Het zakgeld van een 6-jarige is inderdaad een enorme kostenpost op de gezinsbegroting.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Voor de ouders heeft het het voordeel dat de kinderen nuttig bezig zijn , ze geen zakgeld hoeven (ze verdienen het immers zelf)
Veel mensen laten hun kinderen de afwas doen, of de vloer in de boenwas zetten, dat is in weze wat ik bedoel. het hoeft niet perse buitenshuis.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:06 schreef Megumi het volgende:
Dat lees ik inderdaad maar kinderen laten werken is altijd fout en uitbuiting.
Mijn ervaring is anders. Trouwens het verhaal kan ook worden omgedraaid. Ouders zijn niet streng genoeg en te makkelijk.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:10 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
kinderen hebben vaak een grote mond en zijn enorm verwend/verpest. Hierdoor is er een grotere kans op falen op latere leeftijd
Grote mensen laten werken is vaak ook uitbuiting maar gewoon maatschappelijk geaccepteerd. Waarom zouden we een onderscheid maken in rechten van mensen? Ik wil ook wel de halve dag in het klimrek hangen, maar dat wordt ook niet gewaardeerd. Ik vind dat BHFH een goed punt aansnijdt.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:06 schreef Megumi het volgende:
Dat lees ik inderdaad maar kinderen laten werken is altijd fout en uitbuiting.
Zo heb ik het nog niet bekeken. Ik ben alsnog voor.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:13 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Grote mensen laten werken is vaak ook uitbuiting maar gewoon maatschappelijk geaccepteerd. Waarom zouden we een onderscheid maken in rechten van mensen? Ik wil ook wel de halve dag in het klimrek hangen, maar dat wordt ook niet gewaardeerd. Ik vind dat BHFH een goed punt aansnijdt.
Natuurlijk kun je ze nog geen zwaar fysiek werk laten doen, maar gewoon het huishouden laten doen of anders wat lichte arbeid in een geautomatiseerde werkomgeving moet best kunnen. Kinderen kunnen zeker tegenwoordig niet vroeg genoeg leren dat een groot deel van het leven nu eenmaal bestaat uit saaie bezigheden.
Natuurlijk is het geen verplichting, als jij je kind niet wilt laten werken is dat jouw keuze, maar ik denk dat we wel moeten korten op evt. subsidieregelingen in dta geval. Zo sla je ook twee vliegen in 1 klap; kinderen van rijkere ouders worden gelijk opgeleid voor lekker luieren op het jacht, bijvoorbeeld.
dat ligt ook aan de scholen waar kinderen met allemaal verwende nesten te maken krijgen en zo geïndoctrineerd worden door klasgenoten en leraren zodat je al snel te maken krijgt met onhandelbare kinderen als je ze eens de tuin laat schoffelen. En als je ze dan een opvoedkundige oorvijg geeft staat de kinderbescherming op de stoep als je pech hebtquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mijn ervaring is anders. Trouwens het verhaal kan ook worden omgedraaid. Ouders zijn niet streng genoeg en te makkelijk.
Dat geld voor de leraar ook. Heb dus er wel eens een paar klappen gegeven. Mijn eerste gymleraar was wat handtastelijk. Dus die heb ik met een stok in elkaar geslagen. Hij kwam met een stok op mij af. Stond daar wel paf van. Maar een kind die sport via Ma op een Japanse bank moet je niet met een stok aanvallen. Die man is ook ontslagen dus. Daarna kregen we wel een ex marinier als leraar. Maar kon het wel vinden met die man. Ook wat klappen geven aangaat.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat ligt ook aan de scholen waar kinderen met allemaal verwende nesten te maken krijgen en zo geïndoctrineerd worden door klasgenoten en leraren zodat je al snel te maken krijgt met onhandelbare kinderen als je ze eens de tuin laat schoffelen. En als je ze dan een opvoedkundige oorvijg geeft staat de kinderbescherming op de stoep als je pech hebt
Zo zie je maar weer.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:15 schreef knowall het volgende:
[..]
Zo heb ik het nog niet bekeken. Ik ben alsnog voor.
Inderdaad, maar waarom hefet de regering nu dan bepaald dat kinderen niet mogen werken? Dit moet een individuele keuze kunnen zijn, vind ik.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:19 schreef Roönaän het volgende:
Dus je gaat de opvoeding van kinderen ook landelijk regelen. Gaat hem worden.
Het is de ouders verantwoordelijkheid om de kinderen op te voeden, en niet die van de regering.
Euthenasie subsidieren als bestrijding van de vergrijzingquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:18 schreef pieter_pontiac het volgende:
Tevens bejaarden boven de 70 euthaniseren, dan is het wel mooi geweest.
Worden de pensioenkosten te hoog als mensen nog 10 jaar langer kunnen werkenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:20 schreef ThE_ED het volgende:
Inderdaad, maar waarom hefet de regering nu dan bepaald dat kinderen niet kogen werken? Dit moet een individuele keuze kunnen zijn, vind ik.
De vraag is dus in hoeverre te ondervangen is dat het werk van het kind impact heeft op de school en de sociale happening om het schoolgebeuren heen. Anders krijgen we alleen nog maar meer laagopgeleide werknemers op den duur, puur omdat ze niet voldoende uit hun schooltijd halen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:55 schreef Mental_Phoenix het volgende:
School en de ontwikkeling van het kind moet hier niet onder lijden. Dus een maximaal aantal uren moet wil in deze wet staan. Ook het soort werk dat het kind mag doen moet vast staan. Dus niet zwaar en hard werk, maar simpele veilig werk.
Dat is waar. Daarbij is de oorspronkelijke reden, namelijk het voorkomen dat kinderen 70 uur per week in de fabriek staan ook wel een beetje naar de achtergrond verdwenen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik denk dat een paar uurtjes werken in de week voor een kind juist positief werkt op de schoolcarriere en vooral ook voor het ontwikkelen van sociale capaciteiten. In ieder geval lijkt het me een stuk positiever dan de hele dag achter de playstation.
Inderdaad ontspanning hebben ze absoluut niet nodig. Een onbezorgde jeugd ook niet.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik denk dat een paar uurtjes werken in de week voor een kind juist positief werkt op de schoolcarriere en vooral ook voor het ontwikkelen van sociale capaciteiten. In ieder geval lijkt het me een stuk positiever dan de hele dag achter de playstation.
Ik ben het volledig met Lord_Vetinari eensquote:Op zondag 9 juli 2006 10:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zullen we kinderen van een jaar of 6 gewoon kind laten zijn, en het werk overlaten aan personen die iets ouder zijn? Nog afgezien van het feit, dat de productieaanwas hierdoor 0,0 zou zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |