van mijn eerste proef op de regiokampioenschappen, volgens mij is dat goede kwaliteit Beeldmateriaal ook genoeg trouwens, wel met copyrights (van mij).
Maar op een beurs op schermen..?
Hoe en wat precies? Wat gebeurt er mee, waarvoor dient het, wat voor een stand is het, etc. etc..
pi_41544510
Gisteren getraind, en er wat foto's van
Niet allemaal even scherp, maar toch leuk om dit topic nog meer te vullen met foto's

Uitgestrekte stap:

Keertwending naar links:

Stap:

Middengalop (hoewel het hier meer uitgestrekte galop lijkt):

Erg lekker had ik helaas niet gereden, aangezien er een paar mensen waren die het nodig vonden om met een mini-crossmotortje op het terrein te gaan rijden, en dan ook nog vlak bij de bak . Aan de ene kant een goede oefening, aan de andere kant heel vervelend als je even lekker wilt rijden...
pi_41550950
quote:
Op maandag 4 september 2006 23:54 schreef Elefes het volgende:
Ik heb wel een video van mijn eerste proef op de regiokampioenschappen, volgens mij is dat goede kwaliteit Beeldmateriaal ook genoeg trouwens, wel met copyrights (van mij).
Maar op een beurs op schermen..?
Hoe en wat precies? Wat gebeurt er mee, waarvoor dient het, wat voor een stand is het, etc. etc..
Hoi, leuke foto's! Was op zoek naar allerlei beeldmateriaal, maar de organisatie waar ik stage loop heeft besloten om alleen eigen materiaal te gaan gebruiken. Dus bedankt voor jullie hulp/interesse, maar het gaat niet door.
pi_41551489
@elefes: leuke foto's
Ik zat eerst even te kijken, het leek alsof je paard een enorm lange rug heeft, maar nu denk ik eerder dat het zadel wat ver naar voren ligt?
pi_41553481
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:43 schreef wendy-tje het volgende:
@elefes: leuke foto's
Ik zat eerst even te kijken, het leek alsof je paard een enorm lange rug heeft, maar nu denk ik eerder dat het zadel wat ver naar voren ligt?
Tnx

Hij heeft geen lange rug nee, ik ben ook niet helemaal tevreden met hoe mijn zadel ligt. Het ligt te ver achterover, en inderdaad wat te ver naar voren. Probleem is dat het hier "goed" ligt op zijn rug, als ik het verder naar achter leg schuift het weer naar voren. De boom van het zadel kan ik wel verstellen, dus die ga ik na mijn volgende wedstrijd wat breder maken zodat het zadel als het goed is wat verder voorover komt te liggen. Als het me niet bevalt toch maar kijken voor een ander zadel...
Je ziet ook op de foto's dat ik af en toe wat achter in het zadel zak (omdat het achterover ligt).

Net eventjes Faraj getoilletteerd, zijn oortjes geschoren en manen een beetje bijgetrokken. Hij ziet er weer netjes uit Helaas ging hij meteen rollen toen ik hem buiten los liet
pi_41554826
Mooie foto's, al ben ik geen fan van recht afgeknipte staarten en rechtgetrokken manen. Maar wel een mooi paard om naar te kijken.
pi_41556351
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:31 schreef Isegrim het volgende:
Mooie foto's, al ben ik geen fan van recht afgeknipte staarten en rechtgetrokken manen. Maar wel een mooi paard om naar te kijken.
Ik rij actief wedstrijden, dus dan "hoort" het (zelfs volgens de reglementen, niet omdat ik het vind horen..)
Maar de staart moet je toch sowieso wel een beetje bijhouden aan de onderkant, voordat hij zo lang wordt dat het paard er op gaat staan?
pi_41556441
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:20 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik rij actief wedstrijden, dus dan "hoort" het (zelfs volgens de reglementen, niet omdat ik het vind horen..)
Is het verplicht? Ik heb nooit wedstrijden gereden, dus dat weet ik niet. Ik meende dat een 'hengstenvlecht' ook mocht, maar misschien is dat alleen bij bepaalde rassen (Friezen e.d.)...
quote:
Maar de staart moet je toch sowieso wel een beetje bijhouden aan de onderkant, voordat hij zo lang wordt dat het paard er op gaat staan?
Is met een beetje handigheid vast ook wel zo te knippen dat het er natuurlijk uitziet.

Maar 't is gewoon een persoonlijke voorkeur, hoor, daar hoef jij je niks van aan te trekken.
pi_41563725
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:22 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Is het verplicht? Ik heb nooit wedstrijden gereden, dus dat weet ik niet. Ik meende dat een 'hengstenvlecht' ook mocht, maar misschien is dat alleen bij bepaalde rassen (Friezen e.d.)...
[..]

Is met een beetje handigheid vast ook wel zo te knippen dat het er natuurlijk uitziet.

Maar 't is gewoon een persoonlijke voorkeur, hoor, daar hoef jij je niks van aan te trekken.
Weet ik Iedereen z'n eigen smaak Er wordt alleen zo gauw gedacht dat het allemaal zielig is enzo wat je doet met je paard.. Terwijl ik 't beste met het beest voor heb .

Hengstenvlecht mag inderdaad ook, dus dan zou je ze lang kunnen laten. Ook een matje kun je er van maken. Ik weet eigenlijk niet zeker of het bij alle rassen mag Nog eventjes opzoeken binnenkort.. Persoonlijk vind ik knotjes en een recht afgeknipte staart voor op wedstrijd wel het mooiste; je bent dan zelf ook helemaal netjes gekleed en dat past er wel bij.
pi_41575583
Smaken verschillen inderdaad
De meeste wedstrijdruiters hebben hun paarden inderdaad met korte manen en recht afgeknipte staart. Zelf ben ik fan van lange manen, dus die heeft mijn paard dan ook. Een nette hengstenvlecht kan ook heel mooi staan vind ik! Een matje is dan weer minder haha
pi_41583638
Ik ben wel fan van afgeknipte staarten en getrokken manen! Dat is idd een kwestie van smaak, en handig als je wedstrijden rijdt Nu moet ik wel zeggen dat Daisy met rijden haar staart echt heel extreem hoog draagt, dus het viel me laatst tijdens het poetsen pas echt op hoe lang hij was geworden, oeps!

Ik vind de foto's en je paard erg mooi Elefes! Het probleem met het zadel ken ik ook. Ik heb een Daaleman die goed past maar door Dees haar lage schoft, ronde ribben en inverhouding smalle schouder gaat t vrij snel naar voren liggen, tenzij ik heeel goed aansingel voor ik aan het werk ga.

Les gisteravond ging weer heel fijn. Overigens raar dat het galoponderdeel (wenden bij F op X rechtuit en voor C draven) tijdens mijn proeven best goed gaat (Zondag een 7 voor gehaald) terwijl ik er in de les niets van bak. Ik ben teveel bezig met nadenken of ik het wel goed doe dat ik het voor haar te moeilijk maak denk ik! Contragalop is waarschijnlijk nog iets te hoog gegrepen voor ons. Heeft iemand (behalve de fanatieke les die ik al heb natuurlijk) nog tips om spelenderwijs de contra af en toe op een makkelijke manier mee te pakken?

Hier nog ff een staartfotootje:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')