Dus drama Boschaart houd zijn positiequote:Koeman: Nog een voorstopper en een linker middenvelder
Erwin Koeman doet in de persconferentie vandaag een opmerkelijke uitspraak. Het geld dat Feyenoord deze zomer ontving van Chelsea voor Salomon Kalou is niet beschikbaar gekomen voor het versterken van de selectie. Ook bij een eventuele verkoop van Kuijt komt niet al het geld vrij voor aankopen. 'Maar daarover moet je eigenlijk eens met directeur Chris Woerts praten. Ik denk dat mensen schrikken als ze weten waar al het geld blijft.'
Ook spreekt de trainer de wens uit om nog een voorstopper en een linksbenige middenvelder aan de selectie toe te voegen. 'Maar ik sluit niet uit dat er de komende weken nog wat gaat gebeuren. Ik wil graag een voorstopper, want op die positie zijn we niet echt sterk bezet. En we willen graag nog een linksbenige middenvelder. Maar die zijn dun gezaaid.'
Erwin Koeman gelooft dat Feyenoord met deze selectie mee kan doen om het kampioenschap. 'Az heeft al het jonge talent van Nederland weggekaapt. ajax heeft goed geïnvesteerd en moet zorgen dat die jongens een ploeg gaan vormen. Bij Psv zijn ze erin geslaagd om de grote namen zoals Gomes, Cocu, Farfan en misschien ook Alex vast te houden. Met de aankopen die wij hebben gedaan moeten we met die ploegen concurreren. Al heb ik dan wel in mijn hoofd dat Kuijt blijft.'
Je wil echt graag dat de geschiedenis zich herhaald he? Weet je nog wat de laatste keer gebeurde dat Feyenoord veel ging uitgeven toen ze het geld eigenlijk niet hadden? Het is geen kansspel ofzo, naja niet geworden wat we er van hoopte volgende keer (club) beter. Er is niets mis met ambitie, je mag best geld lenen, maar het moet wel op een dusdanig niveau dat wanneer de successen uitblijven je er niet aan ten onder gaat. Of schiet jij even bij wanneer het slecht gaat?quote:Op zondag 9 juli 2006 10:34 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik heb de mail gelezen die Woerts terug heeft gezonden naar sommige mensen op andere forums. Hierin zegt Woerts dat we niet veel geld hebben omdat we de Champions League al een aantal jaren mislopen. Dan lijkt me het toch dat je juist moet investeren![]()
Je moet wel tot op zekere hoogte risico's durven nemen, waardoor je bijvoorbeeld weer de komende jaren CL kan gaan halen. Vind ik dan.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:46 schreef snabbi het volgende:
[..]
Je wil echt graag dat de geschiedenis zich herhaald he? Weet je nog wat de laatste keer gebeurde dat Feyenoord veel ging uitgeven toen ze het geld eigenlijk niet hadden? Het is geen kansspel ofzo, naja niet geworden wat we er van hoopte volgende keer (club) beter. Er is niets mis met ambitie, je mag best geld lenen, maar het moet wel op een dusdanig niveau dat wanneer de successen uitblijven je er niet aan ten onder gaat. Of schiet jij even bij wanneer het slecht gaat?
Daar geeft men niet om, Snabbi. Feijenoord moet presteren en daarom moet er ook maar veel geïnvesteerd worden in de selectie. Maakt niet uit of we ons daarbij in de schulden steken.quote:Op zondag 9 juli 2006 10:46 schreef snabbi het volgende:
[..]
Je wil echt graag dat de geschiedenis zich herhaald he? Weet je nog wat de laatste keer gebeurde dat Feyenoord veel ging uitgeven toen ze het geld eigenlijk niet hadden? Het is geen kansspel ofzo, naja niet geworden wat we er van hoopte volgende keer (club) beter. Er is niets mis met ambitie, je mag best geld lenen, maar het moet wel op een dusdanig niveau dat wanneer de successen uitblijven je er niet aan ten onder gaat. Of schiet jij even bij wanneer het slecht gaat?
Op wie doel je nu?quote:Op zondag 9 juli 2006 11:03 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Daar geeft men niet om, Snabbi. Feijenoord moet presteren en daarom moet er ook maar veel geïnvesteerd worden in de selectie. Maakt niet uit of we ons daarbij in de schulden steken.
Dan heb je het fout. In ieder geval als je denkt dat ik vind dat Feyenoord dan maar grote schulden moet krijgen.quote:
En als je investeert, maar Ajax en PSV investeren ook en je haalt toch net geen CL. Dan maar gewoon de club opheffen vanwege de schulden? Investeren is prima, schulden zijn prima, alleen het moet ook betaald kunnen worden wanneer die successen er niet zijn en dat geeft de sarcasme van CM ook goed aan.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als je investeerd maak je schulden, maar die zijn dan toch af te lossen met het geld wat de CL binnen brengt!
Hoeveel moet Feijenoord dan investeren om de C(?)L te halen? Tien miljoen, twintig, dertig? Vind jij het nodig dat Feijenoord zo een risico moet nemen? Een risico die kan leiden tot het faillissement van de club?quote:Op zondag 9 juli 2006 11:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Als je investeerd maak je schulden, maar die zijn dan toch af te lossen met het geld wat de CL binnen brengt!
Zit je maar te dollen, Paultje.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:21 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Dan heb je het fout. In ieder geval als je denkt dat ik vind dat Feyenoord dan maar grote schulden moet krijgen.
quote:
Ronald?quote:Op zondag 9 juli 2006 11:52 schreef Cart_man het volgende:
Mooi, hè
Hij/zij gaat wel even met Koeman praten.
quote:Beste ......,
Bedankt voor je mailtje. We doen er alles aan om een zo'n sterk mogelijk elftal te formeren binnen de mogelijkheden die er zijn. De selectie is nu gewoon te groot en daarom gaan we terug naar 25 man, met 3 jeugdspelers erbij, ook goed voor de doorstroming. Eigen talent moet altijd de kans hebben om door te stromen naar het eerste elftal. We zijn voorzichtig met het uitgeven van geld, spelers halen om het halen is er niet meer bij, er wordt door de technische mensen zeer zorgvuldig gekeken hoe we het vrijgekomen geld kunnen besteden.
Er is maar 1 belang en dat is een zo sterk en goed mogelijk Feyenoord 1.
Met vriendelijke groet,
Chris Woerts
Ik vind ze heerlijk zitten, lekker strak tegen je lichaam aan!quote:Op zondag 9 juli 2006 11:56 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat zijn die uit en thuis shirts kut zegHet lijkt net af de onderkant, de mouwen en de kraag gewoon afgesneden zijn door de machine en daarna BH bandjes erin heeft gezet. Dit word voor het eerst sinds een jaar of 6 dat ik geen shirt ga aanschaffen.
Hoe dik is jou nek dan?quote:Op zondag 9 juli 2006 12:03 schreef trishstratus het volgende:
[..]
Ik vind ze heerlijk zitten, lekker strak tegen je lichaam aan!
En sluiten overal door de bh bandjes mooi aan.
Castelen moet gewoon nokkiequote:Tegenover Radio Rijnmond heeft Romeo Castelen laten weten dat hij deze zomer meer niet openstaat voor een transfer. Na het gewonnen EK met Jong Oranje wil hij ook met Feyenoord prijzen proberen te pakken.
Afgelopen seizoen kon de rechtsbuiten rekenen op interesse vanuit Spanje en Frankrijk. Tot een transfer kwam het niet, waardoor hij nu definitief heeft besloten bij Feyenoord te blijven.
Lazovicquote:Op zondag 9 juli 2006 14:07 schreef jorienvdherik het volgende:
trouwens hebben we nog een goede spits lopen ?
quote:Jerrel Hasselbaink speelt ook komend seizoen in Engeland. De 33-jarige aanvaller is vrijwel rond met Charlton Athletic en ondergaat maandag een medische keuring.
Hasselbaink kreeg onlangs te horen dat hij mocht vertrekken bij zijn club Middlesbrough. Er was even een flirt met het Schotse Celtic, maar het lijkt er nu op dat Hasselbaink terugkeert naar Londen, waar hij eerder speelde voor Chelsea.
Volgens Skysports.com is Charlton Athletic bereid om de forse salariseisen van de Nederlandse spits in te willigen. Speler en club zouden er bijna uit zijn, waardoor Hasselbaink maandag een medische keuring kan ondergaan op The Valley, thuishaven van Charlton.
The Addicks zagen trainer Alan Curbishley deze zomer vertrekken. In zijn plaats kwam Iain Dowie (Crystal Palace). Charlton is na het verlies van Francis Jeffers, Shaun Bartlett en Jonathan Johansson op zoek naar verse krachten in de voorhoede.
Jammer..ondanks dat ik niet voor Feyenoord ben had ik hem wel graag in NL aan het werk willen zien...en vond het wel wat voor julliequote:
Ow nee, die is verkocht.quote:
quote:Feyenoord focust zich op identiteit
09 juli 2006
Door: Jelmer Geerds
Boem Boem Theo, Boem Boem Theo schallen duizenden rood-witte kelen tijdens de eerste training van Feyenoord. Met het aantrekken van Theo Lucius heeft de clubleiding bij het Legioen de juiste snaar geraakt. Eindelijk weer een spierballenvoetballer in de Kuip, hoor je de fans denken.
Fijntjes stipte Erwin Koeman na de eerste training de belangrijkste wijziging in Rotterdam-Zuid aan. "Huysegems en Kolkka zijn andere type spelers dan Kalou, maar het zijn jongens die bij de clubcultuur passen", merkte Koeman op. Daarmee vat hij in één zin de grootste verandering in de Kuip samen. Feyenoord scout voortaan op karakter en uitstraling en minder op dribbelaars en baltovenaars zonder mentaliteit. Die keuze past bij de sterke clubcultuur, wat vooral onder de supporters zichtbaar is. Feyenoord is immers van huis uit de club van de harde werkers, van het trouwe publiek en vooral het 'normaal doen'. Met afschuw kijkt het doorsnee lid van het hondstrouwe Legioen naar de concurrent uit Amsterdam. Ajax is de arrogantie ten top, zo meent men in de Havenstad. In die wetenschap is de clubleiding de afgelopen maanden stilletjes bezig geweest om die opvatting ook in de spelersgroep tot uiting te brengen. Feyenoord moet weer een heldere indentiteit uitstralen.
Geen moment lijkt te zijn getreurd bij het vertrek van Salomon Kalou. De beleidsbepalers koesterden weliswaar zijn grote talent, maar tevens was het doen en laten van de Ivoriaan de Feyenoord-top een doorn in het oog. Tweemaal bracht Kalou zijn werkgever in verlegenheid. De eerste keer, vorig jaar augustus, zinspeelde de begaafde dribbelaar op een transfer naar concurrent PSV. Een dik half jaar later ergerde een deel van de spelersgroep zich aan de houding van Kalou, die te nadrukkelijk voor eigen succes speelde. Het resulteerde in het beruchte nachtelijke gesprek, zonder dat daar overigens directe conclusies aan verbonden waren. Desondanks was de clubleiding eigenlijk klaar met Kalou, die de club bovendien een mooie transfersom kon opleveren.
Als vervanger kwam Feyenoord uit bij Stein Huysegems, een vleugelspits van Belgische makelij. Huysegems is ambitieus maar tegelijk ook nuchter en past daarom perfect in het Feyenoord-profiel. Bovendien is de Rode Duivel multifunctioneel inzetbaar en heeft hij, gezien zijn leeftijd, de beste jaren nog voor zich.
Daarnaast nam Feyenoord Theo Lucius over van PSV. Opnieuw een voltreffer, zo bleek tijdens de eerste training. Lucius is vanaf dag 1 een publiekslieveling in de Kuip, waar de fans zich herkennen in de hardwerkende middenvelder. Lucius is geen modelvoetballer. Een blaaskaak is hij evenmin. Wat aanspreekt is de no-nonsens-uitstraling van de international, die zijn eigen beperkingen kent en die compenseert met werklust. Zo ziet men het in Rotterdam-Zuid graag.
Joonas Kolkka past qua karakter eveneens bij de Stadionclub. De Fin houdt ervan op de achtergrond te werken aan zichzelf en zijn techniek, zonder hoog van de toren te blazen over zijn kwaliteiten. Kolkka is een open boek, goedlachs en ziet het als een eer om voor Feyenoord te spelen.
Wie de drie aankopen naast elkaar legt ziet een duidelijke beleidslijn. Feyenoord koopt voetballers waarmee het Legioen zich kan identificeren. Een nobele doelstelling, waar echter ook nadelen aan kleven. Want wie Lucius, Huysegems en Kolkka beoordeelt, ziet spelers die de top misschien wel aankunnen, maar niet in staat zijn het elftal op sleeptouw te nemen. Lucius was een stille kracht in Eindhoven, Huysegems speelde verdienstelijk in Alkmaar. Kijkend naar de aankopen van de concurrentie moet gevreesd worden voor de ambities van de Rotterdammers. Koeman dient absoluut het uiterste uit zijn selectie te halen om mee te dingen naar het kampioenschap. Misschien was het beter geweest om die ambitieuze doelstelling nog niet zo uit te spreken en ervoor te kiezen om in rust te werken aan het hoogtepunt in 2008, wanneer Feyenoord voor de honderste keer verjaart. In dat jaar willen de Rotterdammers eindelijk weer eens op de Coolsingel staan. Misschien was het in dat licht bezien beter geweest om voor het naderende seizoen te kiezen voor de luwte zonder de druk van de titelambitie.
quote:
quote:Boem Boem Theo, Boem Boem Theo schallen duizenden rood-witte kelen tijdens de eerste training van Feyenoord. Met het aantrekken van Theo Lucius heeft de clubleiding bij het Legioen de juiste snaar geraakt. Eindelijk weer een spierballenvoetballer in de Kuip, hoor je de fans denken.
Een overgangsjaar, wat een goed idee!quote:Misschien was het beter geweest om die ambitieuze doelstelling nog niet zo uit te spreken en ervoor te kiezen om in rust te werken aan het hoogtepunt in 2008, wanneer Feyenoord voor de honderste keer verjaart. In dat jaar willen de Rotterdammers eindelijk weer eens op de Coolsingel staan. Misschien was het in dat licht bezien beter geweest om voor het naderende seizoen te kiezen voor de luwte zonder de druk van de titelambitie.
Het komt van voetbalprimeur hequote:
Ik snap dat echt nog steeds niet. Een doelstelling om over 1/2 jaar kampioen te worden.quote:
Ik hoor het ze liever helemaal nooit zeggen.quote:Op zondag 9 juli 2006 15:11 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Ik snap dat echt nog steeds niet. Een doelstelling om over 1/2 jaar kampioen te worden.
Zoiets kan je toch niet zeggen
quote:Op zondag 9 juli 2006 21:06 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik hoor het ze liever helemaal nooit zeggen.
Des te groter de vreugde als we het worden![]()
harde woordenquote:Op zondag 9 juli 2006 23:50 schreef daaaaan het volgende:
Als Bosschaart en Paauwe blijven moeten er minstens 3 mensen ontslagen worden in de top. Koeman als eerste...
quote:Op zondag 9 juli 2006 23:50 schreef daaaaan het volgende:
Als Bosschaart en Paauwe blijven moeten er minstens 3 mensen ontslagen worden in de top. Koeman als eerste...
quote:Beste ......
Dat er nog een aantal posities versterkt moet worden is iedereen duidelijk, wat ik alleen wil zeggen is dat we geen overhaaste stappen zetten en zorgvuldig kijken hoe we ons geld investeren, je kunt het tenslotte maar 1 keer uitgeven.
Groeten/Chris
Onzin natuurlijk.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:26 schreef PLAE@ het volgende:
Beter dan Bosschaart en Paauwe wil er niet naar Feyenoord toe dus daar zal je het toch ff mee moeten doen. Of het moet om buitenlanders gaan maar daar is t geld er niet voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |