FOK!forum / Klaagbaak / NS, nu jullie er een zooi nieuwe Regiorunners bij hebben...
Ferdovrijdag 7 juli 2006 @ 20:36
...zet die voor de gein dan ook eens in op de intercity-treinen naar Groningen/Leeuwarden. Nu sta ik weer eens in een stampvolle Koploper.

Ik betaal zelfs met een kortingskaart nog een klein fortuin, dus mag ik een zitplaats tijdens deze 193 kilometer lange treinreis? Of is dat echt teveel gevraagd?
LoveBoatCaptainvrijdag 7 juli 2006 @ 20:43
lullig voor je
Q.vrijdag 7 juli 2006 @ 20:44
Staan is gezond.
#ANONIEMvrijdag 7 juli 2006 @ 20:45
Wees blij dat er sowieso nog treinen die kant uit gaan !
Klonkvrijdag 7 juli 2006 @ 20:46
je hebt een vervoersbewijs, geen zitplaatsgarantie
Ferdovrijdag 7 juli 2006 @ 20:47
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:44 schreef Q. het volgende:
Staan is gezond.
Ook twee uur achter elkaar in een hobbelende trein?
Yozzzvrijdag 7 juli 2006 @ 20:48
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:47 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ook twee uur achter elkaar in een hobbelende trein?
Yep, goed voor je evenwichtsorgaan enzo.
ChrisJXvrijdag 7 juli 2006 @ 20:49
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:46 schreef Klonk het volgende:
je hebt een vervoersbewijs, geen zitplaatsgarantie
En nu maar wachten of ze je een boete geven als je in de 1e klas staat omdat er in de 2e klas helemaal geen plek meer is
Petervrijdag 7 juli 2006 @ 20:49
goed excuus om straks te gaan liggen
heiden6vrijdag 7 juli 2006 @ 20:50
Dat de treinen elke dag bomvol zitten betekent heus niet dat er te weinig capaciteit is hoor, er gaan gewoon teveel mensen op dat tijdstip met die trein.
Ferdovrijdag 7 juli 2006 @ 20:51
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:46 schreef Klonk het volgende:
je hebt een vervoersbewijs, geen zitplaatsgarantie
Dat weet ik ook wel, maar voor dat vermogen dat ik bij het loket achterlaat zou het mij redelijk lijken als ik over een fatsoenlijke zitplaats kan beschikken.
paddyvrijdag 7 juli 2006 @ 20:52
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:44 schreef Q. het volgende:
Staan is gezond.
Hij heeft de hele dag hard gewerkt hoor
ChrisJXvrijdag 7 juli 2006 @ 20:52
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:51 schreef Ferdo het volgende:
Dat weet ik ook wel, maar voor dat vermogen dat ik bij het loket achterlaat zou het mij redelijk lijken als ik over een fatsoenlijke zitplaats kan beschikken.
*mee eens is

Als ze derde klas kaartjes in zouden voeren, kan ik altijd nog besluiten minder te betalen en te gaan staan.
heiden6vrijdag 7 juli 2006 @ 20:53
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:51 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel, maar voor dat vermogen dat ik bij het loket achterlaat zou het mij redelijk lijken als ik over een fatsoenlijke zitplaats kan beschikken.
Redelijkheid? Je moest eens weten hoe ze zestig jaar geleden in de trein zaten.
paddyvrijdag 7 juli 2006 @ 20:53
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:51 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel, maar voor dat vermogen dat ik bij het loket achterlaat zou het mij redelijk lijken als ik over een fatsoenlijke zitplaats kan beschikken.
Ik troost je over een paar uurtjes wel
ChrisJXvrijdag 7 juli 2006 @ 20:53
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:53 schreef heiden6 het volgende:

Redelijkheid? Je moest eens weten hoe ze zestig jaar geleden in de trein zaten.
En zo wens ik dus niet vervoerd te worden
paddyvrijdag 7 juli 2006 @ 20:54
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Redelijkheid? Je moest eens weten hoe ze zestig jaar geleden in de trein zaten.
Hoeveel betaalden ze toen voor een treinkaartje trouwens
Ferdovrijdag 7 juli 2006 @ 20:54
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:49 schreef petre86 het volgende:
goed excuus om straks te gaan liggen
Dat zal in elk geval geen probleem zijn.
ChrisJXvrijdag 7 juli 2006 @ 20:55
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:54 schreef paddy het volgende:

Hoeveel betaalden ze toen voor een treinkaartje trouwens
De prijs/kwaliteitverhouding was best goed
Petervrijdag 7 juli 2006 @ 20:55
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:54 schreef paddy het volgende:

[..]

Hoeveel betaalden ze toen voor een treinkaartje trouwens
die betaalde ze met hun leven ( 60 jr. geleden he..)
heiden6vrijdag 7 juli 2006 @ 20:58
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:55 schreef petre86 het volgende:

[..]

die betaalde ze met hun leven ( 60 jr. geleden he..)
Ons bedrijf is veel klantvriendelijker hè?
Alexxxxxvrijdag 7 juli 2006 @ 20:58
ga dan in de doorloopkop zitten, zo tussen twee treinstellen in
Ferdovrijdag 7 juli 2006 @ 21:01
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:53 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik troost je over een paar uurtjes wel
Lief van je
tonksvrijdag 7 juli 2006 @ 21:01
Anders ben je ff lui met je donkerblauwe kleurtje
Petervrijdag 7 juli 2006 @ 21:01
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ons bedrijf is veel klantvriendelijker hè?
naja, als het niet linksom gaat, danmaar rechtsom.. alleen weten sommige collega's niet dat er een links en een rechts bestaat... 3 weken geen kpn voor mij

@ alexx, plop jij die klinknagels uit de kopdeuren?
Alexxxxxvrijdag 7 juli 2006 @ 21:02
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:01 schreef petre86 het volgende:


@ alexx, plop jij die klinknagels uit de kopdeuren?
gaarne!
BGNvrijdag 7 juli 2006 @ 21:02
Als je nou blijft lopen tijdens de reis, kun je achteraf zeggen dat je 183 kilometer gelopen hebt. Daar scoor je de chicks wel mee hoor!
Ferdovrijdag 7 juli 2006 @ 21:02
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:58 schreef Alexxxxx het volgende:
ga dan in de doorloopkop zitten, zo tussen twee treinstellen in
Die gebruiken ze sinds oktober niet meer.
PDOAvrijdag 7 juli 2006 @ 21:03
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:45 schreef mstx het volgende:
We nemen het mee naar achteren.
Van de trein?
existenzvrijdag 7 juli 2006 @ 21:03
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:36 schreef Ferdo het volgende:
...zet die voor de gein dan ook eens in op de intercity-treinen naar Groningen/Leeuwarden. Nu sta ik weer eens in een stampvolle Koploper.
Probleem gevonden. Ga in Nederland wonen
GBCHEATERvrijdag 7 juli 2006 @ 21:07
Mee eens, heb nu de luxe om een jaar met die trein te mogen reizen, maar het is minimaal 2X in de week staan. En vaak is het niet gewoon staan met 3 man ofzo, nee als vee op elkaar gepakt.

Wanneer er eens een dubbeldekker rijd, is het wel chill zitten trouwens.
C2Cvrijdag 7 juli 2006 @ 21:09
je staat in de trein en kan wel ondertussen fokken?
wat is je klacht?
Zug-Chefvrijdag 7 juli 2006 @ 21:10
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:36 schreef Ferdo het volgende:
...zet die voor de gein dan ook eens in op de intercity-treinen naar Groningen/Leeuwarden. Nu sta ik weer eens in een stampvolle Koploper.

Ik betaal zelfs met een kortingskaart nog een klein fortuin, dus mag ik een zitplaats tijdens deze 193 kilometer lange treinreis? Of is dat echt teveel gevraagd?
Je bent net als al die andere kneuzen die ik elke x zie staan een domme Nederlander...

Een trein is langer dan 1 bak, een treinstel die kant op heeft al 3 of 4 bakken. En vaak zijn er dan nog 2 treinstellen dus zeker 8 bakken... Eerst verder lopen tot je helemaal aan het einde bent voor je gaat klagen dat het zo vol is...

Vanavond ook weer in de IC naar Leeuwarden (Zwolle, 18.19 )... Iedereen komt de trap op rennen en springt in de achterste bak... terwijl er 6 bakken naar Leeuwarden reden... voorin was het dus vrij leeg....

Hoezo "ik kijk niet verder dan mn neus lang is" *klaag*klaag*klaag*

Oja, die Regiorunners zijn ook kut, 6/10x werkt de airco niet, en dan zijn die treinstellen kutter dan de Koplopers waar nog raampjes open kunnen

Huilie
Ferdovrijdag 7 juli 2006 @ 21:13
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:55 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

De prijs/kwaliteitverhouding was best goed
Alleen jammer dat men indertijd alleen enkele reizen aanbood.
Ferdovrijdag 7 juli 2006 @ 21:20
En Zug-Chef, denk jij werkelijk dat ik niet de hele trein heb doorlopen?
paddyvrijdag 7 juli 2006 @ 21:22
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:10 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Je bent net als al die andere kneuzen die ik elke x zie staan een domme Nederlander...

Een trein is langer dan 1 bak, een treinstel die kant op heeft al 3 of 4 bakken. En vaak zijn er dan nog 2 treinstellen dus zeker 8 bakken... Eerst verder lopen tot je helemaal aan het einde bent voor je gaat klagen dat het zo vol is...

Vanavond ook weer in de IC naar Leeuwarden (Zwolle, 18.19 )... Iedereen komt de trap op rennen en springt in de achterste bak... terwijl er 6 bakken naar Leeuwarden reden... voorin was het dus vrij leeg....

Hoezo "ik kijk niet verder dan mn neus lang is" *klaag*klaag*klaag*

Oja, die Regiorunners zijn ook kut, 6/10x werkt de airco niet, en dan zijn die treinstellen kutter dan de Koplopers waar nog raampjes open kunnen

Huilie
Jee, jij vult lekker in voor een ander.
Surveillance-Fietsvrijdag 7 juli 2006 @ 21:23
Als je nou gewoon op tijd die trein instapt en niet eerst nog even langs smullers heb je wel een plek.
paddyvrijdag 7 juli 2006 @ 21:25
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:03 schreef existenz het volgende:

[..]

Probleem gevonden. Ga in Nederland wonen
Hij woont in zeist
paddyvrijdag 7 juli 2006 @ 21:26
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als je nou gewoon op tijd die trein instapt en niet eerst nog even langs smullers heb je wel een plek.
Hij kan niet eerder weg
existenzvrijdag 7 juli 2006 @ 21:26
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:25 schreef paddy het volgende:

[..]

Hij woont in zeist
En dan nog naar duitsland gaan
paddyvrijdag 7 juli 2006 @ 21:27
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:02 schreef BGN het volgende:
Als je nou blijft lopen tijdens de reis, kun je achteraf zeggen dat je 183 kilometer gelopen hebt. Daar scoor je de chicks wel mee hoor!
paddyvrijdag 7 juli 2006 @ 21:27
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:26 schreef existenz het volgende:

[..]

En dan nog naar duitsland gaan
Groningen
vigiervrijdag 7 juli 2006 @ 21:30
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:10 schreef Zug-Chef het volgende:Oja, die Regiorunners zijn ook kut, 6/10x werkt de airco niet, en dan zijn die treinstellen kutter dan de Koplopers waar nog raampjes open kunnen
Huilie
Ik las "treinsletten"
Ferdovrijdag 7 juli 2006 @ 21:31
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als je nou gewoon op tijd die trein instapt en niet eerst nog even langs smullers heb je wel een plek.
Smullers
#ANONIEMvrijdag 7 juli 2006 @ 21:31
Zug-Chef heeft wel gelijk. Bovendien zitten de bankjes van de Koploper ook gewoon heerlijk.

Maar soms is de trein naar Groningen ook wel vol. Als die stop-intercity weer eens midden in de spits vanaf Zwolle met maar twee treinstellen rijdt.
Zug-Chefvrijdag 7 juli 2006 @ 21:31
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:20 schreef Ferdo het volgende:
En Zug-Chef, denk jij werkelijk dat ik niet de hele trein heb doorlopen?
dat kan niet als je er in bent tijdens de reis, want doorloopkoppen zijn dicht
Ferdovrijdag 7 juli 2006 @ 21:34
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:26 schreef existenz het volgende:

[..]

En dan nog naar duitsland gaan
Koop anders eens een goede atlas en zoek eens op waar Groningen ligt.
paddyvrijdag 7 juli 2006 @ 21:35
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ons bedrijf is veel klantvriendelijker hè?
We hebben het één keer meegemaakt dat we ons niet meer konden bewegen.En dan ook nog dronken studenten (die niet eens opstonden voor ouderen) de kinderen gewoon op de tenen trapten omdat ze hun bier moesten lozen en dan roepen ze ook nog om "De mensen die in de eerste klas gaan zitten krijgen een boete van (weet ik niet meer)" Hoezo klantvriendelijk Moet ik zeggen dat ik geen conducteur zie dan.
Ferdovrijdag 7 juli 2006 @ 21:37
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:31 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

dat kan niet als je er in bent tijdens de reis, want doorloopkoppen zijn dicht
De trein was nog niet vertrokken toen ik vergeefs een zitplaats zocht.
Ofyles2vrijdag 7 juli 2006 @ 21:38
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:50 schreef heiden6 het volgende:
Dat de treinen elke dag bomvol zitten betekent heus niet dat er te weinig capaciteit is hoor, er gaan gewoon teveel mensen op dat tijdstip met die trein.
Nee, het heeft er mee te maken dat de achterlijke dienstregeling niet is ingestemd op de vervoersstroom. Een halfuurfrequentie is onvoldoende om voldoende zitplaatsgarantie te bieden.
Roonaanvrijdag 7 juli 2006 @ 21:38
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als je nou gewoon op tijd die trein instapt en niet eerst nog even langs smullers heb je wel een plek.
Mwah, moet jij in een willekeurige koploper vanaf amsterdam gaan zitten ergens tussen 16 uur en 18u30. Zijn stampvol. En om nou de trein van 19u te nemen. Pfff dan ben je om 21u thuis. Mij niet gezien.
thatsmevrijdag 7 juli 2006 @ 21:39
dat heb je als je een 4 persoonzit voor je alleen wilt hebben... dan moet je staan!
Almere-Dudevrijdag 7 juli 2006 @ 21:39
Hehe , ik zag het laatst ook op Amsterdam CS.
Een heel klein treintje en die zat echt stampvol en er bleven maar mensen komen, die echt moesten zoeken waar ze zich erin konden proppen.
Kijk op de trein, gaat dat ding naar Groningen.
Oh ja het was ook nog 30 graden.
Ferdovrijdag 7 juli 2006 @ 21:40
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:35 schreef paddy het volgende:

[..]

We hebben het één keer meegemaakt dat we ons niet meer konden bewegen.En dan ook nog dronken studenten (die niet eens opstonden voor ouderen) de kinderen gewoon op de tenen trapten omdat ze hun bier moesten lozen en dan roepen ze ook nog om "De mensen die in de eerste klas gaan zitten krijgen een boete van (weet ik niet meer)" Hoezo klantvriendelijk Moet ik zeggen dat ik geen conducteur zie dan.
En toen strandden we onderweg ook nog door een stroomstoring.
Ferdovrijdag 7 juli 2006 @ 21:42
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:39 schreef thatsme het volgende:
dat heb je als je een 4 persoonzit voor je alleen wilt hebben... dan moet je staan!
Waar lees jij dat ik dat überhaupt wilde, waardeloze helderziende?
existenzvrijdag 7 juli 2006 @ 21:52
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:34 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Koop anders eens een goede atlas en zoek eens op waar Groningen ligt.
Dat zeg ik: Duitsland
Surveillance-Fietsvrijdag 7 juli 2006 @ 21:55
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:38 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Mwah, moet jij in een willekeurige koploper vanaf amsterdam gaan zitten ergens tussen 16 uur en 18u30. Zijn stampvol. En om nou de trein van 19u te nemen. Pfff dan ben je om 21u thuis. Mij niet gezien.
Het gaat dan om treinen die Amsterdam als "tussenstop" aandoen neem ik aan? tjaah is lastig dan
Ferdovrijdag 7 juli 2006 @ 21:58
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:52 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat zeg ik: Duitsland
Ik had het eigenlijk geheim willen houden, maar goed...
SPOILER
De oorlog is voorbij. Al zestig jaar...
Oviedeeevrijdag 7 juli 2006 @ 22:43
Inderdaad ja.. kut treinen zijn die koplopers En die regiorunners zitten dan weer voor geen meter... Doe mij maar die treinen met losse wagons... Als ze die nou eens in zouden zetten op drukke routes ipv Amsterdam -> Heerlen

[ Bericht 27% gewijzigd door Oviedeee op 07-07-2006 22:51:36 ]
Batsnekvrijdag 7 juli 2006 @ 22:52
Ik was ook zeer onaangenaam verrast toen ik vandaag in de trein naar roosendaal stapte ( ik moest er in arnhem uit ) om vervolgens vlak voor het vertrek van de trein te moeten horen, dat er vanaf zutphen bussen ( dat is meervoud ) ingezet werden. Het is dan sowieso al te laat om nog over utrecht te reizen, dus ik dacht vooruit dan maar. Nou bleek er in zutphen 1 klein kutbusje te zijn, waar zo'n 60 man in gepropt kon worden. zwetend en propvol vertrokken we dus richting arnhem, en natuurlijk was er geen airco in de bus, en was het pooierwarm. Het ergste was nog dat er dus maar 1 bus was, en er nog gewoon een paar dozijn mensen buiten in de hitte konden wachten totdat de NS weer bussen in ging zetten.
ChrisJXvrijdag 7 juli 2006 @ 23:35
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 22:52 schreef Batsnek het volgende:
Het ergste was nog dat er dus maar 1 bus was, en er nog gewoon een paar dozijn mensen buiten in de hitte konden wachten totdat de NS weer bussen in ging zetten.
Ook eens gehad. Staat er één touringcar voor het station, terwijl er minstens drie nodig waren
p-etr-avrijdag 7 juli 2006 @ 23:45
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:49 schreef ChrisJX het volgende:
En nu maar wachten of ze je een boete geven als je in de 1e klas staat omdat er in de 2e klas helemaal geen plek meer is
Daar zat ik dus laatst over te denken, wat nou als je een eerste klas kaartje hebt en moet staan? Kan je dan nog iets van een vergoeding krijgen ofzo?
Surveillance-Fietsvrijdag 7 juli 2006 @ 23:50
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:45 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Daar zat ik dus laatst over te denken, wat nou als je een eerste klas kaartje hebt en moet staan? Kan je dan nog iets van een vergoeding krijgen ofzo?
Nee, het is een vervoersbewijs geen plaatsbewijs. Een eerste klas kaartje geeft je recht om tijdens de reis te verblijven in het eerste klas gedeelte.
p-etr-avrijdag 7 juli 2006 @ 23:51
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nee, het is een vervoersbewijs geen plaatsbewijs. Een eerste klas kaartje geeft je recht om tijdens de reis te verblijven in het eerste klas gedeelte.
Pff dat lijkt me wel heel zuur zeg! Denk je een relaxte eerste klas reis te hebben, sta je gewoon tegen een paar kutstudenten aan die met hun OV-kaart ook in het gangpad van de eerste klas staan.
DJJorisvrijdag 7 juli 2006 @ 23:51
Neem dan gewoon de diesel die tussen Groningen en Leeuwarden rijdt van de concurrent van de NS, dat is geloof ik sneller :S
Ferdozaterdag 8 juli 2006 @ 00:01
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:51 schreef DJJoris het volgende:
Neem dan gewoon de diesel die tussen Groningen en Leeuwarden rijdt van de concurrent van de NS, dat is geloof ik sneller :S
Is wel een eind om, hè?
DJJoriszaterdag 8 juli 2006 @ 00:05
is de koploper ook niet omrijden? (rijd eigenlijk zelf noot daar dus weet het niet zeker uiteraard)
paddyzaterdag 8 juli 2006 @ 00:11
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:55 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

De prijs/kwaliteitverhouding was best goed
Ja oké,had naar de user moeten kijken die het bericht postte
De treinen reden toch niet alleen maar voor dat soort vervoer ?
paddyzaterdag 8 juli 2006 @ 00:16
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:49 schreef petre86 het volgende:
goed excuus om straks te gaan liggen
Ja, maar dan kan hij helemaal wel naar zijn rust fluiten
ChrisJXzaterdag 8 juli 2006 @ 10:01
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 00:11 schreef paddy het volgende:

Ja oké,had naar de user moeten kijken die het bericht postte
De treinen reden toch niet alleen maar voor dat soort vervoer ?
Neehee, je had ook gewone passagierstreinen. Ook toen stapte iedereen in dezelfde wagon waardoor het vooraan helemaal leeg was. Het zit in onze genen
Duvelzaterdag 8 juli 2006 @ 10:11
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Nee, het heeft er mee te maken dat de achterlijke dienstregeling niet is ingestemd op de vervoersstroom. Een halfuurfrequentie is onvoldoende om voldoende zitplaatsgarantie te bieden.
Daarom zijn de IC's naar Groningen en Leeuwarden in de spits ook extra lang. De trein naar Leeuwarden en die naar Groningen rijden dan apart achter elkaar aan.

Maar 't is inderdaad vaak zo dat die treinen voor een deel onbezet zijn, terwijl een ander deel van de trein uitpuilt. Als het echt niet past is dat meestal door een storing, dat er een treinstel ontbreekt of zo.
ChrisJXzaterdag 8 juli 2006 @ 10:15
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 10:11 schreef Duvel het volgende:
Maar 't is inderdaad vaak zo dat die treinen voor een deel onbezet zijn, terwijl een ander deel van de trein uitpuilt. Als het echt niet past is dat meestal door een storing, dat er een treinstel ontbreekt of zo.
Nadeel is ook dat je in veel treinen niet van achteren naar voren kunt lopen. Als je net het treinstel inspringt dat bij de trap uitkomt (en waar iedereen al zit) is het niet mogelijk om door de trein naar een rustiger gedeelte te lopen. Dat kan alleen buitenom, maar als je dat doet, mis je je trein. Of je moet vijf minuten eerder op het station aankomen (wat bij een overstap niet altijd mogelijk is) zodat je als eerste de trein in kunt, dan wel tijd hebt om een stuk te lopen.
detulp050zaterdag 8 juli 2006 @ 10:24
Vroeger gaf de conducteur aan dat er in treinstel xxxx (aan de voor/achterkant) nog voldoende ruimte was. Dan kon je tenminste gericht gaan zoeken
Q.zaterdag 8 juli 2006 @ 11:21
Koplopers zijn tof, zeker voor langere afstanden. Stuk beter dan Regiorunners.
ThE_EDzaterdag 8 juli 2006 @ 11:23
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:50 schreef heiden6 het volgende:
Dat de treinen elke dag bomvol zitten betekent heus niet dat er te weinig capaciteit is hoor, er gaan gewoon teveel mensen op dat tijdstip met die trein.
Dat zeg ik ook altijd in Afrika; hoezo hongersnood? Er zijn nu alleen te veel mensen die tegelijkertijd willen eten.

Ja, dan vraag je er zelf om natuurlijk.
ThE_EDzaterdag 8 juli 2006 @ 11:25
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 10:15 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Nadeel is ook dat je in veel treinen niet van achteren naar voren kunt lopen. Als je net het treinstel inspringt dat bij de trap uitkomt (en waar iedereen al zit) is het niet mogelijk om door de trein naar een rustiger gedeelte te lopen.
Inderdaad, zelfs bij die koplopers blijven nu de tussendeuren gesloten. Schijnt aan het onderhoud van desbetreffende onderdelen te liggen; het is simpelweg te oud. Ik heb zelfs gehoord dat ook na de revisie (die er blijkbaar aan komt) deze deuren niet meer gebruikt zullen gaan worden.
pieter_pontiaczaterdag 8 juli 2006 @ 11:25
Koop een auto, net als de rest van Nederland.
Q.zaterdag 8 juli 2006 @ 11:28
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:25 schreef pieter_pontiac het volgende:
Koop een auto, net als de rest van Nederland.
Ik heb een auto, maar ik ga elke dag met de trein naar mn werk, want dat is sneller (en zeker relaxter) dan de auto. En ook voor langere afstanden neem ik veel liever de trein.
Duvelzaterdag 8 juli 2006 @ 12:05
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:25 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Inderdaad, zelfs bij die koplopers blijven nu de tussendeuren gesloten. Schijnt aan het onderhoud van desbetreffende onderdelen te liggen; het is simpelweg te oud.
Ze vonden dat de doorloopkoppen te vaak voor vertraging zorgden, dus hebben ze ze maar afgesloten.
quote:
Ik heb zelfs gehoord dat ook na de revisie (die er blijkbaar aan komt) deze deuren niet meer gebruikt zullen gaan worden.
Dit is helaas waar. Ze vinden ze te duur, en de punctualiteit gaat in alles voor het comfort van de reiziger...
Q.zaterdag 8 juli 2006 @ 12:07
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze vonden dat de doorloopkoppen te vaak voor vertraging zorgden, dus hebben ze ze maar afgesloten.
Reizigers zorgen vaak voor vertraging. Volgens mij is het afschaffen van reizigers een stuk effectiever om de vertragingen terug te dringen. Of nog beter, helemaal geen treinen meer laten rijden! Dan heb je helemaal geen vertragingen meer! Wat een geweldig idee. Ik loop meteen even naar HGB IV om mijn ideeën te presenteren!
Duvelzaterdag 8 juli 2006 @ 12:26
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:07 schreef Q. het volgende:

[..]

Reizigers zorgen vaak voor vertraging. Volgens mij is het afschaffen van reizigers een stuk effectiever om de vertragingen terug te dringen. Of nog beter, helemaal geen treinen meer laten rijden! Dan heb je helemaal geen vertragingen meer! Wat een geweldig idee. Ik loop meteen even naar HGB IV om mijn ideeën te presenteren!
Vanuit de jaren '80 schijnt er al een rapport te bestaan: "De verstorende invloed van de reiziger op de dienstregeling". Waarschijnlijk zul je in HGB IV dus nog een luisterend oor vinden ook. Succes, en laat even weten hoe het gegaan is!
ThE_EDzaterdag 8 juli 2006 @ 14:25
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze vonden dat de doorloopkoppen te vaak voor vertraging zorgden, dus hebben ze ze maar afgesloten.
Het duurde vaak ook vrij lang als er twee aan elkaar gekoppeld moesten worden, maar volgens mij lag dat ook vaak aan gebrekkige opleiding van het personeel in deze. (Niet goed ingewerkt dus.)
Duvelzaterdag 8 juli 2006 @ 14:40
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 14:25 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Het duurde vaak ook vrij lang als er twee aan elkaar gekoppeld moesten worden, maar volgens mij lag dat ook vaak aan gebrekkige opleiding van het personeel in deze. (Niet goed ingewerkt dus.)
Ze waren inderdaad weleens weigerachtig, maar dan kon er altijd iemand binnen de automatische procedure stap-voor-stap uitvoeren. Maar ja: je moet 't spul wel onderhouden, en de oudste in dienst zijnde Koplopers zijn wel van 1985, vandaar de revisie die voor de deur staat.
Zug-Chefdonderdag 13 juli 2006 @ 11:43
Gisteren 18.37 uit Rotterdam, 21:13 in Leeuwarden, heerlijk gezeten... en stipt op tijd. Koplopers zijn zeker wel top!

In Amersfoort is t in de spits altijd altijd chaos. Domme mensen stappen in Utrecht of Amsterdam zomaar ergens in de Koploper naar Amersfoort. Die moeten daar dus overstappen op de tegenoverliggende trein. Maar komen er dan pas achter dat hun deel helemaal aan de andere kant van het station ligt. Komen ze helemaal achterin aan (uit Amsterdam), en bijvoorbeeld het deel naar Groningen dat helemaal vooraan zit.... En dan ook heel rustig die kan oplopen... Ik bedoel... Hou daar dan rekening mee als je in Utrecht of Amsterdam instapt...
Nembrionicdonderdag 13 juli 2006 @ 11:44
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:36 schreef Ferdo het volgende:
...zet die voor de gein dan ook eens in op de intercity-treinen naar Groningen/Leeuwarden. Nu sta ik weer eens in een stampvolle Koploper.

Ik betaal zelfs met een kortingskaart nog een klein fortuin, dus mag ik een zitplaats tijdens deze 193 kilometer lange treinreis? Of is dat echt teveel gevraagd?
Als er geen zitplaatsen zijn mag je gewoon 1e klas gaan zitten.
Maar iets zegt me dat jij gewoon niet naast andere mensen wil gaan zitten
Zug-Chefdonderdag 13 juli 2006 @ 11:49
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:44 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Als er geen zitplaatsen zijn mag je gewoon 1e klas gaan zitten.
Nee hoor, dat mag echt niet zo maar, alleen als de HC dat zegt... En als het dan mag en er komt iemand met een 1e klas kaart, moet jij voor hem opstaan...
Nembrionicdonderdag 13 juli 2006 @ 11:51
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:49 schreef Zug-Chef het volgende:

Nee hoor, dat mag echt niet zo maar, alleen als de HC dat zegt...
Als de trein zo vol zit dat er mensen moeten staan ga je gewoon in de 1e klas zitten. Geen enkele conducteur die DAT gaat bestraffen.

Daarbij zijn ze zo lui dat ALS zo'n trein zo vol zit, ze niet eens controleren.
quote:
En dan nog, als er iemand met een 1e klas kaart komt moet jij voor hem opstaan...
Wat natuurlijk alleen geldt als de 1e klas OOK vol zit...en wanneer gebeurt DAT nou?
paddydonderdag 13 juli 2006 @ 11:56
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:44 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Als er geen zitplaatsen zijn mag je gewoon 1e klas gaan zitten.
Maar iets zegt me dat jij gewoon niet naast andere mensen wil gaan zitten
Ja? Mooi niet
Een boete zal volgen voor degene die toch plaats wil nemen in de 1e klas.(dit is zeker twee keer omgeroepen) Zelfs geen uitzondering voor bejaarden. De trein was toen gevaarlijk vol Ik stond al op het trapje bij de uitgang. Het zou een boete van (pin me niet vast op die 30 euro)30 euro + de kosten van een 1e klas kaartje gaan kosten wanneer je toch besloot in de eerste klas te gaan zitten..
En ik weet van hem dat hij rustig naast een ander gaat zitten.
Nembrionicdonderdag 13 juli 2006 @ 12:07
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:56 schreef paddy het volgende:

[..]

Ja? Mooi niet
Een boete zal volgen voor degene die toch plaats wil nemen in de 1e klas.(dit is zeker twee keer omgeroepen) Zelfs geen uitzondering voor bejaarden. De trein was toen gevaarlijk vol Ik stond al op het trapje bij de uitgang. Het zou een boete van (pin me niet vast op die 30 euro)30 euro + de kosten van een 1e klas kaartje gaan kosten wanneer je toch besloot in de eerste klas te gaan zitten..
En ik weet van hem dat hij rustig naast een ander gaat zitten.
Laat die boete maar komen. Ik schrijf in zo'n geval wel een brief. Krijg ik echt wel netjes mijn geld terug.
Zug-Chefdonderdag 13 juli 2006 @ 12:15
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Wat natuurlijk alleen geldt als de 1e klas OOK vol zit...en wanneer gebeurt DAT nou?
Als je in de 1e klas mag zitten als de trein vol zit, dan is de 1e klas natuurlijk ook vol daarna...
kikoooooodonderdag 13 juli 2006 @ 12:16
Treinrukker topic alert!
Nembrionicdonderdag 13 juli 2006 @ 12:17
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:15 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Als je in de 1e klas mag zitten als de trein vol zit, dan is de 1e klas natuurlijk ook vol daarna...
Wat een onzin
BobbyBdonderdag 13 juli 2006 @ 12:28
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:50 schreef heiden6 het volgende:
Dat de treinen elke dag bomvol zitten betekent heus niet dat er te weinig capaciteit is hoor, er gaan gewoon teveel mensen op dat tijdstip met die trein.
Dus hebben ze te weinig capaciteit want de baas verlangt nu eenmaal dat we rond 9 uur op ons plekje zitten en dat we om 5 uur weer opdonderen naar huis.

En ja als je met de auto gaat ben je weer een vervuiler en aso.
Duveldonderdag 13 juli 2006 @ 12:33
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:28 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dus hebben ze te weinig capaciteit want de baas verlangt nu eenmaal dat we rond 9 uur op ons plekje zitten en dat we om 5 uur weer opdonderen naar huis.

En ja als je met de auto gaat ben je weer een vervuiler en aso.
Bij mij wordt verlangd dat je begint ergens tussen zeven en half tien, en dat je voor zeven uur weg bent. Dus dat is wat anders dan 9 tot 5.
Zug-Chefdonderdag 13 juli 2006 @ 12:43
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:17 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Wat een onzin
Juist niet, lees het nog maar een keer en dan nog een keer...
PDOAdonderdag 13 juli 2006 @ 12:56
En nu met die vakantiedienstregeling hebben ze nog meer vertraging dan normaal, terwijl er juist minder mensen zijn!

Het komt vast door die zwabberende rails.
Nembrionicdonderdag 13 juli 2006 @ 12:59
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:43 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Juist niet, lees het nog maar een keer en dan nog een keer...
Rekensommtje voor je.
Stel: 8 4-zitters per coupé. Dat is 32 zitplaatsen per coupé.
Stel: 6 coupe´s. Dat is dan 192 zitplaatsen. Ja?
Stel: die coupés zitten vol.
Stel, 20 mensen kunnen niet zitten.

Dan zijn er nog 2 1e klas coupés die gelijk staan aan 64 zitplaatsen. Mkay?
Dan gaan die 20 mensen in de 1e klas zitten.
Stel, er zaten al 22 mensen (wat al veel is). Dan houdt je hoeveel zitplaatsen over? Juist...22.

Geen gekke situatieschets lijkt me.

Hey, wat gek? Volgens jou moeten die 1e klas tóch volzitten
BobbyBdonderdag 13 juli 2006 @ 13:00
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij mij wordt verlangd dat je begint ergens tussen zeven en half tien, en dat je voor zeven uur weg bent. Dus dat is wat anders dan 9 tot 5.
Helaas is dat niet bij iedereen zo he? Anders zou het niet zo druk zijn lijkt me.
Zug-Chefdonderdag 13 juli 2006 @ 13:01
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:59 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Rekensommtje voor je.
Stel: 8 4-zitters per coupé. Dat is 32 zitplaatsen per coupé.
Stel: 6 coupe´s. Dat is dan 192 zitplaatsen. Ja?
Stel: die coupés zitten vol.
Stel, 20 mensen kunnen niet zitten.

Dan zijn er nog 2 1e klas coupés die gelijk staan aan 64 zitplaatsen. Mkay?
Dan gaan die 20 mensen in de 1e klas zitten.
Stel, er zaten al 22 mensen (wat al veel is). Dan houdt je hoeveel zitplaatsen over? Juist...22.

Geen gekke situatieschets lijkt me.

Hey, wat gek? Volgens jou moeten die 1e klas tóch volzitten
Tja jij gaat er opeens getallen bij halen die jouw verhaal doen kloppen, je hebt eerst niks gezegd over het aantal mensen dat moest staan...
Nembrionicdonderdag 13 juli 2006 @ 13:03
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:01 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Tja jij gaat er opeens getallen bij halen die jouw verhaal doen kloppen, je hebt eerst niks gezegd over het aantal mensen dat moest staan...
Ik had het je ook zonder getallen kunnen vertellen (oh wacht..dat DEED ik ook ) want ik heb het vaak genoeg gezien.

Er gaan zo weinig mensen met de 1e klas en over het algemeen is een trein groot genoeg om iedereen in de 2e te passen. De keer dat dat niet zo is is het niet gelijk een verdubbeling van de reizigers hoor.
Zug-Chefdonderdag 13 juli 2006 @ 13:08
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:03 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Ik had het je ook zonder getallen kunnen vertellen (oh wacht..dat DEED ik ook ) want ik heb het vaak genoeg gezien.

Er gaan zo weinig mensen met de 1e klas en over het algemeen is een trein groot genoeg om iedereen in de 2e te passen. De keer dat dat niet zo is is het niet gelijk een verdubbeling van de reizigers hoor.


Als de hele 2e klas vol zit, moeten al die mensen dus staan, want men mag niet in de 1e klas. Tot dat de HC dat zegt dat het wel mag. Dan stroomt de 1e klas dus vol met 2e-klassers. In de 1e klas zitten altijd al wat mensen met 1e klas kaart. En reken maar dat dat er meer zijn dan jij denkt, helemaal doordeweeks. Hoop forensjes met geld kiezen 1e klas.... Ga jij eerste maar eens onderzoek doen naar hoeveel mensen nu 1e klas reizen, voordat je met de conclusie komt dat er genoeg plek in de 1e klas is...

Als het echt ZO druk is, passen al die 2e klassers samen echt niet meer in de overgebleven 1e klas ruimtes. En feit blijft dat een 1e klasser nu eenmaal meer recht heeft op zitplaats in de 1e klas dan een 2e klasser.
Duveldonderdag 13 juli 2006 @ 13:12
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:08 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]



Als de hele 2e klas vol zit, moeten al die mensen dus staan, want men mag niet in de 1e klas. Tot dat de HC dat zegt dat het wel mag. Dan stroomt de 1e klas dus vol met 2e-klassers. In de 1e klas zitten altijd al wat mensen met 1e klas kaart. En reken maar dat dat er meer zijn dan jij denkt, helemaal doordeweeks. Hoop forensjes met geld kiezen 1e klas.... Ga jij eerste maar eens onderzoek doen naar hoeveel mensen nu 1e klas reizen, voordat je met de conclusie komt dat er genoeg plek in de 1e klas is...

Als het echt ZO druk is, passen al die 2e klassers samen echt niet meer in de overgebleven 1e klas ruimtes. En feit blijft dat een 1e klasser nu eenmaal meer recht heeft op zitplaats in de 1e klas dan een 2e klasser.
Klopt, voordat de conducteur toestemming geeft om in de 1e klas te gaan zitten, moet je al bijna niet meer kunnen ademen op de perrons. En dan zit de 1e klas snel vol. Overigens maak ik alleen in storingssituaties mee dat treinen zodanig vol zijn. En ik kan me heel goed voorstellen dat als je het kunt betalen, je het liefste een 1e klas kaart hebt om op je werk te komen.