JIJ zegt dat ...quote:Op maandag 10 juli 2006 20:02 schreef maartena het volgende:
[..]
Wellicht. Maar omdat we geen afkomst bij staat denken we automatisch maar dat het dus maar een buitenlander was?
Wie zegt dat dan ?...dus omdat sommige Nederlanders het niet zijn mogen wij niets over de Marokkanen zeggen ?quote:Alsof Nederlanders zelf van die brave rakkers zijn die geen vlieg kwaad doen....![]()
quote:Op maandag 10 juli 2006 20:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Wellicht. Maar als ik dan lees dat een stelletje (Hollandse, blanke) idioten die Ajax een leuke voetbalclub vinden het jeugdhonk van Ado Den Haag bestormen en vervolgens een stel anderen die toevallig Ado Den Haag wel een leuke voetbalclub vinden gaan neersteken, en het halve honk kort en klein gaat slaan..... dan denk ik toch echt wel dat het niet alleen buitenlanders zijn die voor problemen zorgen.
En ook geen PSV-ers, VVV-ers ,MMV-ers enz...dus wat wil je nu zeggen ?quote:Ik heb in ieder geval nog geen horden Marokkaanse fans van FC Marakech (ofzo) een gebouw van Ajax zien bestormen ofzo.
Ja dat klopt ...maar dat is ALTIJD en Overal zo wat wil je daaraan doen maar het blijft beperkt want anders zou je in elke krant totaal iets anders lezen over hetzelfde onderwerpquote:2. de landelijke berichtgeving geeft volgens jou een goed beeld van alles wat er gebeurt?
De media geeft sowieso een slecht beeld van wat er gebeurd, daar kom je niet omheen. Zij schrijven met een ondertoon van hun eigen voorkeur, en dat verkleurd een verhaal al snel.
Nogmaals...nou en ?...de evt fouten van de ene zijn geen excuus voor de fouten van de anderenquote:Maar denk niet dat het iedere keer maar weer Marokkanen of Antilianen zijn die voor problemen zorgen. Nederlanders zijn zelf ook niet altijd even onschuldig.
Omdat er met regelmaat gesuggereerd word bij berichten over geweld dat het "wel weer Marokkanen zullen zijn" etc. Het is blijkbaar het eerst wat veel mensen denken bij een negatief bericht. Fiets gejat? Zal wel weer een Turk zijn.... etc.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:16 schreef pc-fr34k het volgende:. Wederom, waarom altijd roepen als er iets gezegt wordt over marokkanen of andere buitenlanders dat Nederlanders ook geen lievertje zijn?
.
Op Fok is dat zoiets als een hond proberen succesvol te laten beleggen.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:14 schreef maartena het volgende:
En als je dan in dit topic berichten ziet als "eindelijk eens wat goed nieuws" en het afdoen met opmerkingen als "ach, er zijn dagelijks wel antilianen die nederlanders in elkaar meppen", dan denk ik toch dat we eraan herrinnerd moeten worden dat het echt niet alleen de immigranten/buitenlanders zijn die problemen veroorzaken.
Hij heeft ook niet door dat die eerste post duidelijk een grap was. NWS of niet, ONZ-replies krijg je toch wel. De hum,or erin houden heet zoiets.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:58 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Op Fok is dat zoiets als een hond proberen succesvol te laten beleggen.
Ik kan er niet echt om lachen.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:03 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Hij heeft ook niet door dat die eerste post duidelijk een grap was. NWS of niet, ONZ-replies krijg je toch wel. De hum,or erin houden heet zoiets.
Betreffende user is vaker gebanned vanwege racistische uitspraken. Waarom ie steeds terug mag komen mag Joost weten.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:03 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Hij heeft ook niet door dat die eerste post duidelijk een grap was. NWS of niet, ONZ-replies krijg je toch wel. De hum,or erin houden heet zoiets.
Ah, ok.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Betreffende user is vaker gebanned vanwege racistische uitspraken. Waarom ie steeds terug mag komen mag Joost weten.
Denk je dat die opmerking ook maar iets helpt ?quote:Op maandag 10 juli 2006 23:47 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ah, ok.
Maar om na 2 replies op een forum te zeggen dat Nederlanders maar altijd zeggen dat een marokkaan het heeft gedaan is net zo idioot als gelijk denken dat een marokkaan het heeft gedaan.
Dat het gebeurd is, is niet sneu, maar heel erg. Altijd als er misstanden optreden in een samenleving zal er een belangenvereniging naar voren stappen en opkomen voor de slachtoffers. Dat het OCaN dat nu doet vind ik prima. Ik weet niet of jij ooit wel eens een kijkje hebt genomen op de website van het OCaN, maar dit is juist een organisatie die probeert de positie van deze mensen te verbeteren. Een verbeterde positie zal wellicht leiden tot minder gekut van deze groepen. Dan kun je wel gelijk negatief gaan zitten doen met je "sneu dat deze mensen nu hun muil opentrekken", maar wellicht zou je ook eens wat langer na kunnen denken voordat je wat zegt.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:15 schreef zoalshetis het volgende:
kijk dat het gebeurd is, is heel kwalijk, maar om nou juist van de antillen te horen dat ze verbolgen zijn en nu ineens hun muil opentrekken vind ik persoonlijk wat sneu. zeker gezien het feit dat de maatschappij daar het vullis naar ons stuurt en verder geen enkele hand in boezem steekt. en laten we niet vergeten dat die jongens en meisjes zorgen voor heel veel ellende in nederland.
'heel kwalijk' is iets anders dan 'sneu'. wellicht zou je ook eens wat langer na kunnen denken als je iets leest. waarom hoor ik die organisatie niet als een stel antillianen 'kaasies' te grazen nemen?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat het gebeurd is, is niet sneu, maar heel erg. Altijd als er misstanden optreden in een samenleving zal er een belangenvereniging naar voren stappen en opkomen voor de slachtoffers. Dat het OCaN dat nu doet vind ik prima. Ik weet niet of jij ooit wel eens een kijkje hebt genomen op de website van het OCaN, maar dit is juist een organisatie die probeert de positie van deze mensen te verbeteren. Een verbeterde positie zal wellicht leiden tot minder gekut van deze groepen. Dan kun je wel gelijk negatief gaan zitten doen met je "sneu dat deze mensen nu hun muil opentrekken", maar wellicht zou je ook eens wat langer na kunnen denken voordat je wat zegt.
Om dezelfde reden dat je Geert Wilders niet hoort wanneer ´kaasies´ Antillianen te grazen nemen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
'heel kwalijk' is iets anders dan 'sneu'. wellicht zou je ook eens wat langer na kunnen denken als je iets leest. waarom hoor ik die organisatie niet als een stel antillianen 'kaasies' te grazen nemen?
Trouwens, wel makkelijk om over een woord te vallen. Veel makkelijker natuurlijk dan op de essentie van het bericht reageren.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
'heel kwalijk' is iets anders dan 'sneu'. wellicht zou je ook eens wat langer na kunnen denken als je iets leest. waarom hoor ik die organisatie niet als een stel antillianen 'kaasies' te grazen nemen?
jij viel toch over een woord, dat je ook nog eens verkeerd gelezen had?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Trouwens, wel makkelijk om over een woord te vallen. Veel makkelijker natuurlijk dan op de essentie van het bericht reageren.
Daar maak je een fout. Ik las inderdaad iets verkeerd, maar mijn bericht stond en viel niet met het verkeerd quoten van jouw zin, al doe jij dat graag wel zo voorkomen. Mijn essentie, waar je trouwens nog steeds niet op hebt gereageerd, staat nog steeds.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jij viel toch over een woord, dat je ook nog eens verkeerd gelezen had?
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C6A4B893FA5F92.htmlquote:Antillianen boos na mishandeling
Het Antilliaanse overlegorgaan van de overheid, OCaN, dient een klacht in bij het Landelijk Bureau Racismebestrijding na de mishandeling van een Antilliaan. De 49-jarige man werd in mei door een groep ultrarechtse jongeren in elkaar geslagen in Papendrecht.
Het overlegorgaan is verbolgen dat de mishandeling niet eerder naar buiten is gebracht. Voorzitter Pieters is boos omdat minister Verdonk en Kamerleden nog steeds niet hebben gereageerd.
Als een Antilliaan een misdaad begaat, staat dat meteen in de krant, maar als iemand het slachtoffer is van racisme, zwijgt iedereen, vindt Pieters.
Die hadden ze toch wel gehouden - met of zonder dit incident - voor al het andere werk wat ze doen, dus doe nou maar niet zo stoer en populistisch.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:20 schreef Kadesh het volgende:
[..]
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C6A4B893FA5F92.html
Ja man het is allemaal racisme. En het Antilliaanse overlegorgaan van de overheid, OCaN heeft zich met dit berichtje ook weer in de kijker gezet om de subsidie's op gang te houden.
Je vergeet nog het andere modewoordje, "onderbuikgevoelens".quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:34 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die hadden ze toch wel gehouden - met of zonder dit incident - voor al het andere werk wat ze doen, dus doe nou maar niet zo stoer en populistisch.
Uhm, als het maar gemeld wordt is het incident minder erg? Wat een rare conclusie, 't is allebei erg, daar gaan we geen keuzes in maken hoor, pffft. Daarbij, er worden uit allerlei bevolkingsgroepen mensen in elkaar geramd, kan me niet voorstellen dat Antillianen daarop een uitzonderiing vormen. En nog wat, ook even naar de eigen foutjes kijken: Verdonk zet terugsturen Antillianen door Kortom, het moest allemaal niet mogen.quote:Het baart OCaN zorgen dat het incident is doodgezwegen door politiek Den Haag, de burgemeester van Papendrecht, de bestuurders van de Antillen-gemeenten en de verantwoordelijken van politie en justitie. "Waarom horen we niets van de bestuurders? Waarom geven zij geen signaal af?", vraagt voorzitter Roy Pieters zich af.
Volgens hem is ontkennen van het incident tien keer erger dan de actie op zich. "Dit was geen gewone vechtpartij. Deze man is met gebroken ribben en andere verwondingen het ziekenhuis in geslagen. Wij verwachten dezelfde bescherming als iedere andere Nederlander." nu.nl
Wat een kul. Heel Nederland sprak er schande van toen Kerwin Duijnmeijer werd vermoord of toen dat Antilliaanse jochie in Rotjeknor na het sneeuwbalgooien werd doodgeschoten. Waarbij de dader overigens ook een Antilliaan was, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:15 schreef zoalshetis het volgende:
11 Juli 2006 10:13
Als een Antilliaan een misdaad begaat, staat dat meteen in de krant, maar als iemand het slachtoffer is van racisme, zwijgt iedereen, vindt Pieters.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |