Mooi lijstje. Die dwarsfluit maakt het echt afquote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:53 schreef Thomzzzzz het volgende:
Sorry, het ging me makkelijker af dan ik dacht! Ik heb trouwens een post gedaan in dat studiotopic met m'n spullen!
Vast niet zo moeilijk als spelen, ik krijg er geluid uit, en ook wel echte tonenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:03 schreef --H-I-M-- het volgende:
Haha! wist je trouwens dat het best moeilijk is om een dwarsfluit op te nemen?
En je hotrod deville ga je dan verkopen?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:25 schreef Neidropje het volgende:
Ik zoek fender clean (liefst zo goed als mijn hotrod deville 4*10) en een dikke scheur ala marshallkruisingboogie. Ik hoop dat in een Koch te vinden. Ik ga denk in ieder geval overstappen van combo naar top+2*12
Hoeveel wil je uitgevenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:18 schreef Kikstar het volgende:
Ik ga binnenkort beginnen met gitaarles. Arkoestisch. Welk gitaar moet ik nemen?
En dan ga je nu pas weg?quote:
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:20 schreef sXe het volgende:
[..]
En dan ga je nu pas weg?
Man, wij zijn altijd 6 uur van tevoren aanwezig om ons dan vervolgens stierlijk te vervelen omdat het personeel er nog niet is, en de PA nog niet, en de kleedkamer is nog dicht zodat er ook geen bier is
Das gemeen!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:24 schreef BUG80 het volgende:
Ik ben geen vaste klant meer![]()
Nou dan ga ik ook maar dwarsfluit spelen.![]()
quote:Op zondag 9 juli 2006 10:10 schreef Jorikjet het volgende:
tepelvee
Zit je niet gewoon een octaaf te laag?quote:Op zondag 9 juli 2006 12:09 schreef znarch het volgende:
Ik heb weer es iets stoms waarvan ik niet weet of het klopt. Gisteravond was ik zon beetje aant spelen en mijn D snaar bleek (zwaar) ontstemt. Dit niet alleen, de snaar leek gewoon veel losser de zitten dan de anderen (ik kon heb echt hoog optillen vde hals af. Dus ik mijn gitaar stemmen. Dit ging opzich wel (al duurde het errg lang bij de D snaar, het programmatje leek er de grootste moeite mee te hebben of die D snaar nou wel of niet juist gestemd was) maar na een x aantal minuten kutten leek hij dan toch goed te staan. Echter, deze snaar staat nu nog steeds wel erg slap tegenover de rest van de snaren. Ik kan hem nog steeds wel erg hoog optillen zeg maar.
De vorige keer dat ie ontstemd was was het ook mijn D snaar di eliep te fucken. Ligt dit nu aan de snaar of is dit (vrij) normaal. ?
Kijk wel uit, want ik heb -vroegah!- wel eens een octaaf te hoog gezeten en dat trek tje snaar niet...quote:Op zondag 9 juli 2006 12:20 schreef znarch het volgende:
Hmmm kijk, daar heb ik dus nooit bij na gedachtGVD daalijk eens proberen THX alvast, laat het wel even weten. maarja omdat dat programmatje aangaf dat ie goed was ging ik daar maar van uit :|
neequote:Op zondag 9 juli 2006 12:24 schreef znarch het volgende:
Ok maareh, hoort dat stem programmatje niet in de gaten te houden of je de goede octaaf hebt dan ??
Maar je hoort wel dat het niet klopt tov de andere snaren!quote:
Ja is juiste snaar, maar hij staat zo slap dat et gewoon voor mijn geveoel niet klopt, maar de toon wel zeg amar. Maar ik had er dus niet bij nagedacht dat ik er een volle octaaf naast kon zitten, ach ik zo wel eens zachtjes draaien en als hij knapt merk ik het welquote:
uiteraard, maar je stembakje niet.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:26 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Maar je hoort wel dat het niet klopt tov de andere snaren!
Nee, je stembakje is dom...quote:
perfecte match wat dat betreftquote:
jep, indien je een beetje fatsoenlijke microfoon hebt werkt het goed. Nouja, volgens mij niet beter of minder dan met zon stem apparaatje los van je computer maar ach.quote:Op zondag 9 juli 2006 12:28 schreef sXe het volgende:
Met programmatje bedoel je overigens dat je je gitaar op de computer stemt? (nee ik ben niet zo modern)
Werkt dat nog een beetje dan?
Ik denk, ik zeg niks, maar goed....quote:
MAXGuitars is inderdaad een geweldige zaak. Als je op zoek bent naar een Gibson, moet je gewoon in een keer doorrennen naar Maxguitars. Geweldige uitzoek, niet alleen de standaard cherry bursts. Ze hebben (hadden?) daar ook een Les Paul Latte Creme, ook heel erg bijzonder!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:25 schreef Neidropje het volgende:
MAxguitars den haag is een aanrader, vriend van me wou gibson les pauls testen en dat hebben we daar even goed gedaan zeg, de winnaar was een gibson les paul faded, helaas nog niet mee kunnen nemen door financien. Niet echt tijd gehad om een multitone te proberen maar we hebben even mogen ramen op een classictone en daarna een of ander metalbeest van "ruis en knetter" switchblade ofzo? Na maakte wel een goede bak herrie. Maar clean geen fuck aan.
Vandeweek maar eens wat gaan neuzen naar koch's![]()
Ik zoek fender clean (liefst zo goed als mijn hotrod deville 4*10) en een dikke scheur ala marshallkruisingboogie. Ik hoop dat in een Koch te vinden. Ik ga denk in ieder geval overstappen van combo naar top+2*12
nah MAXguitars zeker een aanrader, mooi spul, fijn geholpen!
Als we dan toch gaan shoppen, doebaidiebai:quote:Op zondag 9 juli 2006 12:50 schreef Hammet het volgende:
[..]
MAXGuitars is inderdaad een geweldige zaak. Als je op zoek bent naar een Gibson, moet je gewoon in een keer doorrennen naar Maxguitars. Geweldige uitzoek, niet alleen de standaard cherry bursts. Ze hebben (hadden?) daar ook een Les Paul Latte Creme, ook heel erg bijzonder!
[afbeelding]
Ying/Yang, mijn zoon...quote:Op zondag 9 juli 2006 13:02 schreef BUG80 het volgende:
Opvallend toch, hoe elke foto van een Gibson hier wordt geneutraliseerd door een Tele.![]()
Zeg ik ook geen nee tegen!quote:Op zondag 9 juli 2006 13:06 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ying/Yang, mijn zoon...
Helaas kon geen toffe Custom vinden, deze is ook prima, als je dat liever hebt!
[afbeelding]
Kan ik niet van wakker liggen![]()
Heb je het ding zelf ook veel gebruikt tijdens het optreden ?quote:Op zondag 9 juli 2006 13:54 schreef Doodmetaal het volgende:
Wow mijn nieuwe bowen handle heeft gister anderhalf uur optreden overleeft zonder te ontstemmen dus ik kan hem wel aanraden vanaf nu.
Redelijk jawel! Vooral aan het einde natuurlijk veel voor de zekerheid.quote:Op zondag 9 juli 2006 13:55 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Heb je het ding zelf ook veel gebruikt tijdens het optreden ?
Okee tof, was al bang dat het je snaren kapot zou schuren maar het valt dus meequote:Op zondag 9 juli 2006 14:00 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
Redelijk jawel! Vooral aan het einde natuurlijk veel voor de zekerheid.
Ben ik de enige die een LP en een tele allebei niks vindquote:Op zondag 9 juli 2006 13:58 schreef Desensitized het volgende:
VInd die Tele's nog steeds geen porum
En een LP dan weer wel, maar niet die Latte Creme finish, bah.
ja dan gaat die hotrod eruit:) even kijken wat voordelig is, ik heb geen idee meer wat die dingen waard zijn tegenwoordigquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:26 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En je hotrod deville ga je dan verkopen?![]()
jaquote:Op zondag 9 juli 2006 14:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ben ik de enige die een LP en een tele allebei niks vindqua uiterlijk dan
Een telecaster is als Whiskey: je moet het leren waarderen. En als je er eenmaal aan gewend bent kost het al je geld en je sociale leven.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ben ik de enige die een LP en een tele allebei niks vindqua uiterlijk dan
Nee, ik ga nu echt voor het tele-model, zoals een paar pagina's terug!quote:Op zondag 9 juli 2006 14:19 schreef Neidropje het volgende:
[..]
oeh en zocht je nog zo'n gitaar als de mijne? heheh staat er 1tje in goede staat op Marktplaats
Ja, want een Gibson is véél goedkoper!quote:Op zondag 9 juli 2006 14:28 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Een telecaster is als Whiskey: je moet het leren waarderen. En als je er eenmaal aan gewend bent kost het al je geld en je sociale leven.
Whiskeyquote:Op zondag 9 juli 2006 14:28 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Een telecaster is als Whiskey: je moet het leren waarderen. En als je er eenmaal aan gewend bent kost het al je geld en je sociale leven.
Ah, daarom drink ik geen telecasterquote:Op zondag 9 juli 2006 14:28 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Telecaster onder de 16, nog even niet...quote:Op zondag 9 juli 2006 14:34 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ah, daarom drink ik geen telecaster.
* Strat pakt *
Krijgen we die discussie weer...quote:Op zondag 9 juli 2006 14:36 schreef Jorikjet het volgende:
gelukkig zijn stratocasters voor echte mannen. tele's voor metroseksuelen
quote:Op zondag 9 juli 2006 14:36 schreef Jorikjet het volgende:
gelukkig zijn stratocasters voor echte mannen. tele's voor metroseksuelen
Met een strat kun je juist door de trem dat zeurderige wijvengeluid krijgen, wie is hier nou metroseksueel?quote:Op zondag 9 juli 2006 14:37 schreef Jorikjet het volgende:
ik bedoel, kom op zeg, een gitaar zonder tremelo![]()
![]()
Dat het kan wil niet zeggen dat je het ook moet doen.quote:Op zondag 9 juli 2006 14:38 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Met een strat kun je juist door de trem dat zeurderige wijvengeluid krijgen, wie is hier nou metroseksueel?![]()
ik zou er mee naar de winkel gaan... meestal is het zo dat wanneer je hem open schroeft de garantie vervaltquote:Op zondag 9 juli 2006 14:49 schreef Fentoozler het volgende:
verdomme, kom ik eergister boven en wou ik eens lekker met mijn gibson op mijn vox versterker de buren lastig vallen.. (had al een tijd niet gitaar gespeeld, meer akoestisch beetje door examens enzo)..
eerste wat me opviel was dat het snoertje niet goed in de versterker zat, dus ik keek iets beter, zat die gewoon in een rond gat.. en toen keek ik even beter, en toen bleek zeg maar het punt waarin het snoertje de versterker raakt, oftewel de INPUT ingang in de versterker gevallen te zijn..
Deze versterker heb ik dus:
[afbeelding]
oftewel de linkse INPUT ingang is in de versterker gevallen.. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Kan ik hem zelf openschroeven en hem goed zetten (ongeveer 25 schroefjes), of moet ik naar een gitarenwinkel gaan (over weekje of 2/3 verhuizen naar Nijmegen, dus daar kan dat mooi???
Mja misschien wel, in het begin vond ik een Gibson SG ook 10x niks maar nuquote:Op zondag 9 juli 2006 14:28 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Hm nu je het zegt de lage e-snaar verschoof wel zijdelings zeg maar.. dat was wel een beetje lastig, maar toen ik er wat minder hard op ging rammen was dat wel verholpenquote:Op zondag 9 juli 2006 14:06 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Okee tof, was al bang dat het je snaren kapot zou schuren maar het valt dus mee![]()
Wie had het over één Telecasterquote:Op zondag 9 juli 2006 14:28 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, want een Gibson is véél goedkoper!![]()
Dus jij zit aan andermans pook en dan noem je ons metrosexueelquote:Op zondag 9 juli 2006 14:38 schreef Jorikjet het volgende:
sex met gitaar enzo
quote:Op zondag 9 juli 2006 17:09 schreef Neidropje het volgende:
ahaha stukje gitaar: http://newgrounds.com/audio/view.php?id=336848&sub=55021 bovenste liedje even dloaden
ik heb ook wel Reason gehad, maar daar snapte ik niks van. heb je daar geen midi keyboard voor nodig dan? en drumkit from hell, kun je dan gewoon dingen aanklikkenk en in een rijtje gooien?quote:Op zondag 9 juli 2006 18:43 schreef Hammet het volgende:
Ehm.. Drumkit From Hell? Ik geloof dat dat wel het beste is wat je kunt krijgen, en werkt uiteraard ook als plugin in Cubase. Helaas wel prijzig, maar dat valt te omzeilen.
Overigens gebruik ik vaak Reason, geen idee of die ook als plugin werkt in Cubase. Ik maak gewoon de drumpartij en exporteer deze als audio-file naar Cubase, waarna ik er overheen kan opnemen.
Je kan uiteraard gewoon drumritmes inprogrammeren met de met Cubase meegeleverde LM-9 drumcomputer. Reason kan je via Rewire koppelen aan Cubase en vervolgens met de midi-editor van Cubase (die vele malen beter is dan die van Reason zelf) aansturen.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:38 schreef imported_sphinx het volgende:
kennen jullie trouwens een programmaatje om drums in een liedje te gooien?
ik ken alleen programmaatjes waarbij je daarvoor een midi-keyboard nodig hebt, en die heb ik niet.
dus ik heb óf iets nodig maarmee je je toetsenbord als midikeyboard kan laten werken. óf iets waarmee je gewoon drumritme's in cubase of audtion kunt gooien![]()
dus met midi keyboard?quote:Op zondag 9 juli 2006 19:20 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je kan uiteraard gewoon drumritmes inprogrammeren met de met Cubase meegeleverde LM-9 drumcomputer. Reason kan je via Rewire koppelen aan Cubase en vervolgens met de midi-editor van Cubase (die vele malen beter is dan die van Reason zelf) aansturen.
Niet noodzakelijk. Zeker simpele drumritmes krijg je ook met de muis nog wel in een midieditor.quote:
sorry, ik ben nog een noob met cubase. er zit wel zo'n drummap in , maar daar kan ik dus niks mee.quote:Op zondag 9 juli 2006 19:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niet noodzakelijk. Zeker simpele drumritmes krijg je ook met de muis nog wel in een midieditor.
Ik woon dus in Veenendaal, en over een weekje of 2-3 op kamers in Nijmegen.. Maar eerst zal ik even zelf gaan lopen pielen, met alle schroefjes los draaien, en dan kijken of ik zeg m aar de kast er vanaf kan halen, en dan de gevallen onderdelen pakken en het erin proberen te draaien..quote:Op zondag 9 juli 2006 15:18 schreef Desensitized het volgende:
Kan je zelf best doen hoor. Waar woon je nu dan ergens?? Bij mij in de buurt, dan zou ik je wel kunnen helpen...
Dat is dan wel weer waar, de garantie enzo...
Mmm, toch wel een erg mooi gitaartje....quote:Op zondag 9 juli 2006 14:19 schreef Neidropje het volgende:
oeh en zocht je nog zo'n gitaar als de mijne? heheh staat er 1tje in goede staat op Marktplaats
wordt je eruit gekickt?quote:Op zondag 9 juli 2006 19:41 schreef guitarist.nl het volgende:
Ik gebruik fruity loops...
Iemand nog een band beginnen, ik zit waanschijnlijk binnenkort zonder
Het is heel simpel.quote:Op zondag 9 juli 2006 19:24 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
sorry, ik ben nog een noob met cubase. er zit wel zo'n drummap in , maar daar kan ik dus niks mee.
quote:Op zondag 9 juli 2006 19:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is heel simpel.
Je kiest bij je VST instruments de LM-7 (in mijn versie van Cubase, maar er zit vast wel een LM-nogwat in). Vervolgens voeg je een miditrack toe. Deze heeft een aantal mogelijkheden in de linkerbalk waaronder out, chn en map. Zet out op LM-7, chn op 10 en map op GM Map. Teken vervolgens een blok van een paar maten achter de miditrack die je hebt gemaakt en dubbelklik voor je drummap.
Dubbelklik op de track, dus waar hier rechts het potloodje staat.quote:Op zondag 9 juli 2006 19:53 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
, alleen dubbelklik? waar moet ik dubbelklikken? en hoe voeg ik die dingen dan toe in een track?
quote:Op zondag 9 juli 2006 19:53 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
, alleen dubbelklik? waar moet ik dubbelklikken? en hoe voeg ik die dingen dan toe in een track?
Ja, vertel!!! Het ging toch allemaal wel lekker/vlot?quote:
Je zorgt ervoor dat in dit scherm bovenin het drumstokje geselecteerd is (tussen de normale cursor en het gummetje) en vervolgens kan je tekenen waar je drumhits vallen (de rode ruiten).quote:
Ik heb precies hetzelfde probleem als jij gehad dus ik kan je wel tips geven. Maak alleen de achterkant los. Die achterkant kun je dan los maken van de rest. Het gaat dan wel een beetje los zitten, maar die input moet je dan proberen vast te draaien want die zit waarschijnlijk gewoon los. Ik heb toen echt alles zitten losdraaien maar dast niet nodigquote:Op zondag 9 juli 2006 14:49 schreef Fentoozler het volgende:
verdomme, kom ik eergister boven en wou ik eens lekker met mijn gibson op mijn vox versterker de buren lastig vallen.. (had al een tijd niet gitaar gespeeld, meer akoestisch beetje door examens enzo)..
eerste wat me opviel was dat het snoertje niet goed in de versterker zat, dus ik keek iets beter, zat die gewoon in een rond gat.. en toen keek ik even beter, en toen bleek zeg maar het punt waarin het snoertje de versterker raakt, oftewel de INPUT ingang in de versterker gevallen te zijn..
Deze versterker heb ik dus:
[afbeelding]
oftewel de linkse INPUT ingang is in de versterker gevallen.. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Kan ik hem zelf openschroeven en hem goed zetten (ongeveer 25 schroefjes), of moet ik naar een gitarenwinkel gaan (over weekje of 2/3 verhuizen naar Nijmegen, dus daar kan dat mooi???
quote:Op zondag 9 juli 2006 19:41 schreef guitarist.nl het volgende:
Ezdrummer is dan ook geen standalone applicatie, maar heeft een VST of AU host nodig (bijv. Cubase of Logic).quote:Op zondag 9 juli 2006 20:35 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Je kan voor je drumpartijen ook Ezdrummer gebruiken. Goed geluid, en erg makkelijk. Ikzelf heb al tig drumprogramma's gedownload, maar ik heb er nog geen één aan de praat gekregen. Ezdrummer dus ook niet. Geen .exe te vinden.
Heb je gisteren zo slecht gespeeld dan?quote:Op zondag 9 juli 2006 19:41 schreef guitarist.nl het volgende:
quote:Op zondag 9 juli 2006 19:41 schreef guitarist.nl het volgende:
Het scheelt als je hem op 60x60 zetquote:
Een van de weinige goths die er goed uitzietquote:
Ik zit er echt aan te denken die na de vakantie te kopen van m'n zuurverdiende loonquote:Op maandag 10 juli 2006 00:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een van de weinige goths die er goed uitziet.
quote:Op zondag 9 juli 2006 19:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, vertel!!! Het ging toch allemaal wel lekker/vlot?
quote:
quote:
Ah, das kut voor jequote:Op maandag 10 juli 2006 00:21 schreef guitarist.nl het volgende:
Nah gezeur, ben wel iemand met een gebruiksaanwijzing, gister voor de zoveelste keer beetje mot gehad, dus waanschijnlijk gaan ze binnenkort zonder mij verder..
Aan de ene kant wel jammer, aan de andere kant wel fijn.
Ik ga een band beginnen waar ik mijn ideën in kwijt kan..
ah jammer!quote:Op maandag 10 juli 2006 00:21 schreef guitarist.nl het volgende:
Nah gezeur, ben wel iemand met een gebruiksaanwijzing, gister voor de zoveelste keer beetje mot gehad, dus waanschijnlijk gaan ze binnenkort zonder mij verder..
Aan de ene kant wel jammer, aan de andere kant wel fijn.
Ik ga een band beginnen waar ik mijn ideën in kwijt kan..
lordofthestrings is over het algemeen stukken goedkoper dan de winkel...quote:Op maandag 10 juli 2006 12:25 schreef Thomzzzzz het volgende:
Is dat (veel) goedkoper dan in de winkel? ik speel meestal op die in dat fluorescerend gele pakje zitten (regular slinky geloof ik .010 - .046) heb alleen geen idee wat ze kosten...
behalve dan dirkwitte in amsterdam;) (ernieball slinky's 6 euro, rest van veel bekende snaren ook)quote:Op maandag 10 juli 2006 12:39 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
lordofthestrings is over het algemeen stukken goedkoper dan de winkel...
moet ik uitleggen wat "over het algemeen" betekent?quote:Op maandag 10 juli 2006 12:42 schreef Neidropje het volgende:
[..]
behalve dan dirkwitte in amsterdam;) (ernieball slinky's 6 euro, rest van veel bekende snaren ook)
hoe krijg je DFH en EZDrummer dan in Cubase?quote:Op zondag 9 juli 2006 20:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ezdrummer is dan ook geen standalone applicatie, maar heeft een VST of AU host nodig (bijv. Cubase of Logic).
]quote:Op maandag 10 juli 2006 12:45 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
moet ik uitleggen wat "over het algemeen" betekent?
En Utrechtquote:Op maandag 10 juli 2006 14:29 schreef Neidropje het volgende:
[..]
]
nee, zie het meer als een aanvulling voor de mensen die in de buurt van amsterdam wonen
Ik kom uit Apeldoorn, ga regelmatig naar Dirk Witte, ik vind het een fijne winkel met mensen die je op een enthousiaste en vriendelijke manier goed helpen... redelijk ruime keuze ook...quote:Op maandag 10 juli 2006 14:29 schreef Neidropje het volgende:
[..]
]
nee, zie het meer als een aanvulling voor de mensen die in de buurt van amsterdam wonen
Als je stopt met drinken, P90's rule!quote:Op maandag 10 juli 2006 14:48 schreef Thomzzzzz het volgende:
niet zo'n laf ding met P90's
Klopt, maar dat bedoelde ik ook niet... ik bedoel met laf ding meer de DC zelf, niet de P90... je hebt nu van Gibson die DC faded series, die hebben een andere vorm dan de "echte" DC's... en dat maakt 't tot een laf ding, niet mooi rond en afgewerkt (en niet sexy)quote:Op maandag 10 juli 2006 14:50 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als je stopt met drinken, P90's rule!
quote:Op maandag 10 juli 2006 15:36 schreef Jorikjet het volgende:
fender ding?
ja, met van die snaren enzo.quote:Op maandag 10 juli 2006 15:36 schreef Jorikjet het volgende:
fender ding?
quote:Op maandag 10 juli 2006 15:40 schreef sXe het volgende:
[..]
ja, met van die snaren enzo.
Beetje van die gaye gitaartjes zeg maar
[..]
Putfile?quote:Op maandag 10 juli 2006 15:37 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
, maar niemand weet die site nog?
![]()
[..]
[..]
Gelukkig is het dan ook niet voor een modeshowquote:Op maandag 10 juli 2006 16:06 schreef Desensitized het volgende:
Maar wat is er nou zo geil aan die P90's?? Ziet er toch niet uit...
Ja dat was hem!quote:
Okay, daar maak ik dan maar uit op dat het nergens naar klinkt.quote:
cultuurbarbaarquote:Op maandag 10 juli 2006 16:21 schreef Desensitized het volgende:
Haha nee ok, maar dude, die dingen zijn lelijk! Vooral van die witte in een LP...
*Fotoboek checktquote:Op maandag 10 juli 2006 16:22 schreef sXe het volgende:
[..]
Okay, daar maak ik dan maar uit op dat het nergens naar klinkt.
Geen Fender voor mij dus.
Sorry, maar vind het geen gezichtquote:
Goed dus?quote:Op maandag 10 juli 2006 16:32 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
*Fotoboek checkt
Het klinkt in ieder geval niet zoals jij het het liefst lijkt te hebben![]()
Ik snap hetquote:Op maandag 10 juli 2006 17:22 schreef sXe het volgende:
[..]
Goed dus?
Laat dan inderdaad maar zitten.
Overigens: never judge a book by it's cover... (denk dat ik rustigere nummers speel dan veel mensen in dit topic)
Als je per se met lage stemmingen will werken, kan je wellicht een baritone-gitaar overwegen...quote:Op maandag 10 juli 2006 17:52 schreef sXe het volgende:
Zal ongetwijfeld wel kunnen, maar het zou jammer zijn als je dan het sprankelende karakter van je cleane geluid kwijtraakt. Ik denk dat het erg mooi zou zijn voor een boel delaystukjes die ik speel.
Waarom hebben ze gitaren in winkels nooit in C gestemd staan?
Ik had t al in een ander topic gezien, klinkt allemaal erg goed. Mooi geluid en (voor leek-oren) ook een goede productie. Vooral de eerste twee uiteraardquote:Op maandag 10 juli 2006 16:33 schreef Thomzzzzz het volgende:
Naar aanleiding van voorgaand muziekstukje, hier wat dingen die ik thuis heb opgenomen...
Nou... euh... hier zijn een aantal links naar dingen die ik doe. Alles heb ik zelf ingespeeld en opgenomen. Alle drums komen bij alle opnames trouwens uit Reason... tot ik een drummer heb![]()
Het zijn eigenlijk allemaal maar kleine stukjes die uitgewerkt moeten worden, maar ter indicatie!
Stone Temple Pilots - Plush
Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe versterker gekocht en daarop zit een recording output die mijns inziens helemaal niet verkeerd klinkt... zowel de electrische als de akoestisch als de basgitaar allemaal door m'n Kochje...
Rock
Dit is er dus zoeen dat ik zelf aan 't zoeken ben naar wat dingetjes, in dit geval ging 't om een beetje harde rock sound, en niet zo zeer om de muziek, die is nogal simpel (maar 't beukt wel lekker)
Funky stuff
Hier gaat 't dan weer wel om de muziek, ik wilde kijken of ik iets anders kon dan alleen maar keihard op die gitaar rammen... dus ik wilde iets met een beetje een funky feel maken... ach, nice try toch?
Triphop
Dit is waar ik voornamelijk mee bezig ben qua muziek met Reason en ProTools enzo... langzame breakbeats, beetje geinspireerd door DJ Shadow / U.N.K.L.E. en Massive Attack... qua compositie redelijk af, qua sounds nog niet, ik moet nog vooral aan de drums werken!
Drum 'n Bass
En de laatste in het rijtje! Een lekker stukje Drum 'n Bass voor de liefhebbers... ik hou zelf van de oude, zweverige en vooral rustige D&B, maar ja die vindt je haast niet meer, het is tegenwoordig allemaal van dat uptempo gebeuren dus ik had zin in OLD SCHOOL!!
ik heb mijn gitaar weleens naar dirkwitte gebracht, perfect geintoneerd/afgesteld/snot van mn fretboard gekrabt voor 40 euro geloof ikquote:Op maandag 10 juli 2006 18:25 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Korte vraag: laten jullie je gitaar wel is bij Feedback/Dirk Witte/wat dan ook afstellen? Zijn de resultaten een beetje goed?
Goeie dingen trwouens, thomz [afbeelding]
Ik zou jouw snot niet verwijderen voor 40 euro... ik zou het koesteren...quote:Op maandag 10 juli 2006 18:48 schreef Neidropje het volgende:
[..]
ik heb mijn gitaar weleens naar dirkwitte gebracht, perfect geintoneerd/afgesteld/snot van mn fretboard gekrabt voor 40 euro geloof ik
Wow dat is best duur vind ikquote:Op maandag 10 juli 2006 18:48 schreef Neidropje het volgende:
[..]
ik heb mijn gitaar weleens naar dirkwitte gebracht, perfect geintoneerd/afgesteld/snot van mn fretboard gekrabt voor 40 euro geloof ik
Mijn Gibson kwam afgesteld om .010 - .046 uit Amerika, bij Dirk Witte hebben ze er nog wel naar gekeken, maar hij zei dat er niets aan veranderd hoefde te worden... dus hij keek ernaar en zag dat het goed was... en 't is ook goed, ik neem aan dat ze dat wel snappen, maar bij Feedback (mits je een beetje goed contact met die jongens hebt) doen ze het volgens mij voor niets...quote:Op maandag 10 juli 2006 18:25 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Korte vraag: laten jullie je gitaar wel is bij Feedback/Dirk Witte/wat dan ook afstellen? Zijn de resultaten een beetje goed?
Goeie dingen trwouens, thomz [afbeelding]
Heb je'm zelf in Amerika gekocht en over de grens gesmokkeld?quote:Op maandag 10 juli 2006 19:27 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Mijn Gibson kwam afgesteld om .010 - .046 uit Amerika, bij Dirk Witte hebben ze er nog wel naar gekeken, maar hij zei dat er niets aan veranderd hoefde te worden... dus hij keek ernaar en zag dat het goed was... en 't is ook goed, ik neem aan dat ze dat wel snappen, maar bij Feedback (mits je een beetje goed contact met die jongens hebt) doen ze het volgens mij voor niets...
En thnx voor de reacties! 't was niet om stoer te doen ofzo hoor, meer omdat onderaan pagina 3 iemand anders ook een stukje had gepost, dacht ik, ik doe mijn post van het studio-topic hier ook even voor de gitaristen
Ze groeien nog wel op... Er zijn ook echt wel liefhebbers hier, zie boven en dit bericht...quote:Op maandag 10 juli 2006 21:43 schreef Radagast2005 het volgende:
Veel Fender haters hier... Zit ik met mijn Highway 1 Stratocaster (bij Feedback).
Waar je dan vervolgens weer goed gitaar mee kunt spelen!quote:Op maandag 10 juli 2006 22:11 schreef sXe het volgende:
Het enige wat dat bewijst is dat mensen met Fenders kennelijk lange tenen hebben
Allleen je snaren gaan zo stinken!quote:Op maandag 10 juli 2006 22:18 schreef sXe het volgende:
Als ze daar beter mee uit de voeten kunnen dan met hun handen, moeten ze het vooral doen
Nee nee gewoon bij Dirk Witte gekocht, maar ik begreep van die jongens daar dat ze een importeur in Nederland overslaan en direct in Amerika bestellen... dus netjes uit de winkel! Maar hij was dus al helemaal goed afgesteld!quote:Op maandag 10 juli 2006 21:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb je'm zelf in Amerika gekocht en over de grens gesmokkeld?
quote:Op maandag 10 juli 2006 22:33 schreef search64 het volgende:
[afbeelding]
Wat vinden de kenners hiervan? Epiphone LP Standard voor 459 euro bij feedback.
Ziet er mooi uit.quote:Op maandag 10 juli 2006 22:33 schreef search64 het volgende:
[afbeelding]
Wat vinden de kenners hiervan? Epiphone LP Standard voor 459 euro bij feedback.
Inderdaad, je word ermee doodgegooid op marktplaats.nl met mensen die toch niet geschikt zijn als gitarist of een Gibson hebben gekocht. Vaak in heel erg goede staat. Dan zou ik maar een tweedehands kopen en het overgebleven geld alvast bij je Gibson leggen!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:41 schreef Neidropje het volgende:
goeie gitaar voor het geld, let wel even watvoor exemplaar je in handen krijgt. let vooral op de switch (stoort hij) en de knoppen (ruis). En op de algehele afwerking natuurlijk. Je kan ook marktplaats afstruinen, erg veel epi's daar voor zo'n 300
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:13 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Hmmm ik had tot voorkort het idee dat je verstand van gitaren had![]()
Niet om Desensitized aan te vallen ofzo, maar is in het prijssegment van Epiphone zijn een hoop betere gitaren te vinden, waar je langer plezier van kunt hebben...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:13 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Hmmm ik had tot voorkort het idee dat je verstand van gitaren had![]()
Ik ben dan weer een groot voorstander van 2e hands spullen. What you see is what you get, lekker ingespeeld, wat wil je nog meer! Gewoon bij aankoop je boerenverstand gebruiken of een kenner/kennis meenemen!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:21 schreef Thomzzzzz het volgende:
Is eigeniljk helemaal geen gek idee... ik ben zelf geen liefhebber van 2e hands spullen, omdat je nooit weet wat er mee is gebeurd... maar inderdaad, er zijn veel epi's te koop en volgens mij zijn die ook nog wel in goede staat! Misschien worth considering...
Dat is gewoon niet waar...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:24 schreef Desensitized het volgende:
Maar Epiphone komt uit de Gibson fabriek... dat dan weer wel!
*zich aansluit. Ik heb op muziekgebied vrijwel nooit iets nieuw in de winkel gekocht. Je moet inderdaad even goed je verstand gebruiken, maar dat moet in de winkel net zo goed. En het scheelt vaak best veel.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:25 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik ben dan weer een groot voorstander van 2e hands spullen. What you see is what you get, lekker ingespeeld, wat wil je nog meer! Gewoon bij aankoop je boerenverstand gebruiken of een kenner/kennis meenemen!![]()
Naast het feit dat je geld bespaart, zijn oudere gitaren vaak nog uit betere fabrieken... Zo zou ik nooit een nieuwe epi kopen, tegenwoordig bijna allemaal chinees... Terwijl de oudere epi's uit Korea hardstikke goed zijn!
Pay less, get more!
Eentje waar je je gitaar veilig in kunt vervoeren!quote:
Dude, hap niet zo! En volgens mij komen ze al lang niet meer uit de fabriek van Gibson... Gibson heeft ooit (ik geloof in de '40's) de Epiphonefabriek gekocht (Epiphone was daarvoor een gerenomeerd zelfstandig merk) en sindsdien is het een soort van goedkopere versie van de grote broer Gibson...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:21 schreef Desensitized het volgende:
[..]
![]()
Heb zelf ook een el-cheapo Epi LP 100, maar speelt heerlijk en klinkt erg goed!
[afbeelding]
Dus!
Hoezo geen verstand van gitaren...
Precies! Alsof een winkel geen troep verkoopt!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
*zich aansluit. Ik heb op muziekgebied vrijwel nooit iets nieuw in de winkel gekocht. Je moet inderdaad even goed je verstand gebruiken, maar dat moet in de winkel net zo goed. En het scheelt vaak best veel.
Ja, maar er zijn zoveel soorten.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:28 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Eentje waar je je gitaar veilig in kunt vervoeren!
Ontopic: Ritter vind ik zelf altijd wel oké. Let gewoon goed op de voering en padding op de juiste plaatsen!![]()
Ik heb nog een oude gitaartas van de feedback, die zijn enorm stevig, en toch goed op je rug mee te nemen... ik weet niet of ze die nog hebben...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:30 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn zoveel soorten.
Ik wil iets wat net geen koffer is aangezien het ook op mijn rug moeten kunnen.
Ik heb mijn gitaar ook tweedehands en hij bevalt perfect!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:28 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Precies! Alsof een winkel geen troep verkoopt!![]()
Nou, zoals ik al zei, een stevige gigbag, die herken je wel. Wat ook een idee is, is een softcase, zit je gitaar erg goed in beschermt, maar is wel wat groter!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:30 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
Ja, maar er zijn zoveel soorten.
Ik wil iets wat net geen koffer is aangezien het ook op mijn rug moeten kunnen.
Inderdaad, Tribal Planet was ik vergeten, zijn ook prima hoezen!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:33 schreef Desensitized het volgende:
Is misschien ook wat je gewend bent kwa spelenMaar voor de muziek ik die maak is hij voor mij wel geschikt
Dus een gitaar van 400 kan best geweldig klinken, het is net hoe hoog je de standaard zet voor jezelf
En kwa tas? Tribal Planet. Heb er zelf een, bevalt super!
Op je e-snaar? Misschien fret je de snaar net te ver naar beneden (net voorbij de fret dus).quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:37 schreef Doodmetaal het volgende:
Goddamn dit is echt irritant. Als ik mijn hoogste A bend naar een B dan valt de toon weg en ik ben er nog niet achter waardoor het komt..!
Ik denk dat als ik bij Dirk Witte een gitaar koop, dat ik dan geen troep koop als ik goed oplet... tuurlijk, je kunt altijd een kneus ertussen hebben zitten, het blijft hout en het blijft altijd testen en proberen... maar de gitaar die ik bij DW koop is voor mijn idee in die zin beter dan een tweedehandse, omdat ik zeker weet dat die gitaar niet 2 jaar op een vochtige zolder met enkel glas heeft gelegen, omdat ik weet dat is niet al jaren in de zon staat, omdat ik toen ik de koffer opende kon ruiken dat Gibson 'm heel mooi en netjes gepolished had...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:28 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Precies! Alsof een winkel geen troep verkoopt!![]()
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik kom hier ook voor de lol en het is zeker niet de bedoeling jou het idee te geven dat ik je aanval ofzo! Ik zei gewoon hoe ik er tegenaan kijk, dus absoluut no offence!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:33 schreef Desensitized het volgende:
Dus een gitaar van 400 kan best geweldig klinken, het is net hoe hoog je de standaard zet voor jezelf
Ik heb het ook niet over betrouwbare winkels als Dirk Witte met goede service/vakkennis (waar je overigens wel voor betaald (en terecht!)), maar meer over de minder goed geinformeerde buurtgitaarboer, waar je komt voor je stagg/adonis enz.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:39 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik bij Dirk Witte een gitaar koop, dat ik dan geen troep koop als ik goed oplet... tuurlijk, je kunt altijd een kneus ertussen hebben zitten, het blijft hout en het blijft altijd testen en proberen... maar de gitaar die ik bij DW koop is voor mijn idee in die zin beter dan een tweedehandse, omdat ik zeker weet dat die gitaar niet 2 jaar op een vochtige zolder met enkel glas heeft gelegen, omdat ik weet dat is niet al jaren in de zon staat, omdat ik toen ik de koffer opende kon ruiken dat Gibson 'm heel mooi en netjes gepolished had...
Het is niet slecht om iets tweedehands te kopen, ik vertrouw alleen bijna niemand als het om zulke bedragen gaat... het is niet voor niks allemaal... en 't geld komt me niet aanwaaien... en daarbij heb je in de winkel een jaar garantie, als jij een kloteplank hebt gekocht (wat eigenlijk een beetje dom is, want je moet testen, en lang en veel, en tot vervelens toe gewoon 3 keer terugkomen en weer testen) moeten ze 'm volgens mij gewoon ruilen...
Maar als je een mooie gitaar tweedehands vindt, de hals is recht, ziet er goed uit, speelt en klinkt zoals jij wil en degene waar je 'm van koopt is eerlijk (of kan gewoon ECHT heel goed liegen) dan moet je 't zeker doen!
(nog steeds niemand een Les Paul Classic Double Cutaway 2005 over?)
Of je gaat voor de tussenweg: tweedehands gear bij een goede gitaarwinkel of bouwer. Ik heb mijn LP bij een gitaarbouwer gekocht (best een bekende trouwens, Sander de Gier) die hem voor een bekende klant van hem in de verkoop had. Dat vertrouwde ik dan ook wel. Mijn andere gitaar heb ik van mijn toenmalige gitaarleraar overgenomen die hem toen net een paar maanden had. Ook prima dus, al had ik toen nog niet zo heel veel kijk erop.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:39 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ik denk dat als ik bij Dirk Witte een gitaar koop, dat ik dan geen troep koop als ik goed oplet... tuurlijk, je kunt altijd een kneus ertussen hebben zitten, het blijft hout en het blijft altijd testen en proberen... maar de gitaar die ik bij DW koop is voor mijn idee in die zin beter dan een tweedehandse, omdat ik zeker weet dat die gitaar niet 2 jaar op een vochtige zolder met enkel glas heeft gelegen, omdat ik weet dat is niet al jaren in de zon staat, omdat ik toen ik de koffer opende kon ruiken dat Gibson 'm heel mooi en netjes gepolished had...
Het is niet slecht om iets tweedehands te kopen, ik vertrouw alleen bijna niemand als het om zulke bedragen gaat... het is niet voor niks allemaal... en 't geld komt me niet aanwaaien... en daarbij heb je in de winkel een jaar garantie, als jij een kloteplank hebt gekocht (wat eigenlijk een beetje dom is, want je moet testen, en lang en veel, en tot vervelens toe gewoon 3 keer terugkomen en weer testen) moeten ze 'm volgens mij gewoon ruilen...
Maar als je een mooie gitaar tweedehands vindt, de hals is recht, ziet er goed uit, speelt en klinkt zoals jij wil en degene waar je 'm van koopt is eerlijk (of kan gewoon ECHT heel goed liegen) dan moet je 't zeker doen!
(nog steeds niemand een Les Paul Classic Double Cutaway 2005 over?)
Heel even irritant doen... mijn gitaar (Gibson Les Paul Classic) was bij DW 400 euro goedkoper dan bij Feedback, en bij DW hebben ze zeker goede service en vakkennis... (Eigenlijk is feedback ook amar een buurtgitaarboer met Behringerquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:43 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over betrouwbare winkels als Dirk Witte met goede service/vakkennis (waar je overigens wel voor betaald (en terecht!))
quote:maar meer over de minder goed geinformeerde buurtgitaarboer, waar je komt voor je stagg/adonis enz.
Feedback is ook gewoon een supermarkt, daar doen ze zelf ook niet protseriger over dan nodig. Maar voor veel dingen zijn ze vaak wel redelijk goedkoop. Maar ik zou zelf ook iets meer betalen bij de vakman, gewoon omdat je daar vaak goeie service en advies krijgt (itt tot bij Feedbackquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:46 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Heel even irritant doen... mijn gitaar (Gibson Les Paul Classic) was bij DW 400 euro goedkoper dan bij Feedback, en bij DW hebben ze zeker goede service en vakkennis... (Eigenlijk is feedback ook amar een buurtgitaarboer met Behringer(talpa
) en GOEDKOPE squier
)
[..]
![]()
sorry...
actie iets hoger zettenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:37 schreef Doodmetaal het volgende:
Goddamn dit is echt irritant. Als ik mijn hoogste A bend naar een B dan valt de toon weg en ik ben er nog niet achter waardoor het komt..!
Is gewoon echt het veiligst... en een goede koffer hoeft gelukkig niet altijd groot te zijn!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:46 schreef Svyatagor het volgende:
Overigens vervoer ik mijjn gitaren altijd en overal in een goede koffer, ook op de fiets. Het is wel vet onhandig soms, maar tassen...![]()
Goede keus...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 11:51 schreef Svyatagor het volgende:
Een vriend van mij heeft net een Mexicaanse Tele Thinline 72 gekocht (de hond![]()
) bij Sacksioni. Voor zeker 100 e meer dan hij bv bij Thomann op internet staat, maar hij ging toch voor de duurdere speciaalzaak.
Al was het wel vrij belachelijk dat hij niet een klein beetje korting op de koffer of andere gadgets kreeg. Ja, een setje snaren kon hij krijgen. Koop je een gitaar van bijna 1000 euro + koffer van 150...![]()
Goedkoop?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:15 schreef Thomzzzzz het volgende:
zijn die fenders allemaal zo goedkoop?
Dat hangt ook een beetje af van de gitaar die je erin vervoert. Ik heb echt een enorme koffer. Maar het is inderdaad het beste, vooral als je veel met je gitaar moet reizen en er met de spullen wordt gesmeten in busjes enzo is een koffer eigenlijk onontbeerlijk.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:07 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Is gewoon echt het veiligst... en een goede koffer hoeft gelukkig niet altijd groot te zijn!
Ja goedkoop ja, ik vind 1000 euro voor (wat jij de beste vindt) een nieuwe gitaar niet duur... de mijne was bij Feedback 2100 en bij DW in de aanbieding voor 1750! Dus in principe 2 keer zo duur...quote:
Een 72 thinline tele is niet wat ik het beste vind... Dat zou zijn de 'real deal' en dan zit je ook op bedragen van rond de 2000 euro...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:21 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ja goedkoop ja, ik vind 1000 euro voor (wat jij de beste vindt) een nieuwe gitaar niet duur... de mijne was bij Feedback 2100 en bij DW in de aanbieding voor 1750! Dus in principe 2 keer zo duur...
dus een tweedehands tele voor 650 vind ik niet duur nee...
Die heb ik ook voor mijn strat! Lekker licht koffertje. Het is alleen niet de originele koffer, dat was zo'n rechthoekige, maar die donderde na twee jaar uit elkaar.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:07 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Is gewoon echt het veiligst... en een goede koffer hoeft gelukkig niet altijd groot te zijn!
[afbeelding]
Ja, vind ik ook raar, maar ja, die specialisten verkopen niet zo veel, dus het zal wel allemaal van de krappe winst afgaan. Ofzo.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:09 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Goede keus...
Ik vind het wel raar dat als je dik 1000 euro uitgeeft, dat je dan geen strap/snoer/snaren erbij krijgt, op z'n minst!
Toch zou de meerprijs het mij niet waard zijn en had gewoon tweedehands gekocht, er stond nota bene een Japanse (!) Thinline met koffer (!) voor 650 euro op het net!
Ja, die rechthoekige heb ik hier ook, maar die is niet echt geschikt meer voor vervoer, alle scharnieren zijn verrot en het handvat zit lossig!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Die heb ik ook voor mijn strat! Lekker licht koffertje. Het is alleen niet de originele koffer, dat was zo'n rechthoekige, maar die donderde na twee jaar uit elkaar.![]()
[..]
Ja, vind ik ook raar, maar ja, die specialisten verkopen niet zo veel, dus het zal wel allemaal van de krappe winst afgaan. Ofzo.
Ja, die Japanner heb ik hem ook nog doorgestuurd, maar het leek hem -om onbegrijpelijke redenen- niks. Overigens kan ik hem nu niet meer vinden, dus hij zal al wel verkocht zijn.
Het zijn dan ook vaak Mexicanen of Koreanen. USA Fenders zijn wel wat duurder, maar nog steeds kosten ze gemiddeld 30-40 procent minder dan Gibson / PRS etc.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:21 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ja goedkoop ja, ik vind 1000 euro voor (wat jij de beste vindt) een nieuwe gitaar niet duur... de mijne was bij Feedback 2100 en bij DW in de aanbieding voor 1750! Dus in principe 2 keer zo duur...
dus een tweedehands tele voor 650 vind ik niet duur nee...
Tele's hebben sowieso maar twee elementen, soms één SC en één HB, soms twee SC's of twee HB's (Custom, Thinline '72).quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:28 schreef Thomzzzzz het volgende:
Hey zijn er ook tele's die standaard met humbuckers worden geleverd? of zijn het altijd 2 of 3 singlecoils?
Ik wil een beuk-tele... eentje om mee te rammen!!! tips? ik ben NIET bekend met fender!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:30 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Tele's hebben sowieso maar twee elementen, soms één SC en één HB, soms twee SC's of twee HB's (Custom, Thinline '72).
Ja, een aantal, waaronder de deluxe:quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:28 schreef Thomzzzzz het volgende:
Hey zijn er ook tele's die standaard met humbuckers worden geleverd? of zijn het altijd 2 of 3 singlecoils?
Die Deluxequote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ja, een aantal, waaronder de deluxe:
[afbeelding]
En verder ook nog de QMT en de FMT (Quilt maple en Flame maple top!)
[afbeelding]
Ik zou je deze aanraden, even elementen vervangen en gaan! Ben je voor onder de 300 euro klaar!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:30 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ik wil een beuk-tele... eentje om mee te rammen!!! tips? ik ben NIET bekend met fender!
Vertel mij wat!quote:
Ja dat ziet er wel dik uit... lekker knallen! ook wel cool dat ie al zo afgeragd is... wat mag dat kosten? nieuw en 2e hands... (wow... thommy neemt fender les... who would have thought?)quote:
Mijn eerste gitaar was in 1998 ofzo een squierquote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:32 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik zou je deze aanraden, even elementen vervangen en gaan! Ben je voor onder de 300 euro klaar!
Zijn best fijne gitaren!
[afbeelding]
Zie de post boven je!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:36 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Mijn eerste gitaar was in 1998 ofzo een squierals dit net zo'n strijkplank is, zet ik een joker in... of zijn dit wel fatsoenlijke gitaren? en ALS dit nou eens wel een fender zou zijn, wat zou die dan kosten?
Ja ik had 't al gezien, dank je! We gaan alleen wel erg snel nu, dus ik had niet gezien dat je al had gereageerd!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:37 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zie de post boven je!
De squier is voor squier begrippen goed, maar verwacht geen wonder voor 200 euro...
Ik vind de tele echt de enige mooie fender... en dan ook gelijk echt mooi! Met die blanke lak... wauw!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:42 schreef TeleluvR het volgende:
Dan zou ik het niet doen... Waarschijnlijk valt zo'n squier dan toch wel tegen... Dit is ook wel vet, een wolf in schaapskleren!
[afbeelding]
Is ook niet zomaar een gitaar, maar de keus van Jonny Greenwood:quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:56 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Ik vind de tele echt de enige mooie fender... en dan ook gelijk echt mooi! Met die blanke lak... wauw!
Heb ik me weer eens niet goed ingelezen, of heb je het ons nog niet verteld ??quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:32 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Vertel mij wat!![]()
Maar goed, ik heb net weer een speeltje gekocht, dus geen centjes over meer!![]()
Nu echt?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:14 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
Misschien binnenkort toch maar weer op inet verkopen
Godin is niet Frans, het is Canadees!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:15 schreef Thomzzzzz het volgende:
Godin is Frans... en evenals LAG erg goeie gitaren, de fransen hebben gitaarbouw best wel goed begrepen hoor!
quote:Godin guitars are assembled in our Berlin, New Hampshire factory. The necks and bodies are all made in our original location in La Patrie, Quebec.
We are also known for our acoustic guitars which include the following brands : Seagull, Simon & Patrick, Norman, LaPatrie and Art & Lutherie.
From the beginning the company has been more or less divided between our acoustic side and electric side. The electric side of our business was originally that of a parts supplier to other guitar companies. We built their necks and bodies. You might be amazed to find out how many different guitar brands are all being produced in the same handful of factories. We're not telling you this because we want to divulge somebody's secrets but simply to let you know where we're coming from. In any case, what started out as some generic replacement necks and bodies soon evolved into a major business producing finished necks and bodies for many established U.S. guitar companies. The great thing about this is the tremendous experience that we gained building all of these instruments to their various specifications. The down side is that the sub-contracting business is a pain in the neck, so to speak, but more importantly it does not include the best part of building new guitars and that is: coming up with new designs and coaxing them through the process that begins with a sketch and ends with the music.
New Guitar Concepts
Unlike many other instruments that follow a fairly strict set of design parameters-such as most orchestral instruments-guitars truly lend themselves to variation in design. This capacity for variation manifests itself in two distinct ways, there is the purely visual variation such as, the lightning-bolt-shaped-pointy-headstock-you're-obviously-not-in-an-easy-listening-band guitar. In other words, guitars as fashion statements. Don't get us wrong, we are committed to high aesthetic values in all of our designs but what we find most compelling is the other type of variation inspired by the endless musical possibilities in guitar design. From designing a Nylon string guitar that can be played at stage volumes and feel comfortable to a primarily steel string player (Multiacs) to the creation of the multiple-voice instruments in our Signature Series, exploring new design possibilities is an integral part of what we do. The Godin commitment to new guitar concepts is typified in the Glissentar which is so much of a variation on the standard guitar that it isn't even a guitar anymore and qualifies as a whole new instrument. The Glissentar project was not born out of a marketing meeting (i.e.) "Man, I bet if we built an eleven string fretless acoustic/electric we could sell a boatload of them." Instead the Glissentar was conceived because of the intriguing musical possibilities it promised and hearing some amazing Glissentar performances from musicians like Michel Cusson, Fareed Haque, and Sylvain Luc (to name a few) that deliver on that promise truly makes the exercise worthwhile.
Zie ik een humbucker? Hey beukt ie ook een beetje dan of blijft het toch wel erg iel?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:14 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
ruilen met me stratocaster?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:14 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
Da's een beetje dom van mijquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:16 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Godin is niet Frans, het is Canadees!
Ik zal je verder ook niet tegenspreken...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:18 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Da's een beetje dom van mij... dan zal het aan de taal liggen
LAG is wel Frans en die zijn ook goed...
Excusez-moi!
Je bent hardstikke gek!quote:
Pics??quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:15 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nu echt?
Ruilen tegen een funky Casino?
500 inc. koffer, straplocks. levi's gitaarband.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:16 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Zie ik een humbucker? Hey beukt ie ook een beetje dan of blijft het toch wel erg iel?
Lieve Brian, hoeveel moet je ervoor hebben?![]()
quote:
Nog geen goede, pas als het weer beter word!quote:
Wat voor straplocks? Schaller?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:24 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
500 inc. koffer, straplocks. levi's gitaarband.
Hmmz, dit is wel echt en velle Fender, zoals ze horen te zijn dusquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:26 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Wat voor straplocks? Schaller?
Eey ik vroeg of ie een beetje beukt, of dat het geluid juist een beetje Fender-like dun is?
Dan ga je hem in de tuin leggen ??quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:25 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nog geen goede, pas als het weer beter word!
[afbeelding]
Yep, op een doekje hé, want anders verkleurt de lak naar donkerbruin, binnen een week...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:30 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Dan ga je hem in de tuin leggen ??
Wel een mooie btw, is wel weer eens wat anders dan een Fender
1 april met verlengsnoerquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:24 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
500 inc. koffer, straplocks. levi's gitaarband.
[..]
hmmz, denk denk denk, denkt harder,
Dacht ik wel...quote:
Als het je puur gaat om super humbucker-geluid, dan zou ik eerder gaan voor een deluxe of HMT!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:51 schreef Thomzzzzz het volgende:
Nou even gebladerd op fender.com, en ik kom eigenlijk niet verder dan die Thinline op de vorige pagina... die zijn geloof ik 800 euro ofzo, dus dat valt nog wel een keer te doen, maar nu nog effe niet... net de duurste delay gekocht en eerst maar eens op vakantie en dan hopen dat er nog iets over is...
Wat voor elementen zou je in zo'n Squier custom Tele leggen dan?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:32 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik zou je deze aanraden, even elementen vervangen en gaan! Ben je voor onder de 300 euro klaar!
Zijn best fijne gitaren!
[afbeelding]
EMG'squote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wat voor elementen zou je in zo'n Squier custom Tele leggen dan?
Ik zou persoonlijk een SD '59 en SD Jeff Beck erin zetten, dat is echt smullen!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:59 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wat voor elementen zou je in zo'n Squier custom Tele leggen dan?
Nee, ik kan eigenlijk nog helemaal niks op een gitaar. Bedankt voor alle reacties, ik zal ook eens op marktplaats kijken.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 00:47 schreef Thomzzzzz het volgende:
En SEARCH, speel je al langer gitaar of is dit na je opstartgitaar je eerste "echte" gitaar? Want als het laatste het geval is, dan heb je zeker een leuke gitaar te pakken waar je een tijdje op vooruit kunt! Ik heb zelf toen voor 400 een Epiphone SG HC400 gekocht (zo'n standaard rode SG) en ik heb daar een paar jaar met veel plezier op gespeeld! Echt prima, gezien prijs/kwaliteit![]()
Heb je in de tussentijd nog vragen, stel ze vooral!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:08 schreef search64 het volgende:
[..]
Nee, ik kan eigenlijk nog helemaal niks op een gitaar. Bedankt voor alle reacties, ik zal ook eens op marktplaats kijken.
Nee het gaat me er niet om dat ie een super humbucker geluid geeft, dan zou ik inderdaad wel iets met EMG's kopen of een Ibanez / Jackson metalmonster... maar ik wil niet een clean met een smerig randje, ik wil wel met een lekker volle overdrive kunnen spelen...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:54 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Als het je puur gaat om super humbucker-geluid, dan zou ik eerder gaan voor een deluxe of HMT!
Of dit:
[afbeelding]
De squier custom kwam net al voorbij... Ik raad je aan even door te sparen, voor 500 euro kun je al veel leuker gaan shoppen!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik wil een nieuwe, goede gitaar
Hebben jullie nog tips voor lekkere rockgitaren tot pak 'm beet 250 euro?
't probleem is meer dat m'n ouders er moeite mee hebben als ik er veel geld (500 bv.) aan uitgeefquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:33 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
De squier custom kwam net al voorbij... Ik raad je aan even door te sparen, voor 500 euro kun je al veel leuker gaan shoppen!
Tsja, balen...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:34 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
't probleem is meer dat m'n ouders er moeite mee hebben als ik er veel geld (500 bv.) aan uitgeef
Ik raad aan wat onze teleluvr aanraadt!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:33 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
De squier custom kwam net al voorbij... Ik raad je aan even door te sparen, voor 500 euro kun je al veel leuker gaan shoppen!
Huh? Die tijd heb ik nooit gekend... ik stond altijd te druppen bij de Les Pauls... en toen ik 14 was bij de explorers en flying V's hahahahaquote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:51 schreef TeleluvR het volgende:
Ja, en die lijst wordt alleen maar langer en duurder!
Waar is de tijd gebleven dat ik stond te smachten naar een Squier tele, terwijl ik mijn vette vantage strat speelde!
Die vlieger gaat natuurlijk lang niet altijd op.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:24 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
De grootste fout die erg veel bandjes maken is dat beide gitaristen met (bijna) dezelfde gitaar op (bijna) dezelfde versterker spelen... daardoor krijg je (bijna) hetzelfde geluid en zijn de gitaren niet lekker van elkaar te onderscheiden...
Heel veel soorten nog wel. Welke? En dan hebben we het over zinnige verschillen, dus niet een distorted metalmonster naast een midigitaar met doedelzaksamples.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:16 schreef sXe het volgende:
Bij heel veel soorten muziek klinkt het echt niet als je erg uiteenlopende geluiden gebruikt.
Bril-jant!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een distorted metalmonster naast een midigitaar met doedelzaksamples.
Klopt, hoeft ook niet erg uiteenlopend te zijn, maar 2 Les Paul Standards door 2 Marshall JCM 800's klinken hetzelfde... dus dan zou je kunnen kiezen voor een LP met andere elementen, een andere versterker... zoiets... ik vind 't vaak zonder als mensen dat doen in ieder geval. 't Heeft zo weinig zin als je dat doet, je hoort er haast niets van... en dan het liefst alles hetzelfde en dan ook nog samen dezelfde partijen spelenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:16 schreef sXe het volgende:
[..]
Die vlieger gaat natuurlijk lang niet altijd op.
Bij heel veel soorten muziek klinkt het echt niet als je erg uiteenlopende geluiden gebruikt.
Ik denk dat de meeste metal-, rock- en punkbands nagenoeg dezelfde gitaargeluiden hebben.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:26 schreef Litpho het volgende:
[..]
Heel veel soorten nog wel. Welke? En dan hebben we het over zinnige verschillen, dus niet een distorted metalmonster naast een midigitaar met doedelzaksamples.
Ik denk dat je je daar zeker bij rock ernstig in vergist. Onder andere Rammstein en Guns n' Roses zijn daar uitstekende voorbeelden van.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:33 schreef sXe het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste metal-, rock- en punkbands nagenoeg dezelfde gitaargeluiden hebben.
Rammstein heeft volgens mij zelfs identieke gitaargeluiden.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:35 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik denk dat je je daar zeker bij rock ernstig in vergist. Onder andere Rammstein en Guns n' Roses zijn daar uitstekende voorbeelden van.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:37 schreef sXe het volgende:
[..]
Rammstein heeft volgens mij zelfs identieke gitaargeluiden.ESP door Mesa...
Toegegeven, dat was in 1998quote:"We guitarists are the most stubborn players in the band," says Landers. "We insist on being louder than everybody else." Landers mentions that both he and Kruspe are primarily rhythm players, and when it comes time for a solo or melody line, the two will usually play the part together at the same time. "In the beginning we tried to sample all the guitars to make it sound more like a machine," he says. "Our producer asked us to try playing the normal way, and it turned out much better. Richard is more of the tube guy, while I am more of the transistor guy. Tube is slow and fat. Transistor is fast and aggressive. Together they sound very good. Together they make the Rammstein sound."
Both guitarists summon their ominous, crunchy tones live and in the studio by plugging Mesa Boogie and SansAmp preamps direct into the mixing board. Kruspe pummels a custom-made ESP guitar with active humbuckers, while Landers thrashes an Ernie Ball/Music Man Eddie Van Halen model.
Bron: Guitar World
briljant!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:46 schreef TeleluvR het volgende:
Goed bezig
Wel triest dat ie nog steeds zijn auto'tje nodig heeft om nog een beetje populair te zijn!
The making of...quote:
Nouja, erg verschillend klinkt het in mijn oren ook niet.quote:
Ja en het klinkt ook voller vaak, want 2 gitaren met andere tooneigenschappen vullen meer van het geluidsspectrum... that's just a fact...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:29 schreef Svyatagor het volgende:
Bij mij in de band vind ik het wel irritant als de andere gitarist en ik beide op een strat spelen, klinkt gewoon beter als je onderscheid kunt maken tussen de twee gitaren.
Dat is een tweedequote:Op dinsdag 11 juli 2006 15:42 schreef sXe het volgende:
[..]
Nouja, erg verschillend klinkt het in mijn oren ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |