abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39654060
Met de search functie kwam ik al enkele topics over dit onderwerp tegen, maar ik zie vrij weinig reacties van ervaringsdeskundigen, en als die er al zijn, zijn ze vaak alleen maar positief: vandaar een nieuw topic.

Medicijnen testen: 2000 euro vangen voor 16 dagen verblijf in een kliniek bijvoorbeeld. Klinkt ideaal voor studenten toch? Maar wat zijn de risico's, met name op lange termijn? Heeft dan werkelijk niemand hier slechte ervaringen mee? Ik zit ernstig te twijfelen om me op te geven, maar ik zit ook weer niet te wachten op haaruitval, onvruchtbaarheid, levenslange 'vage klachten' en noem maar op.

Voor de mensen die ervaring hebben als testpersoon:

-Welk soort onderzoeken zijn aan te bevelen en welke niet?
-Heeft iemand ervaring met nare gevolgen (op lange termijn)?
-Ik rook als een schoorsteen: hoe lang zou ik gestopt moeten zijn om mee te mogen doen?Ik zie op de site van pbr alleen maar onderzoeken voor matige rokers
-Als je in de placebo groep hebt gezeten, krijg je dit dan achteraf te horen?wel zo prettig voor je gemoedsrust

Verder zijn natuurlijk alle andere ervaringen of opmerkingen ook zeer welkom, wil gewoon een beter totaalplaatje krijgen. Ik ben benieuwd
Hippopotomonstrosesquippedaliophobia
pi_39654413
Ik ga het doen, over een maandje. 1 week slaapmiddelen testen bij het CHDR in Leiden.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_39654428
Wat schuift 't?
pi_39654447
ben ook benieuwd er zitten idd altijd leuke geldbedragen aan vast
Don't take life too serious or you'll never get out of life.
  Donald Duck held zondag 9 juli 2006 @ 11:37:31 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_39654468
het kan gruwelijk mis gaan. dat was pas nog in het nieuws.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_39654527
In nederland zijn de vergoedingen minimaal tegenover de risico's om mensen te ontmoedigen om dit als beroep te doen. In het buitenland zijn ze niet zo korrekt en daar zijn de vergoedingen hoger.
En er zijn mensen bij doodgegaan.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_39654663
Maar wat zijn de risico's? Dat Engeland verhaal kent iedereen nu (denk ik) wel....waar het mij om gaat is: wie heeft hier zelf ervaring mee? Zijn die risico's nou echt zo groot...en bij welke medicijnen zijn de risico's kleiner? Zou je bijvoorbeeld eerder een middel tegen psychoses of tegen suikerziekte testen? Ik noem maar wat.......
  zondag 9 juli 2006 @ 11:51:39 #8
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_39654701
Misschien wel leuk voor een keertje.
pi_39654721
Wat wil je horen, dat er geen risico is ?
De risico's kunnen zijn: Doodgaan, permanent invalide, voor het leven lichamelijke/geestelijke klachten, zwaar ziek, hoofdpijn of helemaal niets.
Kortom ze gaan juist testen om het vast te stellen.
  zondag 9 juli 2006 @ 11:53:26 #10
150092 JoshuaJero
Leuker, harder, beter
pi_39654731
Mazzel niet doen! wie weet wat er over 10 jaar allemaal naar boven komt: "oeps, sorry" nee, niet aan wagen. Trouwens wat vinden jullie van mijn forum?
itokoforum.com - Gadgets, Girls & Lifestyle
pi_39654759
quote:
Het testen van nieuwe geneesmiddelen door vrijwilligers is volstrekt veilig, mede dankzij nieuwe Europese richtlijnen. Het is zeer uitzonderlijk dat mensen ernstig ziek worden. Dat zei J. Evers, voorzitter van de Centrale Commissie Mensgebonden Onderzoek.

Hij zei dat naar aanleiding van problemen bij een test in Londen. Daar vechten in een ziekenhuis zes mannen voor hun leven, nu blijkt dat de bijwerkingen van een nieuw medicijn problemen veroorzaakt met de ademhaling en bloedsomloop.

Evers kent in Europa geen eerdere voorbeelden van dit soort complicaties. ,,Als je het traject bekijkt van de testen voordat het medicijn bij mensen terechtkomt, kun je je überhaupt niet voorstellen dat het nog misgaat'', aldus Evers.

In Nederland vinden jaarlijks 2000 onderzoeken plaats. Op elk willekeurig moment doen een half miljoen mensen mee aan die onderzoeken. Sinds 1 maart voldoet Nederland aan de Europese wettelijke eisen voor mensgebonden onderzoek. Maar ook daarvoor waren de eisen al hoog, aldus Evers.

Producenten van geneesmiddelen testen jaarlijks tienduizenden nieuwe middeltjes. Eerst in het laboratorium, daarna op kleine dieren, dan op grotere dieren en tenslotte in vier fases op mensen. ,,Dat proces is een echte afvalrace. Veel van die onderzoeken vallen in het laboratorium al af'', zegt Evers.
bron: http://www.goedzo.com/ind(...)dicijnen_zeer_veilig

Hmmmmmmz
pi_39654781
De medicijnen zijn wel allemaal ontzettend lang getest op andere manieren (theoretisch en op dieren etc). Neemt niet weg dat het ook flink fout kan gaan.
Vroegah was alles beter, zelfs fok O-)
pi_39654829
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:53 schreef longinus het volgende:
Wat wil je horen, dat er geen risico is ?
De risico's kunnen zijn: Doodgaan, permanent invalide, voor het leven lichamelijke/geestelijke klachten, zwaar ziek, hoofdpijn of helemaal niets.
Kortom ze gaan juist testen om het vast te stellen.
Lees de eerste post, dan zie je waar het mij om gaat.
Dat er risico's aan vast zitten, staat vast. Maar hoe groot zijn die en wie heeft hier ervaring mee?
Ik wil juist ook de negatieve kanten horen.....en dan graag van iemand die er zelf ervaring mee heeft.
  zondag 9 juli 2006 @ 12:09:09 #14
16715 Mylene
*schatje*
pi_39655007
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:37 schreef __Saviour__ het volgende:
Klopt.
quote:
Exclusive: Horror drugs trial victim talks for the first time.. and reveals NEW nightmare

Elephant Man: I'm losing my fingers and toes

These shock pictures show the horrifying plight of Ryan Wilson —the final survivor to pull through from the shocking Elephant Man drug trials.

After five weeks the human guinea pig still lies stricken in a hospital bed watching his swollen rotting fingers and toes dropping off.

And there may be worse in store. He could end up having all his hands and feet cut off.

In an exclusive interview handsome Ryan, 20, told us: "I'm definitely going to lose bits of my fingers and toes. And they say I could be in here another six months.

Victim: 'It's just a matter of waiting. It's like frostbite.. they'll just drop off'

Rot sets in: Blackened areas of Ryan's feet where flesh has died

Touch of horror: Ryan’s mum says he’ll lose at least 3 fingers

Broken dreams: Student Ryan with girlfriend Michellehttp://i3.tinypic.com/vo2a6f.jpg

Coma

"When I woke up in intensive care after almost three weeks unconscious, I only realised how serious my injuries were when I saw my hands and feet were black. Then I put two and two together. Three fingers were already shrivelled.

"But I was sedated and I don't think people wanted to break the news to me too fast. Look down at me though, and you can see for yourself."

As Ryan lay in a coma at Northwick Park Hospital, north London, after the ill-fated drug test, experts desperately tried to save him from dry gangrene.

"Now they're waiting for my body to heal itself," he said. "I'm told it's like frostbite and my fingers will just fall off.

"The three that are bad will go down to the knuckle.

"The doctors say they don't want to take my fingers off because that's messier than if the body sorts itself out.

"So if the fingers fall off they'll actually heal better. They're waiting for pink flesh to move further up the feet, but the tips of most of my toes are basically dead. So at the very least I'll lose them.

"I'd say at least half of my big toe has gone already. But it's just a matter of waiting. They just don't know."

Our pictures show the terrible state of his blackened feet and hands.

Ryan was the most seriously ill of the six victims, known as the "ele-phant men" after their heads and bodies swelled up following trial injections of the TGN1412 anti-inflammatory arthritis drug at nearby St Mark's Hospital. The other volunteers have all been discharged and escaped most of the serious conditions that Ryan suffered.

"I had heart failure, kidney failure, pneumonia, septicaemia and liver failure and was ventilated on 99 per cent oxygen," he said. "I lost four stone and my whole body went into meltdown. It was only machines that were keeping me going."

But Ryan has miraculously defied doctors, family and friends who all thought he would die.

"From what I've been told, I'm not supposed to be here," he said. "When I came around from the sedation, most of the doctors had a shocked look on their faces and said, ‘You're lucky to be here.'

"One told me I was a hero for withstanding the punishment my body took.

"But I'm forever indebted to all the staff for saving my life." Ryan confessed he only did the trial for the £2,000 fee so he could pay for driving lessons and a family holiday.

But now the ordeal has blighted his life permanently disfiguring his body, dashing his dreams of a career as a plumber and the joy of playing his beloved sport, football.

He is chasing compensation from drug test company Parexel and the manufacturer TeGenero. He said he was told the only side-effects would be nausea and headaches.

Ryan's girlfriend Michelle Bayford, 20, is too upset to talk about the tragedy. But his Irish mum Marion Flanagan, 50, who has been at his bedside day and night since Day 1, is appalled by what's happened.

Exclusive video: Ryan Wilson interview (WMP)
Exclusive video: Ryan Wilson interview (RP)

Risk

"It horrifies me that I could go into Ryan's room one day and find his fingers have just fallen off," she said.

"But the doctors say that this is much better than them being surgically removed and there's less risk of infection. We know he's going to lose three fingers and the tips of his toes but it could get much worse."

News of the World expert Dr Hilary Jones said: "The worst case scenario for Ryan is that the dead tissue spreads and he will lose his hands and feet."

Mum Marion said her son's survival is an answer to her prayers. "When I first saw him in intensive care I thought he was gone," she admitted.

She is still fighting for answers from the two drug companies who she says have "ignored" the victims' families.

"We've been kept completely in the dark about what happened that day of the trials. It's a constant battle to get answers," she said. "I'm very angry."
bron

Onderzoeken naar geneesmiddelen
pi_39655032
ja dit stukje vond ik ook in oude topics over dit onderwerp....

maar dit is niet in NL............
  zondag 9 juli 2006 @ 12:12:39 #16
138448 PeZu
Suspended animation
pi_39655090
een vriend van mij doet het zo'n 3 keer per jaar, al een paar jaar

verdient goed, wel saai vooral als je er langere tijd moet blijven

in nederland loop je weinig risico, gevallen zoals hier boven zijn er nog niet geweest
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_39655167
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:12 schreef PeZu het volgende:
een vriend van mij doet het zo'n 3 keer per jaar, al een paar jaar

verdient goed, wel saai vooral als je er langere tijd moet blijven

in nederland loop je weinig risico, gevallen zoals hier boven zijn er nog niet geweest
Zo veel mogelijk details please

-wat voor onderzoeken heeft ie gedaan?
-heeft ie wel eens bijwerkingen gekregen?
  zondag 9 juli 2006 @ 12:17:16 #18
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_39655199
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:37 schreef __Saviour__ het volgende:
dat is in nederland nog nooit gebeurd. Ik heb er een artikel over geschreven en wat research na gedaan. Er zijn in nederland ook altijd artsen aanwezig bij de tests wat ik ervan begreep.

Ik zelf vind het altijd een beetje eng, helemaal als het medicijnen zijn tegen psychoses ofzo.Dat heeft toch met je hersenen ed te maken..

maar gewoon "onschuldige"dingen als medicijnen tegen virussen kunnen weinig kwaad imo
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 9 juli 2006 @ 12:17:20 #19
138448 PeZu
Suspended animation
pi_39655201
verschillende onderzoeken, oa medicijnen tegen schizofrenie...

bij kendle dacht

als je er een tijd blijft werken ze met een punten systeem, bij overtredingen gaat er geld van je vergoeding af

je vergoeding is netto

geen bijwerkingen tot nu toe..

ik zal hem eens vragen voor meer info
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_39655232
tnxxx )

meer mensen met inside-information??
pi_39655314
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

maar gewoon "onschuldige"dingen als medicijnen tegen virussen kunnen weinig kwaad imo
Waarom? Is de ans op nare bijwerkingen op lange termijn te verwaarlozen?

Wat ik me ook afvraag: maken die klinieken een risico-profiel?
  zondag 9 juli 2006 @ 12:26:27 #22
134435 Verlosser
Yeah that's right
pi_39655417
Ik heb eens meegedaan WAF met zo'n WAF experiment WAF WAF maar alles is goed gegaan hoor WAF WAF WAF
Ben ik nou zo doof of ben jij nou zo blind
pi_39655522
layout verneuker

[ Bericht 94% gewijzigd door buzzer op 10-07-2006 11:15:39 ]
  zondag 9 juli 2006 @ 12:36:15 #24
90400 longinus
Hollander
pi_39655661
Ik heb persoonlijk zware bijwerkingen gehad van goedgekeurde medicijnen daar heb ik nog steeds last van. Ik bleek achteraf in de 0,5% groep te vallen van zware bijwerkingen.
Je zal maar pech hebben en ook zulke reaktie's hebben op die medicijnen, het hele gebeuren maken dat ik erg afwijzend ben naar die vrijwillige tests omdat ik wel bijwerkingen heb gehad.
Maar dat is mijn ervaring en ik hoop iedereen een zelfde lot te besparen voor een beetje geld.

Ik kan je alleen maar succes wensen en hopen dat het goed gaat.
pi_39655697
wat waren die bijwerkingen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')