abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 juli 2006 @ 11:45:30 #1
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_39685378
Een monteur komt alleen kijken naar mijn kapotte (binnen garantie!) wasmachine.
Dat kijken alleen kost 99 Euro. En... Direct contant afrekenen.

2 weken later.... :weer een monteur maar nu met het defect onderdeel.
Hij vervangt het en moet weer contact betaald worden: 180 Euro.

Zie ik eruit als een bank ofzo?
Er wordt niet eens vooraf gezegd hoeveel het gaat kosten.
Het defect valt dan wel onder garantie maar dat zelf alles vooruitbetalen...
Bonnetjes opsturen en de winkel betaalt mijn kosten (via de bank uiteraard)

Vraag ik aan de monteur of ik geen rekening kan krijgen omdat ik niet zoveel in huis heb.
Neen, dat kan niet. Hij overlegt met zijn baas via zijn GSM. Krijg ik die baas aan mijn oren geduwd. Dat kon allemaal niet want anders moest hij weer 3 maanden op zijn centjes wachten. Zo ging dat kennelijk altijd bij zijn bedrijf... (voor de slimmerts: hij spreekt over derden, ik ken hem niet)

Op mijn vraag of zijn leveranciers ook allemaal hun rekeningen bij hem contact kwamen innen, werd die baas een beetje boos: Zo was het, punt uit... en nu vooruit dokken of anders moest zijn monteur maar weg.

Ik zou die idote baas graag onder zijn ballen hebben geramd. Achterlijke randdebiel!!!
Bah...
En nu maar wachten tot ik mijn centjes krijg...
pi_39685449
Ik zou geen cent betalen, garantie is garantie.
  maandag 10 juli 2006 @ 11:53:22 #3
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_39685570
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:48 schreef Conflict het volgende:
Inderdaad.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_39685579
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:48 schreef Conflict het volgende:
Daarvoor sta je idnerdaad compleet in je recht.....alleen zal die monteur weglopen en dan zit jij ngo met een kapotte wasmachine.

Meeste mensen kiezen dan ook niet voor het laatste
  maandag 10 juli 2006 @ 11:54:20 #5
138590 Forcefuzz
Hard truth soldier
pi_39685596
Als dat reparatie bedrijf een derde is, lijkt het mij dat het bedrijf waar je het hebt gekocht die kosten dna maar moet vooruitbetalen.
De enige echte 40.000.000e reply :)
Don't stop te movement!
  maandag 10 juli 2006 @ 12:10:09 #6
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_39686039
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:54 schreef Forcefuzz het volgende:
Als dat reparatie bedrijf een derde is, lijkt het mij dat het bedrijf waar je het hebt gekocht die kosten dna maar moet vooruitbetalen.
Helaas, die betalen echt alleen achteraf EN alleen als ik bonnen kan overleggen van de reparatie...
Ze repareren niet zelf maar laten dit over aan een ander bedrijf. En die willen geld zien. Cash!
pi_39686076
Vooruitbetalen bij garantie?

Zou ik never nooit niet mee beginnen. Garantie is garantie. Ze komen het gratis repareren of ze halen hem maar op om te repareren maar er verdwijnt geen cent extra uit m'n zak voor iets wat niet werkt.
pi_39686141
Je wordt opgelicht, daarom ook dat kontante betalen.
Garantie is garantie, daar hoort het bedrijf waar je die spullen hebt gekocht voor te zorgen.
En als je betaald hop ik wel dat je kwitanties hebt gehad.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 10 juli 2006 @ 12:17:34 #9
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_39686239
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:45 schreef sirrom het volgende:

Zie ik eruit als een bank ofzo?
Nee...maar wel als een schlemiel die gaat betalen voor reparatie binnen z'n garantieperiode
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_39686371
quote:
Op maandag 10 juli 2006 11:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Daarvoor sta je idnerdaad compleet in je recht.....alleen zal die monteur weglopen en dan zit jij ngo met een kapotte wasmachine.
Ik zou daar schijt aan hebben en degene die me dat ding verkocht jheeft sommeren om direct actie te ondernemen.
  maandag 10 juli 2006 @ 12:24:30 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39686450
Welk merk heeft zo'n slechte garantie afhandelijk eigenlijk?

Dan kan ik dat merk van m'n lijstje afhalen
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 10 juli 2006 @ 12:37:36 #12
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_39686867
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:24 schreef Gunner het volgende:
Welk merk heeft zo'n slechte garantie afhandelijk eigenlijk?

Dan kan ik dat merk van m'n lijstje afhalen
Indisit ...
Vorig jaar was ie ook al kapot.

Het (grote) bedrijf waar die gekocht is, betaald nooit rechtstreeks.
Zelf laten maken EN betalen bij een reparateur van HUN keuze.
Bonnetjes vragen en die declareren.
pi_39687282
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:22 schreef Conflict het volgende:
Ik zou daar schijt aan hebben en degene die me dat ding verkocht jheeft sommeren om direct actie te ondernemen.
Waardoor je een conflict ( ) krijgt met de monteur en het via allerlei andere wegen moet gaan spelen. Veel te veel gezeur.
  maandag 10 juli 2006 @ 12:55:55 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_39687372
zou ik never mee accoord gaan.. Ga terug naar de verkopende partij en laat het ze maar regelen, dat zijn ze verplicht. En als het bedrijf dat zij nu inschakelen niet met ze meewerkt, regelen ze maar een andere monteur
(overigens: Indisit heeft ook een eigen reparatiedienst... waarom die niet inschakelen dan?)
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  maandag 10 juli 2006 @ 13:09:10 #15
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_39687721
quote:
Op maandag 10 juli 2006 12:55 schreef teamlead het volgende:
zou ik never mee accoord gaan.. Ga terug naar de verkopende partij en laat het ze maar regelen, dat zijn ze verplicht. En als het bedrijf dat zij nu inschakelen niet met ze meewerkt, regelen ze maar een andere monteur
(overigens: Indisit heeft ook een eigen reparatiedienst... waarom die niet inschakelen dan?)
Makkelijk gezegd allemaal. Maar eigenlijk heb je geen keus

Er zijn 2 methodes:.

Ik speel HUN spel en betaal contact flink vooruit en krijg later mijn centjes.
Mijn wasmachine is snel weer gerepareerd.
Ik baal vanwege het vooruitbetalen.

Ik speel HUN spel niet. Betaal niks vooruit en krijg mijn wasmachine ook niet gemaakt onder de garantie. Ik behoud mijn centjes maar ook mijn kapotte wasmachine. Ik start een of ander Juridisch steekspel dat gaat maanden kosten. En ik ga het waarschijnlijk verliezen door kleine lettertjes op pagina 43 van de algemene voorwaarden.
pi_39687783
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:09 schreef sirrom het volgende:
En ik ga het waarschijnlijk verliezen door kleine lettertjes op pagina 43 van de algemene voorwaarden.
Lijkt me sterk, die kleine lettertjes zullen overruled worden door het consumentenrecht.

Er is maar 1 spel en dat is het spel van het consumentenrecht.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  maandag 10 juli 2006 @ 13:11:42 #17
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_39687796
Deze handelwijze deugt uiteraard niet. De enige partij met wie jij te maken hebt, is de winkelier. En die dient garantiereparaties gratis te verrichten. NOOIT zelf de rekening betalen want je geld terugkrijgen is duizend keer moeilijker dan niet hoeven te betalen.
It's not a lie, if you believe
  maandag 10 juli 2006 @ 13:12:36 #18
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_39687827
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:09 schreef sirrom het volgende:

[..]

Makkelijk gezegd allemaal. Maar eigenlijk heb je geen keus

Er zijn 2 methodes:.

Ik speel HUN spel en betaal contact flink vooruit en krijg later mijn centjes.
Mijn wasmachine is snel weer gerepareerd.
Ik baal vanwege het vooruitbetalen.

Ik speel HUN spel niet. Betaal niks vooruit en krijg mijn wasmachine ook niet gemaakt onder de garantie. Ik behoud mijn centjes maar ook mijn kapotte wasmachine. Ik start een of ander Juridisch steekspel dat gaat maanden kosten. En ik ga het waarschijnlijk verliezen door kleine lettertjes op pagina 43 van de algemene voorwaarden.
van die monteur ga je niet winnen nee.. die houdt zich gewoon aan zijn eigen procedures.
De verkopende partij e4chter is verplicht het te regelen.. Uitgebreid op luide toon protesteren op een drukke zaterdagmiddag doet vaak wonderen
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  maandag 10 juli 2006 @ 13:18:20 #19
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_39687969
Of gewoon die wasmachine meenemen naar de winkel, bij voorkeur, zoals al gezegd, op een drukke zaterdagmiddag.
Hope for the best, prepare for the worst.
  maandag 10 juli 2006 @ 13:24:32 #20
89063 sirrom
ThisIzTheNewMe
pi_39688111
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:18 schreef cyberstalker het volgende:
Of gewoon die wasmachine meenemen naar de winkel, bij voorkeur, zoals al gezegd, op een drukke zaterdagmiddag.
Helaas.... ik moet er niet aan denken dat ding mee te gaan slepen op een hete,drukke zaterdagmiddag. Ik zal nooit vergeten hoe zwaar die wasmachine was toen we hem hier via een k*t trap moesten binnen dragen.
  maandag 10 juli 2006 @ 13:35:10 #21
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_39688440
quote:
Op maandag 10 juli 2006 13:24 schreef sirrom het volgende:

[..]

Helaas.... ik moet er niet aan denken dat ding mee te gaan slepen op een hete,drukke zaterdagmiddag. Ik zal nooit vergeten hoe zwaar die wasmachine was toen we hem hier via een k*t trap moesten binnen dragen.
ook zonder het ding mee te nemen kan op een redelijk drukke zaterdagmiddag een aardige discussie over de service van de betreffende zaak gevoerd worden

It's toevallig trouwens?
  maandag 10 juli 2006 @ 14:53:35 #22
126005 Tumble
Ik val en sta weer op
pi_39690914
Hahaha Indesit... weet je hoe ze dat merk in de winkel noemen in de shit ........
Nee sorry maar als je zo'n pauperwasmachine koopt roep je het ook over jezelf af.
Life never gets darker then midnight
  maandag 10 juli 2006 @ 14:59:11 #23
104583 cyberstalker
Een krachtig neen!
pi_39691045
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:53 schreef Tumble het volgende:
Hahaha Indesit... weet je hoe ze dat merk in de winkel noemen in de shit ........
Nee sorry maar als je zo'n pauperwasmachine koopt roep je het ook over jezelf af.
Dus het is de schuld van de wasmachine dat de winkel een rare garantieregeling heeft?
Hope for the best, prepare for the worst.
  maandag 10 juli 2006 @ 15:15:11 #24
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_39691511
quote:
Op maandag 10 juli 2006 14:53 schreef Tumble het volgende:
wat een bullshit..
Natuurlijk is een (pakweg) bosch of AEG of Miele beter, maar indesit heeft een prima prijs/kwaliteitsverhouding hoor...
Zeker als je niet voor een heel gezin hoeft te wassen is er niks mis mee
(iig beter dan pakweg Whiteknight of Nordland)
pi_39691734
quote:
Op maandag 10 juli 2006 15:15 schreef teamlead het volgende:

[..]

wat een bullshit..
Natuurlijk is een (pakweg) bosch of AEG of Miele beter, maar indesit heeft een prima prijs/kwaliteitsverhouding hoor...
Zeker als je niet voor een heel gezin hoeft te wassen is er niks mis mee
(iig beter dan pakweg Whiteknight of Nordland)
Miele zijn de besten. Zelfs de meest simpele wasmachines zonder allerlei gekke uitgebreide programma's gaan retelang mee in verhouding met elk ander merk. Ja, Bosch en AEG bijvoorbeeld zijn ook goed, maar Miele pwns them all!
  maandag 10 juli 2006 @ 15:27:55 #26
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_39691931
quote:
Op maandag 10 juli 2006 15:22 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Miele zijn de besten. Zelfs de meest simpele wasmachines zonder allerlei gekke uitgebreide programma's gaan retelang mee in verhouding met elk ander merk. Ja, Bosch en AEG bijvoorbeeld zijn ook goed, maar Miele pwns them all!
En dat betaal je dan ook weer dik!

Qua prijs/kwaliteit verhouding kom je in mijn optiek gewoon uit bij Bosch, of AEG ofzo.

* Gunner is blij dat hij dat hij z'n witgoed van AEG heeft gekocht.

Mevrouw Gunner is er wat minder blij mee want die moet de wasjes draaien en drogen
Where law ends, tyrrany begins.
pi_39691981
De meest simpele machines van Miele vallen wel mee hoor. Als je die halve computers koopt ben je wel veel kwijt inderdaad.
  maandag 10 juli 2006 @ 15:38:40 #28
126005 Tumble
Ik val en sta weer op
pi_39692252
in het geval van indesit is het zo dat indesit alle reparaties zelf willen doen. Laat een winkel het dus door hun eigen servicemonteurs doen wil indesit dat niet verrekenen dus ja het ligt aan indesit zelf.
de meeste andere merken vinden het prima als een servicemonteur van pak hem beet een Harense smid,expert of Bcc hun producten repareert.

ps heb zelf Miele nadat mijn bosch wasmachine en droger het binnen een maand allebei begaven nog niet eens 7 jaar oud.
Life never gets darker then midnight
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')