abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39616874
...zet die voor de gein dan ook eens in op de intercity-treinen naar Groningen/Leeuwarden. Nu sta ik weer eens in een stampvolle Koploper.

Ik betaal zelfs met een kortingskaart nog een klein fortuin, dus mag ik een zitplaats tijdens deze 193 kilometer lange treinreis? Of is dat echt teveel gevraagd?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_39617030
lullig voor je
On The LoveBoat
  vrijdag 7 juli 2006 @ 20:44:24 #3
141482 Q.
JurassiQ
pi_39617052
Staan is gezond.
For great justice!
pi_39617096
Wees blij dat er sowieso nog treinen die kant uit gaan !
  vrijdag 7 juli 2006 @ 20:46:26 #5
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_39617119
je hebt een vervoersbewijs, geen zitplaatsgarantie
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_39617145
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:44 schreef Q. het volgende:
Staan is gezond.
Ook twee uur achter elkaar in een hobbelende trein?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 7 juli 2006 @ 20:48:11 #7
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_39617160
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:47 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ook twee uur achter elkaar in een hobbelende trein?
Yep, goed voor je evenwichtsorgaan enzo.
pi_39617178
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:46 schreef Klonk het volgende:
En nu maar wachten of ze je een boete geven als je in de 1e klas staat omdat er in de 2e klas helemaal geen plek meer is
pi_39617193
goed excuus om straks te gaan liggen
dag
pi_39617242
Dat de treinen elke dag bomvol zitten betekent heus niet dat er te weinig capaciteit is hoor, er gaan gewoon teveel mensen op dat tijdstip met die trein.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_39617264
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:46 schreef Klonk het volgende:
Dat weet ik ook wel, maar voor dat vermogen dat ik bij het loket achterlaat zou het mij redelijk lijken als ik over een fatsoenlijke zitplaats kan beschikken.
pi_39617273
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:44 schreef Q. het volgende:
Staan is gezond.
Hij heeft de hele dag hard gewerkt hoor
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_39617309
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:51 schreef Ferdo het volgende:
Dat weet ik ook wel, maar voor dat vermogen dat ik bij het loket achterlaat zou het mij redelijk lijken als ik over een fatsoenlijke zitplaats kan beschikken.
*mee eens is

Als ze derde klas kaartjes in zouden voeren, kan ik altijd nog besluiten minder te betalen en te gaan staan.
pi_39617312
quote:

[..]

Redelijkheid? Je moest eens weten hoe ze zestig jaar geleden in de trein zaten.
pi_39617317
quote:

[..]

Ik troost je over een paar uurtjes wel
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_39617335
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:53 schreef heiden6 het volgende:

En zo wens ik dus niet vervoerd te worden
pi_39617353
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:53 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hoeveel betaalden ze toen voor een treinkaartje trouwens
pi_39617361
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:49 schreef petre86 het volgende:
Dat zal in elk geval geen probleem zijn.
pi_39617382
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:54 schreef paddy het volgende:

De prijs/kwaliteitverhouding was best goed
pi_39617388
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:54 schreef paddy het volgende:

[..]

die betaalde ze met hun leven ( 60 jr. geleden he..)
dag
pi_39617463
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:55 schreef petre86 het volgende:

[..]

die betaalde ze met hun leven ( 60 jr. geleden he..)
Ons bedrijf is veel klantvriendelijker hè?
pi_39617485
ga dan in de doorloopkop zitten, zo tussen twee treinstellen in
pi_39617544
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:53 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik troost je over een paar uurtjes wel
Lief van je
pi_39617556
Anders ben je ff lui met je donkerblauwe kleurtje
pi_39617566
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

naja, als het niet linksom gaat, danmaar rechtsom.. alleen weten sommige collega's niet dat er een links en een rechts bestaat... 3 weken geen kpn voor mij

@ alexx, plop jij die klinknagels uit de kopdeuren?
dag
pi_39617590
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:01 schreef petre86 het volgende:

@ alexx, plop jij die klinknagels uit de kopdeuren?
gaarne!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:02:38 #27
92418 BGN
Sunrise
pi_39617595
Als je nou blijft lopen tijdens de reis, kun je achteraf zeggen dat je 183 kilometer gelopen hebt. Daar scoor je de chicks wel mee hoor!
pi_39617598
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:58 schreef Alexxxxx het volgende:
ga dan in de doorloopkop zitten, zo tussen twee treinstellen in
Die gebruiken ze sinds oktober niet meer.
pi_39617602
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:45 schreef mstx het volgende:
We nemen het mee naar achteren.
Van de trein?
pi_39617615
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:36 schreef Ferdo het volgende:
...zet die voor de gein dan ook eens in op de intercity-treinen naar Groningen/Leeuwarden. Nu sta ik weer eens in een stampvolle Koploper.
Probleem gevonden. Ga in Nederland wonen
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_39617696
Mee eens, heb nu de luxe om een jaar met die trein te mogen reizen, maar het is minimaal 2X in de week staan. En vaak is het niet gewoon staan met 3 man ofzo, nee als vee op elkaar gepakt.

Wanneer er eens een dubbeldekker rijd, is het wel chill zitten trouwens.
pi_39617744
je staat in de trein en kan wel ondertussen fokken?
wat is je klacht?
pi_39617771
quote:

Ik betaal zelfs met een kortingskaart nog een klein fortuin, dus mag ik een zitplaats tijdens deze 193 kilometer lange treinreis? Of is dat echt teveel gevraagd?
Je bent net als al die andere kneuzen die ik elke x zie staan een domme Nederlander...

Een trein is langer dan 1 bak, een treinstel die kant op heeft al 3 of 4 bakken. En vaak zijn er dan nog 2 treinstellen dus zeker 8 bakken... Eerst verder lopen tot je helemaal aan het einde bent voor je gaat klagen dat het zo vol is...

Vanavond ook weer in de IC naar Leeuwarden (Zwolle, 18.19 )... Iedereen komt de trap op rennen en springt in de achterste bak... terwijl er 6 bakken naar Leeuwarden reden... voorin was het dus vrij leeg....

Hoezo "ik kijk niet verder dan mn neus lang is" *klaag*klaag*klaag*

Oja, die Regiorunners zijn ook kut, 6/10x werkt de airco niet, en dan zijn die treinstellen kutter dan de Koplopers waar nog raampjes open kunnen

Huilie
pi_39617814
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:55 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Alleen jammer dat men indertijd alleen enkele reizen aanbood.
pi_39617974
En Zug-Chef, denk jij werkelijk dat ik niet de hele trein heb doorlopen?
pi_39618020
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:10 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Je bent net als al die andere kneuzen die ik elke x zie staan een domme Nederlander...

Een trein is langer dan 1 bak, een treinstel die kant op heeft al 3 of 4 bakken. En vaak zijn er dan nog 2 treinstellen dus zeker 8 bakken... Eerst verder lopen tot je helemaal aan het einde bent voor je gaat klagen dat het zo vol is...

Vanavond ook weer in de IC naar Leeuwarden (Zwolle, 18.19 )... Iedereen komt de trap op rennen en springt in de achterste bak... terwijl er 6 bakken naar Leeuwarden reden... voorin was het dus vrij leeg....

Hoezo "ik kijk niet verder dan mn neus lang is" *klaag*klaag*klaag*

Oja, die Regiorunners zijn ook kut, 6/10x werkt de airco niet, en dan zijn die treinstellen kutter dan de Koplopers waar nog raampjes open kunnen

Huilie
Jee, jij vult lekker in voor een ander.
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 juli 2006 @ 21:23:15 #37
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_39618038
Als je nou gewoon op tijd die trein instapt en niet eerst nog even langs smullers heb je wel een plek.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_39618094
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:03 schreef existenz het volgende:

[..]

Probleem gevonden. Ga in Nederland wonen
Hij woont in zeist
pi_39618119
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als je nou gewoon op tijd die trein instapt en niet eerst nog even langs smullers heb je wel een plek.
Hij kan niet eerder weg
pi_39618145
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:25 schreef paddy het volgende:

[..]

Hij woont in zeist
En dan nog naar duitsland gaan
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_39618151
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:02 schreef BGN het volgende:
Als je nou blijft lopen tijdens de reis, kun je achteraf zeggen dat je 183 kilometer gelopen hebt. Daar scoor je de chicks wel mee hoor!
pi_39618161
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:26 schreef existenz het volgende:

[..]

Groningen
pi_39618233
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:10 schreef Zug-Chef het volgende:Oja, die Regiorunners zijn ook kut, 6/10x werkt de airco niet, en dan zijn die treinstellen kutter dan de Koplopers waar nog raampjes open kunnen
Huilie
Ik las "treinsletten"
Da gao nie nou!
pi_39618267
quote:
Smullers
pi_39618272
Zug-Chef heeft wel gelijk. Bovendien zitten de bankjes van de Koploper ook gewoon heerlijk.

Maar soms is de trein naar Groningen ook wel vol. Als die stop-intercity weer eens midden in de spits vanaf Zwolle met maar twee treinstellen rijdt.
pi_39618277
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:20 schreef Ferdo het volgende:
En Zug-Chef, denk jij werkelijk dat ik niet de hele trein heb doorlopen?
dat kan niet als je er in bent tijdens de reis, want doorloopkoppen zijn dicht
pi_39618354
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:26 schreef existenz het volgende:

[..]

Koop anders eens een goede atlas en zoek eens op waar Groningen ligt.
pi_39618385
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

We hebben het één keer meegemaakt dat we ons niet meer konden bewegen.En dan ook nog dronken studenten (die niet eens opstonden voor ouderen) de kinderen gewoon op de tenen trapten omdat ze hun bier moesten lozen en dan roepen ze ook nog om "De mensen die in de eerste klas gaan zitten krijgen een boete van (weet ik niet meer)" Hoezo klantvriendelijk Moet ik zeggen dat ik geen conducteur zie dan.
pi_39618438
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:31 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

dat kan niet als je er in bent tijdens de reis, want doorloopkoppen zijn dicht
De trein was nog niet vertrokken toen ik vergeefs een zitplaats zocht.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:38:14 #50
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_39618458
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:50 schreef heiden6 het volgende:
Dat de treinen elke dag bomvol zitten betekent heus niet dat er te weinig capaciteit is hoor, er gaan gewoon teveel mensen op dat tijdstip met die trein.
Nee, het heeft er mee te maken dat de achterlijke dienstregeling niet is ingestemd op de vervoersstroom. Een halfuurfrequentie is onvoldoende om voldoende zitplaatsgarantie te bieden.
pi_39618464
quote:
Mwah, moet jij in een willekeurige koploper vanaf amsterdam gaan zitten ergens tussen 16 uur en 18u30. Zijn stampvol. En om nou de trein van 19u te nemen. Pfff dan ben je om 21u thuis. Mij niet gezien.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 21:39:05 #52
86072 thatsme
and That's you!
pi_39618487
dat heb je als je een 4 persoonzit voor je alleen wilt hebben... dan moet je staan!
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_39618492
Hehe , ik zag het laatst ook op Amsterdam CS.
Een heel klein treintje en die zat echt stampvol en er bleven maar mensen komen, die echt moesten zoeken waar ze zich erin konden proppen.
Kijk op de trein, gaat dat ding naar Groningen.
Oh ja het was ook nog 30 graden.
pi_39618521
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:35 schreef paddy het volgende:

[..]

We hebben het één keer meegemaakt dat we ons niet meer konden bewegen.En dan ook nog dronken studenten (die niet eens opstonden voor ouderen) de kinderen gewoon op de tenen trapten omdat ze hun bier moesten lozen en dan roepen ze ook nog om "De mensen die in de eerste klas gaan zitten krijgen een boete van (weet ik niet meer)" Hoezo klantvriendelijk Moet ik zeggen dat ik geen conducteur zie dan.
En toen strandden we onderweg ook nog door een stroomstoring.
pi_39618586
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:39 schreef thatsme het volgende:
dat heb je als je een 4 persoonzit voor je alleen wilt hebben... dan moet je staan!
Waar lees jij dat ik dat überhaupt wilde, waardeloze helderziende?
pi_39618836
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:34 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Koop anders eens een goede atlas en zoek eens op waar Groningen ligt.
Dat zeg ik: Duitsland
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 juli 2006 @ 21:55:17 #57
Toezicht is gezond!
pi_39618913
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:38 schreef Roönaän het volgende:

[..]

Mwah, moet jij in een willekeurige koploper vanaf amsterdam gaan zitten ergens tussen 16 uur en 18u30. Zijn stampvol. En om nou de trein van 19u te nemen. Pfff dan ben je om 21u thuis. Mij niet gezien.
Het gaat dan om treinen die Amsterdam als "tussenstop" aandoen neem ik aan? tjaah is lastig dan
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
pi_39618997
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:52 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat zeg ik: Duitsland
Ik had het eigenlijk geheim willen houden, maar goed...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_39620288
Inderdaad ja.. kut treinen zijn die koplopers En die regiorunners zitten dan weer voor geen meter... Doe mij maar die treinen met losse wagons... Als ze die nou eens in zouden zetten op drukke routes ipv Amsterdam -> Heerlen

[ Bericht 27% gewijzigd door Oviedeee op 07-07-2006 22:51:36 ]
pi_39620549
Ik was ook zeer onaangenaam verrast toen ik vandaag in de trein naar roosendaal stapte ( ik moest er in arnhem uit ) om vervolgens vlak voor het vertrek van de trein te moeten horen, dat er vanaf zutphen bussen ( dat is meervoud ) ingezet werden. Het is dan sowieso al te laat om nog over utrecht te reizen, dus ik dacht vooruit dan maar. Nou bleek er in zutphen 1 klein kutbusje te zijn, waar zo'n 60 man in gepropt kon worden. zwetend en propvol vertrokken we dus richting arnhem, en natuurlijk was er geen airco in de bus, en was het pooierwarm. Het ergste was nog dat er dus maar 1 bus was, en er nog gewoon een paar dozijn mensen buiten in de hitte konden wachten totdat de NS weer bussen in ging zetten.
pi_39621861
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 22:52 schreef Batsnek het volgende:
Het ergste was nog dat er dus maar 1 bus was, en er nog gewoon een paar dozijn mensen buiten in de hitte konden wachten totdat de NS weer bussen in ging zetten.
Ook eens gehad. Staat er één touringcar voor het station, terwijl er minstens drie nodig waren
pi_39622197
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:49 schreef ChrisJX het volgende:
En nu maar wachten of ze je een boete geven als je in de 1e klas staat omdat er in de 2e klas helemaal geen plek meer is
Daar zat ik dus laatst over te denken, wat nou als je een eerste klas kaartje hebt en moet staan? Kan je dan nog iets van een vergoeding krijgen ofzo?
  PR/Manusje van alles vrijdag 7 juli 2006 @ 23:50:06 #63
Toezicht is gezond!
pi_39622345
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:45 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Daar zat ik dus laatst over te denken, wat nou als je een eerste klas kaartje hebt en moet staan? Kan je dan nog iets van een vergoeding krijgen ofzo?
Nee, het is een vervoersbewijs geen plaatsbewijs. Een eerste klas kaartje geeft je recht om tijdens de reis te verblijven in het eerste klas gedeelte.
pi_39622400
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:50 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nee, het is een vervoersbewijs geen plaatsbewijs. Een eerste klas kaartje geeft je recht om tijdens de reis te verblijven in het eerste klas gedeelte.
Pff dat lijkt me wel heel zuur zeg! Denk je een relaxte eerste klas reis te hebben, sta je gewoon tegen een paar kutstudenten aan die met hun OV-kaart ook in het gangpad van de eerste klas staan.
pi_39622414
Neem dan gewoon de diesel die tussen Groningen en Leeuwarden rijdt van de concurrent van de NS, dat is geloof ik sneller :S
pi_39622720
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 23:51 schreef DJJoris het volgende:
Neem dan gewoon de diesel die tussen Groningen en Leeuwarden rijdt van de concurrent van de NS, dat is geloof ik sneller :S
Is wel een eind om, hè?
pi_39622850
is de koploper ook niet omrijden? (rijd eigenlijk zelf noot daar dus weet het niet zeker uiteraard)
pi_39623012
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:55 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ja oké,had naar de user moeten kijken die het bericht postte
De treinen reden toch niet alleen maar voor dat soort vervoer ?
pi_39623157
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 20:49 schreef petre86 het volgende:
Ja, maar dan kan hij helemaal wel naar zijn rust fluiten
pi_39627444
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 00:11 schreef paddy het volgende:

Ja oké,had naar de user moeten kijken die het bericht postte
De treinen reden toch niet alleen maar voor dat soort vervoer ?
Neehee, je had ook gewone passagierstreinen. Ook toen stapte iedereen in dezelfde wagon waardoor het vooraan helemaal leeg was. Het zit in onze genen
  zaterdag 8 juli 2006 @ 10:11:51 #71
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39627544
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 21:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Nee, het heeft er mee te maken dat de achterlijke dienstregeling niet is ingestemd op de vervoersstroom. Een halfuurfrequentie is onvoldoende om voldoende zitplaatsgarantie te bieden.
Daarom zijn de IC's naar Groningen en Leeuwarden in de spits ook extra lang. De trein naar Leeuwarden en die naar Groningen rijden dan apart achter elkaar aan.

Maar 't is inderdaad vaak zo dat die treinen voor een deel onbezet zijn, terwijl een ander deel van de trein uitpuilt. Als het echt niet past is dat meestal door een storing, dat er een treinstel ontbreekt of zo.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39627578
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 10:11 schreef Duvel het volgende:
Maar 't is inderdaad vaak zo dat die treinen voor een deel onbezet zijn, terwijl een ander deel van de trein uitpuilt. Als het echt niet past is dat meestal door een storing, dat er een treinstel ontbreekt of zo.
Nadeel is ook dat je in veel treinen niet van achteren naar voren kunt lopen. Als je net het treinstel inspringt dat bij de trap uitkomt (en waar iedereen al zit) is het niet mogelijk om door de trein naar een rustiger gedeelte te lopen. Dat kan alleen buitenom, maar als je dat doet, mis je je trein. Of je moet vijf minuten eerder op het station aankomen (wat bij een overstap niet altijd mogelijk is) zodat je als eerste de trein in kunt, dan wel tijd hebt om een stuk te lopen.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 10:24:16 #73
18642 detulp050
Oud Reviewer
pi_39627661
Vroeger gaf de conducteur aan dat er in treinstel xxxx (aan de voor/achterkant) nog voldoende ruimte was. Dan kon je tenminste gericht gaan zoeken
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:21:59 #74
141482 Q.
JurassiQ
pi_39628524
Koplopers zijn tof, zeker voor langere afstanden. Stuk beter dan Regiorunners.
For great justice!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:23:35 #75
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_39628551
quote:
Dat zeg ik ook altijd in Afrika; hoezo hongersnood? Er zijn nu alleen te veel mensen die tegelijkertijd willen eten.

Ja, dan vraag je er zelf om natuurlijk.
[KNE]-Mod
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:25:23 #76
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_39628582
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 10:15 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Nadeel is ook dat je in veel treinen niet van achteren naar voren kunt lopen. Als je net het treinstel inspringt dat bij de trap uitkomt (en waar iedereen al zit) is het niet mogelijk om door de trein naar een rustiger gedeelte te lopen.
Inderdaad, zelfs bij die koplopers blijven nu de tussendeuren gesloten. Schijnt aan het onderhoud van desbetreffende onderdelen te liggen; het is simpelweg te oud. Ik heb zelfs gehoord dat ook na de revisie (die er blijkbaar aan komt) deze deuren niet meer gebruikt zullen gaan worden.
[KNE]-Mod
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:25:57 #77
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_39628599
Koop een auto, net als de rest van Nederland.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
  zaterdag 8 juli 2006 @ 11:28:21 #78
141482 Q.
JurassiQ
pi_39628644
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:25 schreef pieter_pontiac het volgende:
Koop een auto, net als de rest van Nederland.
Ik heb een auto, maar ik ga elke dag met de trein naar mn werk, want dat is sneller (en zeker relaxter) dan de auto. En ook voor langere afstanden neem ik veel liever de trein.
For great justice!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 12:05:11 #79
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39629408
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 11:25 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Inderdaad, zelfs bij die koplopers blijven nu de tussendeuren gesloten. Schijnt aan het onderhoud van desbetreffende onderdelen te liggen; het is simpelweg te oud.
Ze vonden dat de doorloopkoppen te vaak voor vertraging zorgden, dus hebben ze ze maar afgesloten.
quote:
Ik heb zelfs gehoord dat ook na de revisie (die er blijkbaar aan komt) deze deuren niet meer gebruikt zullen gaan worden.
Dit is helaas waar. Ze vinden ze te duur, en de punctualiteit gaat in alles voor het comfort van de reiziger...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 juli 2006 @ 12:07:09 #80
141482 Q.
JurassiQ
pi_39629451
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze vonden dat de doorloopkoppen te vaak voor vertraging zorgden, dus hebben ze ze maar afgesloten.
Reizigers zorgen vaak voor vertraging. Volgens mij is het afschaffen van reizigers een stuk effectiever om de vertragingen terug te dringen. Of nog beter, helemaal geen treinen meer laten rijden! Dan heb je helemaal geen vertragingen meer! Wat een geweldig idee. Ik loop meteen even naar HGB IV om mijn ideeën te presenteren!
For great justice!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 12:26:26 #81
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39629819
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:07 schreef Q. het volgende:

[..]

Reizigers zorgen vaak voor vertraging. Volgens mij is het afschaffen van reizigers een stuk effectiever om de vertragingen terug te dringen. Of nog beter, helemaal geen treinen meer laten rijden! Dan heb je helemaal geen vertragingen meer! Wat een geweldig idee. Ik loop meteen even naar HGB IV om mijn ideeën te presenteren!
Vanuit de jaren '80 schijnt er al een rapport te bestaan: "De verstorende invloed van de reiziger op de dienstregeling". Waarschijnlijk zul je in HGB IV dus nog een luisterend oor vinden ook. Succes, en laat even weten hoe het gegaan is!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 8 juli 2006 @ 14:25:25 #82
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_39632241
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 12:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het duurde vaak ook vrij lang als er twee aan elkaar gekoppeld moesten worden, maar volgens mij lag dat ook vaak aan gebrekkige opleiding van het personeel in deze. (Niet goed ingewerkt dus.)
[KNE]-Mod
  zaterdag 8 juli 2006 @ 14:40:45 #83
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39632519
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 14:25 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Het duurde vaak ook vrij lang als er twee aan elkaar gekoppeld moesten worden, maar volgens mij lag dat ook vaak aan gebrekkige opleiding van het personeel in deze. (Niet goed ingewerkt dus.)
Ze waren inderdaad weleens weigerachtig, maar dan kon er altijd iemand binnen de automatische procedure stap-voor-stap uitvoeren. Maar ja: je moet 't spul wel onderhouden, en de oudste in dienst zijnde Koplopers zijn wel van 1985, vandaar de revisie die voor de deur staat.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39783212
Gisteren 18.37 uit Rotterdam, 21:13 in Leeuwarden, heerlijk gezeten... en stipt op tijd. Koplopers zijn zeker wel top!

In Amersfoort is t in de spits altijd altijd chaos. Domme mensen stappen in Utrecht of Amsterdam zomaar ergens in de Koploper naar Amersfoort. Die moeten daar dus overstappen op de tegenoverliggende trein. Maar komen er dan pas achter dat hun deel helemaal aan de andere kant van het station ligt. Komen ze helemaal achterin aan (uit Amsterdam), en bijvoorbeeld het deel naar Groningen dat helemaal vooraan zit.... En dan ook heel rustig die kan oplopen... Ik bedoel... Hou daar dan rekening mee als je in Utrecht of Amsterdam instapt...
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:44:51 #85
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_39783266
quote:

Als er geen zitplaatsen zijn mag je gewoon 1e klas gaan zitten.
Maar iets zegt me dat jij gewoon niet naast andere mensen wil gaan zitten
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_39783467
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:44 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee hoor, dat mag echt niet zo maar, alleen als de HC dat zegt... En als het dan mag en er komt iemand met een 1e klas kaart, moet jij voor hem opstaan...
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:51:53 #87
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_39783535
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:49 schreef Zug-Chef het volgende:

Nee hoor, dat mag echt niet zo maar, alleen als de HC dat zegt...
Als de trein zo vol zit dat er mensen moeten staan ga je gewoon in de 1e klas zitten. Geen enkele conducteur die DAT gaat bestraffen.

Daarbij zijn ze zo lui dat ALS zo'n trein zo vol zit, ze niet eens controleren.
quote:
En dan nog, als er iemand met een 1e klas kaart komt moet jij voor hem opstaan...
Wat natuurlijk alleen geldt als de 1e klas OOK vol zit...en wanneer gebeurt DAT nou?
pi_39783680
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:44 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Maar iets zegt me dat jij gewoon niet naast andere mensen wil gaan zitten
Ja? Mooi niet
Een boete zal volgen voor degene die toch plaats wil nemen in de 1e klas.(dit is zeker twee keer omgeroepen) Zelfs geen uitzondering voor bejaarden. De trein was toen gevaarlijk vol Ik stond al op het trapje bij de uitgang. Het zou een boete van (pin me niet vast op die 30 euro)30 euro + de kosten van een 1e klas kaartje gaan kosten wanneer je toch besloot in de eerste klas te gaan zitten..
En ik weet van hem dat hij rustig naast een ander gaat zitten.
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:07:43 #89
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_39784053
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:56 schreef paddy het volgende:

[..]

Ja? Mooi niet
Een boete zal volgen voor degene die toch plaats wil nemen in de 1e klas.(dit is zeker twee keer omgeroepen) Zelfs geen uitzondering voor bejaarden. De trein was toen gevaarlijk vol Ik stond al op het trapje bij de uitgang. Het zou een boete van (pin me niet vast op die 30 euro)30 euro + de kosten van een 1e klas kaartje gaan kosten wanneer je toch besloot in de eerste klas te gaan zitten..
En ik weet van hem dat hij rustig naast een ander gaat zitten.
Laat die boete maar komen. Ik schrijf in zo'n geval wel een brief. Krijg ik echt wel netjes mijn geld terug.
pi_39784271
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:51 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Wat natuurlijk alleen geldt als de 1e klas OOK vol zit...en wanneer gebeurt DAT nou?
Als je in de 1e klas mag zitten als de trein vol zit, dan is de 1e klas natuurlijk ook vol daarna...
pi_39784308
Treinrukker topic alert!
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:17:53 #92
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_39784347
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:15 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Als je in de 1e klas mag zitten als de trein vol zit, dan is de 1e klas natuurlijk ook vol daarna...
Wat een onzin
pi_39784678
quote:
Dus hebben ze te weinig capaciteit want de baas verlangt nu eenmaal dat we rond 9 uur op ons plekje zitten en dat we om 5 uur weer opdonderen naar huis.

En ja als je met de auto gaat ben je weer een vervuiler en aso.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:33:30 #94
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_39784835
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:28 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dus hebben ze te weinig capaciteit want de baas verlangt nu eenmaal dat we rond 9 uur op ons plekje zitten en dat we om 5 uur weer opdonderen naar huis.

En ja als je met de auto gaat ben je weer een vervuiler en aso.
Bij mij wordt verlangd dat je begint ergens tussen zeven en half tien, en dat je voor zeven uur weg bent. Dus dat is wat anders dan 9 tot 5.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_39785115
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:17 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Wat een onzin
Juist niet, lees het nog maar een keer en dan nog een keer...
pi_39785517
En nu met die vakantiedienstregeling hebben ze nog meer vertraging dan normaal, terwijl er juist minder mensen zijn!

Het komt vast door die zwabberende rails.
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:59:43 #97
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_39785636
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:43 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Juist niet, lees het nog maar een keer en dan nog een keer...
Rekensommtje voor je.
Stel: 8 4-zitters per coupé. Dat is 32 zitplaatsen per coupé.
Stel: 6 coupe´s. Dat is dan 192 zitplaatsen. Ja?
Stel: die coupés zitten vol.
Stel, 20 mensen kunnen niet zitten.

Dan zijn er nog 2 1e klas coupés die gelijk staan aan 64 zitplaatsen. Mkay?
Dan gaan die 20 mensen in de 1e klas zitten.
Stel, er zaten al 22 mensen (wat al veel is). Dan houdt je hoeveel zitplaatsen over? Juist...22.

Geen gekke situatieschets lijkt me.

Hey, wat gek? Volgens jou moeten die 1e klas tóch volzitten
pi_39785646
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bij mij wordt verlangd dat je begint ergens tussen zeven en half tien, en dat je voor zeven uur weg bent. Dus dat is wat anders dan 9 tot 5.
Helaas is dat niet bij iedereen zo he? Anders zou het niet zo druk zijn lijkt me.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_39785680
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:59 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Rekensommtje voor je.
Stel: 8 4-zitters per coupé. Dat is 32 zitplaatsen per coupé.
Stel: 6 coupe´s. Dat is dan 192 zitplaatsen. Ja?
Stel: die coupés zitten vol.
Stel, 20 mensen kunnen niet zitten.

Dan zijn er nog 2 1e klas coupés die gelijk staan aan 64 zitplaatsen. Mkay?
Dan gaan die 20 mensen in de 1e klas zitten.
Stel, er zaten al 22 mensen (wat al veel is). Dan houdt je hoeveel zitplaatsen over? Juist...22.

Geen gekke situatieschets lijkt me.

Hey, wat gek? Volgens jou moeten die 1e klas tóch volzitten
Tja jij gaat er opeens getallen bij halen die jouw verhaal doen kloppen, je hebt eerst niks gezegd over het aantal mensen dat moest staan...
  donderdag 13 juli 2006 @ 13:03:17 #100
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_39785737
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 13:01 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Tja jij gaat er opeens getallen bij halen die jouw verhaal doen kloppen, je hebt eerst niks gezegd over het aantal mensen dat moest staan...
Ik had het je ook zonder getallen kunnen vertellen (oh wacht..dat DEED ik ook ) want ik heb het vaak genoeg gezien.

Er gaan zo weinig mensen met de 1e klas en over het algemeen is een trein groot genoeg om iedereen in de 2e te passen. De keer dat dat niet zo is is het niet gelijk een verdubbeling van de reizigers hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')