abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 juli 2006 @ 08:20:42 #176
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39964487
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:05 schreef Shining_x het volgende:
Ik zou naar een warm land gaan waar t iedere dag rond de 25 graden is . Zoiets als Australië ofzo.
California dan. s'Winters nog steeds rond de 20 graden, zomers vaak boven de 30, of zoals nu boven de 35.

Maar ja.... emigreren is niet iets waar je echt licht over moet denken. Als je een definitieve verhuizing naar een ander land gaat plannen, dan kom je daar ook wel achter. Echt emigreren is anders dan zo af en toe een paar maanden in het buitenland verblijven maar uiteindelijk toch weer terug naar Nederland te gaan.

Er zijn diverse mensen hier (ik, popolon, qwerty_x, en nog een aantal anderen) die echt definitief de keuze hebben gemaakt voor een ander land. Dat betekend niet dat we nooit meer terugkeren naar Nederland, maar dat we de keuze hebben gemaakt hebben om nog vele jaren in een ander land te wonen. Ik ben zelf bijvoorbeeld alweer 4 en een half jaar woonachtig in de VS, en ben alweer ruim 2 jaar niet meer in Nederland op bezoek geweest. Als het goed is weer met kerstmis dit jaar
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 19 juli 2006 @ 08:35:02 #177
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39964658
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 16:07 schreef SeLang het volgende:
1. Ik ken niemand die met hangende pootjes is teruggekomen

2. Zelfs als Iemand 'met hangende pootjes' terugkomt dan heeft hij/zij het in elk geval geprobeerd. Daar heb ik oneindig veel meer respect voor dan mensen die er alleen maar over zemelen en uiteindelijk niet durven.
Helemaal mee eens. Ik ken wel iemand die weer terug is gegaan naar Nederland na een jaar of 2 in Arizona gewoond te hebben. Het lukte niet. Men kon niet wennen. En dus werd ervoor gekozen weer terug te gaan.

In de tijd dat ik op Fok! zit ben ik dit soort topics al vaker tegengekomen, en geen enkele van de topicstarters hebben bij mijn weten (het zou kunnen dat ze het geheim houden) ook daadwerkelijk de stap genomen.

Emigreren doe je niet omdat je een hekel hebt aan Nederland, maar omdat je wat anders wil... omdat je ergens anders naar toe wilt. En emigreren doe je ook niet perse omdat je het beter wilt hebben. Er zijn genoeg mensen die met minder genoegen nemen (bijv. in Zuid Amerika) en toch een rijk leven hebben omdat ze dat zelf zo opgebouwd hebben.

Als je echt wil, dan kun je het overal maken. Maar niet met de instelling dat Nederland nu echt een kutland is, want ik kan je garanderen dat je binnen 2 jaar van alles te klagen hebt over het land waar je naar "gevlucht" bent.

Ik ben zelf geemigreerd voor de liefde. Of althans, de geliefde kreeg heimwee naar huis, versterkt door 9/11. Maar dat verhaal heb ik al vaker in topics uit de doeken gedaan. In ieder geval heb ik geen moment spijt gehad van mijn beslissing om te verhuizen naar de Verenigde Staten.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_39964793
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 08:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Emigreren doe je niet omdat je een hekel hebt aan Nederland, maar omdat je wat anders wil... omdat je ergens anders naar toe wilt. En emigreren doe je ook niet perse omdat je het beter wilt hebben. Er zijn genoeg mensen die met minder genoegen nemen (bijv. in Zuid Amerika) en toch een rijk leven hebben omdat ze dat zelf zo opgebouwd hebben.
Precies. Het valt me trouwens op, dat hoe langer ik in het buitenland woon, hoe meer ik merk hoe goed we het eigenlijk hebben in Nederland. (Misschien dat Nederlanders een beetje verwend zijn ?).
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 19 juli 2006 @ 08:59:53 #179
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39964975
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 08:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Precies. Het valt me trouwens op, dat hoe langer ik in het buitenland woon, hoe meer ik merk hoe goed we het eigenlijk hebben in Nederland. (Misschien dat Nederlanders een beetje verwend zijn ?).
Tja.... als ik dan in Klaagbaak van die topics zie dat hun studiefinanciering nog niet gestort is op vrijdagavond, want ze moeten dit weekend nog naar de kroeg enzo..... en dan denk ik bij mezelf dat zo'n iemand echt geen flauw idee heeft hoe goed men het heeft in Nederland. (en waar zo'n studiefinanciering nou eigenlijk voor bedoeld is....)
-
  woensdag 19 juli 2006 @ 10:16:16 #180
22526 The_T
Shenzhen, China
pi_39966633
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 08:59 schreef maartena het volgende:
Tja.... als ik dan in Klaagbaak van die topics zie dat hun studiefinanciering nog niet gestort is op vrijdagavond, want ze moeten dit weekend nog naar de kroeg enzo..... en dan denk ik bij mezelf dat zo'n iemand echt geen flauw idee heeft hoe goed men het heeft in Nederland. (en waar zo'n studiefinanciering nou eigenlijk voor bedoeld is....)
Helemaal mee eens. Hier in China is het een veel hardere samenleving, ondanks de communistische geschiedenis. In dat opzicht lijkt het wel op Amerika, iedereen moet voor zichzelf (en zijn familie) werken. Van de overheid hoef je niet veel te verwachten, in tegenstelling tot Nederland waar sociale voorzieningen veel beter zijn geregeld. En wat je zei over weggaan omdat je ergens anders heen wilt gaan, niet omdat je een hekel aan Nederland hebt... dat is precies wat ik ook zei een aantal uur eerder
Bezoek ook eens m'n website: http://www.startinchina.com
pi_39977188
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 20:05 schreef Shining_x het volgende:
Ik zou naar een warm land gaan waar t iedere dag rond de 25 graden is . Zoiets als Australië ofzo.
Iedere dag hetzelfde kut weer Als er nou eens een land was waar het elke dag zo'n 15 graden zou zijn dan zou ik daar nog steeds niet naar verhuizen aangezien nederland een hip land is.
  donderdag 15 november 2007 @ 00:09:14 #182
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54616434
Ik ga dit topic weer eens een trap geven. Eventueel kan een modje em ook eens verplaatsen naar KAA.

Andere oude, gesloten topics:

Wie is er nog meer van plan om te emigreren?
Wie is er nog meer van plan om te emigreren? Deel 2
Wie is er nog meer van plan om te emigreren? (Deel 3)

De reden waarom ik dit topic weer een schop geef, is omdat ik wil weten wie van de mensen in dit topic, en in de andere 3 topics die ik hierboven heb gelinked, intussen al serieuze stappen hebben ondernomen om inderdaad te gaan emigreren.

Wat is er bijvoorbeeld intussen terecht gekomen van de TS? Is hij al vertrokken bijvoorbeeld? Zijn posthistorie verraad dat hij waarschijnlijk niet meer terugkomt, en misschien zelfs een relkloon was..... maar ik heb de afgelopen paar jaar op FOK! wel vaker opmerkingen gehoord over dat men liever uit Nederland weggaat.

Kortom: Status update please
-
pi_54617739
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 19:02 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

volgens mij ligt dat tempo hoger dan in West Europa
Meer uren aanwezig zijn betekent nog niet dat je harder werkt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54618758
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 04:14 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar goed, bijna overal ter wereld wordt er meer uren gewerkt dan in NL
Volgens mij is een 40-urige werkweek vrij standaard. Volgens mij hebben ze in Frankrijk nog steeds een 35 urige werkweek, en urenlange middagpauzes
pi_54618773
quote:
Op donderdag 15 november 2007 03:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Meer uren aanwezig zijn betekent nog niet dat je harder werkt
Ik heb wel eens een onderzoekje gelezen, waaruit bleek dat na 8 uur op 1 dag, de productiviteit naar beneden kelderde.
pi_54622974
Hier hebben ze geen productiviteit, dus omlaag vallen gaat toch niet.

Maar als je productiviteit niet stijgt dan heb je ook vrij weinig aan een langere werkweek
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 15 november 2007 @ 19:59:07 #187
78918 SeLang
Black swans matter
pi_54633383
Ik ben 2,5 mnd geleden geemigreerd Taiwan --> UK dus.
De vorige keer in de UK was ik na 9 mnd alweer weg, dus eens kijken hoelang ik het nu uithou (tot nu toe valt het mee trouwens)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 15 november 2007 @ 20:50:36 #188
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54634602
Niet te veel offtopic gaan over werkweken etc....

Ik ben eigenlijk met name geïnteresseerd in de vordering van plannen uit oudere topics, maar ik ben bang dat die niet meer zullen reageren

[ Bericht 14% gewijzigd door maartena op 15-11-2007 21:41:23 ]
-
pi_54636386
Hmm, ik was 1 maand geleden in Irvine, CA. Dat is toch ook wel een hele fijne stad om te wonen
Binnen 20 min in Laguna Beach, 2 uurtjes rijden naar Universal City en Hollywood.

Lekker weer, mooi, schoon en op en top Californië.
pi_54638262
Ik wil 6 maanden stage gaan lopen in New York. Daar ben ik nu druk mee bezig. Wel al contact met een erg mooi bedrijf.

Niet echt emigreren natuurlijk maar misschien wel in de toekomst
  donderdag 15 november 2007 @ 23:24:01 #191
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54638737
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:53 schreef KonnieKipke het volgende:
Hmm, ik was 1 maand geleden in Irvine, CA. Dat is toch ook wel een hele fijne stad om te wonen
Binnen 20 min in Laguna Beach, 2 uurtjes rijden naar Universal City en Hollywood.

Lekker weer, mooi, schoon en op en top Californië.
Hmmm.... ik vind Irvine dan weer zo "suburbia". In Orange County woon ik dan liever in een wat oudere stad, zoals Orange, Fullerton, Huntington Beach, Costa Mesa, en inderdaad Laguna Beach.

De keren dat ik de moeite neem om naar Hollywood te gaan per jaar zijn ook op 1 hand te tellen. Hooguit 2 of 3 keer, ik heb maar weinig zin om weer in de file naar Los Angeles te moeten.....

Dan ga ik liever naar San Diego.
-
pi_62986896
Kick, en hoe staat het nu met de plannen?
pi_62986902
quote:
Op donderdag 15 november 2007 23:24 schreef maartena het volgende:

Hmmm.... ik vind Irvine dan weer zo "suburbia". In Orange County woon ik dan liever in een wat oudere stad, zoals Orange, Fullerton, Huntington Beach, Costa Mesa, en inderdaad Laguna Beach.

De keren dat ik de moeite neem om naar Hollywood te gaan per jaar zijn ook op 1 hand te tellen. Hooguit 2 of 3 keer, ik heb maar weinig zin om weer in de file naar Los Angeles te moeten.....

Dan ga ik liever naar San Diego.
Zo zie je maar: als je eenmaal ergens definitief woont, kost het juist veel meer energie om ergens naartoe te karren!
 FR
pi_62987233
Als alles zijn gangetje blijft gaan in de liefde ga ik over 1,5 jaar naar Australië. Melbourne. Zin in! Ik denk ook dat je instelling erg belangrijk is. Als ik een ding niet van plan ben, is om daar de zeurende allochtoon uit te gaan hangen. Kansen moet je zelf opzoeken.

Voor die tijd misschien een jaar naar Belfast, maar daar kijk ik niet echt naar uit. Dat is echt een grauwe stad.
pi_62987975
Wel moeilijk als je vantevoren al niet zo'n zin hebt in die eerste etappe: dat jaar in Belfast. Is dat een 'opportunity' vanuit je huidige baan?

Lief = Australisch?
 FR
pi_62988485
Weg gaan uit nederland hadi k eerder moeten doen. Al merk ik bij mezelf dat ik vrij snel het gevoel krijg van been there done that. En wil weer weg. Dus als het even kan vanaf volgend jaar zomer, een 0.5 jaar in Amerika, moet daar nog een universiteit voor uitzoeken. En vanaf eind januarie tot mei/juni in Osaka, japan verblijven. Dan mn 3e jaar maar weer in londen uitzitten. En daarna weer ergens anders.

Maar echt terug naar nederland omdat het daar zo goed/leuk/tof/gezellig/makkelijk was. Nee.. dat niet.
Overigens sta ik 'feitelijk' nog ingeschreven als inwoner in Nederland bij m'n ouders, heb ik de nederlandse ziekenverzekering gebeuren, en stufie van nederland
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_62988583
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:19 schreef Bora-Bora het volgende:
Wel moeilijk als je vantevoren al niet zo'n zin hebt in die eerste etappe: dat jaar in Belfast. Is dat een 'opportunity' vanuit je huidige baan?

Lief = Australisch?
Lief is inderdaad Australisch, ze werkt sinds vorig jaar voor 2,5 jaar in Belfast, en daarna gaan we het eens in Australie proberen.

We pendelen nu elke zoveel weken heen en weer tussen Belfast en Den Haag, dus wellicht kan ik de resterende tijd vullen door naar Belfast te gaan. 't Is vrij makkelijk om daar werk te krijgen.
pi_62989267
quote:
Op donderdag 6 november 2008 00:54 schreef Kontiki het volgende:

[..]

Lief is inderdaad Australisch, ze werkt sinds vorig jaar voor 2,5 jaar in Belfast, en daarna gaan we het eens in Australie proberen.

We pendelen nu elke zoveel weken heen en weer tussen Belfast en Den Haag, dus wellicht kan ik de resterende tijd vullen door naar Belfast te gaan. 't Is vrij makkelijk om daar werk te krijgen.
Ahaa, dat verklaart een hoop ja. Het zal gelukkig wel schelen -voor het moreel- dat jullie dan tenminste samen kunnen wonen, daar in Belfast.

Spannend allemaal hoor. Ik hoop van harte dat het gaat lukken. Met de liefde en de rest.

Je zit nu nog vast in ons kikkerlandje?
 FR
  maandag 10 november 2008 @ 03:18:01 #199
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_63094213
Emigreren blijft onverminderd populair

Twee op de vijf Nederlanders denken op dit moment serieus over de mogelijkheid de komende jaren te emigreren, zo bleek uit de emigratiemonitor. Dat is een halfjaarlijks onderzoek over emigratie uitgevoerd onder 1000 Nederlanders van 18 t/m 60 jaar. Populaire bestemmingen zijn Spanje, Frankrijk, Australië, Nieuw-Zeeland en Canada.

Voor mensen die nadenken over emigreren, zijn de belangrijkste redenen om te vertrekken uit Nederland: het wisselvallige weer (17%), ruimtegebrek (12%), het Nederlandse belastingstelsel (11%) en intolerant gedrag van anderen (9%). Men verwacht als meerwaarde van de uiteindelijke emigratie een omgeving die relaxter is, een sympathiekere mentaliteit van de nieuwe medeburgers en meer natuur, aldus het onderzoek.

Welk land zou jij graag willen wonen en waarom?

TS kiest voor het altijd zonnige Hawaii

-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  maandag 10 november 2008 @ 03:21:23 #200
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_63094221
Hawaii is geen land. Failzorz.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')