California dan. s'Winters nog steeds rond de 20 graden, zomers vaak boven de 30, of zoals nu boven de 35.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:05 schreef Shining_x het volgende:
Ik zou naar een warm land gaan waar t iedere dag rond de 25 graden is. Zoiets als Australië ofzo.
Helemaal mee eens. Ik ken wel iemand die weer terug is gegaan naar Nederland na een jaar of 2 in Arizona gewoond te hebben. Het lukte niet. Men kon niet wennen. En dus werd ervoor gekozen weer terug te gaan.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:07 schreef SeLang het volgende:
1. Ik ken niemand die met hangende pootjes is teruggekomen
2. Zelfs als Iemand 'met hangende pootjes' terugkomt dan heeft hij/zij het in elk geval geprobeerd. Daar heb ik oneindig veel meer respect voor dan mensen die er alleen maar over zemelen en uiteindelijk niet durven.
Precies. Het valt me trouwens op, dat hoe langer ik in het buitenland woon, hoe meer ik merk hoe goed we het eigenlijk hebben in Nederland. (Misschien dat Nederlanders een beetje verwend zijn ?).quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Emigreren doe je niet omdat je een hekel hebt aan Nederland, maar omdat je wat anders wil... omdat je ergens anders naar toe wilt. En emigreren doe je ook niet perse omdat je het beter wilt hebben. Er zijn genoeg mensen die met minder genoegen nemen (bijv. in Zuid Amerika) en toch een rijk leven hebben omdat ze dat zelf zo opgebouwd hebben.
Tja.... als ik dan in Klaagbaak van die topics zie dat hun studiefinanciering nog niet gestort is op vrijdagavond, want ze moeten dit weekend nog naar de kroeg enzo..... en dan denk ik bij mezelf dat zo'n iemand echt geen flauw idee heeft hoe goed men het heeft in Nederland. (en waar zo'n studiefinanciering nou eigenlijk voor bedoeld is....)quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Precies. Het valt me trouwens op, dat hoe langer ik in het buitenland woon, hoe meer ik merk hoe goed we het eigenlijk hebben in Nederland. (Misschien dat Nederlanders een beetje verwend zijn ?).
Helemaal mee eens. Hier in China is het een veel hardere samenleving, ondanks de communistische geschiedenis. In dat opzicht lijkt het wel op Amerika, iedereen moet voor zichzelf (en zijn familie) werken. Van de overheid hoef je niet veel te verwachten, in tegenstelling tot Nederland waar sociale voorzieningen veel beter zijn geregeld. En wat je zei over weggaan omdat je ergens anders heen wilt gaan, niet omdat je een hekel aan Nederland hebt... dat is precies wat ik ook zei een aantal uur eerderquote:Op woensdag 19 juli 2006 08:59 schreef maartena het volgende:
Tja.... als ik dan in Klaagbaak van die topics zie dat hun studiefinanciering nog niet gestort is op vrijdagavond, want ze moeten dit weekend nog naar de kroeg enzo..... en dan denk ik bij mezelf dat zo'n iemand echt geen flauw idee heeft hoe goed men het heeft in Nederland. (en waar zo'n studiefinanciering nou eigenlijk voor bedoeld is....)
Iedere dag hetzelfde kut weerquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:05 schreef Shining_x het volgende:
Ik zou naar een warm land gaan waar t iedere dag rond de 25 graden is. Zoiets als Australië ofzo.
Meer uren aanwezig zijn betekent nog niet dat je harder werktquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:02 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
volgens mij ligt dat tempo hoger dan in West Europa
Volgens mij is een 40-urige werkweek vrij standaard. Volgens mij hebben ze in Frankrijk nog steeds een 35 urige werkweek, en urenlange middagpauzesquote:Op zaterdag 15 juli 2006 04:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar goed, bijna overal ter wereld wordt er meer uren gewerkt dan in NL
Ik heb wel eens een onderzoekje gelezen, waaruit bleek dat na 8 uur op 1 dag, de productiviteit naar beneden kelderde.quote:Op donderdag 15 november 2007 03:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Meer uren aanwezig zijn betekent nog niet dat je harder werkt
Hmmm.... ik vind Irvine dan weer zo "suburbia". In Orange County woon ik dan liever in een wat oudere stad, zoals Orange, Fullerton, Huntington Beach, Costa Mesa, en inderdaad Laguna Beach.quote:Op donderdag 15 november 2007 21:53 schreef KonnieKipke het volgende:
Hmm, ik was 1 maand geleden in Irvine, CA. Dat is toch ook wel een hele fijne stad om te wonen
Binnen 20 min in Laguna Beach, 2 uurtjes rijden naar Universal City en Hollywood.
Lekker weer, mooi, schoon en op en top Californië.
Zo zie je maar: als je eenmaal ergens definitief woont, kost het juist veel meer energie om ergens naartoe te karren!quote:Op donderdag 15 november 2007 23:24 schreef maartena het volgende:
Hmmm.... ik vind Irvine dan weer zo "suburbia". In Orange County woon ik dan liever in een wat oudere stad, zoals Orange, Fullerton, Huntington Beach, Costa Mesa, en inderdaad Laguna Beach.
De keren dat ik de moeite neem om naar Hollywood te gaan per jaar zijn ook op 1 hand te tellen. Hooguit 2 of 3 keer, ik heb maar weinig zin om weer in de file naar Los Angeles te moeten.....
Dan ga ik liever naar San Diego.
Lief is inderdaad Australisch, ze werkt sinds vorig jaar voor 2,5 jaar in Belfast, en daarna gaan we het eens in Australie proberen.quote:Op donderdag 6 november 2008 00:19 schreef Bora-Bora het volgende:
Wel moeilijk als je vantevoren al niet zo'n zin hebt in die eerste etappe: dat jaar in Belfast. Is dat een 'opportunity' vanuit je huidige baan?
Lief = Australisch?
Ahaa, dat verklaart een hoop ja. Het zal gelukkig wel schelen -voor het moreel- dat jullie dan tenminste samen kunnen wonen, daar in Belfast.quote:Op donderdag 6 november 2008 00:54 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Lief is inderdaad Australisch, ze werkt sinds vorig jaar voor 2,5 jaar in Belfast, en daarna gaan we het eens in Australie proberen.
We pendelen nu elke zoveel weken heen en weer tussen Belfast en Den Haag, dus wellicht kan ik de resterende tijd vullen door naar Belfast te gaan. 't Is vrij makkelijk om daar werk te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |