Tja misschien is zijn fiets ook wel beschadigd (wishfull thinkingquote:Op zondag 9 juli 2006 02:13 schreef Pizzakoppo het volgende:
lijkt me wel vervelend, wat jullie?
Maakt het wat uit?...vooruit dan ...een Renault ...en een Batavus Fietsquote:Op zondag 9 juli 2006 02:13 schreef Mastertje het volgende:
Wat voor auto heb je jongeman?
pff een reneequote:Op zondag 9 juli 2006 02:15 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Maakt het wat uit?...vooruit dan ...een Renault ...en een Batavus Fiets![]()
Echt ?..quote:Op zondag 9 juli 2006 02:15 schreef arneaux het volgende:
Jawel, voor fietsers gelden de verkeersregels (1 woord) ook.
ehm heb hoofdpijnquote:Op zondag 9 juli 2006 02:20 schreef SuperGrovert het volgende:
neuken knoek ?
Jup. Nog andere vragen?quote:
Neen. Ik ben blij dat ik je uit de brand heb kunnen helpen.quote:
Alleen jammer dat je alleen daarop reageerd (verkeersregels 1 woord) want als je verder had gelezen had je gezien dat het DAAR wel goed stond ...dus dat ene foutje ...als je daar al op valtquote:Op zondag 9 juli 2006 02:25 schreef arneaux het volgende:
[..]
Neen. Ik ben blij dat ik je uit de brand heb kunnen helpen.
Voor of nadat je ze van de weg drukt ?quote:Op zondag 9 juli 2006 02:25 schreef Gallorini het volgende:
Toeter en middelvinger!
Aanpakken die gasten.
Val doodquote:Op zondag 9 juli 2006 02:32 schreef Ringo het volgende:
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
Automobilisten [afbeelding]
![]()
Ik ben beide dus 50% positieve score ..quote:Op zondag 9 juli 2006 02:32 schreef Ringo het volgende:
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
![]()
F I E T S E R S
![]()
![]()
Automobilisten [afbeelding]
![]()
Ik reageer op de stelling waarin jij een spelfout maakt. Jij pakt juist die spelfout eruit om nu op te reageren. Pot verwijt de ketel enzo.quote:Op zondag 9 juli 2006 02:28 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Alleen jammer dat je alleen daarop reageerd (verkeersregels 1 woord) want als je verder had gelezen had je gezien dat het DAAR wel goed stond ...dus dat ene foutje ...als je daar al op valt![]()
jij je zin ...quote:Op zondag 9 juli 2006 02:35 schreef arneaux het volgende:
[..]
Ik reageer op de stelling waarin jij een spelfout maakt. Jij pakt juist die spelfout eruit om nu op te reageren. Pot verwijt de ketel enzo.
Jammer dat je dit soort argumenten steeds vaker ziet ...quote:Op zondag 9 juli 2006 03:13 schreef ganzenherder het volgende:
En ik als fietser erger me altijd mateloos aan voetgangers die altijd maar denken dat ze zomaar kunnen oversteken zonder te kijken.
Nee hoorquote:De cirkel is rond, amen.
en je vergeet nog:quote:Op zondag 9 juli 2006 02:11 schreef Limburger_noord het volgende:
Ik krijg steeds vaker het gevoel dat veel fietsers denken dat de verkeersregels niet voor hun gelden
De meeste fietsers lijken te denken dat ze ALTIJD voorrang hebben van rechts ONGEACHT de situatie en dat zij ook de enige zijn die voorrang hebben van rechts check![]()
Met zijn zessen naast elkaar op een smalle weg zodat er van beide zijden geen mens meer langs kan ?...geen probleem check
Over de stoep of door een voetgangers gebied ..moet kunnen (uje kunt toch opzij springen )check
Fietsen neersmijten voor de ingang van een winkel ? (dan spring je er toch overheen ) neuh doe ik niet
En begin nu niet met de geijkte opmerking ....zeker weer een kut automobilist die loopt te zeiken ...want ik maak zelf voor het grootste deel gebruik van mijn fiets
BTW het feit dat ik net nog een fietser tegen mijn geparkeerde auto kreeg die vervolgens luid scheldend ervan door ging heeft niets te maken met mijn ergenissen (wel dat ik dit NU schrijf overigens)
"it's a perfect day for real-life carmaggeddon!!!"quote:Op zondag 9 juli 2006 11:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als ze hier weer zwn fiets4daagse hebben nou dan zie je alleen maar bejaarden met 20 naast elkaar over de weg heen en weer slingeren... ze zetten er zelfs hele kruispunten voor af alleen omdat die oudjes ineens met ze alle moeten fietsen....
Doet me denken aan die aflevering van southpark:
NOOOO everybody go inside... elderly people are driving !!
Maar dan wel goed de punten bijhouden he..anders kunnen we achteraf niet vergelijkenquote:Op zondag 9 juli 2006 11:41 schreef immortalsean het volgende:
[..]
"it's a perfect day for real-life carmaggeddon!!!"![]()
En de de rest van de tijd NEEM je gewoon voorrang?quote:Op zondag 9 juli 2006 11:52 schreef GaNgStErRR het volgende:
9 van de 10 keer krijg je voorrang van een auto terwijl dat helemaal niet hoeft...
Tja als je alleen de titel leest krijg je dit soort domme reaktiesquote:en btw ga dan gewoon zelf fietsen![]()
Een fiets is levenloos en kan je dus niet doodmakenquote:Op zondag 9 juli 2006 02:17 schreef Knoekie het volgende:
Alle fietsen moeten dood
Nee lees terug en je weet in welke auto ik rijquote:Op zondag 9 juli 2006 12:40 schreef classpc het volgende:
1. Was jij dat in die rode golf?
Fietsers die dan doen de sloot indrukken ookquote:2. Naast elkaar fietsen is gewoon tof.
btw dit is een probleem van alle leeftijden (spak vorige week een oudere vrouw aan (jaartje of 60 ) waarom ze dat deed ...jamaar ik ben slecht ter been ...right ...toen ze uit de winkel kwam liep ze wel vrolijk naar de brievenbus 500 meter verderop ...quote:3. Als winkeliers zorgen voor plaatsen waar je fatsoenlijk je fiets neer kunt zetten, hoef je ze niet voor de winkel neer te pleuren.
Een auto ook en toch praten sommigen erover alsof het hun vriend\vriendin isquote:Op zondag 9 juli 2006 12:42 schreef MyName het volgende:
[..]
Een fiets is levenloos en kan je dus niet doodmaken
Fietsers zijn natuurlijk veeeeel zieligerquote:Op zondag 9 juli 2006 12:59 schreef MyName het volgende:
Tjonge wat zijn die automobilisten weer zielig, ooh ooh ooh wat hebben ze het weer zwaar
Huilerds.
1. Snap niet wat die vraag er toe doet. Je hoort je gewoon te gedragen in het verkeer, ongeacht wat voor een auto er op de weg is.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:40 schreef classpc het volgende:
1. Was jij dat in die rode golf?
2. Naast elkaar fietsen is gewoon tof.
3. Als winkeliers zorgen voor plaatsen waar je fatsoenlijk je fiets neer kunt zetten, hoef je ze niet voor de winkel neer te pleuren.
Volgens mij hebben die voetgangers hier familie zitten want het komt me bekend voorquote:Op zondag 9 juli 2006 13:04 schreef BobbyB het volgende:
[..]
1. Snap niet wat die vraag er toe doet. Je hoort je gewoon te gedragen in het verkeer, ongeacht wat voor een auto er op de weg is.
2. Hopelijk denkt een vrachtwagen chauffeur daar ook zo over en gaat fietsen-bowling spelen.
3. Je fiets heeft ook zoiets als een standaard waardoor dat pleuris ding dus gewoon netjes rechtop bij de winkel gezet kan worden.
Maar goed, niet alleen fietsers denken dat ze alles mogen, hier hebben we hele fijne voetgangers die, ondanks dat er aan beide kanten een stoep bevind gewoon op straat gaan lopen en je boos aan durven te kijken op het moment dat je toetert dat ze op moeten bokken naar de stoep. Als het nu een brede straat was, dan kan je er nog omheen maar in dit geval dus niet. Overdag is het ook nog niet zo'n probleem, maar als het donker is wel, want dan zie je ze bijna niet met hun donkere kleding. Je krijgt daar echt aanrijd-neigingen van.
Waar haal je dat vandaanquote:Op zondag 9 juli 2006 13:00 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Fietsers zijn natuurlijk veeeeel zieliger
![]()
Misschien wordt dat dan toch maar eens tijd, net als een fietsers rijbewijs want de ouders leren het de kinderen ook niet meer hoe het moetquote:Op zondag 9 juli 2006 13:17 schreef ErikT het volgende:
Als ik me op mijn fiets aan de verkeersregels zou houden, dan zou ik nooit in één dag naar de stad kunnen fietsen en terug.
Al die nutteloze stoplichten op rood, al die auto's die in de weg rijden en vooral niet doorrijden, voetgangers op het fietspad waardoor ik over de stoep moet, andere fietsers die niet doorfietsen of voor rood licht blijven staan als er niks aan komt...
Nee dus, verkeersregels gelden niet voor fietsers. Anders hadden fietsen wel een nummerbord gehad.
quote:Op zondag 9 juli 2006 13:17 schreef ErikT het volgende:
Als ik me op mijn fiets aan de verkeersregels zou houden, dan zou ik nooit in één dag naar de stad kunnen fietsen en terug.
Al die nutteloze stoplichten op rood, al die auto's die in de weg rijden en vooral niet doorrijden, voetgangers op het fietspad waardoor ik over de stoep moet, andere fietsers die niet doorfietsen of voor rood licht blijven staan als er niks aan komt...
Nee dus, verkeersregels gelden niet voor fietsers. Anders hadden fietsen wel een nummerbord gehad.
Het eerste wat ze aan fietsers moeten leren is:quote:Op zondag 9 juli 2006 13:26 schreef BobbyB het volgende:
Misschien wordt dat dan toch maar eens tijd, net als een fietsers rijbewijs want de ouders leren het de kinderen ook niet meer hoe het moet
Daar maken fietsers ook deels gebruik van hoor (en ook van SPECIAAL voor fietsers aangelegde fiets paden )quote:Op zondag 9 juli 2006 13:32 schreef MyName het volgende:
Gezeik van die automoblisten altijd. Er worden lappen asfalt voor hun neergelegt,
,quote:andere weg gebruikers en omwonenden moeten dag en nacht uitlaatgassen happen
,quote:bij stoplichten hebben auto's altijd velen malen vaker groen dan andere weggebruikers
Goh jij hebt gestudeerd he?...ik heb anders nog nooit meegemaakt dat auto's met 4 naast elkaar en 6 rijen achter elkaar over de weg rijden (anders dan fietsers)quote:auto's nemen veeeel meer plaats in beslag (rijdend en stilstaand) dan andere weggebruikers
Woon je in een andeer land of zo ?quote:, de overheid lijkt izh dag en nacht bezig te houden met hun welzijn..etc etc
Tja dat haal jij steeds maar weer aan maar waar zeggen we dat we zielig zijn of is iedereen die wat van fietsers zegt dit automatisch ?quote:En dan toch maar de zielige automobilist blijven uithangen![]()
![]()
Gewoon zich aan de regels houden...dan is er niets aan de hand (voor beide partijen )quote:Op zondag 9 juli 2006 13:48 schreef MyName het volgende:
Wat fietsers moeten leren is voor hun rechten opkomen. En zich dus niet zo vaak door automobilsten van de weg laten drukken. Daar worden die luilakken veels te arrogant van. Zoals maar weer blijkt uit dit draadje.
Mee eensquote:Op zondag 9 juli 2006 13:50 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Gewoon zich aan de regels houden...dan is er niets aan de hand (voor beide partijen )
Zowel automobilsten als fietsers moeten zich normaal aan de regels houden.quote:Op zondag 9 juli 2006 13:49 schreef Limburger_noord het volgende:
....blablablablablablablablabla....
quote:Op zondag 9 juli 2006 14:07 schreef Sheriam het volgende:
Ik heb geen auto en ken dit soort ergernissen ook. Als fietser heb je ook last van andere asociale fietsers! Als je in je uppie fietst en er komt zo'n clubje van 10-20 scholieren aan, over de hele weg, liefst nog aan de verkeerde kant van de weg ook, dan kom je er als mede-fietser ook niet langs. En inderdaad, als je belt omdat er iemand heel langzaam midden op het (brede) fietspad fietst, eerst omkijken en nog meer naar links gaan... Of midden op 't fietspad ineens stoppen zonder omkijken omdat ze toevallig bij hun winkel zijn.
Maar 't ligt echt niet alleen aan fietsers hoor, er zijn gewoon veel mensen die geen greintje rekening houden met anderen. Inderdaad automobilisten die fietsers afsnijnen of rakelings langs je heen komen, die voor de deur 'even' wachten op hun vrouw/man die binnen uitgebreid boodschappen doet.... Binnen in de winkel laat dat zelfde type dan hun wagentje midden in het gangpad staan terwijl ze uitgebreid producten vergelijken, of trekken ze het zo scheef achter zich aan dat ze het hele pad blokkeren. Wandelaars lopen ook nogal eens midden op de weg, en het ergste nog mensen die hun honden uitlaten met zo'n meters-lange lijn, liefst zo'n heel dunne zwarte die je bijna niet ziet, hondje aan de ene kant van het fietspad, zij aan de andere. Vooral 'swinters leuk als het vaker nog/al donker is....
Er zijn natuurlijk plekken waar je 'gewoon voor je rechten op moet komen' maar in verreweg de meeste gevallen zouden beide partijen ruimte zat hebben als ze gewoon aan hun eigen kant bleven, een beetje om zich heen zouden kijken. Maar ja, da's blijkbaar teveel gevraagd.
Lul neem je eigen avatarquote:Op zondag 9 juli 2006 02:25 schreef Gallorini het volgende:
Toeter en middelvinger!
Aanpakken die gasten.
[..]quote:Op zondag 9 juli 2006 13:58 schreef MyName het volgende:
Daar is iedereen het wel mee eens denk ik ...had ik al gezegt trouwensquote:Zowel automobilsten als fietsers moeten zich normaal aan de regels houden.
Fietsers zijn geen ander ras, zowel tussen de fietsers als tussen de automobilisten heb je aso's
Hoe reken je dat uit ??...de rijbaan ligt er al (meestal ) daar kunnen de fietsers OOK rijdenquote:Een fiets pad is een stuk minder breed dan een autobaan en kost dus stukken minder
Maar misschien wel om een sarcastische opmerking te herkennen ....quote:4 fietsen nemen (stilstaand) ongeveer net zoveel plaats in als een auto, rijdend gaan er ongeveer 16 fietsen in een auto. Daarvoor hoed je echt niet gestudeerd te hebben
Misschien je eigen advies eens ter harte nemen ?quote:Je moet leren objectief naar de stoplichten te kijken. Dan zul je zien dat automobilisten belachelijk veel vaker en langer groen hebben.
Jij doet anders ook behoorlijk je bestquote:Ik vind fietsers niet zielig maar vind dat de automobilisten (op dit forum) wel heel veel klagen.
Ook wel van links hoor.quote:Op zondag 9 juli 2006 02:11 schreef Limburger_noord het volgende:
Ik krijg steeds vaker het gevoel dat veel fietsers denken dat de verkeersregels niet voor hun gelden
De meeste fietsers lijken te denken dat ze ALTIJD voorrang hebben van rechts ONGEACHT de situatie en dat zij ook de enige zijn die voorrang hebben van rechts
Dat is vreselijk idd.quote:Met zijn zessen naast elkaar op een smalle weg zodat er van beide zijden geen mens meer langs kan ?...geen probleem
Als je een beetje oplet hoef je niet opzij te springen.quote:Over de stoep of door een voetgangers gebied ..moet kunnen (uje kunt toch opzij springen )
Hoeft van mij dan ook weer niet.quote:Fietsen neersmijten voor de ingang van een winkel ? (dan spring je er toch overheen )
Of mensen die met een kinderwagen over een drukke kermis of jaarmarkt lopen en maar ouwehoeren en opzij kijken en maar doordouwen en als ze je rakenm kijken ze je aan met zo'n blik van 'kun je niet uitkijken '?quote:Op zondag 9 juli 2006 15:21 schreef Spacehamster het volgende:
Auwtomobilsten en voetgangers sucken!
Oh, en kinderwagens, die zijn al helemaal erg!
Mensen die met een kinderwagen lopen denken al helemaal dat ze alles mogen en overal mogen komen en parkeren.
Ff babbelen? Zet je de kinderwagen recht voor een deur neer en vooral niet letten op de mensen die in en uit willen want die moeten gewoon wachten tot je uitgebabbelt bent.
Met een kinderwagen loop je midden op de stoep of zelfs midden op de weg. Ieder ander moet maar rustig achter je lopen of zich er langs wringen.
Mensen met kinderwagens mogen overal en elk moment oversteken want ze hebben de baby als schild.
Niemand gaat willens en wetens een baby overrijden...chantage == compleet.
Maar probeer maar eens in een stad als Rotterdam te fietsen en je aan alle verkeersregels te houden. Dan doe je makkelijk 2 keer zo lang over een rit.. Automobilisten zijn trouwens ook niet allemaal heilig wat dat aan gaat daar.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:31 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Voor jou maak ik een uitzondering![]()
Als je je iig aan zoveel mogelijk regels probeerd te houden vergeven we je de rest ...quote:Op zondag 9 juli 2006 15:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar probeer maar eens in een stad als Rotterdam te fietsen en je aan alle verkeersregels te houden. Dan doe je makkelijk 2 keer zo lang over een rit..
Niemand zegt dat toch ?quote:Automobilisten zijn trouwens ook niet allemaal heilig wat dat aan gaat daar.
Ik heb een hekel aan drukte, dus zal dat niet voor mijn lol doen.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:37 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Als je je iig aan zoveel mogelijk regels probeerd te houden vergeven we je de rest ...
Ik zie bv geen enkel reden om met een fiets door een drukke winkelstraat (waar je niet mag fietsen ) te fietsen omdat je haast hebt
Ik kijk nooit of een verkeerslicht op rood of groen staat, maar kijk of ik er redelijkerwijs door kan rijden zonder voor mijn sodemieter gereden te worden.quote:Fiets je door een rood licht bij rechtsaf gaan (mits je niemand hinderd ) heb ik daar veel minder moeite mee
Het is even ter illustratie dat het algehele chaos is.quote:Niemand zegt dat toch ?
Nee.quote:Op zondag 9 juli 2006 13:35 schreef ErikT het volgende:
[..]
Het eerste wat ze aan fietsers moeten leren is:
Als je een bel hoort, betekent dit dat je naar rechts moet. Niet dat je over je linkerschouder gaat kijken wat er aan komt, waardoor je automatisch naar links zwenkt. Nadat de ander gepasseerd is, heb je nog tijd genoeg om te bekijken wat er voorbij is gekomen.
Wielrenergernisje.
Als er 2 fietsers komen, wordt er wel twee keer gebeld. Je moet gewoon naar rechts! Opdonderen met je kuttempo! Sowieso hoor je al rechts te fietsen, zodat er altijd iemand langs kan. Heeft niks met alleenrecht op het fietspad te maken. Je hoeft er toch niet overheen te slingeren.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
Want door achterom te kijken kan die fietser zien hoeveel fietsers hem willen inhalen. Zou hij niet achterom kijken, dan weet hij dat niet en gaat misschien te vroeg naar links, wat ongelukken kan veroorzaken.
En omdat het in het verkeer hoofdzakelijk om veilig vervoer van A naar B gaat, en slechts in geringe mate om het spelen op het fietspad, moet je gewoon niet zeuren.
Ik erger me altijd dood aan dat "ting ting ting snel snel ga nou aan de kant want ik ben wielrenner en die hebben het alleenrecht op het fietspad dus jij moet opzouten"
Ik ga altijd *eerst* naar rechts en kijk pas om nadat de medeligger ruim gepasseerd is -als het fietspad tenminste zo smal is dat ik weer naar links moet want normaal fiets ik zo dat er iemand langs kan. Als je niet meteen 1/2 centimeter achter de passant's wiel aan weer naar links zwenkt zie je trouwens vanzelf wel of er nog iemand aankomt.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:51 schreef Igen het volgende:
Want door achterom te kijken kan die fietser zien hoeveel fietsers hem willen inhalen. Zou hij niet achterom kijken, dan weet hij dat niet en gaat misschien te vroeg naar links, wat ongelukken kan veroorzaken.
Dit verschijnsel heeft weinig met wielrenners te maken, (tenzij je zelf een heel erg snelle fietser bent die alleen door wielrenners ingehaald wordt). Gewone fietsers passeren andere gewone fietsers vaak genoeg, en dan is 't ook heel irritant als degene waar je langs wil eerst even op z'n dooie akkertje omkijkt, nog effe extra naar links komt, en dan pas slowly-slowly aan de kant gaat.quote:En omdat het in het verkeer hoofdzakelijk om veilig vervoer van A naar B gaat, en slechts in geringe mate om het spelen op het fietspad, moet je gewoon niet zeuren.
Ik erger me altijd dood aan dat "ting ting ting snel snel ga nou aan de kant want ik ben wielrenner en die hebben het alleenrecht op het fietspad dus jij moet opzouten"
Waarom wil een fietser uberhaupt naar links? Je hoort rechts te rijden in dit land.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee.
Dan kijk je eerst achterom. Vervolgens ga je naast elkaar fietsen. En als je een belletje hoort, ga je naar rechts. Als je dan rechts fietst, kijk je achterom of je weer terug kan.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:06 schreef Igen het volgende:
Bijvoorbeeld voor als je met z'n tweeën naast elkaar wilt fietsen?
Als het een oplettende automobilist is kun je het wel proberen. Je moet alleen niet al te teergevoelig zijn, want je krijgt vervolgens een serie dodelijke ziektes, geslachtsdelen, en oude beroepen naar je hoofd.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:19 schreef thaleia het volgende:
Oh, ik rij ook wel over de stoep en door rood op m'n fiets, en als voetganger. Maar voorrang nemen op 'n auto? Nooit, ik heb geen deathwish.
De meeste fietsers die dat doen schelden net zo hard terug hoorquote:Op zondag 9 juli 2006 18:24 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als het een oplettende automobilist is kun je het wel proberen. Je moet alleen niet al te teergevoelig zijn, want je krijgt vervolgens een serie dodelijke ziektes, geslachtsdelen, en oude beroepen naar je hoofd.
Ik niet, ik moet er doorgaans wel een beetje om lachen.. Al is het maar dat ik mezelf gelukkig reken dat ik niet zo'n chagrijn ben die meteen bij een onverwachte verkeerssituatie aan het schelden slaat.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:49 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
De meeste fietsers die dat doen schelden net zo hard terug hoor
Dus ik kan me niet voorstllen dat ze daar te teergevoelig voor zijn![]()
Ik scheld ook nietquote:Op zondag 9 juli 2006 18:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik niet, ik moet er doorgaans wel een beetje om lachen.. Al is het maar dat ik mezelf gelukkig reken dat ik niet zo'n chagrijn ben die meteen bij een onverwachte verkeerssituatie aan het schelden slaat.
Ik was al tot de conclusie gekomen dat ik in het hiernamaals een naheffing ga krijgen van mijn beschermengelen.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:54 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Ik scheld ook niet
De meeste fietsers overleven het toch niet(oeps wat zeg ik nu )
![]()
En daarna krijgt ze misschien een autoquote:Op zondag 9 juli 2006 18:55 schreef Tuvai.net het volgende:
M'n vriendin doet dat ook. Overal door rood rijden, overal doorheen fietsen en d'r fiets overal neerpleuren. Binnenkort heeft ze een scoot dus ben benieuwd wat dat voor ravage gaat aanrichten.
Hoezo ?..jij stond toch al op de 'uitzonderingen' lijst ?quote:Op zondag 9 juli 2006 18:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik was al tot de conclusie gekomen dat ik in het hiernamaals een naheffing ga krijgen van mijn beschermengelen.
Bij jou wel ja.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:58 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Hoezo ?..jij stond toch al op de 'uitzonderingen' lijst ?
![]()
In Rotterdam zijn inderdaad wat meer automobilisten ja....ben blij dat ik niet (meer ) in een stad woonquote:Op zondag 9 juli 2006 18:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij jou wel ja.Maar er zijn meer automobilisten.
Valt echter wel mee, ik doe niet echt gevaarlijk.
Ik heb natuurlijk geen zicht op hoe jij als wielrenner bent, dus ik ga er bij deze vanuit dat jij je wel fatsoenlijk aan de regels houdt.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:10 schreef ErikT het volgende:
[..]
Dan kijk je eerst achterom. Vervolgens ga je naast elkaar fietsen. En als je een belletje hoort, ga je naar rechts. Als je dan rechts fietst, kijk je achterom of je weer terug kan.
Zo moeilijk is het allemaal niet.
En nu komt er commentaar van een fietser die gaat zeggen 'ja maar automobilisten doen ook ......'quote:Op zondag 9 juli 2006 19:59 schreef Tuvai.net het volgende:
Wielrenners zijn ook gevaarlijk en egoïstish in het verkeer. Vaak inderdaad omdat ze geen snelheid willen minderen. Rijden ze je wat bijna omver op hoge snelheid of ze scheuren gewoon even tegen verkeer in/op voetpad.
Je hebt natuurlijk volkomen gelijk Limburger...ik zal het nooit meer doen (probeer het nooit meer te doen)quote:Op zondag 9 juli 2006 20:07 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
En nu komt er commentaar van een fietser die gaat zeggen 'ja maar automobilisten doen ook ......'
![]()
Van mij mag je....quote:Op zondag 9 juli 2006 21:13 schreef LaCoBo het volgende:
In Hoofddorp moet ik 3 maal een weg oversteken om aan de overkant te komen (gemeente is verkeerslichtje vergeten denk ik). Ik ben in 't verkeer een behoorlijke fatsoensrakker, maar deze situatie vind ik zo intens fietserspestertje-achtig dat ik hier alle regels met handen en voeten treedt! Anders wordt mijn fietstochtje van 10 minuten van huis naar werk nog net niet 2x zo lang.Dus gebruik ik een (volslagen werkeloze) busbaan, wacht voor één verkeerslichtje en ga dan met een flauwe bocht door met mijn fietstocht.
quote:Op zondag 9 juli 2006 22:47 schreef miss_schaapje het volgende:
nou die automobilisten kunnen der ook wat van die kijken ook niet uit hun doppen hoor
Ik vind het best maar ga dan ook niet lopen zeuren als je door een auto wordt aangereden of door een agressieve eikel in elkaar wordt gestampt omdat je hem afsneedquote:Op zondag 9 juli 2006 23:26 schreef Sjibble het volgende:
"Fietsen neersmijten voor de ingang van een winkel ? (dan spring je er toch overheen )"
Lekker verkeer
Mja, ik zeg eerlijk, k heb schijt aan die regels
k rij zonder licht, fiets kansloos hard over het fietspad op de hoofdweg (winkelcentrum) (wel eens rond de 40-50 als ik zin heb)
en nog een boel shit, maar de politie? keek zovaak naar mn gedrag en et was laat maar
Een keer op een avond ging ik gevaarlijk een kruispunt over zonder lichten (natuurlijk wel leeg) alleen kwamen ze net aanrijden, niks van gehoord, reden vrolijk door
En ook dat ik na een kruispunt bijna een agent in het donker aanrijd (niet veel te zien) en scheelde dus 5dm, die had er ook poep aan.
Dus wie vertelt me dat het voor ons geld, SUCK U![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |