De laatste jaren zie je meestal dat pas op de laatste twee bergen de schifting echt wordt doorgevoerd.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:28 schreef Ericr het volgende:
Denk dat in deze rit de Tour al zo'n beetje beslist is. Er gaan heel wat mannen van naam sneuvelen in ieder geval. Tourmalet is meestal al genoeg om een behoorlijke schifting door te voeren. Daarna heb je weinig kans om terug te komen als het gat meer dan enkele minuten is.
Er is trouwens nog nooit een Nederlander als eerste op de Tourmalet doorgekomen.
Dat wel ja.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:37 schreef Ericr het volgende:
Tourmalet heeft wel de naam om een schifting door te voeren, vaak genoeg gezien dat renners van naam daar al in de bus plaats moesten nemen. Als Leipo zo rijdt als in de tijdrit kan hij alvast een plekje reserveren.
Beetje jammer dat de Tourmalet helemaal op het begin zit,quote:Op zondag 9 juli 2006 11:41 schreef Wombcat het volgende:
't Is wel een mooie etappe trouwens![]()
Heb zelf eens tijdens een fietsvakantie gefietst van Argeles-Gazost naar Luchon, over de Tourmalet, Apsin en Peyresourde dus. En da's echt wel een serieuse etappe
Jammer alleen dat de finish op Pla de Beret is, die schijnt niet zo zwaar te zijn. Maar er zit genoeg ervoor om de mensen al te vermoeien.
Misschien minder controle, maar meer aanvallen.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:14 schreef FredWielergek het volgende:
Vorig jaar maakte de ploeg van Armstrong het zwaar. Welke ploeg zal in de bergen voorop rijden? T-Mobile? Welke ploeg maakt tempo?
Van mij mag 'iequote:Op zondag 9 juli 2006 20:22 schreef JohnDDD het volgende:
menchov wint de tour let maar op
Omdat 'ie bij Rabobank fietst natuurlijkquote:Op zondag 9 juli 2006 21:58 schreef flyckje het volgende:
en waarom is menchov clean ? ....
Als ie het goed doet kan hij morgen 95 punten pakken voor de bolletjestrui. Er zijn dus heel veel punten te verdienen morgenquote:
is hij wel in vorm? Dacht dat ik hem vandaag al eens zag lossen.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:17 schreef Ericr het volgende:
Leuke etappe voor Pereiro Sio.
Omdat-ie weer met 20 minuten voorsprong aan de klim mag beginnen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:03 schreef JohnDDD het volgende:
4. Hincapie 1"35
Nee niet in vorm zo te zien, dan maar gaan voor Sastre.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:00 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
is hij wel in vorm? Dacht dat ik hem vandaag al eens zag lossen.
Morgen zegt Bruyneel: de Tourmalet, da's te vroeg... dan zegt ie in ieders oortje: de Aspin is niet zwaar genoeg, wachten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:06 schreef flyckje het volgende:
vandaag kon er niet aangevallen worden gezien het wedstrijdverloop. Morgen zal andere koek zijn.
Alleen heeft T-Molbile 2 renners minder.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:52 schreef Ericr het volgende:
Ik hoop op een ontmaskering van veel favorieten. T-Mobile heeft in ieder geval het beste collectief, de kaart Kloden spelen lijkt me de beste kansen te geven.
Ik wil zien hoe renner na renner er af piert, dat zijn meestal de leukste etappes.
Ja, maar heb je gezien hoe het pelotonnetje er uit zag bergop toen er nog maar 30 man zaten. T-mobile had daar nog 5 man bij. Bergop is het de enige ploeg die echt zou kunnen controleren. Daarbuiten moeten de toppers het alleen of in duo's doen, tenzij Discovery Channel nog gaat verrassen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Alleen heeft T-Molbile 2 renners minder.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:51 schreef mbn het volgende:
[..]
Ja, maar heb je gezien hoe het pelotonnetje er uit zag bergop toen er nog maar 30 man zaten. T-mobile had daar nog 5 man bij. Bergop is het de enige ploeg die echt zou kunnen controleren. Daarbuiten moeten de toppers het alleen of in duo's doen, tenzij Discovery Channel nog gaat verrassen.
Jawel, maar dit was de eerste bergetappe. Na 3 weken kan het wel eens anders zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:51 schreef mbn het volgende:
[..]
Ja, maar heb je gezien hoe het pelotonnetje er uit zag bergop toen er nog maar 30 man zaten. T-mobile had daar nog 5 man bij. Bergop is het de enige ploeg die echt zou kunnen controleren. Daarbuiten moeten de toppers het alleen of in duo's doen, tenzij Discovery Channel nog gaat verrassen.
Vergeet Rabo niet met 3 man in dat peloton.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:51 schreef mbn het volgende:
[..]
7 T-Mobile renners op 8,5 min voorsprong.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:05 schreef Ambrosius het volgende:
De ARD schijnt al om 10.30 te beginnen met een programma.
Rond 12.30.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:17 schreef Robar het volgende:
Ey, hoe laat beginnen ze aan de eerste beklimming?
11:00 pre startquote:
Ja maar dan zijn er al een paar weg en dat heb je dan gemist.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:57 schreef Sheepcidus het volgende:
Om 12:15 is uitzending maar ze begginnen meteen met de beklimming met een beetje geluk.
Laten we het hopenquote:Op donderdag 13 juli 2006 11:01 schreef Art_Core het volgende:
Rasmussen gaat al op de Tourmalet vermoed ik. Dat zou wel eens het sein kunnen zijn voor een vroege ontploffing van de tour.
goede 2e is Dumoulin.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:16 schreef Ericr het volgende:
Het zou wel goed voor de Tour zijn als er een subtopper meegaat met Rasmussen. Maar ja de geschiedenis leert dat het al lange tijd niet meer explodeert op de eerste berg van de dag. Denk wel een schifting maar geen explosie.
Mayo tip ik in ieder geval als eerste lossende op de Tourmalet.
Het is overigens begonnen, de dag des oordeels.
De belg en Eurosport ook niet de rit word pas va 12.15 uitgezondenquote:
Hoop niet dat dat voor de hele rit gaat geldenquote:Op donderdag 13 juli 2006 11:25 schreef Ericr het volgende:
Eerste 40 Km zijn toch niet zo boeiend, denk de eerste kilometers van de Tourmalet evenmin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |