Ik heb deze speaker alleen is mijn kast signalrood. Ik heb 'm nl zelf gemaakt. Het is een Dynaudio met een D-260 en een 17 W 75lq
Hieraan heb ik een versterker van rega en een cd-speler.
Kijk anders maar eens even op mijn site voor verdere specs.
quote:Dit is echt iets om een concert mee neer te zetten of op buiten terrein. Kunnen ze ook hard?
Op vrijdag 21 december 2001 13:49 schreef Tijn het volgende:
Kheb niet zulke bijzondere speakers... bij mn PC een stel goedkope gevallen van Creative en in mn kamer heb ik een CD-speler aan mn Roland KC-300 geknoopt, waar ook mn synthesizers over lopen.
best lekker geluid
het zijn 5 speakers
quote:Kgebruik 'em bij optredens eigenlijk meestal als monitor, wat ik het publiek inblaas loopt over "de gewone" PA.
Op vrijdag 21 december 2001 13:52 schreef firemen het volgende:[..]
Dit is echt iets om een concert mee neer te zetten of op buiten terrein.
quote:Kheb 'em nog nooit helemaal open gedraaid, you do the math
Kunnen ze ook hard?
quote:dat is toch niet zo'm ding met die melkpakjes. Want melkpakjes hebben
Op vrijdag 21 december 2001 13:55 schreef plok het volgende:
Bose acoustimass nummertje weetikveel mark II.
quote:Mwah, ik heb ook een acoustimass 5, en in combinatie met 2 wharfedale'tjes voor een beetje mid-range heb ik toch wel aardig geluid..
Op vrijdag 21 december 2001 14:00 schreef firemen het volgende:[..]
dat is toch niet zo'm ding met die melkpakjes. Want melkpakjes hebben
geluid
quote:Versterker: Harrison 2x300 watt Mosfet
Op vrijdag 21 december 2001 13:46 schreef firemen het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd wat voor speakers de fokkers thuis hebben staan. Eventueel ook nog de apparatuur en de bekabeling die er bij hoort.
quote:In die Roland KC-300 zit een 4-kanaals mixertje en een versterker, dus alles kan direct met een normale grote jack-plug erop
Eventueel ook nog de apparatuur en de bekabeling die er bij hoort.
Met een Aiwa subwoofer eraan, aangesloten op een JVC versterker.
Over de boxen ben ik overigens wel tevreden. Zit een mooi geluid in. Veel beter dan die dingen die meegeleverd krijgt bij mini/miditowers (of hoe de dingen ook heten, volgens mij praat ik nu in computertermen )
quote:Plaatje ? klink mooi die naam maar heb jee nog een plaatje ervan?
Op vrijdag 21 december 2001 14:14 schreef Antikal het volgende:
Alesis Monitor One MkII met een RA-150 versterker van eveneens Alesis.
met een denton versterker dr tussen
goed voor een ruime 600watt
quote:Jazekers:
Op vrijdag 21 december 2001 14:55 schreef firemen het volgende:[..]
Plaatje ? klink mooi die naam maar heb jee nog een plaatje ervan?
De RA-150 amp op:
http://www.alesis.com/products/ra150/index.html
De Monitors:
http://www.alesis.com/products/monitor1_mk2/index.html
Plaatje Monitors:
Zie de bovenstaande links voor meer details.
quote:Leken opmerking: wow ziet er mooi uit!
Op vrijdag 21 december 2001 15:16 schreef Antikal het volgende:[..]
Jazekers:
De RA-150 amp op:
http://www.alesis.com/products/ra150/index.htmlDe Monitors:
http://www.alesis.com/products/monitor1_mk2/index.htmlPlaatje Monitors:
En dat is meer dan zat voor mijn kleine kamer, ik kom amper aan de minimale 2 meter luisterafstand die ze aanbevelen
Heh. Ik denk dat de gemiddelde audiofiel ook niet te hard zal janken. Het zijn studiomonitoren. Bedoeld om mee te mixen en zo. Zeker niet de beste in hun soort, maar in 'mijn' prijsklasse vond ik deze erg mooi klinken.
Maar ik lees geregeld dat mensen ze ook gewoon in de huiskamer hangen hoor.
quote:Is dat zo
Op vrijdag 21 december 2001 15:26 schreef Public Enemy het volgende:minimale 2 meter luisterafstand
quote:..denkt na, graaft JBL boekje op.
Op vrijdag 21 december 2001 15:27 schreef Tijn het volgende:[..]
Is dat zo
Ik zit er nooit verder dan een halve meter vanaf...
Niet helemaal goed gelezen, wat er staat is dat de afstand tussen de luisteraar en de boxen onderling even groot moet zijn ( het staat er nogal wazig geschreven, met 2 meter als voorbeeld gegeven ).
Staat ook dat de afstand van wanden 30-60 cm van de wand het het beste is, daar kom ik ook al niet aan
Audiokabel moet 1,5mm in diameter zijn, kom ik ook niet aan
allemaal audiofiel gebrabbel...
(Mits je ze op de juiste hoogte en in de juiste hoek hebt staan)
Hetgeen bij mij dus i.v.m. (bureau) ruimte gebrek even niet het geval is.
quote:minder dan 1.5 mm2? gebruik je van die snoertjes die eigenlijk voor fietsverlichting bedoeld zijn?
Op vrijdag 21 december 2001 15:39 schreef Public Enemy o.a. het volgende:
Audiokabel moet 1,5mm in diameter zijn, kom ik ook niet aan
quote:Het oog wil ook wat
Op vrijdag 21 december 2001 15:21 schreef -Wepeel2- het volgende:[..]
Leken opmerking: wow ziet er mooi uit!
(een echte audiofiel gaat uiteraard op het geluid af en niet op het uiterlijk)
Mooi hoor
quote:Hoeveel cm woofer zit daarin?
Op vrijdag 21 december 2001 15:52 schreef Bazyx het volgende:
[afbeelding].Deze dingetjes, de nieuwe DM602 S3 van B&W. En het bevalt me perfect!
Zal wel een hoop "laag" geven.
Zien er strak uit.
Ze geven eerder weinig laag dan veel. Ze zijn heel beheerst in de lage tonen. Maar dat vind ik juist mooi. Het geluid is erg helder en scherp.
quote:Dit staat er:
Op vrijdag 21 december 2001 16:17 schreef Bazyx het volgende:
Geen idee hoeveel cm dat is, maar hier staan de specs.Ze geven eerder weinig laag dan veel. Ze zijn heel beheerst in de lage tonen. Maar dat vind ik juist mooi. Het geluid is erg helder en scherp.
"Drive Units 1x 25mm(1in) metal dome high-frequency
1x 180mm (7in) woven Kevlar® cone bass/midrange "
Dan moet er toch wel wat laag uit kunnen komen.
Moet je anders even overstappen naar een broertje van die speaker van jouw.
De 801 serie
Mooi hé
quote:Pied pipers zijn ook wel
Op vrijdag 21 december 2001 18:59 schreef M4SS4CR3 het volgende:
Ik heb 2 Pied Pipers op m'n Yamaha DSP-A2070 versterker hangen, met een Denon DCD-755AR CD-speler. Het is misschien niet het meest geweldige setje op de wereld, en de speakers en versterker zijn 2e hands, maar ik vind het echt heerlijk klinken
Het is trouwens een Nederlands fabrikaat. Welke afwerking heb je? (plaatjes) staan ze hier op pied pieper
quote:Denk dat 'ie 1,5 cm bedoelt? Mijn kabels zijn ongeveer 1 cm dik (standaard gitaarsnoeren).
Op vrijdag 21 december 2001 15:47 schreef bruut het volgende:[..]
minder dan 1.5 mm2? gebruik je van die snoertjes die eigenlijk voor fietsverlichting bedoeld zijn?
quote:Dat bass/midrange gedeelte kan erg hard. Als m'n versterker op -10dB staat doet het al pijn aan je oren. Wel weinig vervorming trouwens, het klinkt dan nog steeds lekker.
Op vrijdag 21 december 2001 19:05 schreef firemen het volgende:
Dit staat er:"Drive Units 1x 25mm(1in) metal dome high-frequency
1x 180mm (7in) woven Kevlar® cone bass/midrange "Dan moet er toch wel wat laag uit kunnen komen.
Moet je anders even overstappen naar een broertje van die speaker van jouw.
Ik ben bang dat die Nautilus te groot is voor m'n kamertje. . Wel mooi, ja!
quote:Erg mooi geluid inderdaad, vooral in het middengebied, alleen het hoog is af en toe een beetje scherp. Ik heb een oud model, ze zijn 2ehands, maar ik dacht dat het bouwjaar '93 is. Op het labeltje op de kappen staat 'Aura Pied Piper', het hout is zwartgeverfd, en de kappen zijn ook zwart.
Op vrijdag 21 december 2001 19:09 schreef firemen het volgende:[..]
Pied pipers zijn ook wel
is het nu zo dat ze maar één type leveren
![]()
Het is trouwens een Nederlands fabrikaat. Welke afwerking heb je? (plaatjes) staan ze hier op pied pieper
Hoewel iedereen op Bose schijnt neer te kijken, ben ik er heel tevreden mee. Ze geven een erg nadrukkelijk en opdringerig en smerig/slordig laag af (ontwerp/bouw-foutje?), maar ik schijn daarvan te houden.
Als binnenkort het schip met geld binnenvaart (en dat doet het toevallig deze maand ), dan ga ik eens naar een andere set kijken/luisteren.
En misschien moet ik dan wel beamen dat Bose inderdaad *** klinkt. Hoewel dat eigenlijk altijd een oneerlijke vergelijking wordt, aangezien de nieuwe boxen, gok ik, al snel een keer of vijf zo duur kunnen worden als de Bose's.
Btw: als luidsprekerkabel heb ik lampedraad
If it ain't broken, don't fix it!
[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 22-12-2001 12:24]
1) Het is er 1
2) Er zitten er 2 in
jah, het is zo, ik kan er ook nix aan doen
3) Grijs of zwart
4) Laag, volgens mij zie je ze ook wel op concerten, met
zo'n schuine voorkant
Heeft iemand die? En wil ie ze kwijt?? Mail me!
--> bizkitje@hotmail.com
quote:Dit volgde ik nog enigzins
Op zaterdag 22 december 2001 17:40 schreef Slipknotje het volgende:
Heeft iemand misschien een box met deze beschrijving:1) Het is er 1
quote:Huh?
2) Er zitten er 2 in
quote:Ik geloof het graag, maar begrijpen doe ik het nog niet.jah, het is zo, ik kan er ook nix aan doen
quote:Bedoel je een PA-box of een gitaarbox o.i.d?
3) Grijs of zwart
4) Laag, volgens mij zie je ze ook wel op concerten, met
zo'n schuine voorkant
Veel bass op mijn redelijk kleine kamer
quote:Okeej.
Op zaterdag 22 december 2001 17:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
Dit volgde ik nog enigzins
quote:Okeej, als je nou een 'gewone' 'simpele' box neemt, daar zit toch meestal 1 opvallend groot 'rondje' in waar het geluid uit komt?? Dan dus 2!
Huh?
*schaapachtige grijns*
Nou ben je me kwijt....
quote:Wat is een PA-box?? Een gitaarbox. Jah, dat is het ovlgens mij, ik dacht dat je er ook op kon gitaren.....
Ik geloof het graag, maar begrijpen doe ik het nog niet.
[..]Bedoel je een PA-box of een gitaarbox o.i.d?
Hebbie er eentje dan?? Of iemand anders??
quote:Dat is een Public Audiospeaker
Op zaterdag 22 december 2001 21:38 schreef Slipknotje het volgende:Wat is een PA-box?? Een gitaarbox. Jah, dat is het ovlgens mij,
Als ik me niet vergis, meestal van die grote zwarte speakers bij optreden.
zoiets
quote:Neh, dan zal het wel een gitaarbox zijn geweest... die lijkt er nie eens op.....
Op zaterdag 22 december 2001 21:43 schreef firemen het volgende:[..]
Dat is een Public Audiospeaker
Als ik me niet vergis, meestal van die grote zwarte speakers bij optreden.
zoiets
Bedankt voor het voorbeeld.
En die gebruiken ze op het podium zodat de muzikanten zelf ook kunnen horen wat ze spelen.
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 22-12-2001 21:49]
quote:Die lijkt er al heel erg op, maar ik wil hem iets kolosaler. Met een grijs stofje, rondjes rond de box waar het geluid uit komt, oranje ofzo, en een stuk breder, niet zo vierkant, gewoon beetje rond. Kortom, veel ouder.
Op zaterdag 22 december 2001 21:45 schreef Tijn het volgende:
Slipknotje heeft gewoon een stereo monitor.En die gebruiken ze op het podium zodat de muzikanten zelf ook kunnen horen wat ze spelen.
Vintage gear is altijd goed.
quote:Jah, dat kan... dit was maar een voorbeeld-monitor. Je hebt ze in alle kleuren, maten & soorten. Maar het gaat erom dat ze schuin zijn. Monitoren moeten namelijk vanaf de voorkant van het podium richting de band blazen (dus van het publiek af). Zo kan de band zelf bepalen wat ze willen horen, zonder dat dit het geluid in de zaal beïnvloedt. Daarom zijn ze schuin, zodat ze op de grond kunnen staan (anders kun je de band niet meer zien vanuit het publiek), maar geluid toch bij direct bij de oren van de muzikanten terecht komen (ze blazen het geluid schuinomhoog)
Op zaterdag 22 december 2001 21:49 schreef Slipknotje het volgende:[..]
Die lijkt er al heel erg op, maar ik wil hem iets kolosaler. Met een grijs stofje, rondjes rond de box waar het geluid uit komt, oranje ofzo, en een stuk breder, niet zo vierkant, gewoon beetje rond. Kortom, veel ouder.
Jezus, wat een lap tekst voor zo'n simpel verhaaltje
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 22-12-2001 22:00]
Specs:
Frequency response 45 Hz. - 32 kHz.
Sensitivity 93dB
Crossover frequency 1000 Hz.
Max. power (RMS/peak) 400/1000 W
Nom. imp. 8 Ohms
Dimensions 575x370x375 mm
Weight 34 kg (74.5 lbs)
Ze klinken wel lekker .
quote:Jah, idd, toen ik het zag staan dacht ik, hmm, jah, kep zulke dingen ook wel op concerten gezien, maar ik weet ook wel dat ze daarvoor gebruikt worden hoor, maar je kan ze ook gewoon als boxen gebruiken. Ik vond het wel stoer! om te bewijzen dat ik het verhaal ken; sommmige artiesten gebruiken ook wel zo'n oordopje in plaats van zo'n schuine box
Op zaterdag 22 december 2001 21:52 schreef Tijn het volgende:[..]
Jah, dat kan... dit was maar een voorbeeld-monitor. Je hebt ze in alle kleuren, maten & soorten. Maar het gaat erom dat ze schuin zijn. Monitoren moeten namelijk vanaf de voorkant van het podium richting de band blazen (dus van het publiek af). Zo kan de band zelf bepalen wat ze willen horen, zonder dat dit het geluid in de zaal beïnvloedt. Daarom zijn ze schuin, zodat ze op de grond kunnen staan (anders kun je de band niet meer zien vanuit het publiek), maar geluid toch bij direct bij de oren van de muzikanten terecht komen (ze blazen het geluid schuinomhoog)
Jezus, wat een lap tekst voor zo'n simpel verhaaltje
Heeft iemand er nu eentje??
quote:Nope, just my KC-300 en mn Marshall VS 100, daar hoor ik alles door.
Op zaterdag 22 december 2001 22:02 schreef Slipknotje het volgende:[..]
Heeft iemand er nu eentje??
quote:Gaaf zo'n oud ding. Doet 'ie het ook nog
Op zaterdag 22 december 2001 21:51 schreef Zanderrr het volgende:
Veel ouder, eh?Vintage gear is altijd goed.
't is weer eens apart, ben ik gecharmeerd van die b&w 801 serie vind ik dit ook wel wat hebben. Niet dat ik er dan elke dag wat op zal draaien maar toch.
Dit alles 2 maal, voor twee drie-weg speakerkasten met een inhoud van ongeveer 50 liter. De mid-toner en tweeters zijn uiteraard gesloten speakers, wat wil zeggen, dat ze aan de achterkant geen openingen hebben zoals je dat vaak ziet bij woofers. Dit is overigens redelijk normaal voor mid-toners en tweeters.
De versterker is vervolgens de NAD 218 Eindversterker:
- 2 x 200 Watt continu aan 8 Ohm
- 250 Watt dynamisch vermogen aan 8 Ohm, 430 Watt aan 4 ohm, 660 Watt aan 2 Ohm
- Massieve Holmgren ringkern transformator
- Dual mono, spiegelbeeld PCB's
- Volledig gebalanceerde (XLR) ingangen
quote:Had ik ook bijna gekocht, maar ik vond het iets te veel vermogen.
Op zaterdag 22 december 2001 22:36 schreef the-russian het volgende:
De versterker is vervolgens de NAD 218 Eindversterker:
[afbeelding]
- 2 x 200 Watt continu aan 8 Ohm
- 250 Watt dynamisch vermogen aan 8 Ohm, 430 Watt aan 4 ohm, 660 Watt aan 2 Ohm
- Massieve Holmgren ringkern transformator
- Dual mono, spiegelbeeld PCB's
- Volledig gebalanceerde (XLR) ingangen
Wel mooi hoor zo'n grote eindbak, wat voor pré heb je erop staan. De 116 ?
Tweemaal Philips 45 Watt (ook 2-weg) boxen, zaten ooit bij een goedkope stereoinstallatie, maar die boxen izjn eigenlijk nog vrij aardig.
echt veel bijzonders is het niet, maar genoeg om mijn kamer van muziek te voorzien.
* Bastard discrimineert niet in huis
250 watt per stuk en een hoop andere technische leukigheden die je bij speakers hebt van 2200 per stuk winkelwaarde.
Kheb ze alleen voor ietsjes minder
quote:met zo'n houten look? als je de kap eraf haalt, wat staat er dan (denton xp) ?
Op zondag 23 december 2001 13:21 schreef Vork het volgende:
Tweemaal Wharfedale 35 Watt (2-weg) dingetjes, al heel wat jaartjes oud, maar nogsteeds een aardig geluid.Tweemaal Philips 45 Watt (ook 2-weg) boxen, zaten ooit bij een goedkope stereoinstallatie, maar die boxen izjn eigenlijk nog vrij aardig.
echt veel bijzonders is het niet, maar genoeg om mijn kamer van muziek te voorzien.
Zijn wel relaxte dingen... dus als het zo is.. wil ik wel een tweeter overkomen
quote:die Wharfedale? Jah ze zijn wel gewoon bruinig.. hout.. kweet eik niet wat erachter zit als je de kap eraf haalt.. dar zou ik dat moeten gaan doen alleen kan ik er niet echt goed bij. Ze zijn iig niet echt nieuw meer, maar desondanks erg goeie boxjes voor de muziekliefhebber die z'n muziek niet al te hard zet
Op zondag 23 december 2001 13:38 schreef Ultrawuft het volgende:
met zo'n houten look? als je de kap eraf haalt, wat staat er dan (denton xp) ?Zijn wel relaxte dingen... dus als het zo is.. wil ik wel een tweeter overkomen
quote:Ik ben er ook zeer tevreden over. Alleen die ene tweeter wordt ietwat brakjes
Op zondag 23 december 2001 13:44 schreef Vork het volgende:[..]
die Wharfedale? Jah ze zijn wel gewoon bruinig.. hout.. kweet eik niet wat erachter zit als je de kap eraf haalt.. dar zou ik dat moeten gaan doen alleen kan ik er niet echt goed bij. Ze zijn iig niet echt nieuw meer, maar desondanks erg goeie boxjes voor de muziekliefhebber die z'n muziek niet al te hard zet
Pic van mijn JBL TLX-510
Een Yamaha AX-396 versterker met 2x 100W stereo speaker outputs, waar mn PC aanvast zit. Als speakers hangen er 2 Mission M71's en 2 Mission M73's aan. Kheb tot slot ook een Beyer DT 770 pro koptelefoon (volledig gesloten!!) Kostte een rib uit mn lijf, maar kben er echt heel blij mee
Maar erg fijne Wharfedale Modus speakers :
Bose 301 Type-II (tering) speakers `
En aan me pc een escom stereo setje, en aan de andere pc een creative 5300 5.1 setje.
En dat in een ruime woonkamer met laminaat, dus dat 'bonkt' wel. Soms iets te veel.
Sinds kort een Pioneer DVD eraan gehangen, kan ik tenminste ook weer eens CD'tjes draaien.
De rest van m'n spullen (versterker, CD, DAT, MD) staan in m'n studiootje.
achterspeakers: simpele philipsspeakers (moeten nog vervangen worden)
center: B & W dm 305
front: B & W dm 603 S2 (150W)
sub: niet nodig op m'n slaapkamertje
ik heb eerst de dm305's gehad als front maar die dreunden veels te hard
KEF Reference Model 1~2, kleinste model uit de vorige Reference serie. Klinken erg goed.
Versterker: Marantz PM-14MKII KI
Cd-speler: Marantz CD-14
Interlink: Burmester Lila XLR
Speakerkabel: Moet nog gebeuren, volgende stap
heb geen flauw idee hoe ik een versterker en al die zooi moet aansluiten dus dit is het
quote:eeeej die heeft mij ook
Op maandag 11 maart 2002 19:07 schreef MahRain het volgende:
[afbeelding]Gewéldig setje!
Labtec LCS 2514
quote:Eveneens Alesis Monitor One maar dan de eerste versie...op een SONY huis tuin en keukenversterker..
Op vrijdag 21 december 2001 14:14 schreef Antikal het volgende:
Alesis Monitor One MkII met een RA-150 versterker van eveneens Alesis.
Grappig dat er veel mensen studioapparatuur gebruiken. Ikzelf wil over een tijdje ook wel een beter systeem voor in de huiskamer (eerst maar eens een groter huis kopen )
Da's wel een mooi setje, ransbal!
oh btw:
PA = Public Address, PA systemen zijn dus in principe de boxen die gericht zijn naar het publiek. Niet echt geschikt voor de huiskamer omdat elke box een eigen frequentie bereik heeft en die worden afzonderlijk aangestuurd door een crossfilter. Als je dicht bij zo'n boxen zit (huiskamer), krijg je niet veel van de mix.
en daar hoort nog een mooie Rotel-versterker bij... (ga ik van de week achteraan)
Dit zijn mijn speakers, en ik vind ze geweldig.
quote:En het klinkt als een klok kan ik na ruim vijf maanden zeggen!
Op dinsdag 16 juli 2002 20:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik heb zojuist deze opgehaald:
[afbeelding]en daar hoort nog een mooie Rotel-versterker bij... (ga ik van de week achteraan)
De buren haten me
quote:die zien er wel goed en mooi uit... wat ik me nu afvraag; ik heb zelf aan mijn computer een Altec Lansing ATP-5 hangen (45 wooferf, 35 watt 4 sat's RMS)... daar komt echt al een keihard geluid uit, dat gewoon niet echt leuk is voor de buren e.d.
Op vrijdag 21 december 2001 15:16 schreef Antikal het volgende:[..]
Jazekers:
De RA-150 amp op:
http://www.alesis.com/products/ra150/index.htmlDe Monitors:
http://www.alesis.com/products/monitor1_mk2/index.htmlPlaatje Monitors:
maar wat ik me afvraag; hoe reageren jullie buren in godsnaam op 400 watt !!! daar trilt het hele huis toch van???
Ik heb al sinds jaar en dat mijn ogen laten vallen op de Vifa Vivaces, zelfbouw. Maar nooit tijd en geduld om die dingen te bouwen. Ik heb ze jaren geleden eens gehoord en was meteen verkocht. ZO helder, zo mooi laag..
Alleen toen geen geld.
kabel onzin weet ik niet want tis aanelkaar gezet door een audiofiele vriend van mij
maar sound is erg dope en mijn bas heeft nog nooit gekraakt (raam wel trouwens )
Nou heb ik ook nog een vraag: heeft er iemand ervaring met een Magnat Omega 380? Volgens duitse testbladen is dat een zeer goeie sub voor een lage prijs.
klinken erg erg aangenaam
Mooi Engels geluidje .
quote:Hmn, ik heb alleen maar slechte ervaringen met Magnat, ook qua garantie. Maar beluister hem gewoon eens, en kijk waarom je een sub nodig hebt. Gaan je luidsprekers niet laag genoeg, of te weinig bass.. Je kan zo ook een overkill aan bass hebben, en is de zuiverheid weg.
Op donderdag 19 december 2002 13:51 schreef stienus5gtturbo het volgende:
Nou heb ik ook nog een vraag: heeft er iemand ervaring met een Magnat Omega 380? Volgens duitse testbladen is dat een zeer goeie sub voor een lage prijs.
en een Jamo setje waar ik geen plaatje van kan vinden
quote:Mooi. Zelfbouw zeker, hè? Een tweeweg D'Appolito opstelling met fasecorrectie, zo te zien. Nice. Welke speakers zitten er in? Heb je trouwens een 1e of een 3e orde filter gebruikt? En die gleuven, zijn dat basreflexpoorten of is het een soort mini-transmissionline?
Op maandag 9 december 2002 12:40 schreef Puur het volgende:
Ik gooi ff deze topic weer omhoog, dit omdat ik jullie mijn grote liefde niet wil onthouden.Dit zijn mijn speakers, en ik vind ze geweldig.
quote:Het is ook niet voor als ik een cd'tje opzet. Het gaat meer om de bas bij 5.1 ( dvd 's enzo ). De 9 NT's geven wel genoeg bas, maar pas vrij laat... ze moeten dus hard staan voordat je mooie bas hoort. En een subwoofer erbij kan bij films ofzo geen kwaad lijkt me. Ook niet als je m echt hard hebt staan. Dan mis ik toch vaak nog net die extra bas dreun...
Op vrijdag 20 december 2002 08:34 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Hmn, ik heb alleen maar slechte ervaringen met Magnat, ook qua garantie. Maar beluister hem gewoon eens, en kijk waarom je een sub nodig hebt. Gaan je luidsprekers niet laag genoeg, of te weinig bass.. Je kan zo ook een overkill aan bass hebben, en is de zuiverheid weg.
quote:Oh ja, bij 5.1 is het zeker mooi! Die problemen lagen ook grotendeels bij de winkel (Electronic Partner), maar Magnat hielp ook niet echt mee... Gewoon wat subwoofers in die prijsklasse beluisteren, Rel is iig groot favoriet bij mij..
Op vrijdag 20 december 2002 12:56 schreef stienus5gtturbo het volgende:
Het gaat meer om de bas bij 5.1 ( dvd 's enzo ). De 9 NT's geven wel genoeg bas, maar pas vrij laat... ze moeten dus hard staan voordat je mooie bas hoort. En een subwoofer erbij kan bij films ofzo geen kwaad lijkt me. Ook niet als je m echt hard hebt staan. Dan mis ik toch vaak nog net die extra bas dreun...
Maar iniedergeval bedankt voor je reactie, zeker dat garantie verhaal is niet echt mooi. Dat zou je wel verwachten van een box van +/- 500 euro.
Maar helaas vaak ook duurder.
quote:Weet je misschien de website van Rel?
Op vrijdag 20 december 2002 13:56 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Oh ja, bij 5.1 is het zeker mooi! Die problemen lagen ook grotendeels bij de winkel (Electronic Partner), maar Magnat hielp ook niet echt mee... Gewoon wat subwoofers in die prijsklasse beluisteren, Rel is iig groot favoriet bij mij..
Maar helaas vaak ook duurder.
quote:http://www.rel.net/
Op vrijdag 20 december 2002 15:22 schreef stienus5gtturbo het volgende:Weet je misschien de website van Rel?
Ik weet niet of het wat is want de prijs moet wel redelijk laag blijven. Het hoeft tenslotte geen super sub te zijn.
Mooiste is natuurlijk een Rel vinden die 1 a 2 jaar oud is, en weer ingeruild op een duurdere o.i.d
Dan is de prijs misschien ook acceptabel..
De goedkoopste Rel is de QUAKE dacht ik, actieve, met 450 euro....
Dat moet je er maar voor over hebben.
quote:Leuke stand, het bewijs dat het goedkoop en mooi kan.
Op maandag 9 december 2002 12:40 schreef Puur het volgende:
Ik gooi ff deze topic weer omhoog, dit omdat ik jullie mijn grote liefde niet wil onthouden.Dit zijn mijn speakers, en ik vind ze geweldig.
quote:Rel maakt dure subs, maar voor de helft van de prijs van het topmodel (Rel Studio III) kun je zelf een gelijkwaardige bouwen
De goedkoopste Rel is de QUAKE dacht ik, actieve, met 450 euro....
Valt me wel op trouwens dat erg veel mensen hier Hifi speakers hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 20-12-2002 20:05]
Tannoy Mercury serie in het zwart-grijs, alleen geen staande speakers, die zijn hangend, de rest wel.
quote:Klinkt wat makkelijker dan gedaan, dat is zeker.
Op vrijdag 20 december 2002 20:01 schreef Yokozuna het volgende:
Rel maakt dure subs, maar voor de helft van de prijs van het topmodel (Rel Studio III) kun je zelf een gelijkwaardige bouwen
Een hele mooie Marantz 1060 uit de jaren 70, aangesloten op B&W DM14's uit de jaren 80. Ouwe meuk, maar als je hierop Influenced van de Chemical Brothers draait trillen de glazen de kast uit en krijg ik spontaan alle buren op bezoek. (Maar niet omdat ze me zo lief vinden hoor. ) En de minder lage tonen komen er ook goed uit.
quote:Kef is ook een top merk, en speakers blijven wel een tijdje goed hoor...
Op zondag 23 maart 2003 19:38 schreef Eon het volgende:
2 kef speakers, geen idee wat voor dingen het zijn en of ze goed zijn, in elk geval al weer heel wat jaartjes oud maar doordat ze redelijk groot zijn komt er wel goed geluid uit vind ik zelf
maar ik heb zelfbouwspeakers met units van Visaton en Vifa. kostten met zo'n 500 gulden aan materiaal per speaker, maar voor dat geld klinkt het ook wel aardig
quote:Dat het een goed merk is hoorde ik laatst ja. Alleen deze zijn denk ik alweer zo'n 20 jaar oud maar in elk geval beter dan die ik zelf heb want het geluid wat daar uit komt stelt echt niks voor, maar die waren dan ook wel erg goedkoop
Op zondag 23 maart 2003 19:40 schreef HeatWave het volgende:[..]
Kef is ook een top merk, en speakers blijven wel een tijdje goed hoor...
Mijn vader is overigens wel audiofiel en heeft Classe CD-speler, voorversterker, tuner en versterker met speciale kabel ertussen (ik weet de naam niet meer) aangesloten op 2 Avalon speakers. Klinkt errug mooi
.
In de tv kamer komt een surround set van B&W en de versterker heeft ie nog niet uitgekozen. Maar dat zal wel in de zelfde lijn liggen.
- 900 watts peak vermogen
- 225 watts continu vermogen
versterker helaas van wat mindere kwaliteit: DAP a-700: 2x 200 watts continu
quote:
Ik ben wel eens benieuwd wat voor speakers de fokkers thuis hebben staan. Eventueel ook nog de apparatuur en de bekabeling die er bij hoort.Ik heb deze speaker alleen is mijn kast signalrood. Ik heb 'm nl zelf gemaakt. Het is een Dynaudio met een D-260 en een 17 W 75lq
[afbeelding]uiteraard luister ik alleen naar het beste... (alhoewel er steeds weer iets nieuws op de markt komt...)
Ik heb Bowers & Wilkins Nautilus 803 speakers. Kijk op http://www.bwspeakers.com/index.cfm/fuseaction/products.models/label/Model%20Nautilus%20803
En daarop heb ik een buizen versterker van Mark Levinson aangesloten de 436. kijk op http://www.cosy.sbg.ac.at/~ksieg/MarkLevinsonCollection/mlno436-small.jpg
Simply the Best!!!!!!!!!!!!
b.t.w ik verkoop het hele boeltje... dus mocht iemand interesse hebben en met een serieus bod kunnen komen dan hoor ik dat natuurlijk graag..
mail naar mickeymouse_chat@hotmail.comHieraan heb ik een versterker van rega en een cd-speler.
Kijk anders maar eens even op mijn site voor verdere specs.
quote:Is dit werkelijk een serieuze audiofiel???????
Op zondag 6 juli 2003 22:50 schreef DJRoberto1978 het volgende:
2x jbl tr125- 900 watts peak vermogen
- 225 watts continu vermogenversterker helaas van wat mindere kwaliteit: DAP a-700: 2x 200 watts continu
Ze hangen aan 'n Yamaha M85.
Boxen: 2x Infinity Reference 31 MK II
Sub: Pioneer SW-80S
Komt redelijk dik geluid uit
Magnat Project 4, hopelijk binnenkort vervanvangen door een paar Hepta's of Pied Piper's
quote:Toch wel lef hebben om zo'n setje te posten onder die stoere Magnats van mark_dabomb en dan ook nog te zeggen dat ze goed zijn.
Op zondag 26 oktober 2003 08:45 schreef nlboy het volgende:
[afbeelding]ze zijn goedkoop en goed!
quote:Hee ,die heb ik ook
Op vrijdag 21 december 2001 19:38 schreef Yingzao het volgende:
Tannoy Reveal monitoren.![]()
Sorry van de kwaliteit, de kwaliteit moest omlaag omdat ik ze anders niet kon uploaden.
Voorkant van ééntje:
Voorkant zonder Cover erop:
En de achterkant:
Verder werken ze op een Onkyo DTS reciever met een Grundig DVD-speler die ook als perfecte CD-speler dient, alles digitaal aangesloten.
Ik ben er heel tevreden mee
[Dit bericht is gewijzigd door Flex82 op 26-10-2003 18:31]
Wharfedale, 150 Watt Rms, kan 19Hz halen.
(ouwe fotow, hij staat nu andersom onder het mengpaneel op de foto's hierboven)
[Dit bericht is gewijzigd door Flex82 op 26-10-2003 18:36]
quote:Nog steeds
Op woensdag 5 juni 2002 10:27 schreef Viperdesign het volgende:
Creative Fourpointsurround.
1 sub/4 satheb geen flauw idee hoe ik een versterker en al die zooi moet aansluiten dus dit is het
Erg fijne boxen met een hele goede prijs/prestatie verhouding. Deze passen perfect bij mijn versterker: de Primare A30.
Als kabels (biwired) gebruik ik Nordost ( ) kabels.
[Dit bericht is gewijzigd door nipeng op 28-10-2003 20:05]
Very nice trouwens Nipeng!. Ziet er puik uit, klinkt zeker nog beter.
[Dit bericht is gewijzigd door Flex82 op 28-10-2003 19:41]
Zelf heb ik een actieve speakerset gekocht, iets van twee jaar geleden toen ik nog wel eens draaide als DJ (nu niet meer dus...). Superleip setje, komt wel flink wat geluid uit.
Het gaat dus om twee actieve sattelieten en een subwoover:
Moet ik er wel ff bijzeggen dat die van mij er nét iets anders uitzien (maak binnenkort wel ff een fototje) maar dat het er toch op neerkomt dat het dezelfde speakers zijn als op het plaatje.
Infinity Reference 81 Mk. II
Snoeren zijn 4 mm2, merk ff kwijt
quote:Die van mij zijn ook 100 liter;
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:58 schreef Kaalhei het volgende:
Zelfbouw.
2x 100 liter.
quote:Wat heb je ervoor hangen?
Op zondag 16 november 2003 02:18 schreef zeppos het volgende:
Dynaudio Audience 52
-ontopic-
Iets van Technics.....
(waar ik geen zin heb om te kijken wat en hoeveel ie aankan)
[Dit bericht is gewijzigd door Captain_Chaos op 16-11-2003 10:42]
quote:Densen Beat-100
Op zondag 16 november 2003 10:07 schreef Puur het volgende:[..]
Wat heb je ervoor hangen?
Combineert goed met Dynaudio. Cd-speler is een Rotel 971.
quote:Dat zal wel erg mooi klinken. Je ziet vaak Dynaudio gecombineerd met te weinig front-end kwaliteit terwijl juist bij de Dyn's dit van zeer groot belang is.
Op zondag 16 november 2003 14:51 schreef zeppos het volgende:[..]
Densen Beat-100
Combineert goed met Dynaudio. Cd-speler is een Rotel 971.
Oops in het echt is ie nog groter !!
JBL
Pioneer roeleert
quote:Waar zijn de speakers?
Op maandag 17 november 2003 01:17 schreef ondeugend het volgende:
[afbeelding]Pioneer roeleert
*btw een stel ouwe Magnat Ribbons hier. .
quote:Wel een beetje stoffig hoor Mary Poppins
Op maandag 17 november 2003 01:17 schreef ondeugend het volgende:
[afbeelding]Pioneer roeleert
Dat heb ik helemaaaaaaaaal niet
quote:1 post erboven
Op maandag 17 november 2003 01:19 schreef sig000 het volgende:[..]
Waar zijn de speakers?
*btw een stel ouwe Magnat Ribbons hier.
.
quote:Zijn dat geen....PerfectPerformers
Op maandag 16 juni 2003 12:25 schreef Puur het volgende:
Ik heb net nieuwe speakers:
quote:Yep.
Op vrijdag 5 december 2003 21:27 schreef bunny_bugs het volgende:
Zijn dat geen....PerfectPerformers
Ze bevallen erg goed.
quote:Ik vind de Prince errug goed in zijn prijsklasse.
Op vrijdag 5 december 2003 22:51 schreef Puur het volgende:[..]
Yep.
Ze bevallen erg goed.
quote:Als jij naar een van demo's in het land bent geweest, ik ben daar ook geweest. Wat mij betreft niet te vergelijken met thuis.
Op vrijdag 5 december 2003 23:06 schreef bunny_bugs het volgende:
Ik vind de Prince errug goed in zijn prijsklasse.
De Kings vond ik bij die luistersessie wat minder, wellicht lag het aan de ruimte.
Die demo kon mij totaal niet boeien. Thuis wel, waarschijnlijk doordat ik met betere bronnen en betere luidsprekerkabel speel dan die op de demo. Thuis klonk de King ook veel beter dan de Prince.
quote:Dat zeg ik, lag waarschijnlijk aan de ruimte.
Op zaterdag 6 december 2003 10:33 schreef Puur het volgende:[..]
Als jij naar een van demo's in het land bent geweest, ik ben daar ook geweest. Wat mij betreft niet te vergelijken met thuis.
Die demo kon mij totaal niet boeien. Thuis wel, waarschijnlijk doordat ik met betere bronnen en betere luidsprekerkabel speel dan die op de demo. Thuis klonk de King ook veel beter dan de Prince.
quote:Deze hebbik ook
Op vrijdag 31 oktober 2003 13:55 schreef bas-beest het volgende:
ik luister naar deze speakers:Infinity Reference 81 Mk. II
Snoeren zijn 4 mm2, merk ff kwijt
Bassen komen uit de in bodem geplaatste luidspreker
In de auto heb dus verreweg het beste geluid
quote:Hier vind je mijn set.
Op zaterdag 6 december 2003 16:22 schreef bunny_bugs het volgende:Anders gezegd waar stuur je ze mee aan?
De versterker is behoorlijk licht, maar ultrastabiel. Hij stuurt de Kings goed aan.
Maar binnenkort komen er nieuwe want deze zijn te klein
quote:is een mooi ding, die Marantz
Op zaterdag 6 december 2003 19:56 schreef Enemy het volgende:[..]
Deze hebbik ook
Aangesloten op een Marantz PM7000
Verder heb ik nog een Logitech Z-680 staan, maar die is voor (muziek) DVD's
Ik heb 'slechts' een Denon DRA-825, die ik puur als versterker gebruik. Die voldoet ook meer dan okee...
op mijn minikleine kamertje volstaan alle giften en straatgevonden spullen. Dat geeft een leuk allegaartje aan Yamamaha (Chinese high-tech goede kwaliteit) 250w, B&O heel helder lekker, en een computersetje 3-weg 100W. Alles op de goede plek gezet en ik ben heel tevreden.
En in de woonkamer zijn we ook tevreden.... ik heb hem nog nooit half open gedraaid. Af en toe komen er wel mensen uit de buurt die een flatfeest willen organisern vraag me niet hoe dat die dingen heten
quote:Wie heeft jouw mening gevraagd? En jij patst net zo
Op maandag 8 december 2003 23:45 schreef KinkyDraek het volgende:
wat een bende patsersop mijn minikleine kamertje volstaan alle giften en straatgevonden spullen. Dat geeft een leuk allegaartje aan Yamamaha (Chinese high-tech goede kwaliteit) 250w, B&O heel helder lekker, en een computersetje 3-weg 100W. Alles op de goede plek gezet en ik ben heel tevreden.
En in de woonkamer zijn we ook tevreden.... ik heb hem nog nooit half open gedraaid. Af en toe komen er wel mensen uit de buurt die een flatfeest willen organisern
vraag me niet hoe dat die dingen heten
En voor de mensen die het wel echt serieus leuk vinden.
Zelfbouw: http://home.zonnet.nl/brink15/lex/holiness.htm
en overig spul: http://home.zonnet.nl/brink15/lex/myhifi.htm
Het staat dan ook allemaal in de "Media" kamer. Dus zowel computerkamer als studio/thuisbios.
Ik ben begonnen met een Denon setjes als geluidsbron voor mijn oudere Mac. DCD-F100 met een Denon speakerset. Klonk, en klinkt nog steeds ook erg goed!
Ze zijn waarschijnlijk al 25j oud, maar ze klinken nog perfect.
In de studio Roland DS 90A:
ben over beide sets tevreden.
quote:Op zondag 15 augustus 2004 01:41 schreef Saekerhett het volgende:
Ik luister naar een van de beste 4.1-sets voor de pc:
[afbeelding]
Hehe, kostte wat knaken, maar dan heb je ook wat(t)quote:Op maandag 16 augustus 2004 23:20 schreef Sport_Life het volgende:
[..].
Ik dus ook.
Idd!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 01:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Hehe, kostte wat knaken, maar dan heb je ook wat(t)
Klopt ja, sub kan soms te hard zijn, maar dat kun je moor regelen in Windows zelf, door daar de bass wat lager te zettenquote:Op dinsdag 17 augustus 2004 01:32 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Idd!. Heb m heel mooi opgesteld, in elke hoek van me kamer 1 box!
. (speel muziek af als stereo door alle 4 de boxen). Alleen vind ik de SUB wat hard..
B&W maakt alleen maar goede dingen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:31 schreef pimpin het volgende:
B&W V203i, en die dan 4 keer. Weet niet of het was heb ze ook maar gekregen
Zijn dit goede dingen trouwens?
het zijn trouwens 203i's zonder de "V"quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:37 schreef Steijn het volgende:
[..]
B&W maakt alleen maar goede dingen.![]()
quote:Op zondag 13 november 2005 20:15 schreef search64 het volgende:
Even patsen. Ik heb nu deze;
[afbeelding]
Dynaudio BM5A, super geluid!
Da's ondertussen gegroeid naar 4 maal Philips FB 820, Infinity Center en Magnat sub aan een Yamaha (DSP-A5) versterker.quote:Op vrijdag 21 december 2001 14:01 schreef Treinhomo het volgende:
Philips FB 820. Hangen aan een Velleman eindeversteker. (K4020)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |