volgens mij ligt dat tempo hoger dan in West Europaquote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:17 schreef Apache4U het volgende:
[..]
Ik heb in mijn hele leven 1 dag aan t strand doorgebracht in Z-Amerika.
Dus ik heb het over werk-tempo ja.
Volgens mij wordt er daar meer uren wordt gewerkt dan in NLquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:25 schreef Paul_NL het volgende:
Hooguit het aantal uren werken. Of ga je zeggen dat de productiviteit er hoger ligt?
Vergis je niet, ook Australie heeft een winterquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:05 schreef Shining_x het volgende:
Ik zou naar een warm land gaan waar t iedere dag rond de 25 graden is. Zoiets als Australië ofzo.
Het vriest & sneeuwt daar nooit, zoals in Nederland.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:10 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Vergis je niet, ook Australie heeft een winter
Nee maar 't is er vaak zat veel warmer dan 25C.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:23 schreef Shining_x het volgende:
[..]
Het vriest & sneeuwt daar nooit, zoals in Nederland.
Dat was ook precies wat ik zeiquote:Op zaterdag 15 juli 2006 04:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er daar meer uren wordt gewerkt dan in NL
Maar goed, bijna overal ter wereld wordt er meer uren gewerkt dan in NL
Wat betreft niet te hard werken en veel vrije tijd is NL juist the place to be
Ik mis NL soms wel eens
Ik woon in Zwitserland, en dat bevalt prima. Toch ben ik altijd weer blij als ik weer iN NL ben.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:10 schreef Wakey het volgende:
...
Ik heb al in diverse landen gewoond waaronder 'droombestemmingen' zoals Australië en Brazilië, waar ik graag op vakantie ga maar niet meer wil wonen. Daarentegen heb ik 3 jaar in Zwitserland gewoond en sindsdien altijd terug gewild: mensen, natuur, kwaliteit van leven, klimaat - ik mis het allemaal evenveel en als ik daar ben word ik gewoon misselijk van het idee dat ik terug moet naar NL. Raar maar waar, en daarom is het tijd om te emigreren - ik kan niet wachten.
Een baan is de enige eis?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:21 schreef Wakey het volgende:
Door dus 'een' baan te vinden - en daarbij voorzie ik weinig problemen omdat ik goede papieren/ervaring heb en niet kieskeurig ben.
Dat ik weer onderaan zal moeten beginnen, daar ben ik me van bewust en maakt me niet uit been there, done that.
Ik heb altijd in Zwitserland gewoond, alleen uni heb ik oa. in NL gedaan. Toen een paar jaar in NL blijven hangen en daarna weer terug naar Zwitserland. Ik ben dus geen echte emigrant ofzo, maar wel ongeveer om door jou genoemde redenen weer terug gegaan.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:38 schreef Wakey het volgende:
...
Wat doe je in Zwitserland als ik vragen mag? En hoe ben je daar terechtgekomen?
quote:Kurzaufenthaltsbewilligung EG (L-EG) wird auf Vorlage eines Arbeitsvertrages von weniger als 1 Jahr erteilt
Geltungsdauer = Dauer Arbeitsvertrag
Verlängerung/Erneuerung der Bewilligung möglich, ohne Land verlassen zu müssen
geografische und (beschränkte) berufliche Mobilität
Anspruch auf Familiennachzug
kann in gewissen Fällen auch an nicht erwerbstätige Personen erteilt werden (Studenten, Stellensuchende, Dienstleistungsempfänger)
(Dauer-) Aufenthaltsbewilligung EG (B-EG)5 Jahre gültig, kann verlängert werden
in erster Linie ausgestellt für Arbeitnehmer mit Arbeitsvertrag, der > 1 Jahr gilt bzw. mit einem unbefristeten Arbeitsvertrag
auch Personen ohne Erwerbstätigkeit (z. B. Rentner, Studenten) können diese Bewilligung erhalten, sofern sie über ausreichende finanzielle Mittel und eine alle Risiken abdeckende Kranken- und Unfallversicherung verfügen (bei unsicheren finanziellen Verhältnissen kann die Erneuerung der Bewilligung nach 2 Jahren verlangt werden)
Anspruch auf Familiennachzug
geografische und berufliche Mobilität
Selbständigerwerbende erhalten während der Übergangsfrist (5 Jahre, ab 01.06.02) für die sg. Einrichtungsperiode eine auf 6 Monate befristete Aufenthaltsbewilligung (kann auf 8 Monate verlängert werden);
nach Ablauf dieser Einrichtungszeit haben sie Anspruch auf eine Aufenthaltsbewilligung von fünf Jahren, sofern der Nachweis einer effektiven selbständigen Tätigkeit erbracht wird
Niederlassungsbewilligung EG (C-EG)
(unveränderter Status auch nach Inkrafttreten der Bilateralen Verträge, wird vom Abkommen nicht erfasst)
gilt unbeschränkt (erhält man erst, wenn man >= 5 Jahre "B" bzw. "B-EG" hatte und wahrscheinlich auch, wenn man berühmt ist und/oder viel Kohle mitbringt)
muss alle fünf Jahre erneuert werden
EU-Staatsangehörige erhalten nach einem (regulären und ununterbrochenem) Aufenthalt von 5 Jahren in der Schweiz grundsätzlich eine Niederlassungsbewilligung
keinerlei Arbeitsmarktsbeschränkungen mehr (Inhaber kann sich auf die Handels- und Gewerbefreiheit berufen); bis auf Stimm-/Wahlrecht und Militärdienstpflicht faktisch den Schweizern gleichgestellt
Enigszins offtopic: m'n nicht werkt daar in de psychiatrie en volgens haar komen in zwitserland bovengemiddeld veel depressies voor. Ze wijten het ook voor een groot deel aan het feit dat je in een dal maar 2 kanten op kunt kijken ipv om je heen, dat schijnt een grote invloed op het menselijk brein te hebben.quote:Ook vind ik het weer het grootste deel van het jaar nogal deprimerend daaro.
En hoeveel depressies en geestelijke afwijkingen komen daar wel niet voor?quote:Op zondag 16 juli 2006 12:42 schreef Hyperdude het volgende:
@MouseOver.
Hoeveel kan je in Amsterdam Oud-West om je heen kijken?![]()
![]()
quote:Vijf Zwitsers in een Audi Quattro arriveren bij de Italiaanse grens.
Een Italiaanse douanier houdt hen tegen met de boodschap:
"Itsa illegala to putta five-a people in a Quattro!"
"Vot do you mean, it's illegal?" vraagt de Duitse bestuurder.
"Quattro means four!" antwoord de douanier.
"Quattro iz just ze name of ze fokken automobile" roept de
Zwitser uit... "Look at ze dam paperz : Ze car is dezigned to carry 5 people!"
"You canta pulla thata one on me!" antwoord de Italiaanse douanier
"Quattro meansa four. You havea five-a people ina your car and
you are therefore breaking the law!"
De Zwitserse bestuurder wordt kwaad en roept uit "You ideeiot! Call
ze zupervizor over! Schnell! I vant to spik to zumvun viz more intelligence!!!"
"Sorry" antwoord de Italiaan, "He canta comea ... He'sa buzy witha two guys in a
Fiat Uno."
Wat is eigenlijk een ECHTE Zwitser. Als ik naar de WK selectie kijk zie ik Zuberbulher, Degen, Degen en Vogel. De rest is volgens mij van niet zwitserse orginequote:Op zondag 16 juli 2006 12:42 schreef Hyperdude het volgende:
Ik ben geboren in Ticino, en daar woon ik nog. Wij nemen de "echte" Zwitsers niet helemaal serieus, en zij ons helemaal niet.![]()
Als je om die reden emigreert, dan weet ik zeker dat het mislukt. Je moet emigreren vanwege iets positiefs zoals het land waar je heen gaat. Als je emigreert vanwege iets negatiefs, zoals jouw veronderstelling dat Nederland zo bekrompen is, dan mislukt het zeker.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:12 schreef SHE het volgende:
euh, hoe vaker ik reis, hoe meer ik me realiseer want een ontzettend heikneuterig, bekrompen kutland dit is![]()
Niet echt een NL bedrijf en ik weet niet of mensen het leuk vinden om ergens in the middle of nowhere te zitten maar ik kwam toevallig dit tegen:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:44 schreef kevin85 het volgende:
TVP
Interessant topic om te volgen
Zijn er overigens Nederlanders die voor een aantal jaar in bijvoorbeeld Australie te werk worden gesteld vanuit een Nederlands bedrijf?
Aan welke bedrijven moet ik dan denken..?
Het lijkt mij namelijk geweldig om over een jaar of 10 die kant op te gaan voor bijvoorbeeld een groot Nederlands bedrijf.
Ik ben momenteel heel tevreden met m'n werk en opleiding maar wanneer ik de uni afgerond heb en de overstap naar het bedrijfsleven gemaakt heb lijkt me dit een reeële optie.
Het ergste lijkt me om op je 60e te denken: "Had ik toch maar die kant op gegaan.."
Gewoon die stap wagen en een heel leven daar te starten, wie weet
California dan. s'Winters nog steeds rond de 20 graden, zomers vaak boven de 30, of zoals nu boven de 35.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:05 schreef Shining_x het volgende:
Ik zou naar een warm land gaan waar t iedere dag rond de 25 graden is. Zoiets als Australië ofzo.
Helemaal mee eens. Ik ken wel iemand die weer terug is gegaan naar Nederland na een jaar of 2 in Arizona gewoond te hebben. Het lukte niet. Men kon niet wennen. En dus werd ervoor gekozen weer terug te gaan.quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:07 schreef SeLang het volgende:
1. Ik ken niemand die met hangende pootjes is teruggekomen
2. Zelfs als Iemand 'met hangende pootjes' terugkomt dan heeft hij/zij het in elk geval geprobeerd. Daar heb ik oneindig veel meer respect voor dan mensen die er alleen maar over zemelen en uiteindelijk niet durven.
Precies. Het valt me trouwens op, dat hoe langer ik in het buitenland woon, hoe meer ik merk hoe goed we het eigenlijk hebben in Nederland. (Misschien dat Nederlanders een beetje verwend zijn ?).quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Emigreren doe je niet omdat je een hekel hebt aan Nederland, maar omdat je wat anders wil... omdat je ergens anders naar toe wilt. En emigreren doe je ook niet perse omdat je het beter wilt hebben. Er zijn genoeg mensen die met minder genoegen nemen (bijv. in Zuid Amerika) en toch een rijk leven hebben omdat ze dat zelf zo opgebouwd hebben.
Tja.... als ik dan in Klaagbaak van die topics zie dat hun studiefinanciering nog niet gestort is op vrijdagavond, want ze moeten dit weekend nog naar de kroeg enzo..... en dan denk ik bij mezelf dat zo'n iemand echt geen flauw idee heeft hoe goed men het heeft in Nederland. (en waar zo'n studiefinanciering nou eigenlijk voor bedoeld is....)quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:47 schreef LangeTabbetje het volgende:
Precies. Het valt me trouwens op, dat hoe langer ik in het buitenland woon, hoe meer ik merk hoe goed we het eigenlijk hebben in Nederland. (Misschien dat Nederlanders een beetje verwend zijn ?).
Helemaal mee eens. Hier in China is het een veel hardere samenleving, ondanks de communistische geschiedenis. In dat opzicht lijkt het wel op Amerika, iedereen moet voor zichzelf (en zijn familie) werken. Van de overheid hoef je niet veel te verwachten, in tegenstelling tot Nederland waar sociale voorzieningen veel beter zijn geregeld. En wat je zei over weggaan omdat je ergens anders heen wilt gaan, niet omdat je een hekel aan Nederland hebt... dat is precies wat ik ook zei een aantal uur eerderquote:Op woensdag 19 juli 2006 08:59 schreef maartena het volgende:
Tja.... als ik dan in Klaagbaak van die topics zie dat hun studiefinanciering nog niet gestort is op vrijdagavond, want ze moeten dit weekend nog naar de kroeg enzo..... en dan denk ik bij mezelf dat zo'n iemand echt geen flauw idee heeft hoe goed men het heeft in Nederland. (en waar zo'n studiefinanciering nou eigenlijk voor bedoeld is....)
Iedere dag hetzelfde kut weerquote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:05 schreef Shining_x het volgende:
Meer uren aanwezig zijn betekent nog niet dat je harder werktquote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:02 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
volgens mij ligt dat tempo hoger dan in West Europa
Volgens mij is een 40-urige werkweek vrij standaard. Volgens mij hebben ze in Frankrijk nog steeds een 35 urige werkweek, en urenlange middagpauzesquote:Op zaterdag 15 juli 2006 04:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar goed, bijna overal ter wereld wordt er meer uren gewerkt dan in NL
Ik heb wel eens een onderzoekje gelezen, waaruit bleek dat na 8 uur op 1 dag, de productiviteit naar beneden kelderde.quote:Op donderdag 15 november 2007 03:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Meer uren aanwezig zijn betekent nog niet dat je harder werkt
Hmmm.... ik vind Irvine dan weer zo "suburbia". In Orange County woon ik dan liever in een wat oudere stad, zoals Orange, Fullerton, Huntington Beach, Costa Mesa, en inderdaad Laguna Beach.quote:Op donderdag 15 november 2007 21:53 schreef KonnieKipke het volgende:
Hmm, ik was 1 maand geleden in Irvine, CA. Dat is toch ook wel een hele fijne stad om te wonen
Binnen 20 min in Laguna Beach, 2 uurtjes rijden naar Universal City en Hollywood.
Lekker weer, mooi, schoon en op en top Californië.
Zo zie je maar: als je eenmaal ergens definitief woont, kost het juist veel meer energie om ergens naartoe te karren!quote:Op donderdag 15 november 2007 23:24 schreef maartena het volgende:
Hmmm.... ik vind Irvine dan weer zo "suburbia". In Orange County woon ik dan liever in een wat oudere stad, zoals Orange, Fullerton, Huntington Beach, Costa Mesa, en inderdaad Laguna Beach.
De keren dat ik de moeite neem om naar Hollywood te gaan per jaar zijn ook op 1 hand te tellen. Hooguit 2 of 3 keer, ik heb maar weinig zin om weer in de file naar Los Angeles te moeten.....
Dan ga ik liever naar San Diego.
Lief is inderdaad Australisch, ze werkt sinds vorig jaar voor 2,5 jaar in Belfast, en daarna gaan we het eens in Australie proberen.quote:Op donderdag 6 november 2008 00:19 schreef Bora-Bora het volgende:
Wel moeilijk als je vantevoren al niet zo'n zin hebt in die eerste etappe: dat jaar in Belfast. Is dat een 'opportunity' vanuit je huidige baan?
Lief = Australisch?
Ahaa, dat verklaart een hoop ja. Het zal gelukkig wel schelen -voor het moreel- dat jullie dan tenminste samen kunnen wonen, daar in Belfast.quote:Op donderdag 6 november 2008 00:54 schreef Kontiki het volgende:
[..]
Lief is inderdaad Australisch, ze werkt sinds vorig jaar voor 2,5 jaar in Belfast, en daarna gaan we het eens in Australie proberen.
We pendelen nu elke zoveel weken heen en weer tussen Belfast en Den Haag, dus wellicht kan ik de resterende tijd vullen door naar Belfast te gaan. 't Is vrij makkelijk om daar werk te krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |