quote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:32 schreef thaleia het volgende:
Eerste legioen mag ook niet onvermeld blijven.
"Tragicomix, met de T van timeo Danaos et dona ferentes"
en die Egyptenaar die in hieroglyfen praat![]()
ik heb het geleend, ik heb het niet gekocht. Wat erg slecht was dat zeg.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het geheime wapen is echt het slechtste wat er ooit in een Asterix serie is verschenen
Hahahaja, daar heb ik ook erg om gelachen.quote:Op zondag 9 juli 2006 19:24 schreef Rasing het volgende:
Welke recente Asterixen zijn alleen Uderzo, en welke zijn nog gebaseerd op scenario's van Goscinny? Ik vind t sinds De Roos en het Zwaard niet meer te pruimen. Ligt daar die omslag?
De intrigant'Naïef, IK?'
Vanaf de broedertwist is het (helaas) Uderzo die in z'n eentje verder moest...quote:Op zondag 9 juli 2006 19:28 schreef thaleia het volgende:
[..]
Volgens mij is de Roos en het Zwaard inderdaad de eerste van Uderzo solo
inderdaad. Al waren de eerste solo albums nog te pruimen. Na Indusland (Wiesda _o_ ) vond ik het duidelijk minder worden.quote:Op zondag 9 juli 2006 19:35 schreef Mr.Natural het volgende:
[..]
Vanaf de broedertwist is het (helaas) Uderzo die in z'n eentje verder moest...
Bron: Asterix wiki
Zolang het verkoopt hoor je de uitgevers niet klagen, de fans kopen het toch wel.quote:Op zondag 9 juli 2006 20:38 schreef Rasing het volgende:
Zegt niemand dat nou tegen Uderzo? 'Sorry Albert, maar dit is broddelwerk. Opnieuw!'
nou de fans moeten maar eens gaan boycotten. De laatste paar strips heb ik ook al niet nieuw gekocht, als ik het misschien op de Deventer boekenmarkt zie voor een prikkie, maar anders echt niet.quote:Op zondag 9 juli 2006 20:41 schreef Joncho het volgende:
[..]
Zolang het verkoopt hoor je de uitgevers niet klagen, de fans kopen het toch wel.
ik heb ze nog niet gezien, ik probeer het zo te houdenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:01 schreef MadGuy het volgende:
De Roos en het Zwaard vind ik ook nog wel gaan. Daarna is het écht slecht geworden. Uderzo tekent nog steeds geweldig, maar een goed doortimmerd origineel en rijk scenario en briljante humor zit er helaas niet meer in...
En ik proef nog steeds een beetje kots in mijn mond van die nieuwe Nederlandse namen...
mhh, ik zie ze nu pasquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:03 schreef MadGuy het volgende:
Zie de OP. En als je mee wilt kotsen wil ik ook de verbasterde plaatsnamen en Romeinse legerkampen voor je opsommen hoor.
zoals gezegd, ik mis de humor in de recentere strips. De oude reeks met Goscinny was gewoon echt lachenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:11 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb enorm veel favo's. Iedere strip heeft wel iets. Obelix en Co. vind ik op 't moment erg geniaal; de marktwerking in het klein uitgelegd en met zoveel humor gebracht!
Asterix verovert Rome, da's inderdaad de leukste film.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:01 schreef MadGuy het volgende:
De Roos en het Zwaard vind ik ook nog wel gaan. Daarna is het écht slecht geworden. Uderzo tekent nog steeds geweldig, maar een goed doortimmerd origineel en rijk scenario en briljante humor zit er helaas niet meer in...
En ik proef nog steeds een beetje kots in mijn mond van die nieuwe Nederlandse namen...
Van de films is mijn lievelings die met die opdrachten. Ik ben even kwijt hoe die heette, misschien zit er wel iets van 'opdrachten' in de titel.![]()
"Jij begrijpen?"quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:11 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb enorm veel favo's. Iedere strip heeft wel iets. Obelix en Co. vind ik op 't moment erg geniaal; de marktwerking in het klein uitgelegd en met zoveel humor gebracht!
zondag is de boekenmarkt, ik ga dan de laatste eens zoeken. De rest heb ik vanaf een van de eerste drukken, ze zijn een "erfenis"van mijn vader. Nee, hij is nog niet dood, maar hij zal ze niet verkopenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:25 schreef Joncho het volgende:
Even een schopje.
Heb laatst een zooi nieuwe asterix albums gekocht omdat sommige boeken van mijn collectie bijna uit elkaar vallen zo oud zijn ze.
Maar wat vinden we van de nieuwe vertalingen en inkleuringen? Ik vind het op zich wel even wennen, zoals Kakafonix en Heroïx als nieuwe namen, maar het is op zich wel authentieker, want dat zijn volgens mij ook de originele namen.
De nieuwe inkleuringen vind ik op zich ook een hele verbetering. Ik legde mijn oude 'En de Britten' naast de nieuwe en de kleuren zagen er een stuk beter en helderder uit. Dus op zich vind ik dat de nieuwe uitgever goed werk heeft geleverd.
Dat dacht ik inderdaad ook, maar als je het boek 'Hoe de kleine Obelix in de ketel van de Druïde viel' leest zie je dat Asterix en Obelix op dezelfde dag geboren zijn, dus in dat opzicht klopt het weer wel.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:47 schreef richkes het volgende:
Wat echt heel erg is in die laatste verhalen is dat de lijn doorbroken word. Ineens zijn ze op dezelfde dag jarig, terwijl wij weten dat Obelix voor zijn verjaardag een heel garnizoen cadeau kreeg.. (wij zijn wel getrakteerd). En wie heeft bedacht dat er vaders aan te pas moeten komen?
Mijn favoriet is trouwens Asterix en de Belgen.
Die laatste heb ik maar niet meer gekocht, want de recensies waren zo beroerd.quote:Op zondag 9 juli 2006 23:08 schreef Pheno het volgende:
[..]
nou de fans moeten maar eens gaan boycotten. De laatste paar strips heb ik ook al niet nieuw gekocht, als ik het misschien op de Deventer boekenmarkt zie voor een prikkie, maar anders echt niet.
Het is!quote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:26 schreef Wombcat het volgende:
Goed topic
[..]
Het taaltje van die britten is erg goed getroffen, is het niet?![]()
Maar dat is toch geen deel uit de "oude" reeks?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:58 schreef Joncho het volgende:
[..]
Dat dacht ik inderdaad ook, maar als je het boek 'Hoe de kleine Obelix in de ketel van de Druïde viel' leest zie je dat Asterix en Obelix op dezelfde dag geboren zijn, dus in dat opzicht klopt het weer wel.
De Olympische Spelenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:35 schreef grootmeester_flits het volgende:
welke strip is dat nu weer waar ze een hele tijd over die champignons discussieren![]()
1e legioen, 3e cohort, 2e manipel, 1e centurie!quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:49 schreef Plato1980 het volgende:
'Hert eerste legioen' blijft mijn favoriet.![]()
Tennis.quote:Op woensdag 23 mei 2007 09:29 schreef Rasing het volgende:
[..]
1e legioen, 3e cohort, 2e manipel, 1e centurie!
Reden voor een TVPquote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:36 schreef Joncho het volgende:
Reden voor een schopje Boek: Asterix en zijn vrienden
Idem.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 17:49 schreef Plato1980 het volgende:
'Hert eerste legioen' blijft mijn favoriet.![]()
"Hoe is je naam?"quote:
Nee, dat ligt aan de omslag. (van dat album)quote:Op zondag 9 juli 2006 19:24 schreef Rasing het volgende:
Welke recente Asterixen zijn alleen Uderzo, en welke zijn nog gebaseerd op scenario's van Goscinny? Ik vind t sinds De Roos en het Zwaard niet meer te pruimen. Ligt daar die omslag?
De intrigant'Naïef, IK?'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |